سئو یوتیوب چیست: 13 تکنیک برای افزایش رتبه یوتیوب

سئو یوتیوب چیست 13 تکنیک برای افزایش رتبه یوتیوب

همه تولید کنندگان محتوا و بازاریابانی که در شبکه ‌های اجتماعی فعالیت می کنند، به دنبال راهکارهایی هستند که بتوانند اطلاع رسانی بیشتری را انجام دهند. یوتیوب به عنوان یکی از محبوب ‌ترین شبکه‌ های اجتماعی مورد توجه بسیاری از کاربران قرار گرفته است. می توانید از این بستر نیز به عنوان بازاریابی در شبکه ‌های اجتماعی استفاده کنید. اما برای موفقیت در این پلتفرم ابتدا باید سئو یوتیوب را بهبود ببخشید تا بتوانید با افزایش رتبه، بستر مناسبی را برای بازاریابی فراهم کنید. در ادامه برخی نکات برای افزایش رتبه و بهینه سازی سئو یوتیوب ارائه خواهیم کرد.

سئو یوتیوب چیست و نحوه عملکرد آن؟

نقش شبکه های اجتماعی در کسب و کار بر کسی پوشیده نیست. یوتیوب نیز به عنوان پلتفرم پرطرفدار، بستری مناسب برای بازاریابی به شمار می آید. اما برای بازاریابی موفق در یوتیوب رعایت موارد سئو در اولویت قرار دارد. فرایندی که برای بهینه ‌سازی ویدئوها و کانال ‌های یوتیوب با هدف کسب رتبه بالاتر در نتایج جستجوی یوتیوب انجام می شود را، سئو یوتیوب می ‌نامند. این فرایند می تواند شامل استراتژی ‌های مختلف از جمله تحقیق کلمه کلیدی و سایر موارد باشد. سئو به معنای بهینه ‌سازی موتور جستجو است و صفحات وب که در موتور جستجو همچون گوگل رتبه ‌بندی می شوند، باید بهبود پیدا کنند. اما سایر پلتفرم‌ های اجتماعی همچون اینستاگرام و یوتیوب نیز قوانینی را برای رتبه بندی در نظر می گیرند که از طریق سئو این رتبه بندی صورت می گیرد. یک استراتژی قوی سئو یوتیوب شامل بهینه سازی یوتیوب و سئو خارجی است. اگر بتوانید این دو تکنیک را به خوبی اجرا کنید، در یوتیوب رتبه قابل توجهی را دریافت خواهید کرد.

الگوریتم یوتیوب چیست؟

عملکرد الگوریتم یوتیوب به این صورت است که برای رتبه‌ بندی ویدیو و کانال‌ های یوتیوب از فاکتورهای سئو استفاده می کند. این فاکتورها شامل اطلاعاتی از جمله عناوین ویدیو، توضیحات در کپشن، تصاویر کوچک و سایر موارد است. در واقع الگوریتم یوتیوب تلاش می کند تا مرتبط‌ ترین و مفیدترین ویدیو را به کاربر نشان دهد. در نتیجه آنچه که کاربر می ‌بیند، دوست دارد و این میزان از رضایت باعث می شود تا کاربر بیشتر در پلتفرم باقی بماند. گرچه شما ویدیو را برای یوتیوب بهینه سازی می کنید، اما ویدیو شما می تواند در موتور جستجوی گوگل نیز رتبه ‌بندی شود. اگر ویدیو به خوبی بهینه سازی شده باشد، تنها در YouTube  ظاهر نمی شود، بلکه در نتایج جستجوی اصلی گوگل، در نتایج جستجوی ویدیوهای گوگل و در نتایج جستجوی تصاویر گوگل نیز به نمایش گذاشته می شود.

13 تکنیک کلیدی سئو در یوتیوب

با اجرای سئو یوتیوب، در نتایج جستجو ویدیو شما نیز توسط کاربران بیشتری دیده می ‌شود و به یوتیوب کمک می‌ شود نسبت به محتوای ویدیو شما درک بهتری داشته باشد.

1.      تحقیق کلمه کلیدی

گرچه تحقیقات کلمات کلیدی در جستجوی گوگل اهمیت بیشتری دارند، اما در یوتیوب نیز بی‌ اهمیت نیستند. شما باید جستجوی کلمات کلیدی را به طور خاص برای پلتفرم یوتیوب انجام دهید. تحقیق در مورد کلمات کلیدی به این معنا است که زبان کاربر را درک کنید تا از طریق آن به کلمه کلیدی مناسب و محتوای مرتبط دست پیدا کنید. شما باید مخاطب هدف و منبع ترافیک را بشناسید، سپس تحقیقات کلیدی را انجام دهید. بنابراین تحقیق کلمات کلیدی بخش مهم و ضروری در سئو یوتیوب به شمار می آید.

شما باید به دنبال کلمات و عباراتی باشید که مخاطبان شما در جستجوی محتوا از آنها استفاده می کنند. برای انجام تحقیق کلمه کلیدی در یوتیوب می توانید در سه مرحله کلمات کلیدی اولیه، ثانویه و طولانی را پیدا کنید. کلمات کلیدی اولیه با توجه به اینکه حجم جستجوی بالاتری دارند، رقابتی ‌تر هستند، در نتیجه رتبه ‌بندی بر اساس آنها می تواند سخت و دشوار باشد. کلمات کلیدی ثانویه به دلیل اینکه حجم جستجوی کمتری دارند، رقابت در میان آنها کمتر است در نتیجه می توان در رتبه ‌بندی به موفقیت بهتری دست پیدا کرد.

ابزارهای خودکاری وجود دارند که می توانند به شما در پیدا کردن کلمات کلیدی کمک بسیاری کنند. ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی در دو نسخه رایگان و پولی در دسترس کاربران قرار دارند. برای موفقیت در یوتیوب مارکتینگ، باید به صورت استراتژیک کلمه کلیدی را به ویدئو اضافه کنید. کلمات کلیدی را می توانید در نام فایل، عنوان ویدیو، توضیحات ویدئو، فصل‌ های ویدیو و اسکریپت ویدئو لحاظ کنید.

2.      درج توضیحات

استفاده از کپشن نه تنها برای کاربرانی که مشکلات شنوایی دارند بسیار مفید است، بلکه توجه کاربر را بیشتر از صدا جلب می کند. تحقیقات نشان داده است که در حال حاضر بیشتر افراد به دلیل قرار گرفتن در موقعیت ‌های خاص، ویدیوها را بدون صدا تماشا می کنند، در نتیجه نوشتن کپشن و توضیحات بسیار مهم و ضروری به شمار می ‌آید. کپشن فرصتی را ایجاد می کند تا بتوانید کلمات کلیدی متعدد را نیز در آن بگنجانید. در نوشتن توضیحات می توانید کلمات کلیدی طولانی، مترادف ‌ها و اصطلاحات را به صورت ترکیبی استفاده کنید. دقت داشته باشید که سئو یوتیوب به معنای این است که محتوا برای بیننده و الگوریتم یوتیوب قابل درک باشد. اگر از کلمات کلیدی بیش از اندازه در کپشن استفاده کنید، امکان سردرگمی کاربر وجود دارد، حتی ممکن است از سوی یوتیوب و گوگل شامل جریمه شوید.

در بخش کپشن می توانید لینک ‌هایی را برای محتواهای دیگر قرار دهید، تا کاربر آنها را نیز تماشا کند. یا لینک ‌هایی را درج کنید و از کاربر بخواهید پس از تماشای ویدیو، آنها را انجام دهد. به طور مثال می توانید لینک وب سایت خود را در بخش کپشن قرار دهید تا از این طریق ترافیک وب سایت افزایش پیدا کند. بدین ترتیب می توان تاثیر شبکه های اجتماعی در سئو سایت را به خوبی درک کرد.

سئو یوتیوب

3.      استفاده از هشتگ

 

بهتر است در قسمت توضیحات ویدیو از دو تا سه هشتگ استفاده کنید. هشتگ به کاربر و یوتیوب نشان می دهد که موضوع محتوا چیست. هشتگ ‌ها قابل کلیک هستند، بنابراین بهتر است در انتخاب هشتگ از کلمات کلیدی مرتبط با محتوا استفاده کنید. استفاده از چند هشتگ در توضیحات یوتیوب می تواند ایده خوبی باشد، اما استفاده بیش از اندازه توصیه نمی شود، چرا که یوتیوب استفاده بیش از اندازه هشتگ را به عنوان یک هرزنامه شناسایی می کند.

4.      استفاده از برچسب

فراتر از عنوان و توضیحات که با کلمات کلیدی بهینه ‌سازی شده‌ اند، استفاده استراتژیک از برچسب ‌ها یا تگ ها می تواند نقش مهمی در افزایش جستجو داشته باشد. تگ ‌ها می توانند به طور مستقیم بر سئو یوتیوب تاثیرگذار باشند. نکته مهم این است که برچسب ‌ها باید به طور دقیق با محتوای ویدئو همخوانی داشته باشند. استفاده از برچسب ‌ها تا ۱۵ گزینه تا جایی که به حفظ تمرکز آسیب وارد نکند، مانعی ندارد. کلمه کلیدی اصلی را باید به عنوان اولین برچسب انتخاب کنید تا موضوع اصلی محتوا را به یوتیوب نشان دهد. سپس با ترکیب کلمه کلیدی اصلی و فرعی می توانید برچسب ‌هایی را ایجاد کنید که دامنه دسترسی به ویدئو گسترش پیدا کند. دقت داشته باشید که به روز رسانی مرتب برچسب ها برای حفظ ارتباط و عملکرد ویدیوها بسیار اهمیت دارد.

5.      تعیین عنوان ویدیو

همانطور که در جستجوی گوگل، سئو و بهینه سازی سایت و عنوان آن مهم هستند، در یوتیوب نیز عنوان یک ویدئو نه تنها برای کاربر بلکه برای موتورهای جستجو نیز مهم به شمار می ‌آید. از این طریق هر دو می توانند نسبت به موضوع محتوا درک بهتری داشته باشند. بهتر است نام عنوان ویدیو را بر اساس تجربه کاربری انتخاب کنید. استفاده از کلمات کلیدی در عنوان بسیار مهم هستند، اما نسبت به مدت زمان تماشا و سایر عوامل، برای تعامل اثر کمتری خواهد داشت.

زمانی که به انتخاب عنوان می ‌رسید نکته این است که چگونه ویدیو را از طریق عنوان به مخاطب هدف معرفی کنید. گاهی ممکن است استفاده از برخی کلمات کلیدی در عنوان برای کاربر انتظارات غیر واقعی را ایجاد می کند که این موضوع می تواند به ویدیو آسیب وارد کند. عنوان و محتوای ویدئو ارتباط نزدیکی با یکدیگر دارند. اگر عنوان و محتوا هماهنگ باشند، می توان گفت که یک ویدیوی موفق را منتشر کرده ‌اید. باید مطمئن شوید که ویدئو با توجه به نام عنوان به سرعت به موضوع اصلی اشاره می کند.

باید در عنوان از کلمات و توضیحاتی استفاده شود که به کاربر کمک کند، تا نسبت به موضوع محتوا درک بهتری داشته باشد و پس از مشاهده ویدیو انتظار کاربر برطرف شود. انتخاب عنوان به معنای ایجاد انتظار برای کاربر است. این انتظار می تواند کاربر را جذب کند، اما پس از مشاهده ویدیو باید نیازهای کاربر را به طور کامل برآورده کند. عناوین برای ویدیوها به عنوان کلید واژه عمل می کنند تا کاربران به سرعت آنها را در جستجو پیدا کنند.

6.      ایجاد محتوای خوب

هیچ چیزی مهمتر از ایجاد یک ویدیوی خوب نیست. محتوای ویدئو تعیین کننده اصلی رضایت کاربر است. اگر محتوا از کیفیت بالایی برخوردار باشد، کاربر به آن پاسخ می دهد و وارد تعامل می شود. دستورالعمل ‌های بسیاری وجود دارد که به شما کمک می کنند تا بتوانید یک ویدیوی خوب را بسازید. اگر نمی دانید که یک ویدیوی خوب برای مخاطب چه معنایی دارد، پاسخ یک سوال را بدهید، آیا استراتژی ایجاد محتوای ویدئو دارید؟

می توانید ویدیوی سایر سازندگان را مشاهده و نکاتی که باعث شده است که یک ویدیو بسیار خوب باشد را یاد بگیرید. می توانید در مورد اینکه ویدیوی خوب چیست، چه کاربردی دارد و چرا کاربر آن را دوست دارد، تحقیقاتی انجام دهید. این درک رسانه ‌ای کمک می کند سریع تر به اهداف خود دست پیدا کنید.

برای جلب توجه در جستجوی یوتیوب، محتوای خاص نیاز است اما رضایت کاربر عامل حیاتی و مهمتری به شمار می آید، شما باید در تولید محتوا ترجیح و نیاز مخاطب را درک کنید. ویدیوهایی که یادگیری یا نحوه انجام کاری را ارائه می دهند، بازدید بیشتری را دریافت می کنند.

اگر کاربر به گونه‌ ای نشان دهد یا سیستم تشخیص دهد که محتوای ویدیو با عنوان مرتبط نیست، قطعاً ویدیوی شما نتایج خوبی را به دست نخواهد آورد. اگر کاربر منتظر چیزی باشد که شما ارائه نمی دهید، این ناامیدی را در تعامل دریافت خواهید کرد.

7.      ویرایش محتوای قدیمی

اگر می خواهید یوتیوب شما را به عنوان یک کاربر فعال شناسایی کند، باید محتواهای قدیمی را شناسایی و ویرایش کنید. اگر محتوای قدیمی دارید که جذابیت آن از بین رفته است، می توانید عنوان، توضیح، برچسب و حتی تصویر کوچک آن را به روز رسانی کنید. از این طریق می توانید به الگوریتم یوتیوب کمک کنید تا دوباره محتوای شما را پیدا کند. البته یوتیوب این فرصت را به شما می دهد که بتوانید قسمتی از ویدیو را برش داده و آن را ویرایش کنید.

بنابراین توصیه می شود از محتوای همیشه سبز در یوتیوب استفاده کنید تا کاربران به طور مداوم بتوانند محتوای شما را پیدا و آن را مشاهده کنند. اگر ویدئو با کیفیت بالا و رزولوشن مناسب منتشر شود، جذابیت بصری بیشتری برای کاربر ایجاد خواهد شد. این موضوع از دید موتور جستجوی یوتیوب نیز پنهان نمی ‌ماند. بهترین محتوا باید منحصر به فرد باشد و اطلاعات مفیدی را در زمان کوتاه منتقل کند.

یوتیوب

8.      تصویر کوچک

عکس‌های کوچک، بزرگترین فرصت هستند تا کاربران جذب شوند. گرچه تصاویر کوچک همچون متن، داده ‌های زیادی را انتقال نمی دهند، اما توسط الگوریتم یوتیوب تفسیر می شوند. این تصاویر کوچک می توانند به عنوان بخشی از فرایند کلیک کردن باشند. تصاویر کوچک می توانند فضایی را ایجاد کنند که کاربر بر روی محتوا کلیک کند. آن زمان دیر نیست که الگوریتم ‌ها بتوانند تصاویر کوچک را با محتوای ویدیو مقایسه کنند.

تصاویر کوچک همانطور که بخشی از تعامل به شمار می‌ آیند، می توانند عامل رتبه‌ بندی باشند. برای رتبه ‌بندی بهتر توصیه می شود تصویر کوچکی را که برای ویدیو تنظیم می کنید به اندازه ای جذاب باشد که کاربر را جذب کند و انتظارات او را پاسخ دهد.

تصاویر کوچک می توانند بر نرخ کلیک ویدیو تاثیرگذار باشند. در حال حاضر تصاویر کوچک از مهم ‌ترین مواردی هستند که در یوتیوب مورد توجه قرار می‌ گیرند، چرا که تصاویر کوچک اولین چیزی هستند که کاربران می ‌بینند و از طریق تصاویر، اطلاعاتی را دریافت می کنند. این اطلاعات به کاربر کمک می کنند تا تصمیم بگیرد که بر روی ویدیو کلیک کند یا خیر، گرچه کاربر عنوان را نیز مشاهده می کند، اما تجزیه و تحلیل تصویر بسیار سریع ‌تر انجام می شود. عناوین و تصاویر فاکتورهایی هستند که بیشترین زمان خود را برای تولید آنها صرف می کنید، هر دو به عنوان قلاب عمل می کنند، تا کاربر جذب شود.

تصاویر کوچک باید دارای وضوح ۷۲۰ * ۱۲۸۰ باشند و در قالب‌ های تصویری JPG، GIF یا PNG  آپلود شده باشند. تصویر برای ویدیو بهتر است ۲ مگابایت و برای پادکست بهتر است ۱۰ مگابایت حجم داشته باشد. اگر تصاویر با گرافیک‌ های چشم نواز آماده شوند، قطعاً تاثیرگذاری بهتری خواهند داشت.

9.      دسته‌بندی ویدیو

یوتیوب دسته ‌بندی‌ های مختلفی را برای تفکیک ویدیوها در نظر گرفته است. دسته‌ بندی ‌ها که می تواند شامل عناوین مختلف از جمله ورزشی، فناوری یا سایر موارد باشند، هر یک ویدیوهای خاص را نشان می دهند. گرچه دسته ‌بندی‌ ها به صورت مستقیم بر روی رتبه ‌بندی تاثیر نمی‌ گذارند، اما یوتیوب درک می کند که کدام کانال محتوای با کیفیت را تولید می کند. زمانی که دسته ‌بندی مناسب را انتخاب کنید، به یوتیوب توضیح داده ‌اید که موضوع ویدیو شما چیست، در نتیجه یوتیوب از این اطلاعات استفاده کرده و در نتایج جستجو مرتبط با موضوع محتوای شما، محتوای شما را نمایش می دهد. با آموزش سئو یوتیوب، می توانید تمام این مراحل را در زمان کوتاهی به بهترین شکل انجام دهید.

10.  استفاده از کارت یوتیوب

کارت‌ های یوتیوب با ارائه یک پیام سفارشی که در گوشه سمت راست بالای ویدیو ظاهر می شوند، فرصتی را ایجاد می کنند تا کاربر به اطلاعات بیشتری دسترسی پیدا کند. کارت می تواند در قسمت توضیحات ویدیو نیز ظاهر شود تا کاربر بتواند به سایر ویدیوها دسترسی پیدا کند. در واقع یک مسیر آسان برای کاربر به سمت محتوای ویدیویی دیگر در کانال است.

11.  شناسایی کاربر

زمانی که تحقیق در مورد کاربران را انجام نداده اید، به دنبال جستجوی کلمات کلیدی برای محتوا نباشید. الگوریتم یوتیوب به این صورت است که تصمیم نمی‌گیرد که محتوا را برای چه کسی ارسال کند، بلکه با بررسی تاریخچه و ترجیحات کاربر مجموعه ‌ای از ویدیوها را برای او انتخاب و ارسال می کند. بنابراین شما باید مخاطب ویدیوی خود را شناسایی کنید. مخاطبان می توانند مخاطبان فعلی شما یا مخاطبان جدید باشند.

12.  تعامل با کاربر

برای رتبه ‌بندی یوتیوب، تعامل کاربر مورد ارزیابی قرار می ‌گیرد. نحوه رفتار کاربر در زمان تماشای ویدیو و پس از پایان تماشا می تواند در رتبه‌ بندی تاثیرگذار باشد. برای ارزیابی عملکرد رفتار کاربر می توان از چند مسیر اقدام کرد. ابتدا باید بدانید که آیا کاربر در زمان تماشای ویدیو به سرعت به جلو می ‌رود؟ آیا کاربر برای مشاهده مجدد ویدیو به عقب باز می ‌گردد؟ نحوه رفتار کاربر پس از پایان مشاهده ویدیو نیز به این صورت ارزیابی می شود که آیا کاربر در لیست ویدیوهای پیشنهادی بر روی یک ویدیوی جدید کلیک می کند؟ آیا کاربر ویدیوی بعدی را  مشاهده می کند؟ آیا کاربر به صفحه اصلی ویدیو مشاهده شده ورود پیدا می کند؟

بخش نظرات نسبت به آنچه که فکر می کنید، بسیار مهم ‌تر است. زمانی که با نظر دهندگان وارد تعامل می شوید، می توانید چیزهای زیادی که در مورد مخاطب با ارزش خود نمی دانید را یاد بگیرید. تعامل با کاربر باعث ایجاد بازخورد بهتر می شود.

مشترکین بخش مهمی از موفقیت یک کانال هستند. آنها می توانند بر عملکرد یک ویدیوی جدید تاثیرگذار باشند. اگر مشترک برای دریافت ویدیوها اعلان را فعال کرده باشد، زمانی که ویدیو شما پخش شود، اعلانی را دریافت می کند. در واقع این بازدیدها منبع اولیه مهمی از داده ‌ها هستند که می توانند به یوتیوب کمک کنند تا نسبت به واکنش بینندگان به ویدیو شما درک بهتری پیدا کند. اگر مشترکین شما ویدیویی را دوست داشته باشند، یوتیوب اطلاعات زیادی در مورد محتوای مورد نظر به غیر مشترکین ارائه و توصیه به دیدن محتوا می کند. مهم است که به داده‌ های اولیه در مورد یک ویدئو نگاهی بیندازید و ببینید که آیا اولین مخاطبان که محتوا را دیده اند، رضایت داشته اند یا خیر، اگر کاربران اولیه رضایت نداشته باشند، یوتیوب به محتوای ویدیو بر اساس کیفیت و تعامل رتبه خوبی را نمی دهد.

13.  جلب رضایت کاربر

جلب رضایت کاربر

معیارهای اصلی که الگوریتم یوتیوب برای بهینه سازی در نظر می گیرد، بر اساس تعامل و رضایت کاربر است. گرچه کلیک کردن و بازدید از ویدیوها مهم هستند، اما مهم‌ ترین موضوع زمان تماشا است. در برخی از مواقع کلیک ‌های زیادی را برای ویدیو دریافت می کنید اما زمان تماشا کوتاه است که این نشان می دهد، گرچه کاربر جذب شده است اما ویدیو را دوست ندارد.

زمان تماشا، مدت زمانی است که یک کاربر برای تماشای ویدیو صرف می کند. زمان تماشا یک معیار و شاخص خوبی است که می توان متوجه شد آیا کاربر ویدیو را دوست دارد یا خیر. الگوریتم یوتیوب تعداد بازدید و مدت زمان تماشا را به صورت یک نمودار به شما نشان خواهد دارد. این نمودار به خوبی نشان می دهد که چند درصد از بازدید کنندگان با ویدئو درگیر شده و چند درصد از آنها در نیمه راه تماشا را متوقف کرده اند. این نمودار می تواند کمک کند تا درصد موفقیت ویدیو را به دست آورید. به نوعی، این اطلاعات که در مورد کیفیت ویدئو از نظر بینندگان صحبت می کند، می تواند برای الگوریتم یوتیوب بسیار مهم باشد. الگوریتم می تواند از این اطلاعات برای مشخص کردن میزان جذابیت ویدیو و میزان رضایت کاربر از مشاهده ویدیو، استفاده کند.

همچنین الگوریتم می تواند بر اساس داده ‌ها که از طریق نظرسنجی به دست می آید، تا حدود زیادی از جذاب بودن ویدیو مطمئن شود. گرچه نظرسنجی‌ ها نمی توانند به طور مستقیم عامل نشان دهنده موفقیت یک ویدیو باشند، اما ترکیب زمان تماشا و رضایت کاربر به الگوریتم نشان می دهد که محتوا از کیفیت لازم برخوردار است و توسط کاربران مشاهده می شود. اگر می خواهید یوتیوب را بهینه سازی کنید، موثرترین و مهم ترین راهکار این است که یک ویدیوی خوب بسازید که مخاطب قصد تماشای آن را داشته باشد.

بهترین ابزارهای تحلیل سئو یوتیوب

در حال حاضر ابزارهای مفیدی برای سئو یوتیوب در بازار وجود دارد که هر یک می توانند به شما در بهینه ‌سازی کانال یوتیوب و تجزیه و تحلیل ویدئو و سایر موارد برای رتبه ‌بندی کمک بسیاری کنند.

Semrush

یک ابزار است که می توانید برای پیدا کردن کلمات کلیدی برای یوتیوب از آن استفاده کنید. این ابزار در مورد موضوع محتوا در گوگل تحقیقاتی انجام می دهد که می توانید الهام و ایده برای کلمه کلیدی را دریافت کنید. یک لیست از کلمات کلیدی مرتبط با توجه به جستجوهای مشابه را جمع آوری می کند که می توانید از این لیست برای موضوع محتوای خود استفاده کنید. دیجیتال مارکتینگ با هوش مصنوعی، مسیری است که به راحتی می توان با کمک ابزارها به موفقیت های بهتری دست پیدا کرد.

Ahrefs

از دیگر ابزارهای عالی برای تحقیق کلمه کلیدی برای گوگل و یوتیوب است. به عنوان ابزاری بزرگ جهت پیدا کردن کلید واژه استفاده می شود. به سادگی می توانید کلمه کلیدی خود را تایپ و داده‌ های خاص را برای یوتیوب دریافت کنید. این ابزار را می توانید برای پیدا کردن کلمات کلیدی برای محتوای ویدیویی و محتوای متنی استفاده کنید.

TubeBuddy

این افزونه از دیگر ابزارهای ضروری است که می توانید برای یوتیوب استفاده کنید. این برنامه می تواند با حساب یوتیوب شما یکپارچه شده و کارهایی همچون تحقیق کلمه کلیدی و بهینه ‌سازی ویدیو را انجام دهید. این ابزار به جای اینکه شما را وادار به تفسیر اعداد کند، کلمات کلیدی را پیشنهاد می دهد که بر اساس حجم جستجو و رقابت انتخاب شده اند. با ابزار هوش مصنوعی برای سئو یوتیوب، بهینه سازی را اصولی انجام دهید.

VidIQ

ابزاری است که تحقیقات کلمه کلیدی را انجام می دهد تا سازنده محتوا بتواند در نتایج جستجوی یوتیوب رتبه خوبی را دریافت کند. این ابزار به شما در مورد عملکرد رقبا اطلاعات خوبی را می دهد. علاوه بر این می توانید به اطلاعات جامعی در مورد تعامل کاربران دست پیدا کنید.

YouTube Studio

این ابزار توسط یوتیوب ارائه شده است و به شما این امکان را می دهد تا بتوانید تجزیه و تحلیل خوبی را از عملکرد ویدیوهای خود دریافت کنید. از جمله اطلاعاتی که از این ابزار به دست می‌ آورید تعداد بازدیدها، نرخ تماشا، نظرات و تعداد مشترکین است. هر یک از ابزارها با استفاده از هوش مصنوعی در بازاریابی شبکه های اجتماعی می توانند تاثیرگذار باشند.

سخن پایانی

تنها اشتراک گذاری ویدیو در یوتیوب به موفقیت شما کمک نمی کند، باید موارد سئو را برای محتوای خود لحاظ کنید تا در نتایج جستجو دیده شوید. از طریق ابزارهایی که وجود دارد، کانال و ویدیوهای یوتیوب خود را تجزیه و تحلیل کنید، نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی و با پیاده ‌سازی برخی از عملکردها، در نتایج جستجوی گوگل و یوتیوب دیده شوید.

دارکوب به عنوان یک شرکت فعال در زمینه بازاریابی، طراحی سایت و سئو به شما کمک می کند تا در یوتیوب محتوای ارزشمند را به اشتراک بگذارید، به سرنخ‌ های جدید دست پیدا کنید و کاربر را به یک مشتری بالقوه تبدیل کنید. با همکاری تیم دارکوب در مدت زمان کوتاهی به موفقیت خواهید رسید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته