بهینه سازی ویدئو در نتایج جستجوی گوگل

نوشته شده توسط رومینا نظری
شرکت طراحی سایت و سئو دارکوب

اول از همه، درست است که سئوی ویدیو با سئو معمولی یکسان نیست. سئوی ویدیو نیز در چند سال اخیر به طور قابل توجهی تغییر کرده است، به همین دلیل است که من از متخصص سئو ویدیو برای به اشتراک گذاشتن توصیه های خود استفاده کرده ام.

لیست مطالب

سئوی ویدیو چیست؟

seo ویدیو به سادگی بهینه سازی ویدئو شما برای ایندکس شدن و رتبه بندی در صفحات نتایج موتورهای جستجو برای جستجوهای کلیدواژه مرتبط است. استراتژی‌های بهینه‌سازی زیادی وجود دارد که به ویدیوهای شما شانس بالاتری برای رتبه‌بندی می‌دهند که این مقاله به آنها اشاره می‌کند.

سئوی ویدئو چگونه تغییر کرده است؟

در چند سال اخیر، ویدئو مارکتینگ بیشتر و بیشتر در بین مشاغل محبوب شده است. هنگامی که در اواخر دهه 2000 بازاریابان شروع به دستیابی به دوربین های DSLR کردند، تولید ویدیوها و دریافت آنها به صورت آنلاین (به لطف آپارات) بدون داشتن مدرک فیلمبرداری آسان تر شد.

اکنون نمی‌توانیم بدون دیدن ویدیو در اینترنت بگردیم و همه با تلفن‌های همراه در جیب خود راه می‌رویم که توانایی فیلم‌برداری با کیفیت مناسب را در هر کجا دارند. با سئو ویدئو، رتبه بندی در نتایج جستجوی جهانی بسیار دشوارتر شده است.

کسب رتبه با ویدیوی خود در جستجوی جهانی ارتباط زیادی با اعتبار وب سایت شما، میزان تمرکز آن بر روی ویدیو و رتبه بندی آن برای جستجوهای مرتبط با ویدیو دارد. فیل توصیه می کند که تاکید زیادی بر جستجوی جهانی نداشته باشید و در جستجوی ویدیو به رتبه های بالاتر برسید.

9 روش برای بهینه سازی ویدیو برای جستجو

شماره 1: بستر مناسب میزبانی ویدیو را انتخاب کنید

به گفته فیل، هنگام انتخاب پلت فرم میزبانی ویدیوی خود، باید دلایلی را در نظر بگیرید که چرا می خواهید ویدیوهای خود رتبه بندی شوند. آیا ویدیوی خود را برای به دست آوردن ترافیک سایت و سرنخ های جدید بهینه می کنید؟ یا اینکه هدف شما رهبری فکری کلی و آگاهی از برند است؟

اگر کمتر نگران جذب ترافیک به وب‌سایت خود هستید و بیشتر بر آگاهی عمومی از نام تجاری خود متمرکز هستید، YouTube و آپارات ممکن است گزینه‌هایی برای کاوش باشند. مشکل پلتفرم هایی با این ماهیت اگر زمانی که ویدیوی شما ایندکس شود، بیشتر ترافیک به جای وب سایت شما به آن ها می رود. این می‌تواند باعث شود بازدیدکنندگان احتمالی سایت شما در دریایی از ترافیک رقابتی گم شوند (مانند ویدیوهای پیشنهادی که بعد از شما در YouTube ظاهر می‌شوند).

اگر بیشتر روی کسب ترافیک در سایت متمرکز هستید تا سرنخ‌ها را به سمت تبدیل سوق دهید، پس کاوش در پلتفرم‌های میزبانی جایگزین که از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند، راهی است که باید انجام دهید. این مورد برای همه راه حل های میزبانی نیست، بنابراین مهم است که هنگام بررسی گزینه های خود تحقیق کنید.

شماره 2: رونوشت ویدیویی را وارد کنید

همانطور که در فید فیس بوک خود پیمایش می کنید، احتمالاً چندین ویدیو را با زیرنویس در کنار ویدیو می بینید تا بتوانید بدون ایجاد مزاحمت برای هم خانه های خود آن را مشاهده کنید. متنی که با ویدیوی شما جفت می شود به عنوان رونوشت ویدیو شناخته می شود.

رونوشت‌های ویدیویی نه‌تنها ویدیوهای شما را برای مخاطبان بزرگ‌تری قابل دسترسی‌تر می‌کنند، بلکه ویدیوهای شما را توسط ربات‌های جستجو قابل خراش‌تر می‌کنند زیرا متن اضافی در صفحه وجود دارد.

فیل همچنین توصیه می‌کند زمانی که ویدیو طولانی‌تر است و تمرکز اصلی صفحه است، به رونوشت‌ها توجه بیشتری داشته باشید، زیرا در این سناریوها رونوشت‌ها حتی تأثیر بیشتری بر رتبه‌بندی خواهند داشت.

شماره 3: مطمئن شوید که تصویر کوچک شما جذاب است

تصویر کوچک ویدیو همان چیزی است که جستجوگر وقتی ویدیوی شما ایندکس می شود می بیند، بنابراین نقش مهمی در کلیک کردن افراد دارد. شما می خواهید تصویر کوچک خود را شبیه به آنچه که در مورد جلد کتاب یا صفحه اصلی وب سایت خود فکر می کنید، در نظر بگیرید. باید متقاعد کننده، مرتبط و زیبا باشد!

شماره 4: به عنوان و توضیحات ویدیوی خود توجه کنید

همانطور که برای یک پست وبلاگ انجام می دهند، عنوان و توضیحات متا در رتبه بندی ویدیوها نقش دارند. زمانی را صرف انتخاب عنوان و توضیحات ویدیویی جذاب کنید. تحقیق در مورد کلمات کلیدی انجام دهید تا مطمئن شوید که کلمات کلیدی را هدف قرار می دهید که مردم واقعاً به دنبال آن هستند.

شماره 5: اطمینان حاصل کنید که بقیه صفحه شما به ویدیو مرتبط است و برای سئو بهینه شده است

شما نمی توانید تنها به بهینه سازی ویدیوی خود برای دریافت قرارگیری در SERP ها تکیه کنید. اگر مهم‌تر نباشد که خود صفحه نیز برای سئو و بهینه سازی
شده باشد، یا اینکه موتورهای جستجو در وهله اول زحمت خزیدن آن را به خود نمی‌دهند.

در حالی که رتبه بندی ارگانیک و آنالیز سایت شما می تواند چالش برانگیز باشد، اگر به تولید محتوای با کیفیت بالا ادامه دهید و مطمئن شوید که مؤلفه های فنی SEO در جای خود قرار دارند، رتبه بندی ها به دست خواهند آمد.

بخش دیگر اطمینان از مرتبط بودن ویدیو با صفحه ای است که آن را در آن جاسازی می کنید. “باید از خود بپرسید: آیا این صفحه به ویدیوی مورد نظر مربوط است یا عمومی است؟” فیل می گوید. اگر صفحه عمومی است و ویدیو فقط در آنجا پرتاب شده است، پس شانس رتبه بندی آن کم است.

سئو ویدیو

شماره 6: ویدیویی را که می خواهید در رتبه اول قرار گیرد در صفحه جاسازی کنید

«خزنده‌های گوگل معمولاً تنها یک ویدیو را در هر صفحه فهرست می‌کند. «اگر چند ویدیو را در یک صفحه اضافه می‌کنید، مطمئن شوید که ویدیو اول است».

خزنده‌های موتور جستجو معمولاً پس از اولین ویدیو خزیدن برای ویدیوها را متوقف می‌کنند. اگر می‌خواهید برای یک ویدیو به‌طور خاص بهینه‌سازی کنید، احتمالاً داشتن چندین ویدیو در صفحه بهترین ایده نیست. متمرکز نگه داشتن صفحه حول آن ویدیو، اطمینان حاصل می کند که کشش لازم را دریافت می کند، که من را به نکته شماره 7 هدایت می کند…

شماره 7: ویدیو را به کانون صفحه تبدیل کنید

بارها و بارها وب‌سایت‌هایی را دیده‌ام که ویدیو در آن‌ها پنهان یا در زیر آن قرار دارد، بنابراین کاربران باید اسکرول کنند و اسکرول کنند تا در نهایت روی ویدیو بیایند. این به طور طبیعی منجر به پخش و نرخ پخش پایین می‌شود، زیرا مردم نمی‌خواهند از راه خود برای شکار ویدیو دست بکشند. خزنده های جستجو نیز بعید است از راه خود برای فهرست کردن یک ویدیوی مخفی دست به کار شوند. اگر ویدیو مخفی یا خیلی زیر لایه جاسازی شده باشد، شانس شما برای رتبه‌بندی آن به سرعت کاهش می‌یابد.

بهترین راه برای افزایش ضریب خزیدن ویدیو این است که آن را در کانون توجه صفحه قرار دهید.

شماره 8: یک ویدیو را در چندین مکان جاسازی نکنید

آیا تا به حال یک مسابقه تنیس با خودتان بازی کرده اید؟ خوب، این اساساً کاری است که شما با جاسازی ویدیوی خود در چندین صفحه انجام می دهید. اجتناب از این امر بسیار مهم است زیرا رقابت با خودتان معنایی ندارد.

اگر صفحه و ویدیوی شما هر دو به یکدیگر مرتبط هستند، و امیدوارید از رتبه‌بندی آن صفحه و ویدیو اطمینان حاصل کنید، پس هیچ معنایی ندارد که ویدیو را در جای دیگری در وب‌سایت عمومی خود جاسازی کنید. “تو اساساً با خودت رقابت می کنی، که غیرمنطقی است.”

شماره 9: برای تبلیغ ویدیوی خود فقط به سئو متکی نباشید

در نهایت، مهم است که به یاد داشته باشید که سئو قابل اعتماد نیست. گوگل دائماً الگوریتم های خود را تغییر می دهد، ویدیو با سرعتی برق آسا در حال پیشرفت است و تکیه بر ربات های جستجو برای تاثیر ویدیو در سئو شما یک استراتژی ثابت برای تضمین چشم انداز ویدیوهای شما نیست.

«کنترل سئو سخت است و دائماً در حال تغییر است، بنابراین اگر واقعاً به دنبال دریافت کلیک‌ها و چشم‌های بیشتر روی ویدیوی خود هستید، سرمایه‌گذاری در تبلیغات ویدیویی پولی یک مسیر استراتژیک است. می توانید از افزونه سئو ویدئو در وردپرس هم در سایت خود استفاده کنید.

چرا بهینه سازی سئو ویدیو مهم است؟

بهینه‌سازی ویدئو یکی از اجزای حیاتی استراتژی های بازاریابی دیجیتال است که عمدتاً به دلیل اهمیت روزافزون محتوای ویدئویی آنلاین است. در زیر دلایل کلیدی که چرا بهینه سازی سئو ویدیو ضروری است آورده شده است:

دید و قابلیت کشف را افزایش می‌دهد: بهینه‌سازی SEO ویدیو تضمین می‌کند که محتوای ویدیوی شما هم در موتورهای جستجو و هم در پلتفرم‌های میزبانی ویدیو مانند آپارات به راحتی قابل کشف است. این دید برای دستیابی به مخاطبان گسترده‌تر بسیار مهم است.

نرخ تعامل و حفظ را افزایش می‌دهد:

ویدیوهای بهینه‌سازی شده برای سئو احتمالاً بینندگان را جذب می‌کنند و آنها را برای مدت طولانی‌تری در صفحه یا کانال شما نگه می‌دارند. این به این دلیل است که تاکتیک‌های بازاریابی ویدیویی SEO برای پاسخگویی به علایق و جست‌وجوهای خاص مخاطب هدف شما طراحی شده‌اند و در نتیجه تجربه کلی کاربر (UX) را بهبود می‌بخشند.

ترافیک وب سایت شما را افزایش می دهد:

استراتژی های سئوی ویدیویی موثر می تواند میزان ترافیک هدایت شده به وب سایت شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. ویدئوها و سئو با هم کار می کنند تا یک هم افزایی ایجاد کنند که رتبه وب سایت شما را در موتورهای جستجو افزایش می دهد و بازدیدکنندگان بیشتری را جذب می کند. برای خدمات سئو سایت خود می توانید از شرکت دارکوب کمک بگیرید.

نرخ تبدیل را بهبود می بخشد:

یک استراتژی سئوی ویدیویی که به خوبی اجرا شده می تواند به افزایش نرخ تبدیل‌ منجر شود. محتوای ویدئویی بهینه‌شده احتمالاً در نتایج جستجو رتبه بالاتری دارد و بینندگانی را جذب می‌کند که تمایل بیشتری به اقدام دارند، خواه عضویت در یک کانال، ثبت‌نام در خبرنامه یا خرید.

کیفیت و ارتباط محتوا را افزایش می‌دهد:

سئوی ویدیوی YouTube از سازندگان محتوا می‌خواهد که ویدیوهای باکیفیت و مرتبط تولید کنند که علایق و نیازهای مخاطبان هدف خود را برطرف کند. این تمرکز بر کیفیت و ارتباط، رتبه‌بندی را بهبود می‌بخشد و اعتبار برند شما را در جایگاه شما ایجاد می‌کند.

پتانسیل اشتراک گذاری اجتماعی را تقویت می کند:

محتوای ویدئویی بهینه شده احتمالاً در پلتفرم های رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشته می شود. بازاریابی ویدیویی SEO با ایجاد محتوایی که نه تنها قابل جستجو بلکه قابل اشتراک گذاری است، از این امر استفاده می کند، بنابراین دسترسی و تأثیر شما بر رسانه های اجتماعی را تقویت می کند.

همچنین، شایان ذکر است که یک استراتژی قوی سئو ویدیو می تواند مزیت رقابتی قابل توجهی را ایجاد کند. از آنجایی که برندهای بیشتری ارزش محتوای ویدیویی را تشخیص می‌دهند، حضور بهینه به شما تضمین می‌کند که از منحنی جلوتر بمانید و توجه مخاطبان هدف خود را قبل از رقبای خود جلب کنید.

سئو و بهینه سازی ویدئو

نقش بهینه سازی ویدئو در سئو

بهینه‌سازی ویدیو در سئو با هوش مصنوعی شامل تکنیک‌هایی است که برای مشاهده بیشتر محتوا و یافتن آسان‌تر محتوا در موتورهای جستجو استفاده می‌شود. راه های زیادی وجود دارد که ویدیو می تواند بهینه سازی صفحه را افزایش دهد. این موارد شامل موارد زیر است:

  • تعامل بازدیدکنندگان را در وب سایت خود افزایش دهید: تحقیقات نشان می دهد که 73 درصد از مردم ترجیح می دهند یک ویدیو را به جای خواندن محتوای نوشته شده تماشا کنند. بنابراین، افزودن ویدیو می‌تواند راهی عالی برای جلب توجه باشد. اگر ویدیوهای جذاب و باکیفیتی در سایت خود داشته باشید، بازدیدکنندگان شما احتمالاً برای مدت طولانی تری در اطراف خود باقی خواهند ماند.
  • نرخ کلیک خود را بهبود بخشید: نرخ کلیک نشان دهنده نسبت افرادی است که پس از یافتن وب سایت شما در صفحه نتایج موتور جستجو، از آن بازدید می کنند. افزودن ویدیو به وب سایت شما می تواند به افزایش نرخ کلیک شما کمک کند زیرا مردم بیشتر از نتایج متنی روی ویدیوها کلیک می کنند.
  • نرخ تبدیل خود را بهبود بخشید: نرخ تبدیل تعداد افرادی را که پس از بازدید از وب سایت شما اقدام مورد نظر خود را انجام می دهند اندازه گیری می کند. ویدئوها همچنین می توانند راهی فوق العاده برای نمایش محصولات یا خدمات شما باشند. اجازه دادن به مشتریان بالقوه برای دیدن پیشنهادات شما در حال استفاده می تواند به افزایش علاقه و فروش کمک کند.

تکنیک‌های بهینه‌سازی ویدئو

  • ایجاد ویدیو
  • بهینه سازی محتوا
  • تجزیه و تحلیل نتایج

بیایید به هر مرحله نگاه کنیم و مزایای هر کدام را ببینیم

مرحله 1: از ویدیو در سراسر وب سایت خود استفاده کنید

اولین قدم برای استفاده از بازاریابی ویدئویی برای سئو، استفاده از بهترین قالب‌های ویدئو برای وب شماست. برخی از ویدیوهای کلیدی که فیل پیشنهاد می کند عبارتند از:

  • ویدیو درباره ما: یک ویدیو 2 تا 3 دقیقه ای که فرهنگ و محصول شما را توضیح می دهد و معمولاً با کارمندان یا رهبران شرکت فیلمبرداری می شود.
  • ویدیوی محصول: ویدیوهای محصول، کلیپ های سریع 60 تا 90 ثانیه ای هستند که یک ویژگی یا نوع محصول را توضیح می دهند. هدف نشان دادن یک پیشنهاد ارزش اصلی است.
  • ویدیوی پشتیبانی: یک ویدیوی 1 تا 5 دقیقه ای که سؤالات متداول مشتری را پوشش می دهد.
    ویدیوهای بدون مارک به کلمات کلیدی بدون مارک در یوتیوب نگاه کنید و ویدیوهای اطلاعاتی برای این کلمات کلیدی ایجاد کنید.
  • Vlogs: Vlog ها فقط برای کاربران مشتاق یوتیوب نیستند. اگر با استراتژی وبلاگ شما مطابقت داشته باشد، ویلاگ ها می توانند برای مخاطبان شما جذاب باشند.
  • محتوای خلاقانه بلند مدت: به فیلم های مستند، مصاحبه یا سایر انواع محتوای بسیار متمرکز فکر کنید که از 20 تا 60 دقیقه متغیر است.

مرحله 2: سئو ویدیو را پیاده سازی کنید

SEO به معنای بهینه سازی کانال، لیست پخش، ابرداده، توضیحات و خود ویدیوها برای جستجو است. مانند هر نوع محتوای دیگری، سئوی ویدیویی بر اساس اعتبار و ارتباط درک شده وب سایت یا کانال شما اندازه گیری می شود. از آنجایی که یک ربات موتور جستجو نمی تواند یک ویدیو را بخزد، باید ابرداده مناسب را برای خزیدن ربات ها درج کنید.

بهترین راه برای درج ابرداده ویدیویی در وب سایت شما، از طریق نشانه گذاری JSON-LD در هدر صفحه است. این روی سرعت یا پردازش سایت شما تأثیری نخواهد داشت. اگر نمی‌توانید از JSON-LD استفاده کنید، می‌توانید نقشه سایت ویدیویی را به کنسول جستجوی Google یا فایل robots.txt خود ارسال کنید. در فراداده خود، می‌خواهید موارد زیر را اضافه کنید:

  • یک عنوان توصیفی
  • توضیحاتی در مورد ویدیو
  • مدت زمان ویدیو
  • کلمات کلیدی مهم
  • زیرنویس‌های بسته را اضافه کنید
  • تاریخ آپلود

در نهایت، شما می خواهید تصویر کوچک خود را بهینه کنید. یک تصویر کوچک خوب شامل رنگ‌های با کنتراست بالا، جسارت، چهره انسانی (در صورت امکان)، لوگو و متن تلطیف‌شده بزرگ است. در حالت ایده آل، شما می خواهید تصویر کوچک شما 116 در 24 پیکسل باشد.

مرحله 3: ایجاد یک مخاطب با رسانه های اختصاصی

آخرین مرحله بازاریابی ویدئویی برای سئو این است که مخاطبان خود را بسازید. در حالی که پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی به ما امکان می‌دهند به سرعت مخاطب بسازیم، داشتن استراتژی برای استفاده از ویدیوها و محتوای خود برای ایجاد فهرست خود مهم‌تر است. به آپارات فکر کنید.

پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی به دلیل تغییر الگوریتم‌های خود بدنام هستند و شما نمی‌خواهید در موقعیتی قرار بگیرید که دنبال‌کنندگان شما فقط در فیس‌بوک یا یوتیوب باشند. نکته کلیدی این است که مانند یک شرکت رسانه ای عمل کنید و کانال توزیع خود را بسازید که داده های مخاطبان شما را دارد.

نتیجه

می‌توانید از فرم‌ها برای گرفتن ایمیل‌ها و ایجاد فهرستی از ثبت‌کنندگانی که واقعاً به محتوای شما اهمیت می‌دهند و می‌خواهند درباره محصولات شما اعلان دریافت کنند، استفاده کنید. بسته به کسب و کار خود، می توانید از پلتفرم های میزبانی مانند YouTube، آپارات برای ایجاد کانال خود استفاده کنید. در نهایت، باید با استفاده از ابزارهایی مانند Google Search Console یا YouTube Analytics عملکرد ویدیوهای خود را ردیابی کنید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته