​بازاریابی ویدیو (ویدیو مارکتینگ) چیست و انواع آن چیست؟

نوشته شده توسط رومینا نظری
بازاريابی ديجيتال

متخصصان تبلیغات و بازاریابی که پیشگام دستیابی به مخاطبان انبوه بودند در رادیو و بعداً تلویزیون شروع کردند. تقریباً 30 سال پیش وارد اینترنت شوید. اکنون، ویدیو مارکتینگ و تبلیغ‌کنندگان کانال‌های تقریباً نامحدودی برای دستیابی به مخاطبان خود دارند.

امروزه، یک استراتژی ویدیو مارکتینگ یک ابزار بازاریابی دیجیتال ضروری است – برای دستیابی به افراد امروز و حفظ توجه آنها، باید بازاریابی ویدئویی آنلاین را در استراتژی‌های بازاریابی خود بگنجانید. در حالی که این امر برای هر کسی که امروز آنلاین است منطقی است (برای مثال، هر کسی که این را می‌خواند)، ارزش بررسی اصول اولیه را با پاسخ به سوال ” بازاریابی ویدئویی چیست؟” و ایده هایی مانند بازاریابی ویدئویی آنلاین، بازاریابی ویدئویی رسانه های اجتماعی و بازاریابی ویدئویی تجاری را بررسی کنید.

همچنین اهمیت ویدیو مارکتینگ، استراتژی های مختلف بازاریابی ویدئویی، مزایای بازاریابی ویدئویی، و نحوه انجام موفقیت آمیز بازاریابی محتوای ویدئویی را بررسی خواهیم کرد.

 ویدیو مارکتینگ چیست و چگونه می توان از آن استفاده کرد؟

با آموزش ویدیو مارکتینگ دارکوب که به طور خاص برای حرفه ای ها طراحی شده اند، روی آینده خود سرمایه گذاری کنید. مهارت های خود را ارتقا دهید، ارزش بازار خود را افزایش دهید و با اطمینان شغل خود را پیش ببرید.

استفاده از ویدئو برای بازاریابی به معنای گنجاندن فرمت ویدئویی در استراتژی بازاریابی خود برای تبلیغ یک نام تجاری، محصول، خدمات یا پیام است. بازاریابی ویدیویی به طور موثر به مخاطبان شما آموزش می دهد و به افزایش تعامل در کانال های اجتماعی و دیجیتال کمک می کند.

ویدیو مارکتینگ چگونه کار می کند؟

نحوه استفاده از ویدئو برای بازاریابی بسیار ساده است. افراد بازاریابی شما ویدیوهایی ایجاد می کنند که به طور مستقیم یا غیرمستقیم شرکت و برند شما را تبلیغ می کنند، باعث فروش می شوند، آگاهی از محصولات و خدمات کسب و کار شما را افزایش می دهند، یا مشتریان فعلی و بالقوه را جذب می کنند.

بازاریابی ویدیویی یک رشته مبتنی بر داده است، بنابراین بخش بازاریابی شما باید تعامل مشتری را دنبال کند و معیارهای مختلف مرتبط را نظارت کند.

به طور کلی، بازاریابی ویدئویی تنها یکی از اجزای یک استراتژی یا کمپین بازاریابی کلی است. با این حال، امروزه به لطف اینترنت و رسانه های اجتماعی، نقش بازاریابی ویدئویی به طور قابل توجهی مهمتر شده است.

اهمیت ویدیو مارکتینگ امروزه

بازاریابی ویدئویی در سال 2005 و به لطف ظهور یوتیوب شروع به جذب کرد. با این حال، پس از خرید یوتیوب توسط گوگل در سال 2006، همه چیز شروع شد و این پلتفرم تا پایان سال 2009 دارای هفت فرمت تبلیغاتی مختلف بود.

ظهور فن آوری تلفن های هوشمند سوخت بیشتری به آتش اضافه کرد و تماشای فیلم ها در تلفن های همراه را راحت تر و آسان تر کرد. این عمل در پی همه‌گیری، که مصرف رسانه‌ها را تنها در ایالات متحده 215 درصد افزایش داد، به طرز چشمگیری افزایش یافت.

اما مهمترین عاملی که در مورد استفاده از ویدیوها برای بازاریابی صحبت می کند این است که ساختن ویدیوهای باکیفیت چقدر آسان است. این پیشرفت، گنجاندن ویدیوها را برای بازاریابان در استراتژی‌های بازاریابی خود آسان‌تر می‌کند، بنابراین اگر کسب‌وکار شما همگام با روند جدید نیست، خطر رها شدن در گرد و غبار و نامربوط شدن آن وجود دارد.

بازاریابی ویدئویی یک اکولایزر عالی است که به کسب و کارهای کوچک تا متوسط ​​امکان می دهد تا به طور موثر با سازمان های بزرگتر رقابت کنند. کمپین بازاریابی ویدیویی مناسب می تواند زمین بازی را هموار کند زیرا یک ویدیوی خوب، چشم نواز و به یاد ماندنی بدون توجه به اندازه کسب و کاری که آن را منتشر کرده است، جذاب است.

ساخت ویدیو تیلیغاتی با دارکوب

استراتژی های بازاریابی ویدئویی

در اینجا یک راهنمای استراتژی شش مرحله ای برای ایجاد یک کمپین بازاریابی ویدیویی با کیفیت بالا و موثر آورده شده است.

منابع خود را مشخص کنید: برای گردآوری این عناصر به یک بودجه ویدئویی نیاز دارید که منابعی مانند تجهیزات ویدئویی، نرم افزار ویرایش موثر، زمان اختصاص داده شده به کار و یک تیم بازاریابی ویدئویی را پوشش دهد.

داستان خود را بسازید: هر ویدیو داستانی را بیان می کند. داستان شما چیست؟ چه پیامی را می خواهید منتقل کنید و چگونه می خواهید آن را به اشتراک بگذارید؟

تعامل مخاطبان خود را برنامه ریزی کنید: اگرچه پیام شما ممکن است عالی باشد، اما هنوز باید اطمینان حاصل کنید که مخاطب در آن قرار دارد. شما باید مخاطب خود را جذب کنید و داستان را جذاب نگه دارید. چگونه برای تحقق این امر برنامه ریزی می کنید؟

کوتاهتر بهتر است: بدون شک کلمه اختصاری TL/dr را شنیده اید که مخفف عبارت “Too long, does not read” در زمینه مطالعه مقالات است. آخرین چیزی که می‌خواهید این است که مخاطبان ویدیویتان بگویند: “به هر حال این ویدئو چقدر طول می‌کشد؟” البته، طول ویدیوی استاندارد مشخصی وجود ندارد، اما هر چه کوتاهتر باشد، بهتر است. دامنه توجه مخاطبان آنلاین کوتاه است، بنابراین مطابق با آن ویرایش کنید.

پیام خود را در همه جا منتشر کنید: نام بازی “اشباع” است. شما باید ویدیو را در وب سایت سازمان خود جاسازی کنید، آن را در YouTube آپلود کنید، آن را در تمام حساب های رسانه های اجتماعی خود منتشر کنید و حتی آن را در صفحه نمایه خود قرار دهید! آن ویدیو را از آنجا دریافت کنید، سپس آن را به شدت تبلیغ کنید.

ردیابی نتایج: به معیارها و آمار ویدیو توجه کنید. توجه داشته باشید که چه ویدیوهایی بهترین عملکرد را دارند و مشخص کنید چه عناصری در موفق ترین ویدیوها هستند و چه چیزهایی مشترک هستند. این یافته ها را در تلاش های ویدیویی آینده فاکتور بگیرید.

ویدئو مارکتینگ چیست: انواع ویدیو تبلیغاتی

اکنون انواع محتوای ویدیویی را ارائه می دهیم. اما، البته، یک کمپین بازاریابی ویدئویی موثر بیش از یکی از آنها را در بر خواهد گرفت.

انیمیشن: چه کسی کارتون را دوست ندارد؟ انیمیشن از تصاویر جذاب برای انتقال مفاهیم پیچیده استفاده می کند.

ویدیوهای واقعیت افزوده: واقعیت افزوده (AR) یک لایه دیجیتال را بر آنچه کاربر مشاهده می‌کند قرار می‌دهد و برای نشان دادن اینکه اگر محصول شرکت در تصویر قرار می‌گرفت، چه چیزی به نظر می‌رسید عالی است.

ویدیوهای برند: این ویدیوها آگاهی از برند، مأموریت، محصولات و خدمات شرکت شما را ایجاد می کند.

ویدیوهای آزمایشی: این ویدیوها نحوه عملکرد محصول شما را نشان می‌دهند، از جمله جعبه‌گشایی یا اجرای یک مرور نرم‌افزاری.

ویدیوهای رویداد: آیا شرکت شما رویدادی مانند جمع آوری کمک مالی، کنفرانس یا بحث را اجرا می کند؟ یک حلقه برجسته ایجاد کنید!

ویدیوهای توضیحی: ساده و سرراست، این ویدیوها به مخاطب کمک می کند تا بفهمد چرا به خدمات و محصولات شما نیاز دارد. بنابراین اغلب، این ویدئوها از فرمول استاندارد ارائه یک داستان پیروی می کنند که در آن خریدار مشکلی دارد و راه حل در محصولات یا خدمات شرکت است.

ویدیوهای راهنما: این ویدیوها نه تنها به مخاطبان شما می آموزند که چگونه کار جدیدی انجام دهند، بلکه به بینندگان کمک می کند تا درک و درک کسب و کار شما را به دست آورند.

مصاحبه با کارشناسان: نه یک قطعه کرکی، بلکه یک مصاحبه عمیق با یک متخصص یا رهبر فکر در صنعت شما.

پخش زنده: ویدیوهای زنده روشی چشم نواز و دراماتیک برای جلب توجه بیننده است که اغلب از فرمت پشت صحنه، مصاحبه و نمایش استفاده می کند. می توانید از لایو در اینستاگرام برای ارتباط موثر با مخاطبانتان استفاده کنید. برای یادگیری ساخت انواع ویدیو در اینستاگرام و آموزش تولید محتوا ویدیویی می توانید در کلاس های اینستاگرام دارکوب شرکت کنید.

ویدیوهای پیام شخصی: هیچ چیز بیشتر از ایجاد حس خاص بودن در مشتری باعث ایجاد تعامل نمی شود، و ویدیوهای شخصی سازی شده ابزاری را برای کسب و کار فراهم می کند تا برای پاسخ به یک سؤال یا ارائه یک توصیه با مشتری تماس بگیرد.

توصیفات/مطالعات موردی: این ویدیوها مشتریان شما را در کمپین مشارکت می دهند. تبلیغات دهان به دهان یکی از مؤثرترین ابزارهای تبلیغات تصویری است، بنابراین داشتن مشتریان راضی داستان های خود را بر روی ویدیو بازگو می کند.

واقعیت مجازی و ویدیوهای 360 درجه: واقعیت مجازی (VR) کاربر را در محیط ویدیو غوطه ور می کند و به او اجازه می دهد تجربه تماشای خود را کنترل و هدایت کند. یک ویدیوی 360 درجه بیننده را قادر می سازد تا در یک نمای پانوراما به اطراف بچرخد.

مزایای بازاریابی ویدئویی

در حال حاضر، به احتمال زیاد به این ایده رسیده‌اید که بازاریابی ویدیویی یک ایده عالی است. اما بیایید با بیان مزایای بازاریابی شبکه اجتماعی، موضوع را بیشتر پیش ببریم.

  • محصول شما بیشتر برجسته می شود و بهتر در خاطر می ماند. ویدئوها حفظ اطلاعات را افزایش می دهند
  • پیام طولانی‌تر در فیدهای اجتماعی باقی می‌ماند، بنابراین نیازی نیست زمان زیادی را صرف سرهم‌بندی و به‌روزرسانی مطالب خود کنید.
  • ویدیوها درک عمومی از خدمات یا محصولات شما را افزایش می دهند
  • ویدیوها نوردهی و تعامل بعدی را افزایش می دهند
  • ویدیوها در جستجوها رتبه بالاتری دارند، بنابراین احتمال بیشتری وجود دارد که وب سایت شما نزدیک به بالای صفحه جستجو نشان داده شود.
  • بازاریابی ویدئویی راه آسانی برای شخصی سازی تعامل با مشتری ارائه می دهد که باعث وفاداری به برند و بازدیدهای مکرر می شود.

بازاریابی ویدیویی و سئو

بازاریابی ویدئویی منبع بسیار ارزشمندی برای بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) است. ویدیوها به ایجاد بک لینک به وب سایت شرکت شما کمک می کنند و به اشتراک گذاری و لایک ها را افزایش می دهند، که می تواند بر رتبه بندی جستجو تأثیر مثبت بگذارد. این عوامل ترافیک بیشتری را به سایت شما هدایت می کند – ویدیوهای خود را در آنجا پست کنید و با استفاده از کلمات کلیدی و عبارات برچسب های مرتبط به آنها اختصاص دهید. همچنین به یاد داشته باشید که Google – موتور جستجوی برتر جهان – مالک YouTube است. به همین دلیل است که شما باید استراتژی بازاریابی ویدیویی خود را به جستجوی ارگانیک یا استراتژی سئو محکم ببندید

چگونه برای کسب و کار خود ویدیو بسازید؟

در اینجا یک راهنمای گام به گام مفید برای ساخت یک ویدیوی عالی آورده شده است!

1. اسکریپت ویدیوی خود را بنویسید: همه ویدیوها به یک اسکریپت نیاز دارند. یک طرح کلی ایجاد کنید و مانند یک پست وبلاگ با آن رفتار کنید. آن را واضح و راحت بیان کنید و قبل از اینکه به بیننده بگویید هدف ویدیو چیست تا پایان ویدیو منتظر نمانید.

2. یک استودیو راه اندازی کنید: یک فضای اختصاصی برای ساخت فیلم خود آماده کنید و دوربین ها، چراغ ها، میکروفون ها، سه پایه ها و هر وسیله دیگری را که نیاز دارید جمع آوری کنید.

3. استعدادها را آماده کنید: این مرحله شامل گردآوری بازیگران ویدئو با فیلمنامه ها و کارگردانی هایشان است.

4. فهرست عکس‌های خود را برنامه‌ریزی کنید و با تجهیزات سازگار شوید: فهرستی از نماهایی که می‌خواهید در ویدیوی خود بگنجانید تهیه کنید. سپس چند عکس تمرینی با تجهیزات بگیرید تا به آن عادت کنید. شما می خواهید قبل از فیلمبرداری واقعی با دنده راحت باشید!

5. فیلمبرداری کنید: جادو در اینجا اتفاق می افتد. فیلم خود را بگیرید و مطمئن شوید که عناصر زیر را دارید:

  • قانع کننده، قابل ارتباط. و/یا خط داستانی هیجان انگیزی که افراد را به خود جذب می کند
  • تصاویر و صداهای جذاب
  • قابلیت صدا/ضبط با کیفیت بالا
  • یک پیام واضح و قابل درک همراه با یک فراخوان محکم برای اقدام

6. ویدئو را ویرایش کنید: این مرحله اغلب یک فرآیند مداوم است، زیرا به احتمال زیاد یک برش کلی انجام می دهید و آن را به ذینفعان و طرف های ذینفع نشان می دهید. شما بدون شک بر اساس بازخورد آنها ویرایش هایی را انجام خواهید داد.

7. انتخاب موسیقی برای ویدیو: موسیقی برای تنظیم آهنگ ضروری است. بودجه موسیقی تنظیم کنید، بفهمید که چه نوع موسیقی با لحن احساسی ویدیو هماهنگ است و تعیین کنید به چه افکت های صوتی نیاز دارید.

8. ضبط صدا: صداگذاری، روایت ویدیویی است که توسط شخصی خارج از دوربین صحبت می‌شود. روایت به پر کردن هر شکافی در داستان کمک می‌کند و صداهایی که انتخاب می‌کنید باید با مخاطبانی که می‌خواهید به آنها برسید قابل ارتباط باشند.

9. آپلود ویدیو: اکنون زمان آن است که ویدیوی خود را در پلتفرم های انتخابی خود آپلود کنید. ابتدا مطمئن شوید که پلتفرم شما از فرمت ویدیوی شما (MP4، MOV، MPEG4، WMV، AVI و غیره) پشتیبانی می کند. بعد، اضافه کردن زنگ‌ها و سوت‌های اضافی مانند شرح بسته، عنوان و توضیحات متن و صفحه پایانی را در نظر بگیرید.

شرکت طراحی سایت و سئو دارکوب

چالش های بازاریابی ویدئویی

از آنجایی که موضوع منابع ویدئویی به طور موثر حل شده است، چالش های بازاریابی ویدئویی ماهیت استراتژیک تری دارند. اگر قصد دارید در بازاریابی ویدیویی شرکت کنید (و باید!)، با سه چالش مهم روبرو خواهید شد:

  • چگونه محتوایی ایجاد کنیم که مردم بخواهند ببینند
  • چگونه یک استراتژی بازاریابی ویدئویی قوی و موثر بسازیم که نتایج را ارائه دهد
  • چگونه ویدیوهایی بسازیم که مردم نه تنها در تمام طول مسیر تماشا کنند بلکه با دیگران به اشتراک بگذارند
  • بازاریابی ویدئویی چیست: سوالات متداول
  • در اینجا مواردی وجود دارد که می توانیم با چند سؤال متداول پیوند دهیم.
  1. مدت زمان ویدیوی من چقدر باید باشد؟

بیشتر ویدیوهای بازاریابی کمتر از دو دقیقه طول می کشد. ویدیوهای مربوط به کسب و کار به طور متوسط ​​حدود شش دقیقه طول می کشد.

  1. هزینه ساخت یک ویدیو بازاریابی چقدر است؟

اگر تولید ویدیوی خود را برون سپاری کنید، ممکن است از 1 میلیون برای یک ویدیوی اصلی تا حدود 20 میلیون برای یک ویدیوی ممتاز متغیر باشد. اگر خودتان این کار را انجام می دهید، می توانید با کمتر از 1 میلیون یک ویدیوی خوب و جذاب بسازید.

  1. تبلیغات ویدیویی چقدر موثر هستند؟

دیجی کالا و آمازون هنگام استفاده از تبلیغات ویدیویی، تبدیل های فروش بیشتری را گزارش می دهند. این باید چیزی در مورد اثربخشی به شما بگوید.

  1. چرا باید در بازاریابی ویدئویی به خود زحمت بدهم؟

طبق گفته یوتیوب، مردم بیش از یک میلیارد ساعت ویدیو تماشا می کنند و روزانه میلیاردها بازدید در سایت خود ایجاد می کنند.

آیا به شغل دیجیتال مارکتینگ علاقه مند هستید؟

اگر می خواهید شغلی در بازاریابی دیجیتال داشته باشید یا می خواهید برای افزایش ارزش خود در شرکت فعلی خود مهارت داشته باشید، دارکوب دو پیشنهاد عالی برای کمک به شما در دستیابی به اهدافتان دارد.

از ویدیو مارکتینگ می توانید در اینستاگرام مارکتینگ، لینکدین مارکتینگ، فیسبوک مارکتینگ، تلگرام مارکتینگ و بازاریابی با واتس آپ استفاده کنید.

فرض کنید شما تازه در این زمینه شروع کرده اید. در این صورت، دارکوب یک برنامه خوب در بازاریابی دیجیتال دارد که به شما گواهی در بازاریابی دیجیتال می دهد و مهارت های بازاریابی شما را کامل می کند.

همچنین، دوره آموزشی دارکوب برای کمک به شما در ایجاد مهارت های مورد نیاز برای بازاریابی رسانه های اجتماعی از طریق تجربه پروژه گسترده طراحی شده است. این دوره رسانه های اجتماعی پیشرفته، بازاریابی محتوا و رشته های تجزیه و تحلیل وب را ترکیب می کند تا به شما کمک کند برند خود را ارتقا دهید و کمپین های اجتماعی را اجرا کنید.

امروز از سایت آموزشگاه دارکوب دیدن کنید و در مسیر یک حرفه جدید بازاریابی دیجیتال هیجان انگیز شروع کنید!

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته