اولین جایی که کاربران برای دریافت پاسخ سوالات، خرید کالا یا دریافت خدمات مراجعه می کنند، کجاست؟ آنها به گوگل می روند. در حال حاضر گوگل به عنوان یک مرجع کامل برای کاربرانی است که به دنبال اطلاعات هستند. زمانی که کاربر موضوعی را در گوگل جستجو می کند، با در نظر گرفتن برخی از فاکتورها سایت هایی در صفحه اول گوگل به نمایش در می آیند که با نیاز کاربر ارتباط بیشتری دارند. در رتبه های اول صفحه گوگل سایت هایی قرار می گیرند که بهترین اطلاعات را ارائه می دهند.
لیست مطالب
رنکینگ یا رتبه بندی گوگل سیستمی است که با استفاده از برخی الگوریتم ها، عناصر مختلف یک سایت را مورد ارزیابی قرار می دهد. نتیجه این ارزیابی نشان دادن وب سایت در رتبه های برتر خواهد بود. رنکینگ گوگل، سیستم پیچیده ای است که با حفظ اصول اصلی همواره در حال تکامل است و الگوریتم های رتبه بندی نیز به روز رسانی می شوند تا وب سایت ها از جهات مختلف مورد ارزیابی قرار بگیرند. رتبه بندی گوگل کاربر را به سمت محتوای با ارزش و مرتبط هدایت می کند. این سیستم که ترتیب ظاهر شدن وب سایت را در نتایج جستجو تعیین می کند، در نهایت باعث جذب ترافیک وب سایت خواهد شد. سایت هایی که در رتبه های اول قرار می گیرند، بیشتر توسط کاربران کلیک می شوند، در نتیجه افزایش ترافیک ارگانیک خواهند داشت. در حال حاضر یکی از الگوریتم های گوگل برای ارزیابی محتوا، رضایت از اطلاعات است که برای رتبه بندی نیز در نظر گرفته می شود.
اخیراً گوگل الگوریتم جستجوی خود را به روز رسانی کرده است که این تغییرات در نتیجه، به دیدن وب سایت شما منتهی می شود. در این الگوریتم جدید از هوش مصنوعی برای بهبود ارتباط و کیفیت نتایج جستجو استفاده می شود. بدین معنا که تفسیر و رتبه بندی محتوای شما توسط گوگل تغییر چشمگیری پیدا کرده است که این موضوع می تواند در کاربران بالقوه که می خواهند با وب سایت شما در ارتباط باشند، تاثیر داشته باشد و شما را زودتر پیدا کنند.
در این الگوریتم جدید، رتبه بالا در جستجوی گوگل تنها با آنالیز کلمات کلیدی مناسب به دست نمی آید. در حال حاضر گوگل محتوایی را ارزشمند می داند که رضایت کاربر را فراهم کرده است، این نوع محتوا می تواند در اولویت صفحات گوگل قرار بگیرد. محتوایی که بتواند رضایت کاربر را جلب کند، به این معنا است که توانسته بر هدف جستجوی کاربر تمرکز داشته باشد و اطلاعات دقیق و مفیدی را ارائه دهد. برای رسیدن به هدف کاربر و ارائه اطلاعات مفید، باید تمامی موارد سئو را به طور کامل در وب سایت پیاده سازی کرد. از این نظر اطمینان حاصل می شود که محتوا نه تنها از طریق کلمات کلیدی، بلکه از طریق تجربه و تعامل کاربر مورد ارزیابی قرار گرفته است.
الگوریتم جدید گوگل در نحوه تعیین نتایج جستجو تغییرات قابل توجهی را ایجاد کرده است.
گوگل به طور مستقیم در خصوص تغییرات الگوریتم های رتبه بندی صحبت نمی کند، اما به طور نامحسوس می توان این تغییرات را در قسمت صفحه اول گوگل و رتبه بندی مشاهده کرد. یکی از الگوریتم های رتبه بندی در گوگل، رضایت از اطلاعات و ارائه محتوای مفید است. این الگوریتم برای وب سایت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و می تواند در رتبه بندی آنها تاثیر بسزایی داشته باشد. رضایت از اطلاعات و ایجاد محتوای مفید، مفهوم ناشناخته ای نیست. از ابتدا این مفهوم وجود داشته است و کاربران با آن آشنا هستند. به طور کلی می توان گفت اگر صفحات یک وب سایت که در نتیجه جستجوی کاربر نشان داده شده است، از ویژگی هایی برخوردار هستند که نیاز جستجوگر را پاسخ داده اند، می توان گفت که صفحات وب سایت در موتور جستجو از امتیاز رضایت از اطلاعات خوبی برخوردار هستند.
برای درک بیشتر نسبت به نقش رضایت از اطلاعات در جستجوی ارگانیک، این طور می توان توضیح داد که در گذشته الگوریتم گوگل توجه و اهمیت به محتوای اصلی و مفیدتر بوده است، اما در حال حاضر مفهوم رضایت در کنار اطلاعات باعث شده است، بسیاری از وب سایت ها در رنک دهی گوگل قرار نگیرند، چرا که نتوانسته اند رضایت کاربران را جلب کنند. در حال حاضر گوگل از مفهوم رضایت برای رتبه بندی محتواهای مفید استفاده می کند. به این معنا که صفحات وب سایتی که دارای محتوای مفید و رضایت بخش هستند و کاربر با مطالعه محتوا احساس رضایت می کند، گوگل پاداشی را در نظر می گیرد. در حال حاضر رضایت اطلاعات به عنوان یک داور نهایی جهت ارزیابی کیفیت محتوا در نظر گرفته می شود. رضایت از اطلاعات به عنوان یک معیار کلیدی مهم برای کیفیت جستجو در گوگل به شمار می آید که در این خصوص کسب و کارها و مدیران وب سایت ها باید نکات مهمی را برای ارائه محتوای با کیفیت تر در نظر بگیرند.
سئو فرایندی است که می تواند یک وب سایت را با فاکتورهای رتبه بندی گوگل، هماهنگ کند. بدین ترتیب این وب سایت در رتبه بالاتری قرار می گیرد و ترافیک بیشتری جذب می کند. سئو می تواند فرایند بهینه سازی وب سایت شما را برای رتبه بندی بالاتر، در نتایج صفحات جستجو فراهم کند. فاکتورهای زیادی برای رنکینگ گوگل وجود دارد که به طور دائم در حال تغییر هستند. بنابراین باید سئو سایت خود را به روزرسانی کنید تا با الگوریتم های جدید رنکینگ گوگل بتوانید هماهنگ باشید. گوگل در حال حاضر به آرامی توانسته بسیاری از الگوریتم های رتبه بندی را تغییر دهد، تا سایت هایی که از نظر محتوا جامع و کامل هستند، در رتبه اول گوگل قرار بگیرند.
در بازاریابی دیجیتال، سئو مدیریت محصول است. سئو باعث می شود که سفر کاربر به وب سایت به گونه ای باشد که منجر به تجربه کاربری مفید شود. معمولاً وب سایت هایی که در زمینه فروش محصول و کالا فعالیت می کنند، به عنوان مرکز اصلی فروش آنلاین یک برند به شمار می آیند. در دیجیتال مارکتینگ اگر کاربر با ورود به وب سایت و دریافت اطلاعات، رضایت داشته باشد، علاوه بر اینکه کاربر خوشحال خواهد شد، در رتبه بندی گوگل نیز تاثیرگذار خواهد بود. هرچه میزان تعامل کاربر با وب سایت بسیار ساده و سطحی باشد، باید برای رضایت از اطلاعات در قسمت تولید محتوا و فعالیت های بازاریابی تلاش مداوم کرد. باید تلاش کرد تا تغییرات از ابتدا و یا در برخی از بخش ها صورت بگیرد. اگر تعامل کاربر با وب سایت خوب و عالی باشد، کاربر جذب خواهد شد و تیمهای تخصصی با همکاری با یکدیگر تلاش می کنند که کاربران رضایت کامل داشته باشند.
اما برای رسیدن به الگوریتم رضایت از اطلاعات در بازاریابی اینترنتی باید دو موضوع مهم و اصلی را به خاطر داشته باشید. درک خوب و عالی از سفر کاربران وب سایت از اهمیت بالایی برخوردار است، چرا که این فرایند کمک می کند تا شما بتوانید محتوای مناسب را متناسب با چارچوب سفر کاربران ایجاد کنید. موضوع دوم این است که باید در هر مرحله از سفر کاربر، راهی را برای ارزیابی اطلاعات در اختیار داشته باشید.
با تمرکز بر عوامل حیاتی می توانید رتبه های خوبی را در گوگل به دست آورید. از جمله عوامل کلیدی که برای رتبه بندی بالاتر از طریق الگوریتم جدید به آنها نیاز دارید، می توان به موارد زیر اشاره کرد.
با تمرکز بر عوامل کلیدی می توانید استراتژی سئو سایت خود را با الگوریتم جدید گوگل هماهنگ کنید و رتبه وب سایت را در نتایج جستجو بهبود ببخشید. این رویکرد این تضمین را می دهد که وب سایت برای کاربر بالقوه که به دنبال خدمات و محصولات مرتبط است، قابل مشاهده خواهد بود.
بنابراین می توان گفت برای الگوریتم جدید گوگل نیاز است رویکرد استراتژیک را برای بهینه سازی محتوا در نظر بگیرید. با چند گام مهم می توانید سئو سایت خود را بهبود ببخشید.
شما باید بر روی استراتژی سئو خود نظارت داشته باشید و سئو را به طور مداوم متناسب با نیاز کاربر به روز رسانی کنید. ابزارها و تکنیک های مختلفی وجود دارد که شما می توانید از طریق آنها عملکرد سئو سایت را ارزیابی کنید.
برای پیشرفت باید گزارش های منظم سئو را دریافت کنید. این گزارشات که می تواند شامل معیارهایی همچون ترافیک، تعامل و نرخ تبدیل باشد، کمک می کند تا متناسب با اهداف خود پیش بروید.
الگوریتم جدید گوگل می تواند کمی چالش برانگیز باشد، اما اگر از استراتژی ها و ابزارهای مناسبی استفاده کنید، می توانید به رتبه برتر دست پیدا کنید. با تمرکز بر کیفیت محتوا، تجربه کاربری، بهینه سازی تلفن همراه می توانید وب سایت خود را با اولویت های گوگل هماهنگ کنید. قطعاً تنظیمات و نظارت های مداوم در بهینه سازی وب سایت شما تاثیرگذار است و در نهایت منجر به جذب ترافیک ارزشمند خواهد شد.
با توجه به تغییرات دائم گوگل اگر می خواهید همچنان در میان سایر رقبا جزو سایت های برتر شناخته شوید، همکاری با دارکوب را برای دریافت خدمات سئو در نظر بگیرید. تیم حرفه ای و باتجربه دارکوب این اطمینان را به شما می دهد تا با اعمال برخی از استراتژی ها، رتبه وب سایت شما به طور قابل توجهی تغییر پیدا کند. اگر می خواهید به ارتقاء رتبه وب سایت شما کمک کنیم، تنها کافیست با کارشناسان دارکوب در ارتباط باشید. علاوه بر این، در زمینه برندینگ با گوگل نیز خدمات تخصصی را با متخصصین حرفه ای ارائه می دهیم.