چند روش کم خرج برای سئو کردن وب سایت

اگه بخواهید یه وب سایت درست و حسابی راه بندازید باید براش خرج کنید. حالا اگه بخواهید چند تا وب سایت داشته باشید حتما باید هزینه های میلیونی رو متحمل بشید. اما روشهایی هست که میشه یکم هزینه ها رو پایین آورد. تو این مقاله دارکوب پنج روش کم خرج بهتون آموزش میده تا تو هزینه هاتون صرفه جویی بشه.

سئو مقرون به صرفه چیست؟

سئو مقرون به صرفه چیست؟ سئو مقرون به صرفه به معنای سئو بی کیفیت نیست، بلکه انجام خدمات سئو با هزینه کم است تا ارزش قابل توجهی به وب سایت و کسب و کار شما اضافه شود. به طور کلی سئو مقرون به صرفه هزینه و ارزش را متعادل می کند، این فرصت را به کسب و کارهای کوچک می دهد که بتوانند با بودجه محدود وب سایت خود را ارتقا دهند. سئو مقرون به صرفه شامل استراتژی و تکنیک ‌هایی است که برای بهینه سازی وب سایت شما در موتورهای جستجو، بدون صرف هزینه زیاد قابل اجرا است. در ادامه برخی از این راهکارها را توضیح خواهیم داد.

بهینه‌ سازی عناصر داخلی

بهینه ‌سازی عناصر داخلی یکی از جنبه ‌هایی است که در سئو اغلب نادیده گرفته می شود. بهینه‌ سازی عناصر داخلی شامل موارد مختلف از جمله بهینه‌ سازی تگ ‌های عنوان، ساخت متادیسکریپشن جذاب، بهینه ‌سازی عناوین صفحه، ایجاد url مناسب، بهینه‌ سازی تصاویر و بهبود لینک ‌های داخلی است. ده ‌ها مورد دیگر نیز سئو داخلی وجود دارد که می توانید با هزینه کم آنها را بهبود بخشیده تا به رتبه های بالاتر دست پیدا کنید.

تولید محتوای با کیفیت

باید بر روی تولید محتوای با کیفیت و جذاب تمرکز کافی داشته باشید، تا نیاز کاربر را برآورده کنید. اگر در گذشته محتوایی را منتشر کرده ‌اید، باید آن را به روز رسانی کنید تا وب سایت شما پویاتر شده و در دید موتورهای جستجو قرار بگیرد. در حال حاضر گوگل محتوایی که ارزشمند و برای خواننده جالب است را در اولویت قرار می دهد. اگر محتوای خود را با کلمات کلیدی بسیار پر کنید، نتیجه بخش نخواهد بود. بنابراین در تولید محتوا باید مطمئن شوید که محتوای شما ارزشمند است و گوگل آن را خواهد دید.

تحقیق کلمات کلیدی

پایه و اساس هر استراتژی موفق سئو، تحقیق در مورد کلمات کلیدی است. ابزارهای بسیاری وجود دارند که می توانید از طریق آنها کلمات کلیدی مناسبی را پیدا کنید، اما بیشتر آنها پریمیوم هستند که باید هزینه ‌هایی را برای آنها پرداخت کنید. اما ابزارهای رایگانی وجود دارند که گزینه‌ های خوبی برای تحقیق کلمه کلیدی هستند. می توانید متناسب با کسب و کار خود، کلمات کلیدی مناسبی را شناسایی کنید.

تحقیق و بررسی وب سایت ‌های رقبا نیز راه مقرون به صرفه دیگری برای کشف کلمات کلیدی هستند که می توانند ترافیک قابل توجهی را به وب سایت شما هدایت کنند. به طور کلی تحقیق در مورد کلمه کلیدی بسیار زمان بر است و اگر می ‌خواهید کلمات کلیدی نتیجه بخش باشد، باید آنها را به طور دقیق انتخاب کنید.

تمرکز برای کلمات کلیدی بلند

تمرکز برای کلمات کلیدی بلند

استفاده از کلمات کلیدی بلند یک روش ارزان برای سئو محسوب می شود. عبارت هایی هستند که از ۳ تا ۵ کلمه تشکیل شده ‌اند و به دلیل اینکه رقابت کمتری برای آنها وجود دارد از نرخ تبدیل بالاتری برخوردار هستند. این عبارات خاص و دقیق هستند و تنها وب سایت ‌های خاصی از آنها استفاده می کنند و معمولا این عبارات را کاربران هدفمند جستجو می کنند.

با بررسی و تحلیل رقبا همچنین تمرکز بر روی نیاز کاربران می توانید این عبارات بلند را متناسب با محتوا تولید و استفاده کنید. استفاده از کلمات کلیدی طولانی و سئو محلی، ار جمله تبلیغات ارزان گوگل به شمار می ‌آیند.

بهبود سرعت سایت

یکی از مهم‌ترین فاکتورها در سئو، سرعت سایت است که می تواند بر روی تجربه کاربری و رتبه اول گوگل تاثیر مستقیمی بگذارد. زمانی که سرعت سایت خوب باشد، تجربه کاربری بهتر خواهد بود. کاربران، وب سایت ‌هایی که کند بارگذاری می شوند را به سرعت ترک می کنند، در نتیجه نرخ پرش افزایش پیدا می کند. این موضوع از دید گوگل پنهان نمی ‌ماند و رتبه وب سایت را کاهش می دهد.

بهینه ‌سازی تصاویر به معنای فشرده کردن بدون افت کیفیت، یکی از راهکارها برای افزایش سرعت سایت است. با حذف برخی از اسکریپت ‌ها و استایل ‌های اضافی نیز می توانید تعداد فایل ‌هایی که بارگذاری می شوند را کمتر کنید. دریافت هاست خوب نیز اهمیت دارد، اگر یک هاست خوب را انتخاب کنید، زمان پاسخ سرویس کوتاه می شود. بهره‌ مندی از Lazy Loading نیز کمک می کند تا زمانی که کاربر به یک بخش می‌ رسد، تصاویر بارگذاری شوند، در نتیجه سرعت بارگذاری اولیه سایت بالا می‌ رود.

لینک سازی داخلی

لینک سازی داخلی یکی از روش‌ هایی است که می توانید سئو سایت را ارتقا دهید. لینک داخلی به معنای لینک دادن به صفحات مختلف در داخل سایت است. این روش کمک می کند تا کاربر راحت ‌تر سایت را پیمایش کند و صفحات مرتبط را زودتر پیدا کند. از سوی دیگر ربات‌ های جستجو نیز نسبت به ساختار سایت درک بهتری پیدا می کنند. صفحاتی که لینک دریافت می کنند، قطعاً صفحاتی هستند که دارای محتوای ارزشمند هستند، بدین ترتیب قدرت صفحه نسبت به سایر صفحات افزایش پیدا می کند که در رتبه‌ بندی بسیار مهم است.

بدین ترتیب در لینک سازی داخلی باید صفحاتی را که مهم هستند را برای لینک سازی انتخاب کنید. در یک صفحه بیش از حد لینک سازی نکنید، چرا که موتورهای جستجو و کاربر ممکن است سردرگم شوند. در لینک سازی باید یک ساختار سلسله مراتب را نیز در نظر بگیرید تا به صورت زیر مجموعه کاربر بتواند تمام صفحات مورد نیاز خود را جستجو کند.

بک لینک سازی

در سئو خارجی یکی از جنبه ‌های ضروری و مهم، ایجاد بک لینک است. روش ‌های لینک سازی متعدد است و می توانید برخی از آنها را با پرداخت هزینه انجام دهید، اما در کنار خرید بک لینک، روش ‌های بی‌ شماری برای به دست آوردن بک لینک با کیفیت به صورت رایگان نیز وجود دارد. یکی از راهکارها این است که با سایر کسب و کارها ارتباط برقرار کرده و تبادل لینک انجام دهید. در سایت‌ های معتبر که در حوزه کاری شما هستند، می توانید به عنوان مهمان پست منتشر کنید. البته برای بک لینک سازی رایگان موثر شما باید یک محتوای ارزشمند و آموزنده ایجاد کنید، تا زمانی که با سایر کسب و کارها وارد تعامل می شوید، از نتیجه نهایی کار مطلع باشند.

حذف لینک ‌های شکسته

لینک های شکسته، لینک ‌هایی هستند که زمانی که کاربر بر روی آنها کلیک می کند، به صفحه مورد نظر نمی ‌رسد و یا خطا نشان داده می شود. زمانی که لینک شکسته وجود داشته باشد، تجربه کاربری خوب نخواهد بود، به دلیل عدم دسترسی به صفحه مورد نظر کاربر وب سایت را ترک خواهد کرد. همچنین موتورهای جستجو همچون گوگل نیز لینک ‌های شکسته را نشان از کیفیت پایین سایت می دانند. از سوی دیگر وب سایت ‌هایی که لینک شکسته بسیاری دارند، نشان دهنده غیر حرفه ‌ای بودن سایت هستند. این لینک ‌های شکسته تاثیر منفی بر روی سئو می ‌گذارند. اما از طریق برخی از ابزارهای رایگان می توانید لینک ‌های شکسته و خراب را شناسایی و آنها را حذف کنید.

در لینک‌ های داخلی اگر صفحه مورد نظر حذف شده است، می توانید لینک را به یک صفحه دیگر تغییر دهید یا به طور کلی لینک را حذف کنید. در لینک ‌های خارجی نیز اگر سایت مقصد حذف شده باشد، می توانید لینک را حذف کرده و یا برای سایت‌ های دیگر آن را به روز رسانی کنید.

بهینه ‌سازی وب سایت برای تلفن همراه

بهینه ‌سازی وب سایت برای تلفن همراه

در رتبه ‌بندی ‌های گوگل وب سایت ‌هایی که با تلفن همراه و سایر صفحات سازگار هستند، در اولویت قرار می ‌گیرند. سایت هایی که با تلفن همراه، تبلت و سایر صفحات همخوانی دارند، تجربه کاربری بهینه‌ ای را ارائه می دهند. بدین ترتیب سایت شما برای مخاطبان گسترده تری در دسترس قرار می‌ گیرد و ترافیک بیشتری به سمت وب سایت شما هدایت می شود.

فعالیت در شبکه های اجتماعی

شبکه‌ های اجتماعی برای سئو سایت بسیار مهم هستند. شبکه‌ های اجتماعی می توانند ترافیک مستقیم را به وب سایت هدایت کنند. در حال حاضر توییتر، فیسبوک و اینستاگرام می توانند به عنوان پرمخاطب ‌ترین شبکه ‌های اجتماعی بستر مناسبی برای درج کردن لینک سایت باشند. کاربران راحت ‌تر می توانند به سایت شما اعتماد کنند، در شبکه‌ های اجتماعی تعامل افزایش پیدا می کند، بدین ترتیب درک خواهید کرد که کاربر به چه چیزی علاقه دارد، به دنبال چه چیزی است و چه چیزی را در اولویت قرار می دهد. بنابراین محتوای خود را متناسب با نیاز کاربر تولید خواهید کرد.

برای موفقیت در شبکه اجتماعی جهت پیشرفت در سایت، ابتدا باید یک شبکه اجتماعی مناسب را انتخاب کنید. شبکه ‌ای که مخاطب هدف شما آن را بیشتر دنبال می کند. با ایجاد یک پروفایل حرفه ‌ای، انتشار منظم محتوا و هشتگ ‌های مناسب می توانید بازدید بیشتری را برای سایت خود جذب کنید. دقت داشته باشید، شبکه ‌های اجتماعی به طور مستقیم نمی توانند بر روی سئو سایت تاثیرگذار باشند، اما می توانند بستری باشند برای افزایش ترافیک تا رتبه وب سایت در گوگل رشد پیدا کند.

استفاده از سئو محلی

اگر در یک منطقه و جغرافیایی خاصی فعالیت می کنید، سئو محلی بسیار مهم خواهد بود. در گوگل مای بیزینس باید جزئیات کسب و کار خود از جمله آدرس، شماره تلفن و ساعت کاری را به طور دقیق ثبت کنید. کاربرانی که با شما وارد تعامل می شوند، می توانند بر روی سایرین تاثیر بگذارند. اگر کاربران نسبت به کسب و کار شما رضایت داشته باشند، باید آنها را ترغیب کنید تا نظرات مثبت خود را اعلام کنند. بدین ترتیب رتبه جستجوی محلی شما به طور قابل توجهی افزایش پیدا می کند.

هزینه های طراحی و بهینه سازی وب سایت

بیشترین صرفه جویی رو میتونید موقع ساخت و طراحی وب سایت انجام بدید. شما مجبور نیستید خودتون از ب بسم ا.. وب سایت رو خودتون بسازید. حتی اگه بخواهید دامنه های وب سایتهاتون خاص باشند یا برای هر وب سایت یک دامنه جداگانه داشته باشید، باز هم میشه صرفه جویی کرد.

یکی از این روشها اینه که ساختار پایه و زیربنایی همه وب سایتهاتون یکی باشه و از یک قالب و CMS برای همشون استفاده کنید.

اینطوری وقتی هسته و زیربنای همه سایتها و قالب همه صفحات بهینه سازی شده باشه دیگه لازم نیست تک تک بهینه سازیشون کنید.

استفاده از یک قالب برای وب سایتها و صفحات وب به معنی نادیده گرفتن نیازهای محلی و خاص هر وب سایت نیست. شما میتونید هر وب سایت و هر صفحه وب رو با توجه به نیازهای خاص خودش و هدفی که دنبال میکنه سفارشی کنید. مثلا تو صفحات فارسی وب سایت از راست به چپ بنویسید و تو صفحات انگلیسی از چپ به راست.

هزینه های IT و عملیاتی وب سایت

اکثر فعالیت های مدیریتی و اجرایی وب سایت لازم نیست به زبان خود وب سایت انجام بشن. بنابراین اگه شما وب سایتتون فارسی باشه، کارهای مدیریتی و اجرایی به همون زبان انگلیسی انجام میشه. بنابراین به راحتی میتونید با یک زیرساخت همه وب سایتها رو مدیریت کنید و به این ترتیب کلی در کارهاتون صرفه جویی کنید.

میتونید یه فایل robots.txt و XML sitemap درست کنید و به کارهاتون مرکزیت بدید.

یه سری از تنظیمات تگ ها مثل تگ های استاندارد و تگ های hreflang هم میشه همینطور به صورت متمرکز مدیریت کرد.

علاوه بر اینها میتونید نحوه نوشته شدن توصیفات متا و تگ عنوان رو هم مشخص کنید. اگه خواستید این کارو بکنید حواستون باشه قابل ویرایش هم باشند تا اگر لازم شد کارمندهاتون بتونن تغییرشون بدن.

چون کارمندهاتون همه وب سایتها رو می بینن و میتونن محتواهای تکراری بین اونها یا وب سایتهای دیگه رو شناسایی کنن.

ترجمه و محلی سازی محتوا

ترجمه و محلی سازی محتوا

اگه بخواهید همه سایت رو ترجمه کنید خیلی براتون هزینه بر میشه. به خصوص اگه بخواهید وب سایتتون چند زبان مختلف داشته باشه که دیگه باید بودجه زیادی رو خرج کنید.

متاسفانه خیلی اوقات هم مجبور میشیم هزینه هایی رو برای ویرایش و اصلاح ترجمه ها بپردازیم.

برای کاهش هزینه ها میتونید یه سری کلیدواژه یا یه فهرست لغات برای هر زبانی که میخواهید موقع ترجمه استفاده کنید در نظر بگیرید.

یکی از مزایای این کار اینه که چون خیلی از کلمات در زبانهای دیگه چند ترجمه دارند، با این کار میتونید خطای ترجمه رو هم کاهش بدید و ترجمه مد نظر خودتون رو در فهرست بیارید تا مترجم از همون معادل استفاده کنه.

در این فهرست کلیدواژه هایی رو بیارید که در کار شما جزء کلیدواژه های درجه یک به حساب میان. بعد از اون میتونید یه سری کلماتی که در توصیف محصولات و اطلاعات محصولات ممکنه زیاد استفاده بشه رو هم وارد لیست کنید.

به این ترتیب شما متن هاتون رو برای اون عبارت مد نظر بهینه سازی کردید.

محتوای هر زبان را هدف گذاری کنید

از اونجایی که بخش های مختلف زبانی خیلی از وب سایتهای بین المللی به صورت جداگانه مدیریت میشن، معمولا مدیریت محتوای هر زبان رو یک تیم ترجمه بدست میگیره.

مثلا ممکنه وب سایتتون علاوه بر فارسی بخش های ترکی، عربی و انگلیسی هم داشته باشه.

باید هر بخش رو تا جایی که میشه با توجه به فرهنگ همون منطقه محلی کنید و سازگاری های لازم رو در مرحله ویرایش محتوا انجام بدید.

وقتی محتوا رو اول به یه زبان ترجمه کنید و بعد برای هر کشور کارهای محلی سازی رو انجام بدید در هزینه هاتون صرفه جویی میشه. مثلا اگه هم ترکی آذری دارید و هم ترکی استانبولی، یک بار متن رو به ترکی آذری ترجمه میکنید و دفعه بعد لازم نیست دوباره متن رو به ترکی استانبولی هم ترجمه کنید، فقط محلی سازیش میکنید.

اگه در وب سایتتون محتوای وابسته به هم دارید حتما مواظب باشید که وقتی محتوای اصلی بروزرسانی میشه، سایر محتواهای وابسته (مثلا در بخش های زبانی مختلف) حذف نشه. این مسئله معمولا به تیک زدن یه گزینه در بخش تنظیمات سیستم مدیریت محتواتون مربوط میشه.

اگه مدیریت درستی صورت نگیره یه اشتباه ساده مثل این اتفاق میفته و باعث میشه کل کاری که یک گروه روش زحمت کشیدند پاک بشه و دوباره کاری بشه.

این مدل اشتباهات معمولا برای تیم هایی پیش میاد که مدیریت سئوی مرکزی رو نمی پذیرند و میخوان خودشون بخش خودشون رو به دست بگیرند.

شفاف سازی و مواردی از سئو که باید به صورت محلی انجام بشن

مواردی که در سئو باید انجام بشن بی شمارند و میتونن بخشها و آدمای زیادی رو درگیر کنند.

مثل بخش IT و تیم ترجمه که گفتیم، خیلی کارهای دیگه هم هستند که بی خودی چند بار توسط آدمای مختلف انجام میشن در حالی که میشه با یک بار انجام دادنشون تو هزینه ها صرفه جویی کرد. اگه کارهای وب سایتتون رو مرکزیت ببخشید این مشکلات پیش نمیاد و دوباره کاری نمیشه.

یه سری مقررات تنظیم کنید، یا حداقل یه چک لیست از محدوده وظایف و مسئولیت ها داشته باشید و در اون مشخص کنید که چه کارهایی به صورت مرکزی انجام میشن و چه کارهایی محلی.

خیلی اوقات تیم های محلی به منابع کمی برای سئوی کارها دسترسی دارند. وقتی این قبیل فعالیت ها مرکزی انجام بشن وقتشون آزاد میشه تا بتونن روی کارهای ضروری تر تمرکز کنند و به این ترتیب در هزینه های شما هم صرفه جویی میشه.

ورود به گوگل دیسکاور با سئو

زمانی که سئو بر روی وب سایت کاملا اجرا شد، امکان ورود به گوگل دیسکاور نیز فراهم می شود. سئو به طور مستقیم تاثیر ندارد، اما برای راه یافتن به این بخش کمک کننده است. زمانی که شما در سئو کیفیت محتوا را افزایش می دهید، ساختار و موضوع بندی را بهتر مشخص می کنید، به دلیل اینکه گوگل دیسکاور نیز محتوای مرتبط و جذاب را در اولویت قرار می دهد، از این طریق به این بخش ورود پیدا می کنید. به طور کلی محتواهایی که سئو برای آنها لحاظ شده است، بازدید و نرخ کلیک بیشتری دریافت می کنند. گوگل دیسکاور نیز بر اساس علاقه‌ مندی و رفتار کاربر محتوا را نشان می دهد. بنابراین اگر محتوای شما محبوب و تعاملی باشد، احتمال اینکه در دیسکاور ظاهر شوید نیز بسیار زیاد است.

ورود به صفحه اول گوگل با سئو

پس از اینکه سئو به درستی بر روی تمام بخش ‌های وب سایت انجام شد، تاثیرات بسیاری بر روی سایت در قرار گرفتن در صفحه اول گوگل می ‌گذارد. گوگل وب سایت ‌هایی که بهینه شده ‌اند را بهتر درک می کند، یعنی امتیاز بیشتر می دهد، در نتیجه احتمال اینکه در صفحه اول گوگل دیده شوید، بیشتر خواهد بود. وب سایت‌ هایی که در صفحه اول قرار می‌ گیرند، کلیک ‌های بیشتری دریافت می کنند. اگر در صفحه اول قرار بگیرید، کاربران بیشتری بر روی وب سایت شما کلیک می کنند، در نتیجه ترافیک سایت افزایش پیدا می کند. با ورود به صفحه اول گوگل اعتماد کاربران به سایت شما نیز، بیشتر می شود. چرا که از نظر کاربران صفحاتی که در صفحه اول گوگل قرار می ‌گیرند، توانسته اند امتیاز بالایی را از موتور جستجو دریافت کنند.

ترافیک بیشتر، یعنی تبلیغات پولی کمتر. با قرار گرفتن در صفحه اول، ترافیک طبیعی به وب سایت شما هدایت می شود. در نتیجه نیازی به تبلیغات پولی نخواهد بود. به خاطر بسپارید رسیدن به صفحه اول گوگل و دستیابی به رتبه‌ های برتر، نیاز به تلاش مستمر و به روز رسانی‌ های منظم است. انجام تنها یک بار سئو کافی نخواهد بود و باید متناسب با تغییر الگوریتم ‌های گوگل وب سایت را به روز نگه دارید.

بهینه سازی سایت برای لایت هاوس

لایت هاوس یک ابزار متن باز است که توسط گوگل معرفی شده است. از طریق این ابزار می توانید کیفیت صفحات وب را بررسی کنید، نتیجه بررسی به شما کمک می کند تا بتوانید تجربه کاربری بهتری را فراهم کنید. اگر می‌ خواهید بهینه سازی سایت برای لایت هاوس را انجام دهید، باید تغییرات را به طور منظم انجام دهید.

تبلیغات اینترنتی برای ارتقا سایت

علاوه بر سئو شما می توانید با پرداخت هزینه نیز وب سایت خود را بیشتر به دیگران معرفی کنید. یکی از این راهکارهای دیده شدن وب سایت از طریق تبلیغات اینترنتی است. تبلیغات اینترنتی می تواند تبلیغ در گوگل شامل تبلیغات کلیکی و تبلیغات در شبکه ‌های اجتماعی باشد. هر یک از این موارد می توانند کاربران بسیاری را به سمت سایت شما هدایت کنند. از جمله تبلیغات کلیکی، گوگل ادز است که به ازای هر کلیک، پرداخت انجام می شود. در شبکه‌ های اجتماعی از جمله اینستاگرام نیز از طریق اینفلوئنسرها و پرداخت هزینه، می توانید تبلیغات گسترده را انجام دهید.

ثبت آگهی در سایت های درج آگهی برای ارتقا سایت

سایت ‌های مختلفی هستند که امکان ثبت آگهی در آنها وجود دارد. سایت‌ های معتبر با دریافت هزینه، سایت شما را با روش های مختلف تبلیغ می کنند. برای ثبت آگهی در سایت های درج آگهی توصیه می شود عکس با کیفیت، اطلاعات کامل و لینک سایت را درج کنید.

سخن پایانی

خیلی از این نکاتی که اینجا گفتیم نیاز به برنامه ریزی قبلی دارند. شما با برنامه ریزی میتونید خیلی تو هزینه هاتون صرفه جویی کنید. خیلی از کارها رو میتونید به جای اینکه چند بار در هر بخش تکرار کنید، فقط یک بار به صورت مرکزی برای همه بخشها انجام بدید. به این ترتیب سرعت روند سئوی وب سایتتون هم بیشتر خواهد شد. وظایف هر تیم رو مشخص کنید. دارکوب پس از 20 سال فعالیت در زمینه ارائه خدمات طراحی سایت و سئو آماده ارائه خدمات سئو ارزان قیمت به شما عزیزان می باشد.

گاهی اوقات هم میشه با اضافه کردن به منابع و تهیه تجهیزاتی برای کار، صرفه جویی انجام داد. وقتی کارمندهاتون ببینن از این مرکزی کردن کارها سود میبرند بهتر تغییر رو میپذیرند.

برای دیده شدن کسب و کار خود در فضای آنلاین، باید در موتورهای جستجو رتبه خوبی را به دست آورید. شرکت دارکوب متخصص در زمینه سئو، بازاریابی محتوا و دیجیتال مارکتینگ، خدمات متناسب با بودجه و اهداف کسب و کار شما را ارائه می دهد. ارتباط منظم و گزارش دهی در طول انجام پروژه، از وظایف تیم حرفه‌ ای دارکوب است.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب