چرا رضایت از اطلاعات در الگوریتم رنکینگ گوگل مهم است؟

نوشته شده توسط اسماعیل طاهری منش
چرا رضایت از اطلاعات در الگوریتم رنکینگ گوگل مهم است؟

اولین جایی که کاربران برای دریافت پاسخ سوالات، خرید کالا یا دریافت خدمات مراجعه می کنند، کجاست؟ آنها به گوگل می روند. در حال حاضر گوگل به عنوان یک مرجع کامل برای کاربرانی است که به دنبال اطلاعات هستند. زمانی که کاربر موضوعی را در گوگل جستجو می کند، با در نظر گرفتن برخی از فاکتورها سایت هایی در صفحه اول گوگل به نمایش در می آیند که با نیاز کاربر ارتباط بیشتری دارند. در رتبه های اول صفحه گوگل سایت هایی قرار می گیرند که بهترین اطلاعات را ارائه می دهند.

رنکینگ یا رتبه بندی گوگل

رنکینگ یا رتبه بندی گوگل سیستمی است که با استفاده از برخی الگوریتم ‌ها، عناصر مختلف یک سایت را مورد ارزیابی قرار می ‌دهد. نتیجه این ارزیابی نشان دادن وب سایت در رتبه ‌های برتر خواهد بود. رنکینگ گوگل، سیستم پیچیده ای است که با حفظ اصول اصلی همواره در حال تکامل است و الگوریتم‌ های رتبه ‌بندی نیز به روز رسانی می شوند تا وب سایت‌ ها از جهات مختلف مورد ارزیابی قرار بگیرند. رتبه ‌بندی گوگل کاربر را به سمت محتوای با ارزش و مرتبط هدایت می کند. این سیستم که ترتیب ظاهر شدن وب سایت را در نتایج جستجو تعیین می کند، در نهایت باعث جذب ترافیک وب سایت خواهد شد. سایت هایی که در رتبه ‌های اول قرار می گیرند، بیشتر توسط کاربران کلیک می شوند، در نتیجه افزایش ترافیک ارگانیک خواهند داشت. در حال حاضر یکی از الگوریتم‌ های گوگل برای ارزیابی محتوا، رضایت از اطلاعات است که برای رتبه‌ بندی نیز در نظر گرفته می شود.

الگوریتم جدید گوگل برای رتبه بندی

اخیراً گوگل الگوریتم جستجوی خود را به روز رسانی کرده است که این تغییرات در نتیجه، به دیدن وب سایت شما منتهی می شود. در این الگوریتم جدید از هوش مصنوعی برای بهبود ارتباط و کیفیت نتایج جستجو استفاده می شود. بدین معنا که تفسیر و رتبه ‌بندی محتوای شما توسط گوگل تغییر چشمگیری پیدا کرده است که این موضوع می تواند در کاربران بالقوه که می خواهند با وب سایت شما در ارتباط باشند، تاثیر داشته باشد و شما را زودتر پیدا کنند.

در این الگوریتم جدید، رتبه بالا در جستجوی گوگل تنها با آنالیز کلمات کلیدی مناسب به دست نمی‌ آید. در حال حاضر گوگل محتوایی را ارزشمند می ‌داند که رضایت کاربر را فراهم کرده است، این نوع محتوا می تواند در اولویت صفحات گوگل قرار بگیرد. محتوایی که بتواند رضایت کاربر را جلب کند، به این معنا است که توانسته بر هدف جستجوی کاربر تمرکز داشته باشد و اطلاعات دقیق و مفیدی را ارائه دهد. برای رسیدن به هدف کاربر و ارائه اطلاعات مفید، باید تمامی موارد سئو را به طور کامل در وب سایت پیاده سازی کرد. از این نظر اطمینان حاصل می شود که محتوا نه تنها از طریق کلمات کلیدی، بلکه از طریق تجربه و تعامل کاربر مورد ارزیابی قرار گرفته است.

سه تغییر مهم در الگوریتم جدید گوگل

الگوریتم جدید گوگل در نحوه تعیین نتایج جستجو تغییرات قابل توجهی را ایجاد کرده است.

  • استفاده از هوش مصنوعی: از قابل توجه ‌ترین به روز رسانی ‌ها در الگوریتم گوگل می توان به استفاده از هوش مصنوعی اشاره کرد که به گوگل این اجازه را می ‌دهد تا بتواند تفاوت‌ ها را در عبارات بهتر جستجو کند و نتایج مرتبط ‌تر و دقیق ‌تری را برای کاربر نشان دهد. هوش مصنوعی می تواند به طور موثرتری هدف کاربر را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهد و در نهایت محتوایی را ارائه دهد که کاربر به دنبال آن است.
  • توجه به رضایت کاربر: از تغییر کلیدی دیگر می توان به تجربه کاربر اشاره کرد. در الگوریتم جدید گوگل محتوایی در اولویت فنی قرار می گیرد که رضایت کاربر را فراهم کند. وب سایت هایی که اطلاعات مفید، مختصر، واضح را ارائه می ‌دهند، قطعاً رتبه بالاتری به دست می ‌آورند. در نتیجه محتوای تولید شده توسط شما باید به راحتی قابل خواندن باشد و با جستجوی کاربر مرتبط باشد. همچنین محتوای شما باید یک پاسخ یا یک راه حل واقعی را ارائه دهد.
  • استفاده یکپارچه از سایت: نکته دیگر در الگوریتم جدید گوگل این است که به وب سایت هایی که با تلفن همراه سازگاری دارند، تاکید بیشتری دارد. با توجه به اینکه امروزه بیشتر افراد از تلفن همراه برای جستجو در وب سایت استفاده می کنند، الگوریتم جدید گوگل به وب سایت هایی که برای تلفن همراه بهینه شده ‌اند، پاداش خوبی می دهد. سایت هایی که با تلفن همراه سازگار هستند، زمان بارگذاری سریع ‌تری دارند، در صفحه نمایش کوچک تلفن همراه ناوبری آسان ‌تری را برای کاربر در نظر می گیرند، همچنین طراحی وب سایت کاملاً پاسخگو است. اگر وب سایت شما با این استانداردها تطابق داشته باشد، به طور قابل توجهی در رتبه شما در نتایج جستجو تاثیرگذار خواهد بود.

اهمیت الگوریتم رضایت از اطلاعات و ارائه محتوای مفید

اهمیت الگوریتم رضایت از اطلاعات و ارائه محتوای مفید

گوگل به طور مستقیم در خصوص تغییرات الگوریتم‌ های رتبه ‌بندی صحبت نمی کند، اما به طور نامحسوس می توان این تغییرات را در قسمت صفحه اول گوگل و رتبه بندی مشاهده کرد. یکی از الگوریتم ‌های رتبه ‌بندی در گوگل، رضایت از اطلاعات و ارائه محتوای مفید است. این الگوریتم برای وب سایت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و می تواند در رتبه‌ بندی آنها تاثیر بسزایی داشته باشد. رضایت از اطلاعات و ایجاد محتوای مفید، مفهوم ناشناخته ‌ای نیست. از ابتدا این مفهوم وجود داشته است و کاربران با آن آشنا هستند.  به طور کلی می توان گفت اگر صفحات یک وب سایت که در نتیجه جستجوی کاربر نشان داده شده است، از ویژگی ‌هایی برخوردار هستند که نیاز جستجوگر را پاسخ داده ‌اند، می توان گفت که صفحات وب سایت در موتور جستجو از امتیاز رضایت از اطلاعات خوبی برخوردار هستند.

 درک بهتر الگوریتم رضایت از اطلاعات

برای درک بیشتر نسبت به نقش رضایت از اطلاعات در جستجوی ارگانیک، این طور می توان توضیح داد که در گذشته الگوریتم گوگل توجه و اهمیت به محتوای اصلی و مفیدتر بوده است، اما در حال حاضر مفهوم رضایت در کنار اطلاعات باعث شده است، بسیاری از وب سایت ها در رنک دهی گوگل قرار نگیرند، چرا که نتوانسته اند رضایت کاربران را جلب کنند. در حال حاضر گوگل از مفهوم رضایت برای رتبه‌ بندی محتواهای مفید استفاده می کند. به این معنا که صفحات وب سایتی که دارای محتوای مفید و رضایت بخش هستند و کاربر با مطالعه محتوا احساس رضایت می کند، گوگل پاداشی را در نظر می گیرد. در حال حاضر رضایت اطلاعات به عنوان یک داور نهایی جهت ارزیابی کیفیت محتوا در نظر گرفته می شود. رضایت از اطلاعات به عنوان یک معیار کلیدی مهم برای کیفیت جستجو در گوگل به شمار می ‌آید که در این خصوص کسب و کارها و مدیران وب سایت ها باید نکات مهمی را برای ارائه محتوای با کیفیت ‌تر در نظر بگیرند.

اهمیت سئو و رتبه بندی

سئو فرایندی است که می تواند یک وب سایت را با فاکتورهای رتبه ‌بندی گوگل، هماهنگ کند. بدین ترتیب این وب سایت در رتبه بالاتری قرار می گیرد و ترافیک بیشتری جذب می کند. سئو می تواند فرایند بهینه سازی وب سایت شما را برای رتبه ‌بندی بالاتر، در نتایج صفحات جستجو فراهم کند. فاکتورهای زیادی برای رنکینگ گوگل وجود دارد که به طور دائم در حال تغییر هستند. بنابراین باید سئو سایت خود را به روزرسانی کنید تا با الگوریتم های جدید رنکینگ گوگل بتوانید هماهنگ باشید. گوگل در حال حاضر به آرامی توانسته بسیاری از الگوریتم‌ های رتبه ‌بندی را تغییر دهد، تا سایت هایی که از نظر محتوا جامع و کامل هستند، در رتبه اول گوگل قرار بگیرند.

کاربرد رضایت از اطلاعات در سئو و بازاریابی دیجیتال

در بازاریابی دیجیتال، سئو مدیریت محصول است. سئو باعث می شود که سفر کاربر به وب سایت به گونه ‌ای باشد که منجر به تجربه کاربری مفید شود. معمولاً وب سایت هایی که در زمینه فروش محصول و کالا فعالیت می کنند، به عنوان مرکز اصلی فروش آنلاین یک برند به شمار می ‌آیند. در دیجیتال مارکتینگ اگر کاربر با ورود به وب سایت و دریافت اطلاعات، رضایت داشته باشد، علاوه بر اینکه کاربر خوشحال خواهد شد، در رتبه‌ بندی گوگل نیز تاثیرگذار خواهد بود. هرچه میزان تعامل کاربر با وب سایت بسیار ساده و سطحی باشد، باید برای رضایت از اطلاعات در قسمت تولید محتوا و فعالیت‌ های بازاریابی تلاش مداوم کرد. باید تلاش کرد تا تغییرات از ابتدا و یا در برخی از بخش ‌ها صورت بگیرد. اگر تعامل کاربر با وب سایت خوب و عالی باشد، کاربر جذب خواهد شد و تیم‌های تخصصی با همکاری با یکدیگر تلاش می کنند که کاربران رضایت کامل داشته باشند.

اما برای رسیدن به الگوریتم رضایت از اطلاعات در بازاریابی اینترنتی باید دو موضوع مهم و اصلی را به خاطر داشته باشید. درک خوب و عالی از سفر کاربران وب سایت از اهمیت بالایی برخوردار است، چرا که این فرایند کمک می کند تا شما بتوانید محتوای مناسب را متناسب با چارچوب سفر کاربران ایجاد کنید. موضوع دوم این است که باید در هر مرحله از سفر کاربر، راهی را برای ارزیابی اطلاعات در اختیار داشته باشید.

عوامل مهم رتبه بندی در الگوریتم جدید گوگل

عوامل مهم رتبه بندی در الگوریتم جدید گوگل

با تمرکز بر عوامل حیاتی می توانید رتبه‌ های خوبی را در گوگل به دست آورید. از جمله عوامل کلیدی که برای رتبه ‌بندی بالاتر از طریق الگوریتم جدید به آنها نیاز دارید، می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • کیفیت محتوا: محتوایی که آموزنده است و از کیفیت خوبی برخوردار است، بیش از همیشه اهمیت دارد. باید به طور مستقیم به سوال کاربر پاسخ دهد و راه حل ‌های ارزشمندی را بتواند ارائه دهد. بدین ترتیب وب سایت هایی که دارای محتوای جذاب، شفاف و ساختار یافته هستند، در اولویت قرار می گیرند.
  • تجربه کاربری: یک تجربه کاربری مثبت در وب سایت می تواند رتبه وب سایت را افزایش دهد. تجربه کاربری مثبت به معنای داشتن یک وب سایت بصری جذاب، زمان بارگذاری سریع و ناوبری آسان است. اگر تجربه کاربری خوب باشد، کاربر را درگیر می کند او را در وب سایت نگه می دارد و نرخ پرش به طور قابل توجهی کاهش پیدا می کند.
  • بهینه ‌سازی موبایل: با جستجوهای بسیاری که از طریق تلفن همراه صورت می گیرد، داشتن یک وب سایتی که با تلفن همراه سازگار است، بسیار مهم خواهد بود. سایت باید به سرعت بارگیری شود و در تلفن همراه قابلیت نمایش داشته باشد. گوگل برای وب سایتی را که یک تجربه یکپارچه را در تمامی دستگاه‌ ها از جمله تلفن همراه ارائه می دهد، پاداش در نظر می گیرد.
  • کلمه کلیدی مرتبط: کلمات کلیدی گرچه مهم هستند اما در الگوریتم جدید، کلمات کلیدی مهم به شمار می‌ آیند که نسبت به هدف جستجوی کاربر تطابق دارند. به طور طبیعی در محتواها باید از کلمات کلیدی استفاده کرد، اما پیدا کردن کلمات کلیدی باید این اطمینان را ایجاد کند که با زمینه هدف جستجوی کاربر تطابق دارد. این ارتباط کمک می کند تا گوگل بتواند محتوا را بهتر درک کند.
  • تعامل و حفظ: الگوریتم جدید گوگل به معیارهایی همچون ماندن کاربر در وب سایت، نرخ پرش و سطوح تعامل توجه ویژه دارد. قطعاً محتواهایی که کاربر را طولانی در صفحه وب سایت نگه می دارند و کاربر را تشویق می کنند تا سایر صفحات وب سایت را دیدن کنند، رتبه بالاتری به دست خواهند آورد.

با تمرکز بر عوامل کلیدی می توانید استراتژی سئو سایت خود را با الگوریتم جدید گوگل هماهنگ کنید و رتبه وب سایت را در نتایج جستجو بهبود ببخشید. این رویکرد این تضمین را می دهد که وب سایت برای کاربر بالقوه که به دنبال خدمات و محصولات مرتبط است، قابل مشاهده خواهد بود.

رویکرد استراتژیک برای بهینه سازی محتوا

بنابراین می توان گفت برای الگوریتم جدید گوگل نیاز است رویکرد استراتژیک را برای بهینه ‌سازی محتوا در نظر بگیرید. با چند گام مهم می توانید سئو سایت خود را بهبود ببخشید.

  • بهبود کیفیت محتوا: شما باید در وب سایت خود محتوای آموزنده را ارائه دهید. محتوای با کیفیتی که برای کاربر دارای ارزش باشد. این اطمینان را داشته باشید که صفحات وب سایت شما بتوانند به سوالات رایج کاربر پاسخ دهند. با زبان واضح، پاراگراف کوتاه، علائم نگارشی دقیق می توانید درک محتوا را برای کاربر آسان‌ تر کنید.
  • بهینه ‌سازی وب سایت برای تلفن همراه: وب سایت خود را بر روی دستگاه ‌های مختلف آزمایش کنید. به این اطمینان دست پیدا کنید که بر روی تلفن همراه نیز قابل نمایش است. زمان بارگذاری را کاهش دهید و ناوبری را برای کاربر ساده در نظر بگیرید. قطعاً وب سایتی که برای تلفن همراه بهینه‌ سازی شده باشد، بازدید بیشتری را دریافت خواهد کرد.
  • استفاده از کلمه کلیدی مناسب: کلمات کلیدی مرتبط را باید مبتنی بر زمینه در محتوای وب سایت بگنجانید. از استفاده بیش از اندازه کلمات کلیدی خودداری کنید و بر روی عباراتی تمرکز داشته باشید که منعکس کننده هدف کاربر هستند. استفاده از برخی مترادف ‌ها و اصطلاحات مرتبط به هوش مصنوعی گوگل کمک می کند تا محتوا را بهتر درک کند.
  • افزایش تجربه کاربری: شما باید بر روی یک تجربه کاربری یکپارچه تمرکز کافی داشته باشید. ساختارهای منو را ساده در نظر بگیرید، از لینک داخلی استفاده کنید، تا از این طریق بتوانید کاربر را در وب سایت نگه دارید. قطعاً یک تجربه کاربری مثبت می تواند در رتبه بندی جستجو تاثیرگذار باشد.
  • درگیر کردن کاربر: از طریق برخی از عناصر تعاملی از جمله آزمون‌ها و نظرات، اشتراک گذاری محتوا در رسانه اجتماعی، می توانید با کاربران بیشتر وارد تعامل شوید. این درگیر کردن کاربر باعث می شود تا به مدت طولانی ‌تری در وب سایت حضور داشته باشد و در نهایت نشان دهنده این است که محتوای شما ارزشمند است.
  • به روز رسانی منظم: محتوا را باید همیشه به روز نگه دارید. اگر وب سایت شما دارای محتوای قدیمی است آن را مرور کرده و به روز رسانی کنید. باید اطمینان حاصل شود که در حال حاضر محتوای وب سایت شما با جستجوی کاربر مرتبط است. می توانید توضیحات متا را به روز رسانی کنید و کلمات کلیدی را بر اساس روند فعلی کاربر در نظر گرفته و آنها را اصلاح کنید.

ابزارها و تکنیک‌ های مختلف برای ارزیابی سئو سایت

ابزارها و تکنیک‌ های مختلف برای ارزیابی سئو سایت

شما باید بر روی استراتژی سئو خود نظارت داشته باشید و سئو را به طور مداوم متناسب با نیاز کاربر به روز رسانی کنید. ابزارها و تکنیک‌ های مختلفی وجود دارد که شما می توانید از طریق آنها عملکرد سئو سایت را ارزیابی کنید.

  • Google Search Console: یکی از روش ‌های ساده این است که از کنسول جستجوی گوگل برای نظارت در عملکرد و سلامت وب سایت خود استفاده کنید. می توانید در زمینه ترافیک جستجو و موارد دیگر اطلاعاتی را دریافت کنید تا زمینه‌ هایی که نیاز به بهبود دارند را بتوانید شناسایی کنید.
  • Google Analytics: از طریق گوگل آنالیتیکس می توانید رفتار کاربر، نرخ تبدیل و منابع ترافیک را ردیابی کنید. درک نحوه تعامل کاربر با سایت کمک می کند تا تصمیمات مهمی را نسبت به داده ‌ها بگیرید. از طریق این ابزار می توانید به اطلاعات نرخ پرش و صفحات پربازدید نیز دست پیدا کنید.
  • :SEO Audit Tools ابزارهای مختلف ممیزی سئو بسیاری وجود دارد که می توان به Ahrefs یا SEMrush اشاره کرد که با تجزیه و تحلیل سلامت سئو، سایت را مورد ارزیابی قرار می دهند. هر یک از این ابزارها می توانند گزارش دقیقی را در مورد عملکرد کلمه کلیدی، بک لینک و مسائل فنی ارائه دهند. استفاده منظم از ابزارهای ممیزی کمک می کنند تا بتوانید به سرعت مشکل را شناسایی و آن را رفع کنید.
  • :Keyword Tracking Tools برای نحوه عملکرد کلمات کلیدی می توانید از ابزارهای مختلف و از جمله Moz یا Keyword Planner استفاده کنید. این ابزارها کمک می کنند تا بتوانید درک خوبی نسبت به ترافیک کلمات کلیدی به دست آورید.
  • :A/B Testing برای عناصر مختلف در وب سایت خود می توانید تست A/B را انجام دهید. این تست کمک می کند تا بدانید هر بخش چه میزان عملکردی دارد. می توانید تیترها، تصاویر و طرح‌ بندی را تست کنید تا بتوانید تجربه کاربری را بهبود ببخشید.

برای پیشرفت باید گزارش ‌های منظم سئو را دریافت کنید. این گزارشات که می تواند شامل معیارهایی همچون ترافیک، تعامل و نرخ تبدیل باشد، کمک می کند تا متناسب با اهداف خود پیش بروید.

سخن پایانی

الگوریتم جدید گوگل می تواند کمی چالش برانگیز باشد، اما اگر از استراتژی ‌ها و ابزارهای مناسبی استفاده کنید، می توانید به رتبه برتر دست پیدا کنید. با تمرکز بر کیفیت محتوا، تجربه کاربری، بهینه ‌سازی تلفن همراه می توانید وب سایت خود را با اولویت‌ های گوگل هماهنگ کنید. قطعاً تنظیمات و نظارت ‌های مداوم در بهینه سازی وب سایت شما تاثیرگذار است و در نهایت منجر به جذب ترافیک ارزشمند خواهد شد.

با توجه به تغییرات دائم گوگل اگر می خواهید همچنان در میان سایر رقبا جزو سایت های برتر شناخته شوید، همکاری با دارکوب را برای دریافت خدمات سئو در نظر بگیرید. تیم حرفه ‌ای و باتجربه دارکوب این اطمینان را به شما می دهد تا با اعمال برخی از استراتژی ‌ها، رتبه وب سایت شما به طور قابل توجهی تغییر پیدا کند. اگر می خواهید به ارتقاء رتبه وب سایت شما کمک کنیم، تنها کافیست با کارشناسان دارکوب در ارتباط باشید. علاوه بر این، در زمینه برندینگ با گوگل نیز خدمات تخصصی را با متخصصین حرفه ای ارائه می دهیم.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته