با یه وبگردی سریع از وب سایتهای سراسر اینترنت متوجه میشیم که هیچ کدوم خودشونو بازاریاب دیجیتال نمیدونن، در حالی که همشون هستند. هر کسب و کاری که یه وب سایت داشته باشه بطور خودکار وارد بازاریابی دیجیتال شده و این اصلا هم بد نیست، بلکه باید هر کسب و کاری این روزها واردش بشه.
اکثر صنایع از یه قالب ساده برای طراحی وب سایتشون استفاده کرده اند که در همه سرویس های هاستینگ وب موجوده. تعدادی از این قالب ها ریسپانسیو اند، یعنی بر اساس دستگاهی که کاربر ازش برای دسترسی به سایت استفاده کرده، میتونن تجربه متفاوتی از سایت رو ارائه بدن.
یه وب سایت خوب باید حتما طراحی ریسپانسیو یا واکنشگرا داشته باشه تا سایت در تمام دستگاه ها از جمله موبایل، تبلت و کامپیوتر به خوبی و بدون مشکل نمایش داده بشه و کاربر برای مشاهده سایت مشکلی نداشته باشه.
لیست مطالب
اما بعضی از تولیدکننده ها هم هستند که یک وب سایت کامل و در واقع یک بازاریابی دیجیتال عالی ارائه داده اند. اینجا میخواهیم تعدادی از این وب سایتها رو به شما معرفی کنیم تا هم بتونید با ویژگی های خوب اونها آشنا شده و هم اونها رو در وب سایت خودتون بکار ببرید.
توجه داشته باشید که وب سایتهایی که هم مطالب خوبی دارند و هم از طراحی خوبی بهره برده باشند، بهتر در صفحه نتایج موتورهای جستجویی مثل گوگل رتبه میگیرند.
شرکت سونیکس ارائه دهنده محصولات کشف نقص و بهبود پروسه ها برای تولیدکننده هاست. وب سایت شرکت سونیکس یک طراحی تر و تمیز و شیک داره با تصاویری باکیفیت و توصیفی، متنی دقیق و هدفمند و یک مسیریابی فوق ساده که مشخص میکنه کدوم قسمت از وب سایت بیشتر مورد توجه کاربر قرار گرفته. این وب سایت به خوبی از رنگها بهره برده به طوری که هم ظاهر جذابی به سایت بخشیده و هم بخاطر تضاد کم میان رنگها حال و هوای شیکی رو منتقل میکنه.
هر چیزی که یه نفر شاید بخواد در مورد این شرکت بدونه، در صفحه اصلی وب سایت شرکت وجود داره. این وب سایت یه مسیریابی واضح داره با توصیفات کامل و جالب. همه اطلاعات تماس و شبکه های اجتماعیش در صفحه اصلی سایت قرار داده شده و تصاویری که در سایت بکار رفته کاربر رو به هوس میندازه که همین الآن با محصولات ناپلئون گریل یه کباب حسابی تو حیاط خونش درست کنه.
شرکت اشنایدر الکتریک میخواست یه طراحی ساده و تمیز داشته باشه و در عین حال بتونه هر چیزی رو که مشتریهاش ممکنه بخوان در موردش بدونن در سایت جا بده، اون هم درست دم دست. صفحه اصلی سایت یه مسیریابی تمیز و مرتب داره که بسته به اینکه بازدیدکننده کی هست (مشتری، سرمایه گذار یا متقاضی کار)، میخواد چی بخره (سوخت، محصولات معدنی، محصولات مرتبط با آب و غیره)، یا دقیقا چه محصولاتی لازم داره (کنترل کننده، اتوماسیون و غیره) گزینه های خاصی رو ارائه میده. رنگهای سبز و آبی شادی که در وب سایت بکار رفته بهش ظاهری مدرن بخشیدند و در عین پرشور و جالب بودن، حواس کاربر رو هم پرت نمیکنند. یه توسعه برد-برد برای یه وب سایت مدرن!
نمایش تصاویر تمام صفحه و جذاب، متن های کوتاه و توصیفی از ویژگی های متمایز کننده وب سایت شرکت کبرتکنولوژی به حساب میاد و باعث شده گشتن در سایت برای کاربر سرگرم کننده و به نوعی تفریح باشه. صفحه اصلی با اسکرولینگ ساده ای که داره مسیریابی رو در سایت راحت میکنه و شما میتونید به سادگی به بخش محصولات یا هر قسمتی که میخواهید برید. هر محصول به طور مختصر و مرتب توضیح داده شده و تضاد رنگی بالای سایت فضای جذاب و چشم نوازی بوجود آورده.
تو شرکتهای تولیدکننده، روایت داستان شرکت و صحبت کردن در مورد محصولات و خدمات، صرفا با متن نوشتاری کار سختیه و نمایش دادن معمولا خیلی بهتر از نوشتن میتونه هدف وب سایت رو به کاربر منتقل کنه. وب سایت بچتل ریل هم با نمایش فیلم های جذاب و باکیفیت این کارو به نحو احسن انجام داده. در فیلم ها هر آنچه که کاربر برای تصمیم گیری در مورد خریدش ممکنه بخواد بدونه گفته شده و سایت به خوبی این حس رو منتقل میکنه که مدیران این شرکت برای فروش محصولاتشون بسیار جدی هستند. (برای مسیریابی در این وب سایت از دکمه های حرکت به طرفین و بالا و پایین استفاده کنید.)
اگه شما هم یک تولیدکننده هستید و میخواهید با یک وب سایت قوی در عرصه دیجیتال وارد بشید همین امروز با دارکوب تماس بگیرید. متخصصان طراحی و توسعه وب سایت و بازاریابی ما با توجه به نیازها و خواسته های شما، بهترین وب سایت و کمپین ها رو برای شما طرح ریزی میکنند.