طراحی سایت با کمترین قیمت

نوشته شده توسط دارکوب

طراحی سایت به طور چشمگیری می تواند به بهبود جنبه های مختلف شرکت ها از جمله افزایش دسترسی به مشتری، فروش و کسب درآمد بیشتر کمک کند. درک اینکه چه نوع از طراحی سایت برایتان مناسب تر است یا قیمت طراحی سایت به چه عواملی بستگی دارد، می تواند شما را در این زمینه راهنمایی کند.

طراحی سایت فرآیند جمع آوری ایده ها و اجرای این ایده ها است. ایده هایی که با نظر مشتری و تیم طراحی سایت برای طراحی قالب سایت از آنها استفاده می شود. همچنین این روند شامل طرح بندی  سایت، ساختار سایت، رابط کاربری، ناوبری، رنگ ها، فونت، گالری تصاویر، سبک  دکمه ها و غیره می شود. این موضوع یکی از مراحل اصلی در ایجاد سایت است که باید به طور جدی به آن پرداخته شود.

طراحی وب، عمل طراحی و توسعه یک سایت برای اینترنت است. اگرچه راه اندازی سایت به مهارت ها و منابع اضافی مانند برنامه نویسی و توسعه نرم افزار نیاز دارد، جنبه طراحی اغلب بر رابط کاربری و تجربه کاربری متمرکز است. تجربه کاربری می تواند شامل ظاهر، عملکرد، طرح و محتوای سایت باشد.

طراحان وب برای یافتن مؤثرترین راه برای نمایش اطلاعات در یک سایت تلاش می کنند، بنابراین کاربران آن را جذاب و مفید می دانند. برای انجام این کار، طراحان وب اغلب از طرح ها و طرح بندی های مختلف وب بسته به عملکرد و کاربرد مورد نظر سایت استفاده می کنند.

داشتن یک طراحی سایت مناسب چالش های مختلف را به همراه دارد. به مردم کمک می کند تا با محصول یا خدمات آشنا شوند و تعاملات را افزایش دهند. موفقیت طراحی سایت کاملاً به نحوه ترکیب عناصری مانند رنگ، فونت، بافت و غیره بستگی دارد. بنابراین، داشتن درک واضح در مورد هر یک از جزئیات، ضروری است.

مراحل شروع طراحی سایت

حال که متوجه شدید طراحی سایت چیست، لازم است اصولی را در هنگام خرید سایت و روند انجام آن بدانید تا این فرایند به درستی و به دور از خطا انجام شود. نتیجه آن هم به طور چشمگیری رضایت بخش باشد.

  • هدف خود را مشخص کنید.

داشتن یک خلاصه خلاقانه از آن چیزی که در نظر دارید، اولین قدمی است که به شما کمک می کند تا یک فرآیند طراحی جذاب را بدون مشکل آغاز کنید. اگر شرکت طراحی سایت، ایده روشنی در مورد هدف نهایی شما داشته باشد، بیان ایده ها و انتخاب رنگ های جذاب طراحی وب که مستقیماً ذهن بیننده را تحت تأثیر قرار می دهد برای آنها آسان خواهد شد.

قبل از شروع فرآیند پروژه طراحی سایت، باید سوالاتی را از خود بپرسید. سایت شما چه هدفی دارد؟ مخاطب هدف شما چه کسانی هستند؟ اهداف عمده ای که می خواهید با سایت خود به آنها برسید چیست؟ چه خدماتی را می خواهید به مشتریان خود ارائه دهید؟ مزایای سایت شما در صورت وجود نسبت به نمونه های مشابه چیست؟ عملکرد رقبای شما چگونه است؟

پس از دریافت پاسخ تمام این سوالات، به راحتی می توانید مرحله بعدی فرآیند طراحی صفحه وب را پیش ببرید. اطلاعات دقیق به شما جهت واضحی از کل فرآیند طراحی می دهد.

  • محدوده پروژه خود را مشخص کنید

تعیین محدوده پروژه یکی از دشوارترین مراحل در کل فرآیند طراحی سایت است. درک محدوده، انتظارات و منابع در طول انجام آن ثابت نیست. در طول فرآیند خواسته ها و سلیقه ها تغییر می کند، که ممکن است بر کیفیت پروژه شما تأثیر بگذارد و یا منجر به طولانی تر شدن روند کار شود.

کار بر روی پروژه ای با تصویری کاملا غیر واقعی چیزی است که می تواند به عدم دریافت نتیجه مطلوب منجر شود. با تعریف محدوده پروژه خود مانند جدول زمانی پروژه، تعداد کل صفحات وب، ویژگی هایی که در سایت خود می خواهید و غیره به شما کمک می کند تا بدون هیچ زحمتی به اهداف سایت خود برسید.

  • سایت خود را طراحی کنید

هنگامی که تصویر واضحی از آنچه می خواهید ایجاد کردید، نوبت به ایجاد نقشه سایت و وایرفریم و ساختار کلی سایت می رسد. این موضوع به شما ایده می دهد که طراحی سایت شما چگونه به نظر می رسد. مرحله ای است که می توانید ارتباط بین تمام صفحات سایت را توضیح دهید و مطابق با اهداف مورد نظر به روز رسانی کنید.

ساختن سایت بدون طراحی نقشه سایت می تواند بسیار گیج کننده باشد. بنابراین، هنگامی که یک Wireframe ایجاد کردید، وقت آن است که کمی تحقیق و ایده پردازی انجام دهید. طراحی سایت نه تنها به شما در درک عناصر ضروری کمک می کند، بلکه به شما این امکان را می دهد تا بدون هیچ زحمتی سایتی مطابق با سلیقه  خود طراحی کنید. به یاد داشته باشید، هر چه بیشتر تحقیق کنید، نتیجه بهتری خواهید گرفت.

حال که چارچوب و ساختار کلی سایت آماده است، اکنون، به سراغ اساس فرایند طراحی سایت یعنی تولید محتوا برای سایت بروید. اگر نمای ظاهری و بصری سایت شما جذاب است، به راحتی می توانید توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب کنید.

اگر محتوای شما قوی و جذاب باشد، به راحتی می توانید مشتریان را حفظ کنید و آنها را تشویق به خرید کنید. محتوا چیزی است که می تواند به طراحی سایت شما ارزش بیافزاید.

علاوه بر ایجاد تعامل، محتوای سایت دید سایت را برای سئو افزایش می دهد. بنابراین، اگر واقعاً می خواهید فرآیند طراحی شما به آرامی و مؤثر انجام شود، هرگز بخش محتوا را نادیده نگیرید.

  • محتوا را تجسم کنید

طبق آمار، 91 درصد از مردم محتوای بصری را به محتوای نوشتاری طولانی و خسته کننده ترجیح می دهند. اکنون که اهمیت محتوای بصری را درک کرده اید، زمان آن است که یک سبک بصری از سایت خود ایجاد کنید.

داشتن جلوه های بصری شگفت انگیز به سایت شما، جلوه ای منحصر به فرد به سایت شما می بخشد.

اطمینان حاصل کنید که ویژگی بصری سایت شما چشمگیر است زیرا آن را حرفه ای تر و ساده تر می کند. علاوه بر این، تصاویر نیز باعث بهبود متن شما می شود. بنابراین، مطمئن شوید که تمام تصاویر اضافه شده به سایت شما واکنش گرا و جذاب هستند.

  • سایت را توسعه دهید

در نهایت، زمان نشان دادن مهارت های فنی و ایجاد یک سایت عالی است. این مرحله چندان دشوار نیست زیرا تمام مراحل ایجاد شده در بالا را با هم ترکیب می کند. همانطور که می دانید هزاران سایت به صورت آنلاین در دسترس هستند، بنابراین برای قرار گرفتن در صدر گوگل، توسعه یک سایت بدون هیچ خطایی ضروری است.

کدنویسی همیشه گزینه ای برای ساخت سایت است، اما اگر فردی غیر فنی هستید، همیشه می توانید از سیستم های مدیریت محتوا (CMS) همانند وردپرس، خرید قالب سایت، صفحه سازهای بصری، تم های ساده و قالب ها برای ایجاد سایت های سفارشی شده بدون سرمایه گذاری زمان و هزینه استفاده کنید.

قالب وردپرس می تواند گزینه مناسبی هم برای صرفه جویی زمان هم هزینه در رود طراحی سایت باشد. این قالب ها آماده هستند و می توانند بسیاری از نیاز های شما را در طراحی سایت برآروده کنند. در حقیقت یکی از گزینه های طراحی سایت ارزان، استفاده از سیستم های مدیریت محتوا است که اغلب به کسانی که می خواهند زودتر سایت خود را طراحی و بارگذاری کنند توصیه می شود. خرید قالب وردپرس هم گزینه های زیادی را پیش روی مشتریان قرار می دهد که بتوانند با تنوعی که در این زمینه وجود دارد سریعتر به بارگذاری سایت خود برسند.

طراحی سایت ارزان وردپرس یکی از محبوب ترین روش هایی است که امروزه به صورت گسترده از آن استفاده می شود. ارزان بودن، سریع بودن، عدم نیاز به دانش کدنویسی و روش های آسان در به روزرسانی محتوا از دلایل اصلی استفاده گسترده از این سیستم در طراحی سایت است.

پس از ایجاد یک سایت، مطمئن شوید که بازخورد خود را دریافت کرده و در صورت نیاز به روز رسانی کنید.

  • سایت را بارگذاری کنید

هنگامی که از طراحی سایت خود راضی بودید، زمان آن فرا رسیده است که آن را بارگذاری کنید. انتخاب یک سرویس هاست برای میزبانی سایت شما با امکانات مقیاس پذیری و مدیریت شده سریع می تواند به موفقیت سایت شما کمک کند.

یکی از حیاتی ترین مواردی که پس از راه اندازی سایت خود باید به خاطر بسپارید این است که می توانید به طور مداوم آزمون و خطا انجام دهید. به محتوا، عناصر جدید اضافه کنید، محتوا را به روز کنید تا سایت بهتر و پربارتر شود.

انواع سایت

در ادامه درباره انواع سایتی که می توانید ایجاد کنید می پردازیم. دسته های کلی از طراحی سایت وجود دارد که زمینه کاری شما قطعاً جزو یکی از این دسته ها قرار می گیرد.

علاوه بر محدود کردن لیست خود از انواع طرح بندی  سایت به بهترین آنها، باید نوع سایتی را که باید برای کسب وکار خود ایجاد کنید، تعیین کنید. هر کسب و کاری نیازهای متفاوتی دارد، به این معنی که نوع سایت شما ممکن است با دیگران متفاوت باشد.

  • سایت وبلاگ ها (Blogs)

اولین گزینه در لیست انواع سایت ها، وبلاگ ها هستند. وبلاگ ها سایت هایی هستند که اطلاعات مفیدی را در مورد موضوعات مختلف با خوانندگان به اشتراک می گذارند. سایت های خبری هم در این دسته از سایت ها قرار می گیرند. در حالی که یک وبلاگ ممکن است سایت اصلی شرکت نباشد، اگر در حال انجام بازاریابی محتوا هستید، می توانید یک سایت وبلاگ ایجاد کنید.

بازاریابی محتوا یک استراتژی حیاتی برای کمک به رشد آنلاین کسب و کار شما و ایجاد اعتماد بین مخاطبان است. در نظر داشته باشید که می توانید یک سایت وبلاگ جداگانه داشته باشید یا آن را در سایت اصلی خود ادغام کنید تا به شما کمک کند از مزایای بازاریابی محتوا استفاده کنید.

  • سایت فروشگاهی (Ecommerce)

نوع دیگری از سایت که می توانید برای کسب و کار خود ایجاد کنید، طراحی سایت فروشگاهی است. اگر می خواهید محصولاتی را در سایت خود بفروشید، این نوع سایت برای کسب و کار شما بهترین انتخاب است. سایت های فروشگاهی برای میزبانی صفحات محصول، افزودن محصولات به سبد خرید و تکمیل تراکنش ها ساخته شده اند.

  • سایت های شرکتی (Business)

نوع دیگری از سایت که می توانید طراحی کنید، سایت شرکتی است. طراحی سایت شرکتی یک سایت استاندارد است. حاوی اطلاعاتی درباره شرکت شما و خدماتی است که ارائه می کنید. اگر محصولات را به صورت آنلاین نمی فروشید، می توانید یک سایت فروشگاهی نیز بسازید تا آنچه را که ارائه می دهید به نمایش بگذارید.

تمامی مواردگفته شده را می توان با کمترین هزینه به صورت طراحی سایت با وردپرس انجام داد. البته طراحی به صورت کدنویسی و از ابتدا به صورت سفارشی هم گزینه دیگری است که می تواند به بسته به بودجه مشتری اجرا شود. البته بسیاری دسته های کلی دیگری هم در طراحی سایت وجود دارد که در علم طراحی سایت از آنها استفاده می شود. در اینجا به موارد کوچکی از آنها اشاره شد.

انواع طراحی سایت

سوال اصلی در فرآیند طراحی سایت این است که به چه نوع طرحی نیاز دارید؟ در چند دهه گذشته، طراحی گرافیک از طراحی بسته بندی و چاپ پیشی گرفته و به سمت طراحی وب، طراحی بازی، طراحی اپلیکیشن، طراحی تعامل و طراحی تجربه کاربر پیشی گرفته است. یک طراح خوب، درست مانند هر حرفه ای، همیشه در حال تکامل و تطبیق با آخرین روندها است و تکنولوژی برای یک طراح در حال رشد ضروری است.

در کل طراحی سایت با توجه به موضوع در قالب های خاصی طراحی می شوند. در حقیقت اینکه سایت شما شرکتی است یا فروشگاهی با اصولی طراحی می شود که علم طراحی سایت به دسته های مختلفی تقسیم شده اند که در ادامه به آن می پردازیم.

  • تک صفحه (Single pag)

طراحی های یک صفحه ای ، سایت هایی هستند که تمام اطلاعات خود را در یک صفحه وب منتشر می کنند. سایت تک صفحه ای می تواند تا جایی که طراح بخواهد طولانی باشد و اسکرول داشته باشد. به کاربران امکان می دهد برای دیدن همه اطلاعات به پایین اسکرول کنند. هنگام توسعه طرح، بسیاری از شرکت ها و سازمان ها از یک مسیر خطی یا روایت برای ایجاد جریانی به اطلاعاتی که به بازدیدکنندگان منتقل می شود، استفاده می کنند.

این نوع طراحی می تواند بسیار متنوع باشد زیرا کاربردهای منحصر به فرد زیادی دارد. به عنوان مثال، می توان از آن برای فروش محصولات استفاده کرد، داستان شرکت را همزمان با اسکرول صفحه بیان کرد، یا می توان از آن برای هنرمندان برای به اشتراک گذاشتن داستان و نمونه کارها استفاده کرد.

  • سایت استاتیک (Static website)

سایت ایستا سایتی است که تعامل کمی با کاربر دارد و طراحی آن به طور کلی در همه پلتفرم ها سازگار است. اغلب، سایت با استفاده از کدهای اولیه مانند HTML یا CSS ایجاد می شود و دارای تعدادی صفحه وب است که می تواند با هزینه کم برای ایجاد سایت استفاده شود. به دلیل مدل ساده و توانایی محدود آن در تعامل با بازدیدکنندگان، سایت های ایستا به جای فروش کالا و خدمات، عموماً برای انتشار اطلاعات استفاده می شوند.

  • سایت پویا(Dynamic)

سایت های پویا، بر خلاف سایت های استاتیک، به کاربران اجازه می دهند با مطالب موجود در صفحه وب تعامل داشته باشند. این نوع طراحی سایت فعال تر و تجربه کاربری هیجان انگیزتری ایجاد می کنند. کد برای توسعه این نوع صفحات وب اغلب به چیزی با کمی تطبیق پذیری بیشتر نیاز دارد، مانند جاوا اسکریپت، PHP یا ASP. به دلیل مدل و طراحی پیچیده تر، سایت های پویا می توانند هزینه کمی بیشتر داشته باشند و گاهی اوقات زمان بارگذاری بیشتری در مقایسه با سایت های ثابت دارند. با این حال، می توانند به طور موثر اطلاعات و مزایای یک محصول یا خدمات را از طریق یک ویژگی بصری جذاب انتقال دهند.

  • طراحی تعاملی یا واکنش گرا (Responsive)

طراحی سایت واکنش گرا بسته به اندازه صفحه نمایش کاربر، چیدمان و نمایش اطلاعات خود را تغییر می دهد. چه سایت در دستگاه تلفن همراه یا یک مرورگر رایانه مشاهده شود، صفحه وب می تواند با قرار دادن متن و مقیاس بندی تصاویر، خود را تطبیق دهد تا صفحه نمایش هر اندازه ای را با مرتبط ترین اطلاعات به صورت منظم نمایش دهد. این نوع طراحی برای بسیاری از سایت ها و سازمان ها مفید است، زیرا به کاربران اجازه می دهد اطلاعات و محصولات را در دستگاه های مختلف راحت تر مشاهده کنند.

بسیاری مدل های مختلف دیگری از انواع طراحی سایت در دنیای وب وجود دارد که در اینجا به مواردی اغلب مورد استفاده قرار می گیرند، اشاره شد.

کسب و کار ها باید تجزیه و تحلیل کنند که مخاطبان هدف آنها از چه دستگاه هایی سایت را مشاهده می کنند تا بهترین ساختار طراحی سایت خود را تعیین کنند. برای مثال، اگر مشتریان شما سایت شما را در تلفن های هوشمند مشاهده نمی کنند، برای تکمیل ساختار طراحی واکنش گرا و طرح بندی گوشی های هوشمند، زحمت هزینه یا زمان زیادی را صرف نکنید. به نوبه خود، ممکن است بر این باور باشید که با توجه به افزایش استفاده از گوشی های هوشمند در آینده نزدیک، مخاطبان شما از گوشی های هوشمند استفاده خواهند کرد و برای اینکه جلوتر از همه چیز باشید، سایت خود را برای هر دستگاهی آماده کنید.

طراحی و توسعه یک  سایت بی نقص کار هرکسی نیست. با این حال، اگر مراحل را به دقت دنبال کنید، مطمئناً می توانید کل فرآیند طراحی وب را بسیار روان تر به اتمام برسانید.

با این حال، اگر احساس می کنید که به تخصص فنی نیاز دارید، همیشه می توانید با بهترین شرکتهای طراحی سایت که خدمات طراحی وب عالی را با هزینه مقرون به صرفه ارائه می دهد، تماس بگیرید. چه به دنبال یک طراحی وب واکنش گرا یا یک سایت تجارت الکترونیک باشید، همیشه می توانید از کارشناسان شرکت دارکوب راهنمایی بگیرید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته