سایت های مناسب برای بک لینک چه سایت هایی هستند؟

نوشته شده توسط دارکوب

بک لینک ها از جمله پرکاربردترین اصطلاحات در بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو یا سئو هستند. ایجاد بکلینک با وب سایت های معروف و معتبر، نقش مهمی در الگوریتم گوگل دارد. آنها می توانند عامل تعیین کننده ای در افزایش یا سقوط رتبه یک وب سایت در نتایج جستجوی گوگل باشند.

تبلیغات کسب و کار

بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) فرآیندی است که اقداماتی را برای به دست آوردن ترافیک ارگانیک از موتورهای جستجو انجام می دهد. به عبارت ساده تر، ترافیک ارگانیک برعکس ترافیک پولی است، یعنی کاربرانی که محتوای شما را مشاهده می کنند توسط هیچ تبلیغ کننده پولی معرفی نمی شوند. در عوض، میزان بازدید به ساختار محتوا، طرح بندی وب سایت و محتوای کاربر محور نسبت داده می شود. بک لینک سازی بخشی از استراتژی سئو در پیشرفت رتبه سایت در موتورهای جستجو است.

هر صفحه وب با کارایی بالا، مانند صفحاتی که در  10 رتبه برتر صفحه نتایج جستجو(SERP) رتبه بندی شده اند، به احتمال زیاد دارای بک لینک های با کیفیت بالا هستند، زیرا بین تعداد لینک های خوب از وب سایت های منحصر به فرد و معتبر که به وب سایت دیگری اشاره می کنند، ارتباط مثبت و معناداری وجود دارد. سایت و ترافیک ارگانیک سایت دریافت کننده و دیده شدن در موتورهای جستجو از اصلی ترین فواید آن است.

این پیوندها قابل کلیک هستند و به شما امکان می دهند از یک وب سایت به صفحه دیگری منتقل شوید.گوگل و سایر موتورهای جستجوی بزرگ در نظر دارند که بک لینک ها به شدت بر کیفیت و کمیت وب سایت شما تأثیر می گذارند. صفحاتی که دارای بک لینک هستند، به احتمال زیاد رتبه بندی خوبی در صفحه نتایج موتورهای جستجو کسب می کنند.

هدف اصلی گوگل، ارائه بهترین و مرتبط ترین صفحات وب به کاربران موتور جستجوی خود است. یکی از راه هایی که گوگل کیفیت یا ارزش یک وب سایت را ارزیابی می کند، تجزیه و تحلیل بک لینک آن، یا مجموعه لینک های دریافتی که به دامنه اشاره می کنند، است.

استفاده از بک لینک ها به عنوان مؤلفه اصلی الگوریتم آنها به گوگل مزیت رقابتی عظیمی داد. گوگل بهتر از هر کس دیگری می تواند محبوبیت یک صفحه وب را اندازه گیری کند.  در حال حاضر، نتیجه بهترین ترتیب و رتبه بندی نتایج جستجو در بین هر موتور جستجوی موجود متعلق به گوگل است.

بک لینک ها به وب سایت شما نشان اعتماد سایر سایت ها هستند که به موتور جستجوی گوگل می گویند که سایت شما برای رتبه بندی در SERP به اندازه کافی معتبر است، زیرا حاوی محتوای با کیفیت است.

از آنجایی که هدف از سئوسایت این است که سایت ها را تا حد ممکن قابل مشاهده و رتبه بندی کند، درک اهمیت لینک دادن به وب سایت شما برای دستیابی به این نتایج منطقی و ضروری است.

بک لینک چیست؟

بک لینک ها که به عنوان لینک های واردشده ( Inbound Links)، لینک های ورودی ( Incoming Links) یا لینک های یک طرفه (One Way Links) شناخته می شوند، پیوندهایی از یک وب سایت به یک صفحه در وب سایت دیگر از طریق یک متن لینک شده (متن لنگر (Anchor Text)) هستند.

گوگل و سایر موتورهای جستجوی مهم، بک لینک ها را یک رای (Vote) برای یک صفحه خاص در نظر می گیرند، بنابراین ارتباط، کیفیت و اعتبار صفحه وب را نشان می دهند. صفحاتی که تعداد بک لینک های مرتبط بالایی دارند، معمولاً رتبه بالایی در موتورهای جستجوی ارگانیک دریافت می کنند.

اگر به وب سایت دیگری لینک دهید، آن سایت از شما بک لینک دریافت می کند. می توانید ببینید که چگونه بک لینک ها بخشی جدایی ناپذیر از وب هستند. آنها ترافیک ارجاع را تسهیل می کنند و کاربران را به صفحات مورد علاقه هدایت می کنند.

شما می توانید از منابع مختلف بکلینک رایگان دریافت کنید یا اقدام به خرید بکلینک کنید. درک انواع مختلف بک لینک های موجود و نحوه استفاده از آنها برای استراتژی های سئو بسیار مهم است. اکیدا توصیه می شود اینکه بک لینک سازی چیست؟ و چه کارایی مفیدی می تواند برای شما داشته باشد را مورد بررسی قرار دهید.

مجموعه ای از بک لینک ها به یک صفحه وب یا دامنه به عنوان لینک پروفایل (Link Profile) شناخته می شوند. لینک پروفایل اساساً روندی است که الگوریتم های گوگل برای ارزیابی کیفیت و ارتباط یک وب سایت تجزیه و تحلیل می کنند.

شما می خواهید لینک پروفایل شما تا حد امکان طبیعی باشد زیرا این به رتبه سایت شما کمک می کند. سایت هایی با پروفایل های لینک قوی به معنی مقدار متنوع بک لینک های با کیفیت در SERP ها عملکرد خوبی دارند، ترافیک بیشتری تولید کرده و باعث افزایش بازدید سایت شده و مخاطبان را به طور موثرتری هدف قرار می دهند.

اما همه بک لینک ها یکسان ایجاد نمی شوند. نکته کلیدی این است که از بهترین وب سایت های ممکن بک لینک دریافت کنید. به این وب سایت ها دامنه های ارجاع دهنده (Referring Domains) نیز گفته می شود. بک لینک سازی از دامنه های مرجع معتبر به طور واضحی در رتبه بندی تفاوت ایجاد می کنند.

دامنه های ارجاع دهنده با دو نام دیگر نیز خوانده می شوند. وب سایت های خارجی (External Websites) و دامنه های پیوند دهنده (Linking Domains). آنها اساساً مانند بک لینک هستند، با این تفاوت که به کل یک وب سایت اشاره می کنند و بنابراین ارزش کلی آن وب سایت را به دست می آورند.

در دنیای سئو، دامنه ارجاع دهنده (RD) به طور کلی معیاری است که برای تجزیه و تحلیل استفاده می شود. از نظر فنی، یک دامنه ارجاع دهنده یک وب سایت منحصر به فرد است که به یک وب سایت هدف (Linked Domain) پیوند می خورد و ممکن است ترافیک را از طریق یک یا چند پیوند خروجی به آن سایت هدایت کند.

به نوبه خود، وب سایت هدف می تواند یک یا چند مورد از آن بک لینک ها را از دامنه ارجاع دریافت کند. دامنه ارجاع دهنده همچنین می تواند به URL، زیر دامنه یا زیر پوشه یک وب سایت هدف اشاره کند. از نظر مدل رابطه موجودیت، دامنه ارجاع دهنده یک موجودیت منحصر به فرد است که می تواند یک یا چند لینک خروجی را به یک یا چند وب سایت هدف منحصر به فرد ارسال کند. برعکس، یک وب سایت هدف موجودیتی است که می تواند یک یا چند بک لینک از یک یا چند دامنه ارجاع دهنده دریافت کند.

برای مثال سایت شما می تواند 1 بک لینک از RD A، 4 بک لینک از RD B و 6 بکلینک از RD C دریافت کند. بدین معنی که سایت شما 11 بک لینک از 3 دامنه ارجاع دهنده مختلف دارد.

چرا بک لینک ها مهم هستند؟

به طور کلی بک لینک ها رای هایی هستند که از سایر وب سایت ها گرفته می شود. هر یک از این آرا به موتورهای جستجو اطمینان می دهد که محتوای این سایت ارزشمند، معتبر و مفید است. بنابراین هرچه تعداد این رای ها یا Votes بیشتر باشد، سایت شما در گوگل و سایر موتورهای جستجو رتبه بالاتری خواهد داشت.

استفاده از لینک ها در الگوریتم موتورهای جستجو عامل جدیدی نیست. در واقع، بک لینک ها پایه و اساس الگوریتم اصلی گوگل معروف به PageRank را تشکیل دادند. حتی اگر گوگل از آن زمان هزاران تغییر را در الگوریتم خود ایجاد کرده است، بک لینک ها همچنان یک سیگنال اصلی رتبه بندی هستند.

بک لینک در سئو چگونه کار می کنند؟

بک لینک ها به تنهایی نمی توانند در سئو به شما کمک کنند. اما در کنار بک لینک ها اگر یک استراتژی بازاریابی محتوا عالی داشته باشید، ترکیبی عالی خواهد بود. بررسی بک لینک های سایت در الگوریتم های موتورهای جستجو، سئو و کل برنامه رشد وب سایت شما بسیار مهم هستند.

بک لینک ها را می توان به عنوان گفتگو بین وب سایت ها در نظر گرفت. برای درک بهتر روند کار بکلینکها یک مثال ساده مطرح می کنیم. فرض کنید احمد یک وبلاگ نویس است و او یک مقاله بسیار جالب در مورد سئو در وردپرس نوشته است. وبلاگ نویس دیگری، در پست خود به مقاله احمد اشاره می کند.

او این موضوع را در سایت مجله آنلاین معروف خود پوشش می دهد که منجر به ایجاد یک پیوند به مقاله احمد می شود. بسیاری از وب سایت های دیگر به مقاله او لینک می دهند زیرا مجله آنلاین محبوب بوده و بازدید زیادی دارد. این امر اعتبار مجله آنلاین را افزایش می دهد و مقاله احمد یک بک لینک مفید از یک سایت مشهور دریافت می کند. این روند یک وضعیت برد-برد محسوب می شود.

بک لینک سازی یکی از ضروری ترین جنبه هایی است که بر توانایی وب سایت شما برای رتبه بندی در نتایج جستجو، همراه با فراوانی و بهینه سازی محتوای شما تأثیر می گذارد.

اعتبار دامنه (Domain Authority) و امتیاز اعتماد (Trust Score) دو سیگنال کلیدی برای الگوریتم جستجوی گوگل هستند که بر رتبه های جستجو تأثیر می گذارد. اعداد بک لینک بر روی هر یک از این سیگنال ها تاثیر مستقیم دارند.

Domain Authority عددی است که با جمع کردن تمام دامنه های ارجاعی که به وب سایت شما اشاره می کنند محاسبه می شود. هرچه اعتبار سایت هایی که به سایت شما لینک می دهند بالاتر باشد، اعتبار دامنه شما بالاتر می رود.

Trust Score معیاری است که اعتبار دامنه های ارجاع شما را بررسی می کند. ممکن است به دلیل بک لینک های قوی، اعتبار دامنه بالایی داشته باشید، اما اگر موتورهای جستجو مانند گوگل رتبه اعتماد بالایی را به آنها نسبت ندهند، رتبه ضعیفی خواهید داشت. امتیاز اعتماد کمتر از اعتبار دامنه شما باعث تغییر نظر در مورد کیفیت و صحت محتوایی می شود که از دامنه های ارجاع به سایت شما لینک می دهند.

بک لینک خارجی از وب سایت هایی با اعتبار کم یا اعتبار دامنه پایین غیر ضروری است. روند بک لینک سازی باید به دقت انجام شود تا تضمین کند که نتایج جستجوی شما را به جای کاهش رتبه، افزایش یابد.

به عنوان مثال، گوگل دامنه های خاصی مانند وب سایت های دولتی و دانشگاهی را به عنوان دامنه های بسیار قابل اعتماد طبقه بندی کرده است. لینک مستقیم از آن وب سایت ها امتیاز اعتماد و اعتبار دامنه شما را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد.

نحوه ایجاد بک لینک در غالب استراتژی بک لینک سئو یکی از راه هایی است که باعث افزایش عملکرد سئو می شود. راه های مختلفی وجود دارد که یک شرکت می تواند از بک لینک ها برای دسترسی بهتر و تاثیر مثبت بر رتبه بندی موتورهای جستجو استفاده کند.

چه نوع بک لینک هایی با ارزش هستند؟

همه بک لینک ها یکسان ایجاد نمی شوند و انواع بک لینک می تواند در روند بک لینک تاثیر داشته باشد. به عبارت دیگر، اگر می خواهید در SERP ها رتبه بالاتری کسب کنید، روی بک لینک های با کیفیت تمرکز کنید. یک بک لینک با کیفیت می تواند قدرتمندتر از 1000 بک لینک بی کیفیت باشد. بک لینک های با کیفیت بالا تمایل دارند ویژگی های کلیدی یکسانی را به اشتراک بگذارند.

ویژگی شماره 1: آنها از وب سایت های قابل اعتماد و معتبر می آیند

ترجیح می دهید از یک سایت معتبر مثلا سایت شرکت دارکوب یک بک لینک بگیرید یا از وب سایت یک فرد تصادفی؟ واضح است که گوگل نیز همین روند را دارد. این مفهوم به عنوان Domain Authority شناخته می شود. اساساً، هرچه یک سایت دارای اعتبار بیشتری باشد، می تواند اعتبار بیشتری را به سایت شما از طریق لینک منتقل کند.

ویژگی شماره 2: آنها کلمه کلیدی هدف شما را در متن لینک قرار می دهند

Anchor Text قسمت متن قابل مشاهده یک لینک است. کاربر این متن را می بیند که روی آن کلیک می کند. می توانید از متن لینکی استفاده کنید که شامل کلمه کلیدی هدف شما نیز باشد. در یک مطالعه در بحث ارتباط بین متن لینک غنی از کلمه کلیدی و رتبه بندی بالاتر برای آن کلمه کلیدی نشان داده شده است. اما شما نباید با متن لینک اشباع شده از کلمات کلیدی زیاده روی کنید که روند را به سمت بک لینک سازی کلاه سیاه سوق می دهد. گوگل در الگوریتم خود فیلتری به نام پنگوئن گوگل (Penguin Google) دارد.

گوگل پنگوئن وب سایت هایی را که از استراتژی های ساخت لینک کلاه سیاه استفاده می کنند فیلتر می کند و به طور خاص بر روی سایت هایی تمرکز می کند که بک لینک هایی را با متن لینک مرتبط می سازند.

ویژگی شماره 3: سایت و یا صفحه ای که به شما پیوند داده می شود به طور کلی با سایت شما مرتبط است

وقتی یک وب سایت به وب سایت دیگری لینک می شود، گوگل می خواهد بداند که این دو سایت به هم مرتبط هستند یا خیر. در نظر داشته باشید که این روند منطقی است. تصور کنید به تازگی مقاله ای در مورد سئو در سال 2023 منتشر کرده اید. در این صورت، گوگل وزن بسیار بیشتری بر روی لینک های سایت های مربوط به سئو، طراحی سایت، دیجیتال مارکتینگ در مقابل سایت های مربوط به برنامه نویسی، هوش مصنوعی و یا بازاریابی سنتی می گذارد.

ویژگی شماره 4: لینک یک پیوند Dofollow است

لینک Dofollow لینکی است که با انتقال اعتبار سایت مبدا به سایت مقصد به سئو کمک می کند. به دست آوردن بک لینک های Dofollow به بهبود اعتبار دامنه وب سایت یا رتبه بندی دامنه کمک می کند که به نوبه خود به بهبود رتبه بندی کلمات کلیدی کمک می کند.

لینک Nofollow ، لینکی است که اعتبار را به وب سایتی که به آن لینک می دهد، منتقل نمی کند.  این لینک ها به سئو کمکی نمی کنند.

گوگل و سایر موتورهای جستجو لینک هایی را که برچسب nofollow به آن متصل شده است را نادیده می گیرند. به عبارت دیگر، لینک های nofollow در الگوریتم های رتبه بندی موتورهای جستجو را در نظر گرفته نمی شوند. خوشبختانه، اکثریت قریب به اتفاق پیوندهای موجود در وب، پیوندهای dofollow هستند و بسیاری از پیوندهایی که دارای تگ nofollow هستند برای شروع آنقدر ارزشمند نیستند. به عنوان مثال، پیوندهای نظرات کاربران، تیلیغات پولی و… معمولاً nofollow هستند. به هر حال این پیوندها برای سئو بسیار مفید نیستند، بنابراین مهم نیست که آنها nofollow باشند.

ویژگی شماره 5: پیوند از دامنه ای است که قبلاً به شما پیوند نداشته است

فرض کنید یک لینک از وب سایت A دریافت می کنید. فرض کنید وب سایت A دوباره به شما پیوند می دهد. این روند بارها و بارها تکرار شود. این سوال مطرح می شود که آیا لینک های 2، 3 و 4 به اندازه لینک اول قدرتمند هستند؟ و جواب آن خیر است. همانطور که مشخص است، پیوندهای تکراری از یک وب سایت بازدهی کاهشی دارند. به عبارت دیگر معمولاً بهتر است 100 لینک از 100 وب سایت مختلف دریافت کنید تا 1000 پیوند از یک وب سایت.

در واقع، مطالعه همبستگی رتبه بندی موتورهای جستجوی ما نشان داد که تعداد سایت هایی که به شما لینک می دهند نه تعداد کل بک لینک ها بیش از هر عامل دیگری با رتبه بندی گوگل مرتبط است.

خرید بک لینک

موضع گوگل در مورد خرید لینک چندان واضح نیست. سئوکار ممکن است اعلام کند که گوگل به صراحت با لینک های پولی مخالف است. اما در حقیقت اینطور نیست. در واقع، گوگل اذعان می کند که لینک های پولی بخشی از اقتصاد وب هستند.

چیزی که گوگل با آن مخالف است، خرید لینک برای منحرف کردن الگوریتم و عبور از PageRank است. به عبارت دیگر، خرید یا فروش بک لینک ها برای دستکاری رتبه بندی موتورهای جستجو می تواند از سوی گوگل رد شود.

انواع مختلفی از پیوندها وجود دارد که دستورالعمل های وبمستر گوگل را نقض می کنند. تبادل لینک بیش از حد، کمپین های بازاریابی مقاله یا پست مهمان در مقیاس بزرگ با متن های لینک شده غنی از کلمات کلیدی، استفاده از برنامه های خودکار یا ربات ها برای ایجاد لینک هایی که به سایت شما اشاره می کننداز مواردی هستند که چندان به افزایش رتبه بندی کمک نخواهند کرد.  البته گفتنی است که لینک هایی که برای اهداف تبلیغاتی خریداری می شوند، تا آنجا که به گوگل مربوط می شود، کاملاً مناسب هستند.

گوگل لینک های خریداری شده را که الگوریتم PageRank را منحرف می کنند، لینکی می داند که دستورالعمل های وبمستر را نقض می کند. اگر با PageRank آشنا نیستید، این روند می تواند کمی پیچیده باشد.

اما اکثر لینک های خریداری شده رتبه Page Rank را دریافت می کنند. اگر گوگل پیوندهای پولی به سایت شما را ببیند،یا لینک ها را نادیده می گیرد که در نتیجه آنها به رتبه بندی موتور جستجوی شما کمک نمی کنند وگوگل هم جریمه ای در نظر نمی گیرد یا  گوگل شما را جریمه می کند.

گوگل ارتشی از متخصصین انسانی دارد که می توانند اقدامات دستی را بر روی وب سایت ها اعمال کنند. اگر یکی از این موارد را دریافت کنید، برخی یا تمام سایت شما در نتایج جستجوی Google نشان داده نمی شود. هیچکدام از اینها شرایط ایده آل نیستند. یا بک لینک های پولی شما تاثیری بر رتبه بندی شما نخواهد داشت یا تاثیر منفی بر آنها خواهد داشت. خرید بک لینک و حذف شدن سایت از نتایج می تواند یکی از موارد بسیار تاسف باری باشد که ممکن است برای یک سایت پیش آید.

برای استفاده از این روش ها توضیه می شود از متخصص سئو مشاوره دریافت کرده و یا آموزش ساخت بک لینک را در برنامه خود قرار دهید.

انواع بک لینک

اگرچه انواع مختلفی از بک لینک ها در سئو وجود دارد، اما تنها برخی از آنها ارزش صرف زمان و تلاش برای به دست آوردن آن را دارند.

بک لینک محتوایی (Editorial Backlinks)

ذکر شدن در محتوا به عنوان منبع معتبر یکی از بهترین پیوندهایی است که می توانید به دست آورید. اغلب این نوع بک لینک ها می توانند از سایت های معتبر بیایند و همچنین ترافیک ارجاعی زیادی را به همراه داشته باشند. محتوای با کیفیتی ایجاد کنید که سایت های دیگر بخواهند به عنوان منبع ذکر کنند و موارد قابل لینک مانند اینفوگرافیک ها را در محتوای خود بگنجانید که سایت های دیگر مشتاق به اشتراک گذاشتن آن شوند.

بک لینک وبلاگ نویسی مهمان

با تهیه مقاله و انتشار رایگان آن برای سایت های مرطبت به کسب و کارتان و درج لینک سایتتان به عنوان سایت مرجع می توانید یک بک لینک بسازید. هنگامی که سایت های مرتبطی را برای مقاله نویسی پیدا کردید، کمی وقت خود را صرف بررسی سایت کنید تا ببینید اخیراً چه موضوعاتی را پوشش داده است. با تهیه محتوای مرطبت با آن می توانید بک لینک دائمی ایجاد کنید.

بک لینک در پروفایل های تجاری

ایجاد ردپای دیجیتال برای کسب و کار شما به موتورهای جستجو کمک می کند تا وب سایت شما را به خوبی در صنعت شما تثبیت کنند. یک راه محبوب برای انجام این کار، ایجاد پروفایل های تجاری است. می توانید در وب سایت های فهرست بندی کسب وکار مانند پروفایل هایی ایجاد کنید که دارای لینکی به سایت شما باشد.

استفاده از لینک سایت در شبکه های اجتماعی، فروم های گفتگو و… نیز می تواند نوعی ساخت بک لینک باشد.

 

سئو و پیشرفت کسب و کار

امروزه این یک حقیقت انکارناپذیر وجود دارد که بدون حداقل حضور در صفحه نتایج جستجوی گوگل، کسب و کار شما با یک نبرد سخت دیجیتال روبرو خواهد بود. لازم است که بدانید بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) یا سئو چیست، چگونه کار می کند و چه کاری باید انجام دهید تا سایت خود را در نتایج موتورهای جستجو قرار دهید.

خدمات سئو با بهینه سازی محتوای یک وب سایت، انجام تحقیقات کلمات کلیدی و کسب لینک های ورودی و ساخت بک لینک برای افزایش رتبه آن محتوا و دیده شدن وب سایت ارائه می شود. در حالی که به طور کلی می توانید مشاهده کنید که نتایج پس از پیمایش و ایندکس شدن صفحه وب توسط یک موتور جستجو بر روی SERP تأثیر می گذارد. خدمات سئو سایت ممکن است ماه ها طول بکشد تا به طور کامل به نتایج دلخواه برسد.

در این میان سئو کلاه سیاه یا هک سئو نیز وجود دارد که به مجموعه اقداماتی اطلاق می شود جهت افزایش رتبه سایت یا صفحه در موتورهای جستجو. این روند از طریق ابزارهایی که الگوریتم موتورهای جستجو را نقض می کنند، انجام می شود. بدیهی است که استفاده از این روش ها نه تنها کمکی یه رشد سئو سایت نخواهد کرد بلکه ممکن است نتیجه جبران ناپذیری را برای سایت داشته باشد.

از این رو آموزش سئو و استفاده از مشاوره سئو از طریق شرکت های ارائه دهنده خدمات سئو می تواند بسیار مفید واقع شود. شرکت دارکوب با به روز ترین متدهای بهینه سازی موتورهای جستجو و به کار گیری متخصصین مجرب می تواند راهنمای بسیار خوبی در مسیر پیشرفت سایتتان در صفحه نتایج موتورهای جستجو باشد.

 

بک لینک ها برای رتبه بندی در موتورهای جستجو مانند گوگل بسیار مهم هستند. با این وجود، هر نوع بک لینکی مفید نخواهد بود. ارتباط محتوا، مکان و سایر عوامل همگی به کیفیت و کاربرد یک لینک کمک می کنند.

اکنون که اطلاعات بیشتری در مورد بک لینک ها دارید، می توانید کار بر روی ایجاد یک نمونه کار استثنایی بک لینک برای سایت خود را شروع کنید. همیشه مراقب روند کاری رقبای خود باشید و در اسرع وقت از فرصت های جدید استفاده کنید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته