خارج شدن پیج از الگوریتم اینستاگرام و نرفتن به اکسپلور

خارج شدن پیج از الگوریتم اینستاگرام و نرفتن به اکسپلور

صفحه اکسپلور اینستاگرام، فضایی است که محتوا را بر اساس تعامل کاربر، گردآوری کرده و نشان می دهد. دیده شدن محتوای شما در صفحه اکسپلور، به طور قابل توجهی در افزایش فالوور، افزایش تعامل و برندسازی تاثیرگذار است.

ممکن است رسیدن به یک جایگاه در صفحه اکسپلور کمی سخت باشد. اما با یک رویکرد استراتژیک می توان به راحتی به اکسپلور راه پیدا کرد. در نظر گرفتن تصاویر با کیفیت، تعامل با کاربر و فعالیت مداوم در بخش استوری و پست، بسیار مهم هستند. از طریق هشتگ ‌های مناسب نیز می توانید پیج خود را به خوبی ارتقا دهید. در ادامه دلایل عدم ورود پیج به اکسپلور اینستاگرام و راهکارهای بازگشت صفحه به اکسپلور را بیشتر بررسی خواهیم کرد.

الگوریتم اینستاگرام چیست؟

الگوریتم اینستاگرام نوعی سیستم است که ترتیب نمایش محتوا را، در فید کاربر مشخص می کند. گرچه الگوریتم‌ های اینستاگرام متنوع هستند اما یک هدف را دنبال می کنند. از نظر الگوریتم اینستاگرام محتوای مرتبط و جالب باید کاربر را به مدت طولانی‌ تری در پلتفرم نگه دارد.

نحوه کارکرد الگوریتم اینستاگرام

از ابتدا تا به امروز الگوریتم اینستاگرام تغییرات زیادی کرده است. ابتدا الگوریتم، نحوه نمایش محتوا را بر اساس زمان انجام می داد. سپس این الگوریتم تغییر کرد و میزان تعامل را برای نشان دادن محتوا در نظر گرفت. در سال ۲۰۱۸ الگوریتم اینستاگرام تغییر کرد. با استفاده از هوش مصنوعی سیگنال ‌هایی همچون تعامل، زمان و نوع محتوا را برای ارزیابی محتوا در نظر گرفت.

اما در حال حاضر الگوریتم، کیفیت محتوا را برای اولویت نمایش در نظر می گیرد. در تمامی بخش ‌ها از جمله فید، استوری، ریلز و اکسپلور، میزان فعالیت کاربر را را ارزیابی می کند. تعداد لایک، نظر، ذخیره و اشتراک گذاری ها، کیفیت محتوا را مشخص می کنند.

 فاکتورهای تاثیرگذار در الگوریتم اینستاگرام

روزانه حجم بالایی از محتوا در پلتفرم اینستاگرام منتشر می شود. برای هر محتوا معیارها و فاکتورهای مختلفی توسط الگوریتم مورد ارزیابی قرار می گیرند تا محتوای مرتبط نشان داده شود.

  • میزان تعامل کاربر: از اصلی ‌ترین معیارهای الگوریتم اینستاگرام، می توان به میزان تعاملات کاربران اشاره کرد. تعامل می تواند در زمینه لایک، کامنت ذخیره یا اشتراک گذاری باشد. هرچه تعاملات کاربران با یک پست بیشتر باشد، احتمال دیده شدن پست بیشتر خواهد بود.
  • زمان تعامل: از دیگر معیارها مدت زمان دسترسی کاربر به محتوا است. اگر یک محتوا پس از انتشار بتواند تعاملات بیشتری را دریافت کند، دیده شدن پست افزایش پیدا می کند.
  • در نظر گرفتن علاقمندی کاربر: یکی از مهم‌ترین فاکتورهای الگوریتم اینستاگرام اهمیت به علایق کاربران است. به این معنا که کاربران بر اساس علاقه خود، محتواهای خاصی را دنبال می کنند. بر این اساس الگوریتم، محتواهایی را که کاربر علایق بیشتری به دیدن آنها دارد را، بیشتر نشان می دهد.
  • فعالیت مداوم: از دیگر معیارهایی که الگوریتم اینستاگرام برای نمایش محتوا در نظر می گیرد، فعالیت مداوم است. هرچه فعالیت شما در بخش پست یا استوری افزایش پیدا کند، احتمال دیده شدن محتوا توسط کاربران افزایش پیدا می کند.

چگونه الگوریتم اینستاگرام عملکرد پیج ‌ها را ارزیابی می کند؟

چگونه الگوریتم اینستاگرام عملکرد پیج ‌ها را ارزیابی می کند؟

همانطور که اشاره شد، فاکتورها و معیارهای مختلفی توسط الگوریتم برای اولویت قرار دادن محتوا مورد ارزیابی قرار می گیرند. الگوریتم اینستاگرام یک پیج را از طریق هوش مصنوعی در بخش های مختلف بررسی می کند. از نظر تعامل کاربر، میزان فعالیت، نوع محتوا و نوع هشتگ یک ارزیابی دقیق انجام می شود.

 چگونه به اکسپلور راه پیدا کنیم؟

صفحه اکسپلور اینستاگرام صفحه ‌ای است که پست ‌ها و ریلزها را بر اساس علایق کاربر نشان می دهد. محتواها از حساب ‌هایی انتخاب می شوند که کاربر آنها را دنبال نمی کند. بدین ترتیب فرصتی ایجاد می شود تا کاربر با حساب ‌ها، برندها و کاربران بیشتری آشنا شود. حالا سوال این است، چگونه به اکسپلور برویم؟ چند نکته مهم برای رفتن به اکسپلور وجود دارد که به آنها اشاره خواهیم کرد.

  • ارائه محتوای مختلف: در صفحه اکسپلور محتواهای مختلفی نمایش داده می شوند. برای دیده شدن باید محتواهای مختلف از جمله ریلز، اینفوگرافیک، محتوای چرخ و فلکی و سایر محتواها را منتشر کنید. اینستاگرام محتوای ریلز را در اولویت قرار می دهد، در نتیجه در استراتژی خود باید به تولید ریلز توجه کنید. پست ‌های چرخ و فلکی نیز فرصتی هستند تا افزایش تعامل اینستاگرام را دریافت کنید.
  • انتشار پست در زمان مناسب: انتشار پست در زمان آنلاین بودن کاربران بسیار اهمیت دارد. از طریق تجزیه و تحلیل، زمان فعالیت کاربران را بررسی و پست را در ساعت مناسب منتشر کنید. از این طریق می توانید ترافیک کاربران بیشتری را دریافت کنید.
  • انتخاب هشتگ درست: هشتگ ‌ها به عنوان یک ابزار ارزشمند برای حضور شما در صفحه اکسپلور مهم هستند. هشتگ ها در دسته‌ بندی محتوا می توانند کار را برای الگوریتم ساده‌ تر کنند.
  • فعالیت مداوم: برگزاری مسابقه و ارائه هدایا، از جمله راهکارهایی هستند که به تشویق کاربر برای ایجاد تعامل، کمک بسیاری می کنند.
  • ایجاد محتوای مناسب: الگوریتم اینستاگرام به گونه ‌ای است که محتوا را بر اساس سلایق کاربر نشان می دهد. اما امکان نشان دادن محتوای نامناسب در صفحه اکسپلور وجود دارد. از نظر الگوریتم اینستاگرام، محتوای نامناسب یا حساس، شامل محتوای خشونت، جنسی، مواد مخدر یا سلاح گرم است.

تولید محتوا با این مضامین، توسط الگوریتم اینستاگرام فیلتر شده و نشان داده نمی شود. در صفحه اکسپلور اینستاگرام، کنترل محتوا به طور پیش فرض فعال است. اما با ورود به بخش تنظیمات می توانید این کنترل را دقیق‌ تر انجام دهید.

  • کپشن مناسب: در کپشن، کلمات کلیدی مناسب را اضافه کنید. کلمات کلیدی کمک می کنند تا الگوریتم اینستاگرام محتوا را در دسته ‌بندی درستی قرار دهد. با اولین جمله جذاب می توانید کاربر را متقاعد به ادامه خواندن کپشن کنید. با زبان توصیفی، قابل فهم و لحن ثابت می توانید محتوای خود را نسبت به سایر کاربران متمایز کنید.
  • تبلیغات: همکاری با اینفلوئنسرها و تبلیغات را فراموش نکنید. یک راه برای دسترسی به کاربران گسترده، تبلیغات و همکاری با اینفلوئنسرها است که می توانند بسیار موثر واقع شوند.

دلایل خارج شدن پیج از الگوریتم اینستاگرام

خارج شدن از الگوریتم اینستاگرام به معنای دیده نشدن محتوا و کاهش تعامل کاربر است. دلایل مختلفی وجود دارد که یک پیج از الگوریتم خارج می شود، در ادامه به برخی از آنها اشاره خواهیم کرد.

عدم تعامل و مشارکت مناسب

زمانی که نرخ تعامل کاهش پیدا کند، یعنی کاربر اشتراک گذاری و ذخیره ‌سازی کمتری انجام می دهد. کامنت نمی گذارد و پست را لایک نمی کند. در نتیجه الگوریتم اینستاگرام این تصور را خواهد داشت که محتوا از اهمیت کمی برخوردار است و ارزش زیادی ندارد. اگر محتوا جذاب نباشد، تکراری باشد، در فرمت های مختلف نباشد، کاربر تعامل کمتری نشان می دهد. با کاهش تعامل کاربر به تدریج پیج از الگوریتم اینستاگرام خارج می شود.

نقص در محتوای ارسالی

یکی از دلایل دیگر خارج شدن پیج از الگوریتم اینستاگرام، نقص در محتوای ارسالی است. نقص می تواند در کیفیت محتوا باشد. تصاویری که از نور کافی برخوردار نیستند و تار دیده می شوند، مورد توجه قرار نمی گیرند. کپشن هایی که غلط املایی بسیاری دارند و ارزش زیادی را اضافه نمی کنند، جزو محتواهای بی‌ کیفیت طبقه ‌بندی می شوند.

باید یک موضوع مشخص را برای انتشار محتوا در نظر بگیرید. الگوریتم اینستاگرام پیج‌ هایی که بدون هدف محتواهای مختلفی را در زمینه ‌های گوناگون منتشر می کنند، ارزشمند نمی داند. هر یک از این دلایل در روند خارج شدن پیج از الگوریتم اینستاگرام تاثیرگذار هستند.

نرخ بالای ترک فالوور‌ها (Unfollow)

اگر فالوورهای زیادی پیج شما را ترک کرده اند، یکی از دلایل خارج شدن پیج شما از الگوریتم اینستاگرام است. ترک فالوورها می تواند به دلایل مختلفی رخ دهد. در برخی از مواقع تغییر مسیر هدف پیج، باعث ریزش فالوور می شود. استفاده از تبلیغات بیش از اندازه، عدم ارتباط با کاربر و انتشار محتوای نامرتبط، در آنفالو کردن پیج تاثیر بسیاری دارند. زمانی که الگوریتم اینستاگرام ریزش شدید فالوور را تشخیص دهد، محتوا را به اکسپلور نمی برد.

ناتوانی در جذب فالوور واقعی و هدفمند

ناتوانی در جذب فالوور واقعی و هدفمند

با فعالیت در اینستاگرام باید به مرور زمان فالوورهای خود را افزایش دهید. اگر در زمینه جذب و افزایش فالوور ارگانیک و هدفمند موفق نشوید، از الگوریتم اینستاگرام خارج می شوید. بسیاری از افراد با خرید فالوور و استفاده از ربات تلاش می کنند تا فالوورهای پیج خود را افزایش دهند. اما به دلیل اینکه این فالوورهای غیر واقعی تعاملی ندارند، با کاهش نرخ تعامل، پیج از الگوریتم اینستاگرام خارج می شود.

شما باید متناسب با علایق فالوورهای خود محتوا تولید کنید. اگر محتوا بر اساس علایق فالووها نباشد، در جذب مخاطب ناموفق خواهید بود. همکاری با اینفلوئنسرها می تواند در جذب فالوور تاثیر بسیاری داشته باشد.

خطای الگوریتم اینستاگرام  (Shadowban)

اگر با اصطلاح Shadowban اینستاگرام آشنا نیستید، باید بگوییم به معنای محدود کردن محتوای شما برای سایر کاربران است. اگر برای محتوا از هشتگ ‌های نامناسب یا هشتگ‌ هایی که توسط اینستاگرام مسدود شده ‌اند استفاده کنید، محتوا محدود می شود. همچنین به دلیل انتشار محتوای آزاردهنده، اینستاگرام محدودیت ‌هایی را در نظر می گیرد. انتشار پست‌ های غیر اخلاقی، حساس و یا کپی نیز مشمول خطای الگوریتم اینستاگرام می شوند.

 تکنیک‌ های بهینه‌ سازی پیج برای بازگشت به الگوریتم اینستاگرام و اکسپلور

اگر پیج شما از الگوریتم اینستاگرام خارج شده است، نگران نباشید. برای بازگشت به الگوریتم و افزایش دیده شدن در اکسپلور، برخی از تکنیک‌های اکسپلور اینستاگرام را می توانید انجام دهید.

 آمار و تجزیه و تحلیل عملکرد پیج

یکی از استراتژی ‌ها استفاده از ابزار Insights  اینستاگرام است. توسط این ابزار می توانید شاخص‌ های مختلفی را مورد بررسی قرار دهید. به طور مثال با بررسی Reach درک خواهید کرد که چه تعداد از افراد پست شما را مشاهده کرده اند. اگر تعداد نفراتی که پست را مشاهده کرده اند، کم است، در نمایش محتوا محدودیت ایجاد شده است. با رفع مشکلات الگوریتم اینستاگرام پست های شما در اکسپلور دیده می شوند.

اصلاح استراتژی محتوا

زمانی که از طریق Insights  میزان تعامل کاربر را درک کردید، اینک می توانید استراتژی محتوای خود را اصلاح کنید. در بخش ‌های مختلف با فرمت ‌های متفاوت از جمله ریلز، استوری، لایو و پست فعالیت کنید. با در اختیار داشتن یک تقویم محتوایی، نسبت به انتشار محتوا در ساعات روز و طول هفته یک فعالیت منظم خواهید داشت. اطمینان داشته باشید انتشار محتوا در ساعات طلایی باشد تا تعامل کاربران افزایش پیدا کند.

در کپشن می توانید سوال مطرح کرده و از این طریق با کاربر وارد تعامل شوید. کاربر با اشتراک گذاری، ذخیره کردن و یا کامنت می تواند این تعامل را پاسخ دهد. در نظر گرفتن هشتگ‌ های اینستاگرام که پربازدید و البته تخصصی هستند نیز می توانند در دیده شدن محتوا تاثیرگذار باشند.

استفاده از هشتگ ‌های مناسب و هدفمند

استفاده از هشتگ ‌های مناسب و هدفمند

یکی از ابزارهای اصلی و مهم برای دسترسی به مخاطبان جدید، هشتگ‌ ها هستند. هشتگ ‌ها در سه دسته خاص، میانی و عمومی قرار می گیرند. تلاش کنید در هر پست خود بین ۲۰ تا ۳۰ هشتگ را استفاده کنید. اگر در یک حوزه خاصی فعالیت می کنید، می توانید برای برندسازی از هشتگ اختصاصی خود استفاده کنید. یکی از راهکارها برای پیدا کردن هشتگ مناسب این است که هشتگ را جستجو کنید. از طریق Insights  می توانید هشتگ ‌هایی که ترافیک بیشتری ایجاد کرده ‌اند را، شناسایی کنید.

استفاده از تبلیغات هدفمند  (Instagram Ads)

یکی از راهکارهای ساده برای بازگشت به الگوریتم اینستاگرام، تبلیغات هدفمند است. باید هدف خود را از انتشار تبلیغ، افزایش تعامل در نظر بگیرید. با تبلیغ باید لایک، کامنت، ذخیره سازی و اشتراک گذاری بیشتری را دریافت کنید. در بخش ‌های مختلف استوری و فید تبلیغات مختلف را انجام دهید. تبلیغات در فید باعث می شود تا اعتماد مخاطبان افزایش پیدا کند. انتشار تبلیغ در استوری نیز باعث می شود تعامل فوری دریافت کنید. دقت داشته باشید برای دیده شدن تبلیغ باید از تصاویر با کیفیت و کپشن ‌های جذاب استفاده کنید.

میزان تعاملات  (Engagement)

برای رسیدن به اکسپلور و دیده شدن باید میزان تعاملات را افزایش دهید. یکی از راهکارهای مهم و اصلی، ایجاد محتوای ارزشمند است. اگر محتوا ارزشمند، جذاب و جالب باشد، می توانید از طریق سوال، یا نظرسنجی کاربر را به مشارکت تشویق کنید. از طریق این مشارکت، تعامل ایجاد می شود. در بخش استوری، فضای خوبی برای ایجاد تعامل وجود دارد. با در نظر گرفتن کوئیزها و سوالات، برگزاری چالش و مسابقه، می توانید کاربران بیشتری را وارد تعامل کنید.

زمان ‌بندی مناسب برای ارسال پست ‌ها

در دیده شدن سریع محتوا، زمان انتشار تاثیر بسیاری دارد. اگر یک ساعت پس از انتشار محتوا تعامل خوبی را  دریافت کنید، شانس رفتن به اکسپلور افزایش پیدا می کند. از طریق Insights می توانید زمان فعالیت کاربران را بررسی کنید. روزهای شنبه تا چهارشنبه، ۱۲ ظهر و ۸ شب، روزهای پنجشنبه و جمعه، ۱۰ صبح و ۹ شب بهترین زمان برای انتشار پست هستند. با انتشار منظم پست به طور مثال سه پست در هفته، الگوریتم اینستاگرام پیج شما را ارزیابی می کند.

کیفیت تصاویر و ویدیوها

زمانی که یک محتوا از کیفیت لازم برخوردار باشد، احتمال ماندن کاربر افزایش پیدا می کند. در تصاویر شما باید به نور و وضوح توجه ویژه ‌ای داشته باشید. قطعاً عکس‌ هایی که با نور طبیعی یا رینگ لایت گرفته می شوند، از جذابیت بیشتری برخوردار خواهند بود. همچنین اگر ویدئو با یک صدای واضح ضبط شود، در جذب کاربر موثر است. می توانید برای ریلز یا پست‌ های آموزشی خود از یک لوگو، رنگ و فونت اختصاصی استفاده کنید. ریلز، استوری و پست‌ را با سایزهای استاندارد منتشر کنید تا کیفیت آن افت پیدا نکند.

جذب فالوورهای واقعی و هدفمند

یکی از راهکارها برای جذب فالوور هدفمند این است که بتوانید محتوا را متناسب با پرسونای کاربر تولید کنید. در هر حوزه ای که فعالیت می کنید با ایجاد یک محتوای ارزشمند می توانید در جذب کاربر موفق شوید. تلاش کنید در انتخاب هشتگ، لوکیشن را نیز در نظر بگیرید. تعامل با سایر پیج‌ های مرتبط و تبلیغات نیز می توانند در جذب مخاطب تاثیرگذار باشند. برگزاری مسابقه، چالش و لایو را نیز فراموش نکنید. دقت داشته باشید در جذب مخاطب واقعی، محتوای با کیفیت بیشترین تاثیر را خواهد داشت.

رفع مشکل  Shadowban

برای رفع مشکل شادوبن و بازگشت به الگوریتم اینستاگرام، از هشتگ ‌های مناسب استفاده کنید. هشتگ‌ های مرتبط، تخصصی و خاص را به جای هشتگ ‌های بلاک شده استفاده کنید. استفاده از ربات ‌ها را به حداقل برسانید. از انتشار هرگونه محتوای آزاردهنده و محتوایی که قوانین را نقض می کنند، خودداری کنید. محتوایی را در اینستاگرام منتشر کنید که با سیاست ‌های الگوریتم اینستاگرام همخوانی داشته باشد.

 سخن پایانی

برای راه یافتن به اکسپلور باید به تبلیغات هدفمند، تعامل با کاربر و ایجاد محتوای با کیفیت توجه ویژه شود. اگر الگوریتم، پیج شما را از نظر محتوا تایید نکند، امکان دیده شدن در اکسپلور را از دست خواهید داد.

دارکوب از شرکت های معتبر در زمینه طراحی سایت است که خدمات کامل و جامعی را ارائه می دهد. کارشناسان ما با سال ها تجربه و تخصص، سایت تخصصی شما را متناسب با اهدافی که دارید طراحی می کنند. اینستاگرام مارکتینگ و بازاریابی در شبکه های اجتماعی برای گسترش کسب و کار بسیار اهمیت دارند. ارائه انواع بازاریابی توسط افراد مجرب از دیگر خدمات دارکوب است که با تضمین کیفیت ارائه می شود. برای ارتقا سطح آگاهی دیگران، این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب