به فرایند بهینه سازی مشخصات وب سایت برای جذب ترافیک بیشتر سایت از سرچ ها بر اساس موقعیت مکانی فرد سرچ کننده، بازاریابی سئوی محلی یا بهینه سازی سرچ محلی میگویند، اما این تعریف کاملی از بازاریابی سئوی محلی نمی تواند باشد. ما در این مقاله قصد داریم تا از تاثیرات سئوی محلی بیشتر، در اختیار شما قرار دهیم.
لیست مطالب
سئوی محلی عمل بهینه سازی دید کسب و کار در نتایج جستجوی محلی است. وظایف کلیدی شامل شناسایی کلمات کلیدی محلی مرتبط، بهینه سازی نمایه کسب و کار گوگل یک کسب و کار، و ایجاد نقل قول های NAP ثابت است. این یک فرآیند ضروری برای مشاغلی است که بر افزایش ترافیک محلی، سرنخ ها و آگاهی از برند تمرکز دارند.
من قصد ندارم یک سری آمار تصادفی را به شما بیاورم. اما من میخواهم به طور خلاصه، چند آمار جذاب را به شما نشان دهم تا نشان دهم که SEO چقدر برای مشاغل محلی بزرگ است.
بنابراین واضح است که جستجوهای محلی بخش بزرگی از دنیای سئو را تشکیل می دهند. و اگر بتوانید کسب و کار محلی خود را در مقابل این جستجوها قرار دهید، این احتمال وجود دارد که آنها چند دقیقه بعد از خانه شما عبور کنند.
سئوی محلی در سطح بالا مانند جستجوی “عادی” گوگل عمل می کند. وقتی شخصی جستجویی انجام می دهد، گوگل فهرست خود را اسکن می کند تا بهترین نتایج را برای درخواست آن شخص ارائه دهد. چیزی که سئوی محلی را منحصر به فرد می کند این است که گوگل از مجموعه متفاوتی از فاکتورهای رتبه بندی گوگل برای رتبه بندی نتایج جستجوی محلی استفاده می کند. در واقع، سئوی محلی دارای مجموعه ای از سیگنال های رتبه بندی منحصر به فرد است، از جمله:
بسته نقشه (همچنین به عنوان «بسته محلی» نیز شناخته میشود) مجموعهای از 3 نتیجه کسبوکار محلی است که نقشهای از مکانهای آنها از Google Maps کشیده شده است.
به عنوان مثال، هنگامی که شما برای “سئو سایت” جستجو می کنید، گوگل یک بسته نقشه در بالای نتایج دارد. بعداً در این راهنما به شما نشان خواهم داد که چگونه Google کسب و کارها را در بسته نقشه رتبه بندی می کند. اما در حال حاضر، فقط به خاطر داشته باشید که The Map Pack دارای الگوریتم خاص خود با مجموعه قوانین خاص خود است.
مطمئناً، برخی از عوامل رتبه بندی (مانند بک لینک ها) می توانند به شما کمک کنند تا در نتایج ارگانیک محلی و سنتی رتبه بندی کنید. اما سایرین (مانند NAP ها) تقریباً فقط برای رتبه بندی در The Map Pack مهم هستند. به یک نکته باید اشاره کنم:
گوگل فقط نتایج محلی را برای کلمات کلیدی که شامل یک شهر خاص هستند نشان نمی دهد. اگر گوگل فکر میکند که جستجوی شما به مجموعهای از نتایج محلی نیاز دارد، آن را به شما نشان میدهد حتی اگر کلمه کلیدی آشکارا محلی نباشد.
این مهم است که هنگام انجام تحقیقات کلمات کلیدی برای تجارت محلی خود به خاطر داشته باشید. بله، شما می خواهید برای کلمات کلیدی “فروشگاه + شهر” بهینه سازی کنید. در بسیاری از موارد، کلمه کلیدی عمومی «فروشگاه» بدون مکان، حجم جستجوی بیشتری نسبت به نسخه «فروشگاه + شهر» دارد.
اهمیت سئوی محلی در دنیای دیجیتال مارکتینگ مسیر رشد کسب و کار را برای همیشه تغییر داده است، به خصوص برای مشاغل کوچک و محلی. قدرت سئوی محلی در توانایی آن در هدف قرار دادن مشتریان کسب و کار محلی با دقتی که در سایر روش های بازاریابی اینترنتی بی نظیر است، مشهود است.
قلب سئوی مشاغل محلی حول بهینه سازی حضور آنلاین یک شرکت برای رتبه بالاتر در نتایج جستجوی محلی متمرکز است. بر اساس مطالعه فوربس، 95 درصد از کاربران گوشی های هوشمند از دستگاه های خود برای جستجوهای محلی استفاده کرده اند که 61 درصد از آنها منجر به تماس تلفنی و 59 درصد به بازدید حضوری منجر شده است.
سئوی محلی دیده شدن کسب و کار شما را افزایش می دهد و موقعیت مکانی کسب و کار و خرید محصولات یا خدمات شما را برای مشتریان بالقوه ساده تر می کند. با هدف قرار دادن مناطق جغرافیایی، به ایجاد روابط در جامعه شما کمک می کند و استراتژی بازاریابی کسب و کار محلی شما را تقویت می کند.
علاوه بر این، سئوی محلی به کسب و کارهای کوچکتر مزیت رقابتی در برابر شرکت های بزرگتر با برابر کردن میدان رقابتی ارائه می دهد. با توجه به اینکه سئوی محلی هزینه نسبتاً پایینی دارد، به کسب و کارهای محلی اجازه می دهد تا به طور مستقیم با شرکت های بزرگتر و معتبرتر رقابت کنند.
برای فروشندگان در آژانس های بازاریابی دیجیتال، درک اثرات سئوی محلی می تواند مزیت رقابتی قابل توجهی را ارائه دهد. استراتژیهایی مانند بهینهسازی برای جستجوهای «نزدیک من»، اطمینان از اطلاعات یکپارچه NAP (نام، آدرس، شماره تلفن) در سراسر پلتفرمها، و ارتقای نظرات مشتریان، بهطور قابل پیشبینی میتوانند دید محلی را افزایش دهند.
← پیشنهاد مطالعه: چرا سئوی محلی مهم است؟ →
جذب مشتریان تجاری محلی دیگر فقط به توزیع بروشور یا شرکت در رویدادهای شبکه محلی نیست. در عوض، این در مورد اجرای استراتژی استراتژیک بهینه سازی موتور جستجوی محلی (SEO) است. یک رویکرد جامع سئوی محلی می تواند بر کسب و کار کوچک شما تمرکز کند و به شما کمک کند تا با رقبای بزرگتر رقابت کنید.
سئوی محلی ابزاری قدرتمند و در عین حال کم استفاده در بازاریابی کسب و کار محلی است. هنگامی که سئوی محلی به طور موثر مستقر شود، میتواند یک مزیت رقابتی ایجاد کند و شرکتهای کوچک و محلی را قادر میسازد تا در صحنه ملی به رقابت بپردازند. نه تنها دید جستجوی شما را در یک منطقه جغرافیایی هدف بهبود میبخشد، بلکه اعتماد را تقویت میکند، به کسبوکارها در جذب ترافیک واجد شرایط کمک میکند و در نتیجه بازدید و فروش را افزایش میدهد.
ایجاد یک استراتژی موفق سئوی محلی مستلزم شناسایی کلمات کلیدی مرتبط با هدف محلی قوی است. ترکیب این موارد در محتوا، متا تگ ها و متن های جایگزین، تصویر واضح تری از محل و تخصص کسب و کار شما به گوگل ارائه می دهد. شهرت آنلاین خود را نادیده نگیرید. انباشته شدن نظرات مثبت می تواند به طور قابل توجهی رتبه جستجوی شما را افزایش دهد.
سرمایه گذاری در نشانه گذاری طرحواره را در نظر بگیرید، یک واژگان داده ساختار یافته، که به شما امکان می دهد معنای محتوای خود را برای موتورهای جستجو روشن کنید. به آن به عنوان یک کارت VIP فکر کنید که وب سایت شما را برای گوگل معنادارتر می کند و به طور بالقوه نتایج جستجوی غنی را برای کسب و کار شما فراهم می کند.
سئوی محلی نقشی حیاتی در بازاریابی کارآمد کسب و کار محلی ایفا می کند. این یک روش استراتژیک برای افزایش حضور کسب و کار آنلاین برای جذب مشتریان محلی بیشتر است. این امر مستلزم استراتژیها و تاکتیکهای خاصی برای افزایش دید یک شرکت محلی در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) است که از لحاظ جغرافیایی به پیشنهاد شما متصل هستند.
استراتژی های بازاریابی موفق کسب و کار اهمیت سئوی محلی را تأیید می کند زیرا بر کلمات کلیدی دقیق و مبتنی بر مکان تأکید دارد. استفاده از سئوی محلی، دید و قابلیت جستجوی کسب و کار شما را برای مشتریان نزدیک شما افزایش می دهد و ابزاری ارزشمند برای جذب مشتریان محلی ایجاد می کند.
علاوه بر این، سئوی محلی نقشی اساسی در تقویت حضور آنلاین کسب و کار شما ایفا می کند. با بهینه سازی مناسب، کسب و کار محلی شما می تواند به اوج SERP برسد و منجر به افزایش ترافیک، سرنخ ها و تبدیل ها شود.
در حالی که ارائه خدمات به بازار جهانی مهم است، تمرکز بر سئوی محلی و اجرای استراتژی های بازاریابی محلی می تواند فروش را در منطقه محلی شما افزایش دهد، که اغلب به نرخ تبدیل بهتری منجر می شود. اهمیت سئوی کسب و کار محلی را هرگز نباید دست کم گرفت. این یک فرصت قابل توجه برای بازاریابی هدفمند و بهبود سهم بازار فراهم می کند.
رشد سریع استفاده از موبایل و عادت مردم به سرچ کردن جاهایی که همون لحظه میخوان برن باعث شده تا بهینه سازی محلی برای خیلی از شرکت ها و موسسات به مسئله مهمی تبدیل شود، که اهمیتش برای شرکت هایی که مکان فیزیکی مشخصی دارند و صرفا دیجیتالی نیستند، البته بیشتر هم است. تقریبا 45% از سرچ هایی که در گوگل میشه، 25% از بینگ و 25% از یاهو بر اساس موقعیت مکانی افراد انجام میشه. در سال 1392، 40 تا 50 درصد از سرچ هایی که در موبایل انجام شد اهداف محلی داشتند.
فهرست نتایج سرچ های محلی رایگان موتورهای جستجو سه نوع اند: طبیعی محلی، بسته ای و نقشه. سرچ های طبیعی و محلی (localized organic) همون نتایج سرچ طبیعی هستند که حالا مشمول مشخصات جغرافیایی هم شدند. بسته (Pack) به بخشی از نتایج سرچ میگویند که ویژه سرچ های محلی ارائه شده است.
یه بخش جدا از فهرست نتایجه که در بالای نتایج سرچ طبیعی نشون داده میشود و با توجه به عبارت سرچ شده نقاط خاصی رو روی نقشه مشخص میکند. مثلا اگه عبارت “شرکت طراحی وب سایت” رو سرچ کنید میتونید این نقشه رو در بالای نتایج ببینید که در اون شرکت های طراحی وب سایت نزدیک محل شما (در صورت روشن بودن لوکیشن) با نقاطی نشون داده می شوند. بخش نقشه یا maps هم به نتایج سرچ هایی میگن که از طریق گوگل مپس انجام شده باشند.
من نظرات تعداد زیادی از متخصصان خارجی سرچ محلی رو مطالعه کردم و حاصل اون این فاکتورهایی بود که پیدا کرده ام:
به ترتیب اهمیت:
به ترتیب اهمیت: