میزان مورد نیاز تولید محتوا برای وب سایت ها به چه مقدار است ؟

نوشته شده توسط طراح سایت بربروشان

میزان مورد نیاز تولید محتوا برای وب سایت ها به چه مقدار است ؟

امروزه در فضای اینترنت و در موتورهای جست و جو تعداد زیادی سایت را در ارتباط با موارد مختلف مشاهده نموده اید . کاربران نیز برای دیدن محتوای مورد نظرشان به سایت ها مراجعه می نمایند . در اصل می توان گفت اصلی ترین جز یک سایت محتوای آن می باشد به همین دلیل است که موتورهای جست و جو بر اهمیت آن بسیار تاکید کرده اند . اگر شما با بهینه سازی و سئو سایت آشنا باشید می دانید که یکی از قوانین مهم سئو درج محتوا است البته نه هر محتوایی ، درج محتوا دارای اصول و قوانینی است که اگر رعایت شود باعث بهبود جایگاه سایت در موتور جست و جو شده و در صورتی که رعایت نگردد امکان دارد از سوی موتور جست و جو گوگل جریمه شود . از آنجایی که درج محتوا برای سایت ها بسیار مهم می باشد ما قصد داریم تا در این مقاله بیشتر در مورد آن صحبت نماییم و همچنین بحثی در ارتباط میزان کافی درج و تولید محتوا داشته باشیم . در ابتدا لازم است تا با مفهوم محتوا و اینکه شامل چه چیز هایی است آشنا شویم .

میزان مورد نیاز تولید محتوا برای وب سایت ها به چه مقدار است ؟

محتوای سایت چیست ؟

وقتی سایتی طراحی می شود هدف از ایجاد آن ارائه و معرفی خدمات و محصولات و … می باشد به همین دلیل برای معرفی باید در مورد موضوع سایت اطلاعاتی در وب سایت نوشته شود . این اطلاعات که شامل مقاله ، تصویر ، فیلم و … می باشد را محتوا می نامند و قرار دادن آن در سایت را درج محتوا و جمع آوری را تولید محتوا می گویند . محتوا شامل چند دسته می باشد .

محتوای نوشتاری : قسمت بیشتر محتوای سایت ها شامل نوشته و مقاله می باشد . در مقاله ها اغلب اطلاعات مفیدی به کاربر منتقل می گردد و اکثر کاربران بیشتر به دلیل خواندن مقالات و نوشته ها به وب سایت ها مراجعه می نمایند . در مقالات و محتوای نوشتاری اغلب اطلاعات و نکات قابل توجهی ارائه می گردد . برای تولید محتوای نوشتاری بهتر است به مقالات غیر ایرانی رجوع کنید و چکیده ای از آن را یاداشت نمایید همچنین سعی کنید نوشته شما منحصر بفرد و مختص به خودتان باشد از درج محتوای کپی در وب سایت خود پرهیز نمایید . زیرا این کار هم از نظر کاربران خوشایند نیست و هم در صورت تکرار از سوی موتور جست و جو گوگل جریمه در پی دارد . محتوای ناب و با کیفیت تاثیر باورکردنی و چشم گیری در بهینه سازی سایت و بهبود رتبه دارد .

محتوای تصویری : همانطور مشخص است منظور از محتوای تصویری درج عکس در سایت می باشد . تصاویر می تواند از محصولات و خدمات شما باشد . بهتر است از تصاویر با کیفیت اما کم حجم استفاده نمایید . همچنین در ابتدای هر صفحه از وب اگر از تصاویر به صورت بنر استفاده نمایید می تواند برای کاربران جذاب باشد . تصاویر باکیفیت با حجم بالا تاثیر زیادی در کاهش سرعت بارگذاری وب سایت شما خواهد داشت و این نکته برای سئو خوشایند نیست و امکان دارد بر رتبه شما تاثیر منفی گذارد برای جلوگیری از این اتفاق بهتر است از ابزارها و نرم افزارهایی که حجم تصاویر را کم می کنند استفاده نمایید این نرم افزارها حجم را کاهش می دهند بدون آنکه بر کیفیت عکس تاثیر بگذارند مانند نرم افزارهای Black Bird Image Optimizer یا JPEGmini و از این قبیل نر افزارها که امروزه تعداد آنها زیاد است . استفاده از تصاویر تنها در صفحات کاربر پسند نمی باشد . بهتر است تلفیقی از عکس و نوشته استفاده نمایید . اخیرا در برخی از سایت ها از اینفوگرافیک استفاده می کنند . اینفوگرافیک تصاویری را می گویند که در آن اطلاعاتی نوشتاری وجود دارد این تصاویر بسیار مورد پسند کاربران است و اغلب اطلاعات مفیدی را انتقال می دهد.

میزان مورد نیاز تولید محتوا برای وب سایت ها به چه مقدار است ؟

محتوای ویدئویی : این محتوا اغلب برای تبلیغات مورد استفاده قرار ی گیرد درج محتوای ویدئویی مگر آنکه معرفی محصول و خدمات باشد توصیه نمی شود زیرا اکثر کلیپ ها و ویدئو ها سرعت سایت را کاهش می دهند و همچنین کمتر کاربری آنها را مشاهده می کند . اگر سایت شما آموزشی است گذاشتن ویدئوهای کم حجم برای آموزش به شما پیشنهاد می شود . مدیران وب سایت ها می توانند کلیپ های کم حجم و کوتاه را در ارتباط با موضوع سایت خود درج نمایند . نرم افزارهایی نیز وجود دارند که حجم کلیپ ها را کاهش می دهند و شما می توانید بدون کاهش سرعت سایت درج نمایید .

محتوای صوتی : اخیرا درج محتوای صوتی بسیار افزایش یافته است و آن هم به دلیل کم حجم بودن فایل های صوتی می باشد . منظور از محتوای صوتی فایل های mp3 می باشد که در بسیاری از سایت های آموزشی قرار دارد . استفاده از محتوای صوتی بهتر از محتوای ویدئویی می باشد .

در اغلب سایتها از همه نوع محتوا استفاده می نماید که این کار کاربر پسند نیست بهتر از در صفحات خود از مقاله و نوشته و یکی از انواع دیگر محتوا استفاده نمایید . مطلب مهم و قابل تامل این می باشد که محتوای شما باید مرتبط با موضوع سایت باشد در غیر این صورت خزنده های گوگل این مورد را شناسایی کرد و امکان دارد سایت شما پنالتی شود یا بر سئو سایت تاثیر منفی گذارد . همچنین کاربران را جذب نخواهد کرد . مورد بعدی استفاده از محتوای تکراری و کپی می باشد . همانطور که در بالا ذکر کردیم سعی نمایید به هیچ عنوان از محتوای کپی و تکراری سایت های دیگر استفاده نکنید این کار اگر مکرر انجام شود توسط گوگل شناسایی خواهد شود و بدون شک جریمه را در پی خواهد داشت همچنین از دید کاربران این کار جالب نمی باشد . محتوا اگر منحصر بفرد و با کیفیت باشد بر سئو سایت تاثیر زیادی خواهد گذاشت.

استفاده از کلمات کلیدی

درج محتوا به تنهایی نمی تواند سایت شما را بهینه نماید بلکه در محتوای خود باید حتما از کلمات کلیدی استفاده نمایید به شرط اینکه آنها را در جملات با معنا استفاده شود کلمات کلیدی در هر صفحه از وب دارای چگالی می باشد. چگالی کلمات کلیدی درصد استفاده از کلمات کلیدی می باشد . با استفاده از چگالی کلمات کلیدی شما می توانید درصد استفاده از کلمات کلیدی در متن را بدانید و به همان مقدار کلمه کلیدی به کار ببرید . کلمات کلیدی باید در عنوان صفحه ، تگ عنوان ، داخل متن ، آدرس صفحه ، تگ Alt مربوط به تصاویر ، لینک های داخل سایت و متا دیسکریپشن Meta description بکار رود برای محاسبه چگالی از فرمول های زیر استفاده نمایید.

میزان مورد نیاز تولید محتوا برای وب سایت ها به چه مقدار است ؟

میزان مورد نیاز تولید محتوا برای وب سایت ها به چه مقدار است ؟

میزان لازم تولید محتوا برای سایت ها

از آنجایی که تولید محتوا بسیار مهم می باشد باید محتوای خود را همیشه بررسی و ارزیابی نمایید . هر چه محتوای صفحات شما بیشتر باشذد شانس شما برای کسب رتبه بهتر بیشتر می شود . محتوای کم از سوی گوگل محتوای نامناسب تلقی می گردد. برای این کار می توانید مقالات مختلف داخلی و البته خارجی را مطالعه نمایید و با استفاده از دانش های روز مطالب مناسب و با کیفیت و همچنین مرتبط با سایت تولید نمایید . محتوای شما در هر صفحه حداقل 700 کلمه باید باشد همانطور که گفتیم هر چه محتوای شما بیشتر باشد تاثیر آن بیشتر می باشد این بدین معنا نیست که بیشتر شدن محتوای هر صفحه به معنای کاهش کیفیت آن باشد بلکه هم کیفیت و هم کمیت آن باید بیشتر باشد . مدیران وب سایت ها باید همیشه بروز باشند و سایت های رقبا و همچنین سایت های خبری را در ارتباط با سایت شان است را دنبال کنند . فعال بودن و داشتن فعالیت در وب سایت از سوی گوگل شناسایی می شود و می تواند امتیاز مثبتی برای سایت ها داشته باشد . محتوای سایت را همیشه بروز رسانی نمایید و مطالب جدید به آنها بیافزایید بدین ترتیب سایت شما پویا می شود و این نکته مورد توجه گوگل است.

میزان مورد نیاز تولید محتوا برای وب سایت ها به چه مقدار است ؟

جمع بندی

همانطور که گفته شد مهمترین نکته هر سایت تولید و درج محتوا برای آن است در صورتی که سایت شما محتوای مناسب و با کیفیتی به کاربران ارائه دهد بدون شک بر سئو تاثیر مثبت خواهد گذاشت . به طور مکرر وب سایت خود را ارزیابی نمایید و محتوای آن را بروز رسانی کنید هر چه وب سایت شما بروزتر همراه با محتوای با کیفییت و با کمیت بالایی باشد زودتر به صفحه اول گوگل خواهد رسید . در بین محتوای نوشتاری خود از تصاویر مرتبط با خود ترجیحا از خدمات و محصولات خود قرار دهید فراموش نکنید هر چه قدر هم که محتوای شما کامل جامع باشد در صورتی که از سایت های دیگر کپی شده باشد بدون شک تاثیری بر سئو نخواهد گذاشت بلکه امکان جریمه شدن از سوی موتور جست و جو را در پی خواهید داشت .

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته