تاثیر گوگل ادوردز بر سئو سایت

نوشته شده توسط رومینا نظری
شرکت طراحی سایت سئو و دیجیتال مارکتینگ دارکوب

همانطور که هر متخصص بازاریابی دیجیتال از قبل می داند، حتی بهترین محصولات و خدمات در جهان خود را نمی فروشند. آنها برای یافتن دقیقاً توسط افرادی که به دنبال خرید آنها هستند به کمک نیاز دارند، و اینجاست که راه حل های آزمایش شده و واقعی مانند SEO و Google Ads وارد می شوند. اما تفاوت واقعی بین آنها چیست؟ آیا یکی بهتر از دیگری است یا یک کمپین بازاریابی دیجیتال خوب واقعاً باید هر دو را شامل شود؟ آیا گوگل ادرورد روی سئو تاثیری دارد؟

در اینجا ما همه چیزهایی را که برای درک سئو در مقابل تبلیغات گوگل نیاز دارید، از جمله بهترین روش استفاده از هر دو برای رسیدن به اهداف بازاریابی دیجیتال خود را بررسی خواهیم کرد.

تاثیر گوگل ادوردز بر سئو سایت

امروزه تبلیغات بسیاری در فضای اینترنت انجام میگیرد . هدف این تبلیغات آشنا کردن کاربران با سایت های مورد نظر است همچنین وقتی کاربران با وب سایتی آشنا شوند بدون شک عده ای از آنها از خدمات و محصولات آن سایت استفاده می کنند و این امر برای صاحبان مشاغل سود آور است. در موتورهای جست و جو، سایتها برای آنکه شناخته شوند لازم است که به صفحه اول نتایج گوگل برسند. یکی از بهترین راه کارها و همچنین مطمن ترین ترفندها ، سئو و بهینه سازی سایت می باشد .

بدین ترتیب اگر سایتی بهینه گردد کاربر پسند می شود و افراد زیادی از آن سایت بازدید خواهند کرد در نتیجه سایت مورد نظر به ابتدای صفحه نتایج گوگل خواهد رسید. یکی دیگر از راه کار هایی که یک سایت می تواند به صفحه اول نتایج گوگل برسد تبلیغات در گوگل یا گوگل ادرودز می باشد. با این راه کار سایت مورد نظر برای مدت محدودی به صفحه اول می آید اما این راه دارای هزینه های مختلفی می باشد. در سال های گذشته ابهام های زیادی در ارتباط با گوگل ادوردز ایجاد شد. اولین ابهام این بود که آیا گوگل ادوردز بر سئو سایت تاثیر می گذارد یا خیر؟ در این مقاله ما سعی داریم تا جواب این سوال را بطور جامع بدهیم.

بهینه سازی موتور جستجو (SEO) چیست؟

اصطلاح سئو – مخفف “بهینه سازی موتور جستجو” – به مجموعه ای از تکنیک ها، استراتژی ها و بهترین روش ها برای کمک به رتبه بندی وب سایت در SERP های مرتبط (صفحات نتایج موتور جستجو) اشاره دارد. اکثر کاربران موتورهای جستجو حتی به اکثر نتایجی که ممکن است یک پرس و جو جستجوی خاص برگرداند به سختی نگاه کنند. 54.4 درصد از کلیک‌ها مستقیماً به سه نتیجه برتر می‌روند، و تنها درصد کمی از کاربران موتورهای جستجو برای بررسی نتایج در صفحه دو به خود زحمت می‌دهند. با این حال، ساختن صفحه اول یک نتیجه جستجوی گوگل واقعاً کافی نیست. شما می خواهید تا حد امکان به رتبه بالایی برای سایت خود برسید و در صورت امکان سه رتبه برتر را بشکنید. سئو به شما کمک می کند تا از طریق تکنیک هایی مانند:

اگرچه بهترین شیوه‌های سئو در طول سال‌ها با به‌روزرسانی الگوریتم خود گوگل تغییر می‌کنند، نمونه‌های فعلی عبارتند از:

  • شامل کلمات کلیدی و عبارات کلیدی مرتبط در مکان‌های مختلف یک وب‌سایت، از جمله در محتوای نوشتاری، ابرداده، URL‌ها و برچسب‌های تصویر.
  • استفاده از زبان ساده و در دسترس و قالب‌بندی سازمان‌یافته برای ساده کردن، خواندن و هضم محتوا.
  • تولید مداوم محتوای شفاف، جذاب و مفید که نیازها و نگرانی های کاربران موتورهای جستجو را برطرف می کند.

گوگل ادوردز چیست ؟

در ابتدا لازم است تا به تعریف گوگل ادوردز بپردازیم، گوگل ادوردز یکی از سرویس های غیر رایگان گوگل است که وب مستران با استفاده از آن می توانند به صفحات اول گوگل برسند . این سرویس در سال های گذشته توانست نیمه از درآمد شرکت گوگل را حاصل کند . این سرویس تبلیغاتی در سال 2000 میلادی رو نمایی شد با وجود این سرویس میران سایت ها دیگر مجبور نبودند مبالغ زیادی را به بازاریابان جهت تبلیغ سایت پرداخت نمایند همچنین در مدت زمان کمتری می توانستند به صفحه اول جست و جو گوگل برسند .

مدیران و صاحبان کسب و کار با ثبت نام در سایت گوگل ادوردز و ایجاد حساب کاربری می توانند برای کلمات کلیدی مخصوص خود با هر تعرفه ای ایجاد تبلیغ در گوگل کنند اغلب ما سایت هایی را در نتایج جست و جو خود دیده ایم که د کنار آنها Ad نوشته شده است این حروف ، مخفف Adwords می باشد . نمیتوان گفت که گوگل ادوردز از تکنیک ها و قوانین سئو می باشد بلکه این دو سرویس کاملا با هم متفاوت هستند . سرویس تبلیغاتی گوگل فقط بر کلمات کلیدی هر سایت تمرکز دارد اما سئو از بخش های متفاوتی تشکیل شده است .

بسیاری از گزینه های تبلیغاتی پرداخت به ازای کلیک (PPC) در دسترس بازاریابان دیجیتال مدرن است، اما تبلیغات گوگل به راحتی شناخته شده ترین و محبوب ترین آنهاست. همانند سایر پلتفرم‌های PPC، کاربر تبلیغات گوگل هزینه تبلیغات خود را با کلیک یا برداشت پرداخت می‌کند. هزینه هر کلیک متفاوت است و از طریق فرآیند پیشنهاد کلمه کلیدی تعیین می شود. تبلیغات پولی Google درست همراه با نتایج جستجوی استاندارد، در حال حاضر در بانک‌هایی که در بالا و پایین صفحه قرار دارند، ظاهر می‌شوند.

و همچنین مانند سایر نتایج جستجو، احتمال نمایش یک آگهی به کاربر موتور جستجو به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله قیمت پیشنهادی، کیفیت آگهی، زمان بندی تبلیغات و کیفیت تجربه کاربر در صفحه ای که آگهی به آن پیوند می دهد. هزینه هر کلیک گوگل ادز روی سایت شما بستگی به رتیه ای که شما در گوگل می خواهید دارد.

سئو سایت با دارکوب

اگرچه تبلیغات گوگل جایگزین نیاز به بهینه سازی موتورهای جستجو نمی شود، اما مزایای منحصر به فرد بسیاری را به همراه دارد. این شامل:

  • امکان سفارشی سازی کمپین های تبلیغاتی فردی با توجه به بودجه.
  • توزیع قوی تبلیغات در پلتفرم‌های دیگر متعلق به Google، مانند YouTube و Blogger.
  • تجزیه و تحلیل دقیق برای کمک به تبلیغ کنندگان برای بهینه سازی کمپین های خود و بهبود تلاش های آینده.
  • دسترسی آسان و به موقع به کاربرانی که آماده و آماده تبدیل هستند.

تاثیر گوگل ادوردز بر سئو

در مقالات زیادی نظرات متفاوتی در ارتباط با تاثیر تبلیغات گوگل ادوردز داده شده است. امروزه مشتریان بسیاری برای سفارش گوگل ادوردز سایت خود به شرکت طراحی سایت دارکوب مراجعه می کنند. سوال آنها این است که آیا گوگل ادوردز بر سئو سایت تاثیر می گذارد؟ در پاسخ آنها باید گفت خیر ! سرویس تبلیغاتی گوگل هیچ تاثیر مستقیمی بر سئو سایت نمی گذارد . برخی از کاربران این تفکر را دارند که اگر از گوگل ادوردز استفاده کنند سایت آنها بهینه می شود و تبلیغات آنها در گوگل نوعی بک لینک سازی است.

این تفکر بسیار نادرست است زیرا با هر کلیک کاربر بر روی تبلیغات گوگل هیچ سیگنالی برای عنکبوت های گوگل ارسال نخواهد شد بلکه این لینک ها از نوع Nofollow که هیچ گونه سیگنالی را به خزنده ها ارسال نمی کنند. در نتیجه تاثیری بر سئو سایت و رتبه بندی نخواهد داشت. لازم است بدانید که هر کلیک روی یک لینک دو نوع سیگنال ارسال خواهد کرد سیگنال مستقیم یا سیگنال غیر مستقیم.

همانطور که از نامشان پیداست سیگنال های مستقیم بر سئو تاثیر مستقیم و مثبت می گذارند اما سیگنال های غیر مستقیم، مستقیما بر سئو تاثیر نمی گذارند بلکه بر عوامل دیگر تاثیر گذار هستند که آن عوامل تاثیر مستقیم بر رتبه بندی دارند. از این رو می توان گفت سیگنال هایی که لینک های Google Ads ارسال می کنند از نوع سیگنال غیر مستقیم است و تاثیر مثبت مستقیم بر سئو نمی گذارد.

اما سوال اینجاست که پس این تبلیغات چه نکته مهمی دارند که کاربران زیادی خواستار آن می باشند. باید گفت وقتی یک سایت به وسیله تبلیغات گوگل یا گوگل ادوردز برای مدتی در صفحه اول گوگل بماند افراد زیادی به آن سایت مراجعه می کنند و اگر محصولات و خدمات آن سایت به خوبی ارائه شوند این کاربران به مشتریان دائمی تبدیل خواهند شد. وقتی شما برای سایتتان سفارش تبلیغات گوگل می دهید، نام سایت شما در بین سایت های رتبه دار صفحه اول گوگل که زمینه کاری یکسانی دارید قرار می گردد بسیاری از کاربران نیز با گوگل ادوردز آشنایی ندارند از این رو فکر می کنند سایت شما به دلیل محبوبیت و کارایی بالا در صفحه اول قرار گرفته است.

در این زمانی که وب سایت شما در صفحه اول قرار دارد باید بر روی سئو سایت بیشتر تمرکز کنید تا کاربر پسند شود . بدین ترتیب سایت شما در ذهن کاربرانتان باقی خواهد ماند و اگر سرویس تبلیغاتی شما به پایان برسد کاربران با جست و جو نام سایت شما از آن بازدید می کنند و بدین ترتیب می بینید که گوگل ادوردز بر سئو سایت شما تاثیر غیر مستقیم گذاشته است . همچنین بسیاری از سایت های تازه تاسیس وجود دارند ، با اینکه خدمات و محصولات خوبی دارند بازدید بالایی ندارند به دلیل آن که شناخته شده نیستند پس بهتر است این سایت ها برای شناخته شدن به صفحه اول گوگل بیایند البته با استفاده از سرویس تبلیغاتی گوگل . بدین ترتیب این سایت ها نیز در بین سایت های صفحه اول که بازدید کننده بیشتری دارند قرار می گیرند و به کاربران شناخته می شوند .

تبلیغات گوگل ممکن است مستقیماً همان ترافیک ارگانیک ارزشمندی را ایجاد نکند که یک استراتژی جامع سئو ایجاد می کند، اما می تواند به تقویت تلاش های سئوی شما کمک کند. در اینجا چند راه وجود دارد که می توانید از آنها برای موثرتر کردن کمپین های SEO خود استفاده کنید.

1. از تبلیغات گوگل برای شروع سریع یک کمپین سئو استفاده کنید

وقتی یک تجارت یا وب سایت کاملاً جدید است، تکیه کامل به بهینه سازی موتورهای جستجو برای موفقیت بزرگ می تواند دشوار باشد. مدتی طول می کشد تا حتی بهترین کمپین ها مورد توجه قرار گیرند. و ایجاد یک کاتالوگ محتوای موفق، دنبال کننده در رسانه های اجتماعی و فهرستی از مشتریان تکراری وفادار به زمان نیاز دارد.

اگر بودجه کافی دارید، تبلیغات گوگل می تواند راهی عالی برای افزایش ترافیک سایت و افزایش آگاهی از برند باشد، در حالی که منتظر به ثمر نشستن تلاش های سئو هستید. زمانی که نتایج سئوی شما شروع به ایجاد نتایج ملموس کند، می توان هزینه ها را بعداً کاهش داد.

2. از بازاریابی مجدد برای افزایش نرخ تبدیل استفاده کنید

مشتریانی که در گذشته محصولات و وب سایت شما را بررسی کرده اند، از قبل می دانند که شما در مورد چه چیزی هستید. آنها قبلاً علاقه نشان داده‌اند و زمان کمی برای بررسی آنچه راه‌حل‌های شما ممکن است روی میز بیاورند، داشته‌اند. در بسیاری از موارد، تمام این گونه مصرف‌کنندگانی که واقعاً برای تبدیل به آن نیاز دارند، فشاری محکم در جهت درست است.

Google Ads می تواند با بازاریابی مجدد محصولات شما برای افرادی که قبلاً با مشاهده آنها در وب سایت شما یا تعامل با برند شما در جای دیگر به آنها علاقه نشان داده اند، به ارائه این فشار کمک کند. بازاریابی مجدد که گاهی اوقات هدف گذاری مجدد نیز نامیده می شود، روشی قدرتمند و مؤثر برای بازپس گیری فروش است که در غیر این صورت ممکن است از دست برود.

تاثیر گوگل ادز بر سئو سایت

3. بینش و داده های ارزشمندی به دست آورید

مانند بسیاری از ابزارهای Google ،Google Ads گنجینه بالقوه‌ای از اطلاعات ارزشمندی است که بازاریابان می‌توانند از آن برای بهبود همه چیز، از پیشنهادات محصولات آینده‌شان گرفته تا تلاش‌های مداوم SEO سایت خود استفاده کنند. به عنوان مثال، می‌تواند به شما کمک کند شکاف‌هایی را بین عبارات کلیدی مورد نظر و عبارات جستجویی که در وهله اول باعث ایجاد تبلیغات شما می‌شوند، شناسایی کنید.

از داده های Google Ads خود برای شناسایی و دنبال کردن روندهای جستجو استفاده کنید. سپس از آنچه آموخته اید برای درک بهتر نحوه تفکر مخاطبان خود استفاده کنید، و همچنین تلاش بیشتری را برای مطالبی که با مشتریان فعلی و بالقوه طنین انداز می شود، انجام دهید. در نهایت، سئوی عالی چیزی بیش از هدف قرار دادن عبارات کلیدی با حجم جستجوی کلی بالاست. اگر در مورد افزایش نرخ تبدیل و افزایش سود خود جدی هستید، باید نیت کاربر را نیز مشخص کنید.

4. تلاش های بازاریابی محتوای خود را بهبود بخشید

وقتی صحبت از ایجاد آگاهی از برند و ایجاد ارتباط با مخاطبان وفادار باشد، محتوا همیشه پادشاه خواهد بود. Google Ads می تواند روشی قدرتمند برای تعیین اینکه کدام کلمات کلیدی واقعاً به جای تئوری – به خصوص به طور مداوم – برای برند شما در عمل کار می کنند. فهرستی از گزینه های ستاره خود را با هدف تجاری کم جمع آوری کنید و از آنها برای هدایت تلاش های بازاریابی محتوای خود از طریق پست های سرگرم کننده، آموزشی و ارزشمند استفاده کنید.

سپس صفحات فرود متمرکز بر تبدیل بسازید تا نمونه هایی را با هدف تجاری بالا هدف قرار دهید و مشتریان آماده خرید را متقاعد کنید که اکنون خرید کنند.

5. مشتریان محلی خود را ایجاد کنید

مردم فقط از موتورهای جستجو برای تحقیق در مورد تصمیمات خرید از راه دور استفاده نمی کنند. بیش از 60 درصد از مصرف کنندگان ایرانی از تلفن های هوشمند، تبلت ها و سایر دستگاه های تلفن همراه خود برای جستجوی راه حل های محلی در پرواز استفاده می کنند. علاوه بر این، 18 درصد از این جستجوهای محلی منجر به فروش در همان روز می شود.

Google Ads فرصتی ارزشمند برای دستیابی به مصرف کنندگان محلی و معرفی آنها در معرض نام تجاری شما فراهم می کند. و این می تواند یک تمرین سئو مفید باشد حتی اگر مکان های آجر و ملات را حفظ نکنید. برای مؤثرتر کردن کمپین‌های سئوی محلی و ملی خود از داده‌های Google Ads خاص جغرافیایی خود استفاده کنید.

در رابطه با تاثیر گوگل ادوردز بر سئو سایت نظرهای مختلفی وجود دارد عده ای بر این باور هستند که سرویس تبلیغاتی گوگل تاثیر مستقیم بر سئو دارد و عده ای نیز می گویند گوگل ادوردز هیچ تاثیری ندارد زیرا زمان آن محدود است و سایت مورد نظر باید مدام از این سرویس استفاده نماید .

سئو در مقابل تبلیغات گوگل: تفاوت چیست؟

مقایسه SEO و تبلیغات گوگل یک کار چالش برانگیز است، زیرا اگرچه اهداف مشابهی دارند، اما این دو بسیار متفاوت هستند. این بسیار شبیه تلاش برای مقایسه سیب با پرتقال است! سئو یک استراتژی بازاریابی بلندمدت ضروری است که واقعا برای ایجاد یک مخاطب وفادار و شبکه قابل اعتماد از مشتریان ضروری است. تبلیغات گوگل بخشی اختیاری اما ارزشمند از یک استراتژی سئو بزرگتر است که می تواند به ویژه برای ایجاد ترافیک سریع و به موقع مفید باشد.

در اینجا یک تفکیک بیشتر از برخی از تفاوت های مهم است:

  • Google Ads یک تبلیغات پولی در سراسر جهان است، در حالی که SEO در مورد کار مداوم، تعمیر و نگهداری و بهبود است.
  • استراتژی‌های سئو ممکن است هفته‌ها یا ماه‌ها طول بکشد تا نتایج واقعی را به همراه داشته باشند، در حالی که Google Ads می‌تواند ترافیک تقریباً آنی را ارائه دهد.
  • تبلیغات گوگل به عنوان یک ابزار بازاریابی می تواند به دلخواه روشن یا خاموش شود، در حالی که SEO نتایج ارگانیک ثابتی را در دراز مدت ارائه می دهد.
  • استراتژی‌های سئو زمانی بهترین کارایی را دارند که مجموعه کوچک‌تری از کلمات کلیدی و عبارات کلیدی طولانی را در یک زمان هدف قرار دهند، در حالی که محدودیت‌های سختی برای تعداد هدف‌گیری از طریق Google Ads وجود ندارد.
  • به Google Ads به عنوان راهی برای تبلیغ رویدادهای حساس به زمان، تبلیغ محصولات خاص و ارائه هجوم سریع ترافیک در صورت نیاز فکر کنید.
  • برعکس، سئو در مورد انجام یک بازی طولانی است،ایجاد اقتدار پایدار و یک مخاطب وفادار که برای مدت نامحدودی در برند شما باقی خواهد ماند.

سئو در مقابل تبلیغات گوگل: بهترین گزینه در حال حاضر چیست؟

بنابراین وقتی صحبت از سئو در مقابل تبلیغات گوگل می شود، واقعاً بهترین گزینه امسال و بعد از آن کدام است؟ پاسخ هر دو است.

سئوی کلاسیک و گزینه‌های پولی مانند Google Ads ممکن است متفاوت باشند، اما کاملاً مکمل یکدیگر هستند. وقتی با هم در نسبت های مناسب استفاده شوند، یک استراتژی بازاریابی دیجیتال جامع و کامل را تشکیل می دهند که هر کسب و کاری می تواند با آن رشد کند. به یاد داشته باشید، تبلیغات گوگل راه‌های فوق‌العاده‌ای برای هدایت سریع و به‌موقع ترافیک است – به‌ویژه زمانی که عاقلانه و مسئولانه استفاده شود. در همین حال، سئو راهی برای ایجاد موفقیت بلندمدت، قدرت و ماندگاری برند است.

اکنون که جزئیات ضروری در مورد سئو و تبلیغات گوگل را به دست آورده‌اید، زمان آن فرا رسیده است که راه‌هایی را برای استفاده حداکثری از کمپین‌های تبلیغاتی گوگل خود بدون شکستن هزینه بررسی کنید.

بله، این تبلیغات پولی است و بودجه قابل اجرا شما در نهایت بر رتبه آگهی گوگل شما تأثیر می گذارد. اما این تنها بخشی از تصویر است. بقیه معادله همه در مورد ایجاد تبلیغات مرتبط، با کیفیت بالا و متناسب با محتوایی است که به آن پیوند می دهند. خلاصه جامع ما را در مورد رتبه Google Ad و اینکه چگونه می توانید رتبه خود را به حداکثر برسانید، بررسی کنید.

فرمول محاسبه رتبه تبلیغات را یاد می گیرید، راه های عملی برای کمک به برجسته شدن تبلیغات خود، تعیین نحوه رفع رتبه تبلیغات پایین و موارد دیگر را کشف خواهید کرد!

خدمات سئو و گوگل ادز یا دارکوب

خدمات سئو سایت و گوگل ادر

برای استفاده از خدمات سئو سایت و گوگل ادر می توانید از شرکت دارکوب کمک بگیرید. شرکت دارکوب با بیش از 20 سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات طراحی سایت حرفه ای و خدمات سئو سایت شرکتی، سئو سایت فروشگاهی و دیجیتال مارکتینگ فعالیت دارد. پکیج های سئو سایت دارکوب بسیار مقرون به صرفه است و همه شما می توانید از خدماتت شرکت دارکوب استفاده کنید. شما می توانید در کنار پکیج سئو سایتی که انتخاب می کنید، از حدمات گوگل ادز دارکوب هم استفاده کنید. شما قبل از انتخاب پکیج مورد نطر سئو خود می توانید از مشاوره رایگان سئو دارکوب استفاده کنید و بهترین پکیج را برای سایت خود انتخاب کنید.

گوگل ادز رایگان

برای گوگل ادز رایگان باید در کلاس های آموزش گوگل ادز شرکت کنید تا بتوانید خودتان انجام دهید و فقط هزینه گوگل ادز را به گوگل پرداخت کنید.

جمع بندی

بر طبق گفته های بالا می توان نتیجه گرفت که تبلیغات گوگل برای برخی از سایت ها بسیار موثر است؛ سایت هایی که تازه به موتور جست و جو وارد شده اند بدون شک تا مدتی برای کاربران نمایش داده نمی شوند و مدیران این دسته از سایت ها از راه های مختلفی برای شناخته شدن استفاده می کنند. برای آنکه تبلیغات گوگل برای شما موثر باشد ابتدا باید سایت خود را بهینه کنید، کلمات کلیدی مناسب و مختص به کسب و کار خود را انتخاب نمایید و روی آنها سئو را پیاده سازی کنید سپس برای این کلمات سرویس تبلیغاتی گوگل را سفارش دهید.

در این مدتی که صفحه و سایت شما در صفحه اول گوگل قرار دارد همچنان بر سئو سایت پافشاری نمایید ، محتواهای خود را بروز کنید همچنین سعی کنید خدمات و محصولات خود را به بهترین شکل ارائه دهید. بدین ترتیب تبلیغات گوگل ادوردز برای یک سایت بسیار موثر خواهد بود. زیرا اگر سایت شما کیفیت خوبی داشته باشد کاربران نام شرکت شما را در ذهن می سپارند و وقتی سرویس شما پایان گیرد باز هم با جست و جو نام شما از سایت تان بازدید می کنند. اما اگر سایت شما کیفیتی نداشته باشد و فقط صرفا به دلیل گوگل ادوردز در صفحه اول قرار بگیرد این تبلیغات هیچ تاثیری بر رتبه و سئو شما نخواهد داشت.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته