
اینستاگرام شبکه اجتماعی محبوب و پرمخاطب این روزهاست که بیش از 1 میلیارد کاربر داشته و لحظه به لحظه به تعداد کاربران آن افزوده می شود. البته سر راه این شبکه اجتماعی رقبایی هم وجود دارند اما بعید به نظر می رسد که بتوانند با شتابی که اینستاگرام در یکی دو سال اخیر پیدا کرده است با آن رقابت کنند.
نه تنها بیش از یک میلیون کاربر در اینستاگرام ثبت نام کرده اند، بلکه بیش از 60 درصد از آنها کاربر فعال هستند و روزانه بیش از 80 میلیون محتوا را در صفحات شخصی یا پیج بیزینس خود به اشتراک می گذارند.
با توجه به نفوذ غیر قابل انکار اینستاگرام در زندگی روزمره افراد، نه فقط کاربرهای عادی، بلکه اکثر کسب و کارهای کوچک و بزرگ نیز برای بازاریابی، فروش و یا کسب درآمد مستقیم و غیر مستقیم در این شبکه اجتماعی مشغول فعالیت هستند.
بدون شک صفحاتی را در اینستاگرام دیده اید که فالوورهای زیادی دارند و پست های تصویری و ویدیویی آنها، بازدیدها و لایک های پر تعدادی را به خود اختصاص می دهد. چه کاربر عادی بوده و یا قصد دارید کسب و کارتان را از طریق اینستاگرام به شناخت بیشتری برسانید، قطعا پیدا کردن فالوورهای واقعی را اولین قدم در این راه می بینید.
یکی از ترفند های تبلیغات در اینستاگرام که به شما کمک می کند تا به طیف گسترده تری از کاربرانی که فالوور شما نیستند نمایش داده شوید، راه یافتن به اکسپلور اینستاگرام و نمایش داده شدن به میلیون ها کاربر تازه می باشد. اما واقعیت این است که پست های انتشار یافته در اینستاگرام، برطبق الگوریتم خاصی که توسط خود این شبکه اجتماعی طراحی شده اند، وارد اکسپلور شده و شانس نمایش داده شدن به کاربرانی که فالوور شما نیستند را پیدا می کنند. اما پیش از اینکه در مورد نحوه کارکرد الگوریتم اینستاگرام بیشتر توضیح دهیم، ابتدا در مورد الگوریتم اینستاگرام و تاریخچه آن صحبت می کنیم.
لیست مطالب
اگر از کاربرانی باشید که تجربه کار کردن با اینستاگرام را برای مدتی داشته است، حتما متوجه شده اید که جذب فالوورهای واقعی برای یک صفحه چه مقدار کار دشواری بوده و احتمالا بعد از گذشت مدتی از انجام کار دست کشیده و دلسرد شده اید. روزها و ماه هایی بوده که حتی یک فالوور هم پیدا نکرده اید و پست های شما بیشتر از تعداد انگشتان دست لایک نخورده است. به نظر شما اشکال کار کجاست؟
البته نباید منکر تاثیر محتوایی که پست می کنید بشوید، ولی با این حال ممکن است محتوای شما از نظر خود یا اطرافیانتان به اندازه کافی جذاب می باشد، اما بازخوردی که شایسته آن بوده را دریافت نکرده است. در اینجاست که باید با مفهومی به نام الگوریتم اینستاگرام و قوانینی که این شبکه اجتماعی برای ترویج بیشتر پست ها در نظر گرفته آشنا شوید.
الگوریتم اینستاگرام به مجموعه قوانین تعیین شده از سوی اینستاگرام گفته می شود که مشخص کننده نمایش محتواهای تصویری یا ویدیویی بوده و عاملی برای تعیین این است که کدامیک از پست ها در بخش اکسپلور اینستاگرام نمایش داده شده و یا کدام پست ها می بایست به چه ترتیبی در IGTV یا Reels نمایش داده شوند.
انتشار پست ها با کپشن و هشتگ های جذاب در بازه های زمانی مشخص نمی تواند تضمین کننده جذب بیشترین میزان از مخاطب باشد. در حقیقت این الگوریتم اینستاگرام است که حرف اول و آخر را زده و مشخص می کند که کاربرها به هنگام هدایت کردن صفحه به پایین، با چه پست هایی و با چه ترتیبی مواجه شوند. الگوریتم اینستاگرام براساس علامت هایی که بر روی پست های منتشر شده قرار می دهد، مشخص می کند که کدام پست ها از کیفیت بالاتری برخوردار بوده و می بایست در جایگاه های بالاتری به کاربران نمایش داده شوند.
الگوریتم اینستاگرام به طور مداوم در حال تغییر و بروزرسانی است و از این رو، هر چند وقت یکبار شاهد تغییر در روند نمایش داده شدن پست ها هستیم. ممکن است عملکرد صفحه و پست های شما برای مدتی، بسیار راضی کننده بوده ولی بعد از مدتی متوجه شوید که کارکرد و بازدیدهای قبل را از دست داده اید. تمامی این تغییرات به لطف هوش مصنوعی الگوریتم اینستاگرام بوجود می آیند.
اطلاع از نحوه کارکرد الگوریتم اینستاگرام برای افرادی که قصد دارند در این شبکه اجتماعی بیشتر از بقیه دیده شوند یک نیاز مهم است. اگر می خواهید در بخش هایی مثل فید، استوری و اکسپلور اینستاگرام حضور پر رنگ داشته باشید، این مطلب را حتما تا انتها مطالعه کنید.

اینستاگرام از اواخر سال 2010 جهت مدیریت نظم پست ها به فکر طراحی و استفاده از الگوریتم افتاد. در آن ابتدا که صفحه خانگی یا Feed اینستاگرام به راه افتاد بود، اینستاگرام الگوریتم های ساده ای را برای آن در نظر گرفته بود. در حقیقت پست ها براساس زمان انتشار و آپلود شدن در اینستاگرام به کاربر نمایش داده می شدند و ترتیب بندی هوشمندی برای نمایش داده شدن نداشتند.
به عنوان مثال پست جذابی که ساعت 9 صبح منتشر می شد، شانس کم تری از پستی که ساعت 8 شب انتشار داده می شد داشت و کاربرانی که معمولا عصر و شب برای سر زدن به اینستاگرام مراجعه می کردند، پست های صبح را، هر چند هم که جذاب بودند از دست می دادن و به سراغ پست های تازه تر می رفتند.
پس از آنکه امکان انتشار پست های ویدیویی به این شبکه اجتماعی افزوده شد، کمی بعد تر با استوری Story آشنا شدیم و سپس نوبت به راه اندازی صفحه اکسپلور رسید.
اکسپلور که جایی برای نمایش پست ها به کاربران بیشتر است، الگوریتم خاص خودش را پیدا کرد و فرصت نمایش پست ها به کاربرانی که فالوور ناشر پست نبودند را ایجاد کرد. کم کم iGTV که ویدیوهای بلندتر و Reels که ویدیوهای کوتاه را نگه داری می کردند راه اندازی شدند و همینطور پست های چند بخشی که ویدیو و تصاویر را در 10 اسلاید جای می دادند طراحی شدند.
تمامی بروزرسانی های جدید باعث شد که شکل و شمایل جدیدی به اینستاگرام بدهند و محبوبیت آن افزایش پیدا کرد. اینستاگرام برای نظم دادن به نحوه نمایش این حجم از پست ها و قابلیت های تازه خودش، نیاز داشت که الگوریتم جدیدی را طراحی کند.
با این وجود الگوریتم ترتیب زمانی به طور کامل کنار نرفت، اما هوش مصنوعی الگوریتم اینستاگرام سعی کرد تا پست هایی را به کاربر نشان دهد که می داند بیشتر مورد استقبال او قرار می گیرد. هوش مصنوعی اینستاگرام جهت انجام این کار تلاش می کند تا رفتار، علایق و چیزهایی که کاربر به دنبال آن می گردد را تحلیل کرده و مرتبط ترین پست ها را در بخش فید به او نشان دهد.
هر کدام از شبکه های اجتماعی فعال، الگوریتم مخصوص به خودشان را دارند و این الگوریتم است که مشخص می کند که پست ها با چه ترتیب به کاربر نمایش داده شده و یا اصلا نمایش داده نشوند. همانطورکه در بالا گفتیم، الگوریتم ها به مرور زمان دچار تغییر و بروزرسانی می شوند. اینستاگرام هم برای سال 2021 ترتیب نمایش استوری ها، پست های بخش فید و اکسپلور را دستکاری کرده است.
اگر می خواهید همگام با اینستاگرام باشید و نهایت استفاده را از تغییرات جدید ببرید، باید به مانند یک بازاریاب موفق عمل کرده و سوار بر تغییرات تازه به مشتریان بیشتری دست پیدا کنید. بخش بازاریابی دیجیتال شرکت طراحی وب سایت دارکوب، ضمن ارائه خدمات اینستاگرام، برای ایمن سازی اینستاگرام و بازاریابی اینترنتی موفق در آن، تا پایان راه همراه شما بوده و راه کارهای سازنده ای را برای افزایش فالوورهای پیج کاری یا شخصی شما در اختیارتان قرار می دهد.
هنگامی که اپ اینستاگرام را باز می کنیم، در پایین صفحه گزینه ای که آیکون خانه می باشد در حقیقت بخش نمایش پست ها و استوری های افرادی است که شما آنها را فالو کرده اید. اینستاگرام در سال 2021 از سه فاکتور جدید برای ترتیب بندی نمایش پست ها در این بخش استفاده می کند. در ادامه این سه فاکتور را بررسی می کنیم

رفتار و نحوه برخورد کاربر با پیجی که آن را دنبال کرده از سوی اینستاگرام بررسی می شود. اگر کاربر با پست های پیشین ارتباط خوبی برقرار کرده باشد و به عنوان مثال آنها را لایک کرده، برای آن کامنت گذاشته و یا حتی برای دیگران ارسال کرده یا سیو کرده باشد، احتمال اینکه پست های بعدی این پیج با اولویت بالاتری نسبت به سایرین به کاربر نمایش داده شود بیشتر است.
اینستاگرام در الگوریتم جدید خود نسبت به رفتار کاربر حساس تر بوده و سعی می کند تا بیشتر از قبل پست های مورد علاقه اش را به او نشان دهد.
اینستاگرام هم درست مانند گوگل به خواسته های کاربرانش توجه زیادی می کند. بر همین اساس اینستاگرام دقت می کند که آیا کاربر در هنگام بازدید از پست هایی که در اکسپلور پیدا می کند، به پیج ها و اکانت هایی که از لحاظ محتوایی به چنین محتوایی شباهت دارد اصطلاحا سرک می کشد یا نه.
اینستاگرام پست هایی که در آنها کامنت گذاشته، لایک کرده یا سیو کرده اید را شناسایی کرده و سعی می کند تا پست هایی که از لحاظ محتوایی به آنها نزدیک هستند را به شما پیشنهاد کند.
اینستاگرام با بررسی رفتار کاربر و فعالیت های او، پی می برد که به چه محتواها و پیج هایی علاقه دارد. از طرف دیگر این شبکه اجتماعی برای هر پیج یا اکانت، یک شاخه یا دسته بندی مشخص را در نظر می گیرد. این بدان معناست که نسبت به موضوع پیج شما آگاهی داشته و سعی می کند تا شما را به کاربرانی که پیگیر محتواهای مشابه هستند معرفی کند.
بنابراین یکی از توصیه های مهمی که به افراد فعال در زمینه بازاریابی شبکه های اجتماعی می شود این است که موضوع پیج خود را مشخص کرد و در چهارچوب همان موضوع فعالیت کنند. هر چه پست های مرتبط تری با موضوع پیج خود منتشر کنید، رتبه بالاتری در آن موضوع به شما تعلق خواهد گرفت.
هنگامی که کاربر وارد صفحه فید اینستاگرام می شود، در بخش بالایی صفحه یک ردیف از تمامی استوری هایی که مربوط به اکانت های فالو کننده وی است به او نمایش داده می شود. اینستاگرام جهت نمایش استوری هایی که در این بخش به کاربر توصیه می شود هم الگوریتم مشخصی در نظر گرفته است. این الگوریتم شامل سه عامل زیر می شود:
استوری هایی که با اولویت بالاتر در ردیف قرار داده می شوند، مربوط به پیج هایی هستند که کاربر با آنها رابطه گرم تری داشته و بیشتر از سایرین آنها را پسندیده است.
از جمله فاکتورهای مهمی که در اولویت بندی نمایش استوری ها به کاربر موثر می باشد، موقعیت مکانی استوری و کاربر بازدید کننده از آن است. استوری اکانت هایی که از لحاظ موقعیت مکانی به کاربر نزدیک تر هستند، اولویت بیشتری داشته و اول از همه به او نمایش داده می شوند.
به همین دلیل است که استفاده از هشتگ لوکیشن در استوری بسیاری توصیه شده و باعث می شود که استوری مورد نظر، زودتر از استوری دیگران توسط کاربر دیده شود.

صفحه اکسپلور اینستاگرام که علامت ذره بین آیکون شاخص آن است، در حقیقت بخشی از اینستاگرام می باشد که محل کشف پست های گوناگون از صفحات فالو کرده و یا فالو نکرده فعال در این شبکه اجتماعی می باشد. صفحه اکسپلور هر کاربر با کاربر دیگر زمین تا آسمان متفاوت می باشد چرا که اینستاگرام براساس رفتاری که از کاربر می بیند، پست های دلخواه او را برای وی نمایش می دهد.
اینستاگرام براساس هشتگ های جستجو شده و پیج هایی که کاربر دنبال کرده و یا لایک کرده، اکسپلور دلخواه او را برایش می چیند.
باید به این نکته توجه کرد که در میان تمامی پست هایی که مطابق با سلیقه کاربر دستچین شده اند، تازه ترین پست هایی که بیشتر از بقیه اشتراک گذاری می شوند، با اولویت بیشتری در اکسپلور به نمایش گذاشته می شوند.
الگوریتم IGTV از بسیاری جهات به الگوریتم فید اینستاگرام شباهت بسیاری دارد. این یعنی پست های IGTV که شما به اشتراک گذاشته اید، بیشتر برای افرادی که قبلا با آنها تعامل داشته اند نمایش داده می شود. در مورد IGTV و بهبود بازخورد پست های آن، توصیه می شود که استفاده از هشتگ را فراموش نکرده و از یک پیش نمایش خوب و جذاب برای این ویدیوها استفاده کنید (ترجیحا یک عکس جذاب با تیتر خوانا و گیرا) تا بهتر در معرض دید قرار گرفته شده و شانس کلیک خوردن آن بیشتر شود.
IGTV و Reels تفاوت هایی از لحاظ محتوا، فرمت و عملکرد دارند.
با توجه به اینکه IGTV توانسته تعاملات کمتری را دریافت کند، در حال حاضر Reels در الگوریتم اینستاگرام اهمیت بیشتری پیدا کرده است. از مهمترین تغییرات در الگوریتم Reels اینستاگرام می توان به تعداد بازدیدها اشاره کرد. ریلزهایی که مشاهده و بازدید مجدد بیشتری را دریافت می کنند، در اولویت نمایش قرار می گیرند.
برخی از محتواها برای کاربران بسیار جذاب، مفید و سرگرم کننده هستند که نه تنها یک بار بلکه چندین بار آن را تماشا میکنند. ریلزهایی که چندین بار توسط یک کاربر دیده می شوند، شانس بیشتری برای نمایش برای کاربران دیگر به دست می آورند.
اگر محتوا از سایر پلتفرم ها از جمله تیک تاک انتخاب و در اینستاگرام منتشر شود، در اولویت نمایش قرار نمی گیرد. هدف از این الگوریتم این است که کاربر بتواند یک محتوای اختصاصی را تولید کند. برای موفقیت در قسمت ریلز اینستاگرام بهتر است یک محتوای اختصاصی، بدون نشانه پلتفرم های دیگر را منتشر کنید. استفاده از انواع موسیقی و صداهای جذاب، زمان کوتاه و موضوعات خاص برای الگوریتم اهمیت بیشتری دارند.
تاکید بر تعامل کاربر از جمله بازدید به جای لایک، مهم ترین تغییر در این الگوریتم است. در گذشته تعداد لایک ها برای یک محتوای ریلز، اهمیت بیشتری داشت، اما در حال حاضر تعداد بازدیدهایی که یک محتوا دریافت می کند، معیار اصلی ارزیابی تلقی می شود. حتی به افرادی که تعداد فالوور کمتری دارند، اما محتوای ریلز را بسیار جذاب و خاص تولید می کنند، فرصت دیده شدن داده می شود.
الگوریتم های رتبه بندی اینستاگرام که از هوش مصنوعی پشتیبانی می کنند، دائماً در حال تغییر و توسعه هستند. یکی از مهمترین تغییراتی که در الگوریتم اینستاگرام ایجاد شده است، بررسی تعامل کاربر به صورت دقیق تر است. در گذشته تعامل کاربر تنها با بررسی لایک ها ارزیابی می شد، اما در حال حاضر تعامل معنادار بیشتر مورد توجه الگوریتم قرار می گیرد.
تعاملات معنادار به معنای ذخیره کردن پست و اشتراک گذاری پست است. اگر یک کاربر تعاملات معناداری را با یک محتوا داشته باشد، الگوریتم اینستاگرام محتوا را با ارزش می داند. شخصی سازی محتوا نیز از دیگر مواردی است که با تغییرات الگوریتم اینستاگرام، اهمیت پیدا کرده است.
در الگوریتم اینستاگرام تعامل معنادار همچون اشتراک گذاری زمانی ارزیابی می شود که محتوا از کیفیت بالا برخوردار باشد. در گذشته میزان تعامل یک کاربر یعنی لایک کردن یک پست، نشان دهنده کیفیت محتوا بود. اما طبق تغییراتی که الگوریتم انجام داده است، اشتراک گذاری پست و استوری عامل مهم تر در نظر گرفته می شوند.
زمانی که یک کاربر یک پست را برای سایرین ارسال می کند، اینستاگرام این عملکرد کاربر را نشانه ای از مهم بودن محتوا و یا جذاب بودن آن در نظر می گیرد. زمانی که در قسمت فید، یک پست توسط کاربران بسیاری به اشتراک گذاشته شود، الگوریتم اینستاگرام پست مورد نظر را برای کاربران بیشتری در قسمت فید به نمایش می گذارد. همچنین اگر یک پست تعداد اشتراک گذاری بیشتری را دریافت کند، برای ظاهر شدن در اکسپلور شانس بیشتری دارد.
اگر می خواهید محتوای شما توسط کاربران بیشتری به اشتراک گذاشته شود و از این فیلتر الگوریتم عبور کند، باید در تولید یک محتوای مناسب تلاش بیشتری کنید.
همچنین به دلیل اینکه می توانند احساس، پیام و نکات آموزشی را بسیار خلاقانه و جذاب، خیلی سریع منتقل کنند، کاربران ارتباط بهتری با این محتواها برقرار می کنند. در نتیجه تعامل کاربران افزایش پیدا می کند و احتمال اشتراک گذاری محتوا بیشتر می شود.
پس از انتشار پست، اگر می خواهید اشتراک گذاری بیشتری را برای پست خود دریافت کنید، برخی از استراتژی ها می توانند کمک کننده باشند.
یکی از تغییراتی که در الگوریتم اینستاگرام ایجاد شده است، ارزیابی محتوا از لحاظ ذخیره کردن است. پست هایی که ذخیره بیشتری را دریافت می کنند، از نظر الگوریتم از ارزش بالاتری برخوردار هستند. از سوی دیگر ذخیره کردن پست به این معنا است که یک کاربر مدت زمان بیشتری را برای پست در نظر می گیرد که این یک سیگنال مثبت برای الگوریتم است.
به ویژه برای صفحات آموزشی و انگیزشی اگر محتوا ارزشمند و مفید باشد، کاربران آن را ذخیره می کنند تا در آینده نیز از محتوا حداکثر استفاده را ببرند. در کنار لایک کردن، کامنت گذاشتن و اشتراک گذاری، ذخیره کردن محتوا بسیار ارزشمندتر است.
از دیگر تغییراتی که در الگوریتم اینستاگرام ایجاد شده است، تمرکز بر روی شخصی سازی محتوا است. به این معنا که اینستاگرام برای همه کاربران یک محتوای عمومی را نشان نمی دهد، بلکه برای هر فرد مرتبط ترین محتوا را نشان می دهد. با توجه به اینکه کاربران زمان محدودی دارند، تنها محتواهای مرتبط را دنبال می کنند. شخصی سازی باعث می شود که کاربر با محتوای مرتبط درگیر شده و بیشتر تعامل داشته باشد. الگوریتم با بررسی علائم و رفتار کاربر، تلاش می کند تا محتوایی را به او نشان دهد که امکان دریافت لایک، کامنت، ذخیره و اشتراک گذاری بیشتر باشد.
نحوه شخصی سازی محتوا به این صورت است که اینستاگرام به طور مداوم رفتار کاربر را بررسی می کند. پست هایی که کاربر لایک یا ذخیره می کند، پست هایی که کاربر زمان بیشتری را برای آنها صرف می کند، موضوعاتی که کاربر بیشتر دنبال می کند، فرمت های مختلف که کاربر بیشتر دوست دارد، مجموعه مواردی هستند که توسط هوش مصنوعی و یادگیری ماشین بررسی و ارزیابیشده، سپس محتوای مرتبط برای کاربر نشان داده می شود. به طور مثال اگر کاربر محتوای مرتبط با موضوع مد و زیبایی را بیشتر دنبال کند، محتواهای ورزشی کمتری را در قسمت اکسپلور و فید دریافت خواهد کرد.
قطعاً اگر محتوا شخصی سازی شود، طیف گسترده ای از کاربران هدفمند آن را مشاهده خواهند کرد و تعداد تعاملات افزایش پیدا می کند.
احتمالا اگر تاکنون استفاده از اینستاگرام را خیلی ساده تر از چیزی که در بالا توضیح داده ایم در نظر گرفته بودید، بعد از خواندن تغییرات تازه این شبکه اجتماعی کمی گیج و سردرگم شده اید. در ادامه به چند ترفند اینستاگرامی که پیج شما را با الگوریتم های تازه این پلتفرم سازگارتر می کند توجه کنید. فالوور زیاد به تنهایی کافی نبوده و باید با فالوورها ارتباط مستمر داشته باشید
یکی از نکاتی که برای اینستاگرام از اهمیت بالایی برخوردار است، وفادار بودن مخاطب و حفظ رابطه مستمر با پیج هایی است که فالو می کنند. اگر می خواهید در میان پست های بالایی فید فالوورهایتان دیده شوید باید به این نکته توجه کرده و روش های زیر را پیاده سازی کنید:
منظور از استفاده از محتوای ارسال شده توسط فالوورها، محتواهایی است که با برند یا شاخه فعالیت شما همخوانی داشته و با آن مرتبط باشند. وقتی محتوای فالووری را استوری می کنید، ممکن است او نیز شما را در استوری هایش تگ کرده و بدین صورت ردپای شما در تمامی اینستاگرام پخش شده و افراد دیگری هم از وجود شما و فعالیتتان با خبر می شوند.
در ویدیوهای کوتاه Reels می توانید از افکت های تصویر و صدا که معمولا خلاقانه و جذاب هستند استفاده کرده و با ایجاد محتواهای سرگرم کننده، بینندگان و اصطلاحا فالوورهای تازه ای را بدست آورید.
از آنجایی که ویدیوهای Reels در اکسپلور هم نمایش داده می شوند، خود اینستاگرام از نمایش محتواهای خلاقانه حمایت کرده و مطمئن باشید که خیلی سریع سر از اکسپلور دیگران در می آورید.
ویدیوهای IGTV به دلیل اینکه محدودیت زمانی نداشته و همچنین به صورت تمام صفحه نمایش داده می شوند، جذابیت و طرفداران خاص خودش را داشته و اجازه راه یافتن به اکسپلور را نیز دارند. پس تولید چنین محتواهایی نیز شما را به اکسپلور غریبه ها هدایت خواهد کرد.
از گذاشتن کامنت های جالب و جنجالی در پایین پست پیج هایی که از لحاظ موضوعی به شما شبیه هستند کوتاهی نکنید. توصیه می شود که این کار را حتما برای پست های اینفلوئنسر ها، مشتری ها و کسب و کارهایی که در حیطه شما هستند انجام دهید.
لازم نیست که در محتوای کامنت شما به ترویج یک محصول خاص یا تلاش برای فروش چیزی اشاره شده باشد. کافیست یک کامنت جذاب و گیرا بگذارید تا جلوی دید دیگران قرار بگیرید و اجازه دهید که به پیج شما سر بزنند.
تایم لاین یا خط زمانی انتشار پست ها و ترتیب آن در فید کاربر هنوز از اهمیت بالایی برخوردار است. به همین دلیل توصیه می شود که پست هایتان را در ساعاتی که فکر می کنید مشتری های شما فعال یا اصطلاحا آنلاین هستند منتشر کنید. اگر برای پیدا کردن زمان فعالیت کاربران خود مشکل دارید، می توانید از آزمون و خطا استفاده کرده و توجه کنید که سر چه ساعت هایی بیشتر با پست های شما تعامل برقرار می کنند.
همچنین اینستاگرام یک امکان کاربردی به نام Insights را در اختیار پیج های بیزینس قرار داده که با مراجعه به بخش Audience ، می توانند جزییات مراجعه و تعامل کاربر با پست های خود را بررسی کنید.
حتما متوجه شده اید که بسیاری از پیج های تجاری موفق، خیلی سریع به کامنت ها پاسخ می دهند. این سرعت عمل به کاربر القا می کند که پیج مورد نظر به مخاطبانش اهمیت بالایی داده و سوالات آنها را به سرعت پاسخ خواهد داد. این حس پویا بودن باعث می شود که تعداد کامنت های پست ها، بالاتر رفته و شانس حضور در اکسپلور را هم پیدا کنید.
اینستاگرام الگوریتم خودش را طراحی کرده تا وظیفه رتبه بندی پست ها را در قسمت های مختلف این پلتفرم پر طرفدار از جمله فید و اکسپلور بر عهده داشته باشد.
به منظور اینکه پست های شما به کاربران بیشتری نمایش داده شود، لازم است که اطلاعات کاملی در مورد الگوریتم های اینستاگرام و تغییرات آن داشته باشید. آگاهی از الگوریتم های اینستاگرام باعث می شود که تلاش های شما برای یافتن فالوورهای تازه و دریافت بازخوردهای بهتر بی نتیجه نماند. با یادگیری نحوه کارکرد این الگوریتم می توانید مناسب ترین محتوا، درست ترین زمان جهت انتشار و همچنین بهترین روش تعامل و جذب فالوور بیشتر را یاد بگیرید.
همانطور که گفتیم الگوریتم های اینستاگرام با گذر زمان دستخوش تغییراتی خواهند شد، اما نکته قابل توجه که همواره ثابت خواهد ماند، جلب رضایت فالوورها و حفظ تعامل با آنها می باشد. اگر هنوز در پی یافتن فالوورهای واقعی بیشتر بوده و بازخورد مطلوبی را از پیج خود نگرفته اید، کارشناسان بخش دیجیتال مارکتینگ شرکت طراحی وب سایت دارکوب آماده اند تا تازه ترین ترفندها و روش های کسب موفقیت و افزایش فروش در شبکه های اجتماعی از جمله اینستاگرام را در اختیار شما قرار دهند.