بازاریابی محتوا طی چند سال اخیر خوب تونسته خودشو بعنوان یه روش موفقیت آمیز بازاریابی دیجیتال مطرح و برای شرکتها مشتری جذب کنه. در حقیقت بازاریابی محتوا هم اکنون مهمترین بخش از عملیات سئو و بهینه سازی وب سایت می باشد. صنایع هم به طور گسترده ای پذیرفتنش تا جایی که این کلمات بارها روزانه توسط شرکتها بکار میره. اما واقعا این عبارت یعنی چی؟
بازاریابی محتوا روشی برای ارائه اطلاعات جالب و مفید برای مشتریهای بالقوه و فعلیه و با ارائه این اطلاعات سعی میکنه کسب و کار رو بعنوان یه منبع قابل اعتماد و مفید معرفی کنه و در مقابل ترافیک طبیعی و فروش به همراه بیاره. طراحی صفحات وب، اینفوگرافی ها و فیلمها فقط بخشی از روشهای بازاریابی محتوا به شمار میرن که از طریق تولید محتوا انجام میشه. بنابراین صنایع میتونن هر روشی رو که براشون و برای مشتریهاشون مناسب تره انتخاب کنند.
بازاریابی محتوا خودش نوعی از بازاریابیه که بخاطر مزایای زیادی که برای کسب و کارهای کوچیک و بزرگ فراهم میکنه تونسته مورد توجه انواع صنایع قرار بگیره. این بازاریابی میتونه به کوچیکی یه پست فیسبوک باشه یا میتونه به شکل یه مقاله آموزشی دربیاد. مهم اینه که درست اجرا بشه تا نتیجه بده.
لیست مطالب
شما برای بازاریابی محتوا باید یه جریان از اطلاعات جالب و مرتبط به مشتریهاتون بوجود بیارید که در ازای این ارائه اطلاعات، وجهه ای معتبر و قابل اعتماد پیدا کنید. یعنی مشتریها بخاطر بروزرسانی هاتون بهتون وابسته میشن و هر چند وقت یکبار برای خوندن مطالب تازه بهتون مراجعه میکنند و در نتیجه ترافیک طبیعی سایتتون بالا میره و وفاداری به برندتون افزایش پیدا میکنه.
این روش باعث میشه شرکت و پست هاتون به اشتراک گذاشته بشن. وقتی محتوایی که تولید میکنید در خور مخاطب طراحی شده باشه، احتمال اشتراک گذاریشون بالا میره و متعاقبا کارتونو به مخاطب های جدید معرفی میکنه. عموما مردم تمایل دارن از جاهایی که دوست و اقوامشون بهشون پیشنهاد میدن خرید کنند، و این یعنی جذب مخاطب خودش میتونه منجر به جذب مخاطب های بیشتر بشه.
علاوه بر جذب مشتری جدید، میتونید کسب و کارتونو تکرار کنید. وقتی شرکتها مشتریهاشونو با درخواست خرید بمباران میکنند، ممکنه تکرارشون به موفقیت منجر نشه. بازاریابی محتوا با ارائه بروزرسانی های مفید و بدون مجبور کردن مشتریها به خرید (و فقط با ترغیبشون) مشتریهای قبلی رو حفظ میکنه. وقتی این کار درست انجام بشه، بازاریابی محتوا باید کاربر دائمی جذب کنه (و این کار هم میکنه) و در نتیجه فروش سایت بالا میره. این بخاطر ذات بازاریابی محتواست که از طریق سطح بالای درگیر کردن مشتریها، اعتماد سازی و به استفاده از شرکت ترغیبشون میکنه.
معمولا هزینه بازاریابی داخلی ارزونتر از بازاریابی خارجی نمیشه. علتش هم اینه که یه مطلب کوتاه (که شرکت خودتون تولید کنه) میتونه تا کجاها بره. هر مطلب میتونه براحتی برای کانالهای مختلف بازاریابی محتوا بارها و بارها با اهداف مختلف بکار بره، مثلا یه پست وبلاگ رو میتونیم به یه اینفوگرافی تبدیل کنیم و یا برای خبرنامه هفتگی ازش استفاده کنیم.
الآن دیگه هر شرکتی که بخواد رشد کنه باید حتما بازاریابی محتوا داشته باشه، چون مزایاش اونقدر زیاده که نمیشه ازشون صرف نظر کرد. اگه شما هم میخواهید برای شرکتتون بازاریابی محتوا انجام بدید یا هر سوالی دارید میتونید با دارکوب تماس بگیرید. ما خوشحال میشیم به خوانندگانمون کمک کنیم.