5 روند سئو در سال 2023

نوشته شده توسط امیر سلامی

برای ماندن در رتبه اول گوگل، در مورد استراتژی سئو خود از قبل فکر کنید. راه میانبر برای موفقیت این است که روند های آینده را بدانید و ایجاد یک برنامه عملی برای شناسایی هر کدام ایجاد کنید.

در سال جاری، گوگل با تلاش های مربوط به موبایل و سرعت سایت، جهان را تکان داد. در نتیجه، اکثر تلاش های سئو در سال آینده در این زمینه انتظار می رود. با این حال، برخی تغییرات (به غیر از گوگل) نیز بر نحوه آماده سازی برای سئو تاثیر می گذارند. پس بیایید این روند ها و شیوه های برخورد با آن ها را در این مقاله از دارکوب به طور کامل بررسی کنیم.

سئو سایت چیست؟

در پاسخ به سوال سئو چیست به زبان ساده باید گفت که به مجموعه کار ها و فرایند هایی که صورت می گیرد تا وبسایت در موتور های جست و جو افزایش رتبه داشته باشد و کاربران زیادی را به خود جذب کند، سئو گفته می شود. SEO از کلمه Search Engine Optimization گرفته شده است و به معنای بهینه سازی برای موتور های جست و جو می باشد. یکی از روش های اصلی دیجیتال مارکتینگ است و تاثیر زیادی بر روی رشد مخاطب دارد و هر کسب و کاری که می خواهد رشد کند باید سایت خود را سئو کند چرا که وقتی هیچ کاربری وارد سایت نشود عملا بود و نبود سایت تفاوتی ندارد و هیچ سودی برای صاحبان سایت ندارد. یکی از مهم ترین نکات این است که بلا فاصله بعد از ساخت فروشگاه اینترنتی، وبسایت را برای فروش بیش تر سئو کنید تا کاربران با سایت شما آشنا شوند و از همین ابتدا برندسازی و فروش محصولات خود را آغاز کنید. برای بهینه سازی سایت خود و این که رتبه خوبی در موتور های جستجو به خصوص گوگل بگیرید، با شرکت طراحی سایت و سئو دارکوب تماس بگیرید.

روند سئو

الگوریتم Mobile First Indexing

به طور خلاصه، Mobile first indexing به این معنی است که گوگل از نسخه موبایل صفحه شما برای نمایه سازی و رتبه بندی استفاده می کند. از ماه مارس، گوگل روند مهاجرت به طراحی برای موبایل را آغاز کرد و البته ممکن است که سزچ کنسول در این مورد به شما اطلاع داده باشد. به یاد داشته باشید، یک نمایه موبایل اول به معنای این نیست که موبایل فقط برای تلفن همراه طراحی شود بلکه به این معنی است که گوگل از نسخه های تلفن همراه برای رتبه بندی استفاده می کند.

پس آیا می توان گفت که شما پیام گوگل را دریافت کردید؟ نسخه موبایل وب سایت شما نسخه اصلی برای رتبه دهی به حساب می آید و هیچ دلیلی برای تعویق سازگاری وب سایت خود با دستگاه های موبایل وجود ندارد. در این الگوریتم ابتدا بررسی می شود که آیا سایت شما برای موبایل طراحی شده است و سپس به سمت واکنش پذیری با دسکتاپ و دستگاه های دیگر رفته است یا خیر. توجه به این نکته بسیار مهم است که هدف این الگوریتم واکنش پذیری برای موبایل نیست بلکه طراحی برای موبایل است. برای این که این نوع طراحی سایت با کیفیت را داشته باشید، می توانید با تیم توسعه دهندگان و طراحی سایت دارکوب ارتباط بگیرید. شرکت دارکوب که تجربه طراحی بیش از 4000 سایت را دارد و از سال 1381 در این زمینه فعالیت کند یکی از بهترین آژانس های ساخت سایت در کشور است.

هر نوع نسخه تلفن همراهی می تواند خوب باشد. فقط به چند نکته توجه کنید. جان میلر تحلیلگر گوگل، در این باره می گوید: اگر می خواهید به سراغ طراحی واکنش گرا یا Responsive بروید، بهتر است قبل از راه اندازی سایت، این کار را انجام دهید. بنابراین، اگر سایت شما هنوز این مهاجرت را انجام نداده است و به آن فکر کرده اید بهتر است که همین الان آن را عملی کنید. علاوه بر این، گوگل به شدت درباره طراحی واکنش گرا هشدار می دهد که ممکن است خزنده های (Crawlers) موتور های جستجو را سر در گم کند. دوما برای درک این که چگونه اسپایدر های موتور جستجو، صفحات تلفن همراه وب سایت شما را مشاهده می کند، آنها را با یک ربات موبایل Crawl کنید. برای مثال WebSite Auditor می تواند این را برای شما انجام دهد. سوم این که سرعت نسخه موبایل خود را با PageSpeed Insights اندازه بگیرید. به طور مرتبط تجربه کاربری موبایل وب سایت خود را بررسی کنید که بی عیب باشد. برای بهینه سازی سایت و بالا رفتن در گوگل می توانید با تیم کارشناسان سئو شرکت دارکوب که تجربه زیادی در این زمینه دارند و سایت های زیادی را به رتبه های خوب در موتور های جست و جو رسانده اند، تماس بگیرید.

سرعت سایت برای سئو

قبلا درباره سرعت وب سایت و اهمیت آن برای سئو صحبت کرده ایم. گوگل به ارائه بهترین UX و ارائه سریع آن بسیار اهمیت می دهد. مدت زمان بارگذاری صفحه دسکتاپ برای یک مدت یک فاکتور رتبه بندی بوده است. در ماه جولای، این روند یک برادر دوقلو پیدا کرد یعنی سرعت صفحه موبایل به یک عامل رتبه بندی برای تلفن همراه تبدیل شد. این تغییر حیاتی نیاز به درک این نکته دارد که چه معیار هایی از دید گوگل از لحاظ ارزیابی سرعت صفحه اهمیت دارند. از لحاظ تاریخی، هنگامی که Page Speed ​​تحلیل می شد، یک سایت فقط براساس پارامتر های فنی ارزیابی می گردید. در حال حاضر، هر دو نسخه دسکتاپ و موبایل، بر اساس دو معیار مختلف درجه بندی می شوند: بهینه سازی و سرعت.

بخش مهم این است که چگونه نمره سرعت تولید می شود. داده های متریک از گزارش تجربه کاربری Chrome، پایگاه داده عملکرد واقعی کاربران گرفته شده است. این نشان دهنده چگونگی بارگیری سایت شما برای هر بازدید کننده است. بدیهی است که اندازه گیری سرعت بارگذاری برای هر بازدید کننده سایت بسیار دشوار است. به عنوان یک نتیجه، ممکن است به دست آوردن متریک از طریق تست محلی مقدور نباشد. همانند نمره بهینه سازی، شما می توانید مسئله سرعت را با رفع تمام مسائل جلوگیری کننده از بارگذاری سریع وب سایت مدیریت کنید. اگر وب سایت شما سرعت کمی دارد، این مسئله تاثیر بسیار منفی هم بر روی سئو و هم بر روی کاربر دارد و برای بالا بردن سرعت لود وبسایت خود حتما با کارشناسان دارکوب تماس بگیرید. میزبانی سایت در این زمینه بسیار مهم است و حتما از یک شرکت خدمات دهنده هاست حرفه ای استفاده کنید.

خوب کدام متراژ بیش ترین تاثیر را در رتبه بندی دارد؟ با توجه به آزمایش سرعت صفحه توسط SEO Power Suite، همبستگی بین نمره بهینه سازی صفحه و موقعیت آن در SERP قوی است که مقدار آن 0.97 است و بین موقعیت صفحه و نمره سرعت آن همبستگی وجود ندارد. به عبارت دیگر، در حال حاضر گوگل می تواند سایت شما را آهسته رتبه بندی کند، اما رتبه بندی شما به همان شکل باقی می ماند. با این حال، متریک سرعت چیز جدیدی است، پس گوگل در حال آزمایش کردن آن می باشد و با گذشت زمان این ارتباطات ممکن است تغییر کند. نمره بهینه سازی چیزی است که در حال حاضر برای رتبه بندی مهم می باشد. خوشبختانه ردیابی نتایج کاملا در دست شماست و گوگل به خوبی لیستی از توصیه های لازم ارائه داده است. سرویس های سئو سایت در شرکت دارکوب طبق به روز ترین روش ها و تکنیک های جهانی ارائه می شود. نحوه انجام سئو به این شکل است که ابتدا سایت شما با دقت بررسی می شود، رقبا زیر نظر گرفته می شوند و بهترین استراتژی برای افزایش رتبه مشخص و پیاده سازی می شود.

نام تجاری

گری الیاس تحلیلگر Webmaster Trends Analyst گوگل، گفته است که گوگل از نام تجاری در الگوریتم جستجو استفاده می کند. دو راه وجود دارد که می توان از نام تجاری به عنوان یک سیگنال رتبه بندی استفاده کنیم.از طریق اشاره نام تجاری پیوند داده نشده، موتور جستجو متوجه می شود که نام تجاری شما یک موجودیت Entity است. با تجزیه و تحلیل بیشتر تمام خواص ذکر نام تجاری، گوگل یک تصویر بهتر از اعتبار برند شما در یک فیلد خاص به دست می آورد. برند سازی و بازاریابی آنلاین برای رشد کسب و کار بسیار مهم است.

حس و زمینه هر جز مهم است: شهرت، اعتماد، تبلیغات، حل شکایات و غیره. از طریق زمینه Context، گوگل یاد می گیرد که خوب را از بد تشخیص دهد به عنوان مثال، دستورالعمل های کیفیت جستجوی گوگل بیان می کند که شهرت برای رتبه بندی اهمیت دارد. در نتیجه، احساسات در مورد اشاره به نام تجاری می تواند بر رتبه بندی سایت تاثیر بگذارد. برای افزایش شهرت برندتان می توانید با دارکوب که یکی از برترین آژانس های مارکتینگ آنلاین در کشور است، تماس بگیرید. در بخش دیجیتال مارکتینگ شرکت، خدماتی همچون سئو سایت، اینستاگرام مارکتینگ، تبلیغات پیامکی، تبلیغات گوگل ادز و غیره با بالاترین کیفیت ارائه می شود.

بک لینک ها هنوز یک سیگنال رتبه بندی قوی هستند. با این حال، ساختن سریع پیوند ها به ندرت سئو سفید به حساب می آیند. پس از قدرت Linkless Backlinks استفاده کنید. نام تجاری خود را به صورت آنلاین هر زمان که فرصت طبیعی داشتید به کار ببرید. به شهرت خود احترام بگذارید سعی کنید با مشتریان خود از طریق نام تجاری تماس بگیرید. برای این، ذکر نام تجاری خود را به صورت آنلاین دنبال کنید. ابزار Awario برای پیدا کردن چنین ارتباطی بدون لینک در سراسر وب مفید است. دارکوب بهترین استراتژی بک لینک را برای مشتریان در بخش خدمات سئو ارائه می دهد.

افرادی را که آماده هستند در مورد شما صحبت کنند را پیدا کنید (آن هایی که هنوز متوجه شما نشده اند) یا کسانی که قبلا درباره نام تجاری شما صحبت می کنند. ابزار Awario همه چیز را برای کمک به شما در یک جا دارد. به رقبای خود نگاه کنید. با استفاده از مهندسی معکوس و مشاهده استراتژی های آن ها، شما به تلاش های سئو خود به صورت یکپارچه و نه به شکل نقطه ایی، نگاه کنید. نگاهی به ذکر نام تجاری رقبا داشته باشید تا ببینید که چگونه آگاهی از برند شما افزایش یافته است یا حتی به تجزیه و تحلیل عمیق از نقاط قوت و ضعف رقبای خود بپردازید.

GDPR

اول ببینیم که GDPR چیه؟ GDPR مقررات حفاظت کلی داده در اتحادیه اروپا است و یک مسئله بسیار ناخوشایند را تنظیم می کند که چه کسی مالک داده های ایجاد شده توسط تعاملات کاربران آنلاین است. از حالا به بعد کاربران اطلاعات را جمع آوری می کنند و نه شرکت ها. در نتیجه، کاربران هم اکنون می توانند از شرکت ها درخواست کنند که اطلاعات شخصی مربوط به آن ها را استخراج و اصلاح کنند. اگر یک شرکت با قوانین مطابقت نداشته باشد، ممکن است با جریمه های سنگین (20 میلیون یورو یا 4 درصد سود سالیانه شرکت) مواجه شود.

این مقررات بر شرکت ها و مشتریان اتحادیه اروپا تاثیر می گذارد. شرکت های بین المللی نیز باید از GDPR پیروی کنند. در نتیجه، گوگل تصمیم گرفت تغییراتی را در Analytics ایجاد کند. اکنون تمام اطلاعات شخصی کاربر پس از 26 ماه از زمان جمع آوری آن منقضی می شود. چنین اطلاعاتی شامل داده های جمعیت شناختی و Affinity Data  می شود (که قبلا همیشه نگه داری می شد) اما شامل جلسات نیست. با این حال، هر صاحب سایتی می تواند این دوره پیش فرض مجموعه داده را تغییر دهد. به علاوه ممکن است داده های کاربران را بر اساس درخواست خود حذف کنند.

اگر شما مشتریان اروپایی ندارید، شما می توانید گزینه do not automatically expire را در Google Analytics انتخاب کنید. مراقب باشید که به این ترتیب گوگل مسئولیت محافظت از داده های کاربر به شما واگذار می کند. این تلاش های کنترل داده های کاربر می تواند به خوبی خارج از اتحادیه اروپا گسترش یابد، فقط باید برای آن صبر کنید.

اگر شما مشتریان اروپایی دارید، تمام منابع جمع آوری اطلاعات کاربر را در سایت خود مرور کنید. اطمینان حاصل کنید که به طور تصادفی برخی از داده های خصوصی به Google Analytics ارسال نمی شود. Privacy policy وب سایت خود را با قوانین GDPR به روز رسانی کنید. فرم کوکی های سایت را مرور کنید. باید این محتوا را داشته باشد که چه اطلاعاتی را جمع آوری می کنید، چرا شما آن را انجام می دهید، جایی که آن را ذخیره می کنید، حفاظت از اطلاعات را تایید کنید. اگر از Google Tag Manager استفاده می کنید، IP Anonymization را فعال کنید. نگران نباشید، هنوز ایده کلی این که ترافیک از کجا وارد سایت شما می شود وجود دارد و فقط دقت کم تری دارد.

روند سئو در سال 2023

بازاریابی محتوا

ارائه یک مطلب و محتوا با کیفیت از هر چیزی مهم تر است. شما هر چه قدر هم که بک لینک ها و اعتبار قوی داشته باشید اما محتوای خوبی را برای کاربر ارائه ندهید، به راحتی هم باعث از دست رفتن کاربران می شوید و هم تاثیر منفی بر روی بهینه سازی سایت دارد. برای این که بتوانید یک مطلب مناسب را به مخاطبان ارائه کنید باید کلید واژه های مناسب را پیدا کنید و به شکل اصولی در متن قرار دهید. شاید فکر کنید که نوشتن مقاله و متن کار بسیار ساده ای است اما این کار یکی از مهم ترین فرآیند سئو است و به تخصص و شناخت نیاز های کاربر نیاز دارد که چگونه کاربر را بشناسید و محتوا با کیفیت ارائه کنید. برای ایجاد محتوا مناسب می توانید با تیم تولید محتوا دارکوب تماس بگیرید.

جستجوی آمازون

اول از همه آمازون، یک موتور جستجوی جهانی نیست. الگوریتمی شبیه گوگل است، اما برای جستجوی داخلی در صفحات آمازون مورد استفاده قرار می گیرد. خوب چه چیزی در این باره مهم است؟ مردم بیشتر و بیشتر برای خرید به آمازون می روند. بر اساس یک مطالعه 56٪ از مصرف کنندگان زمانی که قصد خرید دارند اول از سایت آمازون بازدید می کنند. و 51% پس از پیدا کردن چیزی در جای دیگر آن را با آمازون بررسی می کنند. این آمار به ما می گوید که آمازون تبدیل به گوگل تجارت الکترونیک شده است. این به این معنی است که اگر شما چیزی را فروختید و در آمازون نیستید، شما 56٪ از مشتریان را از دست می دهید.

بنابراین، اگر شما فروشنده کتاب ها، موسیقی، الکترونیک و غیره هستید، بهینه سازی برای آمازون را به استراتژی خود در سئو اضافه کنید.

برنامه عملیاتی:

  1. درباره کلمات کلیدی تحقیق کنید. برای درک بیشتر صنعت، از خود آمازون استفاده کنید. برای مثال Rank Tracker دارای ابزار تحقیق کلمات کلیدی تکمیل خودکار آمازون است.
  2. عنوان و شرح آیتم کارآمد و کاربر پسند باشد (به همراه استفاده هوشمند از کلمات کلیدی)
  3. تصاویر با کیفیت بالا فراهم کنید.
  4. به دنبال کلمات کلیدی پشتیبان (تگ های متا) باشید. آن ها به آمازون می گویند که یک آیتم خاص یک کلمه کلیدی خاص در سایت را هدف قرار دهند.
  5. نظرات مشتریان و شکایت ها را ردیابی کنید.

آموزش گام به گام سئو

در جواب به سوال چگونه سئو کار شویم باید گفت برای آموزش صفر تا صد سئو می توانید در کلاس های آموزشگاه دارکوب که دارای مجوز های آموزش یدر بالاترین سطح می باشد، ثبت نام کنید. درآمد سئو اگر در این زمینه به صورت حرفه ای عمل کنید و تجربه کسب کنید، در مدت زمان کمی می توانید به حقوق و درآمد بالا دست یابید. دارکوب که یکی از معتبر ترین آموزشگاه های طراحی سایت در ایران است و کلاس های آموزش برنامه نویسی PHP، آموزش طراحی سایت Front End و آموزش حرفه ای وردپرس از کلاس های آموزشی دارکوب است. روش تدریس در همه کلاس های آموزشی دارکوب پروژه محور بوده و مدرسان برای این دانشجویان به طور کامل با پروژه های عملی بازار کار آشنا شوند و آموزش ببینند به این شکل تدریس می کنند.

کلام آخر

در سال 2023 سئو با روند های کمی متفاوت اما با تاثیرات زیادی همراه است. در حالی که همه چیز در حال حرکت به سمت تلفن همراه است، ما هنوز هم باید منتظر پیامدهای GDPR باشیم. این لیست هنوز یک پیش بینی است، قطعا در ادامه سال 2023 موارد بسیار زیادی برای بحث وجود خواهد داشت که در مقالات بعدی در وبسایت دارکوب به آن ها خواهیم پرداخت.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته