خدمات بازاریابی از طریق تیک تاک (تیک تاک مارکتینگ)

نوشته شده توسط اسماعیل طاهری منش
خدمات بازاریابی از طریق تیک تاک (تیک تاک مارکتینگ)

بازاریابی شبکه اجتماعی چیزی بیشتر از ارسال محتوا در طول هفته است. اگر می‌ خواهید برند خود را به طیف گسترده‌ ای از افراد معرفی کنید، اگر می‌ خواهید مشتریان بالقوه را سریع ‌تر پیدا کنید و در نهایت اگر می ‌خواهید افزایش فروش را از طریق بازاریابی رسانه اجتماعی تجربه کنید، باید زمان و مهارت لازم را در اختیار داشته باشید. در بین رسانه‌ های اجتماعی از جمله فیسبوک، تلگرام، اینستاگرام و تیک تاک، رسانه تیک تاک در حوزه بازاریابی توانسته به موفقیت‌ های خوبی دست پیدا کند. برای آشنایی بیشتر با این پلتفرم و بازاریابی از طریق تیک تاک در ادامه اطلاعات کامل تری را ارائه خواهیم کرد.

محبوب ترین پلتفرم‌ های اجتماعی برای بازاریابی

کاربران ساعت‌ ها در طی یک روز در پلتفرم‌ های اجتماعی منتخب خود وقت می گذرانند و مهم ‌تر آنکه آنها برای کشف محصولات جدید و برندهای معتبر شبکه ‌های اجتماعی را رصد می کنند. بازاریابی رسانه اجتماعی که منجر به افزایش فروش و ترافیک وب سایت می شود، تنها از طریق انتشار محتوای با کیفیت امکان ‌پذیر خواهد بود. زمانی که صحبت از پلتفرم‌ های شبکه‌ های اجتماعی می شود، گزینه‌ های زیادی وجود دارد که می توان به فیسبوک، لینکدین، تلگرام، اینستاگرام و تیک تاک اشاره کرد. با روی کار آمدن پلتفرم ‌های جدید، دیگر نباید به ظاهر شدن در پلتفرم ‌ها اکتفا کرد، بلکه باید ظاهری برجسته ایجاد شود، چیزی فراتر از انتشار یک محتوا تا بتواند مخاطب را جذب کند.

طبق تحقیقاتی که در سال ۲۰۲۳ انجام شده است، پر استفاده ‌ترین پلتفرم‌ ها برای بازاریابی رسانه اجتماعی به ترتیب فیسبوک، لینکدین، اینستاگرام، توییتر، یوتیوب و تیک تاک بوده است. در فیسبوک مارکتینگ هر نوع محتوایی از جمله متن، عکس و ویدیو را می توانید برای معرفی برند خود منتشر کنید. در اینستاگرام مارکتینگ تنوع تولید محتوا بسیار است و با توجه به اینکه گروه های سنی مختلف اینستاگرام را دنبال می کنند، بازاریابی موفقی خواهید داشت. در تیک تاک مارکتینگ نیز ویدیوهای ۱۵ تا ۶۰ ثانیه‌ ای با وجود تعداد زیادی از فیلترهای خیره کننده، موسیقی، جلوه ‌های هوش مصنوعی، می توانند منجر به محتواهای بسیار سرگرم کننده و هیجان انگیز برای معرفی هر کسب و کاری باشند. تلگرام مارکتینگ و لینکدین مارکتینگ نیز می توانند انتخاب های خوبی برای بازاریابی باشند.

معرفی تیک تاک

برای موفق شدن در دیجیتال مارکتینگ مهمترین استراتژی این است که بتوانید بر مخاطبان هدف، محتوای تولید شده و تعامل با کاربر تمرکز خوبی داشته باشید. با انتخاب پلتفرم تیک تاک برای بازاریابی می توانید استراتژی‌ های مختلفی را پیش بگیرید تا به نتایج بهتری دست پیدا کنید. تیک تاک برای هر کسب و کاری می تواند یک راه هیجان انگیز و پویا برای ارتباط با مخاطب ایجاد کند. همچنین از طریق تیک تاک می توانید به اهداف بازاریابی خود بسیار ساده ‌تر دست پیدا کنید. حتماً کنجکاو هستید که بدانید که چگونه بازاریابی تیک تاک می تواند کسب و کار شما را متحول کند؟ تیک تاک به عنوان یک ابزار قدرتمند برای بسیاری از کسب و کارها، شرایطی را فراهم می کند که کسب و کارها با مخاطبان فعال خود به راحتی ارتباط برقرار کنند. تفاوتی نمی کند که کسب و کار کوچک یا بزرگ است، تیک تاک یک زمین بازی برای همه بازاریابی‌ های نوآورانه به شمار می‌ آید. نکته مهم این است که بتوانید نحوه بازاریابی موثر در تیک تاک را کشف کرده و مسیر عالی را برای رسیدن به نتایج بزرگ طی کنید.

ایجاد یک حساب تجاری در تیک تاک

ایجاد یک حساب تجاری در تیک تاک

اگر تا به امروز از پلتفرم تیک تاک برای بازاریابی اینترنتی استفاده نکرده ‌اید، وقت آن رسیده است که این پلتفرم را نیز برای رشد و ارتقای کسب و کار خود انتخاب کنید.

ابتدا برنامه را دانلود و یک حساب کاربری جدید ایجاد کنید. نمایه تیک تاک را باز کرده و از منوی بالا گوشه سمت راست تنظیمات و حریم خصوصی را انتخاب و با انتخاب مدیریت حساب، تغییر به حساب تجاری را انتخاب کنید. سپس متناسب با نوع کسب و کار خود، دسته مناسب را انتخاب کنید. اینک شما یک حساب تجاری تیک تاک دارید که می توانید تیک تاک مارکتینگ را به راحتی انجام دهید.

اهمیت تیک تاک برای بازاریابی

در دنیای دیجیتال امروزی برجسته شدن در هر حوزه‌ ای نسبت به هر زمانی بسیار اهمیت پیدا کرده و به یک چالش بزرگ برای کسب و کارها تبدیل شده است. TikTok  به دلیل یک قالب منحصر به فرد و برخورداری از یک پایگاه کاربری گسترده، یک راه تازه و جذاب برای رسیدن به مشتریان بالقوه است. پلتفرمی که می توانید به طور موثر استراتژی بازاریابی خود را پیاده سازی کنید.

دسترسی به مخاطبان گسترده

در حال حاضر تیک تاک در سراسر جهان بیش از یک میلیارد کاربر فعال دارد، در نتیجه فرصت بی‌ نظیری است تا از این طریق بتوانید به مخاطب گسترده و متنوع دسترسی پیدا کنید.

تعامل بالا

کاربران تیک تاک در این پلتفرم نسبت به سایر پلتفرم ‌ها بیشتر درگیر هستند و طبق تحقیقات یک کاربر به اندازه تماشای یک فیلم وقت خود را در این پلتفرم صرف می کند.

تبلیغ مقرون به صرفه

قطعاً در مقایسه با بسترهای تبلیغاتی سنتی، تبلیغات در تیک تاک بسیار مقرون به صرفه ‌تر است. علاوه بر این از طریق تبلیغات در تیک تاک می توانید برای استراتژی بازاریابی خود نتایج چشمگیری دریافت کنید.

انعطاف پذیری

مهمترین ویژگی پلتفرم تیک تاک این است که خلاقیت افراد را تشویق و به برندها این فرصت را می دهد تا برند خود را با محتواهای متفاوت معرفی کنند. محتواهایی که بتوانند به راحتی کاربر را سرگرم کرده و با او وارد تعامل شوند.

انواع بازاریابی تیک تاک

انواع بازاریابی تیک تاک

بازاریابی از طریق تیک تاک می تواند از سه روش مختلف صورت بگیرد. می توانید در تیک تاک کانال ویژه خود را ایجاد کنید و ویدیوهای تبلیغاتی خود را در کانال خود بارگذاری کنید. مسیر دوم این است که با اینفلوئنسرها همکاری کنید تا از این طریق محتوای شما توسط مخاطب گسترده ‌ای دیده شود و مسیر سوم این است که تبلیغات پولی را انتخاب کنید.

همکاری با اینفلوئنسر

از خدمات اینستا، بازاریابی با اینفلوئنسرها است که توانسته اند در بازاریابی بسیار موفق ظاهر شوند، در تیک تاک نیز بازاریابی اینفلوئنسرها بسیار موفق آمیز بوده است. انتخاب اینفلوئنسرهایی که با برند، کسب و کار و محصولات شما همسو هستند، کمک می کند تا به مخاطب بیشتری دسترسی پیدا کنید و برای خود اعتبار ایجاد کنید. اینفلوئنسرهایی که با فالوورهای خود ارتباط دارند، می توانند بهترین نتایج را برای شما به دست آورند.

تبلیغات پولی

یکی از انواع استراتژی‌ های بازاریابی تیک تاک نوع پولی آن است که می تواند نتایج قابل توجهی را در پی داشته باشد. در ابتدا باید فرم تبلیغاتی مناسب را انتخاب کنید، تیک تاک قالب‌ های تبلیغاتی متعدد را متناسب با اهداف مختلف ارائه می دهد که می توانید با اهداف کمپین خود یک قالب مناسب را انتخاب کنید.

برای استراتژی تبلیغات پولی باید بودجه خود را مشخص کنید. گرچه پلتفرم تبلیغاتی تیک تاک این فرصت را می دهد که به دلیل انعطاف پذیری با هر بودجه‌ ای تبلیغات خود را انجام دهید، اما باید در این زمینه تمامی جوانب را در نظر گرفته و بودجه مناسبی را در اختیار داشته باشید.

هرچه تبلیغات شما از نظر بصری جذاب ‌تر باشد، این خلاقیت می تواند در کمپین تبلیغاتی پولی شما موثر باشد و بازدیدکنندگان قابل توجهی را دریافت کنید.

باید بر عملکرد تبلیغات پولی نظارت کامل داشته باشید و به طور مرتب استراتژی بازاریابی خود را اصلاح کنید. از طریق تجزیه و تحلیل ‌ها می توانید کمپین ‌های خود را بهینه‌ سازی کرده و به نتایج بهتر دسترسی پیدا کنید.

نحوه ایجاد کمپین بازاریابی در تیک تاک

در هر یک از پلتفرم‌ های رسانه ‌های اجتماعی که فعالیت می کنید، برای یک بازاریابی موثر ابتدا باید اهداف خود را مشخص، مخاطب هدف را تعیین، نوع محتوا را انتخاب، سپس پلتفرم مرتبط را انتخاب و محتوا را بر اساس یک تقویم طبق زمان ‌بندی منظم منتشر کنید. در ادامه با تجزیه و تحلیل عملکرد محتوا می توانید استراتژی بازاریابی خود را بهبود بخشیده و مسیر متفاوتی را در پیش بگیرید. دقت داشته باشید که بازاریابی شبکه اجتماعی یک فرایند ثابت نیست و باید در طول زمان اصلاح و تنظیم شود. برای ایجاد یک کمپین بازاریابی در تیک تاک باید چندین مرحله را طی کنید:

 مشخص کردن اهداف

شما باید آنچه را که می‌خواهید از طریق کمپین به دست آورید را کاملاً مشخص کنید. آیا شما می ‌خواهید آگاهی از برند خود را افزایش دهید؟ آیا می ‌خواهید ترافیک وب سایت را افزایش دهید؟ آیا می ‌خواهید افزایش فروش داشته باشید؟ هر یک از اهداف کمک می کنند تا مسیر استراتژی شما مشخص ‌تر شود، در نتیجه به موفقیت بیشتری دست پیدا می کنید.

برنامه‌ریزی برای تولید محتوا و انتشار آن

باید یک برنامه‌ ریزی منظم داشته باشید، شما باید با اهداف کمپین خود همسو باشید و در یک برنامه منظم محتوا را منتشر کنید. از این طریق می توانید یک حضور ثابت در پلتفرم تیک تاک داشته باشید و مخاطبان خود را همیشه درگیر نگه دارید.

نظارت و تنظیم

اگر می‌ خواهید بدانید که آیا استراتژی شما موفقیت آمیز بوده است یا خیر، می توانید از ابزارهای تحلیلی تیک تاک استفاده کنید. هر یک از این ابزارها معیارهای مختلفی را از جمله بازدید، تعامل و نرخ تبدیل را بررسی می کنند. بر اساس داده ‌هایی که دریافت می کنید، می توانید استراتژی خود را تغییر دهید تا بتوانید نتایج بهتری را کسب کنید.

نکات مهم استراتژی بازاریابی تیک تاک

نکات مهم استراتژی بازاریابی تیک تاک

برخلاف سایر پلتفرم‌ های رسانه اجتماعی همچون توییتر یا اینستاگرام، تیک تاک توانسته با الگوریتمی که دارد درک آسانی را برای کاربران ایجاد کند. این موضوع باعث شده است در سال های اخیر تیک تاک به عنوان رقیب اینستاگرام شناخته شود. برای بازاریابی در تیک تاک نیاز است تا یک رویکرد استراتژیک را در نظر بگیرید. با استفاده از نقاط قوت این پلتفرم می توانید در اجرای استراتژی بازاریابی موفق عمل کنید. اگر می‌ خواهید از تلاش برای بازاریابی در تیک تاک حداکثر استفاده را ببرید، بهتر است چند نکته مهم را به خاطر بسپارید.

شناسایی مخاطب هدف

قبل از اینکه برای محصول یا برند خود محتوا تولید کنید، باید بدانید که مخاطبین شما چه کسانی هستند. با بررسی رفتار کاربران، گرایش ‌ها و علایق آنها می توانید تولید محتوای خود را طبقه ‌بندی کرده و بر اساس اولویت محتوا را تولید کنید.

ایجاد محتوای جذاب

در تیک تاک خلاقیت حرف اول را می ‌زند، اگر می‌ خواهید در میان سایر کسب و کارها و رقبای خود دیده شوید، باید یک محتوای منحصر به فرد، سرگرم کننده، مرتبط و از نظر بصری بسیار جذاب را تولید کنید. محتوای شما می تواند با موضوع نمایش محصول، آموزش، پشت صحنه و بسیاری از موضوعات دیگر باشد. با ایجاد هر یک از محتواها و انتشار آن، با توجه به بازخوردی که دریافت می کنید، می توانید بهترین محتواها را تولید کنید.

استفاده از تصاویر جذاب

قطعاً استفاده از تصاویر چشم نواز و کیفیت بالا برای بازاریابی در تیک تاک ضروری به شمار می ‌آید. زمانی که کاربر در تیک تاک در حال جستجو است، باید این اطمینان را داشته باشید که محتوای شما بسیار متمایز است و می تواند او را جذب کند.

استفاده از هشتگ

قطعاً استفاده از هشتگ ‌های پرطرفدار می تواند به طور قابل توجهی بازدید محتوای شما را افزایش دهد. با استفاده از هشتگ‌ هایی که بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند، می توانید محتوای خود را به طیف گسترده تری از افراد نشان دهید. محتوای بازاریابی شما می تواند با هشتگ بیشتر دیده شود، هشتگ کمک می کند تا محتوا سریع ‌تر پیدا شود. بنابراین ایجاد محتوا با چالش، همراه با هشتگ یک روش عالی است تا آگاهی از برند زودتر افزایش پیدا کند. برای رسیدن به موفقیت بهتر است از هشتگ ‌هایی که پر مخاطب هستند استفاده کنید تا در آینده بتوانید هشتگ مربوط به خود را ترند کنید.

پیروی از ترندها

تیک تاک بستری است که چالش ‌های بسیاری را در آن به اشتراک می گذارند. با انتخاب چالش ‌های محبوب که به میزان قابل توجهی مورد استقبال قرار گرفته اند، شما نیز می توانید از این طریق، با در نظر گرفتن چالش ‌های ترند محتوای خود را به نمایش بگذارید. با استفاده از راه حل‌ های خلاقانه می توانید از ترندها در استراتژی بازاریابی خود استفاده کنید. علاوه بر اینکه می توانید اهداف خود را در چالش‌ های ترند شده پیاده سازی کنید، می توانید برای هدف خود یک چالش منحصر به فرد ایجاد کنید تا کاربران از این طریق با شما درگیر شوند.

دعوت به اقدام

یکی از بهترین شیوه ‌های بازاریابی در تیک تاک دعوت به اقدام یک عمل است. این عمل می تواند بازدید از وب سایت، شرکت در یک چالش یا موارد دیگر باشد. شما باید از طریق تبلیغات خود این پیام را به کاربر القا کنید که تبلیغ شما دعوت از کاربر برای اقدام یک عمل مثبت است.

تعامل با کاربر

برای موفقیت بیشتر در بازاریابی می توانید با یک نظرسنجی محتوای مورد علاقه دنبال کنندگان خود را جویا شوید. اینکه آنها دوست دارند بیشتر چه محتوایی را دنبال کنند، از آنها بخواهید برای محتوای شما نظر بدهند. این استراتژی نه تنها باعث افزایش تعامل شما با کاربر می شود، بلکه ویژگی اجتماعی بودن شما را نیز نشان می دهد.

اهمیت تولید محتوا

نکته قابل توجه در تولید محتوا در تیک تاک این است که محتوا در کنار اینکه باید کاربران را سرگرم ‌کند، باید نکته تبلیغاتی را نیز به طور مستقیم یا غیر مستقیم بیان کند. اگر بخش تبلیغات یک محتوا بیش از اندازه باشد کاربر محتوا را دنبال نخواهد کرد. بنابراین در ابتدای مسیر بهتر است محتواهای سرگرم کننده و اطلاع رسانی را ایجاد کنید تا بتوانید از این طریق مخاطب بیشتری را جذب کنید. سپس به مرور پست‌ های تبلیغاتی بیشتری را می توانید در صفحه خود منتشر کنید. قطعاً با ایجاد یک تعادل بین سرگرمی و تبلیغات، خریداران بالقوه تمایل بیشتری برای ارتباط با شما خواهند داشت.

در تولید محتوا شما باید از پس زمینه ‌های متعدد استفاده کنید. این شرایط کمک می کند تا همیشه کاربر با محتوای شما درگیر بماند، بهتر است از پس زمینه ‌های متعدد و زوایای مختلف محتوا را تولید کنید، جذابیت بصری همیشه کمک می کند تا نسبت به سایر رقبا محتوای متمایز را تولید کنید.

کاربران تیک تاک برای اصالت ارزش بالایی قائل هستند. باید شخصیت برند خود را در محتوا به خوبی به نمایش بگذارید و حتی با کاربران خود در سطح شخصی ارتباط برقرار کنید.

تیک تاک را به عنوان یک پلتفرم محتوای مبتنی بر صدا می شناسند. برای محتوای خود از موسیقی‌ های پرطرفدار و آهنگ ‌های جذاب که ترند شده ‌اند استفاده کنید.

به خاطر داشته باشید که کاربران تیک تاک جزو کاربران باهوش به شمار می‌ آیند و اگر محتوایی شما خسته کننده و بیش از حد طولانی باشد، قطعاً استقبال نخواهند کرد. کاربران تیک تاک ویدیوهای کوتاه، خلاقانه و سرگرم کننده را دوست دارند. این ماهیت تیک تاک است که باید برای تبلیغات و بازاریابی آن را لحاظ کنید. بنابراین زمانبندی برای تولید محتوای تیک تاک بسیار مهم است. شما باید ویدیو را بین ۲۰ تا ۳۴ ثانیه تنظیم کنید و اطلاعات را به گونه ‌ای ارائه دهید که از همان ابتدا کاربر را درگیر کند.

دقت داشته باشید تیک تاک برای مخاطب جوان طراحی شده است و محتوای تولیدی شما باید متناسب با مخاطب جوان باشد. اگر محصولات و خدمات شما برای بزرگسالان یا افراد مسن است، بازاریابی در تیک تاک موفقیت آمیز نخواهد بود.

سخن پایانی

تیک تاک به عنوان یکی از بهترین ابزارهای بازاریابی ویدیو یک راه حل هیجان انگیز برای بسیاری از کسب و کارها جهت ارتباط با مخاطب، افزایش تعامل و رسیدن به اهداف بازاریابی است. با درک و شناخت کامل پلتفرم تیک تاک می توانید محتوای جذاب را تولید و با در نظر گرفتن ترندها و تبلیغات پولی، از پتانسیل کامل بازاریابی تیک تاک استفاده کنید. از همین امروز بازاریابی در تیک تاک را آغاز و در دنیای پر جنب و جوش تیک تاک پیشرفت خود را مشاهده کنید.

دارکوب یک مجموعه بزرگ و بی ‌نظیر در حوزه طراحی سایت و بازاریابی است. تیم حرفه ‌ای و با تجربه دارکوب این توانایی را دارد که صفر تا صد بازاریابی رسانه های اجتماعی را با تضمین انجام دهد. کارشناسان متخصص در این زمینه با توجه به نوع کسب و کار شما بهترین استراتژی های بازاریابی رسانه های اجتماعی را به کار می گیرند.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته