دیجی کالا در ایران نام آشنایی است که همه آن را می شناسند. امکان ندارد با فردی صحبت کنید و از خرید از دیجی کالا نگوید. دیجی کالا با حضور قوی در تجارت الکترونیک در بخش های مختلف از جمله مد و پوشاک، کالاهای مصرفی و ده ها اقلام دیگر توانسته بیشترین سهم پلتفرم های آنلاین را از آن خود کند. چشم انداز دیجی کالا به عنوان یک ارائه دهنده خدمات تجارت الکترونیک، برتری نسبت به سایر رقبا است. این فروشگاه اینترنتی تلاش کرده است به ارزش های مهمی متعهد باشد، ارزش هایی همچون کار تیمی و مشتری مدار بودن، این ارزش ها باعث شده است که کاربران تجربه یک خرید بی نظیر و لذت بخش را داشته باشند. دیجی کالا با تعهد به مسئولیت اجتماعی، رشد شغلی و نوآوری همواره در تلاش است تا به موفقیت های بیشتر دست پیدا کند. اما سوالی که ذهن بسیاری از کاربران را به خود مشغول کرده است، این است که مهمترین دلیل موفقیت دیجی کالا چیست؟ در ادامه به این سوال پاسخ می دهیم.
لیست مطالب
موفقیت های پی در پی دیجی کالا می توانند دلایل بسیاری داشته باشند. خدمات متنوع، پشتیبانی قوی، تبلیغات گسترده، بازاریابی اینترنتی، مدیریت اصولی و تنوع محصولات از جمله دلایلی هستند که در مسیر موفقیت دیجی کالا بی تاثیر نبوده اند اما دلیل اصلی موفقیت دیجی کالا، سئو بوده است. زمانی که صحبت از سئو می شود بخش های مختلفی را در بر می گیرد که در مجموع می توانند به طور چشمگیری در موفقیت یک کسب و کار تاثیرگذار باشند.
از آنجا که دیجی کالا یک فروشگاه اینترنتی است، طراحی سایت و مدیریت آن از اهمیت بالایی برخوردار است. دیجی کالا می توانست از ابتدا با تبلیغات گسترده در بسترهای مختلف، خود را به دیگران معرفی کند، اما تیم حرفه ای بازاریابی دیجی کالا مسیر دیگری را در پیش گرفت. با انتخاب یک مسیر کم هزینه، آرام آرام توانست به موفقیت بی نظیری دست پیدا کند. سئو، مسیری بود که دیجی کالا با هدف و استراتژی لازم در پیش گرفت. بنابراین می توان گفت برای هر کسب و کاری طراحی سایت و اجرای سئو می تواند مسیر موفقیت باشد.
سال ها قبل زمانی که دیجی کالا فعالیت خود را آغاز کرد، محتوای ارزشمندی در سایت ها وجود نداشت. این فقر محتوا عاملی شد تا دیجی کالا با تمرکز بر تولید محتوای ارزشمند، خود را در میان سایر رقبا ثابت کند. پس از گذشت سالها و ارتقاء الگوریتم های گوگل، اینک سایتی که از محتوای ارزشمند و حرفه ای برخوردار باشد، در رتبه های اول قرار می گیرد. در حال حاضر کاربرانی که به دنبال کالا هستند، با سرچ در نوار جستجو، اولین سایتی که مشاهده خواهند کرد، دیجی کالا است. تیم حرفه ای تولید محتوای دیجی کالا با تمرکز بر محتوای ارزشمند و معتبر، توانسته اند به سرعت گوی رقابت را از رقبا برایند و همیشه دیجی کالا در رتبه اول موتورهای جستجو قرار بگیرد.
بسیاری از کاربران نسبت به محتوای متنی احساس بهتری دارند، چرا که از طریق متن می توانند به اطلاعات مهمی در خصوص کالا و محصول مورد نظر دست پیدا کنند. دیجی کالا در ارائه محتوای متنی تلاش کرده است تا یک محتوا با موضوعات مهم را در سایت درج و با مختصر کردن متن و ارائه فاکتورها و ویژگی های لازم، محتوا را بسیار کوتاه، مختصر اما مفید در نظر بگیرد. کاربر با بررسی آیتم های مهم یک محصول در مدت زمان کوتاهی می تواند خرید خود را ثبت کند. نوشتن محتوای بلند و گیج کننده، قطعاً می تواند کاربر را از خرید معاف کند.
قطعاً اولین استراتژی برای سئو سایت فروشگاهی یافتن کلمه کلیدی مهم است. یکی از رازهای موفقیت سئو سایت دیجی کالا نیز کلمات کلیدی هستند. زمانی که کاربر کلمه کلیدی را در موتور جستجو وارد می کند، موتور جستجو سایت مرتبط را نشان می دهد. مهم است که در سایت از کلمات کلیدی مناسب و مرتبط استفاده شده باشد. اگر سایت در زمینه کلمات کلیدی بهینه شده باشد، موتور جستجو آن را درک کرده و سایت را به مشتری بالقوه نشان می دهد. دیجی کالا با تمرکز بر پیدا کردن کلمات کلیدی معتبر، تلاش کرده است تا ترافیک بیشتری را به سمت سایت خود هدایت کند. دیجی کالا با شناخت و شناسایی کاربران خود، کلمات کلیدی مناسب را انتخاب می کند، کلمات کلیدی کوتاه، خاص و رقابتی که می توانند کاربران بیشتری را جذب کنند. تیم محتوای دیجی کالا متناسب با هر کالا و محصولی که وجود دارد، کلمات کلیدی مرتبط را استفاده کرده اند.
در بسیاری از سایت های فروشگاهی آنچه اهمیت داده نمی شود، فونت و رنگ به کار رفته در سایت است. نکته ای که دیجی کالا به آن دقت کرده و از این فرصت بهرهبرداری خوبی کرده است. توجه به همین جزئیات کوچک است که می تواند در موفقیت یک وب سایت تاثیرگذار باشد. عدم وجود غلط املایی و دستوری، انتخاب فونت و سایز مناسب، از مواردی هستند که در جذب مخاطب می توانند تاثیرگذار باشند.
انتخاب فونت مناسب با سایت، این تضمین را می دهد که کاربر جذب محتوا شود. استفاده از رنگ متضاد برای فونت نسبت به پس زمینه، در جذب کاربر اهمیت بسیاری دارد. دیجی کالا مطالب خود را محدود به چند فونت کرده است. استفاده از فونت های زیاد می تواند منجر به نرخ پرش کاربر شود. البته باید دقت داشته باشید که اندازه فونت و رنگ متن تا حدود زیادی می توانند در بارگذاری وب سایت تاثیرگذار باشند. تیم محتوای قوی دیجی کالا این موضوع را می داند و همواره در قسمت فونت و رنگ مطابق استانداردها پیش رفته است. رنگ فونت باید نسبت به پس زمینه یک تضاد خوبی داشته باشد.
قطعاً انتخاب سایز فونت خیلی کوچک یا خیلی بزرگ مناسب سایت فروشگاهی نخواهد بود. دیجی کالا با رعایت سایز فونت تلاش کرده است، صفحات وب سایت حتی در صفحات نمایش کوچک نیز به راحتی خوانده شوند. جدا کردن سرفصل ها از دیگر مواردی است که در محتوای متنی می توان آن را در محتوای متنی دیجی کاملاً مشاهده کرد.
لینک هایی که در متن وجود دارند نسبت به پس زمینه باید متفاوت باشند و به صورت آشکار کاربر بتواند آنها را مشاهده کند. برجسته کردن لینک هایی که قابلیت کلیک دارند بر تجربه کاربری تاثیرگذاری زیادی می گذارد. این استراتژی کمک می کند تا ناوبری و گشتن در سایر صفحات وب سایت بیشتر شود.
وب سایت های بصری جذابیت بیشتری برای مخاطبان دارند. همچنین تصاویر می توانند در جذب کاربر نقش مهم و اساسی داشته باشند. دیجی کالا از این فرصت استفاده بهینه کرده است و با انتخاب تصاویر و کاهش حجم فایل، وب سایت خود را علاوه بر اینکه از نظر بصری جذاب نشان داده است، بارگذاری صفحات را نیز بهبود بخشیده است. انتخاب تصاویری که برای کاربران از جذابیت بالایی برخوردار باشد، در دیجی کالا مورد تایید است. تیم سایت دیجی کالا تلاش کرده است تا تصاویری انتخاب شوند که کاربر را جذب کنند. ارائه چندین تصویر از زوایای مختلف یک محصول، نیز کاربر را بیشتر درگیر می کند. از این طریق تلاش می شود تا حس اعتماد کاربر را نسبت به محصول معرفی شده به دست آورند.
یکی از فاکتورهایی که در موتورهای جستجو برای رتبه بندی در نظر گرفته می شود، سرعت بارگذاری سایت است که ارتباط مستقیمی با حجم تصاویر دارد. قطعاً تصاویر بزرگ زمان بارگذاری سایت را افزایش می دهند که این موضوع می تواند منجر به نرخ پرش بالا شود. بدین ترتیب بخش قابل توجهی از صفحات وب سایت بدون بازدید می ماند. اما تیم محتوای دیجی کالا با بهینهسازی تصاویر، سرعت بارگذاری صفحات را افزایش داده است. به این معنا که در زمان کوتاه با سرعت بالا، صفحات وب سایت برای کاربران باز می شود.
زمان، فاکتور مهمی بوده است که دیجی کالا به آن اهمیت داده است. از آنجا که کاربر خرید اینترنتی را برای صرفهجویی در زمان انتخاب می کند، دیجی کالا به این هدف کاربر توجه ویژه ای داشته است. با طراحی فروشگاه اینترنتی به صورت استاندارد و افزایش سرعت بارگذاری وب سایت، تجربه کاربری نیز بهبود پیدا می کند. زمانی که کاربر کلمه کلیدی را در نوار جستجو تایپ می کند تا زمان بارگذاری کامل صفحه، نباید زمان زیادی معطل بماند. بررسی ها نشان داده است که کاربران با ورود به وب سایت هایی که بارگذاری آنها چند ثانیه بیشتر طول می کشد، ارتباط خوبی برقرار نمی کنند و سایت را رها می کنند. بارگذاری آرام صفحه، کاربران را نا امید کرده و در نهایت منجر به نرخ پرش بالاتر می شود.
از دیگر مواردی که سایت های فروشگاهی به آن توجه ندارند، نوار جستجو است. اگر نوار جستجو بهینه شده باشد، می تواند نرخ تبدیل را تا ۲۰ درصد افزایش دهد. بنابراین در سایت فروشگاهی نوار جستجو نقش بسیار مهمی دارد. دیجی کالا نوار جستجو را در جایی قرار داده است که کاربر بدون اتلاف وقت می تواند آن را پیدا و محصول مورد نظر خود را در کادر جستجو، درج کند. بهترین مکان قرار دادن نوار جستجو در قسمت بالای صفحه، در مرکز یا سمت راست است. دیجی کالا نیز نوار جستجو را در قسمت بالا قرار داده است تا در معرض دید کاربر باشد، استفاده از رنگ و فونت مناسب نیز آن را نسبت به سایر محتوای صفحه متمایز کرده است.
دیجی کالا از آنجایی که طیف وسیعی از محصولات را ارائه می دهد، در نظر گرفتن یک نوار جستجوی پیشرفته در موفقیت آن بی تاثیر نبوده است. تحقیقات نشان داده است وب سایت هایی که از نوار جستجو استفاده می کنند، با افزایش ترافیک سایت روبرو می شوند. در مقابل، وب سایت های فروشگاهی که نوار جستجو ندارند، کاربر باید به دنبال محصول خود باشد، زمان زیادی را صرف کند که در نتیجه با نرخ پرش بالا روبرو می شود.
خرید و فروش اینترنتی در سایت هایی که محصولات متنوعی را ارائه می دهند، می تواند چالش برانگیز باشد. دستهبندی محصولات در سایت های فروشگاهی که تنوع محصولات بیش از اندازه است، منجر به ناوبری آسان می شود. دیجی کالا در یک اقدام آگاهانه تمامی محصولات خود را در دستهبندی های متفاوت با زیر مجموعه های متنوع ارائه کرده است. به گونه ای که کاربر به طور مستقیم به آنچه نیاز دارد، هدایت می شود. این دسته بندی ها بر اساس کلمات کلیدی صورت گرفته است تا از این طریق بازدید کاربر آسان، نرخ پرش کاهش و زمان حضور کاربر در سایت افزایش پیدا کند. نه تنها دسته بندی کمک می کند تا کاربر زودتر به هدف خود برسد، بلکه خزنده های موتورهای جستجو نیز وب سایت را به درستی هدایت می کنند. علاوه بر این دسته بندی محصول منجر به گستردگی محتوا می شود و از درج محتوای تکراری نیز جلوگیری می کند.
وب سایت اولین نقطه تماس یک کسب و کار با کاربر است. اگر این تعامل به درستی انجام نشود، افزایش بازدید فروشگاه اینترنتی رخ نمی دهد. دیجی کالا به عنوان یک فروشگاه اینترنتی سایت خود را بسیار کاربر پسند طراحی کرده است. کاربران با ورود به سایت یک تجربه روان را دریافت می کنند. آنها می توانند در صفحات جستجو و اطلاعات لازم را دریافت کنند. در دیجی کالا کاربران بدون سردرگمی، در زمان کوتاهی به آنچه که نیاز دارند، دسترسی پیدا می کنند. تجربه یکپارچه، نتیجه یک سایت کاربر پسند است. دیجی کالا توانسته با طراحی سایت کاربر پسند کاربران را علاقمند نگه دارد و آنها را به دنبال کردن محتوای جدید تشویق کند. سابقه دیجی کالا نشان می دهد که به کاربران خود اهمیت می دهد و آنها را یک سرمایه مهم می داند.
دیجی کالا این را می داند که طیف گسترده ای از کاربران به سایت مراجعه می کنند، کسانی که نسبت به دنیای اینترنت اطلاعات کافی ندارند و یا کسانی که به راحتی با تمام بخش های یک سایت می توانند ارتباط برقرار کنند. دیجی کالا سعی کرده است، سایت خود را ساده و بدون هیچ گونه پیچیدگی طراحی کند تا کاربران بتوانند به تمام بخش های این وب سایت مراجعه کنند. تلاش شده است پنجره های متعدد در نظر گرفته نشود، چرا که ممکن است کاربر را دچار سردرگمی کند. با در نظر گرفتن رنگ، فونت و قالب های مشخص و پیروی از یک الگو در تمام صفحات، فرایند ورود کاربر را آسان کرده است. با در نظر گرفتن بخش زیادی از صفحه به رنگ سفید، تلاش شده است تا کاربر مدت زمان بیشتری در وب سایت باقی بماند.
سایت دیجی کالا یک سایت فروشگاهی است، در سایت فروشگاهی کدام نماد بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد؟ نماد سبد خرید از جمله نمادهایی است که باید در دسترس کاربر باشد. دیجی کالا با توجه به این موضوع تلاش کرده است تا فرایند خرید کالا را برای کاربر تسهیل کند. برای خرید از دیجی کالا نیاز به ثبت اطلاعات زیادی نیست. ساده سازی فرایند هر خریدی در موفقیت افزایش فروش آنلاین تاثیرگذار است. مراحل باید به گونه ای در کنار یکدیگر قرار بگیرند، بدون هیچ آیتم اضافه ای، تا خریدار بتواند در زمان کوتاهی خرید خود را ثبت کند. دیجی کالا همواره تلاش کرده است در تمامی فروش محصولات خود، فرایند خرید را کوتاه در نظر بگیرد.
با حذف فیلدهای اضافی، هدایت مستقیم کاربر به صفحه خرید، درج آیتم افزودن به سبد خرید و سپس انتقال به صفحه پرداخت، مسیر خرید بسیار کوتاه شده است. پس از اتمام اضافه کردن تمام اقلام، با نمایش هزینه کل، کاربر می داند مبلغ نهایی پرداخت او چه مقدار است. با شرح جزئیات همچون هزینه های حمل و نقل، مالیات، تخفیف ها و موارد دیگر، کاربر می داند که مبلغ نهایی چگونه برآورد شده است. به طور کلی تمامی آیتم ها در صفحه سایت دیجی کالا به گونه ای قرار گرفته اند که کاربر دچار حواس پرتی نمی شود.
برخی از سایت های فروشگاهی بخش نظرات سایت خود را بیهوده می دانند. اما شرکت هایی همچون دیجی کالا از این فرصت استفاده کرده و آن را به یک ابزار موثر تبدیل کرده است. بخش نظرات سایت دیجی کالا به درستی مدیریت می شود تا بتواند تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد.
دیجی کالا از فرصت باز گذاشتن نظرات استفاده کرده است و آن را یک راه تعامل با کاربر می داند. تولید محتوا در سایت دیجی کالا به گونه ای است که کاربران وقت می گذارند و نظرات خود را اعلام می کنند. زمانی که در مورد یک پست یا محتوا کاربران نظرات بسیاری را درج می کنند، این نشانه خوبی است، چرا که کاربر توانسته با محتوا درگیر شود. با مراجعه به بخش نظرات با ده ها و صدها کامنت روبرو می شوید که کاربران نظرات خود را اعلام کرده اند، اما چگونه دیجی کالا از این فرصت به نفع خود استفاده کرده است؟
تیم محتوایی دیجی کالا با بررسی تمام نظرات، ایده هایی را برای ایجاد پست های بعدی دریافت می کنند. آنها نسبت به انتقادها واکنش نشان داده و آنها را در بهبود فرایند کاری خود اعمال می کنند. درج کامنت و نظر زیاد برای یک پست نشان می دهد که محتو ارزشمند است. تمام محتوایی که در سایت دیجی کالا درج می شوند با شمار بسیاری از کامنت ها روبرو می شوند. گرچه بررسی کامنت ها می تواند زمان زیادی را بگیرد اما قطعاً ارزش دارد. دیجی کالا با پاسخ سازنده به نظرات منفی و انتقادی همواره تلاش کرده است تا کاربران را با خود همراه نگه دارد.
سازگاری وبسایت با تلفن همراه به این معنا است که در صفحه کوچک تلفن همراه، تمامی اطلاعات واضح و قابل دسترس باشند. از همان ابتدای راه اندازی وب سایت، دیجی کالا با توجه به اهمیت تلفن همراه، سعی کرده است سایت را به گونه ای طراحی کند که برای گوشی های تلفن همراه نیز سازگار باشد. با توجه به استفاده گسترده افراد از تلفن همراه، بخش وسیعی از ترافیک وب سایت دیجی کالا را کاربران تلفن همراه تشکیل می دهند. زمانی که وب سایت دیجی کالا با تلفن همراه سازگاری دارد، دسترسی بیشتری به کاربران ایجاد می شود.
دیجی کالا تجربه کاربری مثبت را یکی از اولویت های خود در نظر گرفته است، به خصوص زمانی که کاربران بیشتر از تلفن همراه برای ورود به سایت ها استفاده می کنند. کاربر خواستار دسترسی سریع به اطلاعات است. دیجی کالا از طریق بهینهسازی تصاویر در ثانیه های بسیار کم، بارگذاری را به صورت کامل انجام می دهد. بنابراین می توان گفت در دنیای اینترنت که توجه کاربر بسیار کوتاه و انتخاب بسیار فراوان است، سرعت بارگذاری وب سایت می تواند عاملی در تعیین موفقیت یک کسب و کار باشد. زمانی که سایت کاربر پسند باشد، تجربه کاربری افزایش پیدا می کند و کاربران با رضایت بیشتری سایت را ترک می کنند.
در سایت فروشگاهی به روز رسانی وب سایت بر اساس آخرین الگوریتم های سئو بسیار اهمیت دارد. موتورهای جستجو به ویژه گوگل به طور مداوم الگوریتم ها را تغییر می دهد تا تجربه کاربری بهبود پیدا کند. به روز رسانی به یک وب سایت اجازه می دهد که تغییرات را به سرعت، مطابق با تغییرهای موتورهای جستجو انجام دهد. تیم سئو سایت دیجی کالا با به روز رسانیهای منظم در افزایش اعتبار سایت تاثیرگذار بوده اند. به روز رسانی وب سایت می تواند فاکتورهای مختلفی از جمله کیفیت محتوا را تحت تاثیر قرار دهد.
قطعاً تبلیغات در موفقیت دیجی کالا بسیار تاثیرگذار بوده است. ایجاد تبلیغاتی که اطلاع رسانی دقیقی را برای مشتریان بالقوه انجام دهد، برای کسب و کار می تواند از اهمیت بالایی برخوردار باشد. از طریق تبلیغات می توان اطلاعات مهمی از جمله نحوه خریداری، کیفیت، ویژگی ها، قابلیت ها را به راحتی منتقل کرد. تبلیغات کاربران را به خریدار تبدیل و آنها را به یک مشتری دائمی تبدیل می کند. علاوه بر این با متمایز کردن برند می تواند اعتماد کاربران را جلب کند.
دیجی کالا در زمینه استراتژی بازاریابی دیجیتال، از راهکارهای متفاوتی استفاده کرده است که هر استراتژی با هدف مشخصی پیادهسازی شده است. علاوه بر تبلیغات محیطی، چاپی و البته تبلیغات رادیو و تلویزیون، دیجی کالا تمرکز زیادی را برای تبلیغات اینترنتی گذاشته است. تیم تبلیغات دیجی کالا با درک کامل از اهمیت فضای اینترنت در این زمینه بسیار موفق عمل کرده است. فعالیت در رسانه های اجتماعی، موتورهای جستجو به ویژه تبلیغات در گوگل و البته وب سایت ها از جمله مسیرهایی بوده است که دیجی کالا برای معرفی خدمات خود استفاده بهینه داشته است.
دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی اینترنتی تاثیر بسیار گسترده ای بر روی فروش محصولات دارد. دیجی کالا از این فرصت استثنایی برای رشد کسب و کار خود استفاده کرده است و از این استراتژی مقرون به صرفه به طور گسترده خدمات خود را معرفی کرده است. تبلیغات در رسانه های اجتماعی از جمله اینستاگرام، پینترست، لینکدین، توییتر و موارد دیگر از راه های عالی برای افزایش فروش هستند. چرا که از این طریق می توان به سرنخ های بیشتری دسترسی پیدا کرد. از طریق رسانه های اجتماعی می توان به عادات خرید کاربران پی برد و آن را در فعالیت خود به کار گرفت. بیش از ۷۰ درصد افراد به هنگام تصمیم گیری برای خرید خود از فضای اینترنت استفاده می کنند، دیجی کالا از این فرصت استفاده کرده و در بخش های مختلف تبلیغ اینترنتی را انجام داده است.
تیم برنامه نویسی دیجی کالا در ابتدا سایت را با تکنولوژی برنامه نویسی Asp راه اندازی کردند. اما به دلیل افزایش هزینه ها زبان برنامه نویسی PHP را جایگزین کردند تا هزینه ها کاهش پیدا کند. با توجه به گستردگی خدمات دیجی کالا، این زبان برنامه نویسی از امنیت بیشتری برخوردار است. آنجا باعث شد که دیجی کالا از زبان برنامه نویسی Asp استفاده کند، این است که نسبت به سایر زبان های برنامه نویسی قویتر است و از آنجا که دیجی کالا دارای سطوح مختلف ارائه خدمات است، بهترین گزینه برنامه نویسی بوده است.
PHP زبان برنامه نویسی دیجی کالا به دلیل قابلیت های متن باز بودن، رایگان بودن، دامنه کاربرد وسیع، نگهداری آسان و ده ها دلیل دیگر به عنوان یکی از زبان های برنامه نویسی بدون رقیب شناخته شده است. طراحی وب سایت از طریق این زبان برنامه نویسی با هدف مدیریت آسان وب سایت در حال توسعه است. بنابراین می توان گفت هسته اصلی سایت دیجی کالا از طریق فناوری Asp صورت گرفته است و در بخش های مختلف از زبان برنامه نویسی PHP نیز استفاده شده است. گرچه از طریق فروشگاه ساز می توان سایت فروشگاهی را طراحی کرد، اما به دلیل گستردگی این حوزه توصیه می شود از تیم سئو قوی برای طراحی و برنامه نویسی وب سایت فروشگاهی خود بهره مند شوید.
با تغییر عادات مردم از خرید حضوری به خرید اینترنتی، فروشگاه های اینترنتی یکی پس از دیگری با تمرکز بر محصولات خاص فعالیت خود را آغاز می کنند. اما در میان تمام فروشگاه های اینترنتی این نام دیجی کالا است که نسبت به سایر فروشگاه ها بیشتر شنیده می شود. دیجی کالا از همان ابتدا همکاری خود را با یک تیم حرفه ای تبلیغات و طراحی سایت، آغاز کرد. در زمانی که محتوای ارزشمندی در سایت ها پیدا نمی شد، دیجی کالا با تمرکز بر این کمبود، مسیر خود را آغاز کرد. در واقع تبلیغات و رعایت موارد سئو سایت در موفقیت دیجی کالا تاثیر بیشتری داشته اند. اگر شما نیز به عنوان یک فروشگاه اینترنتی قصد فعالیت دارید تمرکز خود را بر روی تبلیغات و سئو سایت بگذارید. ممکن است رعایت موارد سئو در سایت بازخورد آنی نداشته باشد، اما در طولانی مدت قطعاً توجه کاربران را به خود جلب می کند.
تیم حرفه ای دارکوب متشکل از کارشناسان و متخصصان حرفه ای، طراحی سایت فروشگاهی را به طور تخصصی با رعایت تمام موارد سئو و با تضمین کیفیت ارائه می دهد. جهت مشاوره با کارشناسان ما برای طراحی سایت مارکت پلیس یا فروشگاهی در ارتباط باشید.