اگر از ثبت مکان در گوگل مپ و اسنپ اطلاعاتی ندارید، در ادامه توضیح خواهیم داد. یک نقشه که بر روی آن کسب و کار شما ثبت شده است، میتواند به کاربر کمک کند تا بدون اتلاف وقت شما را بر روی نقشه پیدا و به شما دسترسی پیدا کند. در دورانی که زمان بسیار اهمیت دارد، رفتن از یک خیابان به خیابان دیگر، برای پیدا کردن محل مورد نظر چندان خوشایند نخواهد بود. فناوری در اینجا نیز قدرت خود را نشان میدهد تا با ثبت محل کسب و کار خود بر روی نقشه، بتوانید کسانی که به کسب و کار شما نیاز دارند را بهتر راهنمایی کنید. زمانی که کسب و کار خود را بر روی نقشههای مسیریابی ثبت میکنید، این اطمینان به کاربر داده میشود، تا به راحتی شما را پیدا میکند. ثبت بر روی نقشههای مسیریابی به معنای حضور قوی شما در بازار و صحنه رقابت است. بنابراین هرگز اهمیت ثبت کسب و کار خود را بر روی نقشههای مسیریابی نادیده نگیرید. دسترسی آسان به کسب و کار شما، ایجاد حس اعتماد در کاربران از مهمترین مزیتهای ثبت کسب و کار بر روی نقشههای مسیریابی است. بنابراین این استراتژی بازاریابی اینترنتی را از دست ندهید.
لیست مطالب
یکی از دقیقترین و قابل اعتمادترین نقشهها که در سالهای اخیر توانسته نظر بسیاری از کاربران را جلب کند، گوگل مپ است. مهمترین مزیت استفاده از گوگل مپ این است که به جستجوی گوگل پیوند خورده است، در نتیجه میتوان به راحتی به مسیر بسیاری از مکانهای مورد نظر دسترسی پیدا کنید. گوگل مپ توانسته یک ابزار ضروری برای بسیاری از افراد جهت تردد در شهر باشد. با توجه به اهمیت گوگل مپ، بسیاری از افراد کسب و کار خود را در این نقشه ثبت میکنند. ثبت مکان در گوگل مپ مزایای بسیاری از جمله پیدا کردن آسان کسب و کار شما توسط مشتریان بالقوه را دارد. همچنین اگر فروشگاه شما دارای سایت است، ثبت لوکیشن در نقشه کمک میکند تا رتبهبندی سایت شما در موتورهای جستجو بهبود پیدا کند.
برای ثبت مکان بر روی گوگل مپ میتوانید از طریق گوشی تلفن همراه یا کامپیوتر به راحتی اقدام کنید.
برای رسیدن به یک فروشگاه یا یک مغازه، روشهای متفاوتی را میتوان انتخاب کرد. برخی از افراد با وسیله نقلیه شخصی خود، برخی دیگر با وسایل نقلیه عمومی و برخی از تاکسیهای اینترنتی استفاده میکنند. تاکسیهای اینترنتی از جمله اسنپ، توانسته نیاز بسیاری از کاربران را در زمینه حمل و نقل برطرف کند. اسنپ یکی از تاکسیهای اینترنتی است که در سالهای اخیر توانسته به دلیل خدمات خوب، رضایت بسیاری از کاربران را جلب کند. آنچه باعث رضایتمندی کاربران از اسنپ شده است، انتخاب مسیرهای کوتاه توسط رانندگان است که زمان سفر را بسیار کوتاه میکند.
فرایند استفاده از اسنپ به این صورت است که ابتدا کاربر باید آدرس مبدا را ثبت کرده، سپس آدرس مقصد را ثبت و درخواست خود را نهایی کنید. در قسمت ثبت مقصد، اگر محل مورد نظر بر روی نقشه ثبت نشده باشد، کاربر باید نام خیابان و در نهایت نام کوچه را وارد کند. اما زمانی که کسب و کار شما بر روی نقشه ثبت شده باشد، با وارد کردن نام کسب و کار شما در قسمت تعیین مقصد، بلافاصله لوکیشن نمایش داده میشود. بنابراین استفاده از لوکیشن در اسنپ کمک میکند تا کاربر مقصد را به درستی تعیین کند و به طور دقیق به محل کسب و کار شما دسترسی پیدا کند.
اما چگونه لوکیشن اسنپ را فعال کنیم؟ اگر میخواهید در نقشه مسیریابی اسنپ، فروشگاه یا مغازه خود را ثبت کنید، هیچ محدودیتی برای ثبت فروشگاه در اسنپ وجود ندارد. شما تنها باید لوکیشن فروشگاه، مغازه یا محل کسب و کار خود را بر روی نقشه اسنپ، ثبت کنید تا به راحتی کاربران بتوانند در صورت نیاز، شما را بر روی نقشه پیدا کرده و خود را به شما برسانند.
اسنپ از سیستم Open Street Map استفاده میکند. این سیستم یک پروژه مشترک و منبع باز، یک نقشه قابل ویرایش و رایگان است. مهمترین ویژگی این سیستم این است که کاربر محور است، به این معنا که هر کسی میتواند اطلاعاتی را به آن افزوده، ویرایش و یا به روزرسانی کند.
باید این نکته را خاطر نشان کرد که اخیرا دسترسی ایرانیان به سایت محدود و غیر فعال شده است و کاربران نمیتوانند با IP ایران وارد این سایت شوند. بهترین راه حل این است که کاربران از IP خارج از ایران به سایت وارد شوند.
در سال ۱۳۹۳ شرکت اسنپ فعالیت خود را آغاز کرد. با گذشت زمان این شرکت کوچک دامنه فعالیت خود را گسترش داد و اینک علاوه بر خدمات تاکسی تلفنی، با راهاندازی بخش جدیدی به نام اسنپ شاپ، خدمات خود را بهتر و بیشتر ارائه میدهد. بسیاری از محصولات سوپرمارکت، دیجیتال، وسایل آشپزخانه، لباس و سایر لوازم توسط اسنپ شاپ عرضه میشود. برای استفاده از اسنپ شاپ شما میتوانید هم به عنوان خریدار و هم به عنوان فروشنده با این بخش همکاری داشته باشید.
اگر به عنوان فروشنده قصد دارید محصولات خود را در اسنپ شاپ عرضه کنید، باید ابتدا ثبت نام خود را در اسنپ شاپ انجام دهید. ثبت نام فروشگاه در اسنپ شاپ را از پنل فروشندگان شروع کنید، پس از وارد کردن اطلاعات، در صورت تایید و احراز هویت، یک حساب کاربری برای شما ایجاد میشود. با توجه به کسب و کاری که دارید و تعیین محصولاتی که قصد فروش آنها را دارید، میتوانید فعالیت خود را آغاز کنید. هیچ محدودیتی برای ثبت فروشگاه ندارد، انواع فروشگاهها و مغازههای پوشاک، لوازم دیجیتال، لوازم آشپزخانه، آرایشی بهداشتی و موارد دیگر میتوانند در پنل فروشندگان اسنپ شاپ ثبت نام و فعالیت کنند. در بخش دیجیتال مارکتینگ، اسنپ شاپ توانسته گامهای خوبی را بردارد. در صورت جابجایی محل کار خود میتوانید آدرس قدیمی را حذف و آدرس جدید را جایگزین کنید.
انتقال لوکیشن از گوگل مپ به اسنپ کار بسیار سادهای است، نه تنها اسنپ بلکه میتوانید لوکیشن را از گوگل مپ به سایر پلتفرمهای مسیریاب نیز ارسال کنید. انتقال لوکیشن هیچ تفاوتی در گوشی آیفون و اندروید ندارد. باید آدرس مورد نظر خود را در گوگل مپ مشخص کنید. در قسمت پایین، مشخصات مقصد را مشاهده خواهید کرد که این مشخصات طول و عرض جغرافیایی مقصد هستند. این مشخصات را کپی کنید و در اسنپ یا هر مسیریاب دیگری وارد شوید. در قسمت مقصد، طول و عرض جغرافیایی محل مورد نظر را که در گوگل مپ کپی کردهاید را اینجا باید پیست کنید. زمانی که مقصد را تایید کنید، همان مقصدی که در گوگل مپ کپی کردهاید باز میشود و هیچ تفاوتی ندارند.
خدماتی که توسط تاکسیهای اینترنتی از جمله اسنپ ارائه میشود، بر اساس موقعیت مکانی است. بنابراین باید لوکیشن را فعال کنید. اما چگونه لوکیشن را برای اسنپ فعال کنیم؟ برای نصب لوکیشن اسنپ باید مراحل زیر را طی کنید.
یکی از انواع تبلیغات اینترنتی، ثبت مکان بر روی نقشه است. ثبت کسب و کار در نقشه میتواند برای نشان دادن کسب و کار شما بسیار مفید باشد. اگر در گوگل مپ کسب و کار خود را ثبت کنید، در صفحه اول گوگل کسب و کار شما نمایش داده میشود که این موضوع میتواند کاربران بیشتری را به سمت شما هدایت کند. به نوعی میتوان گفت ثبت کسب و کار در گوگل مپ نوعی از تبلیغات رایگان در گوگل به شمار میآید. علاوه بر گوگل مپ، ثبت کسب و کار در اسنپ نیز میتواند منجر به تبلیغ کسب و کار شما شود. آنچه اهمیت دارد، رایگان بودن ثبت است. زمانی که کاربر از اسنپ استفاده میکند علاوه بر کاربر، راننده نیز با نقشه در ارتباط است. بنابراین کسب و کار شما برای دو نفر معرفی میشود، بسیاری از رانندگان از این فرصت استفاده کرده و با در نظر گرفتن کسب و کار شما در موقعیتهای مناسب ممکن است به شما مراجعه کنند. نکته قابل توجه دیگر در ثبت کسب و کار در اسنپ این است که کاربران پلتفرمهای دیگر نیز شما را به راحتی پیدا خواهند کرد. هر چه میزان معرفی کسب و کار شما از طرق مختلف بیشتر شود، ترافیک سایت شما افزایش خواهد یافت.
ثبت مکان در نقشه از جمله گوگل مپ میتواند بر سئو سایت تاثیر بسیار مهمی بگذارد. زمانی که شما کسب و کار خود را بر روی گوگل مپ ثبت میکنید، پیدا کردن شما برای مشتریان بالقوه آسانتر خواهد شد. علاوه بر اینکه به صورت فیزیکی کسب و کار خود را دارید، میتوانید به صورت آنلاین نیز حضور خود را اعلام کنید. این موضوع بر روی رتبهبندی وب سایت شما در موتور جستجو بسیار تاثیر میگذارد.
بین سایت، موقعیت مکانی در نقشه و کاربر یک ارتباط مستقیمی وجود دارد. زمانی که کاربر موقعیت مکانی شما را بر روی گوگل مپ شناسایی کند، با اعتماد بیشتری به سایت شما مراجعه میکند. اگرچه کاربران به صورت حضوری به مکان ثبت شده در گوگل مراجعه نمیکنند اما این موضوع کمک میکند تا با اعتماد بیشتری به سایت مراجعه و از خدمات و محصولات شما استفاده کنند. گوگل مپ میتواند ترافیک سایت شما را بالا ببرد، بنابراین با ثبت محل کسب و کار خود در گوگل مپ، علاوه بر آگاهسازی کاربران نسبت به مکان فروشگاه و مغازه خود، میتوانید از نظر سئو نیز سایت خود را ارتقا دهید. بیشترین تاثیر بر روی سئو محلی است، چرا که کاربران بیشتری میتوانند به سایت شما مراجعه کنند.
قطعاً پیدا کردن یک فروشگاه بر روی نقشه بسیار اهمیت دارد، علاوه بر اینکه اعتماد کاربر جلب میشود، میتواند یک تبلیغ محسوب شود. کسب وکارهایی که در مناطقی راهاندازی شدهاند که معروف و یا نام آشنا نیستند، ثبت مکان آنها در اسنپ میتواند هم برای آنها و هم کاربر بسیار مفید واقع شود. کسب و کارها به این اطمینان میرسند که به راحتی موقعیت آنها شناسایی میشود و کاربر نیز به سرعت تنها با وارد کردن نام کسب و کار شما، درخواست تاکسی اینترنتی اسنپ را ثبت میکند.
برای موفقیت کسب و کار خود همین حالا گامهای مهم را در حوزه دیجیتال مارکتینگ بردارید. شرکت دارکوب در زمینه سئو، دیجیتال مارکتینگ، ثبت دامنه و هاستینگ و راه اندازی استارت آپ موفقیتهای بسیاری را کسب کرده است و میتواند یک همراه خوب برای شما جهت رسیدن به موفقیتهای بیشتر باشد.