تفاوت بین تولید محتوا و کپی رایتینگ

نوشته شده توسط دارکوب

محتوای وب کلید ایجاد ترافیک برای سایت ها است. ایجاد محتوای جذاب و سازماندهی آن در دسته بندی های مختلف برای ناوبری و پیمایش آسان، مهمترین عامل برای یک سایت موفق است. همچنین، بهینه سازی محتوای وب برای موتورهای جستجو بسیار مهم است تا به کلمات کلیدی مورد استفاده برای جستجو پاسخ دهد.

انواع محتوای وب

متن (Text): در صفحه وب به عنوان بلوک های متنی یا درون تصاویر اضافه می شود. بهترین محتوای نوشته شده، محتوای متنی وب منحصر به فرد است که عاری از سرقت ادبی باشد. محتوای وب اضافه شده به عنوان متن همچنین می تواند شامل پیوندهای داخلی خوبی باشد که به خوانندگان کمک می کند تا به اطلاعات بیشتری دسترسی پیدا کنند.

چند رسانه ای (Multimedia): نوع دیگری از محتوای وب چند رسانه ای است. به بیان ساده، چند رسانه ای به هر محتوایی اشاره دارد که متن نیست. برخی از نمونه ها عبارتند از:

انیمیشن ها: انیمیشن ها را می توان با کمک تصاویر Flash، Ajax، GIF و همچنین سایر ابزارهای انیمیشن اضافه کرد.

تصاویر: تصاویر محبوب ترین گزینه برای ترکیب چند رسانه ای در سایت ها در نظر گرفته می شوند. کلیپ آرت، عکس ها یا حتی نقاشی ها را می توان با استفاده از یک اسکنر یا یک ویرایشگر گرافیکی ایجاد کرد. توصیه می شود تصاویر را بهینه سازی کنید تا کاربران بتوانند به سرعت آنها را دانلود کنند.

صدا: انواع فایل های صوتی را می توان به عنوان بخشی از محتوای وب اضافه کرد تا مطلوبیت سایت را افزایش دهد.

ویدئو: این محبوب ترین محتوای چند رسانه ای است. با این حال، هنگام افزودن فایل های ویدئویی، ناشران باید مطمئن شوند که آنها در مرورگرهای مختلف کارآمد هستند.

مدیریت محتوای وب (Web Content Management -WCM) برای اجرای موفقیت آمیز یک سایت ضروری است. برای مدیریت محتوای وب، ناشران باید محتوا را مطابق با نیازهای مخاطب سازماندهی کنند.

بازاریابی محتوا

احتمالاً اصطلاح بازاریابی محتوایی را شنیده اید. اما ممکن است مطمئن نباشید که چه معنایی دارد. بازاریابی محتوا شامل ایجاد و به اشتراک گذاری رسانه و انتشار محتوا به منظور جذب مشتری است. این اطلاعات را می توان در قالب های مختلفی ارائه کرد، از جمله پست های وبلاگ، اخبار، فیلم ها، مقالات طولانی، اینفوگرافیک ها، مطالعات موردی، راهنماهای نحوه کار، عکس ها و غیره. بازاریابی محتوا یکی از بهترین روش ها برای بازاریابی سایت شما است.. ارسال اطلاعات مرتبط، ارزشمند و مکرراً به روز شده در سایت شما بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) را تقویت می کند، به شما کمک می کند تا به عنوان یک متخصص شناخته شوید و به شما امکان می دهد با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید که همگی مزایای گرانبهایی برای هر کسب و کاری است.

ارزش محتوای سایت

تولید محتوا بخشی جدایی ناپذیر از دیجیتال مارکتینگ است. می دانیم که کاربران هنگام مرور اینترنت، کسب و کار شما را کشف نمی کنند مگر اینکه محتوا تولید کنید. محتوا نیروی محرکه همه کمپین های بازاریابی دیجیتال موفق است، از جمله بهینه سازی سایت برای موتور جستجو (SEO)، کمپین های تبلیغاتی پرداخت به ازای کلیک (PPC) و بازاریابی رسانه های اجتماعی( (SMM. هر قسمت از محتوا یک فرصت جدید برای کسب و کار شما برای ارتباط با مشتریان احتمالی است.

تولید محتوا چیست؟ محتوای خوب فاکتوری است که سایت شما را از سایر سایت ها متمایز می کند و پیام درست را به قلب و ذهن مشتریان شما منتقل می کند. موفقیت سایت شما در درجه اول با محتوای آن تعیین می شود. در نهایت، محتوا برنده این چالش خواهد بود. تمام اجزای دیگر سایت شما (طراحی، تصاویر، ویدیوها و غیره) نقش پشتیبانی ثانویه را ایفا می کنند. اگر شعارهای موثری دارید یا طراحی عالی سایت فقط اثربخشی آنها را افزایش می دهد. طراحی به خودی خود باعث فروش نمی شود. محتوای سایت شما همیشه باید با تحقیقات بازار مناسب شروع شود. ابتدا، شما باید مشتریان و سلایق آن ها را شناسایی کنید و پرسونای سایت خود را تعریف کنید. سپس باید تعیین کنید که چگونه آنها را هدف قرار دهید. شعارهایی که مشتری محور هستند (یعنی بر نیازها و خواسته های مشتری تمرکز دارند) برای جلب توجه مشتریان احتمالی شما ضروری هستند. شعارهای شما باید ارزش پیشنهادی واضحی ارائه دهند و شامل یک فراخوان موثر برای اقدام کاربر برای خرید، باشند. کلید یک سایت موفق، داشتن محتوای واضح، مرتبط و غنی از کلمات کلیدی است که پیام مناسب را با قدرت و اطمینان ارائه می دهد. محتوای سایت شما باید مخاطبان شما را هدف قرار دهد، آنها را درگیر کند و آنها را متقاعد کند که تراکنشی را در سایت انجام دهند.

هنگامی که شرکت ها به مطالب نوشتاری نیاز دارند، معمولا از یک کپی رایتر (Copywriter) یا یک نویسنده محتوا (Content Writer) استفاده می کنند. این نوع نویسندگان در تولید محتوا برای بازاریابی اینترنتی برای مشاغل تخصص دارند. درک تفاوت بین این دو نقش می تواند به شرکت شما کمک کند تصمیم بگیرد که کدام یک را برای محتوای نوشتاری شما نیاز دارد.

سبک های مختلف نوشتن مجموعه ای از پارامترها را برای تعیین موفقیت آمیز بودن محتوا می طلبد. از نظر ارزش اسمی، کپی رایتینگ و نوشتن محتوا دو روی یک سکه به نظر می رسند. با این حال، تفاوت های عمده ای بین این دو سبک نوشتن وجود دارد.

با این حال، همه اشکال تولید محتوا یکسان نیستند. در حالی که هر دو در کمپین های بازاریابی اینترنتی استفاده می شوند، اهداف کاملاً متفاوتی دارند. اگر از دیجیتال مارکتینگ برای تبلیغ کسب و کار خود استفاده می کنید، باید نکات ظریفی را بیاموزید که نوشتن محتوا را از کپی رایتینگ متمایز می کند.

محتوا نویسی (Content Writing) چیست؟

نوشتن محتوا شامل ایجاد محتوای متنی برای آموزش یا سرگرم کردن خوانندگان است. ممکن است باعث فروش نیز شود، اما این هدف اصلی آن نیست. با نوشتن محتوا، می خواهید خوانندگان را با ایجاد محتوای با کیفیت و با ارزش، آموزش دهید یا سرگرم کنید.

تولید محتوا مستلزم مجموعه ای از مهارت های متفاوت است، زیرا اهداف بازاریابی محتوایی با اکثر اشکال دیگر نوشتن بازاریابی متفاوت است.

محتوا نویسی تولید مطالب نوشتاری برای اطلاع خوانندگان است. این متخصصان با استفاده از روش های بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو (SEO) و استفاده از استراتژی های بازاریابی سئو سعی در ایجاد ترافیک وب دارند. نویسندگان محتوا با تولید محتوا سئو شده، سعی می کنند با زبان متقاعد کننده و محتوای مرتبط، تعامل مشتری را افزایش دهند. آنها مواد تخصصی را برای سایت ها و سایر رسانه های دیجیتال تولید می کنند. در طول این فرآیند، نویسندگان محتوا اغلب در مورد موضوعات خود تحقیق می کنند تا حقایق لازم را برای خوانندگان فراهم کنند تا بتوانند موضوعات را به طور کامل درک کنند و اعتبار ارائه کنند.

بازاریابان محتوا معمولاً پیشنهادات یا محصولات خاصی را تبلیغ نمی کنند. در عوض، آنها به دنبال ایجاد روابط با مصرف کنندگان با ارائه اطلاعات ارزشمند، آموزشی یا سرگرم کننده هستند که معمولاً بدون پرداخت هزینه برای مصرف کننده انجام می شود. این روابط پایه ای هستند که می توان بر روی آن شناخت و وفاداری برند ایجاد کرد.

مسئولیت های شغلی یک نویسنده محتوا

انجام تحقیق در مورد موضوعات مرتبط با صنعت برای تولید محتوا

ویرایش و تصحیح محتوا برای بهبود خوانایی برای بینندگان

تحقیق در مورد کلمات کلیدی و استفاده از شیوه های سئو برای بهبود ترافیک سایت شرکت

ایجاد تیترهای جالب برای جذب خوانندگان

تکمیل پروژه ها در مهلت های تعیین شده

نمونه هایی از محتوا نویسی عبارتند از:

  • پست های وبلاگ.
  • کتاب های الکترونیکی.
  • آموزش.
  • خبرنامه ایمیل.
  • مقالات خبری.
  • مطالعات موردی.
  • پست های رسانه های اجتماعی.

مهارت های تولید محتوا

چند مهارت برای نویسندگان محتوا برای موفقیت عبارتند از:

دانش سئو: از آنجایی که نویسندگان محتوا سعی در ایجاد ترافیک برای سایت کسب و کار دارند، از سئو و کلمات کلیدی برای هدایت کاربران استفاده می کنند.

مهارت های تحقیق: برای تولید نسخه های آموزنده، نویسندگان محتوا از منابع دیگر تحقیق می کنند تا از ادعاها و حقایق خود پشتیبانی کنند.

ایجاد سرفصل: برای جذب خوانندگان، نویسندگان محتوا عناوین جذابی را تولید می کنند که بینندگان را به خواندن مقالات خود رغبت می کند.

کپی رایتینگ (Copywriting) چیست؟

از سوی دیگر، کپی رایتینگ شامل ایجاد محتوای متنی برای ترغیب خوانندگان به انجام برخی اقدامات مرتبط با فرآیند فروش کسب و کار شما است. برای مثال، اگر می خواهید محصولی را بفروشید، باید مشتریان احتمالی را متقاعد کنید که محصول شما ارزش خرید دارد. اگر می خواهید تماس های بیشتری را جذب کنید، باید آنها را متقاعد کنید که کسب وکارتان ارزش تماس را دارد. کپی رایتینگ هنر متقاعد کردن خوانندگان به انجام برخی اقدامات مرتبط با فروش است.

کپی رایتینگ به متنی اشاره دارد که به نوعی برای بازاریابی یک محصول استفاده می شود. وقتی کسی متنی را برای تبلیغات، سایت، بروشور، کاتالوگ، پست مستقیم، برچسب، پست رسانه های اجتماعی یا هر ارتباط بازاریابی دیگری ایجاد می کند، در حقیقت متنی را برای تبلیغات نوشته است.

در حالی که “کپی” (Copy) می تواند به طور گسترده به متنی اشاره کند که قرار است در هر پلتفرمی منتشر شود (از جمله مقالات خبری)، بازاریابان معمولاً از این اصطلاح برای توصیف هر متنی استفاده می کنند که برای تبلیغ یک محصول استفاده می شود.

کپی رایتینگ ایجاد متنی برای تبلیغات یا بازاریابی یک شرکت خاص است. هدف آن افزایش آگاهی از برند و ترغیب مخاطبان به انجام یک اقدام خاص، مانند خرید یک کالا است. برای این کار، کپی رایترها محتوای خود را جذاب و خاطره انگیز می نویسند. کپی رایتینگ ویژگی های یک محصول را با ساختاربندی آن در بهترین دیدگاه ممکن از طریق پرورش فکری ایده های خلاق برجسته می کند.

برخی از وظایف شغلی رایج یک کپی رایتر عبارتند از:

نوشتن نسخه ای برای پیروی از صدا و سبک برند

همکاری با تیم روابط عمومی و سایر متخصصان در پروژه های بازاریابی

ویرایش و تصحیح نسخه برای اطمینان از صحت

صحبت با ذینفعان برای تعیین نیازها و الزامات محتوایی آنها

نمونه هایی از کپی رایتینگ عبارتند از:

  • صفحات فرود PPC.
  • تبلیغات PPC.
  • تبلیغات رسانه های اجتماعی.
  • صفحات محصول.
  • ایمیل های فروش.
  • تبلیغات سرویس پیام کوتاه (SMS).

مهارت های کپی رایتینگ

چند مهارت برای تبدیل شدن به یک کپی رایتر عالی وجود دارد:

نوشتن محتوا برای صنایع مختلف را تجربه کنید: کپی رایترها برای بخش های مختلفی کار می کنند، که داشتن تجربه نوشتن در زمینه های مختلف، مانند مراقبت های بهداشتی گرفته تا فناوری، مفید است.

همدلی: برای جذب کاربران، کپی رایترها در نوشته های خود احساس همدلی ایجاد می کنند تا حس خوبی در مخاطب ایجاد کنند.

روحیه تیمی: از آنجایی که کپی رایترها از نزدیک با تیم های بازاریابی کار می کنند، برای آنها مفید است که یک روحیه تیمی داشته باشند و با دیگران به خوبی و گروهی کار کنند.

تفاوت کپی رایتینگ و تولید محتوا

هم کپی رایتینگ و هم بازاریابی محتوا مخاطب خاصی را هدف قرار می دهند. آنها برای انتقال پیام به مخاطب ایجاد شده اند. به نوشتن با کیفیت خوب نیاز دارند.

لازم به اشاره است که کپی رایترهای بزرگ ممکن است لزوماً نویسندگان محتوای خوبی نباشند (و بالعکس). با این حال، اکثر نویسندگان می توانند مهارت های مورد نیاز را با زمان و تمرین توسعه دهند.

  • هدف

قبل از ایجاد یک محتوای جدید برای استفاده در کمپین بازاریابی دیجیتال، باید هدف آن را در نظر بگیرید. نوشتن محتوا و کپی رایتینگ در درجه اول از نظر هدف از یکدیگر متمایز می شوند. نوشتن محتوا برای آموزش یا سرگرمی طراحی شده است، در حالی که کپی رایتینگ برای متقاعد کردن طراحی شده است.

اکثر تبلیغات متنی شامل کپی رایتینگ می شوند زیرا به دنبال وادار کردن خوانندگان به انجام تراکنشی هستند. چه در گوگل، بینگ، فیس بوک یا هر جای دیگر در اینترنت، کسب و کارها از تبلیغات متنی برای تشویق مشتریان احتمالی خود برای انجام تراکنش استفاده می کنند. برعکس، بیشتر محتوای ارگانیک سایت شامل نوشتن محتوا است. محتوای سایت ارگانیک برای ارائه ارزش غیرتجاری به خوانندگان از طریق آموزش و سرگرمی طراحی شده است، بنابراین نیاز به نوشتن محتوا دارد.

  • طول

از آنجایی که تولید محتوا بر آموزش یا سرگرمی تمرکز دارد، نوشتن محتوا معمولاً به محتوای طولانی تری نسبت به کپی رایتینگ منجر می شود. شما ممکن است بتوانید خوانندگان را متقاعد کنید که فقط با استفاده از یک یا دو جمله دست به تراکنش بزنند، اما آموزش یا سرگرم کردن آنها احتمالا به مطالب طولانی تری نیاز دارد. بسته به موضوع، ممکن است لازم باشد از 500 تا 2500 کلمه استفاده کنید.

محتوای کوتاه هنوز هم می توانند آموزشی یا سرگرم کننده باشد، اما محتوا نویسی حول محور ارزش غیرتجاری است. اگر محتوایی خیلی کوتاه باشد، ارزش زیادی برای خوانندگان نخواهد داشت. با تهیه مطالب نسبتا طولانی، محتوا معمولاً برای خوانندگان ارزشمندتر است.

  • احساسات

یکی دیگر از تفاوت های بین نوشتن محتوا و کپی رایتینگ این است که کپی رایتینگ اغلب یک واکنش احساسی را فرا می خواند، در حالی که تولید محتوا اینطور نیست. طبق تحقیقات انجام شده، از هر 10 خرید مصرف کننده، بیش از 9 خرید توسط احساسات انجام می شود.

با تحریک بخشی از احساسات مشتریان، ممکن است مصرف کننده را مجبور به خرید یک محصول کنید تا از مزایای آن غافل نشوند. با ظهور شبکه های اجتماعی، بسیاری از مصرف کنندگان اکنون احساس می کنند که مجبور به خرید و استفاده از محصولات جدید پس از دیدن آنها، در پست های رسانه های اجتماعی دوستانشان هستند!

یکی از بهترین نمونه های شبکه های اجتماعی برای تحت تأثیر قرار دادن کاربران، اینستاگرام است که می توان با تولید محتوا در اینستاگرام و تلفیق آن با روش های بازاریابی اینترنتی و آموزش اینستاگرام مارکتینگ به نتایج شگفت انگیزی دست پیدا کرد.

FOMO( Fear Of Missing Out یا ترس از دست دادن) تنها یکی از بسیاری از احساساتی است که اغلب در کپی رایتینگ به آنها اشاره می شود. هنگامی که فردی دچار فومو می شود، به سبب ترسی که به دلیل از دست دادن فرصت خیالی خود احساس می کند، اقدام به انجام یک کار هیجان زده می کند. این اضطراب و هیجان منجر به آن می شود که فرد، نگران عقب افتادن از دیگران به سبب از دست دادن این فرصت خیالی باشد. موارد دیگر عبارتند از امنیت، غرور، راحتی، احساس تعلق و رضایت آنی. بازاریابان باهوش از این احساسات در کپی رایتینگ استفاده می کنند تا خوانندگان را متقاعد کنند که تراکنش انجام دهند.

  • گرامر

در حالی که باید سعی کنید اشتباهات گرامری را در تمام فعالیت های تولید محتوا به حداقل برسانید، انجام این کار به ویژه در نوشتن محتوا اهمیت دارد. خطاهای گرامر افکار خوانندگان را با وادار کردن آنها به توقف، قطع می کند. خواه یک نقطه از دست رفته در انتهای جمله باشد یا یک کاما، خوانندگان احتمالاً برای پردازش خطای دستور زبان در حین خواندن، متوقف می شوند. ممکن است برخی از خوانندگان، محتوا را بدون خواندن بقیه آن رها کنند.

کپی رایتینگ برای موثر بودن نیازی به گرامر کامل ندارد. برعکس، ممکن است بتوانید با استفاده از یک جمله ناقص به جای یک جمله صحیح گرامری، خوانندگان بیشتری را متقاعد کنید که تراکنشی انجام دهند. اکثر پورتال های تبلیغاتی آنلاین نیز محدودیتی برای تعداد کلماتی که می توانید در یک تبلیغ متنی بگنجانید دارند. برای ماندن در این حد، ممکن است لازم باشد تبلیغات متنی خود را با حذف کلمات غیر ضروری یا علائم نگارشی فشرده کنید. فقط به یاد داشته باشید که تبلیغات متنی خود را با رعایت دستورالعمل های پورتال تبلیغاتی منسجم و خوانا نگه دارید.

  • سئو

محتوا، چه از طریق نوشتن محتوا و چه از طریق کپی رایتینگ ایجاد شده باشد، هر قطعه محتوای باکیفیت می تواند در نتایج جستجو، رتبه بالایی داشته باشد، اگر مربوط به عبارت جستجو شده باشد. با این حال، برای SEO، تولید محتوا از کپی رایتینگ به مراتب بهتر است. اگر شما برای توسعه وب سایت، محتوانویسی کنید، رتبه های جستجوی بالاتر و ترافیک جستجوی بیشتری کسب خواهید کرد.

به چند دلیل، نوشتن محتوا برای سئو بهتر از کپی رایتینگ است. اولا، ارزش بالایی برای خوانندگان ارائه می دهد. و دوم اینکه قصد تجاری را بیان نمی کند. در عوض، نوشتن محتوا صرفاً اطلاعاتی است، بنابراین خوانندگان از مصرف و اشتراک گذاری آن لذت می برند. یکی دیگر از دلایلی که نوشتن محتوا برای سئو بهتر است، طول بیشتر آن است. محتوای طولانی معمولاً برای کلمات کلیدی بیشتری نسبت به محتوای کوتاه رتبه بندی می شود. بازدیدهای بیشتری را جذب می کند که معمولا منجر به بک لینک (Back Link) بیشتر می شود.

 

اکنون که تفاوت بین کپی رایتینگ و نوشتن بازاریابی محتوا را می دانید، می توانید در مورد تولید محتوا تصمیمات آگاهانه تری بگیرید. امیدواریم از آنچه آموخته اید برای ایجاد محتوای آنلاینی استفاده کنید که به خوبی قالب بندی شده، ساختاربندی خوبی داشته باشد، برای رتبه بندی ساخته شده و برای رسیدن به اهداف محتوای شما بهینه شده باشد.

خط ظریفی وجود دارد که نوشتن محتوا را از کپی رایتینگ متمایز می کند. در دیجیتال مارکتینگ، محتوا نویسی تماماً آموزشی یا سرگرم کننده است و کپی رایتینگ تماماً با هدف متقاعد کردن تهیه می شوند. شما معمولاً هنگام ایجاد محتوای ارگانیک سایت، نوشتن محتوا را انجام می دهید. در مقایسه، هنگام ایجاد تبلیغات پولی و سایر بخش های محتوای متنی حمایت شده، کپی رایتینگ را انجام خواهید داد.

برای بازاریابانی که می خواهند در فرآیند بازاریابی محتوای خود موفق باشند، مهم است که مطمئن شوید نویسنده یا تولیدکننده محتوایی که با آن کار می کنید در ایجاد محتوای مناسب برای اهداف خاص کمپین بازاریابی محتوای شما به خوبی مهارت دارد. در این راه می توانید از تیم مجرب شرکت دارکوب جهت تولید محتوای ارزشمند راهنمایی بخواهید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته