تعرفه خدمات دیجیتال مارکتینگ با توجه به افزایش حقوق

نوشته شده توسط دارکوب

با رشد مداوم بازاریابی دیجیتال، جای تعجب نیست که کسب و کارهای بیشتری بخواهند با شرکت های بازاریابی اینترنتی قابل اعتماد، مانند دارکوب همکاری داشته باشند.  سوال این است که چقدر باید برای بازاریابی دیجیتال هزینه کنید؟
این پاسخ به عوامل مختلفی بستگی دارد که منحصر به کسب و کار شما است، مانند بودجه و اهداف بازاریابی شما.

تعرفه خدمات دیجیتال مارکتینگ با توجه به افزایش حقوق

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

هدف بازاریابی دیجیتال ساده است، تجارت خود را از طریق بازاریابی آنلاین و استراتژی های تبلیغاتی رشد دهید.  این استراتژی ها حول فناوری های دیجیتال، از بهینه سازی سایتتان برای موتور های جستجو که سئو نام دارد  گرفته تا بازاریابی شبکه های های اجتماعی همانند اینستاگرام مارکتینگ و موارد دیگر می چرخند.

چقدر باید روی دیجیتال مارکتینگ سرمایه گذاری کنید تا به نتیجه برسید؟  آیا بازاریابی دیجیتال حتی ارزشش را دارد؟  اگر کسب و کار شما در نظر دارد یک کمپین بازاریابی دیجیتال را اجرا کند، اینها سوالات مهمی هستند که باید از خود بپرسید.  امروزه بازاریابی از طریق راه های سنتی به دنیای دیجیتال تبدیل شده است و خبر خوب این است که هزینه ها نیز کاهش یافته است.  همچنین می توان گفت که بازاریابی دیجیتال بسیار مؤثرتر از نسخه های سنتی خود است که عمدتاً شامل تبلیغات چاپی، تبلیغات تلویزیونی و رادیویی و ارسال تبلیغات از طریق پست مستقیم بود.

بسیاری از کسب وکارها علاقه مند به استفاده از بازاریابی دیجیتال برای افزایش رشد کسب وکار خود هستند، اما مطمئن نیستند که چقدر باید برای آن بپردازند. کسب و کار شما منحصر به فرد است، بنابراین یک رویکرد بازاریابی دیجیتالی یک شکل برای هر نوع کسب و کاری کارساز نخواهد بود.  عوامل متعددی که سرمایه گذاری شما را تعیین می کند:

اندازه کسب و کار

اهداف بازاریابی

بودجه بازاریابی

پروسه زمانی

اگر یک کسب و کار کوچک تا متوسط ​​دارید، برنامه ریزی کنید که تقریباً 10 تا 20 درصد از درآمد خود را صرف بازاریابی دیجیتال کنید.  این تخمین بر طبق مطالعات انجام شده که نشان می دهد میانگین درصد درآمدی که کسب وکارها در بازاریابی دیجیتال خرج می کنند 11.2٪ است.  نیازهای یک کسب و کار کوچک برای عملیات سئوی پیشرفته، بدیهی است که کمتر از نیازهای یک شرکت چند ملیتی بزرگ مانند است. کسب و کارهای کوچک معمولاً صفحات وب کمتری دارند، در حالی که یک شرکت بزرگ ممکن است نیاز به بهینه سازی بیش از 1000 صفحه وب داشته باشد.

سه جزء اصلی بازاریابی دیجیتال که احتمالاً بیشتر با آنها آشنا هستید عبارتند از بهینه سازی سایت برای موتور جستجو (SEO)، تبلیغات رسانه های اجتماعی و تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC).  بازاریابی دیجیتال همچنین شامل بازاریابی ایمیلی، بازاریابی محتوا، اینفلوئنسر مارکتینگ و بازاریابی وابسته و غیره است.  بیایید روی “سه مورد برتر” تمرکز کنیم، زیرا آنها بیشترین استفاده را دارند و اغلب نتایج سریع تری را به همراه دارند.

بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO)

بازاریابی موتورهای جستجو (SEM) یکی از قدیمی ترین انواع بازاریابی دیجیتال است و می تواند به صورت بهینه سازی موتور جستجو (SEO) یا جستجوی پولی باشد.  سئو، بهینه سازی وب سایت، ساختار صفحه وب، تحقیق در مورد کلمات کلیدی، هدف جستجو، توسعه محتوا، بهینه سازی محتوا، کاملا رایگان است.  شما مجبور نیستید چیزی به موتور جستجو بپردازید. البته باید در بودجه بندی سرمایه بازاریابی دیجیتال خود باید قیمت طراحی سایت، حقوق طراح سایت، قیمت سئو و بسیاری موارد دیگر را هم در نظر بگیرید. اگر تخصص لازم برای انجام آن را دارید، خودتان همه این کارها را انجام می دهید. در غیر این صورت، باید اجرای سئو را به یک سئوکار یا شرکت طراحی سایت حرفه ای و ارائه دهنده خدمات طراحی سایت بسپارید. در این راه می توانید به دانش و تخصص تیم فنی شرکت دارکوب در حوزه خدمات سئو، طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ اعتماد کنید.

هزینه های تبلیغات در رسانه های اجتماعی

بازاریابی رسانه های اجتماعی (SMM) شامل بهینه سازی رسانه های اجتماعی (SMO) و تبلیغات رسانه های اجتماعی است.  همانطور که در مورد SEO، اگر شما یا تیم بازاریابی شما در این زمینه مهارت دارید، دیگر نیازی به صرف هزینه زیاد یا هیچ هزینه ای برای SMO نخواهید داشت.

پلتفرم های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک، توییتر و لینکدین گزینه های تبلیغاتی مانند پست های حمایت شونده را ارائه می دهند. خدمات اینستاگرام در حوزه بازاریابی به عنوان یکی از محبوب ترین پلتفرم های شبکه های اجتماعی، بسیار متنوع می باشد. هیچ حداقل هزینه ای وجود ندارد و هزینه ها می تواند از 100 دلار در ماه تا 10000 دلار در ماه متغیر باشد.  با این حال، معمول است که هزینه های تبلیغات رسانه های اجتماعی بسته به پلت فرم، مخاطبان هدف و اندازه آن و تعداد پست ها تبلیغات کاملاً متغیر است.

اگر همه این گزینه ها رایگان است، چرا باید برای تبلیغ در شبکه های اجتماعی اینقدر هزینه بپردازید؟  SMM فراتر از اشتراک گذاری تصاویر و ایجاد هشتگ است.  این روند شامل پرداخت هزینه به پلت فرم رسانه های اجتماعی برای رساندن پست ها یا تبلیغات شما به مخاطبان هدف شما است.  اگر دنبال کنندگان کوچکی با آگاهی کمی از برند داشته باشید، در رسیدن به افرادی که می خواهید مشکل خواهید داشت.  تبلیغات در کانال های رسانه های اجتماعی به شما کمک می کند تا آگاهی از برند را افزایش دهید.

پلتفرم های رسانه های اجتماعی مانند توییتر، اینستاگرام، فیس بوک و لینکدین می توانند به شما امکان دسترسی به مخاطبان زیادی را بدهند.  فیسبوک به تنهایی بیش از ۲.۴ میلیارد کاربر فعال ماهانه دارد.  آنها همچنین راه هایی را برای هدف قرار دادن دقیق تبلیغات شما ارائه می دهند تا افراد مناسب آنها را مشاهده کنند.

هزینه های تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC).

تبلیغات پرداخت به ازای کلیک یک استراتژی بازاریابی است که در آن تبلیغ کننده برای کلیک ها یا نمایش های تبلیغاتی هزینه پرداخت می کند.  یکی از بزرگترین پلتفرم های تبلیغاتی PPC، گوگل ادز (Google Ads) است.  قبلاً گوگل ادوردز نام داشت که شاید بیشتر با آن آشنا باشید.  این پلت فرم تبلیغات آنلاین PPC به تبلیغ کنندگان اجازه می دهد تا تبلیغات خود را در شبکه موتور جستجوی گوگل نمایش دهند.  بینگ موتور جستجوی دیگری است که تبلیغات PPC را نیز ارائه می دهد.  تبلیغات بینگ به Microsoft Advertising تغییر نام داده است.  این تبلیغات مشابه تبلیغات گوگل هستند و در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) ظاهر می شوند.

همانطور که می دانید، افراد وقتی سوالی دارند به موتور جستجو مراجعه می کنند.  تبلیغات در موتورهای جستجو به شما این امکان را می دهد که در لحظه دقیقی که افراد سؤال یا نیازی دارند به آنها دسترسی پیدا کنید.

در پلتفرم تبلیغاتی موتور جستجو، پیشنهادهایی را برای تضمین دید و موقعیت بهتر برای تبلیغات خود قرار می دهید.

یک شرکت چقدر باید برای بازاریابی دیجیتال هزینه کند؟

مهم نیست که اندازه کسب و کار شما چقدر است، مهم این نکته است که چقدر باید برای بازاریابی دیجیتال هزینه کنید، تحقیق کنید.  تعرفه دیجیتال مارکتینگ در شرکت های مختلف، متفاوت هستند، اما بسیاری ادعا می کنند که نرخ های بسیار ارزانی را ارائه می کنند و این همان چیزی است که شرکت شما باید هنگام بررسی آژانس ها به آن توجه کند. از سوی دیگر طراحی سایت ارزان با حداقل هزینه هم نمی تواند به روند تکاملی شما در بازار کسب و کارتان چندان مفید باشد.

تقریباً در همه موارد، آنچه را که برای خدمات بازاریابی دیجیتال می پردازید، دریافت می کنید.  بنابراین خدمات «ارزان» اغلب نتایجی را که می خواهید به ارمغان نخواهند آورد.

به همین دلیل تعیین یک بودجه معقول برای بازاریابی دیجیتال بسیار مهم است.  اگر سعی کنید محدوده قیمت خود را تا حد امکان پایین بیاورید، متأسفانه آنچه را که برای آن پرداخت می کنید، دریافت خواهید کرد.

با این حال، بودجه معقول چیست؟

عوامل متعددی بر بودجه بازاریابی دیجیتال تأثیر می گذارند، مانند اندازه شرکت و دامنه پروژه شما، به خاطر داشته باشید که بازاریابی دیجیتال یک استراتژی مداوم است، بنابراین ممکن است با رشد فروش و کسب و کارتان، بودجه شما تغییر کند.

خدمات دیجیتال مارکتینگ معمولاً به یک یا چند روش از سه طریق صورت حساب می شوند: نرخ های ساعتی، قیمت ها برای پروژه خاص و ماهانه.

بازاریابی دیجیتال 55 درصد از کل هزینه تبلیغات را در سال 2022 به خود اختصاص می هد. این افزایش 12 درصدی به این دلیل است که کسب و کارهای بزرگ و کوچک به سمت بودجه های بازاریابی دیجیتال بزرگتر حرکت می کنند.

وقتی نوبت به بودجه بندی می رسد، مقایسه قیمت ها مهم است.  هر شرکتی باید بودجه معقولی را در محدوده قیمتی خود تعیین کند.  عوامل متعددی بر بودجه بازاریابی دیجیتال تأثیر می گذارد، از جمله اینکه شرکت چقدر بزرگ یا کوچک است.

اگر دامنه فعالیتی شما کم است، بازاریابی دیجیتال با کیفیت پایینی خواهید داشت.  شما چیزی رو گرفتید که قیمت آن را پرداخت کردید.

قرار دادن مقداری پول اضافی در بودجه بازاریابی دیجیتال ایده بدی نیست.  با توجه به محبوبیت این شکل از بازاریابی، می تواند نتایج بسیار خوبی به همراه داشته باشد.

بازاریابی دیجیتال یک استراتژی مداوم است.  با رشد خود نسبت به تغییر بودجه مثبت نگر باشید.

در کنار تمامی مواردی که گفته شد، باید هزینه هایی که در پی افزایش تورم، تحمیل می شود را هم اضافه کرد که باید در نظر گرفته شود.

نکاتی در مورد چگونگی به حداکثر رساندن بودجه بازاریابی دیجیتال

انتظار می رود برندها حدود 10 تا 20 درصد از درآمد خود را صرف بازاریابی دیجیتال کنند.  با این حال، این مدل ساده درصد از فروش ممکن است برای همه صدق نکند.  برای کسب و کارهای کوچک با حداقل بودجه، آنها به تمام کمک هایی که می توانند برای به حداکثر رساندن بودجه بازاریابی دیجیتال خود نیاز دارند.

اکنون که می دانید در مورد هزینه های بازاریابی دیجیتال چه انتظاری دارید، در ادامه راه هایی وجود دارد که به شما کمک می کند تا بودجه خود را به حداکثر برسانید.

اهداف بازاریابی شرکت خود را ایجاد یا بازبینی کنید

موفقیت در بازاریابی دیجیتال به این معنی است که شما درک محکمی از اهداف بازاریابی شرکت خود دارید.  هیچ چیز بهتر از شروع یک کمپین بازاریابی نمی تواند مسیر تبلیغاتی شما را دگرگون کند.  بنابراین، قبل از ایجاد تبلیغات و شناسایی مخاطبان هدف خود، باید اهداف بازاریابی شرکت خود را تعیین یا بررسی کنید.

داشتن اهداف واقع بینانه، مشخص و قابل اندازه گیری شما را قادر می سازد تا عملکرد و موفقیت کمپین بازاریابی خود را قضاوت کنید.  با ایجاد یک هدف با افزایش پتانسیل به یک هدف تجاری بزرگتر شروع کنید.

مجموعه ای واضح از اهداف به شما کمک می کند هنگام ایجاد کمپین خود تعیین کنید که روی کدام معیارها تمرکز کنید. رتبه بندی ارگانیک، هزینه به ازای هر کلیک، هزینه به ازای هر خرید، نرخ پرش، اشتراک های اجتماعی و غیره.

کانال های بازاریابی مناسب را تعیین کنید

همه کانال های بازاریابی دیجیتال یکسان ایجاد نمی شوند و همه کانال های بازاریابی برای شرکت شما مناسب نیستند.  به این ترتیب، کانال های بازاریابی که برای کمپین خود انتخاب می کنید از صنعتی به صنعت دیگر بسیار متفاوت است. سوالاتی را می توانید حول این موضوع مطرح کنید:

آیا گروه های مخاطب خاصی را بر اساس جمعیت شناسی مانند سن، جنسیت، عنوان و غیره هدف قرار می دهم؟

آیا بر اساس هدف جستجو، مخاطبان خاصی را هدف قرار می دهم؟

آیا هدف من افزایش آگاهی از برند است که به معنای افزایش ترافیک است؟

در بازاریابی دیجیتال، یکی از مهمترین بخش های تخصیص بودجه، قرار دادن منابع شما در مکان های مناسب است.  بنابراین، انجام فعالیت های تحقیقاتی بازار مانند توسعه شخصیت های خریدار و بررسی مشتری ذینفعان ضروری است.  این فعالیت ها به شما کمک می کنند تا در مورد کانال هایی که محصول یا خدمات خود را تبلیغ می کنید، بینش ارزشمندی کسب کنید.

هدف گذاری خود را دقیق تنظیم کنید

به عنوان یک رهبر کسب و کار، باید اطمینان حاصل کنید که کمپین بازاریابی شما افراد مناسب را هدف قرار می دهد و این الویت شما باشد.  بازاریابی برای افرادی که هیچ علاقه ای به محصول یا خدمات شما ندارند، اتلاف وقت و پول زیادی است.

زیبایی دیجیتال مارکتینگ این است که می توانید استراتژی ها و محتوای خود را به گونه ای تنظیم کنید که کاربرانی را که احتمال خرید محصول یا خدمات شما را دارند هدف قرار دهید.  مطمئناً، خوب است که بتوانید ترافیک بیشتری را به سمت وب سایت خود هدایت کنید، اما اگر نتوانید بازدیدکنندگان را به مشتریان واقعی تبدیل کنید، بی معنی است.

تعیین مخاطب هدف ایده آل و تنظیم دقیق هدف گذاری به این معنی است که برای آنچه می فروشید به سراغ افرادی بروید که قبلاً در بازار شما بوده اند.  هنگامی که هدف خود را به درستی انجام دادید، به طور بالقوه می توانید هزینه جذب مشتری خود را تا 13 درصد کاهش دهید.  البته، به شما کمک می کند تا بودجه خود را به حداکثر برسانید و بهترین بازگشت سرمایه را به دست آورید.

یک بودجه تنظیم کنید

البته، اگر می خواهید بودجه بازاریابی خود را بهینه کنید، باید یک بودجه واقعی تعیین کنید.  ممکن است تعجب برانگیز باشد، اما بسیاری از صاحبان مشاغل کوچک با تعیین بودجه کاری ندارند.  دلیل اصلی این امر این است که آنها نمی دانند چه مقدار و برای چه چیزی باید هزینه کنند.

آن ها این ذهنیت را دارند که آماده اند «هرچه لازم است خرج کنند» تا مشتری را جذب کنند، این یک احساس تحسین برانگیز است، اما راه درستی برای انجام آن نیست.

هر کسب و کار قانونی اهمیت تعیین بودجه را می داند، چه آنها که استراتژی های بازاریابی را خود اجرا می کنند و چه از طریق شرکت دیجیتال مارکتینگ.  در اینجا چند سوال وجود دارد که می توانید هنگام تعیین بودجه به آنها پاسخ دهید:

تعداد مخاطبان هدف شما چقدر است؟

چه مدت قصد دارید کمپین خود را اجرا کنید؟

چقدر با پلتفرم های بازاریابی انتخابی خود تجربه دارید؟

یک روش خوب این است که یک بودجه بازاریابی سالانه تعیین کنید.  سپس، می توانید آن را به یک برنامه ماهانه تقسیم کنید که در آن می توانید در سطح ماهانه انعطاف پذیر باشید.

همیشه کیفیت بیش از کمیت

در حقیقت، شروع یک کمپین دیجیتال مارکتینگ به زمان و منابع زیادی نیاز دارد.  علاوه بر پولی که برای تبلیغات خود خرج می کنید، باید محتوا ایجاد کنید، هر کمپین را به درستی اجرا کنید و آنها را نظارت کنید.  اگر کمپین های متعددی دارید، هزینه ها افزایش می یابد.

 

برای استفاده حداکثری از بودجه و صرفه جویی در هزینه ها، روی کمپین هایی تمرکز کنید که عملکرد خوبی دارند و بهترین نتایج را برای شما به ارمغان می آورند.  استراتژی ها و کمپین هایی که عملکرد ضعیفی دارند، باعث اصراف پول می شوند، بنابراین تشخیص دهید چه زمانی وقت آن رسیده است که این کار را انجام دهید.

بازاریاب دیجیتال مارکتینگ چه وظیفه ای دارد؟

برنامه ریزی کمپین های بازاریابی دیجیتال، از جمله وب، SEO SEM، ایمیل، رسانه های اجتماعی و تبلیغات نمایشی. حفظ حضور خود در رسانه های اجتماعی در تمام کانال های دیجیتال. اندازه گیری و گزارش عملکرد کلیه کمپین های دیجیتال مارکتینگ.

البته این شغل تقریباً نوپا بوده و کمبود آن به ویژه در بازارهای ایران احساس می شود.

شرکت های بازاریابی خدمات بسیار خوبی ارائه می دهند که می توانند به رشد بازاریابی دیجیتال شما کمک کنند.  آنها می توانند استراتژی های بازاریابی دیجیتال خاصی را برای کسب و کار شما ارائه دهند.

این روشی است که می تواند به کسب و کار شما در دستیابی به اهداف دیجیتالی خاص از طریق انتخاب دقیق کانال های بازاریابی آنلاین کمک کند.

شرکت های بازاریابی دیجیتال می دانند که چه کاری انجام می دهند و می دانند که چه چیزی برای کمپین های شما بهترین است.  آنها می توانند حسابرسی رسانه های اجتماعی را برای ایجاد استراتژی برای برند خاص شما انجام دهند.  بودجه شما به خوبی خرج می شود زیرا آنها می توانند کمپین هایی ایجاد کنند که مخاطبان مورد نظر را هدف قرار دهند.

آژانس های بازاریابی حتی رقبای شما را نیز در نظر می گیرند تا ارزیابی کنند که چگونه می توانید برجسته شوید.  تیمی از متخصصان برای کمک به رشد برندتان کار خواهند کرد.

 

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته