دلایل افت رتبه وب سایت در موتور جستجوی گوگل چیست؟

نوشته شده توسط آرش محمد اصفهانی

در یکی دو سال اخیر شاهد ایجاد یک رقابت گسترده و جدی در عرصه سئو و بهینه سازی سایت ها هستیم و روزانه تغییرات قابل توجهی را در رتبه بندی سایت ها و جایگاه آنها در صفحات جستجوی گوگل نظاره گر هستیم. سئو و بهینه سازی وب سایت حالا به یکی از پر فروش ترین و پر تقاضاترین بازار و خدمات وب تبدیل شده و هر شرکت کوچک و بزرگ و کسب و کار فعالی، روزی نیست که به فکر بهینه سازی شرایط سایت یا فروشگاه آنلاین خود نباشد.

کسب و کارها و مشاغل سنتی و آنلاین که به دنبال فروش بیشتر و کسب و درآمد بیشتر هستند، ارتقا رتبه سایت خود در گوگل را اولین و مطمئن ترین راه برای رسیدن به موفقیت می بینند. البته این نوع نگرش چندان دور از منطق نیست چرا که موتور جستجوی گوگل به عنوان بزرگ ترین منبع ترافیک و هدایت کننده بالاترین میزان از بازدید کنندگان به وب سایت ها، در صورت در نظر گرفتن رتبه بالا برای هر وب سایتی، کمک می کند که روزانه تا صدها و حتی هزاران کاربر به صورت ارگانیک با یک وب سایت موفق آشنا شده و وارد آن شوند.

در صورتی که رتبه وب سایت شما از دید موتورهای جستجو مناسب باشد، شانس نمایش داده شدن ان در صفحات اولین نتایج آنها بالا بوده و باز هم رشد می کنید. اما در غیر اینصورت نمی توانید انتظار رشد تدریجی و یا بهبود شرایط فروش خود را در بستر آنلاین داشته باشید.

سئو SEO نقشی حیاتی را در بهبود ترافیک ارگاینیک مشاغل و کسب و کارها ایفا می کند و این ترافیک، هیچ زمان به اندازه امروز با ارزش و موثر نبوده است. این احتمال وجود دارد که شرکتی به منظور بهبود شرایط سئو سایت خود، زحمت پرداخت هزینه های قابل توجهی را کشیده و حتی به جایگاه مناسبی در صفحات اول SERP رسیده باشد. یعنی کاربرها با جستجوی کلمات کلیدی مرتبط، این شرکت را جزو اولین نتایج اعلامی از سوی گوگل مشاهده کنند، اما یک روز همه چیز عوض شده و به صورت ناگهانی، جایگاه این شرکت تغییر کرده و دیگر حتی در دو الی سه صفحه اول نیز اثری از آن دیده نمی شود. چه اتفاقی افتاده است؟

در دنیای سئو، افت رتبه سایت یک اتفاق ترسناک و نا امید کننده است. در حقیقت کابوس اکثر مدیران دیجیتال مارکتینگ و سئو کاران حرفه ای است که اتفاقی اینچنینی رخ داده و یک روز که از خواب بلند می شوند، تمامی زحمات چندین و چند ماهه و حتی چند ساله خود را از دست رفته ببینند.

در بازار سئو و بهینه سازی، افت رتبه سایت امری عادی است که در صورت بروز آن نیاز نیست وحشت کرده و تمامی زحمات خود را از دست رفته ببینید. در صورتی که این اتفاق برای شما رخ داده بهتر است تا به جای حسرت خوردن، به سراغ علت موضوع رفته و بررسی کنید که چه عواملی باعث تغییر رتبه وب سایت شما شده است. این واقعیت وجود دارد که الگوریتم های گوگل مدام در حال تغییر و بروزرسانی هستند و هر لحظه ممکن است که تغییر معیارها، به عاملی برای بهبود و یا افت رتبه وب سایت در موتور جستجوی گوگل تبدیل شود.

در این مطلب در مورد برخی از عواملی که می تواند باعث افت ناگهانی رتبه وب سایت ها در موتورهای جستجو شود صحبت کنیم. در صورتی که این مشکل برای وب سایت شما رخ داده است، کافیست با متخصصان بخش دیجیتال مارکتینگ شرکت طراحی وب سایت دارکوب مشاوره کرده و راه حل رفع این دسته از مشکلات سئویی را در اسرع وقت دریافت کنید.

بررسی الگوریتم های گوگل برای افت رتبه سایت

اگر موضوع افت سرعت مربوط به تغییرات الگوریتم های گوگل باشد، با یک بررسی کوچک و چک کردن موقعیت رقبایی که در صفحات نتایج گوگل در نزدیکی شما حضور داشتند، تا حدودی می توانید از بابت این موضوع مطمئن شوید که افت رتبه گوگل یک اتفاق سراسری بوده است. در این صورت لازم نیست نگران باشید و یا تغییری در روند کاری خود ایجاد کنید چرا که معمولا شرایط به حالت قبل باز می گردد.

ابزارهای مختلفی وجود دارند که امکان بررسی رتبه SERP را برای سایت شما مشخص می کند. در صورتی که جایگاه خود و رقبایتان را بررسی کرده و متوجه شدید که شرایط برای همه یکسان بوده و افت رتبه برای آنها هم رخ داده است، می توانید کمی صبر کنید تا شرایط به حالت قبل بازگردد. اما در صورتی که غیر از این باشد، می بایست از یک متخصص سئو کمک بگیرید تا با بررسی فنی تر موضوع، علت افت رتبه سایت مورد نظر را بررسی کند.

چه عواملی بر روی رتبه سئو سایت شما تاثیر می گذارد ؟

سنگین بودن حجم پردازش و مشکلات مرتبط با سرور

ارتقا پلن فعلی و کش گذاری

اگر منابع سرور سایت شما پاسخگوی نیازهای موجود نبوده و بیشتر از باری که توانایی دارد از آن درخواست شود، امکان دارد که سایت شما به شدت کند شده و یا حتی برای مدت قابل توجهی از کار بیوفتد. حل مشکلات سروری می بایست در اولویت اول قرار داده شوند و برای اینکار می توانید به تاریخچه عملکرد سرور مراجعه کرده و بررسی کنید که چه مشکلاتی در فایل لاگ آن به ثبت رسیده است.

معمولا برای حل مشکلات سنگین بودن بار سرور می توان از پلن های با منابع قوی تر و یا از تکنیک های کش کردن صفحات استفاده نمود. کش کردن صفحات باعث می شود که در هر بازدید، حجم کم تری از منابع سرور استفاده شود. این ترفند تاثیر بسزایی در سرعت لودینگ صفحات وب سایت نیز می گذارد.

استفاده از CDN

استفاده از شبکه تحویل محتوا CDN (Content Delivery Network) ترفند و روش مناسب بعدی است که جلوی سنگین شدن حجم پردازش بر روی سرور سایت را می گیرد. اضافه کردن یک CDN خوب را حتما به عنوان بهترین راه حل برای رفع مشکل از کار افتادن سایت های بزرگ در نظر داشته باشید.

سرعت بارگذاری صفحات سایت پایین است

به مرور زمان فایل های تصویری، صوتی و ویدیویی بیشتری به سایت شما افزوده می شود. علاوه بر فایل های رسانه ای، فایل های اصلی وب سایت شما مثل فایل های حاوی کد های CSS ، جاوا اسکریپت و HTML همگی جزو مواردی هستند که می بایست هنگام ورود کاربر بر روی مرورگر او بارگذاری شوند. هر چه حجم این فایل ها بیشتر بوده و در صورت بهینه نبودن می توانند باعث کند شدن شدید سرعت بارگذاری سایت شوند.

سرعت سایت ها یکی از معیارهای مهم امتیاز دهی گوگل بوده و در صورتی که فکر می کنید سرعت سایت شما کند شده و این کند شدن به تازگی تاثیر زیادی در تجربه کاربران گذاشته است، احتمالا زمان آن است که به دنبال ترفندهای افزایش سرعت صفحه سایت خود باشید.

نکات کاهش سرعت بارگذاری صفحات سایت

  • استفاده از CDN
  • بهینه سازی فایل های CSS ، Js و HTML به کمک افزونه ها
  • کاهش سایز تصاویر و ویدیوها
  • فعال کردن قابلیت کش کردن صفحات
  • کم کردن زمان پاسخ سرور
  • استفاده از قابلیت اولویت بندی محتوا مثل بارگذاری تنبل (Lazy Loading)
  • غیر فعال کردن و حذف پلاگین های پر مصرف و بلا استفاده

قبل و بعد از انجام تغییرات بالا بد نیست به سایت Page Speed Insights گوگل که سرعت بارگذاری سایت ها را ارزیابی می کند سری بزنید. این ابزار که مدتی است توسط گوگل ارائه شده، با تحلیل صفحات وب سایت شما، مشکلاتی که عامل کند شدن سرعت هستند را اعلام می کند.

عدم استفاده صحیح از ریدارکت ها

معمولا هنگام ایجاد تغییرات مهم در سایت ها مثل تغییر پوسته یا تغییر سرور سایت، مشکلاتی در ساختار لینکدهی سایت شما به وجود می آید که حتما می بایست از ریدارکت کردن و جایگزین سازی لینک های جدید به جای لینک های از کار افتاده استفاده کنید.

پیدا کردن لینک های از کار افتاده می تواند ساعت ها و یا روزها از شما زمان بگیرد. اگر پیش از تغییر سرور یا پوسته سایت خود به فکر ریدایرکت کردن نبوده باشید، گوگل و سایر موتورهای جستجو به شدت با این کوتاهی شما برخورد می کنند. برای پیدا کردن لینک هایی که جا به جا شده و پیغام خطا می دهند می توانید از ابزاری مثل Screaming Frog یا OnCrawl استفاده کنید.

از آنجایی که موتورهای جستجو نمی توانند صفحات جدید شما را به صورت خودکار پیدا و یا اصطلاحا ایندکس کنند، زمان آن است که از ریدایرکت 301 استفاده کنید. ریدارکت کردن به موتورهای جستجو اعلام می کند که یک یا تعدادی از صفحات وب سایت شما به مکان دیگری منتقل شده و آدرس مکان جدید آن را نیز به ربات های گوگل اعلام می کند. در اینصورت کاربران با پیغام 404 رو به رو نشده و روند عادی بازدید خود را طی می کنند.

پس از انجام ریدارکت ها می بایست نقشه جدید سایت خود را نیز بروزرسانی کرده و جدید ترین نسخه آن را در Seach Consol گوگل بارگذاری کنید. در صورتی که این کار را به درستی انجام دهید، از طرف گوگل جریمه نشده و رتبه سایت شما افت نخواهد کرد. در شرایطی که قالب جدیدی را برای سایت خود انتخاب کرده اید، متخصصان بخش طراحی سایت شرکت دارکوب می توانند راهنمایی لازم برای ایجاد تغییرات لازم بدون لطمه خوردن به رتبه سئو شما را در اختیارتان قرار دهند.

استفاده اشتباه از کلمات کلیدی

بررسی کنید که کلمات کلیدی را درست انتخاب کرده و به درستی در سایت قرار داده باشید. هنگام انتخاب کلمات کلیدی حتما باید هدف کاربر را در نظر گرفته و خود را جای او قرار داده باشید. حتی اگر کلمات کلیدی مناسبی را انتخاب کرده باشید، گوگل بعد از مدتی براساس الگوی جستجو کاربران خود می تواند ارزش کم تری را برای کلمات کلیدی منتخب شما قائل شود.

ابزارهای مختلفی برای پیدا کردن کلمات کلیدی وجود دارند که مناسب ترین گزینه را به شما پیشنهاد می کنند. KWfinder یک ابزار مناسب است که می تواند کلمات کلیدی مناسبی را به تناسب حوزه کاریتان در اختیار شما قرار دهد.

اگر زمان زیادی از تاسیس و تولید محتوا در سایت شما می گذرد، این امکان وجود دارد که تاریخ انقضای کلمات کلیدی شما گذشته باشد. قطعا برای شما هم پیش آمده که به دنبال کلمه کلیدی مورد نیاز برای حل مشکل شخصی خود گشته اید، اما نتیجه مطلوب را نگرفته و مجددا سوالتان را به شکلی دیگری از گوگل پرسیده باشید.

در هنگام تعیین کلمات کلیدی به این نکته هم توجه کنید تعداد زیادی از کاربرها سوالات خود را به همان شکل محاوره ای مطرح می کنند. موتورهای جستجو در سال های گذشته به این نکته توجه زیادی نمی کردند، اما مدتی است که گوگل با تغییر الگوریتم ها و استفاده از هوش مصنوعی، نوع گویش محاوره ای را درک کرده و می تواند بهترین و مرتبط ترین نتایج را به این دسته از کاربران نمایش دهد.

در صورتی که رتبه سایتی افت کرده، بهتر است که به کلمات کلیدی صفحات آن دقت کرده و اگر فکر می کنید که وقت برروزرسانی آنهاست، زمان را از دست نداده و مجددا به فکر یافتن کلمات کلیدی جدیدی باشید.

محتوایی که دیگر بروز نیست

اگر فکر می کنید که محتواهای با کیفیت شما برای همیشه در صدر لیست نتایج گوگل باقی خواهند ماند سخت در اشتباه هستید. یکی از الگوریتم های گوگل که الگوریتم پاندا نام دارد، وظیفه بررسی تاریخ و به روز بودن محتوای وب سایت ها را بر عهده دارد. از آنجایی که یک محتوای قدیمی شانس بالایی در کمک به دانش کاربران نداشته و احتمالا قابلیت اشتراک گذاری پایین تری نسبت به محتواهای به روز تر دارد، برای همین از طرف گوگل نیز به مرور زمان امتیاز پایین تری گرفته و به صفحات بعدی گوگل فرستاده می شود.

به روزرسانی مداوم محتواهای قدیمی یک ترفند ساده و مفید برای قانع کرده گوگل به بروز بودن محتواهای وب سایت شما می باشد. به عنوان مثال اگر یک مقاله جامع در مورد مسئله ای علم نوشته باشید، هر چند که مطلب شما جامع و کامل باشد اما بعد از مدتی نیاز به تغییرات داشته و باید از تحولات علمی روز نیز غافل نشوید.

ارائه تجربه کاربری ضعیف

تجربه کاربری (User Experience) وجه مهمی از وبگردی را به خودش اختصاص داده و از دید موتورهای جستجو هم از اولویت بسیار بالایی برخوردار است. اگر گوگل حس کند که رابط کاربری وب سایتی که رتبه بالایی دارد، از استانداردهای لازم برخوردار نیست، قطعا رتبه آن را بعد از مدتی تنزل داده و پایین می کشد.

البته گوگل برای بررسی این معیار به فاکتورهای مختلفی از جمله میزان کلیک ورودی، نرخ پرش (Bounce rate)، مدت زمانی که کاربر بر روی صفحات سایت سپری می کند و همینطور سایر عوامل مشابه مراجعه می خواهد کرد. به منظور بهبود تجربه کاربری در تولید محتوا و ساختار وب سایتتان می بایست به این نکات ریز توجه بیشتری کنید:

انتخاب درست توضیحات متا

توضیحات متا یا متا دیتاها همان نوشته های یک الی دو  خطی هستند که گوگل در پایین عنوان صفحه سایت شما در نتایج جستجو به کاربران نمایش می دهد. سعی کنید که از توضیحات متا دقیق و منطبق بر محتوای صفحه ای که در آن قرار داده شده است استفاد کنید. در صورتی که توضیحات متای شما جذابیت کافی را نداشته و یا ارتباط خاصی با محتوای صفحه مورد نظر نداشته باشد، یا نظر کاربر را برای کلیک کردن جذب نمی کند و یا اینکه در صورت کلیک کردن، کاربر خیلی سریع متوجه می شود که محتوای صفحه ای که باز کرده به درد او نخورده و آن را به سرعت می بندد. در هر دوی این حالت نه تنها نرخ کلیک خوردن کم می شود بلکه نرخ پرش سایت مورد نظر بالا رفته و به سئو آسیب جدی وارد می شود.

استفاده از برنامه و شیوه های درست تولید محتوا

بدانید که کاربرها همیشه فرصت مطالعه تمامی قسمت های متن شما را ندارند. نگارش یک مقاله طولانی هر چقدر هم از نظر کلمات کلیدی اثر خوبی بر روی سئو و ارتقا رتبه وب سایت شما داشته باشد، اگر سبک نوشتار زیبا و کاربردی را فراموش کرده اید، بدانید که مطلب چندان جذابی برای کاربران خود ننوشته اید.

متن شما باید دارای پاراگراف های متعدد همراه با عنوان پاراگراف های جذاب و مشخص باشد. تیترهای خود را به درستی انتخاب کرده و از تگ هدر به درستی استفاده کنید. در اینصورت اگر کاربری دنبال پاسخ سوال خود باشد، بدون نیاز به اتلاف زمان می تواند پاراگرافی که حاوی پاسخ سوال است را پیدا کند.

دوری کردن از ساختارها و پاپ آپ های خسته کننده

استفاده از یک طراحی ساده و در عین حال زیبا، نه تنها زیبایی دو چندانی به ظاهر سایت می بخشد، بلکه خوانایی آن را هم بیشتر می کند. سعی کنید از قرار دادن پنجره های ناگهانی مثل پاپ ها که روی تجربه کاربری تاثیر منفی می گذارند استفاده نکنید.

مشکل در بک لینک ها

از کار افتادن بک لینک ها می تواند یکی از دلایل افت ناگهانی رتبه سایت باشد. در صورتی که با استفاده از ابزارهای آنالیز سایت مثل Ahref متوجه شدید که مدتی است تعداد بک لینک های شما کم شده است، بهتر است هر چه سریع تر فهرست بک لینک ها را بررسی کرده و فورا نسبت به رفع این مشکل اقدام کنید.

تمامی بلک لینک های سایت از لحاظ ارزش یکسان نبوده و ممکن است برخی از بک لینک های شما از دید گوگل کم ارزش بوده باشند. اگر از ترفند های افزایش بک لینک استفاده کرده اید مطمئن باشید که گوگل دست شما را رو خواهد کرد. بهتر است زمان و هزینه لازم را برای بدست آوردن بک لینک های با کیفیت اختصاص بدهید. برای جبران از کار افتادن بک لینک ها می توانید مراحل زیر را انجام دهید:

  • سعی کنید لینک های با ارزش خود را در سایت های با کیفیت قرار دهید.
  • لینک های کم اعتبار را با ساخت لینک های جدید و با کیفیت تر جایگزین کنید.
  • سعی کنید مطالب و محتواهای با کیفیت تولید کرده و با اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی، تلاش کنید تا بیشتر دیده شوند.

جهت جلوگیری از افت رتبه سئو سایت بهتر است که بک لینک های با ارزش خود را به طور مرتب زیر نظر داشته باشید. با این کار در صورت بروز مشکل خیلی سریع می توانید مانع رسیدن آسیب به رتبه سئو شوید.

تغییرات کلی و دستی از سوی گوگل

جریمه شدن از سوی گوگل یکی از عوامل افت شدید رتبه سایت ها می باشد. در صورتی که شرایط ترافیک وب سایت شما در دیگر موتورهای جستجو مثل یاهو یا بینگ تغییری نکرده، این امکان وجود دارد که به صورت دستی یا توسط الگوریتم های گوگل جریمه شده اید.

خوشبختانه این امکان برای وب مسترها وجود دارد که با بررسی بخش پیام های سرچ کنسول گوگل، از پیام های احتمالی که ممکن است حاوی هشدار جریمه و علت آن باشند مطلع شوند. جریمه شدن از سوی گوگل می تواند به صورت دستی توسط کارمندان این شرکت انجام شده و یا به صورت خودکار توسط الگوریتم های هوشمند صورت می گیرد. در صورتی که کارمندان گوگل یا الگوریتم های آن متوجه شوند که فعالیت شما بر خلاف قوانین این موتور جستجو بوده، اقدام به جریمه کرده و رتبه سایت شما افت خواهد کرد.

گاهی اوقات ممکن است که رتبه وب سایت شما در اثر تغییرات ناگهانی گوگل دچار تغییر و تحول شود. مثلا اگر جستجوی یک کلمه کلیدی به صورت ناگهانی زیاد شود، ممکن است که الگوریتم های گوگل به نمایش محتواهای سایت های دیگر که تاریخ انتشار تازه تری دارند دست بزنند. در اینصورت محتوای سایت مورد نظر شما که احتمالا قدیمی تر است به صفحات بعدی انتقال پیدا می کند.

رقبایی که احتمالا از شما فعال تر شده اند

حتی اگر راه درستی را برای بهبود سئو پیش گرفته و در این راه قدم های مفید و موثری را برداشته باشید، باز هم ممکن است رتبه رقبایی دیگر که از شما موفق تر هستند از شما بهتر بوده و با فعالیت بیشتر، جایگاه فعلی شما را از چنگتان در بیاورند.

زیر نظر داشتن فعالیت رقبا یکی از تاکتیک های موثر در بازاریابی دیجیتال به حساب می آیند. ابزاریهایی مثل Wayback Machine و Versionista در این رابطه به شما کمک بسیاری خواهند کرد. در صورتی که متوجه شدید افت رتبه وب سایت شما به علت فعالیت بیشتر رقبایتان رخ داده است، این فرصت پیدا می شود که شما هم با طی کردن مسیر آنها به رتبه مشابه و حتی بهتری دست پیدا کنید.

موقعیت مکانی نا هماهنگ با طیف کاربران مورد نظر

موقعیت مکانی سایت شما به تناسب موقعیت کاربرانی که کلمات کلیدی مرتبط با شما را جستجو می کنند متفاوت خواهد بود. الگوریتم های هوشمند گوگل این قابلیت را دارند که با بررسی جستجوهای کاربران خود، در دفعات بعدی تلاش می کنند تا نتایجی که از لحاظ موقعیت جغرافیایی به آنها نزدیک تر هستند را با اولویت بیشتری نمایش دهد. بررسی کنید که مشکل عدم همخوانی موقعیت مکانی با کاربرانی که جزو مشتریان یا طیف افراد مهم برایتان هستند وجود نداشته باشد.

کاهش نرخ کلیک خوردن CTR

تجربه کاربری از دید گوگل در این چند سال اخیر خیلی بیشتر از پیش مورد توجه قرار گرفته است. نرخ کلیک خوردن لینک های سایت به خوبی در گزارشات گوگل سرچ کنسول نمایش داده می شود و می توان بررسی کرد که در بازه زمانی چند روز اخیر، آیا این نرخ برای وب سایت کاهش یافته یا تغییری نکرده است.

کاهش نرخ CTR در وب سایت ها می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. بررسی کنید که آیا به تازگی مدت زمان حضور کاربرها در وب سایت شما کم شده و یا کم تر از قبل وارد صفحات مختلف وب سایت شما می شوند. برخی از دلایل افت میزان CTR :

  • ایجاد تغییرات مهم در صفحات سایت در چند روز اخیر
  • اضافه کردن پاپ آپ های بزرگ و آزاردهنده
  • افزایش ناگهانی مدت زمان لودینگ صفحات سایت

باز طراحی و ایجاد تغییرات اساسی

اگر به تازگی تصمیم به باز طراحی سایت گرفته و یا قصد تغییر قالب و به روزرسانی چهره وب سایت خود را داشته اید، افت رتبه وب سایت در موتور جستجوی گوگل قطعا آخرین اتفاقی است که می خواهید برایتان رخ بدهد. اگر پروژه باز طراحی سایت به درستی اجرا شود، به جای افت رتبه سایت با اتفاقات خوبی مثل افزایش بازدید کننده و رشد فروش محصولاتتان مواجه خواهید شد. برخی از نکاتی که برای جلوگیری از افت رتبه سایت می بایست رعایت شوند:

  • در صورت تغییر مسیر لینک ها، حتما از ریدارکت 301 استفاده کنید.
  • بررسی کنید که بک لینک های شما به درستی کار می کنند.
  • پیش از ایجاد تغییرات تازه، حتما از موارد مهمی مثل وضعیت رتبه سایت و میزان ترافیک فعلی گزارش تهیه کرده و با شرایط بعد از تغییرات مقایسه کنید.

بروز اشکال در لینک دهی داخلی

طراحی نوار منوی اصلی سایت و یا مگا منو به شما این فرصت را می دهد که هر کدام از دسته بندی ها و محصولات را سر جای درستشان قرار داده و دسترسی کاربران به آنها را آسان سازی کنید.

در صورتی که مسیر رسیدن کاربر به محصول یا محتوای مورد نظرش به درستی مرتب سازی نشده و در نهایت با چند کلیک بی ثمر وب سایت شما را ترک کند، قطعا لطمه جدی به رتبه سئو سایت وارد می شود.

لینک سازی داخلی را جدی گرفته و سعی کنید که لینک های مهم و یا کم ارزش تر را به مانند یک هرم در سایت خود قرار دهید. لینک های با ارزش تر در بالای هرم قرار داشته و لینک های کم اهمیت تر نیز در سطوح پایین قرار داده شوند. لینک دهی داخلی یکی از روش های ایده آل برای کمک به گوگل برای درک بهتر موضوع مطالب وب سایت شما است. سعی کنید انکر تکست ها را به درستی انتخاب کرده و به لینک های مرتبط با خودشان وصل کنید.

ترافیک های با ارزش سایت شما کم شده است!

اطلاعاتی که ابزارهای تحلیل کننده گوگل در مورد ترافیک وب سایت به شما می دهد، نه تنها شامل تعداد بازدیدها بلکه سایر اطلاعاتی مثل میزان کلیک خوردن و مدت زمانی که کاربر در سایت حضور داشته را نیز شامل می شود.

منابع ترافیک سایت می تواند از روش های زیر بدست آید:

  • ترافیک مستقیم
  • ترافیک ارگانیک
  • ترافیک در اثر برگزاری کمپین ایمیل مارکتینگ
  • ترافیک از سمت شبکه های اجتماعی
  • ترافیک از سمت بک لینک ها (رپورتاژ آگهی)
  • ترافیک از طریق تبلیغات کلیکی و گوگل ادز (گوگل ادوردز)

با وجود اینکه تمامی این ترافیک ها برای وب سایت با ارزش هستند، اما با ارزش ترین ترافیک مربوط به کاربرانی است که بیشترین زمان را در سایت سپری کرده و کم ترین میزان نرخ پرش را داشته باشند.

سعی کنید که با تولید محتوای مفید و آموزنده، کاربران قبلی را وادار به سر زدن به سایت کرده و با اشتراک گذاری محتوای شما، اجازه دهید که کاربران جدید نیز با سایت شما آشنا شوند. آماده سازی یک برنامه محتوایی مستمر به شما کمک می کند که روند جذب مشتریان فعلی و جدید را به خوبی ادامه دهید. بخش دیجیتال مارکتیگ شرکت طراحی وب سایت دارکوب با ارائه یک تقویم محتوایی متناسب با زمینه کاری شما، بهترین استراتژی را در جهت کاهش رتبه در موتور جستجوی گوگل ارائه می نماید.

انتشار محتوای تکراری در صفحات مختلف

فریب دادن گوگل با استفاده از کپی برداری محتوای تولید شده در وب سایت های دیگر باعث می شود که به شدت مورد جریمه قرار بگیرید. در صورتی که شرایط تولید محتوای روزانه را ندارید، سعی کنید که به سراغ کپی برداری از دیگران نروید. در عوض محتوای منحصر به فرد و مفید خود را با بازه های زمانی طولانی تر منتشر کنید.

چطور می توان از افت رتبه سئو سایت جلوگیری کرد

بروز رسانی محتوایی وب سایت یکی از بهترین راهکارها برای حفظ رتبه فعلی در گوگل است. گوگل به صورت مداوم به بررسی فاکتورهایی مثل توسعه فنی سایت، روند تجربه کاربری، ایجاد ارتباط مستمر و موثر با بازدید کنندگان و همچنین تولید محتواهای کاربردی می پردازد.

بروزرسانی برچسب های متا باعث می شود که موتورهای جستجو با نحوه و زمینه فعالیت کاری شما بیشتر آشنا شده و کاربرانی که به دنبال محصولات یا خدمات شما می گردند را بیشتر از قبل به سمتتان هدایت کنند. در صورتی که رتبه وب سایت شما به تارگی و کاملا ناگهانی دچار افت شدیدی شده و نمی دانید که اشکال کار کجاست، توصیه می کنیم که مشکل خود را با متخصصان بخش دیجیتال مارکتینگ شرکت طراحی وب سایت دارکوب در میان بگذارید.

شرکت دارکوب با بیش از 19 سال تجربه در امر طراحی وب سایت ها و کمک به استارت آپ های نو پا، مناسب ترین راهکارها برای بهینه سازی سایت، دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی اینترنتی، سئو کلاه سفید، جلوگیری از سئو کلاه سیاه، الگوریتم های گوگل و به روز رسانی سایت را پیش پای شما قرار خواهد داد.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته