4 روش اصلی پیدا کردن کلمات کلیدی با گوگل

نوشته شده توسط امیر سلامی

اولین مرحله برای بهینه سازی سایت پیدا کردن کلمه کلیدی مناسب و مرتبط با موضوع وبسایت است. طبیعتا اگر از کلید واژه های درست استفاده کنیم، محتوای باکیفیتی خواهیم داشتو کاربران را به سایت خود جذب خواهیم کرد. مهم ترین فاکتور در جذب کاربر و جلب نظر موتور های جیت و جو، محتوای با کیفیت است. به همین خاطر فرایندی به نام Keyword Research به وجود آمده است که در این روند تلاش می شود تا کلملات و عباراتی که کاربران سرچ می کنند و به دنبال پیدا کردن پاسخ سوالات خود هستند را پیدا کنیم و بر اساس آن استراتژی کلمات کلیدی در تولید محتوا مشخص کنیم. برای پیدا کردن عبارات کلیدی ما چهار روش اصلی داریم که بهترین مرجع هستند و استفاده از این روش ها به شما پیشنهاد می شود. در این مقاله به معرفی و بررسی این چهار شیوه می پردازیم.

پیدا کردن کلمات کلیدی

چگونه کلمات کلیدی درست را پیدا کنیم؟

در ابتدا این را به یاد داشته باشید که قرار نیست ما خودمان را با موتور های جست و جو هماهنگ کنیم بلکه این گوگل است که تلاش می کند خود را رفتار های انسانی مطابقت بدهد. گوگل با ارائه الگوریتم های مختلف در تلاش است تا هدف کاربران را درک کرده و بهترین نتایج را به آن ها نمایش دهد. در کنار بررسی و مطالعه سایت های رقیب، ابزاری وجود دارند که اطلاعات کاملی در مورد کیورد ریسرچ در اختیار ما قرار می دهند و روند کار را تا حد زیادی مشخص می کنند. تمامی این مئارد یکی از تکنیک های بهینه سازی و سئو است و اگر می خواهید رتبه اول گوگل باشید، با کارشناسان سئو دارکوب که سالیان زیادی است که در این زمینه فعالیت می کنند، ثبت نام کنید.

Google keyword planner

گوگل کیورد پلنر یک سایت کلمات کلیدی و ابزاری است که به صورت رایگان کلمات کلیدی مرتبط را به ما نمایش می دهد. این پلتفرم با اراده اطلاعاتی مثل کشف کلمات کلیدی جدید، نمایش میزان سرچ کلید واژه‌ ها، تاریخچه حجم جستجو و تفکیک زمان و مکان سرچ، کمک قابل توجهی به شما خواهد کرد. با بررسی کلمات معرفی شده و میزان سرچ آن ها سرنخ هایی برای روند ایجاد محتوا می دهد. طبق تحقیقات منتشر شده بیش از 40 درصد از بازدید کنندگان سایت، از طریق کلمات کلیدی بلند به دست می آیند. با این وجود اگر واژه های معرفی شده کیورد پلنر را به شکل استراتژیک در محتویات سایت قرار بدهیم، می توانیم تراکیف سایت را حد 40 درصد افزایش دهیم. یکی دیگر از ویژگی های این پلتفرم تعین قیمت برای تبلیغات گوگل ادز است و برای ما مشخص می کند که تبلیغ در چه کلماتی برای ما سودمند تر است و سرچ بیش تری دارد. شما پس از ورود به کیورد پلنر با روی گزینه Discover new keywords کلیک کنید. در صفحه باز شده کلمه اصلی که قصد بهینه سازی با آن واژه را دارید را وارد کنید و در مرحله بعد زبان فارسی را به عنوان ربان اصلی وارد کنید. مناطق جغرافیایی را هم به طور کامل حذف کنید تا بدون هیچ محدودیت خاصی، کلید واژه ها با اطلاعات موثر در اختیارتان قرار بگیرد. مهم ترین دلیل استفاده زیاد از Keyword Planner ویژگی های قدرتمند و منحصر به فردی است که گوگل در اختیار ما قرار می دهد. این پلتفرم هیچ محدودیت زبانی ندارد و کلمات کلیدی فارسی را هم به طور دقیق مورد بررسی قرار می دهد و منتشر می کند. اگر برای شما هم سوال پیش آمده که چگونه کلمات کلیدی مقاله را پیدا کنیم، به این سایت سر بزنید. پس از ساخت فروشگاه اینترنتی، بهینه سازی آن هز هر چیز دیگری واجب تر است. برای این که بتوانید از موتور های جست و جو ورودی بگیرید، لازم است که در کلمات خاص محصولات یا خدماتتان رتبه خوبی کسب کنید، پس حتما بهینه سازی را در اولویت قرار دهید و با یک آژانس سئو سایت مثل دارکوب ارتباط بگیرید.

Google Trends

از سایت گوگل ترندز می‌ توانید برای پیدا کردن میزان ترافیک هر یک از کلمات مورد نظر که فکر می کنید در جذب کاربر موثر است، استفاده کنید. در این پلتفرم با سرچ هر کلمه یا عبارت، نموداری از میزان جست و جو آن واژه در بازه های زمانی مختلف نمایش داده می شود. همچنین درباره جغرافیای کلمات سرچ شده هم اطلاعاتی در اختیار ما قرار می دهد. با استفاده از گوگل ترند می توانید بفهمید که چه کلماتی در حوزه کاری شما روی بورس است و بیش تر از دیگر کلمات سرچ می شود. شما با دسترسی به کلمات کلیدی پر بازدید می توانید، اهداف و نیاز های کاربران را شناسایی کنید و مطابق آن تولید محتوا کنید. یکی از مزایایی که این سایت دارد این است که ما می توانیم دو تا چهار کلمه را از نظر میزان جست و جو مقایسه کنیم و بین کلمات مشابه و نزدیک به هم، متوجه شویم که کاربران کدام عبارت را جستجو می کنند. برای نمونه ما دو کلمه طراحی سایت و طراحی وبسایت را مقایسه می کنیم تا ببینیم که کاربران کدام کلمه را بیش تر سرچ می کنند و همان کلمه را به عنوان مرجع و اولویت قرار می دهیم. کمی پایین تر از نمودار، میزان جست و جو بر اساس مناطق جغرافیایی مشخص شده است که برای مثال هر واژه در چه شهر هایی محبوب تر بوده است.

جدول Related Queries مشخص می کند که افرادی که واژه مورد نظر را جستجو کرده اند، قبل و بعد از آن چه عبارت هایی را سرچ کرده اند. این عبارت ها معمولا با عبارت کلیدی اصلی مرتبط هستند. جدول کوئری ها هم بر اساس Rising و Top دسته‌بندی شده اند و قسمت Rising به معنی کوئری هایی است که با رشد جست و جو مواجه بوده اند و درصد رشد آن ذکر شده است. قسمت Top، محبوب ترین کوئری های مرتبط را نمایش می دهد و میزان محبوبیت آن با عددی از 0 تا 100 مشخص می شود.

این موارد حتی به لینک بیلدینگ سایت ما کمک می کند. شاید برای شما سوالی به وجود بیاید که Link Building چه ربطی به گوگل ترندز دارد. لینک ها هنوز هم یکی از اصلی ترین روش ها برای افزایش رتبه سایت و یکی از محور های اصلی سئو است. شما پس از تحقیق کلمات کلیدی سایت و واژه های محبوب و تولید محتوا و انتشار آن، برای افزایش رتبه نیاز به لینک سازی دارید پس به طور غیر مستقیم حتی بر روی لینک سازی سایت شما هم تاثیر دارند.

Google Related searches

ریلیتد سرچ یکی دیگر از مهم ترین روش های تعیین کلمات کلیدی گوگل است. اگر در سرچ هایی که در گوگل انجام می دهید، با دقت نگاه کنید متوجه می شوید که در پایان صفحه اول نتایج (SERP) پیشنهاداتی به شما برای سرچ داده است. منظور از Google Related همین کلمات است. معمولا هشت کلمه نمایش داده می شود که گوگل بر اساس نتایج قبلی خود و کلماتی که دیگر کاربران سرچ کرده اند، واژه هایی را معرفی می کند. این عبارات ارزش زیادی دارند و وقتی که در این قسمت به کاربر نشان داده می شود به این معنا است که مخاطبان زیادی این کلمات را جستجو کرده اند و حتما از این عبارات به عنوان تگ های H یا کلمات بولد شده در متن استفاده کنید.

پیدا کردن کلمات کلیدی با گوگل

Google LSI

lsi مخفف عبارت Latent Semantic Indexing است و دیگر کلماتی است که به کلمات کلیدی اصلی شما مرتبط است و حتما در مقاله خود از این کلمات استفاده کنید. این کلمات را پس از جست و جو، در قسمت پیشنهاد های گوگل در سزچ باکس می توانید مشاهده کنید و یک ابزار رایگان یافتن کلمات کلیدی است. این را به یاد داشته باشید که کلمه کلیدی اصلی، هسته محتوای شما است و کاربران ممکن است با سرچ کلمات دیگر مثل کلمات LSI وارد سایت شما شوند. دوباره می گوییم که هدف گوگل این است که بهترین مطالب را به مخاطبان نمایش دهد تا از جست و جوی خود رضایت داشته باشند، پس وقتی کلماتی را پیشنهاد می کند قطعا این عبارات مهم هستند و باید در اولویت قرا بگیرند. lsi به معنی واژگان مترادف نیستند و کلمه های مرتبط را شامل می شود.

ساخت کلمات کلیدی برای سایت

با مطالعه روش های بالا و استفاده دقیق از آن ها به راحتی می توانید به تعداد زیادی از واژگان کلیدی دسترسی پیدا کنید. با این راه و شیوه ها دیگر نیازی به هیچ ابزار یا تکنیکی نیست. چیزی که مهم است، استراتژی درست و استفاده درست از عبارات برای افزایش رتبه سایت در موتور های جستجو است. البته تمامی این کار ها نیاز به تجربه و تخصص دارد و شما اگر قصد دارید که بالا رفتن در گوگل را تجربه کنید با متخصصان سئو آژانس دارکوب که در این زمینه تجربه 20 ساله دارد، تماس بگیرید. در ضمن تمامی خدمات تولید محتوا به بهترین شکل و سئو شده را دارکوب با بالاترین کیفیت ارائه می دهد.

آموزش تحقیق کلمات کلیدی

برای یادگیری مباحث سئو و این که چگونه کلید واژه های مناسب را در طول متن به کار ببریم، می توانید در کلاس آموزش SEO شرکت دارکوب که یکی از برترین آموزشگاه های طراحی وب و سئو در کشور است، ثبت نام کنید. تمامی این کلاس ها به شکل های حضوری، آنلاین و ویدیو های آموزشی برگزار می شود و اگر نتوانید در یکی از جلسات شرکت کنید، هر زمان که بخواهید می توانید ویدیو آن جلسه را تماشا کنید. دیگر کلاس هایی که در این آموزشگاه برگزار می شود شامل کلاس های آموزش صفر تا صد PHP، آموزش پروژه محور وردپرس و آموزش برنامه نویسی فرانت اند می باشد.

بازاریابی محتوا

این روشی که در مقاله گفته شد، یکی از روش های بازاریابی دیجیتال است. با گسترش استفاده مردم از اینترنت، دیجیتال مارکتینگ جای بازاریابی سنتی را گرفته است. برای تبلیغات آنلاین، می توانید با آژانس دارکوب که سابقه و تجربه زیادی در این شغل حساس دارد و پروژه های موفق زیادی را پشت سر گذاشته است، تماس بگیرید. خدمات مارکتینگی مثل بازاریابی اینستاگرام، تبلیغات گوگل ادز، تبلیغات پیامکی و غیره را شرکت دارکوب ارائه می دهد.

سئو سایت

تمامی سایت ها با هر زمینه ای نیاز به بهینه سازی دارد تا بتواند افزایش مخاطب و افزایش تبدیل کاربر به مشتری داشته باشد. پس از ساخت سایت با کیفیت با وردپرس، با استفاده از افزونه هایی که در اختیار مدیران سایت قرار می دهد، به راحتی می توانند صفحات سایت خود را سئو کنند. سایت های شرکتی هم برای معرفی خدمات خود، حتما باید بهینه سازی شوند. اگر سایت شما، قدیمی شده است یا نیاز به به روز رسانی دارد، شرکت دارکوب با سابقه 20 ساله، خدمات طراحی وب را از صفر تا صد انجام می دهد.

سایت هایی که بر پایه قالب های آماده خریداری و راه اندازی شده اند، هیچ تفاوتی در زمینه سئو با سایت های دیگر ندارند. برای خرید قالب وردپرس، می توانید از سایت دارکوب اقدام کنید و قالب هایی در زمینه قالب فروشگاه آنلاین، قالب وب شرکتی و قالب سایت آموزشی ارائه شده است. این قالب ها طبق آخرین متد های جهانی طراحی و با پشتیبانی 24 ساعته ارائه می شود و استفاده از آن در صورتی که بودجه محدودی یا زمان کمی برای ایجاد وبسایت دارید، پیشنهاد می شود.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته