رتبه اول گوگل بودن برای عبارات کلیدی مربوط به زمینه فعالیت شما یکی از بهترین روش های تبلیغات و بازاریابی می باشد که امروزه به عنوان مقرون به صرفه ترین و پر بازده ترین روش تبلیغات به حساب میاد.
راه کاملا رایگان برای رتبه اول بودن در گوگل هم وجود داره که به عنوان “روش رایگان” در همین مقاله شرح داده شده. پس از اینکه طراحی وب سایت انجام شد برای رتبه اول گوگل بودن توسط وب سایت دو راه دارید. یکی سئو و دیگری ادوردز Adwords که در ادامه توضیحات کاملی رو در مورد هر یک از روش ها خدمتتون ارائه می گردد.
لیست مطالب
معیارهای رتبهبندی Google برای مرتبسازی میلیاردها صفحه وب برای برآورده کردن هدف جستجو با ارائه مرتبطترین و مفیدترین نتایج در کوتاهترین زمان ممکن طراحی شدهاند. دامنه ها از طریق فرآیند الگوریتمی گوگل رتبه بندی می شوند که فاکتورهای مختلفی را برای ارزیابی کیفیت، ارتباط و کاربرد پاسخ به یک عبارت جستجو در نظر می گیرد.
اینگونه در مورد آن فکر کنید – می دانید که مردم به محصول، خدمات یا محتوایی که منتشر می کنید علاقه مند هستند. به همین دلیل است که در وهله اول وب سایت را راه اندازی کردید. بنابراین، آنها برای دسترسی به اطلاعات مورد نظر خود چه می کنند؟ پاسخ ساده است: آنها آن را در گوگل جستجو می کنند. حالا به مهمترین سوال رسیدیم. چه چیزی را در آن نوار جستجو کلید می زنند تا به اطلاعات دسترسی پیدا کنند؟ این چیزی است که باعث می شود پول به جیب شما سرازیر شود. رشتههای کلماتی که برای بیان آنچه در ذهن است استفاده میکنند، بلوکهای سازنده استراتژی SEO شما هستند. ما آنها را کلمات کلیدی می نامیم. جوهر هر استراتژی بازاریابی اینترنتی باید تحقیق در مورد کلمات کلیدی باشد زیرا اینگونه مخاطبان و علایق آنها را درک می کنید. هدف از تحقیق کلمات کلیدی این است که بفهمیم گروه هدف به دنبال چه چیزی است و چگونه شما به عنوان صاحب وب سایت می توانید از این ایده های کلمات کلیدی استفاده کنید و محتوایی ایجاد کنید که باعث خوشحالی کاربران شود. در اینجا درباره تحقیق کلمات کلیدی بیشتر بدانید.
اکنون که می دانید کلمات کلیدی ضروری ترین عامل سئو هستند، اجازه دهید کمی در مورد هدف جستجو به شما بگویم. برای رسیدن به این هدف، باید مطمئن شوید که محتوای مرتبطی وجود دارد که هدف من را برآورده کند. به عنوان مثال، اگر صفحه خدمات شما را هنگام جستجوی مزایا ببینم، دکمه بازگشت را می زنم زیرا هنوز تصمیمی نگرفته ام. به همین دلیل است که شما باید محتوای خود را برای هر یک از این مراحل جهتدهی کنید تا حداکثر سود را از انجام سئو کسب کنید. هنگام نوشتن محتوا برای هر یک از این صفحات، باید آن را با استفاده از کلمات کلیدی که با هدف من مطابقت دارند، بهینه کنید. حال بیایید تعریفی از عبارت Search Intent ارائه دهیم.
عبارت «نیت جستجو» (همچنین به عنوان «نیت کاربر» یا «نیت مخاطب» نیز شناخته میشود) به هدف پشت هر عبارت جستجویی که کاربران شما وارد میکنند اشاره دارد. به طور کلی، هرکسی که عباراتی را در اینترنت جستجو می کند، انتظار دارد چیزی را کشف کند. انواع هدف جستجو :
اولین مورد، قصد اطلاعاتی است. تعداد زیادی از جستجوهای آنلاین توسط افرادی که به دنبال اطلاعات هستند انجام می شود. این ممکن است اطلاعاتی در مورد سهام، آب و هوا، SEO یا هر چیزی زیر نور خورشید باشد. افرادی که قصد آموزنده دارند یک پرس و جو خاص دارند یا مایلند در مورد یک موضوع خاص بیشتر بیاموزند.
نوع دوم هدف جستجو به عنوان هدف ناوبری شناخته می شود. افرادی با این هدف می خواهند به یک وب سایت خاص بروند. اگر اطلاعات مفید و مرتبطی را به کسانی که روی سایت شما کلیک می کنند ارائه دهید، وب سایت در رتبه بالاتری قرار می گیرد.
قصد معامله سومین شکل از قصد جستجو است. بسیاری از مردم چیزهایی را از طریق اینترنت می خرند و برای بهترین معامله در وب جستجو می کنند. مردم زمانی که می خواهند چیزی بخرند با قصد معامله جستجو می کنند.
گاهی اوقات، افراد قصد دارند در آینده (نزدیک) چیزی بخرند و از اینترنت برای انجام تحقیقات خود استفاده کنند. این افراد قصد معاملاتی نیز دارند، اما به زمان و متقاعدسازی بیشتری نیاز دارند. این هدف جستجو معمولاً به عنوان هدف تحقیق تجاری شناخته می شود.
قبل از اینکه در رتبه اول گوگل قرار بگیرید، موانع زیادی وجود دارد. بسیاری از این موارد را می توان به راحتی با کمک یک آژانس سئو معتبر برطرف کرد. با این حال، مواقعی وجود دارد که شبح از گذشته ممکن است وب سایت ها را آزار دهد. و ما آن را Ghost – Google Penalty می نامیم. این بدترین کابوس اکثر سئوکاران و صاحبان وبسایت است، زیرا وقتی یک وبسایت وارد کتاب بد گوگل میشود، رتبهبندی آن کار بزرگی است. شما لازم نیست نگران باشید. اگر دامنه جدیدی خریداری کرده اید و دامنه ای منقضی نشده است، به طور کلی ایمن هستید. همچنین، یکی از مواردی که باید به آن توجه کنید این است که آژانس SEO که در حال حاضر با آن همکاری می کنید باید بهترین باشد و نباید از هیچ روش سئوی کلاه سیاه که می تواند شما را در دردسر عمیقی قرار دهد استفاده کند. اگر قبلا از هر یک از ابزارهای سئو استفاده می کنید، بررسی تاریخچه پنالتی گوگل آسان است.
به دنبال کاهش شدید ترافیک ارگانیک باشید. این اولین نشانه ای است که نشان می دهد گوگل به دلایلی سایت را دوست ندارد. رایج ترین مقصر برای این امر، بک لینک های غیر طبیعی است که دستورالعمل های گوگل را نادیده می گیرند. در اینجا نحوه بررسی بک لینک های غیر طبیعی وجود دارد.
تعداد پیوندهایی که به سایت شما اشاره می کنند را بررسی کنید و ببینید آیا آنها پیوندهای واقعی هستند که از سایت های مرتبط با زمینه می آیند یا خیر. اگر پاسخ منفی است، به این معنی است که آژانس شما در حال ایجاد لینک هایی است که به سایت شما آسیب می رساند و آن را از داخل با استفاده از پول شما می خورد. راه حل سریع این است که فوراً از آن آژانس جدا شوید و آژانس سئو قابل اعتماد دیگری را پیدا کنید که می تواند به شما کمک کند تا با رد کردن و سپس ساختن بک لینک های با کیفیت از شر موارد اسپم خلاص شوید.
Anchor text متنی است که لینک شما می شود و به صفحه شما اشاره می کند. اگر اکثر انکر تکست خود را یکسان می بینید، باید فوراً یک اصلاح دوره انجام دهید. متن تطبیق دقیق لنگر نشانهای از لینکسازی با کیفیت پایین است و گوگل تا حد زیادی از آن متنفر است. این یکی از مواردی است که می تواند منجر به جریمه شدن سایت شما توسط گوگل شود.
یکی دیگر از دلایلی که ممکن است گوگل ارسال کاربران به سایت شما را متوقف کرده باشد این است که سایت شما هک شده است. اگر گوگل کدهای مخرب را در یک سایت پیدا کند، به طور موقت آنها را از جستجو حذف می کند. با استفاده از تست مرور ایمن گوگل می توانید بررسی کنید که آیا سایت شما هک شده است یا خیر. هنگامی که کدهای مخرب را حذف کردید و نقشه سایت را مجدداً به Google ارسال کردید، صفحات در زمانی که عنکبوت های موتور جستجو از سایت شما بازدید می کنند دوباره ظاهر می شوند.
نرخ پرش دقیقاً چیست؟ درصد بازدیدکنندگانی که یک صفحه وب را بدون انجام عمل خاصی مانند کلیک کردن بر روی پیوند، پر کردن فرم یا خرید ترک میکنند، نرخ پرش نامیده میشود. اگر افرادی از سایت شما بازدید می کنند و به سرعت از آن خارج می شوند، گوگل چندان به سایت شما نگاه نمی کند. با این حال، اگر وب سایت شما تمرکز زیادی روی محتوا دارد، اعداد نرخ پرش نباید شما را آزار دهند. وقتی کاربران تمام اطلاعات را در یک صفحه به دست می آورند، به معنای واقعی کلمه نیازی به بازدید از صفحات دیگر ندارند. اما با توجه به آنچه گفته شد، مراقب زمان صرف شده در یک صفحه باشید، اگر زمان صرف شده کمتر با طول محتوای شما مطابقت ندارد، جای نگرانی است.
گاهی اوقات، فکر می کنم اینترنت مانند مدار ماست. اما چرا؟ زیرا در میان وسعت اینترنت، محتوایی که به شما کمک میکند در گوگل رتبه بهتری داشته باشید مانند ماهوارهها میدرخشد. منظور ما از محتوای باکیفیت نه تنها محتوایی است که فاقد اشتباهات گرامری است و مرتبط و آموزنده است، بلکه محتوایی است که قابل اشتراکگذاری است و سایتهای دیگر میخواهند به آن لینک دهند. با توجه به اینکه بک لینک ها برای دستیابی به رتبه های بالای گوگل بسیار مهم هستند، این عاملی است که نمی توانید از آن چشم پوشی کنید. همچنین، اکثر وب سایت های مطرح اکنون از استراتژی محتوای Pillar Cluster برای رتبه بالاتر در گوگل استفاده می کنند.
در حالی که محدودیت کلمه “ایده آل” برای مقالات وبلاگ وجود ندارد، به نظر می رسد محتوایی که بیش از 3k کلمه دارد از نظر توسعه پیوند عملکرد خوبی دارد.
همچنین، اضافه کردن محتوای بصری مانند نقشه ها، فیلم ها، فلوچارت ها و اینفوگرافیک ها را در نظر بگیرید.
سعی کنید هنگام تولید محتوا بدیع باشید.
مطمئن شوید که محتوای شما قابل درک و عاری از اشتباهات گرامری است. قسمت پادکست ما را با براندون دویل، بنیانگذار رسانه Wallaroo، در مورد ایجاد محتوای همیشه سبز که ترافیک ثابتی را هدایت می کند، بررسی کنید.
سئوی درون صفحه (که گاهی اوقات به عنوان «سئوی درون سایت» نامیده می شود) و سئوی فنی دو عامل مهمی هستند که در زیر کاپوت وب سایت شما قرار دارند. هنگامی که محتوای عالی و کامل با سئوی داخلی و فنی دارید، دستور العمل عالی برای رتبه بندی در گوگل خواهید داشت. برخی از رایجترین تکنیکهای سئوی درون صفحه شامل بهبود برچسبهای عنوان، محتوا، لینکهای داخلی و URLها و غیره است.
ربات ها توسط موتورهای جستجو برای خزیدن یا عنکبوت وب سایت شما استفاده می شوند. ربات ها از لینک ها برای یافتن اطلاعات در سایت شما استفاده می کنند. یک ساختار پیوند داخلی خوب طراحی شده تضمین می کند که آنها متوجه می شوند مهم ترین مطالب در سایت شما چیست.
با این حال، روش های بیشتری برای هدایت ربات ها وجود دارد. برای مثال، اگر نمیخواهید که آنها به آنجا بروند، میتوانید از خزیدن آنها در مواد خاصی جلوگیری کنید. همچنین میتوانید به آنها اجازه دهید یک صفحه را بخزند، اما به آنها دستور دهید که آن را در نتایج جستجو نشان ندهند یا پیوندهای موجود در آن صفحه را دنبال نکنند.
بسیاری از وبسایتها (حداقل) چند پیوند مرده دارند، زیرا یک وبسایت در حال پیشرفت است: مردم چیزهایی را ایجاد میکنند و میشکنند. خوشبختانه، ابزارهایی برای کمک به شما در بازیابی لینک های مرده در وب سایت شما وجود دارد.
اگر مطالب مشابهی در صفحات مختلف سایت خود داشته باشید – یا حتی در سایت های دیگر، ممکن است موتورهای جستجو گیج شوند. در نهایت ممکن است تمام صفحات با محتوای یکسان در رتبه پایین تری قرار گیرند. ممکن است بدون اینکه متوجه شوید با اطلاعات تکراری سروکار دارید. به دلیل مشکلات فنی، URL های مختلف ممکن است اطلاعات یکسانی را نمایش دهند. این برای یک بازدیدکننده تفاوتی ندارد، اما برای یک موتور جستجو که اطلاعات یکسان را در یک URL متفاوت مشاهده می کند، تفاوتی دارد.
از طرف دیگر سئو فنی اغلب همراه با سرعت وب سایت شما و دسترسی به آن مورد بحث قرار می گیرد. با این حال، بر خلاف سایر تکنیکهای سئو که تا به حال در مورد آن صحبت کردیم، پیادهسازی سئو فنی چندان آسان نیست، مشروط بر اینکه منابع یا تخصص مناسب را داشته باشید.
گوگل به طور مداوم الگوریتم خود را به روز می کند، به این معنی که وب سایت شما باید به طور مداوم از تکنیک ها و استراتژی های جدیدی استفاده کند که گوگل برای بهتر کردن تجربه جستجو برای کاربرانش پیشنهاد می کند. در روزهای قبل از سال 2012، الگوریتم گوگل نسبت به رتبهبندی وبسایتهای فریبکاری که از میانبرهایی مانند لینکهای هرزنامه و محتوا استفاده میکردند، بسیار آسیبپذیر بود. برای خنثی کردن هر دوی این آسیبپذیریهای الگوریتم خود، غول موتور جستجو دو بهروزرسانی را در سالهای متمادی راهاندازی کرد: بهروزرسانیهای پنگوئن و پاندا.
اکنون، زمان آن رسیده است که معیارهای کلیدی خاصی را برای وب سایت خود بررسی کنید تا ببینید چه چیز دیگری باید بهینه شود. اینها مهمترین معیارهایی هستند که باید در نظر گرفته شوند.
درک اینکه چگونه سایت شما از طریق جستجوی ارگانیک به رتبه بالاتر گوگل می رسد بسیار مهم است. پیش از این، جستجوی ارگانیک اکثریت ترافیک صفحه را ایجاد می کرد و منابع غیر ارگانیک مانند جستجوی حمایت شده و رسانه های اجتماعی را شکست می داد. در اینجا یک چک لیست کامل از تکنیک های فنی سئو ارائه شده است. اگر میخواهید بدانید که چگونه وبسایت خود را برای سرعت سایت بهینه کنید یا آن را در دسترس کاربران و موتورهای جستجو قرار دهید بدون اینکه آنها در صفحه خطا سرگردانی کنند، روی پیوندهای زیر کلیک کنید.
این روزها، رسانههای اجتماعی، ایمیل، و تبلیغات پولی اغلب راههای دیگری را برای جذب ترافیک ارگانیک پیشی میگیرند – اگرچه این موضوع در صنعت بسیار متفاوت است. به حساب Google Analytics خود وارد شوید و به گزارش کانال های جذب نگاه کنید تا متوجه شوید که چه تعداد از افراد به سایت شما می آیند.
مهم است که علاوه بر تجزیه و تحلیل ترافیک جستجو، به کلمات کلیدی که بازدیدکنندگان را به سایت شما هدایت می کنند نیز توجه کنید. در حالی که ارزیابی این امر دشوارتر از گذشته است، اما هنوز هم قطعا امکان پذیر است. دستیابی به این بینش را می توان با ابزارهایی مانند کنسول جستجوی گوگل انجام داد، کلیدی برای کسانی که نمی دانند چگونه رتبه بالاتری در گوگل داشته باشم. ممکن است به شما اطلاع دهد که چه تعداد کلیک در نتایج جستجوی ارگانیک برای کلمات کلیدی خاص دریافت می کنید. علاوه بر این، ابزارهای زیادی وجود دارد که می تواند به شما در شناسایی کلمات کلیدی که کاربران بیشتری را به صفحات شما هدایت می کند، کمک کند.
اگر به دنبال داشبورد سئوی مقرون به صرفه هستید، گوگل آنالیتیکس را توصیه می کنیم، اما اگر پولی دارید، چیزی مانند SEMRush یا Ahrefs را توصیه می کنیم. این ابزارها به شما کمک میکنند تا بفهمید وبسایت شما ماهانه چقدر خوب عمل میکند و به شما کمک میکند تا برنامه عملیاتی ماههای آینده را تعیین کنید. همچنین، ابزارهایی مانند SEMRush و Ahrefs همچنین می توانند در صورت اضافه شدن سایت خود به عنوان پروژه، در مورد کاهش رتبه کلمات کلیدی به شما هشدار دهند. این ابزارها ادغام رایگان و بدون درز با Google Analytics را ارائه می دهند، بنابراین داده های تقریباً دقیقی را در اختیار شما قرار می دهند.
با استفاده از وب سایت sellfree.ir می توانید به صورت کاملا رایگان رتبه اول گوگل باشید. این وب سایت بگونه ای طراحی گردیده است که با ایجاد حساب کاربری و انجام موارد لازم می توانید آگهی ها و صفحه شخصی مربوط به خود را در گوگل بالا بیاورید. مواردی که لازمه برای رتبه اول بودن انجام بدید شامل موارد زیر می باشد:
در این روش به گوگل هزینه پرداخت می گردد تا گوگل برای عبارات کلیدی مورد نظر، سایت شما را نمایش دهد. ویژگی این روش آن است که به سرعت انجام می گیرد و در صورتی که نیاز به جذب مشتری به صورت فوری می باشد این روش مناسب است. موارد ادوردز در نتایج جستجوهای گوگل معمولا در بالا و پایین نتایج طبیعی نمایش داده می شوند و در کنار ادوردزها عبارت Ad نمایش داده می شود. تعرفه ادوردز بسته به نرخ دلار متفاوت است و لازم است در زمان مورد نظر تعرفه را از دارکوب استعلام نمایید. توضیحات کامل مربوط به این روش در صفحه تبلیغ در گوگل موجود است.
برای اینکه در گوگل اول باشید بهتره اول از همه یک سایت طراحی نمایید. تعرفه طراحی وب سایت در شرکت دارکوب از 200 هزار تومان شروع میشه. برای رویت پلان های طراحی سایت کلیک نمایید. الیته میتونید بدون داشتن و طراحی وب سایت هم صفحه و رتبه اول گوگل باشید که در ادامه مقاله توضیح داده خواهد شد.
دارکوب با پشتیبانی 24 ساعته و 7 روز در هفته و سابقه 20 ساله در زمینه طراحی وب میتونه انتخاب خوبی برای اجرای پروژه طراحی وب سایت شما باشه. برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت دپارتمان طراحی سایت این مجموجعه نمایید.