سئو وردپرس به چه صورت است؟

نوشته شده توسط امیر سلامی

ساخت سایت با وردپرس بسیار محبوب است به طوری که این پلتفرم پر طرفدارترین و کار آمدترین سیستم مدیریت محتوا است تا جایی که تقریبا یک چهارم وب سایت ها از این سیستم مدیریت محتوا استفاده می کنند. علت موفقیت وردپرس سادگی استفاده از آن است که در نتیجه موجب افزایش سرعت توسعه وب سایت و کاهش هزینه آن می شود. خوشبختانه وردپرس مدام در حال بهبود و به روز رسانی است. امروزه وب سایت های متنوعی با ویژگی های انتشار محتوا، فروش آنلاین، آموزش آنلاین و غیره با کمک وردپرس توسعه داده می شوند. ویژگی مهم دیگر این سیستم سازگاری آن با موتور های جستجو می باشد که بهینه سازی وب سایت را ساده تر کرده در نتیجه وب سایت می تواند با بهینه سازی بهتر (سئو) رتبه مطلوبی را در صفحه نتایج جستجو کسب کند.

البته لازم به ذکر است که گاه انتقاد هایی از کیفیت سایت های وردپرسی می شود که برخی از صاحبان وب سایت ها را نگران می کند. خبر خوب این است که این تقریبا هیچ یک از این مشکلات از جانب وردپرس نبوده بلکه تقریبا تمام این مسائل در شیوه و کیفیت استفاده از وردپرس توسط توسعه دهنده است. مثلا زمانی که وب سایت وردپرسی توسط توسعه دهنده ایمن سازی نمی شود آسیب پذیر خواهد بود، و مشکلی از سمت وردپرس وجود ندارد. در یک کلام سادگی وردپرس همراه شده با تعداد زیاد توسعه دهندگان تازه کار در وردپرس، و این کمی تجربه در استفاده از این ابزار پر قدرت است که این وب سایت ها را دچار مشکل می کند.

سئو وردپرس

سئو در وردپرس

همانطور که گفته شد، استفاده از وردپرس ساده است. اما برای استفاده حرفه ایی و بهره برداری حداکثری از پتانسیل آن نیاز به دانش و تجربه کافی نیاز است. همه تقریبا درباره پلاگین های سئو در وردپرس شنیده ایم. این پلاگین ها کارهای زیادی به صورت خودکار و سریع برای ما انجام می دهند. اما استفاده نادرست و تنظیمات غلط این پلاگین ها می تواند به سئو و وب سایت آسیب بزند. برای مثال: استفاده نادرست از یک پلاگین سئو می تواند سرعت وب سایت را کاهش دهد، و در حالی که سرعت یکی از فاکتور های مهم رضایت کاربر از وب سایت و سئو می باشد. پس با استفاده غیر حرفه ایی از وردپرس و پلاگین های آن تنها زمان و فرصت ها را از دست می دهیم.

در این مقاله از دارکوب می خواهم به تکنیک های سئو در وردپرس اشاره کنم. برخی از این نکات مهم سئو وردپرس باید برای همه وب سایت ها رعایت شود، تکرار من در اینجا به این علت اهمیت این نکات است، چون گاهی نمی توان از روی چند پله پرش کرد تا سریع تر به نتیجه برسیم.

آموزش سئو وردپرس

اگر قصد یادگیری بهینه سازی سایت های وردپرسی را دارید، می توانید در کلاس های آموزش سئو، آموزشگاه طراحی سایت و سئو دارکوب شرکت کنید. در این دوره سئو سرفصل هایی نظیر آشنایی با ابزار SEO، فاکتور های سئو داخلی و خارجی، تولید محتوا سئو شده با استفاده از تحقیق کلمات کلیدی، آموزش کامل Search Console، لینک بیلدینگ، الگوریتم های گوگل و غیره به شکل پروژه محور آموزش داده می شود. پس اگر قصد ورود به بازار کار سئو را دارید، حتما در کلاس آموزشی SEO شرکت دارکوب ثبت نام کنید و توسط اساتید با تجربه که سالیان زیادی در این زمینه فعالیت داشته اند، آموزش ببینید.

افزونه سئو چیست؟

حالا که با برخی از ویژگی های سئو در سایت های وردپرسی آشنا شدید، برخی ابزار وردپرس سئو هستند که امکاناتی ارائه می دهند که باعث راحتی و افزایش سرعت بهینه سازی می شود. افزونه Yoast SEO یا یواست سئو که با اختلاف پر استفاده ترین و بهترین افزونه سئو است و تاکنون بیش از 5 میلیون بار نصب شده است. دلیل محبوبیت آن ارائه پکیج سئو وردپرس است که در اختیار مدیران سایت ها قرار می دهد مثل تغیر عناوین، تغیر متا تگ ها، افزودن عناوین و لینک برای شبکه های اجتماعی، ریدایرکت و غیره.

دومین افزونه پر استفاده All In One است که امکانات خوبی برای بهینه سازی مختوا و صفحات وردپرس در اختیار ما قرار می دهد. امکانات مهمی که این افزونه ارائه می دهد نظیر پشتیبانی از گوگل آنالیتیکس و ردیابی رفتار کاربران، پشتیبانی از ووکامرس و جلوگیری از انتشار مطالب تکراری.

افزونه بعدی Rank math است که به ما کمک می کند که تگ های متا را تغیر بدهیم، صفحات را ریدایرکت کنیم و تگ کنونیکال را تنظیم کنیم.

هزینه سئو سایت وردپرس

قیمت سئو با توجه به خدماتی که ارائه می شود، متغیر است. هزینه ای که برای خدمات سئو می شود به تولید محتوا، بک لینک سازی، رپورتاژ و تبلیغات اینترنتی بستگی دارد. هزینه ای که برای سئو یک سایت انجام می شود، نوعی سرمایه گذاری است و وقتی که وبسایت رتبه خوبی در موتور های جست و جو بگیرد، نتیجه مثبت آن احساس می شود. سایت ابتدا توسط متخصصان سئو دارکوب بررسی می شود، سختی کلمات کلیدی و رقبایی که باید از آن ها پیشی گرفته شود مشخص می شود، محتوا و سابقه ی فعالیت سایت در زمینه مورد نظر اندازه گیری می شود. سپس مدت زمان و هزینه ی مورد نیاز برای پیشرفت و افزایش رتبه سایت به کارفرما اعلام می شود و با توافق طرفین قرارداد امضا می شود. برای کسب رتبه و بالا آمدن در گوگل با کارشناسان سئو شرکت دارکوب که یکی از برترین شرکت های طراحی سایت در ایران است، تماس بگیرید.

سئو ووکامرس

سایت های فروشگاهی که با woocommerce طراحی شده اند باید همانند دیگر سایت ها برای گرفتن نتایج خوب باید سئو شوند. در ابتدا باید روی کلمات کلیدی محصولاتی که قصد فروش آن ها را داریم، تمرکز کنیم. عناوین و توضیحات محصولات باید به طور دقیق سئو شوند. به تگ های alt محصول باید دقت شود. افزایش سرعت سایت باید در دستور کار قرار بگیرد و بک لینک های با کیفیت از سایت های مرتبط و با اعتبار بالا گرفته شود. باید مراقب تگ ها و صفحات تکراری باشید که بر سئو تاثیر منفی می گذارد. بهینه سازی صفحات و محصولات یک فروشگاه آنلاین تاثیر مستقیم در فروش آن دارد و اگر قصد افزایش فروش و جذب مخاطبان بیش تر برای فروشگاه آنلاین خود را دارید با شرکت طراحی سایت و سئو دارکوب تماس بگیرید.

سئو سایت وردپرسی

کار سئو را با مقالات سایت شروع کنید

سئو یعنی بهینه سازی وب سایت برای موتور های جستجو، اما یک وب سایت بدون محتوا چیزی برای بهینه سازی ندارد. محتوا می تواند متن، عکس و غیره باشد. این محتوا می تواند به صورت مقاله یا اطلاعات یک محصول باشد. نکته در این جا این است که وب سایتی رتبه بالاتری می گیرد که برای کاربر ارزش به همراه داشته باشد. شما می توانید از طریق وبلاگ اطلاعات مفیدی را درباره کسب و کار خود، صنعت و سوالات متداول مشتریان در اختیار کاربران قرار دهید. مشتریان نیز با جستجوی سوالات در هنگام تحقیق برای یک کالا یا خدمات به مقالات مفید شما در صفحه نتایج جستجو بر خواهند خورد و این شروع یک ارتباط و فرصتی برای کسب و کار، ترافیکی برای وب سایت و سیگنال مثبتی به موتور های جستجو است که وب سایت شما مورد توجه و علاقه کاربران است. پس سعی کنید که تولید محتوا با کبفیت داشته باشید که کاربران به سایت شما جذب شوند. بخش اصلی یک محتوای با کیفیت، استفاده از کلمات کلیدی مناسب است که پایه های متن هستند و اگر به درستی از این واژه ها در مطالب استفاده شود، نتایج بسیار خوبی را خواهند داشت.

نکته مهم دیگر درباره وبلاگ این است که برای درک بهتر محتوا در جایی لازم است مقالات را به یک دیگر در همان وب سایت لینک کنید. بهتر است که مقالات جدید نیز به مقالاتی که رتبه بالاتری در گوگل دارند و به صفحه اول سایت لینک شوند. این کار باعث افزایش زمان حضور کاربر در وب سایت شده و ربات های موتور های جستجو مطالب بیشتری را با رتبه بالاتر فهرست کنند. از سوی دیگر بهتر است که وب سایت شما حداقل دو بار در هفته با پست های جدید و اورجینال به روز رسانی شود. این به روز رسانی نشان دهنده زنده و فعال بودن وبسایت است.

یک نقشه سایت ایجاد کنید

شما می توانید به کمک پلاگین های رایگان وردپرس یک نقشه سایت ایجاد کنید. نقشه سایت به موتور های جستجو کمک می کنند که راحت تر و سریع تر محتوای وب سایت شما را خوانده و درک کنند. پیش از این که لینک صفحه ایی از وب سایت شما در صفحه نتایج جستجوی گوگل ظاهر شود، ربات های هوشمند گوگل وارد وبسایت شما شده، محتوای آن را خوانده، فهرست، دسته بندی و رتبه بندی می کنند و در زمان جستجوی کاربر از دیتابیس گوگل اطلاعات صفحه نتایج جستجو نمایش داده می شود. البته ممکن است تمام این محتوا یک باره فهرست نشود، اما اگر سایت شما ساختاری پیچیده و دشوار برای درک این ربات داشته باشد یا این که جلوی فهرست کردن صفحات گرفته شده باشد، محتوای شما در نتایج جستجوی گوگل لیست نخواهد شد.

استفاده از Caching برای افزایش سرعت وب سایت

پلاگین Caching برای هر سایت وردپرسی ضروری است. پلاگین های Caching دو کار مفید انجام می دهند. در مرحله اول، وب سایت شما سریعتر می شود. دوما فشار بر روی وب سرور شما را کاهش می دهند. بیشتر پلاگین های Caching  محتویات استاتیک و پویا را کش می کنند تا زمان بارگذاری صفحه کاهش یابد. یکی از پلاگین های فوق العاده این باره برای وردپرس W3 Total Cache است که در سایت های وردپرس استفاده می شود. این ویژگی با ارزش با ذخیره صفحه، ذخیره سازی مرورگر، ذخیره سازی شی، ذخیره سازی پایگاه داده و غیره انجام می شود. جایگزین دیگری برای آن WP Super Cache است که صفحات .html استاتیک ایجاد می کند تا سایت های وردپرسی سریعتر کار کند. هدف کاهش زمان بارگذاری صفحه وب بهبود تجربه کاربر است. موتور های جستجو همچنین سایت های سریع را در SERPs نمایش می دهند. بنابراین، اگر شما وب سایت خود را سریع تر کنید، به طور طبیعی برای سئو خوب است.

از CDN برای بهبود کارکرد استفاده کنید

CDN فوق العاده مفید است، مخصوصا برای وب سایت های متوسط ​​و بزرگ با محتویات استاتیک زیاد (مانند تصاویر، جاوا اسکریپت، CSS). اساسا محتوای استاتیک شما را در میان سرورهای متعدد در شبکه ایی گسترده ذخیره می کند و از طریق سرورهایی در اختیار کاربران خود قرار می دهد که در نزدیک ترین مکان به کاربران هستند. این کار سرعت را افزایش می دهد. چون  یک سرور نزدیک تر برای دریافت محتوای استاتیک از زمان پاسخ کمتر و عملکرد بارگذاری صفحه سریع تری برخوردار است.

اگر شما نمی توانید خدمات CDN پرداختی استفاده کنید، چند جایگزین رایگان وجود دارد. CloudFlare یک سرویس دهنده بسیار محبوب CDN است که طرح رایگان ارائه می دهد، هرچند سرویس آن ها تا حدودی تکنیکی متفاوت است، و باید تمام صفحات وب را در سرورهای خود ذخیره کرده و خدمات به طور مستقیم از سرورهای آن انجام شود. وب سایت شما باید از CDN استفاده کند بدون توجه به نوع CDN، مخصوصا اگر سایت WordPress شما در حال رشد باشد و درخواست بیشتری طلب می کند.

عکس های سایت را بهینه سازی کنید

عکس ها و تصاویر فایل هایی هستند که نسبتا حجم بالاتری دارند. بارگذاری تصاویر در کامپیوتر کاربران می تواند به علت همین حجم بالا کند و با سرعت پایین انجام شود. بنابراین یکی از مهم ترین بهینه سازی ها همین فایل ها هستند.

شما می توانید برای این بهینه سازی در همان ابتدا سایز عکس ها را به اندازه مورد نیاز کوچک کرده و سپس آن را فشرده کنید. شما برای این کار می توانید از ابزارهای آنلاین رایگان و پرداختی استفاده کنید. پس همیشه توجه داشته باشید که هیچ گاه عکس بهینه سازی نشده در وب سایت بار گذاری نکنید. نکته مهم دیگر alt عکس هاست که در صورتی که تصویر لود نشود به کاربر نمایش داده می شود و این مسئله برای گوگل و دیگر موتور های جست و جو بسیار مهم است.

عنوان صفحات را بهینه سازی کنید

عناوین همچنان تأثیر قابل توجهی روی SERP دارند، بنابراین عنوان با کلمات کلیدی، مزیتی است که باعث افزایش رتبه در صفحه نتایج جستجو می شود. کلمات کلیدی کم رقابت در عنوان می تواند تا شانس بیشتری برای رتبه بندی بالا پیدا کنند. اما شما باید مطمئن شوید که افراد آن ها را جستجو می کنند. شما می توانید از Keyword Planner برای بررسی آمار جستجو در سطح جهانی و سطح رقابتی کلمات استفاده کنید.

از دکمه شبکه های اجتماعی استفاده کنید

اکثر موتور های جستجو از جمله گوگل از وب سایت های شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک، توییتر، Google+ و غیره کمک می گیرند تا تعیین کنند که واکنش های دریافتی یک صفحه وب از طرف کاربران واقعی چگونه است. هنگامی که شما یک لینک را در فیس بوک دوست دارید یا پستی را در توییتر دوست دارید آن را دوباره پست می کنید، یا پستی را که دوست داشتید به آن امتیاز می دهید، درست است؟ موتور های جستجو امروزه پست هایی با واکنش های مثبت اجتماعی را در اولویت های بیشتر قرار می دهند. برای شبکه های اجتماعی پاداش می تواند ترافیک افزایش یافته از طریق محتوای شما باشد. شما می توانید دکمه های به اشتراک گذاری شبکه های اجتماعی را در وب سایت خود ایجاد کرده و از مزایای آن بهره ببرید.

قالب وردپرس را بهینه کنید

در وردپرس استفاده از قالب آماده بسیار مرسوم است. این قالب ها با کیفیت ها و قیمت های متفاوتی در بازار به فروش می رسند. مسئله اکثر قالب های آماده این است که تولید کنندگان آن حرفه ایی نبوده یا قالب های خارجی هستند که ترجمه شده اند. بیشتر این قالب ها محدودیت هایی در ویرایش، توسعه و سئو در خود دارند که شما را همیشه وابسته به تولید کننده قالب نگه می دارند. بنابراین در زمان تهیه قالب از کیفیت آن اطمینان حاصل کنید. قالب های با کیفیت یا به طور بهینه توسعه داده شده اند یا به شما اجازه هر گونه بهینه سازی را می دهند. برای همین کارشناسان ما در دارکوب به سفارش مشتری قالبی را توسعه می دهند یا قالب های آماده ایی را در اختیار مشتری قرار می دهند که در آینده برای بهینه سازی و توسعه بیشتر مشکلی نداشته باشند.

استفاده از طراحی واکنش گرا

طراحی واکنش گرا یا Responsive راه حل پیشنهادی گوگل برای سازگاری وب سایت ها با صفحه نمایش دستگاه ها موبایل و تلویزیون های هوشمند است. طراحی واکنش گرا نسبت به صفحه نمایش کاربر صفحه وب سایت تطابق داده تا تجربه کاربری مطلوب تری حاصل شود. گوگل نیز این نوع طراحی را در وب سایت شناسایی می کند. تا وب سایت های مناسبی را به کاربران موبایل نمایش دهند. (بیش از 50 درصد کاربران امروز از دستگاه موبایل برای مرور اینترنت استفاده می کنند) پس بهتر است که وب سایت خود را با این روش طراحی بهینه سازی کنید تا در ترافیک این دسته از کاربران را که از موتور های جستجو به وب سایت شما هدایت می شوند را از دست ندهید.

لینک های خراب را اصلاح کنید

وجود تعداد زیادی از لینک های خراب (لینک هایی که دیگر کار نمی کنند) در وب سایت در زمان بررسی سایت شما توسط موتور های جستجو نشانه خوبی برای سئو نیست. وب تنها با ارتباط لینک ها است که معنا پیدا می کند. بنابراین در صورت وجود لینک خراب وب سایت شما ممکن است از سوی موتور های جستجو مورد بی توجهی یا حتی جریمه قرار بگیرد. بنابراین بهتر است که هر چند وقت یکبار با کمک ابزارهای بررسی لینک، سلامت لینک های داخلی سایت خود را بررسی کرده و برای اصلاح آن ها اقدام کنید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته