طراحی وب سایت برای آیفون X

نوشته شده توسط طراح سایت بربروشان

تلفن های هوشمند نقش اساسی در زندگی مردم دارند و می توان گفت یک جز جدا نشدنی از زندگی مردم هستند . اغلب افراد به این دستگاه کوچک به شدت وابسته شده اند. تلفن های همراه به طور مداوم در حال توسعه هستند به طوری که می توان گفت تلفن همراهی که سال پیش وارد بازار شده است در مقابل تلفن همراهی که امسال وارد بازار شده است بسیار قدیمی می باشد . این اتفاقات باعث شده مردم مدام در حال تغییر تلفن های همراه خود باشند و هزینه های زیادی را در ارتباط با آن پرداخت کنند .

تلفن های همراه همچنین باعث افزایش کاربران اینترنت شده اند چرا که در گذشته مردم برای فعالیت در اینترنت مجبور بودند فقط از رایانه های رومیزی و یا قابل حمل استفاده کنند به همین دلیل تحت سلطه زمان و مکانی خاص بودند. اما امروز مردم می توانند در هر مکان و هر زمانی با استفاده از تلفن همراه خود وارد اینترنت شوند .

برخی از محققان بر این باورند که به وجود آمدن تلفن های همراه هوشمند ظلمی بزرگ در حق بشریت بوده است ؛ سرانه میزان مطالعه کتاب در میان مردم کاهش یافته است ، فعالیت و تحرک افراد بسیار کم شده است ، وابستگی زیاد برخی از افراد به این دستگاه های کوچک باعث شکست در زندگی آنها شده است ، استفاده از تلفن های همراه کوچک میان دانش آموزان و نوجوانان بسیار زیاد است و این امر باعث بلوغ زودرس و افت تحصیلی آنها شده است و …

البته با استفاده درست از تلفن های همراه و با به وجود آوردن فرهنگ استفاده میان مردم می توان از این مشکلات چشم پوشی کرد . این دستگاه های به ظاهر کوچک قابلیت های زیادی دارند . از جمله :

  • تماشای تلویزیون
  • گوش دادن به رادیو
  • قابلیت تماشای فیلم
  • گوش دادن به موسیقی
  • عکس برداری و فیلم برداری
  • ارسال و دریافت ایمیل
  • به عنوان دستگاه GPS
  • قابلیت اتصال به اینترنت
  • قابلیت نصب نرم افزار های کاربردی

موارد گفته شده تنها گوشه ای از قابلیت های تلفن های همراه هوشمند می باشد که در ابتدایی ترین نوع آنها وجود دارد . قیمت موبایل ها بسته به نوع قابلیت و شرکت سازنده متنوع می باشد .

به وجود آمدن تلفن های همراه باعث به وجود آمدن مشاغل مختلف نیز شده است ؛ برخی از افراد با ایجاد نرم افزار به فروش آن می پردازند تا کاربران از آن ها استفاده نمایند . کسب و کار های آنلاین متنوع که تعداد آن ها رو به افزایش می باشد نیز یکی  از مشاغلی است که تلفن های همراه نقش پر رنگی در به وجود آمدن آنها دارند . برخی از افراد توانسته اند با خلاقیت و نو آوری این مشاغل را به وجود آورند و منبع درآمد خوبی برای خود و دیگران بسازند .

شرکت های اپل Apple ، سامسونگ Samsung ، نوکیا Nokia ، سونی Sony ، ال جی LG ، گوگل Google از مطرح ترین شرکت های عرضه کننده تلفن های همراه و لوازم جانبی آنها می باشند .

شرکت های عرضه کننده موبایل همه سال با یکدیگر در تولید تلفن همراه جدید رقابت می کنند . به طوری که مردم در تاریخ های خاصی در هر سال منتظر عرضه تلفن های همراه جدید هستند . بسیاری از افراد برای آنکه اولین مصرف کننده و خریدار تلفن های جدید باشند هفته ها پشت درب فروشگاه های عرضه کننده منتظر می مانند . این عمل نشان می دهد تلفن های همراه هوشمند جز مهمترین لوازم زندگی بشر در عصر جدید هستند .

بالا گفته شد کسب و کار های مختلفی به وسیله موبایل به وجود آمده است . در اصل مشاغل آنلاین که اساس فعالیت آنها اینترنت می باشد از وب سایت ها شروع شده اند . فروشگاه های آنلاین ، خدمات اینترنتی و … کسب و کار هایی هستند که به وسیله یک سایت به وجود می آیند . در ابتدا یعنی قبل از به وجود آمدن تلفن های همراه هوشمند کاربران و مشتریان کسب و کار های آنلاین بسیار اندک بودند چون افراد کمی با فضای اینترنت آشنا بودند و به آن دسترسی داشتند . اما با به وجود آمدن تلفن های همراه هوشمند و افزایش کاربران آن اینترنت دیگر در دست مردم بود و هر موقع در هر مکان می توانستند در آن فعالیت کنند . کم کم مردم با استفاده از موبایل های خود با فضای اینترنت و وب سایت های مختلف آشنا شدند . همین آشنایی سبب افزایش کاربران اینترنت و وب سایت ها شد . به طوری که مردم با هر سطح دانشی می توانند در اینترنت فعالیت کنند و از وب سایت های مورد نظر خود بازدید نمایند . اما وب سایت ها برای کامپیوتر های رو میزی طراحی شده بودند و کاربران تلفن های همراه به سختی می توانستند از وب سایت ها بازدید کنند .

طراحان و برنامه نویسان وب سایت به دنبال راهی برای نمایش درست وب سایت ها در موبایل ها بودند . تا جایی که امروزه می توان دید وب سایت ها به درستی در تمام تلفن های همراه دیده می شوند . با تغییر اندازه نمایشگر های موبایل ها ، نمای وب سایت ها نیز تغییر می کند . سازگاری یا Responsive قابلیتی است که امروزه اغلب وب سایت ها از آن برخوردار می باشند .

طراحی وب سایت برای آیفون X

سازگاری با تلفن های همراه هوشمند Responsive

حوزه طراحی وب سایت و خدمات مرتبط با آن همه روزه در حال تغییر می باشد . جدا از اینکه طراحی سایت در حال توسعه می باشد ، با به وجود آمدن دستگاه های الکترونیکی جدید طراحی وب سایت ها نیز باید تغییر کند . تغییر اساسی که در سال های اخیر در طراحی وب سایت ایجاد شده است سازگاری وب سایت ها با تلفن های همراه می باشد . پیش بینی می شود که در سال های آینده در طراحی وب سایت باز هم باید تغییرات اساسی اعمال شود . برای بسیاری از وب سایت ها ایجاد یک نسخه سایت برای هر رزولوشن و دستگاه جدید غیر ممکن و غیر عملی است همچنین با انجام ندادن این کار امکان از دست دادن مشتری و کاربر نیز وجود دارد .

طراحی Responsive چیست ؟ طراحی ریسپانسیو روشی است که با استفاده از آن طراحی سایت بر اساس اندازه نمایشگر ، صفحه ، platform و جهت گیری از سمت کاربر ، تغییر پیدا می کند . طراحی ریسپانسیو شامل ترکیبی از grids و لایه بندی قابل انعطالف بوسیله CSS است . وب سایتی که در کامپیوتر های رومیزی نمایش داده می شود باید به درستی در تلفن های همراه به صورت خودکار با تغییر رزولوشن ، اندازه و قابلیت های اسکریپتی دیده شود .تکنولوژی وب سایت ها باید به طور خودکار به تنظیمات دستگاه کاربر پاسخ دهند . این کار باعث می شود دیگر نیازی به طراحی و توسعه یک وب سایت جدید متناسب با یک دستگاه جدید در بازار نباشد .

در طراحی معمولی وب سایت ؛ اگر به طور مثال وب سایت در کامپیوتر رومیزی از 3 ستون تشکیل شده باشد ، و به طور کامل بتوان آن را دید در تلفن های همراه که نمایشگر کوچکتری دارند کاربر برای دیدن کل صفحه مجبور است صفحه را به صورت افقی مدام تغییر دهد . این نوع طراحی رضایت کاربر را در پی نخواهد داشت . گاهی در این نوع طراحی عناصری از دید کاربران پنهان می ماند یا به نادرستی نمایش داده می شد . همچنین ممکن است صفحات در تلفن های همراه به کندی بارگذاری شوند . اما با طراحی سازگار ، وب سایت ها در نمایشگر های مختلف به صورت خودکار با اندازه آنها منطبق می شوند .

علاوه بر جلب رضایت کاربران با طراحی ریسپانسیو وب سایت ها ، موتور های جست و جو نیز به این قابلیت سایت ها امتیاز می دهند . طراحی ریسپانسیو و سازگاری با تلفن همراه یکی از فاکتور های بهینه سازی و سئو SEO سایت ها می باشد .

طراحی وب سایت برای آیفون X

طراحی ریسپانسیو برای آیفون X

شرکت Apple در کنار تولید لوازم الکترونیکی دیگر ، تلفن همراه نیز تولید می کند . محصولات این شرکت جز محصولات لوکس و گران جهان می باشد . این شرکت آمریکایی با نو آوری و خلاقیت مهندسین خود توانسته است نظر بسیاری از مردم را جلب نماید .

در سال 2017 همراه با دهمین سالگرد عرضه گوشی های آیفون ، اپل از یک تلفن همراه هوشمند متفاوت و با تکنولوژی نوین پرده برداری کرد . این تلفن همراه همان آیفون X یا آیفون 10 معروف می باشد که بسیاری از افراد با آن آشنا هستند . آیفون جدید یک محصول متفاوت بین تمام تلفن های همراه تولید شده می باشد . اولین تفاوت آن در نمایشگر است .

نمایشگر آیفون X با پنل اولد ساخته شده است . فناوری به کار رفته در این نمایشگر سوپر رتینا می باشد که تا به حال در هیچ تلفن همراهی استفاده نشده است . از ویژگی های این نمایشگر رزولوشن بالای آن می باشد . در هر اینچ از نمایشگر 5.8 اینچی آیفون x حدود 458 پیکسل وجود دارد و این دلیل رزولوشن بالای آن است .

البته نمایشگر های دیگر موبایل ها نیز تفاوت های مختلفی دارد که بحث ما در اینجا مقایسه نمایشگر ها نیست در اصل هدف ما نمایش درست وب سایت ها در تلفن های همراه می باشد که باید به دقت انجام شود . سالانه تلفن های همراه و حتی دستگاه های الکترونیکی با تکنولوژی جدید وارد بازار می شوند . طراحی وب سایت باید به گونه ای باشد که تمامی تنظیمات نمایشگر های جدید را در بر بگیرد . از سال 2005 تا 2008 میلادی حدود 400 دستگاه جدید تولید شده است که نمایشگر های آنها در حدود تصویر زیر می باشند :

طراحی وب سایت برای آیفون X

طراحی قالب وب سایت ها باید انعطاف پذیر باشد . در آینده دستگاه های دیگر و جدیدتری وارد بازار می شوند که نمی توان تکنولوژی آنها را پیش بینی نمود . سال ها پیش برای طراحی رسپانسیو تنها موارد انعطاف پذیر ستون ها و عناصر ساختاری و متن بودند . تصاویر موجود در سایت ها به راحتی می توانند قالب وب سایت را بی کیفیت کنند . حتی اگر تمامی موارد گفته شده برای نمایش در تلفن همراه سازگار شوند ممکن است تصاویر آنها را خراب کند .

اما اکنون طراحی ریسپانسیو به کلی توسعه یافته است و همه عناصر موجود در وب سایت ها را در بر می گیرد . در طراحی جدید تصاویر به صورت خودکار با تغییر اندازه نمایشگر تغییر می کنند. با این حال هنوز هم طراحی سازگار کامل نشده است . اخیرا در طراحی ریسپانسیو مشکلاتی برای کاربران آیفون x وجود دارد . که با کمی تغییر و دقت می توان آن را حل نمود .

جمع بندی 

در سال های اخیر که تلفن های همراه با تکنولوژی نوین در بازار عرضه شده اند ، طراحی Responsive وب سایت ها نیز تغییر یافته است . بسیاری از تلفن های همراه هوشمند قدیمی دیگر منسوخ شده اند و طراحی رسپانسیو گذشته کارایی اولیه خود را ندارد . برای آنکه وب سایت شما نیز قابل انعطاف با تلفن های همراه جدید باشد می توانید از طراحی ریسپانسیو کارشناسان ما در شرکت طراحی وب سایت دارکوب بهره ببرید .

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته