
هر کسی برای نگهداری از وب سایتش یک چک لیست سئو دارد، اما سوال اصلی این است که این چک لیست هر چند وقت یکبار باید به روز شود؟
بسیاری از متخصصان سئو تمایلی به آپدیت کردن چک لیست خود ندارند، زیرا روش هایشان در گذشته نتیجه داده و برایشان جوابگو بوده است. اما واقعیت این است که اگر بخواهید همیشه بهترین نتیجه را از وب سایت خود بگیرید، باید چک لیست سئو تکنیکال و سایر بخش های آن را هر سال بر اساس تغییرات الگوریتم های گوگل و نیازهای کاربران به روزرسانی کنید.
تغییرات در سئو داخلی، سئو خارجی و سئو فنی به سرعت رخ می دهد. علاوه بر الگوریتم های گوگل، تغییر سلیقه کاربران و ابزارهای جدید مثل AI Overview و گوگل دیسکاور هم باعث می شوند که نیاز باشد همیشه یک قدم جلوتر باشید. شرکت هایی که این تغییرات را نادیده می گیرند، فرصت های زیادی در جذب مشتری از دست می دهند. بنابراین شما می توانید با همین کار ساده، سهم بیشتری از بازار را به دست آورید.
لیست مطالب
گوگل طی سال های اخیر سخت گیرانه تر صفحات وب سایت ها را ایندکس می کند. ممکن است صفحه ای توسط ربات گوگل خزیده شود، اما هرگز وارد نتایج جستجو نشود.
برای بررسی این موضوع باید به Search Console و بخش Index Coverage Report مراجعه کنید. صفحات بی کیفیت یا دارای مشکلات فنی (محتوای کم، خطاهای فنی، تجربه کاربری ضعیف) معمولا ایندکس نمی شوند.
پیشنهاد: برای مدیریت بهتر ایندکس، از آنالیز Log File یا ابزارهای آنلاین رایگان برای بررسی وضعیت ایندکس URLها استفاده کنید.
یکی از مشکلات رایج در چک لیست سئو سایت فروشگاهی وجود صفحات متعدد با موضوع مشابه است که باعث تقسیم رتبه بین آن ها می شود. برای رفع این مشکل باید:
سپس یا آن ها را ادغام کنید، یا با بهینه سازی محتوا کنیبالیزیشن را رفع کنید.
صنعت جستجو دائما در حال تغییر است. برخی فناوری ها مثل:
مستقیم یا غیرمستقیم بر سئو تاثیر دارند. اگرچه این موارد همیشه الزامی نیستند، اما تست کردن آن ها می تواند مزیت رقابتی ایجاد کند.
اطلاعات به دست آمده از سرچ تنها نباید در اختیار تیم دیجیتال مارکتینگ باشد. داده های SEO و سرچ کنسول باید با تیم های فروش، خدمات مشتریان و تولید هم به اشتراک گذاشته شوند تا تصمیم های بهتری درباره محصول، نام گذاری و بازاریابی گرفته شود.
این رویکرد به شما کمک می کند در بازاریابی محتوا دقیق تر عمل کنید و برندتان را در پاسخ های هوش مصنوعی و بهینه سازی موتور پاسخ (GEO) هم تقویت نمایید.
در ادامه، ۶۰ مورد کلیدی چک لیست سئو تکنیکال، سئو داخلی، سئو خارجی و بازاریابی محتوا آورده شده است:
ما در شرکت دارکوب کامل ترین چک لیست سئو را آماده کرده ایم تا بتوانید با بررسی سایت با توجه به چک لیست موارد مورد نیاز سایت را بررسی نموده باشید. چهت دانلود چک لیست می توانید از این لینک اقدام فرمایید.
۱. چرا باید چک لیست سئو را مرتب به روز کنیم؟
چون الگوریتم های گوگل دائما تغییر می کنند و اگر چک لیست قدیمی بماند، بخش زیادی از فرصت های رشد سایت از بین می رود.
۲. تفاوت چک لیست سئو تکنیکال با سئو داخلی چیست؟
سئو تکنیکال بیشتر روی موارد فنی مثل سرعت، ساختار سایت و ایندکس تمرکز دارد، اما سئو داخلی مربوط به محتوا، لینک سازی داخلی و بهینه سازی صفحات است.
۳. بهترین طول مقاله برای سئو چند کلمه است؟
طبق تجربه و بررسی، مقالات حدود ۲۵۰۰ کلمه بهترین عملکرد را در رتبه گیری گوگل دارند.
۴. آیا سئو محلی برای همه کسب و کارها لازم است؟
اگر کسب و کار شما دارای موقعیت مکانی و مشتریان محلی است، بله. ثبت در گوگل مپ و دریافت نظر کاربران تاثیر زیادی در جذب مشتری دارد.
۵. بک لینک سازی هنوز مهم است؟
بله، بک لینک سازی یکی از ارکان اصلی سئو خارجی است. البته کیفیت لینک ها مهم تر از تعداد آن ها است.
۶. چطور می توانم در پاسخ های هوش مصنوعی (AI Overview) دیده شوم؟
باید محتوای باکیفیت تولید کنید، اعتبار برند را بالا ببرید و از روش های بهینه سازی هوش مصنوعی و بهینه سازی موتور پاسخ استفاده کنید.
اگر می خواهید در دنیای رقابتی امروز، بهترین نتایج را در گوگل بگیرید، باید یک چک لیست سئو جامع و همواره به روز داشته باشید. این چک لیست به شما کمک می کند همه جنبه های سئو داخلی، سئو خارجی و سئو فنی را پوشش دهید، در گوگل دیسکاور دیده شوید و حتی در AI Overview و پاسخ های هوش مصنوعی هم حضور پررنگی داشته باشید.
اگر مدیریت این فرآیند برایتان دشوار است، می توانید از بهترین شرکت سئو یا یک سئوکار متخصص کمک بگیرید تا با خدمات سئو حرفه ای، وب سایت شما را در مسیر رشد قرار دهد. همچنین برای یادگیری، پیشنهاد می کنم بخش های مختلف آموزش سئو را دنبال کنید و خودتان قدم به قدم این مسیر را پیش ببرید.