وب سایت برای فرآیند دیجیتال مارکتینگ ضروری است

نوشته شده توسط آرش محمد اصفهانی

با وجود پیشرفت سریع السیر فناوری و ایجاد تحول های نوین در صنعت هایی مثل بازاریابی و فروش الکترونیکی محصولات، فرقی نمی کند که صحبت از یک کسب و کار کوچک باشد یا یک شرکت عظیم و با سابقه که سال های زیادی را به صورت سنتی فعالیت کرده ، در این میان هنوز هم عده ای هستند که از روش های نوین بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ دوری می کنند.
تصور کنید که در دنیای امروز که اکثر مشتریان شما دیگر شاید تمایلی به حضور در شرکت یا فروشگاه شما نداشته باشند (مخصوصا که بیماری مرگبار کرونا روزانه جان تعداد زیادی از مردم از مردم را می گیرد)، شما همچنان بر معرفی محصولتتان درست در مقابل ویترینی که دیگر بیننده ای ندارد پافشاری می کنید. این نه تنها یک روش جلب مشتری غلط است، بلکه امروزه یکی از خطرناک ترین استراژی هایی است که شما را به سمت اتلاف بی ثمر انرژی و هزینه های با ارزش و در نهایت از دست دادن جایگاهی که در بازار دارید هدایت می کند.


با در نظر گرفتن دسترسی آسان به اینترنت در اقصی نقاط ایران، فرصت را برای راه اندازی یک وب سایت بهینه سازی شده و راه اندازی کمپین های موفق دیجیتال مارکتینگ نباید از دست داد.

فضای مجازی یک فرصت از دست ندادنی

فضای وب به عنوان ابزاری مهم در داد و ستدهای امروزی، فرصتی است که به سادگی نمی توان از کنار آن عبور کرد. حتی مشاغلی که خود را در استراژی های سنتی موفق دانسته و آن را برای خود کافی می دانند، با روی آوردن رقبایشان به چنین فضایی، اکنون به اهمیت آن پی برده اند.
کاربران اینترنت و مشتریانی که مدام در حال جستجو میان محصولات و خدمات آنلاین هستند، برگ برنده شرکت ها و کسب و کارهایی خواهند بود که به دنبال هر چه بیشتر شناخته شدن در این فضا هستند.

وب سایت شما همان کاتالوگ و برگ برنده شماشت

با توجه به توضیحات بالا و لزوم حضور در فضای اینترنت، اولین چیزی که شما را به عنوان یک بازیگر در این فضا معرفی می کند، داشتن یک وب سایت جذاب و خواندنی است. حتی اگر یک کمپین تبلیغاتی به راه انداخته باشید و از شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام و تلگرام، تبلیغات در وب سایت های دیگر و حتی تبلیغات کاغذی و بیلبوردی کمک گرفته باشید تا محصولاتتان را به معرض نمایش بگذارید، نداشتن وب سایت برای معرفی بهتر خودتان و محصولاتتان بدون شک مشتریانتان را گیج کرده و ترجیح می دهند به سراغ کسانی بروند که لااقل یک وب سایت معمولی برای خودشان به راه انداخته اند.
وب سایت شما بخش جدا نشدنی از استراتژی و فرآیند دیجیتال مارکتینگ شما است. دیگر دوران چاپ و انتشار کاتالوگ ها و تراکت های کاغذی گذشته و وقت آن است که با یک آدرس یا همان URL وب سایت شخصی یا شرکتی خود، همه را به بی نهایت صفحه و محصولاتی که در این وب سایت تعریف کرده اید بکشانید.

سایت می خواهم یا یک وبلاگ ساده هم برایم کافیست ؟!

وب سایت شما یک اندوخته با ارزش و یکی از ابزارهای حضور در بازارهای آنلاین و رقابت با دیگران است. هر چه بیشتر به طراحی وب سایت و نحوه عملکرد فروشگاه اینترنتی خود اهمیت بدهید، مطمئین باشید که مستقیما دارید برای ظاهر و ویترین محصولات و فروشگاهتان خرج می کنید.
تلاش شما در این زمینه از دید مشتریان پنهان نخواهد ماند و هزینه درست برای طرحی یک وب سایت خوش ساخت، به مشتریان این مفهوم را می رساند که همانطور که برای خودتان اهمیت قائل هستید، برای محصولات و خدماتی که قرار است به آنها ارائه دهید نیز به همان اندازه پایبند و استوار خواهید بود.
شاید اگر به 10 سال پیش بازگردیم و در مورد مشتریانی که فقط احتمالا از طریق رایانه های دسکتاپ یا لپ تاپ هایشان به دنبال محصولات شما می گردند صحبت کنیم، احتمالا پاسخ این سوال که یک وبلاگ هم برای شما کافی خواهد بود را مثبت در نظر می گیریم.
اما اکنون دیگر بازار آنلاین فقط در دست رایانه و لپ تاپ نیست و این وبگردی با تلفن های هوشمند و تبلت است که به ترند اول تبدیل شده است. پس طراحی یک وب سایت واکنش گرا و یوزرفرندلی که قادر باشد در تمامی دستگاه های پرتابل با هر ابعاد نمایشگر به درستی نمایش داده شود یک نیاز مهم دیگر است. شرکت طراحی وب سایت دارکوب با بیش از 19 سال تجربه در زمینه طراحی وب سایت، راهگشای شما برای راه اندازی یک کسب و کار الکترونیک موفق خواهد بود.

به فکر ساخت یک برند موفق باشید

اگر اول راه هستید و می خواهید یک وب سایت تاثیر گذار و موفق که شما را در زمینه فعالیت خودتان معرفی می کند راه اندازی کنید، در نظر داشته باشید که این وب سایت می بایست با استراتژی دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی آنلاین شما همگام باشد. دیجیتال مارکتینگ از شما می خواهد که وب سایتان را به گونه ای بهینه سازی کنید که ضمن جلب مشتریانی که به صورت مستقیم به آن مراجعه می کنند (مثلا مشتریانی که آدرس وب سایت شما را می دانند و یا کاربرانی که لینک آن را در جایی دیده و بر روی آن کلیک کرده اند) به صورت ارگانیک و از طریق سرچ شدن در گوگل و دیگر موتورهای جستجو هم مشتری های خودتان را پیدا کنید.
جذب ارگانیک کاربران و تبدل آنها به مشتریانی وفادار، یکی از بهترین استراتژی های دیجیتال مارکتینگ است که با کمک سئو یا همان بهینه سازی برای کسب رتبه بالا در موتورهای جستجو امکان پذیر می شود.

تولید محتوا و بازاریابی محتوایی

ترفند کاربردی دیگری که برای بهبود سئو سایت اثر بخش است، تولید محتوا و بازاریابی محتوایی می باشد. شما به دنبال یافتن کلید واژه های کاربردی که مشتریانتان را به شما متصل خواهد کرد می روید. سپس براساس این کلید واژه ها شروع به تولید محتوا و جذب کاربرهایی که در آینده مشتری شما می شوند می کنید. هر چه کیفیت محتوای شما بالاتر و منحصر به فرد تر باشد، دیگران هم به شما لینک دهی می کنند. لینک دهی خارجی رتبه سئو شما را متحول می کند.
چرا وب سایت و بهینه سازی آن در دیجیتال مارکتینگ ضروری است؟

 

درصد بالای مراجعه افراد به گوگل و کیفیت بالای ورودی های سئو

شاید باور اینکه در لحظه بیش از 2 میلیارد کاربر در فضای اینترنت آنلاین و حاضر هستند در ذهن هر کسی نگنجد. اما باید قبول کرد که همه آنها شاید در آن واحد از گوگل استفاده نکنند، ولی بیش از 90 درصد فعالیت های آنلاین و وب گردی ها از گوگل و دیگر موتورهای جستجو آغاز می شود و گوگل نقش معرفی کننده را بازی کرده وب سایت های مطرح در ابتدا و دیگر وب سایت ها به ترتیب رتبه در جایگاه های بعدی به نمایش گذاشته می شوند.
در طول روز بیش از 3 میلیارد و در لحظه بیش از 40 هزار کاربر، آنچه به ذهنشان می رسد را در موتورهای جستجو اصطلاحا سرچ می کنند.
با در نظر گرفتن این آمار و ارقام وسوسه کننده، یک فرصت میلیاردی برای شما و وب سایتی که به درستی بهینه سازی شده باشد ایجاد می شود. شرکت طراحی وب سایت دارکوب در تمامی مراحل راه اندازی، بهینه سازی و تبدیل کاربرهای مراجعه کننده به مشتری و خریداران گران بها در کنار شما خواهد بود.
اما جدا از آمار سرسام آور و باورنکردنی تعداد مراجعه کننده های احتمالی، بالا بودن کیفیت این مدل از مراجعه کنندگان به وب سایت شماست که اهمیت دو چندانی دارد. وب سایتتان دقیقا پذیرای کاربرانی خواهد بود که به خدمات یا محصولات عرضه شده شما نیاز دارند و وقتشان در جای دیگری تلف نخواهد شد.

وب سایت شما کمک بزرگی به رشد فروش می کند

اگر محصول شما بی عیب و نقص بوده و تنها نقطه ضعف آن عدم شناخته شده از سوی متقاضی ها باشد، این وب بهینه سازی شده شماست که با کمک تکنیک های دیجیتال مارکتینگ به بهتر شدن فروش آن کمک می کند. کافیست یک کمپین حساب شده به راه بیندازید و منتظر بمانید که محصولات مورد نظرتان بیشتر و بیشتر شناخته شوند.
افزایش اعتبار سایت مساوی است با افزایش اعتبار کسب و کار شما
شک نکنید که مشتری ها به گوگل اعتماد زیادی دارند. قطعا خود شما هم همینطور هستید و در کنار آن، نتایج اولیه ای که گوگل به شما نشان می دهد را به نگاه بهترین انتخاب برای کلیک کردن و خرید در نظر می گیرید.
نزدیک به 37 درصد از کلیک هایی که گوگل از سوی کاربرانش دریافت می کند، مربوط به وب سایت هایی است که در صفحات اول این موتور جستجو نمایش داده می شود. پس سئو در فرآیند دیجیتال مارکتیگ، تکمیل کننده زحماتی است که برای وب سایت خود کشیده اید.

هزینه پایین راه اندازی وب سایت و سئو

بازاریابی آنلاین برخلاف سایر روش های ارتقاء فروش، به بودجه بسیار کم تری نیاز دارد. کافیست یک شرکت دیجیتال مارکتینگ خبره را برای راهنمایی در این زمینه پیدا کنید. یک شرکت دیجیتال مارکتینگ موفق ضمن در اختیار داشتن تجربه کافی در زمینه کد نویسی وب سایت، از تازه ترین الگوریتم های گوگل مطلع می باشد و می داند که چطور باید شما را به گوگل معرفی کند.
به عنوان مثال بخش دیجیتال مارکتینگ شرکت طراحی وب سایت دارکوب با شناخت نیازها و یافتن طیف مورد نظر از کاربرانی که به شما و محصولاتتان احتیاج دارند، در زمان کمی می تواند مشکل ترافیک کم و یا افت فروش محصولات و خدمات شما را برطرف نماید.

امکان به نمایش گذاشتن محصولات

در اختیار داشتن یک وب سایت، این شرایط را مهیا می کند که تمامی محصولات و خدماتتان را به طور مفصل و آنطور که برنامه ریزی کرده اید معرفی کنید. مشتریان شما دیگر بدون مراجعه کردن حضوری، فرصت می کنند تمامی محصولات را مطالعه و حتی با همدیگر بررسی کنند.
برند سازی و برقراری ارتباط مستقیم با مشتری
ساختن یک برند معتبر کار غیر ممکنی نیست. فقط کافیست که رضایت و اعتماد مشتریانی که قبلا و یا از این به بعد به شما مراجعه می کنند را جلب کنید. مشتری های قبلی نظرات مثبتی که از تجربه مراجعه به شما داشته اند را در وب سایت نوشته و همین بهترین نوع تبلیغ و دیجیتال مارکتینگ است که بدون پرداخت هزینه برای شما اعتبار و برند معتبر می سازد.

وب سایت یک فروشگاه 24 / 7 است

فروشگاه های فیزیکی که برای فعالیت به حضور کارمندان خود نیازمند هستند، به راحتی نمی توانند در 24 ساعت شبانه روز و یا روزهای تعطیل برقرار و فعال باشند. اینجاست که وب سایت فروش آنلاین محصولات به کمک مدیران و کسب و کارها می آید.
وب سایت و دیجیتال مارکتینگ کسب و کار کوچک و بزرگ را همتراز می کند
اگر وب سایت موفق و بهینه سازی شده ای را برای بازاریابی آنلاین راه اندازی کرده باشید، متوجه می شود که شما و یا شرکت های بزرگ می بایست یک راه مشخص را برای تصاحب جایگاه های اول سرچ گوگل طی نمایید.
با توجه به اینکه هزینه این کار مشخص و مقرون به صرفه است، پس شانس زیادی دارید که خودتان را به رقبای بزرگ ترتان نزدیک کنید و یا حتی از آنها سبقت بگیرید.
شرکت های بزرگ به تبلیغات و بودجه های هنگفتی که در این زمینه انجام می دهند متکی هستند. شما هم با کمک گرفتن از متخصصان این زمینه و با کمی تفکر می توانید خودتان را در حد و اندازه آنها معرفی کنید.

 

سخن پایانی

در این مطلب تلاش کردیم تا بیشتر در مورد لزوم طراحی وب سایت و بهینه سازی آن جهت پیشبرد یک استراتژی بی نقص در دیجیتال مارکتینگ صحبت کنیم.
با درک این واقعیت که امروزه فعالیت ها و بازاریابی های آنلاین به چیزی فراتر از مرزهای یک کشور تبدیل شده، متوجه می شوید که وب سایت شما نه تنها در داخل کشور، بلکه پل ارتباطی شما با افراد موفق در خارج از کشور نیز خواهد بود. سهولت ارتباط با مشاغل فعال در کشورهای دیگر، موقعیتی را برایتان ایجاد می کند که شاید هیچوقت نصیب رقبایتان نشود.
شرکت طراحی وب سایت دارکوب با تیمی از متخصصان در زمینه طراحی وب سایت و دیجیتال مارکتینگ، ضمن ارائه راهکارهای نوین، وب سایت مورد نظرتان را براساس تازه ترین متدهای UI و UX طراحی و راه اندازی می نماید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته