طراحی اپلیکیشن به چه صورت است

نوشته شده توسط دارکوب

تحقیقات نشان می دهد که بیش از ۳ میلیارد کاربر تلفن هوشمند در سراسر جهان وجود دارد و این تعداد همچنان در حال افزایش است.

وقتی تعداد کاربران سایر دستگاه های تلفن همراه (مانند فناوری های پوشیدنی یا بیش از ۱ میلیارد کاربر تبلت در سراسر جهان) را در نظر بگیرید، ارزش یک برنامه تلفن همراه حرفه ای به طور تصاعدی افزایش می یابد.

طراحی اپلیکیشن

چه بخواهید اپلیکیشنی برای تکمیل سایت خود بسازید، چه بخواهید به مخاطبان جدیدی برای کسب و کار خود دست پیدا کنید یا فکر می کنید ایده جالب و نابی برای یک برنامه جدید دارید، این مقاله می تواند نکاتی را متذکر شود تا بتوانید به نتیجه دلخواهتان دست یابید.

طبق آمار در سال 2020، 218 میلیارد برنامه تلفن همراه دانلود شده است که این تعداد تا سال 2022 به 258 میلیارد می رسد. این اعداد به این معنی است که تقاضای زیادی برای برنامه های تلفن همراه وجود دارد که این بازار را بسیار رقابتی می کند. بنابراین، زمانی که تصمیم می گیرید برنامه ای برای کسب وکارتان ایجاد کنید، ایده برنامه، مفهومی که پشت برنامه شما وجود دارد، بسیار اهمیت دارد.

ایده هر چه که باشد، باید مطمئن شوید که برنامه شما واقعاً مشکلی را حل می کند. سپس باید مطمئن شوید که شخص دیگری قبلاً کاری را که شما می خواهید انجام دهید را پیاده سازی نکرده است. اگر چنین هستند، باید نکات متمایز کننده ای بیابید که ایده شما را از رقبا جدا کند.

لازم نیست هر ایده یک اختراع یا مفهوم جدید باشد. بسیاری از برنامه ها فقط توسعه یک کسب وکار موجود هستند. اگر یک سایت تجارت الکترونیک دارید، می توانید برنامه ای ایجاد کنید که نحوه خرید مشتریان از دستگاه های تلفن همراه را بهبود می بخشد.

بهترین راه برای طراحی اپلیکیشن چیست؟

به طور کلی، هیچ روش توسعه اپلیکیشن واحدی وجود ندارد که برای همه بهترین باشد. همه چیز به نیاز، بودجه، نوع اپلیکیشن، صنعت و بسیاری از عوامل دیگر بستگی دارد. اما نکاتی را باید در نظر داشته باشید. مخاطبان خود را بشناسید: درک مخاطب هدف شما کلیدی است. برای شناخت مشتری، نیازها، خواسته ها و مشکلاتی که به دنبال حل آنها هستند، زمانی را صرف کنید. اگر مخاطب مشخصی ندارید، ممکن است در نهایت زمان و منابع گرانبهای خود را هدر دهید و برنامه ای بسازید که مشتری شما از آن استفاده نکند.

به راه حل فکر کنید: پس از انجام تحقیقات و مشخص کردن مخاطبان هدف، متوجه خواهید شد که در کجا قرار دارید و مشکلاتی که محصول شما می تواند حل کند. به این فکر کنید که چه کاری می توانید انجام دهید که رقبای شما نمی توانند انجام دهند. چگونه ارزش اضافه می کنید؟ چه چیزی محصول شما را منحصر به فرد می کند؟ برنامه شما قصد دارد چه چیزی ارائه دهد: در بازار تحقیق کنید و مفهوم خود را تعریف کنید. مخاطب هدف شما کیست؟ برنامه شما باید به طور خاص طراحی شود تا به مخاطبان هدف شما بها دهد.

کدام ویژگی ها مطلوب تر هستند و به شما کمک می کنند تا کاربرانتان را در ارتباط نگه دارید. دریابید که آیا سایر برنامه های تلفن همراه موجود در بازار همان تجارت یا مفهوم را انجام می دهند یا خیر. تعیین کنید که اپلیکیشن شما چگونه درآمدزایی خواهد کرد. در واقع باید به این فکر کنید که اپلیکیشن موبایل شما چگونه درآمدزایی می کند، زیرا این امر بر طراحی رابط کاربری تأثیر می گذارد. یک مفهوم برای برنامه موبایل خود ایجاد کنید. اولین قدم در نحوه توسعه یک برنامه، تعیین مفهوم کلی برنامه شما است. از خود بپرسید که به چه اهدافی می خواهید برسید و چگونه اپلیکیشن موبایل به شما در انجام این کار کمک می کند. این روند یک چشم انداز برای پروژه ایجاد می کند و عملکرد ها و طراحی مورد نیاز برای دستیابی به اهداف تجاری شما را روشن می کند.

ساخت اپلیکیشن حرفه ای موبایل چقدر طول می کشد؟

مدت زمانی که طول می کشد تا یک اپلیکیشن ساخته شود بر اساس طیف وسیعی از عوامل است. نوع برنامه ای که می سازید، پیچیدگی ویژگی های آن و روش توسعه، سه مورد از مهم ترین عناصر در تخمین جدول زمانی شما هستند. برخی از برنامه ها را می توان در چند ماه ساخت، در حالی که برخی دیگر ممکن است سال ها طول بکشد. به طور کلی، اکثر برنامه های تلفن همراه را می توان در حدود 6 تا 12 ماه توسعه داد.

برنامه های تلفن همراه با عملکرد پیچیده زمان بیشتری می برد. اگر چیزی ساده برای استفاده شخصی می سازید، مانند برنامه چراغ قوه یا برنامه ماشین حساب، کل فرآیند می تواند در کمتر از یک هفته تکمیل شود. اما اگر می خواهید فیس بوک، اوبر یا اسنپ بعدی را بسازید، انتظار می رود سال ها طول بکشد.

هزینه طراحی اپلیکیشن چقدر است؟

هزینه ساخت اپلیکیشن حرفه ای موبایل بر اساس عوامل متعددی تعین می شود. نوع برنامه ای که می سازید، ویژگی هایی که پیاده سازی می کنید و روش توسعه بیشترین تأثیر را روی قیمت خواهند داشت. با افزودن ویژگی ها، عملکرد و پیچیدگی به برنامه، هزینه نیز افزایش می یابد.

طراحی اپلیکیشن iOS بهتر است یا طراحی اپلیکیشن اندروید؟

پاسخ سریع این است که بهتر است یک برنامه برای هر دو پلتفرم بسازید. اگر برای یکی و نه دیگری اپلیکیشنی ایجاد می کنید، بخش قابل توجهی از مخاطبان را نادیده می گیرید.

هنگامی که انتخاب کردید کدام یک از برنامه ها با نیازهای کسب وکارتان مطابقت دارد، زمان آن رسیده است که نحوه ایجاد برنامه خود را انتخاب کنید.

توسعه برنامه تلفن همراه فرآیند توسعه نرم افزار مناسب برای اجرا در دستگاه های تلفن همراه، مانند گوشی های هوشمند یا تبلت است.

اگرچه امکان طراحی، یک تطابق کامل بین ایده برنامه و قابلیت های دستگاه را فراهم می کند، توسعه برنامه به مهارت ها و تخصص های زیادی نیاز دارد و بسیار زمان بر است.

3 روش اصلی توسعه برنامه وجود دارد:

  • خودتان اپلیکیشن خود را توسعه دهید!

اگر به دنبال نحوه ساخت یک برنامه رایگان هستید، قطعاً ایجاد یک برنامه توسط خودتان راه حلی است. این گزینه اول به زمان و مهارت قابل توجهی نیاز دارد. برنامه های تلفن همراه برای هر سیستم عامل (OS) خاص هستند، بنابراین، مهارت ها در چندین زبان برنامه نویسی مورد نیاز است. در اینجا می تواند به بهترین زبان برنامه نویسی طراحی اپلیکیشن Objective-C و Swift برای برنامه های iOS و جاوا یا کاتلین برای برنامه های اندروید اشاره کرد.

با این حال، اگر مهارت های مورد نیاز را دارید، این گزینه به شما امکان می دهد بدون هیچ محدودیتی به برنامه مورد نیاز خود برسید. در غیر این صورت، باید با یادگیری نحوه کد نویسی برای برنامه ها شروع کنید. یک گزینه مناسب استفاده از یک برنامه کدنویسی است که به شما کمک می کند مفاهیم اساسی را یاد بگیرید و آموزش ساخت اپلیکیشن اندروید را یاد بگیرید. شرکت دارکوب با ارائه به روزترین مطالب آموزش طراحی اپلیکیشن می تواند شما را در این مسیر همراهی کند.

  • یک شرکت یا یک توسعه دهنده مستقل استخدام کنید

شرکت های توسعه و توسعه دهندگان آزاد در وب کم نیستند . عامل تعیین کننده در اینجا، قیمت طراحی اپلیکیشن و هزینه چنین خدماتی خواهد بود.

در واقع، استخدام شخص یا اشخاصی برای طراحی اپلیکیشن و سایت شما تا حد زیادی گران ترین گزینه است. با این حال، اگر منابع لازم را دارید، این یک راه عالی برای دریافت برنامه ای است که در ذهن دارید که نتیجه آن طراحی اپلیکیشن حرفه ای خواهد بود.

شرکت دارکوب که سابقه 20 ساله در طراحی سایت و اپلیکیشن دارد با تیم مجرب خود در زمینه ساخت اپلیکیشن (طراحی اپ) از ابتدا تا انتهای روند ساخت هم به صورت Native و هم به صورت PWA، پیاده سازی می کند و شما می توانید با ما تماس بگیرید.

  • از نرم افزار های ساخت اپلیکیشن استفاده کنید

​از نظر مفهومی می توان این گزینه را با طراحی وب هایی مانند وردپرس (سیستم مدیریت محتوا که به شما امکان می دهد ظاهر سایت خود را بدون هیچ کدنویسی ویرایش و تغییر دهید) همسان سازی کرد. سازنده برنامه یک پلت فرم توسعه بدون کد است، ابزار نرم افزاری که به کاربران اجازه می دهد بدون دانش برنامه نویسی و آشنایی با کد یک اپلیکیشن طراحی کنند. البته اپ ساخته شده خیلی سرعت پایینی و عملکرد بدی دارد و ساخت نرم افزار اندروید بدون کد نویسی امکان پذیر است ولی توصیه نمی شود.

اکثر سازندگان برنامه یک ویرایشگر بصری را در رابط کاربری خود ارائه می دهند که به کاربران اجازه می دهد برنامه خود را در زمان ساخت، پیش نمایش آن را ببینند.

این گزینه ایده آل برای صرفه جویی در زمان و هزینه در حین دستیابی به یک برنامه با کیفیت است.

مراحل طراحی اپلیکیشن فروشگاهی

ساخت اپلیکیشن فروشگاهی شامل چندین مرحله کلیدی است که برای ایجاد یک تجربه کاربرپسند و از نظر تصویری جذاب بسیار مهم هستند. ابتدا باید تحقیقات کاملی برای درک مخاطبان هدف و نیاز های آن ها انجام شود. این شامل تجزیه و تحلیل روند بازار، تجزیه و تحلیل رقبا و جمع آوری بازخورد کاربران است. حالا مرحله طراحی بصری آغاز می شود. این مرحله بر ایجاد یک رابط کاربری جذاب و سازگار با انتخاب طرح‌ های رنگی، تایپوگرافی و تصاویر مناسب تمرکز دارد. پس از نهایی شدن طراحی بصری، فرآیند توسعه شروع می شود. توسعه دهندگان فرانت اند از HTML، CSS و جاوا اسکریپت برای زنده کردن طراحی استفاده می کنند. توسعه دهندگان Back-end روی یکپارچه سازی پایگاه داده ها، API ها و سایر قابلیت های مورد نیاز برای عملکرد روان کار می کنند.

تست، نقش حیاتی در حصول اطمینان از عملکرد بی عیب و نقص برنامه در دستگاه ها و سیستم عامل های مختلف دارد. تست‌های قابلیت استفاده برای جمع‌آوری بازخورد ارزشمند کاربران و ایجاد بهبودهای لازم انجام می‌شود. در نهایت، پس از تست و اصلاحات دقیق، اپلیکیشن فروشگاهی آماده راه اندازی می شود. استراتژی های بازاریابی باید برای ارتقاء برنامه و جذب کاربران اجرا شوند. در نتیجه، طراحی اپ فروشگاهی نیازمند برنامه ریزی دقیق، تحقیق، تکرار طراحی، توسعه، آزمایش و استراتژی های دیجیتال مارکتینگ موثر است. با دنبال کردن دقیق این مراحل، طراحان می ‌توانند اپلیکیشن‌های جذابی ایجاد کنند که انتظارات کاربران را برآورده کند و در عین حال رشد کسب ‌و کار را افزایش دهد.

وب اپلیکیشن

وقتی صحبت از طراحی اپلیکیشن وب می شود، باید چندین فاکتور کلیدی در نظر گرفته شود. اول از همه، تجربه کاربری (UX-UI) مهم است. یک Web Application با طراحی خوب باید جذاب، آسان برای پیمایش و از نظر تصویری زیبا باشد. یکی دیگر از جنبه های حیاتی، بهینه سازی عملکرد است. کاربران انتظار بارگذاری سریع و ارتباط بدون مشکل را دارند. با بهینه سازی کد ها، فشرده سازی فایل ها و استفاده از تکنیک های مختلف، توسعه دهندگان می توانند سرعت و کارایی کلی برنامه را افزایش دهند.

امنیت یکی دیگر از ملاحظات حیاتی در ساخت وب اپ است. اجرای اقدامات امنیتی قوی مانند رمزگذاری داده ها، پروتکل های احراز هویت، و شیوه های کد گذاری ایمن به محافظت از اطلاعات حساس کاربر در برابر دسترسی غیرمجاز کمک می کند. با افزایش تقاضای کاربر، برنامه باید بتواند حجم ترافیک بالایی را بدون مشکل و به خطر انداختن عملکرد مدیریت کند. اگر برای شرکت یا کسب و کارتان قصد ساخت اپلیکیشن دارید، می توانید با تیم طراحی سایت و اپلیکیشن دارکوب، که افرادی با تجربه و حرفه ای در آن فعالیت می کنند، تماس بگیرید و درخواست ساخت اپلیکیشن بدهید.

نحوه ایجاد اپلیکیشن

  • مرحله شماره 1: ایده ای برای برنامه خود ارائه دهید

قبل از شروع، باید مطمئن شوید که یک ایده اپلیکیشن قابل اجرا دارید. وقتی به میلیون ها اپلیکیشن موجود در بازار فکر می کنید، این مرحله ممکن است کمی ترسناک به نظر برسد. اما شما واقعاً نیازی به ایده 100٪ اصلی ندارید. بسیاری از برنامه های عالی، یک ایده را به روش های مختلف پیاده سازی می کنند.

  • مرحله شماره 2: طراحی اپلیکیشن خود را برنامه ریزی کنید

ساختار کلی آن را ترسیم کنید. طراحی اپلیکیشن نقشی حیاتی در ایجاد تجربه ای جذاب برای کاربران شما دارد. تحقیقات روی عادات و تعاملات خواندن سایت ها نشان داده است که تنها 500 میلی ثانیه طول می کشد تا کاربر تصمیم بگیرد که روی صفحه شما بماند یا آن را ترک کند. هنگامی که آن کاربر تصمیم می گیرد روی صفحه بماند، حدود 5 تا 10 ثانیه طول می کشد تا تصمیم بگیرد که آیا به خواندن کامل محتوا ادامه می دهد یا خیر.

عوامل اصلی که این تصمیم را تعیین می کنند عبارتند از:

پیچیدگی بصری و نمونه اولیه: به عبارت دیگر، اگر می خواهید در طراحی برنامه خود موفق باشید و تجربه کاربری عالی را برای برنامه خود ارائه دهید، باید طراحی برنامه خود را تا حد امکان ساده و واضح نگه دارید، بدون بارگذاری بیش از حد گرافیک با سرعت پایین.

در عین حال، از طرح بندی های غیرمعمول و غیر متداول اجتناب کنید و ظاهر و احساسی آشنا برای نوع خاصی از برنامه های موبایل انتخاب کنید.

طراحی برنامه در هر دو بخش یعنی UI (User Interface) (عناصر گرافیکی مانند نمادها، رنگ ها، پس زمینه، فونت ها، لوگوها، تصاویر) و(User Experience)  UX (ناوبری، سرعت بارگیری، قابلیت ها، تعداد کلیک ها، پاسخ دهی، زمان های انتظار و پاسخ و هرگونه گزینه تعاملی) را با هم ترکیب می کند. ارائه بهترین تجربه کاربر تلفن همراه در هر شرایط و موقعیت.

  • مرحله شماره 3: ویژگی های مورد نیاز و ویژگی هایی که می خواهید را درک کنید

بسیاری از کسب و کارها مرتکب اشتباه بزرگی می شوند که سعی می کنند ویژگی های زیادی را در برنامه تلفن همراه خود قرار دهند – به ویژه در نسخه اول.

یک گزینه بهتر این است که ویژگی ها را به دو دسته کلی ویژگی های مورد نظر و ویژگی های لازم تقسیم کنید. فقط ویژگی های لازم را در نسخه 1 برنامه خود بگنجانید. بازخورد کاربران به شما امکان می دهد تا ویژگی های دیگری را که مشتریان بعدا به دنبال آن هستند، بدانید.

برای ایجاد یک برنامه موفق، باید آن را طوری طراحی کنید که برای درک و لذت بردن از برنامه، به تلاش کمتری برای کاربران نیاز داشته باشد. برعکس، یک برنامه تلفن همراه که مدیریت آن برای کاربران دشوار است، تعامل آن ها را کاهش می دهد. با کمک از قانون 3 کلیک می توانید این تعامل را افرایش دهید. این قانون نشان می دهد که کاربران باید بتوانند هر اطلاعاتی را در یک سایت یا اپلیکیشن با استفاده از حداکثر سه کلیک ماوس پیدا کنند. لزومی ندارد که سختگیرانه از این قانون پیروی نکنید، فقط ایده نحوه طراحی ناوبری برنامه را حفظ کنید.

  • مرحله چهارم: بر اساس نیازهای خود یک برنامه بومی (React Native) یا (Progressive Web Application (PWA بسازید

وقتی نوبت به توسعه اپلیکیشن موبایل می رسد، چندین رویکرد وجود دارد که همگی مزایا و معایب و محدودیت های خود را دارند.

با این حال، لازم است به دو رویکرد اصلی توسعه برنامه برای اهداف خود اشاره کنیم: Native و PWA.

اپلیکیشن بومی (Native)

یک برنامه موبایلی بومی (Native)، یک برنامه نرم افزاری است که برای اجرا بر روی نوع خاصی از دستگاه و سیستم عامل توسعه یافته است. از آنجایی که برای اجرا بر روی یک پلتفرم مشخص طراحی شده است، یک برنامه بومی توانایی استفاده از منابع سخت افزاری و نرم افزاری آن دستگاه را دارد. برنامه های بومی عملکرد بهتری را امکان پذیر می کنند.

به طور عمده دو نوع سیستم عامل موبایل وجود دارد: iOS اپل و اندروید گوگل.

فناوری های بومی همیشه در خط مقدم توسعه تلفن همراه بوده اند. این به این دلیل است که این روش محصولات قابل اعتماد و با کارایی بالایی را ارائه می دهد که می توانند به طیف گسترده ای از API های بومی و ویژگی های موجود در تلفن های هوشمند یا تبلت ها دسترسی داشته باشند. ایجاد یک برنامه با کدگذاری بومی به این معنی است که خروجی های مستقلی برای هر سیستم عامل خاص ایجاد می کنید که به ارائه یک رابط کاربری پیشرفته برای دستگاه های مختلف کمک می کند.

در طی 10 سال کاتالوگ اپ استور اپل از 500 برنامه به نزدیک به 2 میلیون برنامه در دسترس امروزی رسیده است. 2.4 میلیون دیگر از طریق فروشگاه Google Play توزیع می شود: برنامه های تلفن همراه اکنون بخشی از زندگی روزمره ما هستند.

اپلیکیشن های بومی بیش از 80 درصد از کل ترافیک موبایل را تشکیل می دهند.

اپلیکیشن وب پیشرو (PWA) (Progressive Web Application)

برنامه وب پیشرو (PWA) برنامه ای است که از ویژگی های وب استفاده می کند تا تجربه بسیار مشابهی را با یک برنامه بومی به کاربران ارائه دهد. برخلاف برنامه های بومی، PWA ترکیبی از صفحات وب معمولی و برنامه های موبایل هستند. اصطلاح “پیشرو” به این واقعیت اشاره دارد که آنها ویژگی های جدیدی را معرفی می کنند و در ابتدا به عنوان سایت های سنتی توسط کاربران تلقی می شوند، اما به تدریج، بیشتر و بیشتر شبیه برنامه های تلفن همراه چند پلت فرم عمل می کنند.

PWA ترکیبی عالی از وب و فناوری های بومی است. در حالی که آنها ظاهر و احساس یک برنامه بومی را دارند (به عنوان مثال می توان آنها را در صفحه اصلی دستگاه کاربر نصب کرد)، شما نیازی به انجام فرآیند انتشار در فروشگاه های آنلاین ندارید.

PWA نیازی به دانلود و انطباق با موبایل، تبلت و دسکتاپ ندارد. از SEO بهره مند شده و در موتورهای جستجو ایندکس می شوند.

در اینجا چند فاکتور وجود دارد که باید هنگام انتخاب فناوری خود در نظر بگیرید:

یک PWA 3 برابر بیشتر از یک برنامه بومی بازدیدکننده دارد، اما در دسترس بودن ویژگی های آن به مرورگری که در آن استفاده می شود بستگی دارد.

ساخت یک برنامه PWA ارزان تر از توسعه یک برنامه Native است. در مورد اپلیکیشن Native، باید آموزش React Native را بگذرانید تا بتوانید برای هر پلتفرم یک نسخه بسازید. این بدان معناست که شما به حداقل دو نسخه برای iOS و اندروید و منابعی برای نگهداری و به روز رسانی هر نسخه نیاز دارید. بسته به هدف و پیچیدگی برنامه، این کار به زمان و هزینه زیادی نیاز دارد.

یک برنامه وب پیشرو سریعتر ساخته و به روز می شود. شما می توانید یک پایگاه کد واحد برای پلتفرم های مختلف داشته باشید، نه فقط برای دو پلتفرم محبوب. به جای توسعه یک برنامه از ابتدا، می توانید سایت فعلی خود را با کمک ابزارهایی مانند Google Lighthouse پیکربندی کنید. با طراحی ریسپانسیو، فقط به یک نسخه از برنامه نیاز دارید و در همه دستگاه ها به صورت یکسان نمایش داده می شود.

با یک برنامه Native، علاوه بر توسعه نسخه های مجزا برای پلتفرم های مختلف، باید آنها را به اپ استورهای مختلف نیز ارسال کنید. اپ استور اپل و پلی استور اندروید محبوب ترین ها هستند، اما اپ استور آمازون، ویندوز استور و غیره نیز وجود دارند. با هر یک از این فروشگاه ها، برای انتشار باید شرایط خاصی را رعایت کنید. حتی گاهی برای ثبت حساب توسعه دهنده باید هزینه ای پرداخت کنید.

قابلیت بهینه سازی برای برنامه های Native از طریق ASO و SEO برای PWA صورت می گیرد.

صفحات برنامه Native را نمی توان ایندکس کرد و در موتور جستجو فهرست کرد. کاربران می توانند برنامه شما را از طریق فروشگاه برنامه یا سایت فروشگاه برنامه پیدا کنند. فاکتورهای متعددی بر قابلیت کشف اپلیکیشن تأثیر می گذارند، و می توانید با App Store Optimization (ASO) به افراد کمک کنید تا برنامه شما را سریع تر پیدا کنند.

برخلاف برنامه های Native، PWA مانند هر سایت دیگری عمل می کند، بنابراین می توان آن را در موتورهای جستجو فهرست کرد. در مقایسه با صفحات وب معمولی یا ریسپانسیو، PWA عملکرد و تعامل را افزایش داده است و به رتبه بندی سایت شما در نتایج جستجو کمک می کند.

PWA ها از برنامه های وب معمولی ایمن تر هستند زیرا باید تحت HTTPS اجرا شوند.

این پروتکل های امنیتی تضمین می کنند که هیچ تبادلی بین مشتری و سرور دستکاری نشده و مورد سوء استفاده قرار نمی گیرد. در یک محیط امن، مشتریان می توانند اطلاعات شخصی و اطلاعات کارت اعتباری را بدون نگرانی از سرقت وارد کنند.

در مقایسه با PWA، با یک برنامه Native، شما می توانید بسیاری از اقدامات امنیتی را بسازید. اگر برنامه شما نیاز به ورود به سیستم دارد، می توانید احراز هویت چند عاملی را پیاده سازی کنید. همچنین می توانید از پین کردن گواهی برای برقراری ارتباط ایمن تر استفاده کنید. علاوه بر این، کاربران بیشتر به یک برنامه اعتماد دارند تا یک URL، زیرا برنامه های Native، قبل از انتشار باید الزامات امنیتی اپ استور های مختلف را رعایت کنند.

طراحی اپلیکیشن اندروید

  • مرحله پنجم: اپلیکیشن خود را روی دستگاه های iOS و اندروید تست کنید

پس از مونتاژ تمام قطعات فرآیند ایجاد اپلیکیشن (مفهوم، طراحی و فناوری)، به نسخه ای خواهید رسید که تقریباً آماده انتشار است. اما قبل از اشتراک گذاری برنامه جدیدتان با کاربران، یک سری آزمایش انجام دهید تا بررسی کنید آیا همه چیز طبق برنامه ریزی شما اجرا می شود یا خیر. باید همه نسخه های برنامه ای را که می خواهید منتشر کنید (iOS، اندروید Native، PWA و غیره)، با استفاده از سیستم عامل های مختلف و همچنین مرورگرهای مختلف آزمایش کنید.

حتماً چند آزمایش کننده واقعی را نیز استخدام کنید، یک دیدگاه جدید، عناصر یا نکاتی را که ممکن است نادیده گرفته اید یا دیدگاهی سختگیرانه داشته باشید، مورد توجه شما قرار می دهد.

سرعت کلی برنامه را ارزیابی کنید. مطمئن شوید در هنگام انجام هر عملیاتی هیچ خطایی وجود ندارد. تمام عملکرد ها و تعاملات به وظیفه ای که قرار است انجام دهند به درستی پاسخ می دهند. طراحی از نظر بصری دلپذیر است و به درستی با همه صفحه نمایش ها سازگار است. ناوبری بصری و کارآمد است و همه جنبه های برنامه در دسترس است.

برای برنامه های iOS بومی، ابزار خاصی توسط Apple ارائه شده است: TestFlight. این برنامه اجازه می دهد تا برنامه خود را قبل از آنلاین شدن در اپ استور آزمایش کنید.

  • مرحله ششم: برنامه خود را در فروشگاه ها ارسال و منتشر کنید

هنگامی که برنامه شما آماده شد، وقت آن است که به انتشار آن فکر کنید. ایده خوبی است که برنامه خود را تا حد امکان در پلتفرم های بیشتری منتشر کنید زیرا به شما امکان می دهد تا حد امکان به کاربران بیشتری دسترسی پیدا کنید.

انتشار یک برنامه می تواند یک فرآیند پیچیده و کمی طاقت فرسا باشد که با ثبت نام به عنوان یک توسعه دهنده شروع می شود:

حساب های توسعه دهندگان (مرحله اجباری برای هر دو سیستم عامل). برای دو فروشگاه اصلی ارائه دهنده اپلیکیشن ها، مشترک برای هر سال مبلغی برای عضویت پرداخت می کند.

فرآیند ارسال یک برنامه به اپ استور کمی پیچیده است و در تمام مراحل، آماده سازی از قبل نیاز دارد. اپل استاندارد های بالا و دستورالعمل های سخت گیرانه ای را برای حفظ اکوسیستم ایمن اپ استور تعیین کرده است که تنها برنامه های باکیفیت را به کاربران خود ارائه می دهد.

اپل هر برنامه را قبل از تایید آن برای انتشار به طور کامل بررسی می کند. قبل از اینکه برنامه خود را برای بررسی ارسال کنید، باید مجموعه ای از اطلاعات (نماد، پیش نمایش برنامه/ تصاویر صفحه) و متادیتا (نام برنامه، دسته بندی آن، توضیحات دقیق و کلمات کلیدی اضافی برای ASO) را ارائه دهید. اهمیت متادیتا، به ویژه توضیحات برنامه را جدی بگیرید.

روند بررسی ممکن است چند روز طول بکشد، اپل از طریق ایمیل به شما اطلاع می دهد که برنامه شما در اپ استور قرار می گیرد یا خیر.

اندروید نیز گزینه های مختلفی را برای توزیع برنامه های تلفن همراه ارائه می کند، اما با بیش از ۱ میلیارد کاربر فعال، گوگل همچنان اولین پلتفرم برای برنامه های اندرویدی است. بنابراین، ارسال یک برنامه اندروید به Google Paly Store قطعا ایده خوبی است.

پس از ایجاد برنامه خود در کنسول Google Play، باید اطلاعاتی را که در Google Play نمایش داده می شود، ثبت کنید. این شامل اطلاعات اجباری مانند عنوان، توضیحات کوتاه، توضیحات کامل، اطلاعات گرافیکی (تصاویر، تصاویر برنامه)، دسته بندی، جزئیات تماس، سیاست حفظ حریم خصوصی است. کلمات کلیدی مورد استفاده خود را با دقت انتخاب کنید: بهینه سازی رتبه اپلیکیشن شما در استور به آن بستگی دارد.

پس از تکمیل فهرست فروشگاه، زمان آپلود فایل apk. یا کیت بسته Android شامل تمام عناصر برنامه شما است. سپس برای استقرار و انتشار برنامه خود، باید راهنمای موجود در کنسول Google را دنبال کنید.

اگر برنامه شما تأیید شود، ظرف چند ساعت منتشر می شود. به خاطر داشته باشید که قوانین تعیین شده را دنبال کنید زیرا اگر اینطور نباشد Google ممکن است در هر زمانی برنامه شما را از فروشگاه حذف کند.

خوشبختانه، انتشار یک برنامه وب پیشرو (PWA) بسیار ساده تر است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که از میزبانی برنامه در سرور وب مراقبت کنید و دامنه وب را به آن پیوند دهید. با این فرآیند بسیار سریع و آسان، شما زمان بیشتری برای بهینه سازی سئوی خود دارید تا اطمینان حاصل کنید که محصول شما به راحتی توسط عموم قابل مشاهده است.

  • مرحله هفتم: برنامه خود را به طور مداوم بهبود و به روز کنید

با استفاده از ابزارهای تجزیه و تحلیل ارائه شده توسط Google Play و App Store، به بازخوردها و KPI (Key Performance Indicator ) ( شاخص کلیدی عملکرد) برنامه خود توجه کنید.

یکی دیگر از وظایفی که هر صاحب اپلیکیشن باید به طور مرتب انجام دهد این است که همیشه محتوا و ویژگی های جدید را منتشر کند. چه انتشار محتوای جدید و چه ارتقاء ویژگی های موجود، موثرترین راه برای درگیر نگه داشتن کاربران و جلوگیری از حذف برنامه از سوی آن ها است. با گنجاندن آنها در استراتژی بازاریابی خود، مطمئن شوید که کاربرانتان از نسخه های جدید آگاه هستند، می توانید از طریق اعلان ها به آن ها اطلاع دهید یا این ویژگی های جدید را در نمایان ترین قسمت برنامه تان، یعنی صفحه اصلی، به نمایش بگذارید.

می توانید هر چند بار که بخواهید برنامه تان را در فروشگاه ها به روزرسانی کنید، اگرچه در برخی موارد اگر تغییرات بزرگ تری انجام شده باشد، باید نسخه جدیدی از برنامه را ارسال کنید.

از طرف دیگر، PWA شما می تواند بی نهایت بدون هیچ گونه محدودیتی برای ارسال مجدد به روز شود.

اگر صاحب یک کسب و کار کوچک هستید و کسب و کار شما اپلیکیشن موبایلی ندارد، باید آن را تهیه کنید. حضور در وب به تنهایی دیگر کافی نیست، زیرا فعالیت آنلاین همچنان به سمت تلفن همراه تغییر می کند. تقاضا برای استفاده از تلفن همراه به این معناست که اپلیکیشن های گوشی های هوشمند به یک ابزار بازاریابی کلیدی برای شرکت ها در هر اندازه، از جمله مشاغل کوچک تبدیل شده اند.

چنانچه در روند طراحی اپلیکیشن خود نیاز به راهنمایی از یک شرکت حرفه ای توسعه اپلیکیشن موبایل نیاز داشتید، می توانید با شرکت دارکوب تماس بگیرید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته