سئو معنایی Semantic SEO چیست؟

نوشته شده توسط دارکوب

اگر بازاریاب یا صاحب کسب و کار هستید و سایتی برای ارائه محصولات و خدمات خود طراحی کره اید، احتمالاً به شما گفته شده است که باید از سئو یا SEO (بهینه سازی سایت برای موتور جستجو) استفاده کنید. این به این دلیل است که امروزه سئو، بخش مهمی از هر استراتژی بازاریابی اینترنتی موفق است. اما اگر با این تاکتیک آشنایی ندارید، ممکن است متقاعد نشوید که ارزش وقت یا پول شما را دارد یا خیر.

به همین دلیل است که در ادامه، به بررسی سئو در دیجیتال مارکتینگ، نقشی که در بازاریابی محتوایی ایفا می کند و مزیت های کلیدی که برای کسب و کار شما دارد، خواهیم پرداخت.

سئو مخفف بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو است، و این فرآیند بهبود یک سایت با استفاده از روش هایی است که به آن کمک می کند زمانی که کاربران کلمات و عبارات خاصی را جستجو می کنند در نتایج جستجو رتبه بندی شوند. اگر مطمئن نیستید که چرا این موضوع اهمیت دارد، فقط به این فکر کنید که معمولاً چگونه اطلاعاتی را که در زندگی روزمره خود نیاز دارید پیدا می کنید.

اگر لازم بود تلویزیون خود را تعویض کنید و مطمئن نبودید کدام مدل را بخرید، چه کار می کردید؟ یا به دنبال یک رستوران در اطراف محل اقامت خود بودید یا دنبال یک شرکت طراحی سایت برای کسب و کار خود بودید.

اگر شما هم مانند اکثر مردم هستید، می توانید به گوشی هوشمند خود برسید یا پشت رایانه خود بنشینید و یک عبارت ساده را در گوگل تایپ کنید.

شما می توانید «بهترین تلویزیون 55 اینچی»، «رستوران های نزدیک من» یا «شرکت طراحی سایت» را جستجو کنید. سپس، نتایج را مرور می کنید و روی موردی که به نظر می رسد برای نیازهای شما مناسب تر است، کلیک کنید.

این نتایج بر اساس آن چیزی است که گوگل فکر می کند مفیدترین اطلاعات برای شما خواهد بود، بر اساس کلمات کلیدی که برای جستجو وارد کرده اید.

اما در بسیاری از موارد، سایت هایی که در صفحه اول رتبه بندی می شوند، تصادفی به آنجا نرسیده اند. آنها ازSEO استفاده کردند تا به گوگل کمک کنند محتوای آنها را بفهمد.

آنها همچنین تحقیقات گسترده ای انجام دادند تا مشخص کنند کاربرانی مانند شما چگونه جستجوهایی را برای موضوعات خاص تایپ می کنند تا بتوانند صفحه خود را بر این اساس بهینه کنند و اگر می خواهید مخاطب هدف شما سایت شما را پیدا کند، باید همین کار را انجام دهید. بنابراین سئو می تواند به شما در بهبود رتبه بندی در نتایج موتورهای جستجو کمک کند.

مزایای سئو

سئو این پتانسیل این را دارد که بر مهمترین اهداف شرکت شما، مانند افزایش سرنخ ها (Lead) و فروش، تأثیر زیادی بگذارد.

سئو ترافیک با کیفیت را هدف قرار می دهد.

یکی از بزرگترین مزایای سئو این است که یک استراتژی بازاریابی درونگرا است. برخلاف کانال های تبلیغاتی سنتی «برون گرا»، که شامل ارتباط با مصرف کنندگان می شود، خواه آن ها بخواهند از شما بشنوند یا خیر، روش های ورودی بر این متمرکز هستند که مخاطبان شما وقتی اطلاعاتی می خواهند که به کسب و کار شما مربوط است، به راحتی شما را پیدا کنند.

این روش های سنتی، مانند تماس های تبلیغاتی، ایمیل های هرزنامه و تبلیغات مزاحم، صرفاً با در نظر گرفتن اهداف تبلیغ کننده انجام می شوند و بسیاری از مصرف کنندگان آنها را کاملا آزاردهنده می دانند و نادیده می گیرند.

از سوی دیگر، بازاریابی درونگرا بسیار مشتری محور است. به جای اینکه مصرف کنندگان در حال تماشای تلویزیون یا گوش دادن به رادیو ، ناگهان با تبلیغات رو به رو شوند، بازاریابی اینترنتی شامل ایجاد منابع مفید و دسترسی آسان تر به اطلاعات مفید است.

سپس، زمانی که کاربران آماده اند مدتی را صرف تحقیق در مورد صنعت شما کنند یا درباره گزینه های خود برای نوع خاصی از محصول بیشتر بیاموزند، می توانند به تنهایی شما را انتخاب کنند.

به هر حال، فکر می کنید چه کسی بیشتر پذیرای تلاش های بازاریابی شما خواهد بود: کسی که تبلیغ شما را در بیلبورد در طول رفت و آمد خود می بیند، یا کسی که با فهرستی از نکاتی که هنگام جستجوی آموزش سئو منتشر کرده اید مواجه می شود؟ پاسخ روشن است.

وقتی روی جذب کاربرانی تمرکز می کنید که فعالانه به دنبال اطلاعات مرتبط با صنعت، محصولات و خدمات شما هستند، در دستیابی به مخاطبان هدف خود بسیار مؤثرتر خواهید بود. شما نیازی به پرداخت هزینه برای تبلیغات در انجام سئو ندارید.

رتبه بندی ارگانیک گوگل کاملاً بر اساس آنچه الگوریتم آن بهترین نتایج را برای هر جست و جو معینی تعیین می کند، است.

این بدان معناست که هنگامی که صفحه ای ایجاد کردید که موتور جستجو برای هدایت کاربرانش به آن ارزش قائل شود، می تواند برای ماه ها (یا حتی سال ها) پس از انتشار آن، به واسطه آن ترافیک به سایت شما جذب کند.

البته تحقیق و نوشتن محتوای باکیفیت نیاز به سرمایه گذاری دارد. این سرمایه گذاری یا به صورت زمان خواهد بود، اگر تصمیم دارید خودتان آن را ایجاد کنید، یا پول و هزینه، اگر تصمیم بگیرید تیم یک شرکت دیجیتال مارکتینگ را استخدام کنید تا آن را برای شما تولید کند. در هر صورت می توانید با شرکت دارکوب در تماس بوده و از کارشناسان ما راهنمایی بخواهید.

اما زمانی که سرمایه گذاری اولیه را انجام دادید، دیگر لازم به پرداخت هیچ هزینه ای برای جذب ترافیک به محتوای خود ندارید.

بسته به ماهیت موضوع، ممکن است لازم باشد صفحه و محتوای سایت را هر چند ماه یکبار به روز کنید. همچنین اگر رقبای شما تصمیم دارند همان کلمه کلیدی را هدف قرار دهند، ممکن است نیاز به افزودن و بهبود آن کلمات داشته باشید.

سئو بیشتر از PPC مفید است. اگرچه تبلیغات PPC (تبلیغات کلیکی) بالاتر از رتبه بندی های ارگانیک ظاهر می شوند، اما 71.33٪ از جستجوها به کلیک روی یک نتیجه ارگانیک در صفحه اول منجر می شوند.

گفتن دلیل این امر دشوار است، اگرچه منطقی ترین نتیجه این است که کاربران به الگوریتم گوگل اعتماد دارند. آن ها می دانند که تبلیغ کنندگان برای کدام مکان ها پول پرداخت می کنند، و در عوض از صفحاتی که موتور جستجو به عنوان بهترین محتوا انتخاب کرده است، بازدید می کنند.

می توانید جلوتر از رقابت حرکت کنید

امروزه سئو به طور گسترده ای جزء اصلی هر استراتژی بازاریابی محتوایی در نظر گرفته می شود. در واقع، 61 درصد از بازاریابان می گویند که بهبود سئو و گسترش حضور آنلاین، اولویت اصلی است.

سئو در مقابل SEM (Search Engine Marketing)

همانطور که در مورد افزایش دیده شدن سایت شرکت خود در لیست نتایج جستجو، اطلاعات بیشتری کسب می کنید، ممکن است با اصطلاح دیگری برای این فرآیند برخورد کنید و آن SEM است و در حالی که برخی از بازاریابان از این به جای سئو استفاده می کنند، درک تمایز بین SEO و SEM مهم است.

SEM مخفف “بازاریابی موتورهای جستجو” است و به هر کاری که برای کسب جایگاه بالاتر در صفحات نتایج موتور جستجو انجام می دهید اشاره دارد. این به این معنی است که این یک اصطلاح جامع و کامل است که شامل SEO و PPC می شود. بنابراین اگرچه SEO نوعی SEM است، اما تنها تاکتیکی نیست که در SEM دخیل است.

وقتی اکثر مردم به سئو فکر می کنند، به نوع بسیار خاصی از بهینه سازی متکی هستند. نوعی که شامل قرار دادن کلمات کلیدی در صفحات است. در حالی که این بخش مهمی از سئو است، چیزهای بیشتر دیگری نیز در آن دخیل است. در واقع، این تنها بخشی از یک نوع سئو است و اگر می خواهید تا جایی که می توانید ترافیک بیشتری به سایت خود وارد کنید، به چیزی بیش از یک نوع بهینه سازی سایت نیاز دارید.

معرفی انواع سئو

سئو انواع بسیار مختلفی دارد که هر کدام مربوط به موضوعات خاصی می شود و به بخشی از آنچه قرار است منتشر شود می پردازد. همانند سئو داخلی (On-Page SEO)، سئو خارجی (Off-Page SEO)، سئوی تکنیکال (Technical SEO)، سئو محتوایی (Content SEO)، سئو معنایی (Semantic SEO) و بسیاری موارد دیگر.

سئوی تکنیکال (فنی)

سئوی فنی دقیقاً همان چیزی است که از نام آن پیداست، یعنی پارامترهای فنی که بر روی دید یک وب سایت در موتورهای جستجو تأثیر می گذارد.

هدف اصلی سئو فنی این است که اطمینان حاصل شود که خزنده های موتورهای جستجو می توانند وب سایت را بدون هیچ مشکل و خطایی کاوش کرده و ایندکس کنند.

سئوی داخلی

سئوی داخلی به محتوای صفحه و نحوه بهینه شدن آنها برای موتورهای جستجو و کاربران مربوط می شود. لازم به ذکر است که در حالی که موتورهای جستجو به یک وب سایت به عنوان یک کل نگاه می کنند، رتبه بندی بر اساس سطح صفحه انجام می شود. به همین دلیل مهم است که به بهینه سازی محتوای هر صفحه در سایت خود توجه کنید.

سئوی محتوا

سئوی محتوا زیرمجموعه ای از سئو داخلی است. سئوی محتوا به کیفیت محتوا و نحوه تولید کردن آن بستگی دارد. از آنجایی که این یک عامل بسیار مهم موفقیت در سئو است، بسیاری آن را یکی از انواع سئو می دانند. با این حال، در بسیاری از موارد، می توانید دستورالعمل های تولید محتوای یکسانی با سئوی داخلی بیابید، که رویکرد صحیحی نیز هست. انتشار محتوای عالی که کاربران به آن علاقه مندند و موتورهای جستجو می توانند آن را درک کنند، ترکیبی برنده است.

سئوی معنایی

سئوی معنایی تمرین نوشتن محتوای بهینه شده پیرامون موضوعات برای موتور جستجو است، نه فقط استفاده از کلمات کلیدی.

سئوی معنایی یک تکنیک بازاریابی برای بهبود ترافیک یک وب سایت با ارائه محتوای مرتبط و هم معنی است که می تواند بدون ابهام به یک هدف جستجوی خاص پاسخ دهد.

هدف سئوی معنایی چیست؟

هدف سئوی معنایی پاسخگویی به یک سوال واحد در مورد یک موضوع نیست، بلکه پاسخگویی به تمام سوالاتی است که کاربر ممکن است به آن نیاز داشته باشد و مربوط به همان موضوع باشد و اطلاعات لازم را در یک ساختار سلسله مراتبی ارائه دهد.

جستجو در دهه گذشته به طور قابل توجهی تغییر کرده است و فناوری وب معنایی به یکی از دلایل اصلی آن تبدیل شده است. کاربران اکنون می خواهند موتورهای جستجو زبان طبیعی آن ها را مانند یک انسان بفهمند. گوگل همچنین می تواند هدف کاربر و پرسش های مرطبت با موضوع جستجو شده را نیز درک کند.

گوگل نه تنها کلمات کلیدی «و»، «طراحی» و «سایت» را تشخیص می دهد، بلکه قصد کاربر پشت این پرسش ها را برای ارائه دقیق ترین نتایج نیز تجزیه و تحلیل می کند. بنابراین، آنچه می بینیم یک لیست برجسته است که راه های انجام طراحی سایت را توضیح می دهد.

معناشناسی به مطالعه معنا در زبان می پردازد، خواه کلمات، عبارات یا جملات باشد. به عنوان مثال، کلمه “کودک” می تواند به معنای “بچه”، “پسر” یا “دختر” باشد، همه این کلمات از نظر فنی به معنای “کودک” هستند، اما هر کدام معانی خاص خود را دارند. این در حالی است که بحث در مورد اصطلاحات یا ضرب المثل ها ممکن است کمی خسته کننده و گیج کننده تر به نظر برسد، نقش معناشناسی در سئو در سال های اخیر بسیار مهم شده است.

بنابراین، با برآورده شدن اهداف جستجوی احتمالی، صفحات معتبرتر و جامع تری در مورد همان موضوع ایجاد می شود. با سئوی معنایی، محتوای کامل، جامع و راهنما ایجاد می شود. این محتواها همچنین می توانند دارای اپلیکیشن های مختلف وب، محتوای تصویری و ویدئویی، محتوای متنی یا نظرسنجی، فایل های پی دی اف که نیازهای کاربر را برآورده می کنند، داشته باشند. بخش های مختلف یک موضوع در یک سلسله مراتب در URLهای صفحه و Breadcrumb، لینک های داخلی، هِدر و لینک های پاورقی قرار می گیرند.

سئوی معنایی برخلاف محتوای فردی که به طور تصادفی تولید می شود، یک تجربه سازمان یافته برای کاربر را ارائه می دهد. در نتیجه محتوایی که بر پایه سئوی معنایی تهیه شده، در دید موتور جستجوی گوگل، بینگ، یاندکس یا موتورهای جستجوی دیگر به مرور زمان اطمینان ایجاد می کند که کاربر محتوایی را پیدا می کند که با هدف جستجوی یک موضوع خاص مطابقت دارد.

چرا سئوی معنایی مهم است؟

در زمان های نه چندان دوری، گوگل موضوع صفحه را 100% بر اساس کلمات کلیدی ارزیابی می کرد. به عنوان مثال، اگر صفحه ای را نوشتید که از کلمه کلیدی «بهینه سازی سایت» بارها و بارها استفاده می کرد، Google متوجه می شد که این کلمه کلیدی در سراسر محتوای صفحه ظاهر شده است. پس قطعاً این صفحه در مورد بهینه سازی سایت است!!

سپس، در سال 2013، گوگل الگوریتم مرغ مگس خوار(Hummingbird Algorithm) خود را راه اندازی کرد. این الگوریتم نحوه کار گوگل را به طور وسیعی تغییر داد. به جای اینکه فقط به کلمات کلیدی نگاه کند، اکنون موضوع کلی صفحه را می خواند و درک می کند.بسیار شبیه به انسان.

به عنوان مثال، اگر پیش از الگوریتم مرغ مگس خوار «آموزش بهینه سازی سایت» را جستجو می کردید، گوگل صفحاتی را به شما نشان می داد که دقیقاً این عبارت را در آن صفحه استفاده شده است. اما مرغ مگس خوار باهوش تر از اینها است.گوگل همچنان به دنبال کلمات کلیدی می گردد اما تنها به آنها تکیه نمی کند.

بنابراین به جای اینکه فقط صفحات را برای کلمات کلیدی اسکن کنند، به دنبال صفحاتی می گردد که موضوع “انواع روش های بهینه سازی سایت” یا هر موضوعی حول محور اصلی جستجو را به بهترین نحو پوشش می دهد.

همانطور که موتورهای جستجو هوشمندتر شدند و شروع به درک کردن معنای واقعی کلمات کردند، صاحبان محتوا اقدام به حرکت از ایجاد صفحات وب به توصیف این صفحات وب با استفاده از داده های مفهومی مرتبط و فناوری های وب معنایی کرده اند. این امر با ایجاد واژگان schema.org امکان پذیر شده است، ابتکاری که در سال 2011 توسط بزرگترین موتورهای جستجوی جهان (بینگ، گوگل و یاهو!) برای پیاده سازی یک ساختار طرح داده مشترک برای توصیف صفحات وب راه اندازی شد. در 1 نوامبر 2011 بزرگترین موتور جستجوی روسی Yandex نیز به این انجمن پیوست.

سئوی معنایی و رابطه الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل

به روز رسانی مرغ مگس خوار گوگل در پانزدهمین سال فعالیت گوگل در سال 2013 به منظور کشف رابطه بین پرس و جوهای مختلف و خواندن بهتر قصد کاربر انجام شد. بنابراین، به جای تولید محتوا برای هر کلمه، بسیاری از موقعیت ها و مفاهیم رایج مانند پر کردن مقاله و محتوا از کلمات کلیدی مربوط به گذشته هستند، زیرا صفحات وب سازمان یافته تر و جامع تر در SERP حرف اول را می زنند.

به روز رسانی مرغ مگس خوار گوگل بر 90 درصد درخواست ها تأثیر گذاشته است. مرغ مگس خوار گوگل با حذف پیوند بین پرس و جوها، به گوگل این فرصت را داده است که پرس و جوها را در یک ترتیب معنایی قرار داده و قصد واقعی و قصد احتمالی کاربر را تجزیه و تحلیل کند. بنابراین می توان گفت که سئوی معنایی مفهومی جا افتاده برای موتورهای جستجو از گذشته است.

با الگوریتم مرغ مگس خوار Google به روز شده، Google روش مرتب سازی نتایج جستجو را تغییر داد. با اجرای این الگوریتم، افراد می توانند نتایج دقیق تری را دریافت کنند که بر اساس معنای پیرامون سؤالات جستجو است.

به عنوان مثال، وقتی به دنبال یک کافی شاپ هستید، اگر اجازه دسترسی مرورگر را به موقعیت مکانی داده باشید، Google فهرستی از مکان های اطراف را به شما نشان می دهد. دانستن موقعیت مکانی شما ممکن است به موتورهای جستجو کمک کند فراتر از نمایش صفحات با کلمات کلیدی منطبق پیش بروند.

مرغ مگس خوار علاوه بر نشان دادن نتایج بهتر به کاربران، نتایج غنی و قطعه های ویژه را نیز ارتقا داد تا کاربران بتوانند پاسخ دقیق را بدون نیاز به کلیک بر روی پیوندها در نتایج جستجو ببینند.

برای مقابله با پرسش های دشوار یا محاوره ای، گوگل فناوری ای را معرفی کرد که می توانست معنای کامل یک کلمه کلیدی را در رابطه با کلمات دیگر در یک پرس و جو تجزیه و تحلیل کند، نه فقط یک به یک. این روند Bidirectional Encoder Representations from Transformers یا BERT نامیده می شود. با استفاده از این فناوری، افراد می توانند با استفاده از حروف اضافه (مانند «به» یا «برای») و زبان انسانی، به روشی که برایشان طبیعی است، جستجو کنند.

با این حال، با افزایش نیازهای جستجو، BERT احتمالا به زودی با مدل جدیدتر جایگزین خواهد شد.

اسمیت

این الگوریتم جدید SMITH یا Siamese Multi-depth Transformer-based Hierarchical نامیده می شود. همانطور که محققان پیشنهاد می کنند، SMITH در درک کل اسناد به مراتب مهارت بیشتری دارد و می تواند متن بعدی را در زمینه پیش بینی کند، در حالی که BERT فقط می تواند کلمات را پیش بینی کند.

اگرچه اسمیت به نوعی بهتر از BERT است، اما الگوریتم دوم به طور کامل جایگزین نخواهد شد. الگوریتم جدیدتر با انجام کارهای پیچیده تری که BERT نمی تواند انجام دهد از BERT پشتیبانی می کند.

تا کنون، هیچ کس نمی داند چه زمانی فناوری جدید وارد بازار می شود.

چگونه با استفاده از سئوی معنایی محتوا بنویسیم؟

نوشتن محتوای معنایی اصطلاحی برای تولید محتوا برای اصل سئوی معنایی است. برای نوشتن محتوای مناسب برای سئوی معنایی، تمام پرس و جوهای انجام شده توسط کاربر، همه زیرعنوان ها در مورد یک موضوع در یک سلسله مراتب قرار می گیرند. برای پروژه Semantic SEO، اسکن SERP و تعریف هدف جستجو باید با توجه به همه موضوعات فرعی در یک موضوع انجام شود. حجم جستجو نیز در شبکه محتوایی که برای سئوی معنایی ایجاد می شود مهم است. برای استراتژی سئو معنایی می توانید از راهکار های زیر استفاده کنید.

پرس و جوهای مورد استفاده برای بررسی موضوع باید به صورت سلسله مراتبی فهرست شوند.

 هدف جستجوی این پرس و جوها باید تحلیل شود.

 نهادهایی مانند اشخاص، مؤسسات، قوانین، کشورها، مکان ها، شهرها و تاریخ ها در موضوع باید فهرست شوند.

 باید مشخص شود که چقدر مطالب مجزا در مورد موضوع ایجاد می شود.

 سلسله مراتبی که در آن محتواها به یکدیگر پیوند داده می شوند و نحوه پیوند دادن با کدام متن های لینک باید تعیین شود.

 برای اینکه محتویات توسط موتور جستجو کاملاً از یکدیگر متمایز شوند، باید مشخص شود که کدام موضوع در کدام محتوا پردازش می شود.

 باید با متا تگ ها، سرفصل ها، کلمات کلیدی و متن های لینک، URLهایی که قرار است ایجاد شوند، به موتور جستجو فهماند که کدام محتوا با کدام هدف جستجو مطابقت دارد.

محتوا باید به زبانی کاملاً تخصصی ایجاد شود تا به نفع کاربر باشد و اطمینان حاصل شود که به راحتی توسط موتور جستجو قابل درک است.

چگونه برای سئوی معنایی کلمات کلیدی مرتبط بیابیم؟

سئوی معنایی یک مفهوم مهم است زیرا به جای یک کلمه کلیدی، امکان تمرکز روی یک موضوع را فراهم می کند. به همین دلیل، مطالعه و تحقیق کلمات کلیدی نیز متفاوت است. در این مرحله، به جای تمرکز بر یک پرس و جو، باید بر روی بسیاری از پرس و جوهایی که به هم مرتبط هستند هم تمرکز کرد.

برای تحقیق کلمه کلیدی سئو معنایی راه های مختلفی وجود دارد که در ادامه به آنها می پردازیم.

ابزار های جستجوی کلمات کلیدی

همه ابزارهایی مانند Google Keyword Planner، Ahrefs Keyword Explorer، SEMRush Keyword Magic Tool، Moz Keyword Research را می توان برای تحقیقات سئوی معنایی استفاده کرد.

تکمیل خودکار Google، Google People also Ask، Google Suggested Queries، Google Knowledge Graph، Google Knowledge Panel Semantic را می توان برای تحقیقات سئو استفاده کرد.

منابعی مانند ویکی پدیا، Wikidata و Wikihow نیز می توانند برای تحقیق کلمه کلیدی سئوی معنایی مفید باشند.

عناوین ویدیوهای یوتیوب، نظرات، موضوعات تالار گفتمان، و سوالات پرسیده شده در بخش روابط عمومی شرکت ها یا منابع خبری نیز می توانند برای جستجوی معنایی جستجوی کلمات کلیدی مورد استفاده قرار گیرند.

نکته مهم در جستجوی سئو معنایی، گروه بندی سوالات و پرس و جوهای کاربران بر اساس اهداف جستجوی خاص است.

Google Images و Query Refine Bubbels همچنین به تحقیقات جستجوی سئوی معنایی کمک می کنند زیرا آنها نیز با یک سلسله مراتب متنی به یکدیگر متصل هستند.

اکنون که می دانیم الگوریتم ها چگونه کار می کنند، باید بتوانیم محتوا را با توجه به نقش جستجوی معنایی بنویسیم.

نحوه استفاده از سئوی معنایی برای اخذ رتبه های بالاتر در لیست نتایج

برای استفاده صحیح از سئوی معنایی، روند کار خود را به دو مرحله تقسیم کنید: مرحله تولید محتوا و مرحله بهینه سازی.

مرحله تولید محتوا

این مرحله شامل انتخاب موضوعی با توجه به قصد کاربر، جمع آوری لیستی از کلمات کلیدی مرتبط و ایجاد ساختار محتوا خواهد بود.

سپس یک لیست کلمات کلیدی ایجاد کنید. فهرستی از عبارات کلیدی مرتبط و کلمات کلیدی LSI (به کلماتی گفته میشود که با یک مفهوم یا عبارت خاص ارتباط معنایی دارد) در مورد موضوعی که از نظر معنایی با عبارت کلیدی مورد نظر شما مرتبط است، تهیه کنید.

کلمات کلیدی طولانی را که به موضوع شما می پردازند و هدف روشنی دارند، شناسایی کنید. فهرست کلمات کلیدی را با ترکیب پرس و جوهای مشابه و تکراری در گروه ها را حذف کنید. از ابزار های تهیه کلمات کلیدی استفاده کنید.

صرفاً پر کردن محتوای خود با کلمات کلیدی مناسب دیگر راه حل اصلی نیست، محتوای شما باید هدف کاربران را شناسایی کنند. نکته کلیدی این است که در مورد موضوع فکر کنید، نه فقط کلمات کلیدی و وظیفه شما این است که این کلمات کلیدی را به درستی تفسیر کنید تا به بهترین شکل نیازهای مشتریان خود را برطرف کنید.

صفحه خود را بهینه کنید.

گام بعدی این است که نوشتار خود را با بهینه سازی محتوا با استفاده از داده های ساختاریافته، پیوندهای داخلی، متن های لینک دار و موارد دیگر تنظیم کنید. برای کمک به Google برای درک بهتر محتوایتان، از داده های ساختاریافته استفاده کنید – قالبی برای طبقه بندی محتوا در یک صفحه. داده های ساختاریافته زبانی است که به موتورهای جستجو توضیح می دهد که چه محتوایی را به شیوه ای جذاب نمایش دهند.

پیوند داخلی در جستجوی معنایی

یک ساختار پیوند داخلی خوب به محتوای شما کمک می کند تا در مکان مناسب در جستجو نشان داده شود.

ساختار شامل سه عنصر است: ساختار پیوندی منوهای سایت، ساختار پیوند نشانگر صفحات ( فهرست صفحات)،   ساختارهای پیوند داخلی در بدنه مقاله.

با پیوند دادن صفحات به یکدیگر، نه تنها به خوانندگان کمک می کنید تا در سایت شما کاوش کنند، بلکه به Google کمک می کنید به راحتی در آن بخزد و صفحات جدید را کشف کند.

 

سئوی معنایی فرآیند بهینه سازی محتوای شما برای یک موضوع به جای کلمه کلیدی یا عبارت است. از آنجایی که الگوریتم ها اکنون در درک مقصود کاربر بهتر می شوند، شما باید نه تنها به پرس و جو مستقیم، بلکه به هر آنچه پیرامون آن است نیز پاسخ دهید. این به معنای پاسخ به سؤالات اضافی برای تکمیل پرس و جو است.

ایجاد محتوا و بهینه سازی آن برای جستجو به ارتباط و ارزش بستگی دارد. حتی اگر صفحه شما دارای اعتبار بالایی باشد، اگر محتوا با موضوع شما مرتبط نباشد، رتبه بندی نخواهد شد. با توجه به اصول اولیه سئوی معنایی، شما باید صفحات خود را با جستجوی زبان طبیعی تنظیم کنید، تا جایی که می توانید به سوالات پاسخ دهید و محتوای خود را بهینه سازی کنید تا به گوگل کمک کنید آن را به درستی بخواند.

 

 

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته