راهنمای بازاریابی دیجیتال برای تازه کارها

نوشته شده توسط طراح سایت مهندس زنگی

اگه به تازگی تصمیم گرفتید وارد عرصه بازاریابی دیجیتال بشید، اگه میخواهید خودتون برای کسب و کارتون بازاریابی کنید یا اگر میخواهید اطلاعات قبلیتونو وسیع تر کنید، دارکوب تصمیم گرفته یه سری مجموعه پست ها در مورد بازاریابی دیجیتال براتون بنویسه.
این پست ها به صورت هفتگی منتشر میشن و فکر میکنم حداقل 9 قسمت باید بشه. اگه قصد دارید پست های ما رو در ارتباط با بازاریابی دیجیتال برای تازه کارها دنبال کنید، هر هفته به دارکوب سر بزنید و مطالب جدید رو مطالعه کنید.

مختصری در مورد مجموعه پست های راهنمای بازاریابی دیجیتال برای تازه کارها

برای اینکه بتونید بازاریابی دیجتال انجام بدید لازم نیست حتما مغز کامپیوتر باشید. اگه محصول یا خدماتی دارید که بازار بهش نیاز داشته باشه، میتونید از طریق کانالهای دیجیتال و با بکارگیری روشهایی که تو این راهنما براتون شرح میدم در کار بازاریابی محصولات یا خدماتتون موفق بشید.
ما تو این پست ها قرار نیست درباره تازه های بازاریابی دیجیتال مطلب بنویسیم، بلکه اینجا اصول اولیه و پایه بازاریابی دیجیتال توضیح داده میشه، مثلا در مورد بازاریابی محتوا، بازاریابی شبکه های اجتماعی و بازاریابی ایمیلی مینویسیم. هدف از انجام تمام کارهایی که آموزش داده میشه جذب مشتری و کاربر جدید، کسب درآمد از مشتریها و کاربرهای قبلی، و جمع کردن حامیان برند و کسانیه که از شما حمایت و شما رو تبلیغ میکنند.

بازاریابی دیجیتال چیست؟

به عمل تبلیغ و فروش محصولات و ارائه خدمات از طریق روشهای بازاریابی دیجیتال (بازاریابی جستجو، شبکه های اجتماعی و ایمیل) بازاریابی دیجیتال میگن.
اصلا فکر نکنید قراره کار خاصی انجام بدید و نگران بشید، بازاریابی دیجیتال هم از خیلی جهات مثل همون بازاریابی سنتیِ. در هر دو به این صورته که یه شرکت میخواد ارتباطات سودآورش با مشتریها، کاربرها و مخاطبان رو توسعه بده.
آخرین چیز مهمی که خریدید چی بوده؟ مثلا خونه، گوشی موبایل یا پرینتر یا هر چیز دیگه ای. خب برای خریدش چی کار کردید؟ احتمالا اولین کار اینه که در موردش تو اینترنت سرچ کردید، نظرات و نقدها رو خوندید، با دوستان و خوانواده مشورت کردید و در مورد قیمت، امکانات و گزینه هایی که دارید تحقیق کردید.
امروزه اکثر تصمیم گیریها برای خرید به صورت آنلاین انجام میشه. به خاطر همینه که همه فروشنده ها و ارائه دهنده های خدمات باید در فضای آنلاین حضور داشته باشند و بخاطر خیل عظیم شرکتها و وب سایتهایی که وجود داره، برای اینکه دیده بشید این حضور باید قوی و پرقدرت باشه تا

  • راحتتر در بین مردم شناخته بشید و قبل و بعد از فروش خریدارها رو با خودتون همراه کنید.
  • خریدارهای جدید رو تبدیل به طرفدارهای پر و پا قرص خودتون بکنید تا بیشتر ازتون خرید کنند.
  • بر سر زبونها بیفتید و در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته بشید.

یادتون باشه که عرصه بازاریابی دیجیتال دائما در حال تغییر و تحوله. یه هفته یه ابزار یا روشی داغ میشه و هفته بعد دیگه کلا از بین میره.
ما سعیمون بر اینه که روشها رو واضح براتون توضیح بدیم و بگیم کدوم روشها بیشتر اثر دارند و چطوری باید ازشون استفاده کنید تا کسب و کارتون رونق پیدا کنه. هر آنچه که تو این مجموعه پست ها خواهید خوند، مطالب ضروری و اساسی برای بازاریابی در جهان امروز هستند که هیچ کاسبی نباید از اونها غفلت کنه. هر روش رو در یک پست مجزا توضیح میدیم تا بشه به طور مفصل بهش پرداخت طوری که برای تازه کارها مناسب باشه.

در این مجموعه پست چه چیزهایی آموزش داده خواهد شد؟

همونطور که گفتم در هر پست یکی از روشهای بازاریابی دیجیتال آموزش داده میشه و اون روش از چهار جهت بررسی میشه:
روشها: شامل استراتژی ها و فرایندهایی که برای ساخت برنامه و اجراش در کسب و کارتون باید استفاده کنید. بخش اعظم هر پست به روش اختصاص داده میشه، چون کلید موفقیت بازاریابی دیجیتال نحوه اجرای روشِ و ما تو این راهنما دقیقا روشهایی رو که در دارکوب استفاده میکنیم با شما به اشتراک میذاریم.
معیارها: یعنی بهتون میگیم چه معیاری و چه اعداد و ارقامی میزان موفقیت و نقاط ضعف شما رو در اون روش خاص میتونن نشون بدن و شما میتونید با بررسی اون معیارها و مقایسه اعداد نقاط ضعفتونو بهتر کنید و میزان پیشرفتتونو بسنجید.
نقش ها: مسئولیت هر یک از کارمندان شرکتتون برای برنامه و اجرای هر تاکتیک.
ما این راهنما رو به ترتیب منطقی پیش میبریم، اما شما اگه بخواهید میتونید فقط بخش مورد علاقتونو مطالعه کنید یا به هر ترتیبی که دوست دارید پیش برید چون مطالب بهم پیوسته نیستند، اما پیشنهاد من اینه که به ترتیبی که نوشته میشه پیش برید. هر هفته یک پست جدید گذاشته میشه و هر بار که پست جدیدی میذارم، این پست رو هم آپدیت میکنم و لینک پست جدید رو در پایین همین مطلب اضافه میکنم تا همه یکجا جمع باشند.
خوب روی هر پست وقت بذارید و هر دفعه یک پست رو مطالعه کنید که مطالب تو ذهنتون با هم قاطی نشه. بعد از اینکه روی یک موضوع مسلط شدید برید سراغ مطلب بعدی. مطمئنم خودتون هم تعجب میکنید که چقدر راحت و سریع میتونید کارها رو یاد بگیرید و کسب و کارتونو رونق ببخشید.

فصل اول: الگوی استراتژی بازاریابی دیجیتال

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته