دلایلی که نشان می دهد هر شغلی نیاز به وب سایت و بازاریابی آنلاین دارد

نوشته شده توسط طراح سایت بربروشان

پیشرفت روزانه علم و تکنولوژی بر هیچ کس پوشیده نیست . افراد زیادی توانسته اند در این راستا درآمد بسیاری بدست بیاورند . دنیای امروز دنیای دیجیتال است و کسانی که در مسیر دیجیتال حرکت نکنند دیر یا زود در کسب و کار خود شکست خواهند خورد . در ارتباط با بازاریابی اینترنتی و آنلاین مباحث و دروس مختلفی به وجود آمده است تا فعالان حوزه کسب و کار با فراگیری آنها بتوانند مسیر موفقیت را طی نمایند .

به وضوح می توان گفت هر شغل و کسب و کاری این روز ها برای رسیدن به موفقیت به بازاریابی آنلاین نیاز دارد . مهمترین بستر یا بهتر است بگوییم تنها بستر بازاریابی اینترنتی وب سایت ها می باشند . در اصل با به وجود آمدن وب سایت ها بازاریابی آنلاین و اینترنتی شکل گرفت .

در این مقاله سعی داریم ، دلایل اهمیت بازاریابی آنلاین و راه اندازی وب سایت ها را به طور کامل توضیح دهیم .

دلایل اهمیت بازاریابی آنلاین و راه اندازی وب سایت ها برای هر کسب و کاری

دلایل زیادی مبنی بر اهمیت داشتن راه اندازی یک وب سایت وجود دارد . دنیای دیجیتال ، دنیای گسترده ای می باشد که برای فعالیت همه مشاغل مناسب می باشد .بسیاری از start-up ها می توانند با استفاده از بازاریابی آنلاین و همچنین راه اندازی وب سایت به کسب و کاری بزرگ تبدیل شوند .

جدا از اینکه بازاریابی قدیم یا همان سنتی مزیت های خود را دارد اما امروزه نمی توان فقط به آن تکیه نمود چرا که رقبا می توانند با استفاده از شیوه های نو مسیر موفقیت را به سرعت طی نمایند . دلایل زیر نشانه هایی بر اهمیت بازاریابی دیجیتال و وب سایت ها هستند .

دنیای دیجیتال بسیار وسیع می باشد : به همین دلیل به راحتی در این فضا می توان رشد نمود . با تبلیغات گسترده می توان یک کسب و کار کوچک را به یک برند بزرگ تبدیل کرد . با طراحی سایت حرفه ای و رعایت اصول مدیریتی و همچنین با اتخاذ بازاریابی دیجیتال هر کسب و کاری در اینترنت و در فضای خارج از آن می تواند به توسعه برسد . لازمه موفقیت در اینترنت داشتن استراتژی و حرکت در بستر آن می باشد .

بسیاری از کسب و کار ها در سطح شهر فقط با فعالیت در دنیای دیجیتال توانسته اند به برند تبدیل شوند و در بین مردم به محبوبیت برسند . این دسته از مشاغل حاضرند مبالغ زیادی را صرف تبلیغات اینترنتی و دیجیتالی کنند تا همچنان مطرح بمانند چون می دانند این هزینه ها نوعی سرمایه گذاری است .

هدف قرار دادن مشتری در بازاریابی آنلاین : در گذشته اغلب تبلیغات یا در رسانه ها انجام می گرفت که بسیار هزینه بر است یا در روزنامه و مجلات که اقتصادی تر می باشد . تبلیغات سنتی مخاطب خاصی نداشتند و مشخص نبود چه افرادی تبلیغات کسب و کار را می بینند . اما با پیدایش وب سایت ها و بازاریابی آنلاین به راحتی می توان مخاطب خاص را مورد هدف قرار داد و مستقیما با آنها در ارتباط بود . واضح است که از این طریق می توان مشتری بیشتری جذب کرد .

بازاریابی دیجیتال همراه با مصرف کننده حرکت می کند : بار ها شده است که در مکان های عمومی تبلیغات و تراکت های مختلف را برای خواندن قرار می دهند . بسیاری از آن تبلیغات برای گذشته می باشد و شاید دیگر آن تبلیغات منسوخ شده باشند . با این که ماندگاری تبلیغات سنتی بیشتر از تبلیغات دیجیتالی می باشد اما هیچ کمکی به پیشرفت کسب و کار نخواهد کرد . در اینترنت و شبکه های مجازی روزانه میلیون ها تبلیغ مختلف انجام می شود که می توان با شناسایی درست کاربران  را هدف قرار داد .

دنیای دیجیتال و اینترنت قابلیت های زیادی دارد : تبلیغات به صورت سنتی بسیار محدود است . کارفرما با چند راه ساده می تواند تبلیغات انجام دهد که هزینه آن ها بسیار زیاد می باشد . اما در دنیای اینترنت گزینه های متفاوتی برای تبلیغات و بازاریابی وجود دارد که می توان با استفاده درست از آنها در مدت زمان کمی به موفقیت رسید .

وب سایت ها و شبکه های اجتماعی بسیار انعطاف پذیر هستند با انتخاب شیوه صحیح تبلیغات دیجیتال به راحتی می توان بین کاربران مطرح شد . این روز ها سرانه مطالعه مردم در حال کاهش است و می توان از آن نتیجه گرفت مردم دیگر به تبلیغات سنتی اهمیت نمی دهند زیرا که بسیاری از شیوه های بازاریابی سنتی به شکل مکتوب می باشد .

دنیای دیجیتال بستری برای کسب و کار های نوپا : هزینه تبلیغات بسیار بالا می باشد و بسیار از شرکت های نوپا نمی توانند در ابتدای فعالیت خود بودجه ای را برای این کار فراهم کنند به همین دلیل بدون معرفی و اطلاع رسانی فعالیت می کنند واضح است که مشتریان کمی خواهند داشت این نوع شرکت ها بعد از مدتی به دلیل نبود مشتری کسب و کار خود را منحل می کنند . این اتفاقات در گذشته بسیار رخ می داد . اما امروزه با کمترین بودجه می توان در دنیای اینترنت و دیجیتال به تبلیغات خلاقانه پرداخت و مشتری زیادی جذب نمود .

این روز ها همه می دانند که هیچ فعالیتی نمیتواند جایگزینی برای بازاریابی آنلاین باشد . بازاریابی دیجیتال گزینه های نوینی برای مصرف کنندگان و کسب و کار ها دارد تا بتوانند به راحتی در این فضا به هدف خود برسند . قبل از هر کاری باید هدف گذاری کنید و بر طبق آن به فعالیت بپردازید .

برای بازاریابی آنلاین در شروع کار باید وب سایت راه اندازی نمایید . شما می توانید با مراجعه به شرکت طراحی سایت دارکوب یک سایت کاملا حرفه ای داشته باشید . بعد از راه اندازی سایت برای مطرح شدن در فضای اینترنت لازم است که سایت بهینه شود بهینه سازی یا SEO : Search Engine Optimization از قواعد و راه کار هایی تشکیل شده است که با انجام آنها وب سایت مورد نظر می تواند جایگاه خوبی در موتور های جست و جو بدست بیاورد . بعد از این کار ها نوبت به بازاریابی دیجیتال یا آنلاین می رسد .

بازاریابی به معنای شناخت بازار و شناسایی نیاز های مردم و ایجاد ارتباط بر طبق آن نیاز ها با مشتریان است . بدین ترتیب در ابتدا باید نقاط قوت کسب و کار را بررسی نمود برای جذب مشتری هدف گذاری نمود سپس به شناسایی رفتار و نیاز های آنها پرداخت و در اخر باید راه های ارتباط با مشتری را بررسی کرد .

در بازاریابی آنلاین با کمک از ابزار ها و قابلیت های فضای مجازی و اینترنت به کاری های گفته شده می پردازند . بدین معنا که بازاریاب آنلاین باید رفتار کاربران و مخاطبان و بستر ها و سایت های مناسب برای تبلیغات و معرفی کسب و کار را شناسایی کند تا بتواند از این طریق با مشتری ارتباط برقرار نماید . برقراری ارتباط به معنای جذب مشتری و رفع نیاز های آنها می باشد .

امروزه صاحبان مشاغل فعال در اینترنت باید با تمامی اصول بازاریابی آشنا باشند و اگر توانایی آن را ندارند به دنبال استخدام بازاریاب خبر باشند . بازاریابان و صاحبان مشاغل باید با موارد زیر آشنا باشند :

بهینه سازی وب سایت : با استفاده از ترفند های سئو و بهینه سازی وب سایت خود را به صفحه اول موتور های جست و جو منتقل کنید با این کار نیمی از مسیر موفقیت را طی خواهید کرد . حتی اگر هیچ فعالیتی هم در جذب مشتری نکنید ، کاربران به این طریق با وب سایت شما آشنا خواهند شد . هیچ کاربری خبر از وب سایت های صفحات سوم و چهارم  و… ندارد .

شناسایی مشتری : در این فضا به راحتی می توان مخاطب خاص شغل و کسب و کار خود را جذب نمایید . برای این منظور باید بستر فعالیت آنها را شناسایی نمایید . با کمک شبکه های اجتماعی و وب سایت های رقبا این کار به آسانی انجام می شود .شناسایی مشتری در راستای شناسایی نیاز های آنها می باشد .

تبلیغات : برای شناسایی و معرفی باید تبلیغات گسترده انجام داد . تبلیغات در فضای اینترنت مقرون به صرفه تر از تبلیغات سنتی در سطح شهر می باشد . تبلیغات در فضای اینترنت می توان مشتریان زیادی را به سمت کسب و کار شما هدایت کند .

استراتژی و بازاریابی محتوا : برای تولید محتوا باید استراتژی خاصی را اتخاذ نمود . محتوای وب سایت باید به گونه ای باشد که مخاطب را جذب کند و کاربران را به مشتریان دائمی تبدیل نماید . محتوا علاوه بر کامل و جامع بودن باید مفید و کاربردی باشد به طوری که کاربر هر روز مشتاق به دیدن محتوای سایت باشد .

ایمیل مارکتینگ : با استفاده از شیوه های call to action از کاربران بخواهید که ایمیل خود را ثبت کنند سپس به صورت دوره ای رویداد ها و اخبار را به آنها ارسال نمایید با استفاده از شیوه های بازاریابی و جذب مشتری ایمیلی به آنها ارسال کنید که کاربر مشتاق بازدید از وب سایت شود .

جمع بندی 

ای روز ها برند سازی و مطرح شدن در بازار های مختلف کاری بسیار سهل است فقط باید از شیوه های صحیح استفاده کنید . برای درک بیشتر مطالب گفته شده و راهنمایی بیشتر می توانید از مشاوران و بازاریابان فعال در شرکت طراحی سایت دارکوب کمک بگیرید .

 

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته