طراحی وب سایت حرفه ای با وردپرس

نوشته شده توسط طراح سایت بربروشان

طراحی وب سایت همه ساله در حال تغییر و توسعه می باشد . روش های مختلفی برای طراحی وب سایت وجود دارد . طراحان بنا به سلیقه خود و مشتری و همچنین با توجه به نوع وب سایت ها آنها را طراحی می کنند . به طور کلی دو نوع طراحی وب سایت وجود دارد ؛ استاتیک و داینامیک 

طراحی استاتیک : طراح با استفاده از برنامه نویسی وب سایت مورد نظر را طراحی می کند . این نوع وب سایت ها برای کسب و کار هایی مناسب است که هدف آنها از راه اندازی وب سایت معرفی و ارائه کاتالوگ می باشد . این نوع وب سایت ها سیستم مدیریت محتوا ندارند و درج محتوا باید از طریق برنامه نویسی انجام گیرد . به همین دلیل مدیریت وب سایت ها استاتیک دشوار است و نیاز به برنامه نویس دارد .

طراحی وب سایت های استاتیک این روز ها کمتر انجام می شود و دلیل آن هم نداشتن سیستم مدیریت محتوا می باشد . مزیت طراحی سایت استاتیک ارزان بودن و امنیت بالای آن می باشد .

طراحی داینامیک : اغلب وب سایت ها به وسیله طراحی پویا یا داینامیک طراحی شده اند . مدیریت وب سایت های داینامیک توسط سیستم مدیریت محتوا CMS انجام می گیرد .  از همین روی هر فردی با هر سطح دانشی با کمی آموزش می تواند وب سایت خود را مدیریت کند .

درج و تغییر محتوا نیز با استفاده از سیستم مدیریت محتوا به سادگی انجام پذیر است . با استفاده از افزونه های مختلف می توان امنیت این نوع سایت ها را برقرار کرد .

سیستم مدیریت محتوا چیست ؟ سیستم مدیریت محتوا یا CMS : Content Management System یک نرم افزار مدیریتی بر روی سرور می باشد . سیستم های مدیریت محتوا را هم به صورت آماده دریافت نمود و هم به صورت اختصاصی و سفارشی طراحی کرد .

سیستم های مدیریت سفارشی با استفاده از برنامه نویسی حرفه ای به وجود می آید . اغلب وب سایت های بزرگ و با بازدید کننده بالا سیستم مدیریتی سفارشی و اختصاصی دارند . CMS ها امکانات مختلفی دارند که قابلیت های متعددی را به وب سایت ها اضافه می کنند . سیستم های آماده و از قبل طراحی شده در نسخه ها و انواع مختلف وجود دارند . برخی از آنها رایگان و برخی پولی می باشند . برخی از قابلیت هایی که CMS ها به وب سایت اضافه می کنند از قبیل زیر می باشد :

  • چند زبانه کردن وب سایت
  • بهینه سازی و درج محتوا
  • بهینه سازی و درج تصاویر و فایل های چند رسانه ای
  • ایجاد متا تگ
  • ایجاد فرم های مختلف در وب سایت مانند فرم همکاری
  • ایجاد فروشگاه اینترنتی با تمامی قابلیت ها
  • امنیت سازی وب سایت
  • امکان ایجاد چند حساب کاربری برای مدیریت وب سایت
  • و …

البته بسیاری از قابلیت ها را باید با نصب پلاگین های مختلف به وب سایت اضافه نمود . از سیستم های مدیریت محتوای پر کاربر می توان به جوملا و وردپرس اشاره نمود . جوملا و وردپرس رایگان می باشند همچنین از زبان فارسی نیز پشتیبانی می کنند به همین دلیل اغلب وب سایت های داخلی با استفاده از یکی از این سیستم ها مدیریت می شوند . در این مقاله سعی داریم تا طراحی وب سایت با استفاده از سیستم مدیریت محتوای وردپرس را به طور کامل شرح دهیم .

طراحی وب سایت حرفه ای با استفاده از وردپرس

همانطور که گفته شد یکی از سیستم های مدیریت محتوای رایگان وردپرس می باشد . این سیستم مدیریت محتوا از سال 2003 تا امروز استفاده می شود بر اساس تحقیقات انجام شده 20-25 درصد از تمام وب سایت های دنیای اینترنت توسط سیستم مدیریت محتوای وردپرس مدیریت می شوند . بسیاری از وب سایت های معتبر مانند CNN با وردپرس مدیریت می شوند .

سیستم عامل های وب سایت های وب این روز ها در انواع مختلف به وجود می آیند . اما همه آنها مانند هم نیستند برخی از آنها فقط چند عنصر و قابلیت اساسی دارند . بسیاری از این سیستم ها با استفاده از پلاگین ها و افزونه های مختلف توسعه و ارتقا پیدا می کنند . همانطور که گفته شد برخی از سیستم های مدیریت محتوا رایگان می باشند اما افزونه های آنها رایگان نیستند . وردپرس نیز یک سیستم مدیریت رایگان می باشد که اغلب افزونه های آن نیز رایگان است .

طراح می تواند با مراجعه به وب سایت wordpress آخرین نسخه آن را دریافت کند و سپس آن را بر روی سرور مورد نظر آپلود نماید . همانطور که گفته شد وردپرس از زبان فارسی نیز پشتیبانی می کند . برای تغییر زبان وردپرس به فارسی فقط کافی است فایل زبان فارسی را از وب سایت آن دریافت نمایید . پس از اتمام کار ها لازم باید قالب سایت را در وردپرس قرار دهید . این قالب می تواند آماده یا طراحی شده باشد .

همچنین با استفاده از کد های PHP می توان قابلیت های متنوعی به وردپرس اضافه نمود . در غیر این صورت قابلیت های اضافی هر کدام افزونه و پلاگین جدایی هستند که با نصب آن ها روی وردپرس می توان قابلیت متنوع به وب سایت افزود . بعد از نصب قالب وب سایت برای درج محتوا آماده است . استفاده از سیستم مدیریت محتوا وردپرس مزایای زیادی به همراه دارد .

طراحی وب سایت حرفه ای با وردپرس

مزایای طراحی وب سایت با وردپرس

طراحی وب سایت با استفاده از سیستم مدیریت محتوا مزایای زیادی دارد که در آخر می توان از آن یک وب سایت حرفه ای را انتظار داشت . همانطور که گفته شد بسیاری از وب سایت های بزرگ با استفاده سیستم مدیریت محتوای وردپرس مدیریت می شوند .

مقرون به صرفه : از آنجایی که سیستم مدیریت محتوا وردپرس رایگان می باشد استفاده از آن هزینه زیادی برای شما نخواهد داشت همچنین طراحی و توسعه آن نیز مقرون به صرفه می باشد .

مدیریت کامل : همانطور که گفته شد ، وب سایت هایی که با استفاده از سیستم مدیریت محتوا به خصوص وردپرس طراحی شده اند به راحتی می توانند مدیریت شوند . برای تغییر یا درج محتوا نیازی به برنامه نویس نیست و مدیر سایت می تواند با راحتی وب سایت خود را مدیریت و به روز رسانی کند . بدون وارد کردن کد با چند کلیک ساده می توان محتوای جدید درج و ایجاد نمود. مدیر سایت می تواند هر زمان که بخواهد محتوای سایت را تغییر دهد .

سفارشی سازی : وردپرس یک نرم افزار کاملا منعطف است . برنامه نویس می تواند با استفاده از زبان های مختلف قابلیت های جدیدی به آن اضافه کند . هر جایی که نیاز به تغییر را حس کردید می توانید با برنامه نویسی قابلیت های مختلفی به وب سایت و سیستم مدیریت محتوا بیافزایید .

بهینه سازی و سئو وب سایت : وردپرس یکی از سیستم های مورد علاقه موتور های جست و جو می باشد . کد های موجود در وردپرس ساده و ثابت هستند و به راحتی در گوگل ثبت می شوند . بهینه سازی وب سایت در وردپرس بسیار راحت می باشد علاوه بر این وردپرس بسیاری از وارد سئو را رعایت کرده است .

پلاگین ها و افزونه ها : بسیاری از قابلیت های یک وب سایت حرفه ای با نصب افزونه های مختلف قابل اضافه کردن به وردپرس است . اغلب پلاگین های وردپرس رایگان و یا ارزان قیمت هستند . با استفاده از افزونه ها برای افزودن قابلیت اضافه نیاز به برنامه نویسی به حداقل می رسد . همچنین بعد از سال ها نیز اگر نیاز به قابلیت جدید داشته باشید می توانید با نصب پلاگین مربوطه آن را به وب سایت خود اضافه نمایید .

امنیت سازی وب سایت : همانطور که می دانید امنیت وب سایت های داینامیک نسبت به سایت های استاتیک پایین تر می باشد . برای امنیت سازی در وردپرس افزونه و پلاگین های مربوطه وجود دارند که با نصب آنها می توان امنیت وب سایت را تامین نمود .

وبلاگ نویسی آسان : ایجاد پست های وبلاگ در وردپرس سریع و آسان می باشد . دسته بندی ها و برچسب های موجود در وردپرس یافتن وبلاگ ها را برای کاربران آسان می کند . همچنین کاربران می توانند با اشتراک گذاری وبلاگ ها بر سئو سایت تاثیر مثبت بگذارند . اگر مدیر در وب سایت به صورت مداوم محتوا ایجاد کند بر سئو تاثیر مثبت خواهد گذاشت . که این کار در وردپرس به سادگی قابل انجام می باشد .

طراحی وب سایت های معروف : مزایای طراحی وب سایت با استفاده از وردپرس بسیار زیاد می باشد از این رو اغلب افراد سعی می کنند وب سایت خود را با استفاده از وردپرس طراحی نمایند . بسیاری از وب سایت های معروف نظیر Ebay  با استفاده از وردپرس طراحی شده است .

رابط کاربری ساده : سیستم مدیریت محتوا وردپرس در کنار سیستم های دیگر نظیر دروپال و جوملا محیطی ساده تر دارد و مدیر وب سایت به راحتی می تواند با استفاده از آن وب سایت خود را مدیریت نماید . علاوه بر این وردپرس از اغلب زبان های دنیا از جمله فارسی پشتیبانی می کند . اغلب افراد با هر سطح دانشی می توانند با کمی آموزش وب سایت خود را مدیریت نمایند .

طراحی قالب Responsive : طراحی قالب سازگار با تلفن همراه این روز ها دیگر از قابلیت های وب سایت ها نیست بلکه هر سایتی باید قالب ریسپانسیو داشته باشد با استفاده از وردپرس طراحی ریسپانسیو میسر و آسان می شود

ایده آل برای بازاریابی آنلاین : یکی از شیوه های بازاریابی آنلاین بازاریابی محتوایی می باشد . همانطور که گفته شد درج و ایجاد محتوا به وسیله وردپرس بسیار ساده و آسان می باشد . همچنین مدیر سایت می تواند محتوای قدیمی خود را به راحتی به روز کند . علاوه بر اینها درج فایل های چند رسانه ای مانند تصاویر نیز در وردپرس ساده می باشد . در محتوا باید تگ های مختلف گذاشته شود که وردپرس با روش ها مختلف این قابلیت را در اختیار مدیر وب سایت می گذارد .

به روز رسانی ساده : به روز رسانی وب سایت یکی از روش ها بهینه سازی می باشد . طراحی و ایجاد قابلیت های جدید برای هر وب سایت لازم و ضروری می باشد . با استفاده از وردپرس این کار نیز برای مدیر سایت آسان شده است .

جمع بندی

برای طراحی وب سایت به هر صورتی می توانید به شرکت طراح-ی وب سایت دارکوب مراجعه نمایید و یک وب سایت حرفه ای تحویل بگیرید . طراحی وب سایت ها و استفاده از سیستم های مدیریت محتوا باید بر اساس موضوع وب سایت ها انجام گیرد .

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته