راه اندازی یک وبلاگ و یا وب سایت ساده برای تجارت و یا فروشگاه آنلاین شما کار ساده ای می باشد. اما هزینه ی وب سایت شاید برای خیلی از افرادی که به دنبال راه اندازی آن هستند، سؤال باشد.
با توجه به ابزار های موجود در راه اندازی یک وب سایت، شما تقریباً می توانید هر کاری انجام دهید. اما اگر نمی خواهید توسط برخی از ویژگی ها محدود و یا درگیر تبلیغات در وب سایت خود شوید، بایستی کمی هزینه را برای راه اندازی وب سایت خود در نظر بگیرید.
هزینه ی راه اندازی یک وب سایت بسته به ویژگی هایی که میخواهید در آن داشته باشید و همچنین اهدافی که انتظار دارید وب سایت شما برآورده کند، متغیر می باشد. هزینه ی راه اندازی یک وب سایت بسته به پیچیدگی طرح و اندازه ی وب سایت می تواند از 20 دلار در سال تا هزارن دلار متفاوت باشد.
هزینه های راه اندازی یک وب سایت معمولاً به دو دسته تقسیم می شوند:
آن دسته از هزینه هایی هستند که شما برای اینکه وب سایت کاربردی داشته باشید و بتوانید وب سایت خود را سر پا نگه دارید بایستی پرداخت کنید.
هزینه های اختیاری معمولاً به بروزرسانی های ویژگی های بصری، عملکرد های خاص و یا ویژگی های اضافه ی موجود در وب سایت تعلق می گیرد.
در دنیای دیجیتالی امروز، راه اندازی وب سایت برای تقریباً تمام مشاغل به یک الزام تبدیل شده است. اما در این بازار به شدت رقابتی برخی به دنبال ارزان ترین راه ها برای راه اندازی یک وب سایت و ورود به کسب و کار های اینترنتی می باشند.
قبل از هر چیز بگذارید در مورد اینکه چرا برخی افراد به دنبال وب سایت های ارزان هستند، بپردازیم:
شاید بودجه اولین دلیل برای این دسته از افراد باشد. برخی افراد بدون در نظر گرفتن کیفیت، صرفاً به دنبال صرفه جویی در هزینه ها هستند. اما به خاطر داشته باشید که کیفیت بایستی اولویت در انجام هر کاری باشد.
از آنجا که برخی صاحبان مشاغل آنلاین، محصولات و خدمات خود را به دنبال کننده ی خود در رسانه های اجتماعی می فروشند، از فروش در وب سایت ها غافل می شوند. اما بایستی در نظر داشته باشید که وب سایت ها می توانند پتانسیل فروش بالایی داشته باشند.
برخی از صاحبین مشاغل فکر می کنند چون کسب و کار آنها کوچک است، پس نیازی به وب سایت ندارند. اما جالب است بدانید که با عدم حضور در وب سایت، کاربران و مشتریان شما به سمت رقبای شما خواهند رفت.
هنگام دریافت چنین پیشنهاداتی بایستی در خاطر داشته باشید که در قبال هزینه ی کمی که پرداخت می کنید، چه خدماتی دریافت می کنید. گاهی این خدمات آنقدر مشکل دارند که رفع آنها هزینه ی زیادی را –حتی بیشتر از راه اندازی یک وب سایت گرانتر- برای شما در بر دارد.
چرا برخی طراحی ها ارزان تر هستند؟
اغلب این طراحان، وب سایتی با کیفیت پایین و ایرادات زیاد به شما تحویل می دهند.
این موضوع منجر به ایجاد وب سایتی می شود که عملکرد خوبی ندارد و مشکلات زیادی نیز دارد.
وب سایت های ارزان اغلب فقط قالب های ویرایش شده هستند. شما برای وب سایتی هزینه می کنید که طرح اصلی نیست و شاید خیلی شبیه به وب سایت رقیب است.
چنانچه تجارت و کسب و کار شما پیشرفت کند، مطابق با بزرگتر شدن کارتان، وب سایتی پیشرفته تر با عناصر بیشتر نیاز خواهید داشت.اما وب سایت های ارزان این قابلیت را ندارند و گزینه های سفارشی سازی را شامل نمی شوند. بنابراین وب سایت شما بدون تغییر و مانند روز اول باقی خواهد ماند. این موضوع برای تجارت ها می تواند بسیار بد باشد.
معمولاً وب سایت های ارزان از طرف شرکت ها و یا افرادی که آنها را ارائه می دهند، هیچگونه پشتیبانی ندارند.
وب سایت های ارزان با چه مشکلاتی روبرو هستند؟
وب سایت شما نمایانگر تجارت شما به صورت آنلاین می باشد. طراحی ضعیف و کم کیفیت، تجربه بد کاربر و مشکلات سئو را به همراه خواهد داشت. همه ی اینها باعث می شوند که مشتریان شما به سمت رقبای شما بروند.
معمولاً رفع اشکلاتی که در اثر استفاده از کد های ضعیف در وب سایت های ارزان پیش می آید، در طولانی مدت هزینه های زیادی را ایجاد می کند.
برای کسانی که دارای شغل های تجارت الکترونیک هستند، حفظ حریم خصوصی مشتریان باید در اولویت باشد. هیچکس دوست ندارد که مورد حمله ی هکر ها قرار گیرد. اما وب سایت های ارزان بیشتر در معرض اینگونه خطرات هستند.
وب سایت های ارزان اغلب از کیفیت خوبی برخوردار نیستند. ممکن است در گوشی های همراه باز نشوند و یا کاربران در پیمایش آن دچار مشکل شوند. مشکلات اینچنینی باعث می شوند کم کم مشتریان شما از شما فاصله بگیرند. در این صورت نه تنها فروش شما کاهش می یابد، بلکه هزینه هایی که برای بازاریابی نیز صرف کرده اید همگی هدر خواهند رفت.
کاربران انتظارات گوناگونی از وب سایت ها دارند. برخی از کاربران با یکسری قابلیت های محدود و موجود در وب سایت ها به اهداف خود دست می یابند. این در حالیست که برخی دیگر برای رسیدن به اهداف خود نیاز به عملکرد های پیچیده تری در وب سایتشان دارند. اینها مواردی هستند که بر قیمت وب سایت ها تأثیر می گذارند. زیرا طراحی یک وب سایت ساده نیاز به صرف انرژی و زمان کمتری نسبت به یک وب سایت پیچیده با امکانات فراوان، دارد.
طراحی سایت های استاتیک و داینامیک مورد دیگری است که بر کاهش یا افزایش قیمت تأثیر گذارند.
خلاصه
به طور کل، عوامل گوناگونی وجود دارد که بر قیمت گذاری طراحی های وب دخیل هستند. اما اگر صاحب کسب و کاری هستید و به دنبال پیشرفت در حرفه ی خود می باشید، بایستی کیفیت در صدر تمام مسائل باشد. وب سایت های ارزان اغلب کیفیت زیادی ندارند و شما را با مشکلات زیادی مواجه می کنند.