دلایل ارزان بودن قیمت وب سایت

نوشته شده توسط دارکوب

راه اندازی یک وبلاگ و یا وب سایت ساده برای تجارت و یا فروشگاه آنلاین شما کار ساده ای می باشد. اما هزینه ی وب سایت شاید برای خیلی از افرادی که به دنبال راه اندازی آن هستند، سؤال باشد.
با توجه به ابزار های موجود در راه اندازی یک وب سایت، شما تقریباً می توانید هر کاری انجام دهید. اما اگر نمی خواهید توسط برخی از ویژگی ها محدود و یا درگیر تبلیغات در وب سایت خود شوید، بایستی کمی هزینه را برای راه اندازی وب سایت خود در نظر بگیرید.
هزینه ی راه اندازی یک وب سایت بسته به ویژگی هایی که میخواهید در آن داشته باشید و همچنین اهدافی که انتظار دارید وب سایت شما برآورده کند، متغیر می باشد. هزینه ی راه اندازی یک وب سایت بسته به پیچیدگی طرح و اندازه ی وب سایت می تواند از 20 دلار در سال تا هزارن دلار متفاوت باشد.
هزینه های راه اندازی یک وب سایت معمولاً به دو دسته تقسیم می شوند:

  • هزینه های اجباری

آن دسته از هزینه هایی هستند که شما برای اینکه وب سایت کاربردی داشته باشید و بتوانید وب سایت خود را سر پا نگه دارید بایستی پرداخت کنید.

  • هزینه های انتخابی یا اختیاری

هزینه های اختیاری معمولاً به بروزرسانی های ویژگی های بصری، عملکرد های خاص و یا ویژگی های اضافه ی موجود در وب سایت تعلق می گیرد.
در دنیای دیجیتالی امروز، راه اندازی وب سایت برای تقریباً تمام مشاغل به یک الزام تبدیل شده است. اما در این بازار به شدت رقابتی برخی به دنبال ارزان ترین راه ها برای راه اندازی یک وب سایت و ورود به کسب و کار های اینترنتی می باشند.
قبل از هر چیز بگذارید در مورد اینکه چرا برخی افراد به دنبال وب سایت های ارزان هستند، بپردازیم:

  • بودجه

شاید بودجه اولین دلیل برای این دسته از افراد باشد. برخی افراد بدون در نظر گرفتن کیفیت، صرفاً به دنبال صرفه جویی در هزینه ها هستند. اما به خاطر داشته باشید که کیفیت بایستی اولویت در انجام هر کاری باشد.

  • فروش در رسانه های اجتماعی

از آنجا که برخی صاحبان مشاغل آنلاین، محصولات و خدمات خود را به دنبال کننده ی خود در رسانه های اجتماعی می فروشند، از فروش در وب سایت ها غافل می شوند. اما بایستی در نظر داشته باشید که وب سایت ها می توانند پتانسیل فروش بالایی داشته باشند.

  • تجارت شما کوچک است بنابراین داشتن یک وب سایت مهم نیست

برخی از صاحبین مشاغل فکر می کنند چون کسب و کار آنها کوچک است، پس نیازی به وب سایت ندارند. اما جالب است بدانید که با عدم حضور در وب سایت، کاربران و مشتریان شما به سمت رقبای شما خواهند رفت.

  • شاید یک شرکت طراحی مبلغ کمتری را به شما پیشنهاد داده باشد

هنگام دریافت چنین پیشنهاداتی بایستی در خاطر داشته باشید که در قبال هزینه ی کمی که پرداخت می کنید، چه خدماتی دریافت می کنید. گاهی این خدمات آنقدر مشکل دارند که رفع آنها هزینه ی زیادی را –حتی بیشتر از راه اندازی یک وب سایت گرانتر- برای شما در بر دارد.
چرا برخی طراحی ها ارزان تر هستند؟

  • پروژه ی شما به طراحان ارزانی در خارج از کشور داده می شود

اغلب این طراحان، وب سایتی با کیفیت پایین و ایرادات زیاد به شما تحویل می دهند.

  • اغلب این وب سایت ها بدون توجه مناسب به عملکرد های داخلی طراحی می شوند

این موضوع منجر به ایجاد وب سایتی می شود که عملکرد خوبی ندارد و مشکلات زیادی نیز دارد.

  • وب سایت مشتری صرفاً یک قالب است

وب سایت های ارزان اغلب فقط قالب های ویرایش شده هستند. شما برای وب سایتی هزینه می کنید که طرح اصلی نیست و شاید خیلی شبیه به وب سایت رقیب است.

  • وب سایت قابل بزرگتر شدن نیست

چنانچه تجارت و کسب و کار شما پیشرفت کند، مطابق با بزرگتر شدن کارتان، وب سایتی پیشرفته تر با عناصر بیشتر نیاز خواهید داشت.اما وب سایت های ارزان این قابلیت را ندارند و گزینه های سفارشی سازی را شامل نمی شوند. بنابراین وب سایت شما بدون تغییر و مانند روز اول باقی خواهد ماند. این موضوع برای تجارت ها می تواند بسیار بد باشد.

  • وب سایت های بدون پشتیبانی

معمولاً وب سایت های ارزان از طرف شرکت ها و یا افرادی که آنها را ارائه می دهند، هیچگونه پشتیبانی ندارند.
وب سایت های ارزان با چه مشکلاتی روبرو هستند؟

  • مشتریان شما جذب دیگر وب سایت ها خواهند شد

وب سایت شما نمایانگر تجارت شما به صورت آنلاین می باشد. طراحی ضعیف و کم کیفیت، تجربه بد کاربر و مشکلات سئو را به همراه خواهد داشت. همه ی اینها باعث می شوند که مشتریان شما به سمت رقبای شما بروند.

  • عملکرد بد وب سایت هزینه ی بیشتری را برای شما به همراه دارد

معمولاً رفع اشکلاتی که در اثر استفاده از کد های ضعیف در وب سایت های ارزان پیش می آید، در طولانی مدت هزینه های زیادی را ایجاد می کند.

  • امنیت ضعیف وب سایت شما می تواند در خطر باشد

برای کسانی که دارای شغل های تجارت الکترونیک هستند، حفظ حریم خصوصی مشتریان باید در اولویت باشد. هیچکس دوست ندارد که مورد حمله ی هکر ها قرار گیرد. اما وب سایت های ارزان بیشتر در معرض اینگونه خطرات هستند.

  • چرا وب سایت های ارزان در طولانی مدت هزینه ی بیشتری را در بر دارند؟

وب سایت های ارزان اغلب از کیفیت خوبی برخوردار نیستند. ممکن است در گوشی های همراه باز نشوند و یا کاربران در پیمایش آن دچار مشکل شوند. مشکلات اینچنینی باعث می شوند کم کم مشتریان شما از شما فاصله بگیرند. در این صورت نه تنها فروش شما کاهش می یابد، بلکه هزینه هایی که برای بازاریابی نیز صرف کرده اید همگی هدر خواهند رفت.
کاربران انتظارات گوناگونی از وب سایت ها دارند. برخی از کاربران با یکسری قابلیت های محدود و موجود در وب سایت ها به اهداف خود دست می یابند. این در حالیست که برخی دیگر برای رسیدن به اهداف خود نیاز به عملکرد های پیچیده تری در وب سایتشان دارند. اینها مواردی هستند که بر قیمت وب سایت ها تأثیر می گذارند. زیرا طراحی یک وب سایت ساده نیاز به صرف انرژی و زمان کمتری نسبت به یک وب سایت پیچیده با امکانات فراوان، دارد.
طراحی سایت های استاتیک و داینامیک مورد دیگری است که بر کاهش یا افزایش قیمت تأثیر گذارند.
خلاصه
به طور کل، عوامل گوناگونی وجود دارد که بر قیمت گذاری طراحی های وب دخیل هستند. اما اگر صاحب کسب و کاری هستید و به دنبال پیشرفت در حرفه ی خود می باشید، بایستی کیفیت در صدر تمام مسائل باشد. وب سایت های ارزان اغلب کیفیت زیادی ندارند و شما را با مشکلات زیادی مواجه می کنند.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته