ثبت مکان کسب و کار در نقشه اپل   

نوشته شده توسط اسماعیل طاهری منش
ثبت مکان کسب و کار در نقشه اپل   

در میان طیف گسترده ‌ای از تبلیغات که برای کسب و کارها در فضاهای مختلف انجام می شود، باید توجه کاربر را به گونه‌ ای دیگر جلب کرد. طبق تحقیقاتی که انجام شده است یکی از راه‌ های موثر برای جلب توجه کاربر، تبلیغات مبتنی بر مکان است. حضور قوی در نقشه‌ های مسیریابی می تواند برای موفقیت هر کسب و کاری مهم به شمار بیاید. ثبت مکان بر روی نقشه می تواند یکی از موثرترین راه ‌ها برای جذب کاربر بالقوه باشد. این موضوع نه تنها کمک می کند تا افراد به صورت فیزیکی محل کسب و کار شما را به راحتی پیدا کنند، بلکه اعتبار شما در فضای آنلاین نیز افزایش پیدا می ‌کند. شما می توانید مکان کسب و کار خود را بر روی نقشه گوگل، نقشه اپل، پلتفرم اینستاگرام و یا حتی در نقشه اسنپ نیز ثبت کنید. از این طریق می توانید کسب و کار و برند خود را به طیف گسترده ‌ای از کاربران معرفی کنید. در ادامه نحوه ثبت مکان کسب و کار در نقشه اپل و سایر نقشه ها را مرور خواهیم کرد.

دسترسی به نسخه وب Apple Maps به‌ صورت بتا

در سال ۲۰۱۲ اپل نسخه Apple Maps  را راه‌ اندازی کرد و تا به امروز توانسته ویژگی‌ ها و قابلیت ‌های مختلفی را به این سرویس اضافه کند. از زمان شروع به کار Apple Maps کاربران از این سرویس از طریق مرورگرهای وب استفاده می کردند. اما در حال حاضر اپل توانسته نسخه وب Apple Maps را به طور رسمی راه اندازی کند. استفاده از این نقشه در کنار سایر نقشه ‌های آنلاین منجر به یک رقابت جدید بین آنها شده است. حالا که نسخه وب نقشه اپل عرضه شده است، دیگر می توان بدون نیاز به اپلیکیشن Apple Maps یا نیاز به داشتن مک یا آیفون، نقشه ‌های اپل را بتوانید در ویندوز رایانه باز کنید. این قابلیت باعث شده است تا نقشه ‌های اپل بیشتر در دسترس قرار بگیرند که این موضوع می تواند یک خطر جدی برای نقشه گوگل باشد. اگر تاکنون از اپلیکیشن Apple Maps استفاده کرده ‌اید، نسخه وب Apple Maps  نیز همان عملکرد را دارد.

دسترسی به Apple Maps نسخه وب

اگر قصد استفاده از Apple Maps  نسخه مبتنی بر وب را دارید، می توانید از طریق برنامه سافاری و کروم در آیپد و مک، همچنین از طریق کروم و مایکروسافت اج در ویندوز رایانه دسترسی پیدا کنید. در حال حاضر به این سرویس به زبان انگلیسی دسترسی خواهید داشت و اپل این وعده را داده است که در آینده این سرویس از سایر زبان ‌ها و مرورگرها نیز پشتیبانی خواهد کرد. بنابراین اگر می خواهید از نسخه وب Apple Maps استفاده کنید، تنها کافیست وارد مرورگر تلفن همراه خود یا دسکتاپ کامپیوتر شوید و به این سرویس دسترسی پیدا کرده و مسیریابی را ادامه دهید.

ارائه خدمات Apple Maps نسخه وب

از جمله فرایندی که بهبود پیدا کرده است می توان به مشخص کردن مسیرهای دوچرخه سواری، مسیرهای استفاده از خودروهای برقی، مسیرهای پیاده روی، راهنمایی برای بازدید اماکن، سفارش غذا و به طور کلی بهبود نقشه شهرها اشاره کرد. همچنین اپل قصد دارد ویژگی بیشتر از جمله  Look Around را به این سرویس اضافه کند.

همچنین در حال حاضر از نسخه وب Apple Maps  می توانید برای دریافت اطلاعات کسب و کارها استفاده کنید. دریافت اطلاعات کسب و کار از طریق Apple Maps  فرصتی را فراهم کرده است تا کسب و کارهای بسیاری از این طریق خود را به کاربران معرفی کنند.

تفاوت گوگل مپ و اپل مپ

تفاوت گوگل مپ و اپل مپ

در گذشته نقشه ‌های گوگل نقش مهمی را در ناوبری داشتند، اما در حال حاضر اپل مپ با به روز رسانی ‌های منظم، پیشرفت ‌های زیادی داشته است و این تغییر مورد توجه کاربران قرار گرفته است. اگر نمی دانید برای استفاده از نقشه، کدام را باید انتخاب کنید باید بگوییم که هر دو اپل مپ و گوگل مپ فاکتورهای زیادی را برای ارائه دارند. در نقشه ‌های مسیریابی ۴ فاکتور مهم رابط کاربری، طراحی نقشه، راهنمایی مسیر و اطلاعات مکان از اهمیت بالایی برخوردار هستند که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

رابط کاربری

در قسمت رابط کاربری اپل مپ نسبت به گوگل مپ پیشرفت چشمگیری داشته است. رابط کاربری به معنای عناصری است که یک کاربر از آنها استفاده می ‌کند، که می توان به فیلتر جستجو اشاره کرد. زمانی که گوگل مپ را باز می ‌کنید، با یک رابط کاربری شلوغ روبرو می‌ شوید که در بخش ‌های مختلف صفحه، می ‌توانید دکمه ‌های دسته ‌بندی و نوار ابزارها را مشاهده کنید. هرچه تعداد دکمه‌ ها که بر روی صفحه وجود دارد، بیشتر باشد، کیفیت نقشه کاهش پیدا می ‌کند و کاربر دچار سردرگمی می ‌شود. اما در اپل مپ صفحه نمایش خالی از عناصر رابط کاربری اضافه است و تنها عناصر مورد نیاز کاربر بر روی صفحه قرار داده شده است. نکته قابل توجه دیگر این است که در اپل مپ نوار جستجو در قسمت پایین قرار دارد تا تایپ کردن توسط کاربر آسان ‌تر باشد. در صورتی که در گوگل مپ فیلد جستجو در قسمت بالای صفحه وجود دارد.

طراحی نقشه

در قسمت طراحی نقشه تقریباً می ‌توان گفت هر دو، گوگل مپ و اپل مپ، توانسته ‌اند فاکتورها را به خوبی رعایت کنند. از نظر رنگ بندی تلاش شده است تا به وضوح تمام عناصر توسط کاربر تشخیص داده شود. نکته ‌ای که در طراحی نقشه اپل مپ وجود دارد این است که پین‌ های تبلیغاتی کمتری وجود دارد و به هنگام بررسی نقشه این پین‌ ها مزاحمت ایجاد نمی ‌کنند.

راهنمایی مسیریابی

در قسمت مسیریابی نیز گوگل مپ و اپل مپ هر دو توانسته اند موفق ظاهر شوند، اما در گوگل مپ جزئیات حمل و نقل عمومی بیشتر دیده می ‌شود و کسانی که قصد دارند از حمل و نقل عمومی استفاده کنند، گوگل مپ می‌ تواند انتخاب بهتری باشد.

اطلاعات مکان

قطعاً در ارائه اطلاعات مکان گوگل مپ جلوتر از اپل مپ ایستاده است. در اپل مپ اطلاعات یک مکان بسیار کمتر است، در صورتی که در اپل مپ اطلاعات پایه و کاملی از جمله ساعات کاری، شماره تلفن، آدرس، عکس و موارد دیگر را دریافت خواهید کرد. بنابراین می‌ توان گفت گوگل مپ یک سرویس مسیریاب نیست، بلکه می ‌تواند به عنوان یک شبکه اجتماعی که ده ‌ها میلیون کاربر از آن استفاده می ‌کنند، اطلاعات جامع و خوبی را برای اماکن در اختیار کاربران قرار دهد، اما در مقابل اپل مپ پایگاه کاربری فعالی ندارد.

گرچه هر دو سرویس برابری یکسانی دارند اما از آنجا که گوگل مپ اطلاعات بیشتری را در خصوص اماکن ارائه می‌ دهد، بیشتر مورد استقبال کاربران قرار گرفته است.

بازاریابی نقشه

بازاریابی نقشه فرایندی است که با استفاده از عملکرد نقشه یافتن محل کسب و کار شما به آسانی امکانپذیر خواهد بود. استفاده از نقشه نه تنها برای کسب و کارهای بزرگ مفید است، بلکه استفاده از این سرویس برای مشاغل کوچک ضروری به شمار می ‌آید. با توجه به ویژگی‌ هایی که نقشه ها از جمله گوگل مپ دارد، می توانند در استراتژی بازاریابی اینترنتی شما نقش بسیار مهمی داشته باشند.

اگر می ‌خواهید از بازاریابی نقشه استفاده کنید، باید ثبت کسب و کار خود در نقشه را دقیق تر انجام دهید. هرگز اطلاعات مختصر یا ناقص را وارد نکنید، اطلاعات کم باعث دیده شدن کمتر مکان کسب و کار شما می‌ شود. برای بهینه سازی بهتر است آدرسی را برای نقشه انتخاب کنید که با سرویس پستی مرتبط است. در برخی از موارد شما می‌ توانید برای حفظ ایمنی و حریم خصوصی جزئیات آدرس را وارد نکنید، اما هرچه اطلاعات بیشتری را در اختیار نقشه قرار دهید، در نتایج رتبه بالاتری را دریافت می ‌کنید. تلاش کنید کسب و کار خود را در یک دسته ‌بندی درست و دقیق قرار دهید. از آنجا که نقشه ها به ویژه گوگل مپ یک پلتفرم بصری است کسب و کارهایی که در این سرویس ثبت می ‌شوند، اگر شامل عکس باشند بسیار جذاب‌ تر هستند و نسبت به سایر کسب و کارها متمایزتر می‌ شوند. نتایج گوگل مپ مبتنی بر نزدیکی کسب و کار است. در جستجو در گوگل مپ موقعیت مکانی کسب و کارها اولویت ‌بندی می ‌شوند و از نزدیک‌ترین تا دورترین اماکن به شما معرفی می‌شوند. به نوعی می ‌توان گفت هدف اصلی از گوگل مپ این است که کاربر به مشاغل محلی دسترسی آسان ‌تری داشته باشد.

مزیت ثبت مکان کسب و کار در گوگل مپ

مزیت ثبت مکان کسب و کار در گوگل مپ

از مزیت ثبت کسب و کار در گوگل مپ می ‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

 رتبه بندی گوگل

زمانی که شما کسب و کار خود را در گوگل مپ ثبت می ‌کنید، زمانی که کاربر جستجوی مرتبط با محصول و خدمات شما را انجام می دهد، به طور مستقیم در نتایج جستجوی گوگل قرار می ‌گیرید. این موضوع می‌ تواند منجر به افزایش ترافیک وب سایت شما و یا مراجعه حضوری کاربر بیشتر به مکان کسب و کار شما شود.

اطلاع رسانی دقیق

با ثبت کسب و کار در گوگل مپ می ‌توانید اطلاعات کامل را در خصوص کسب و کار خود از جمله آدرس، شماره تلفن، ساعت کاری، لینک ‌های شبکه ‌های اجتماعی و آدرس وب سایت را ارائه دهید، تا کاربر به سرعت بتواند با شما ارتباط برقرار کند.

دسترسی آسان

اما مهم‌ ترین مزیت این است که کاربر به سرعت و در زمان کوتاهی می ‌تواند شما را بر روی نقشه پیدا کند و در کوتاه ‌ترین مسیر به محل کسب و کار شما مراجعه کند.

دریافت نظرات

یکی از خدمات گوگل مپ این است که کاربران می‌ توانند نظرات خود را نسبت به کسب و کار ارائه دهند. دریافت نظرات کاربران می ‌تواند در بهبود خدمات شما موثر باشد و نظرات مثبت می ‌توانند به منزله تایید کسب و کار شما باشند. در نتیجه کاربران بیشتری به برند شما اعتماد خواهند کرد و شما را از بین رقبا انتخاب می ‌کنند.

رقابت با رقبا

رقبای شما نیز در گوگل مپ حضور دارند، پس برای یک رقابت جذاب ‌تر شما نیز باید در گوگل مپ کسب و کار خود را ثبت کنید و از حتی کوچک ترین پتانسیل ‌ها برای جذب کاربر بهره‌مند شوید.

نحوه ثبت مکان کسب و کار در نقشه اپل

اگر کسب و کاری دارید، می توانید با اضافه کردن آن به نقشه اپل  پیدا کردن آن را برای بسیاری از کاربران آسان ‌تر کنید. اپل برای دسته ‌بندی مشاغل بیش از ۱۶۰۰ گروه کسب و کار را مشخص کرده است که کسب و کار شما می تواند جزو یکی از این گروه ‌ها باشد. برای ثبت مکان کسب و کار در نقشه اپل چند نکته را رعایت کنید.

  • در مرحله اول برای اضافه کردن محل کسب و کار خود به نقشه اپل باید اطلاعات اولیه را در اختیار داشته باشید. این اطلاعات می تواند شامل آدرس، شماره تلفن و آدرس وب سایت باشد.
  • در یک مرورگر آدرس Apple Business Register را باز کنید. در کادر جستجو باید نام کسب و کار خود را وارد کرده، اگر نام کسب و کار شما نمایش داده نمی شود، می توانید بر روی قسمتAdd a missing place کلیک کنید. دقت داشته باشید شما باید با اپل آیدی خود وارد شوید و با شرایط در نظر گرفته شده موافقت کنید.
  • در قسمت Add a missing place باید جزئیات کاملی از کسب و کار خود از جمله نام کسب و کار، شماره تلفن و دسته ‌بندی کسب و کار را وارد کرده و گزینه Next را کلیک کنید.
  • با انتخاب گزینه Verify Ownership، اطلاعات دیگری از کسب و کار خود از جمله آدرس را باید وارد کنید. سپس با کلیک بر روی Next باید اطلاعات دیگر را وارد کنید و در نهایت تمام اطلاعات را ذخیره و ادامه دهید.
  • زمانی که شما تایید کنید که مالک مکان مورد نظر هستید، این اجازه را به اپل داده ‌اید تا از طریق یک تماس خودکار با تلفن کسب و کار شما، یک کد ۴ رقمی را ارسال کند. کد را دریافت کرده، وارد کنید و کلمه Done را کلیک کنید.
  • پس از وارد کردن تمام اطلاعات و ثبت آنها، اپل داده‌ های شما را بررسی می کند و اگر تایید شود کسب و کار شما به Apple Maps اضافه خواهد شد.
  • پس از اینکه کسب و کار شما به نقشه اپل اضافه شد، باید جزئیات آن را بررسی کنید.

نحوه ثبت مکان در گوگل

اگر می ‌خواهید در جستجوی گوگل کسب و کار خود را به نمایش بگذارید، باید از طریق گوگل بیزینس این کار انجام شود. سپس کاربران از طریق سرچ در گوگل و یا گوگل مپ می ‌توانند به کسب و کارهای نزدیک اطراف خود دسترسی پیدا کنند. اگر می خواهید متمایز شوید و کسب و کار شما بیشتر دیده شود، باید اکانت My Business Google  را ایجاد کنید. این ابزار رایگان کمک می ‌کند تا کسانی که کسب و کار فیزیکی دارند، بتوانند در تمام پلتفرم ‌های گوگل حضور آنلاین داشته باشند.

  • در مرحله اول باید به سایت My Business Google بروید و یک حساب گوگل ایجاد کنید.
  • سپس گزینه Manage now را کلیک کنید و نام کسب و کار خود را وارد کرده و اگر پیدا نشد از فهرستی که نمایش داده می شود، نام کسب و کار خود را پیدا کنید. با انتخاب دسته ‌بندی کسب و کار خود، مراحل را ادامه دهید.
  • در ادامه آدرس فیزیکی محل کسب و کار خود را وارد کنید. اگر فروشگاه اینترنتی دارید می توانید آدرس وب سایت خود را نیز اضافه کنید.
  • شماره تلفن مکان مورد نظر را اضافه کنید و با تایید همه موارد، مراحل ثبت مکان در گوگل را به پایان برسانید.
  • گوگل اطلاعات شما را بررسی می کند و در صورت تایید به صورت پیام، ایمیل یا تلفن به شما اطلاع می دهد. در پایان سایر خدمات از جمله عکس و شرح کسب و کار خود را می توانید اضافه کنید.

ثبت مکان در گوگل مپ

ثبت مکان در گوگل مپ

ثبت مکان کسب و کار شما در نقشه تنها نشان دهنده موقعیت مکانی شما نیست، بلکه از این طریق می توانید اطلاعات خوبی را به کاربر منتقل کنید. برای ثبت مکان در گوگل مپ مراحل زیر را طی کنید.

  • با وارد شدن به گوگل مپ، نقشه نمایش داده می شود.
  • مکان مورد نظر را بر روی نقشه پیدا کنید، با کلیک سمت چپ گزینه Add a missing place  را انتخاب کنید. با انتخاب این گزینه، باید اطلاعات کاملی را در خصوص کسب و کار خود وارد کنید.
  • باید اطلاعاتی از جمله نام کسب و کار، آدرس مورد نظر، دسته ‌بندی کسب و کار، شماره تلفن، آدرس وب سایت و ساعات کاری را وارد کنید. سعی کنید تمام اطلاعات به درستی و بدون هیچگونه اشتباه تایپی درج شود. در پایان پس از اطمینان کامل از اطلاعات گزینه Submit را کلیک کنید.
  • تمام اطلاعات مورد نظری که ثبت کرده ‌اید، باید از طریق گوگل بررسی شود و در صورت تایید پیام متنی و یا صوتی برای شما ارسال خواهد شد. این پروسه می تواند تا ۱۴ روز به طول انجامد. در صورت تایید می توانید اطلاعات دیگری از جمله ساعات کاری، توضیحات کسب و کار، عکس و موارد دیگر را اضافه کنید.

ثبت مکان در اینستاگرام

یک فرصت عالی برای معرفی کسب و کار شما در اینستاگرام ثبت لوکیشن است. از این طریق می توانید کسب و کار خود را به گروه دیگری از کاربران معرفی کنید. برای ثبت محل کسب و کار در اینستاگرام ابتدا باید وارد فیسبوک شوید. از سال ۲۰۱۲ که اینستاگرام توسط فیسبوک خریداری شده است، برای انجام برخی از مراحل شما باید از طریق فیسبوک اقدام کنید. ثبت مکان در اینستاگرام یکی از مواردی است که باید از صفحه فیسبوک که به حساب اینستاگرام شما متصل است، اقدام کنید.

  • ابتدا GPS تلفن همراه خود را روشن و سرویس لوکیشن فیسبوک را فعال کنید. برای فعال کردن سرویس لوکیشن فیسبوک باید به بخش setting & privacy  بروید و در بخش privacy  موقعیت مکانی را انتخاب کنید. با انتخاب سرویس موقعیت مکانی، اجازه دسترسی به فیسبوک را انتخاب کنید.
  • اینک باید از فیسبوک خارج شوید و مجدداً وارد فیسبوک شوید.
  • گزینه check in را کلیک، در ادامه نام کسب و کار خود را وارد کرده، دسته بندی مناسب را انتخاب کنید. با وارد کردن اطلاعات بیشتر، مراحل را به پایان برسانید.
  • در ادامه، در نوار جستجوی فیسبوک نام محل کسب و کار خود را وارد کنید و تایید کنید که این محل کسب و کار متعلق به شماست.
  • حالا در اینستاگرام، لوکیشن شما قابل نمایش است. می توانید لوکیشن ثبت شده را به پست ‌های اینستاگرام خود اضافه کنید. زمانی که شما قصد آپلود عکس یا یک ویدیو را دارید، می توانید با انتخاب add location ، لوکیشن مورد نظر خود را وارد کنید.

ثبت مکان در اسنپ

ثبت مکان در اسنپ می تواند یک راه موثر جهت پیشرفت کسب و کار شما باشد. با توجه به اینکه در حال حاضر بسیاری از افراد از اسنپ جهت رفت و آمد استفاده می کنند، ثبت مکان کسب و کار شما بر روی نقشه اسنپ می تواند در معرفی کسب و کار شما بسیار موثر باشد. در کوتاه‌ ترین زمان ممکن کاربر به اطلاعات دقیقی نسبت به کسب و کار شما دسترسی پیدا می کند.

  • اسنپ از نقشه OSM جهت مسیریابی استفاده می کند. پس ابتدا باید وارد سایت  onosm.orgشوید.
  • در کادر جستجو باید نام کشور، شهر و محله مورد نظر خود را وارد کرده و دکمه Find me را کلیک کنید. محله مورد نظر نمایش داده می شود اما اگر می خواهید آدرس را به طور دقیق ‌تر وارد کنید، باید برخی جزئیات را نیز اضافه کنید.
  • با انتخاب گزینه Add more details  می توانید جزئیات بیشتری از آدرس را وارد کنید.
  • پس از ثبت آدرس، در مرحله بعدی باید اطلاعات کسب و کار خود را به طور دقیق وارد کنید.
  • در پایان با انتخاب کلمه DONE مکان کسب و کار شما بر روی اسنپ ثبت می شود.
  • برای تایید اطلاعات وارد شده چند روز زمان نیاز خواهد بود که از طریق یک پیام تایید اطلاعات به شما اطلاع رسانی می شود.
  • اینک می توانید با وارد کردن نام کسب و کار خود بر روی نقشه اسنپ، به طور دقیق به محل مورد نظر دسترسی پیدا کنید.

سخن پایانی

دیجیتال مارکتینگ از طریق کانال ‌های مختلفی از جمله موتورهای جستجو، رسانه ‌های اجتماعی و وب سایت ‌ها انجام می ‌شود. یکی از مسیرها برای بازاریابی و برندینگ می‌ تواند استفاده از نقشه ‌ها باشد. امروزه کسب و کارها تلاش می ‌کنند تا از هر طریقی بتوانند آگاهی از برند خود را افزایش دهند و کسب و کار خود را بیشتر به کاربران معرفی کنند. با توجه به اینکه بسیاری از افراد از نقشه ‌های مسیریابی استفاده می ‌کنند، فرصت مناسبی است تا بتوانید با ثبت مکان خود در انواع نقشه ‌ها از جمله گوگل مپ، اپل مپ یا نقشه اینستاگرام، طیف دیگری از کاربران را مورد هدف قرار دهید.

برای دریافت خدمات بازاریابی از جمله ثبت مکان در نقشه‌ های مسیریابی می ‌توانید از کارشناسان دارکوب مشاوره دریافت کنید. دارکوب مجموعه بی ‌نظیر از افراد متخصص و حرفه ‌ای است که با سال ‌ها تجربه می‌ تواند در حوزه ‌های مختلف از جمله طراحی سایت و سئو، بازاریابی و تبلیغات خدمات قابل توجه و خوبی را ارائه دهد. برای دریافت هرگونه اطلاعات می ‌توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته