دستمزد طراحی وبسایت چقدر است؟ (Website design fee)

نوشته شده توسط زینب خانکی

براستی دستمزد طراحی وبسایت در ایران و در سطح بین الملل چقدر است؟ نمی دانید؟ یعنی با وجود گسترش و ضرورت آنلاین مارکتینگ، هنوز وبسایتی برای بیزینس خود راه اندازی نکرده اید؟ آیا به دنبال آژانسی می گردید که هزینه طراحی و توسعه وبسایت در آن مقرون به صرفه باشد؟ آیا همچنان که فاکتور هزینه برایتان مهم است، خواهان کیفیت و یونیک بودن سرویس مربوطه نیز هستید؟

از آنجایی که بعضی افراد نمی دانند چه میزان باید برای طراحی سایت هزینه بپردازند، تصمیم گرفتیم یکبار و برای همیشه به این سوال پاسخی روشن بدهیم. علاوه بر آن، یکی از معتبرترین و با تجربه ترین تیم های طراحی سایت در ایران (تیم طراحی سایت دارکوب) را نیز به شما معرفی خواهیم نمود.

دستمزد طراحی وبسایت

مقدمه

اگر صاحب وبسایت هستید احتمالا به این موضوع نیز واقفید که وبسایت ها، مهمترین ابزار فروش و مارکتینگ مدرن هستند. در واقع امروزه آنها اولین چیزی هستند که افراد قبل از پروسه خرید یا حتی صحبت با یک شخص دیگر، مایل هستند کشف نمایند.

اکنون که اکثر مشاغل ارزش دیجیتال مارکتینگ را درک نموده اند، وبسایت های تجاری علاوه بر گسترش روز افزون، بهبود یافته و با کیفیت تر شده اند. به بیانی دیگر، سرعت آنها بیشتر شده، جذابتر شدند، با گوشی های موبایل آداپته شده و انتظار می رود کارآمدتر از قبل نیز شده باشند. همچنانکه این امکان برای مصرف کننده ها عالیست، از طرفی باعث شده تا کار یک طراح وبسایت نیز، حساس تر شود.

در این شرایط همه ما مجبور هستیم که برای عقب نماندن از رقبای خود و همسو شدن با تکنولوژی ها و فرصت های پیش رو، به ساخت وبسایت یا طراحی مجدد آنها، اقدام نماییم. اکنون جایی برای تعلل یا مردد بودن نیست، زیرا نیاز داشتن یک وبسایت با کیفیت، بر کسی پوشیده نیست. خصوصا در دوران پاندمی کرونا، که همه صاحبان بیزینس و به طبع مشاغلشان دچار محدودیت و بعضا شکست شده، داشتن وبسایت، راهی برای نجات و نیرو بخشی دوباره است.

به چه دلیلی هزینه و دستمزد طراحی وبسایت افزایش یافته است؟

وقتی اینترنت هنوز نسبتا جدید بود، مشاغل نمی دانستند که وبسایت ها واقعا چقدر ارزشمند می توانند باشند، بنابراین بعید بود که برای ساخت وبسایت، حاضر به پرداخت هزینه های بالا شوند.

اما امروزه داشتن وبسایت، یکی از اولین ملاحظاتی است که یک صاحب بیزینس، هنگام برنامه ریزی برای راه اندازی کسب و کار خود،  آن را در نظر می گیرد. در واقع بسیاری از کارآفرینان، نام برند تجاری خود را بر اساس دامین های موجود و فرمت ظاهری URL، انتخاب می نمایند. ناگفته نماند که افزایش تقاضا، تنها عامل افزایش نرخ هزینه ها نیست. زیرا اکنون وبسایت ها، می بایست بسیار پیشرفته تر از دیروز طراحی شوند.

با گذشت زمان، طراحان وب تکنیک های خود را بهبود بخشیده و به ابزارهای بسیار بهتری دسترسی پیدا کردند. بدین ترتیب از یک طرف، تهیه یک وبسایت با ظاهری مناسب و از طرف دیگر، ایجاد یک وبسایت درجه یک و استراتژیک، همگی عواملی هستند که کار بیشتر و در نتیجه هزینه بیشتری را می طلبند.

لزوم طراحی وبسایت و هزینه طراحی وبسایت

می دانیم که چشم انداز دیجیتال، حتی بیشتر از دهه اول حضور اینترنت، به سرعت در حال پیشرفت است. به عنوان مثال، در سال 2015 گوگل اعلام کرد که الگوریتم های سرچ وی، وبسایت های mobile friendly را بیشتر ترجیح می دهد. در آن زمان، طراحی آداپته با موبایل دشوارتر بوده و اجتناب از آن برای طراحان و نیز مشتریان، بسیار محتمل بود. در دنیای امروز، اگر وبسایت شما شامل بهینه سازی گوشی های موبایل نباشد، Google تقریبا شما را به خاطر آن در نظر نگرفته و به نوعی جریمه خواهد کرد.

امروزه وبسایت ها دارای امکان چت زنده هستند، تا کاربران بتوانند بلافاصله با شرکت ها تماس بگیرند. نیز ابزارهایی با عنوان self selection در اختیارشان قرار دارد، تا سرویس ها و محصولات مناسب به آنها نشان داده شود و حتی ماشین حساب هایی در اختیارشان قرار داده می شود، تا به آنها بگوید در صورت تعامل، چه مقدار می توانند صرفه جویی کنند.

همانطور که متوجه شده اید، نه تنها عملکرد وبسایت ها تغییر کرده، بلکه شرایط لازم برای داشتن یک وبسایت بهینه نیز، دچار تغییر شده است. به دیگر سخن، تمرکز بر عواملی مانند سرعت پیج، قابلیت دسترسی آسان و تجربه بهتر کاربر، بیش از هر زمان دیگری اهمیت پیدا کرده است.

همه این فاکتورها می توانند در دستمزد طراحی وبسایت شما تاثیر بگذارند، اما فاکتور مهم دیگر این است که، این پروسه خطیر را چه کسی قرار است انجام دهد. به عبارت بهتر، متدهای طراحی و ساخت وبسایت، می تواند با استفاده از یک ابزار آنلاین، استخدام فریلنسر و یا استخدام یک آژانس طراحی وب باتجربه باشد.

هزینه طراحی سایت، اگر قرار باشد خودتان آن را به عهده بگیرید

هزینه طراحی وبسایت، اگر قرار باشد خودتان آن را به عهده بگیرید

طراحی وبسایت با تمپلیت، معمولا ارزان ترین گزینه است. این پروسه می تواند از چند صد دلار تا 3000 دلار برایتان خرج بردارد، اما هزینه واقعی می تواند تحت تاثیر فاکتور زمان و موانع احتمالی، بیشتر هم شود. اما حقیقت این است که هرچه پول کمتری خرج کنید، احتمالا در آینده نه چندان دور، به دردسرهای متعدد می افتید. ناگفته نماند که بدون توانایی کدنویسی، احتمالا سایتتان همانطور که تصور می کردید، ایده آل نیز نخواهد شد.

یکی از گزینه های محبوب برای طراحی سایت ها، استفاده از یک وبسایت ساز (website builder) مانند Elementor است، که در اصل یک ادیتور آپدیت شده برای وبسایت هاست، که روی وردپرس نصب می شود. این ادیتور به شما امکان می دهد تا با ایجاد انواع مختلف ماژول ها و ابزارک ها (widgets)، که هر کدام آپشن های فرمتینگ و سبک یونیک خود را دارند، به راحتی محتوا ایجاد کرده و ویژگی های بصری تم خود را ادیت نمایید.

شما می توانید پس از نصب framework، یک تم را که با دیزاین مورد نظر شما مچ می باشد، انتخاب نمایید. می توانید از ادیتور Elementor بصورت رایگان استفاده کنید، اما ورژن حرفه ای آن با پرداخت هزینه ای در حدود 50 دلار در سال، امکانات ویژه ای از قبیل قدرت بیشتر در ساپورت، ویدجت ها، تمپلیت ها و موارد دیگر را به شما عرضه می دارد. اگر می خواهید قابلیت های مارکتینگ بیشتری داشته باشید، می توانید از HubSpot’s CMS Hub  استفاده نمایید، که هزینه آن هر ماه 300 دلار می باشد.

دستمزد طراحی وبسایت برای استخدام فریلنسر

دستمزد طراحی وبسایت برای استخدام فریلنسر 

امکان بعدی، استخدام یک طراح وبسایت مستقل یا فریلنسر است. فریلنسرها دارای استعدادهای مختلف بوده و بر این اساس دستمزدهای متفاوتی نیز دریافت می کنند. بسته به اینکه اهداف شما چیست، می توانید یک فریلنسر پیدا کنید که برای یک وبسایت ساده، از 2000 تا 5000 دلار هزینه دریافت می کند. آنها همچنین برای یک وبسایت بزرگتر با انواع تمپلیت های مختلف، ویژگی های سفارشی و حرفه ای تر، مبلغی بالاتر از 10000 تا 20000 دلار درخواست می نمایند.

البته بسته به تجربه فریلنسر و جزئیات پروژه طراحی شما، این هزینه ها متفاوت خواهند بود. به عنوان مثال، اگر فریلنسر شما بسیار با استعداد بوده و بتواند یک ابزار ویژه مانند تنظیم کننده های محصولات را برای شما ایجاد نماید، قطعا هزینه های شما خیلی بیشتر از این خواهد بود.

با این حال فریلنسرها نقاط ضعفی داشته و مواردی را مورد غفلت قرار می دهند. از آنجا که آنها همه کارها را به تنهایی انجام می دهند یا همزمان روی پروژه های متعدد کار می کنند، ساده ترین معضل ممکن است این باشد که پروژه شما از نظر زمانی طولانی تر شده و از دانش طراحی و توسعه زیادی برخوردار نشود.

دستمزد طراحی وبسایت مربوط به استخدام آژانس های طراحی و توسعه وب

دستمزد طراحی وبسایت توسط آژانس های طراحی و توسعه وب

گزینه دیگر، استخدام آژانس های متخصص به منظور طراحی سایت است، که به شما امکان می دهد به تیمی متشکل از کارشناسان مجرب و باتجربه، دسترسی داشته باشید. با این حال، احتمالا انتظار دارید طراحی سایت توسط آنها، بیشترین هزینه را به همراه داشته باشد. اما نکاتی در این باره وجود دارد، که کمی جلوتر آنها را متذکر خواهیم شد.

طراحی سایت های ساده، بسته به سایز آنها می تواند از 15000 تا 30000 دلار هزینه به همراه داشته باشد، در حالی که دستمزد طراحی وبسایت های با تعداد صفحات بیشتر، عملکرد سفارشی و نیازهای منحصر به فرد دیگر، بین 40000 تا 75000 دلار خواهد بود.

با نگاه به لیست قیمت های گفته شده تا الان و مقایسه آنها با یکدیگر، شاید تمایلتان را برای انتخاب آژانس های طراحی وب از دست داده باشید، اما نمی توان کتمان کرد که کار با یک تیم موفق و متخصص، بسیار فراتر از طراحی سطحی توسط ابزارهای دیگر است. آژانس ها، زمان معقولی را برای تولید محتوا، تجربه کاربر، بهینه سازی نرخ های تبدیل و هر چیز دیگری که وبسایت شما را به یک سرمایه گذاری ارزشمند تبدیل می کند، صرف می نمایند.

آنچه یک آژانس معتبر را از اکثر طراحان وب فریلنسر متمایز می کند، نوع استراتژی است که برای طراحی قدرتمند و موثر بیزینس شما به کار می رود. برای مثال، یک آژانس طراحی وب معمولی، شما را قادر می سازد تا معماری وبسایت و نیز نحوه نویگیت کاربران را درک نمایید. آنها همچنین به داده های هیستوریکال شما نگاه می کنند، تا توصیه هایی مبنی بر بهترین اقدام ممکن، به شما ارائه دهند.

شما با استفاده از یک تیم باتجربه، به طیف وسیعی از متخصصان دست خواهید یافت، که می توانند تجربه سالیان متمادی خود را در زمینه طراحی و توسعه وبسایت، به کارگیری استراتژی ها، تولید انواع محتوا و دیگر موارد، به شما پیشکش نمایند. بنابراین اگر بودجه لازم برای استخدام یک آژانس را دارید و مایل هستید تا وبسایتی با بهترین عملکرد داشته باشید، حتما ارزش تست کردن را دارند.

بهبود مستمر از طریق طراحی مبتنی بر رشد (growth-driven design)

بهبود مستمر از طریق طراحی مبتنی بر رشد و دستمزد طراحی وبسایت

این مورد را برای این ذکر کرده ایم که متوجه اهمیت انتخاب آژانس های طراحی وب باشید. طراحی مبتنی بر رشد، فرایند طراحی مجدد وبسایت ها می باشد که به شما کمک می کند، ماه به ماه با استفاده از داده های کاربران، وبسایت قوی تری داشته باشید.

درست مثل اینکه یک گیاه، برای تقویت و رشد به آب، نور و مراقبت احتیاج دارد، طبیعتا وبسایت ها نیز نیازهایی مانند مانیتورینگ، آپدیت شدن منظم و کالیبراسیون مجدد دارند، تا هم تغییرات بیزینس شما را منعکس کنند و هم نیازهای در حال رشد خریداران را تامین نمایند.

بسته به میزان مبرم بودن تارگت های شما و نیز تمرکز بر انجام تحقیقات و آپدیت ها، می توانید از 5000 دلار تا 10000 دلار در ماه، برای طراحی مبتنی بر رشد، از آژانس خود انتظار بهترین عملکرد را داشته باشید.

شما این امکان را دارید که هر چند ماه یکبار، با تیم متخصص همکاری کرده و بزرگترین زمینه ها را، برای بهبود سایت خود بر اساس داده های کاربر مشخص نمایید. همچنین تست هایی را برای بدست آوردن نتایج بهتر، برنامه ریزی کرده و از طریق تغییرات طراحی و UX، آنها را اجرا نمایید.

دستمزد طراحی وبسایت در سال 2021

همانطور که می دانید در دنیای مدرن، ساخت و نگهداری وبسایت برای بیزینس ها، بسیار مهم است. بطور متوسط هزینه اولیه یک سایت، که شامل راه اندازی و طراحی آن است، 12000 تا 150000 دلار خواهد بود، در حالیکه نگهداری معمول وبسایت ها به 35 تا 5000 دلار در ماه یا 400 تا 60000 دلار در سال می رسد. در جدول زیر می توانید خلاصه ای از هزینه های ساخت و طراحی سایت را (به طور متوسط) مشاهده نمایید.

دستمزد طراحی وبسایت در سال 2021

دستمزد طراحی وبسایت تجاری

هزینه یک وبسایت بیزینسی ممکن است صدها هزار دلار باشد. به عنوان مثال، دستمزد طراحی وبسایت های تجاری از 2000 تا 75000 دلار متغیر است، در حالیکه هزینه نگهداری سالانه وبسایت 400 تا 60000 دلار است. اما این قیمت ها، به اندازه و ویژگی های سایت شما بستگی دارد و ممکن است کمتر یا بیشتر از این تخمین ها نیز باشند. در جدول زیر می توانید متوسط دستمزد طراحی وبسایت براساس نوع کسب و کار را، مشاهده نمایید.

دستمزد طراحی وبسایت تجاری

خواه به دنبال راه اندازی یک وبسایت کاملا جدید باشید و یا برای طراحی مجدد سایت اقدام نمایید، باید برای کسب و کار خود، برخی از هزینه های طراحی وب و توسعه را در نظر بگیرید. این هزینه ها اغلب هزینه های یکبار مصرف هستند، به این معنی که راه اندازی وبسایت بیش از نگهداری آن هزینه دارد.

دستمزد طراحی وبسایت برای راه اندازی و یا طراحی مجدد

یک وبسایت ساز مانند Wix یا Squarespace، هنوز به تجربه طراحی وب نیاز دارد. اگرچه این پلتفرم ها می توانند به شما در طراحی یک وبسایت جذاب کمک نمایند، اما از ایجاد یک سایت کاربر پسند، اطمینان حاصل نمی کنند.

دستمزد طراحی وبسایت توسط سایت بلدر، فریلنسر، آژانس طراحی وب

هزینه های نگهداری وبسایت در سال 2021

یک وبسایت به نگهداری معمول نیاز دارد و بدون آن، وبسایت شما آفلاین خواهد شد. به همین دلیل نیاز است که مشاغل نه تنها به دنبال هزینه های ساخت یک وبسایت باشند، بلکه هزینه نگهداری آن را نیز می بایست در نظر بگیرند.

هزینه های نگهداری وبسایت برای سال 2021

دستمزد نگهداری وبسایت برای سال 2021

هزینه های مارکتینگ وبسایت در سال 2021

در بازار آنلاین امروز، سرمایه گذاری شرکت ها در دیجیتال مارکتینگ، برای آنها بسیار ضروریست. این بخش مارکتینگ، متشکل از استراتژی های آنلاین بوده، که قابلیت دیده شدن آنلاین را افزایش داده و درآمد بیشتری را برای شما به ارمغان می آورد.

حتی اگر شرکت شما بصورت آفلاین کار می کند، باز هم می توانید از وبسایت خود استفاده نمایید. زیرا مشاغل و مصرف کنندگان امروزی، برای کشف محصولات، برندها و مکان های جدید، به موتورهای جستجو مانند Google و همچنین شبکه های اجتماعی و ایمیل ها، اعتماد می کنند.

هزینه های مارکتینگ وبسایت برای سال 2021 

دستمزد طراحی وبسایت در ایران

همانطور که متوجه شدید، تاکنون بررسی که برای آگاهی یافتن از نرخ قیمت های طراحی سایت انجام دادیم، در سطح بین الملل بوده و طبیعتا با دلار سنجیده می شد. لازم به ذکر است که با توجه به افزایش قیمت دلار در ایران، بسیار محتمل است که خیل عظیمی از مشتریان بین الملل، به سمت طراحان ایرانی کشیده شوند.

در این بین، حتی طراحان هندی نیز نمی توانند مثل قبل، در میدان رقابت جذب مشتری بین الملل، یکه و تنها جولان دهند. (برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مقرون به صرفه بودن دستمزد طراحی وبسایت در ایران، به مقاله ای با عنوان تعرفه ارزانتر طراحی سایت در ایران نسبت به هند، مراجعه نمایید.)

در ایران نیز می بایست برای پیدا کردن شرکتی با قیمت مناسب، بررسی ها و مشاوره های لازم را انجام داد. اما شایان ذکر است که همیشه قیمت کم، گواه کیفیت مناسب نیست. بدین جهت پر واضح است که می بایست ببینید برای چه گزینه ها و با چه کیفیت هایی، چه میزان هزینه ای معقول بنظر می رسد. به عبارتی حجم هزینه ها می بایست متناسب با میزان کیفیت به کار رفته در کار باشد.

برای این منظور به جای بررسی چندین شرکت خوب که در زمینه طراحی وب و بازاریابی دیجیتال کار می کنند، تصمیم آن داریم که یکی از بهترین های این عرصه را به شما معرفی نماییم. شرکتی که هم از لحاظ قیمت نهایی و هم از لحاظ کیفیت های ارائه شده، مورد تایید تمامی مشتریان خویش می باشد.

آشنایی با شرکت طراحی سایت دارکوب

دستمزد طراحی وبسایت در شرکت ایرانی دارکوب

شرکت دارکوب، بالای 18 سال در زمینه طراحی سایت تجربه داشته و در این مدت توانسته حدودا 4000 وبسایت، طراحی و برنامه نویسی نماید. شعار معروف تیم دارکوب، طراحی سایت با ارزانترین قیمت و بالاترین کیفیت ممکن است، که تا کنون این امر محقق گردیده است.

این مجموعه دارای واحد کنترل کیفیت بوده، که تمام وبسایت ها را از نظر اصول طراحی سایت، سئو و بهینه سازی و نیز ایمنی بررسی می کند. علاوه بر آن، وبسایت های تحویل شده توسط دارکوب، دارای یکسال پشتیبانی می باشند که در صورت بروز مشکل، تیم پشتیبانی سریعا مشکل را مرتفع می نمایند.

تعرفه و دستمزد طراحی وبسایت توسط دارکوب

در پارت زیر، چهار پلن اولیه به منظور طراحی سایت ارائه شده است. البته شما می بایست جهت تخمین هزینه و طراحی های مختلف، نظیر وبسایت های فروشگاهی و خبری، از طریق وبسایت دارکوب استعلام نمایید. لازم به ذکر است که در کلیه متدها، طراحی فرمت سایت از پایه توسط برنامه نویسان انجام می گردد و ابدا در طراحی، از فرم های آماده استفاده نمی شود.

برای نمونه طراحی یک فروشگاه اینترنتی با قابلیت پرداخت آنلاین، از 1.5 میلیون تومان شروع می شود و هزینه ریسپانسیو سازی نیز 1 میلیون تومان می باشد. مجموعه دارکوب با جبران ضعف دیگر شرکت ها در ساپورت کردن وبسایت ها و نیز با هدف جلب حداکثری رضایت مشتریان، عملیات نگهداری وبسایت را نیز عرضه می دارد.

تعرفه و دستمزد طراحی وبساخت توسط شرکت دارکوب

دستمزد طراحی وبسایت در ایران

جمع بندی دستمزد طراحی وبسایت

محدوده قیمت طراحی سایت، با توجه به گستردگی انواع شرکت ها و طراحی ها، می تواند صاحبان مشاغل را در مورد سرمایه گذاری برای یک وبسایت، اندکی دچار سردرگمی نماید. اما از طرفی می دانند که حتی یک وبسایت آپدیت شده، می تواند تاثیر بسزایی در رشد بیزینس شان داشته باشد. از اینرو برای صاحبان تجارت، درک فاکتورهای تعیین کننده قیمت ها ضروریست.

شما می توانید با بررسی که درباره شرکت دارکوب ارائه نمودیم، میزان مقرون به صرفه بودن قیمت ها و نیز ارزشمندی کار با این گروه را بررسی نمایید. به منظور حسن ختام مقاله پیش رو، یکی از قوانینی که در هنگام انتخاب و خرید کالایی در زندگی ام به کار می برم را به شما ارزانی می دارم: برای تشخیص یک کالای با کیفیت، نیاز نیست که تمام برندهای خوب و بد را بشناسیم، تنها شناخت برندی خوب، برای پشیمان نشدن کافیست.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته