
هنگامی که نوبت به سئو، SEO می رسد، همه به دنبال بدست آوردن یک نتیجه سریع، رتبه خوب و حضور در صفحه اول گوگل هستند. بسیاری از صاحبان وب سایت ها با انتظارات غیر واقعی، تصور نتیجه فوری و به محض شروع به کار را دارند. لازم به ذکر است، تلاش و کار شما در SEO هیچ وقت پایان نمی پذیرد، زیرا SEO مانند خرید یک کالا نیست. سئو یک سرمایه گذاری است که نیاز به نگهداری و توجه مداوم دارد، تا نتایج را حفظ کند و فاکتورهای مختلفی در سئو نقش دارند که به بررسی آنها می پردازیم.
برخی از صاحبان سایت ها ادعا می کنند که مشاهده نتایج اقدامات سئو فقط دو هفته طول می کشد، در حالی که دیگران آن را تا شش ماه گزارش می دهند. با این وجود، مدت زمانی که طول می کشد بستگی به تعدادی از عوامل، مانند سن و قدرت سایت شما، جریمه های سایت شما، و اینکه آیا شما در حال تلاش برای نتایج بلند مدت و یا کوتاه مدت هستید این زمان متفاوت است.
برای سئو هیچ شگرد جادویی وجود ندارد. برای دستیابی، حفظ رتبه بندی، برگشت سرمایه گذاری و ترافیک مطلوب، نیاز به زمان، برنامه ریزی و تطبیق سازی مجدد است. اگر به دنبال نتایج سریع هستید، این تاکتیک ها در دراز مدت به شما آسیب می رسانند، به خصوص که گوگل به طور خودکار مشکوک به وب سایت هایی است که افزایش ناگهانی رتبه بندی خود را دارند. گوگل به طور غریزی فرض می کند تاکتیک های کلاه سیاه در این وب سایت ها استفاده می شود.
هنگامی که برای یک وب سایت با رتبه بندی بهتر و بالاتر تلاش می کنید، حتی اگر مجبور باشید چندین ماه منتظر بمانید تا نتایج مورد نظر را مشاهده کنید، بهتر است که برای دراز مدت فکر کنید.
لیست مطالب
در حال حاضر یکی از قدرتمندترین استراتژی های بازاریابی دیجیتال، سئو است که می تواند ترافیک های ارگانیک بسیاری را به سمت وب سایت هدایت کند. تفاوتی نمی کند که یک فروشگاه آنلاین کوچک یا یک وب سایت تجاری بزرگ داشته باشید، درک از سئو می تواند موفقیت شما را افزایش دهد.
اگر نمی دانید سئو چیست؟ این طور می توان بیان کرد، مخفف بهینه سازی موتور جستجو است. سئو باعث بهبود محتوا، ساختار و دیده شدن وب سایت، برای به دست آوردن رتبه های بالاتر در موتورهای جستجو همچون گوگل می شود. به وب سایت های کوچک کمک می کند تا بتوانند با وب سایت های بزرگتر رقابت کنند، ترافیک ارگانیک را بدون تکیه بر تبلیغات به سمت وب سایت هدایت کنند و با قرار گرفتن در بالای نتایج جستجو، اعتبار خوبی را برای برند خود به دست آورند.
خدمات سئو شامل ۳ بخش اصلی سئو داخلی، سئو خارج و سئو فنی است.
سئو داخلی بر بهینه سازی صفحات، برای بهبود قابلیت مشاهده در جستجو و تجربه کاربری بهتر تمرکز دارد. سئو داخلی تضمین می کند که موتور جستجو صفحات شما را درک می کند. از جنبه های کلیدی سئو داخلی می توان به بهینه سازی کلمات کلیدی، برچسب متا، کیفیت محتوا، چند رسانه ای، لینک داخلی، ساختار URL اشاره کرد.
سئو خارجی نیز به اقداماتی اشاره می کند که در خارج از وب سایت شما، برای بهبود رتبه بندی موتورهای جستجو انجام می شود. سئو خارجی به موتور جستجو نشان می دهد که کاربران تا چه اندازه از محتوای شما راضی هستند. میزان رضایت باعث ایجاد اعتبار برای سایت و برند شما می شود. بک لینک ها، بازاریابی رسانه اجتماعی و سئو محلی از جمله خدمات سئو خارجی است.
سئو فنی نیز این تضمین را می دهد که موتور جستجو می تواند وب سایت شما را به طور موثر فهرست بندی و رتبه بندی کند. معماری وب سایت، سازگاری با تلفن همراه، داده های ساختار یافته، مدیریت فهرست بندی و امنیت از جمله مواردی هستند که در سئو فنی به آنها پرداخته می شود.

بهینه سازی وب سایت، فرایندی است که ترافیک، عملکرد و قابلیت استفاده از یک وب سایت را بهبود می بخشد. هدف از بهینه سازی سایت این است که کاربران بتوانند خدمات بهتری را از وب سایت دریافت کنند. انجام بهینه سازی می تواند منجر به نرخ تبدیل بالاتر، فروش بیشتر و افزایش سود در یک کسب و کار شود.
از مهمترین تکنیک های بهینه سازی وب سایت می توان به ایجاد بک لینک اشاره کرد. یکی از مهمترین عوامل در رتبه بندی وب سایت لینک سازی است. برای بک لینک سازی با کیفیت ابتدا باید محتوای بهتری را ایجاد، در سایت های معتبر وبلاگ مهمان منتشر و با تجزیه و تحلیل بک لینک های رقبای خود، نتایج خوبی را دریافت کنید.
یکی دیگر از فاکتورهای مهم در بهینه سازی وب سایت تولید محتوای با کیفیت است. همسو کردن محتوا با آنچه که جستجوگران دنبال می کنند، شانس رتبه بندی بالاتر را بهبود می بخشد. علاوه بر کلمات کلیدی اولیه، باید کلمات کلیدی ثانویه مرتبط را در سراسر محتوا در نظر بگیرید. محتوا باید به راحتی برای کاربر قابل فهم باشد و برای اینکه محتوا قابل درک باشد، بهتر است از یک ساختار واضح برای عناوین استفاده کنید. همچنین به روز رسانی محتوا کمک می کند محتوای شما به عنوان یک منبع قابل اعتماد برای کسب اطلاعات، شناخته شود.
مدت زمان نتیجه گیری سئو در سایت های قدیمی و جدید تفاوت دارد. این تفاوت ناشی از تغییرات الگوریتم گوگل، تغییر رفتار کاربران و البته پیشرفت تکنولوژی است.
به طور کلی می توان گفت سایت های جدید به دلیل اینکه با تغییرات الگوریتم گوگل تطابق بیشتری دارند، یک تجربه کاربری بهتر را ارائه می دهند. در نتیجه، نتایج سئو برای این سایت ها زودتر مشخص می شود. سایت های قدیمی به دلیل اینکه تنها برای فاکتورهای اولیه سئو تنظیم شده اند، نمی توانند رتبه قابل قبولی را دریافت کنند و باید این سایت ها به روز رسانی و بازسازی شده، تا بتوانند در ردیف سایت های جدید قرار گرفته تا رتبه خوبی را به دست آورند.
سئو، یک سرمایهگذاری بلند مدت برای وب سایت است که اگر تلاش، صبر و استمرار نداشته باشید، نتیجه بخش نخواهد بود. اگر می خواهید وب سایت شما رتبه خوبی را به دست آورد، فروش بیشتر و بازدید بالا را دریافت کنید، باید به طور مداوم سئو را برای وب سایت خود لحاظ کنید.
اگر وب سایت خود را به تازگی راه اندازی کرده اید، به دلیل اینکه گوگل با وب سایت شما آشنا نیست، باید مدت زمان بیشتری را برای دریافت نتیجه در نظر بگیرید. اما اگر وب سایت خود را در گذشته راه اندازی کرده اید و نتوانسته اید رتبه قابل قبولی دریافت کنید، با انجام خدمات سئو می توانید تغییرات قابل توجهی را در بخش های مختلف اعمال و منتظر نتایج باورنکردنی آن باشید. به طور معمول تا ۶ ماه زمان نیاز است تا خدمات سئو نتایج را نشان دهند.
از جمله فاکتورهایی که می توانید برای سرعت گرفتن نتیجه سئو بر روی آنها تمرکز کنید، می توان به رقابت در کلمه کلیدی، بهبود کیفیت محتوا، بک لینک سازی قدرتمند اشاره کرد. در ادامه برخی از فاکتورهای مهم را برای سرعت بخشی در نتایج سئو بررسی خواهیم کرد.
اگر چه مت کاتز، مهندس گوگل، می گوید دامنه Domain با پروسه رتبه بندی رابطه کمی دارد، اما مطالعات موردی بسیاری وجود دارد که حاکی از آن است که دامنه های قدیمی تر از سئو زودتر بهره می برند.
کاتز می گوید: “تفاوت بین یک دامنه که شش ماه یا یک ساله است، واقعا زیاد نیست. با حداقل چند ماه حضور آنلاین، باید انتظار داشته باشید که بتوانید در نتایج جستجو نشان داده شوید.”
با این حال، وب سایت ها و دامنه های جدید با وجود تعداد پیوندهایشان معمولا بیشتر از وب سایت ها قدیمی طول می کشد تا به نتیجه برسند؛ که این نشان می دهد که سایت های قدیمی مورد اعتماد و اعتبار بیشتری هستند. وب سایت های قدیمی دارای پورتفولیو Backlink بیشتری هستند، به همین دلیل است که زمان زیادی لازم است تا بتوان در مقابل این حریفان قدر رتبه ایی کسب کرد. بسیاری سعی می کنند یک راه حل سریع برای این مشکل با استفاده از لینک های پرداخت شده پیدا کنند که نتیجه های سریع را ارائه می دهند، اما اکنون این کار به عنوان فریب دهنده جستجوگرها محسوب می شود. راه درست برای ایجاد یک پروفایل Backlink، زمان و کار زیادی را قبل از دیدن نتایج، نیاز دارد. علاوه بر این، زمانی سایت شما معتبر است که، دامنه شما قدیمی تر، پیوند های شما در طول سال بیشتر و بیشتر شود. پس به زمان نیاز است.

مسئله دیگری که در تلاش برای دستیابی به یک رتبه بندی بهتر، مهم به نظر می رسد، آسیب هایی است که قبلا انجام شده است، مانند خطاهای SEO، هاست های غیرقابل اعتماد و مجازات های Google. با توجه به تعداد خطاهای 404، لینک های خراب، تغییر مسیر های 301، بهینه سازی نامنظم، شما ممکن است نتایج را در حدود دو هفته پس از حل تمام این عوامل مشاهده کنید. با این حال، آگاه باشید که گوگل تمام تغییرات را یکباره نشان نمی دهد، بنابراین ممکن است در بعضی از جنبه ها بهبود به سرعت افزایش یابد، اما نه در همه زمینه ها.
مشاور ارشد بازاریابی اینترنتی، اریک سورنوسو می گوید: “هنگامی که شما در سایت خود تغییراتی را انجام می دهید، در معرض Google crawlers برای کشف این تغییرات، و ایجاد تغییرات در فهرست جستجوی کلی قرار می گیرید. و گاهی اوقات، چند دفعه Crawl لازم است تا تغییرات شما در نتایج جستجوی گوگل نمایان شود، به ویژه برای صفحات حذف شده.”
مسئله رایج دیگر برای حل و فصل، رفع مشکلات Crawlers و Robots.txt است. این همچنین شامل نقشه سایت، .htaccess، فایل های Web.config و سایر اجزای معماری وب سایت و ساختار پیوند آن می شود. اغلب اوقات پس از حل مسائل، تاثیر نتایج را نسبتا سریع خواهید دید، اما نه همیشه. به عنوان مثال، اگر شما چند لینک را در یک نقشه سایت به روز کنید، ممکن است نتایج در عرض یک هفته ببینید؛ با این حال، اگر پیوندهای متعددی را به روز کنید، ممکن است چند هفته طول بکشد. همچنین، سایت های قدیمی تر تمایل به بروز رسانی سریعتر دارند، به ویژه هنگامی که لینک های ورودی بیشتری نسبت به سایت های جدیدتر با لینک های کمتر دارند.
برای ترافیک و رتبه بندی وب سایت شما فاکتورهای دیگری شامل طراحی سایت شما، سیستم مدیریت محتوا CMS و ساختار URL اهمیت دارند. که همه آنها نکات نگران کننده ایی هستند زیرا می توانند رتبه بندی صفحات شما را پایین بکشند. شما می بایست مطمئن شوید که معماری سایت شما و ساختار URL بهینه سازی مناسب برای رتبه بندی بالا را پشتیبانی می کند. این همچنین شامل انتخاب CMS مناسب که با موتور جستجوگر سازگار است و قابلیت های SEO ی را بیشتری را ارائه می دهد نیز می شود.
انتخاب طراحی Responsive مناسب برای بهینه سازی تلفن همراه بسیار مهم است، زیرا بیش از نیمی از جستجوهای اینترنتی با دستگاه های تلفن همراه انجام می شود؛ بنابراین، شما باید اطمینان حاصل کنید که نیازهای بهینه سازی موبایل و دسکتاپ برآورده شده است. علاوه بر این، بیش از 90 درصد از کاربران اینترنت می گویند از صفحه نمایش دستگاه های متعدد استفاده می کنند. با داشتن یک طراحی Responsive، بدون توجه به اندازه صفحه نمایش شما اطمینان حاصل می کنید که وب سایت شما به درستی روی تمام دستگاه ها کار می کند. طراحی Responsive برای سئو بسیار مناسب است زیرا به شما اجازه می دهد که فواید SEO را که قبلا در صفحات دسکتاپ توسعه داده اید، برای ارتقاء رتبه بندی در تلفن همراه نیز استفاده کنید.
شما همچنین باید در سایر حوزه ها که نیازمند تغییر هستند مانند فایل های بزرگ CSS و جاوا اسکریپت که با فایل های خارجی مرتبط هستند، تمرکز کنید. با این حال، هنگامی که همه این مسائل حل و فصل می شوند و سایت شما از لحاظ ساختاری صحیح است، متوجه خواهید شد که رشد رتبه بندی به آرامی اما ثابت است.
اغلب، تحلیل رقبا دست کم گرفته می شود. شما می توانید با تجزیه و تحلیل رقبای خود چیزهای زیادی یاد بگیرید، به خصوص اگر آنها در نتایج جستجو تسلط دارند. شما نمی توانید اسرار آنها را سرقت کنید، بلکه ابزارهای ارزشمندی را یاد بگیرید که بتوانند به استراتژی سئوی شما کمک کنند تا رتبه بندی شما را سریع تر بالا ببرند. مانند کلمات کلیدی، شناسایی الگوها و اجرای شیوه های جدید که باید آن ها را امتحان کنید. تجزیه و تحلیل رقبای خود نیز به شما کمک خواهد کرد که کلمات کلیدی بهتر، مرتبط با صنعت خود را هدف قرار دهید. این روند طول می کشد و می تواند نقش موثری در SEO داشته باشد.

طبق Kapost، افرادی که یک استراتژی بازاریابی محتوا دارند نسبتا با افزایش 8 درصدی در ترافیک وب سایت مواجه می شود. در بیشتر موارد، ما شاهد افزایش بسیار بیشتری در ترافیک هستیم. همه ما می دانیم که تولید محتوای با کیفیت و مرتبط بر نتایج جستجوگرها پادشاهی می کند. بنابراین، شما باید زمان زیادی را صرف ایجاد یک استراتژی محتوا و اجرای آن به طور موثر داشته باشید.
اگر وب سایت شما حاوی مطالب مرتبط و با کیفیت نمی باشد، شما در مقابل خود یک مانع دارید یعنی باید محتوای وب سایت خود را اصلاح کنید. سپس، در ایجاد محتوای اضافی برای استراتژی خود تمرکز کنید. با این کار شما هیچ گاه نتیجه فوری نمی گیرید، بلکه چند ماه طول می کشد تا نتایج کامل را مشاهده کنید، اما زمانی که نتایج به دست می آید، آنها بلند مدت خواهند بود.
اگر انتظار دارید که نتایج کمی سریعتر مشاهده شود، بهینه سازی On-page را بررسی کنید. با ایجاد تنظیمات متا، تگ ها، سرصفحه، متن لینک ها، عناوین، شرح، و تگ های ALT، شما اغلب نتایج را در عرض چند روز خواهید دید. این موارد اولین چیزی هایی هستند که به سئو اطلاق می شود. این کار را سریع انجام دهید، و این می تواند زمان نتیجه گیری شما از سئو را کاهش دهد.
مشاهده نتایج بهینه سازی Off-Page به زمان بیشتری نیاز دارد. شما نیاز دارید تا پیوند هایی با سایت ها قدرتمند ایجاد کنید. بنابراین، به شما کمک می کند که پورتفولیو پیوند خود را با تشویق سایر وب سایت ها به پیوند متقابل ایجاد کنید. توجه کردن به کامنت وبلاگ، دایرکتوری های با کیفیت و وبلاگ نویسی مهمانان، و به اشتراک گذاری در رسانه های اجتماعی برای بهبود بهینه سازی خارج صفحه کمک می کند. فقط مطمئن شوید که شما به عنوان اسپم شناخته نشده و یا از سوی موتورهای جستجو مجازات نشوید.
ساخت لینک یک چالش بسیار وقت گیر است که می تواند کمی پیچیده شود. با این حال، این یک جزء ضروری برای الگوریتم های گوگل است. زمانی که ساختمان لینک ایجاد می کنید، از تاکتیک کلاه سیاه استفاده نکنید، زیرا جریمه گوگل یک اشتباه پرهزینه برای جبران است. بهترین راه پیوند ساختن این است که به طور منظم محتوای با کیفیت و جذاب را توسعه دهید. برای برداشت حداکثری از وقت و تلاش خود، روشهای دیگری را برای بهره بردن از محتوا دنبال کنید، که به شما فرصت بیشتری برای تمرکز بر روی زمینه های دیگر داده و موفقیت های SEO شما را بیشتر می کند.
انتخاب یک شرکت حرفه ای خدمات سئو می تواند در موفقیت سایت سئو شده بسیار تاثیرگذار باشد. مهم ترین ویژگی یک شرکت سئوکار، داشتن تجربه و سابقه اثبات شده است. با بررسی نمونه کارها و نتایج واقعی از میزان بازدید وب سایت ها، می توانید نسبت به تجربه و دانش شرکت، اطمینان حاصل کنید. یک تیم حرفه ای سئو باید در تمام زمینه های سئو، تبحر کافی داشته باشد. یک سئوکار حرفه ای باید در تمام حوزه های سئو داخلی، سئو خارجی و سئو فنی تمرکز و دانش کافی داشته باشد، تا موفقیت بیشتری در سئو به دست آورید. آشنایی با ابزارهای پیشرفته تحلیلی نیز به سئو کار کمک می کنند تا بتواند استراتژی های خود را به درستی پیاده سازی کرده و در برخی از موارد با تغییر استراتژی، نتایج بهتری را کسب کند.
برای سفارش سئو، چند نکته کلیدی را در نظر بگیرید. اولین نکته تعیین هدف است. شما باید هدف خود را از دریافت خدمات سئو مشخص کنید، این هدف می تواند افزایش ترافیک ارگانیک، بهبود رتبه توسط کلمات کلیدی، افزایش فروش و یا جذب مشتریان جدید باشد. زمانی که هدف را مشخص می کنید، سئوکار می تواند استراتژی های مشخصی را برای سئو در نظر بگیرد.
نکته بعدی در نظر گرفتن سئو کلاه سفید است. با توجه به اینکه روش های غیر اخلاقی و کلاه سیاه باعث می شوند تا وب سایت توسط گوگل جریمه شود، باید به طور مشخص تعیین شود که خدمات سئو کاملاً از روش های قانونی اجرا می شود.
دریافت خدمات پشتیبانی و گزارش دهی نیز از دیگر مواردی است که باید در زمان ثبت سفارش سئو سایت در نظر بگیرید. پس از مشخص کردن پارامترها، اینک در خصوص قیمت باید آن را کاملا شفاف سازی کنید.
از دیگر خدماتی که شرکت سئو انجام می دهد، تبلیغات است. تبلیغات می تواند یک اثربخشی مثبت در ارتقاء وب سایت شما داشته باشد. یک شرکت سئو حرفه ای با توجه به تجربه و سابقه کسب کرده، با تمرکز بر روی کلمات کلیدی، می تواند نرخ کلیک و نرخ تبدیل را به طور قابل توجهی از طریق تبلیغات های مختلف افزایش دهد. سپردن تبلیغات به شرکت های سئو، کمک می کند تا در زمان و تمرکز خود در کسب و کار صرفه جویی داشته باشند. همه چیز را به یک شرکت سئو بسپارید تا شرکت با مدیریت تبلیغات گسترده، از راه اندازی کمپین تا تحلیل و بررسی را به طور حرفه ای انجام دهد.
تبلیغات در گوگل شاخه ای از تبلیغات است که می تواند در افزایش فروش آنلاین تاثیر خوبی بگذارد. شرکت سئو برای تبلیغات در گوگل استراتژی های مختلفی را ارائه می دهد که می توان به تحقیق کلمه کلیدی، بهینه سازی صفحه فرود، آنالیز داده ها و تست A/B اشاره کرد.
یک شرکت با تجربه با در نظر گرفتن تحلیل های دقیق، نسبت به کسب و کار و صفحه وب سایت، می تواند هزینه ها را کنترل و مدیریت کرده و از اتلاف بودجه جلوگیری کند. قطعاً هماهنگی بین سئو و تبلیغات کمک می کند تا نرخ تبدیل به طور قابل توجهی افزایش پیدا کند. یک شرکت حرفه ای با ارائه مشاوره سئو، ابتدا مسائل مربوط به سئو را بررسی کرده، سپس با بهینه سازی سئو، انواع تبلیغات را به شما پیشنهاد می دهد.
تعرفه سئو سایت توسط شرکت های مختلف می تواند متفاوت باشد. اما به طور کلی بر اساس چند فاکتور قیمت گذاری تعیین می شود.
اگر علاقمند هستید تا طراحی سایت و سئو را به تنهایی انجام دهید، آموزش سئو می تواند بسیار کمک کننده باشد. در آموزش سئو روش های مختلفی را برای بهینه سازی وب سایت فرا می گیرید. با انواع سئو داخلی، سئو خارجی و سئو فنی آشنا می شوید و در بخش های تحقیق کلمه کلیدی، تولید محتوا، لینک سازی، تحلیل ها و بررسی ها، نکات بسیار مهمی را یاد خواهید گرفت. آشنایی با ابزارها نیز از دیگر بخش های مهمی است که می تواند در سئو کردن سایت بسیار مفید واقع شود. شرکت های ارائه دهنده خدمات سئو با برگزاری دوره های کوتاه و فشرده می توانند نکات کلیدی و اصلی را به شما آموزش دهند.
متاسفانه هیچ پاسخ قطعی برای اینکه در چه مدت اقدامات بهبود SEO نتیجه می دهد وجود ندارد. به این دلیل که هیچ کس کنترل موتورهای جستجو و الزامات همیشه در حال تغییر آن در دست ندارد. به علاوه، هر سایت متفاوت است. شما به سادگی نمی توانید در ساعت ها، روزها، هفته ها یا ماه ها اندازه گیری کنید که SEO چه مدت طول خواهد کشید و همچنین نمی توانید ساعت های کاری را که باید بر روی سئو صرف می شود را اندازهگیری کنید.
هیچ راه سریع برای بهبود رتبه بندی وب سایت وجود ندارد. شما باید مقدار قابل توجهی از وقت خود را بر روی استراتژی SEO خود را صرف کنید، اما این تلاش به آرامی، اما قطعا نتیجه خواهد داد. مانند لاک پشت و خرگوش، استقامت برتری می آورد، فقط برای رسیدن به هدف خود، مدامت در بهبود را حفظ کنید.
شرکت دارکوب با چندین سال تجربه موفق در حوزه سئو، نمونه کارهای موفق و مشتریان راضی یکی از گزینه های ایده آل برای دریافت خدمات سئو است. تیم حرفه ای دارکوب با استراتژی های شفاف، توجه به تکنیک های استاندارد و تخصص در زمینه های مختلف سئو، موفقیت شما را در فضای آنلاین تضمین می کند.