مراحل طراحی سایت فروشگاهی حرفه ای

نوشته شده توسط طراح سایت بربروشان

این روز ها کاربران اینترنت بیشتر از قبل هستند . فضای مجازی تبدیل به یک بستر برای کسب و کار شده است . بخصوص در سال های اخیر در ایران کسب و کار های آنلاین متداول شده اند . منظور از کسب و کار آنلاین آن دسته از مشاغلی می باشد که بستر فعالیتشان اینترنت و فضای مجازی می باشد البته اغلب مشاغلی که در سطح شهر موجود هستند امروزه در فضای مجازی نیز فعالیت می کنند . یکی از کسب و کار های آنلاین و اینترنتی که امروزه کاربران بسیاری را به سمت خود جلب نموده است ؛ فروشگاه های آنلاین هستند . در فضای اینترنت فروشگاه های متعددی ایجاد شده اند که کاربران می توانند هر آنچه که می خواهند از این فروشگاه ها خریداری کنند . سایت های فروشگاهی به وجود آمده مزیت های بسیاری دارند :

صرفه جویی در وقت ؛ وقتی شما از یک سایت فروشگاهی خرید می کنید در واقع دیگر لازم نیست به سطح شهر بروید و در ترافیک و دوری مسیر وقت خود را هدر دهید .

امکان مقایسه ؛ با مراجعه به فروشگاه های آنلاین می توانید تمام محصولات مشابه را  با یکدیگر از هر لحاظ مقایسه کنید و بهترین انتخاب را داشته باشید .

تنوع محصولات ؛ این روز ها هر شخصی به دنبال وسیله ای باشد ، ابتدا در موتور های جست و جو به دنبال آن می گردد . تعداد فروشگاه های آنلاین رو به افزایش است به همین دلیل محصولات نیز تنوع دارند .

با خبر شدن از تخفیفات : اغلب فروشگاه های آنلاین به صورت ارسال ایمیل ، کاربران خود را از تخفیفات با خبر می کنند . همچنین این فروشگاه ها برای جذب مشتری بیشتر به صورت دوره ای تخفیفات متعددی برای محصولات خود قرار می دهند .

طراحی سایت فروشگاهی حرفه ای

اگر شما نیز در نظر دارید یک استارت آپ حرفه ای داشته باشید بهتر است این مقاله را تا انتها دنبال نمایید . برای راه اندازی فروشگاه آنلاین باید خلاقیت داشت . وقتی نوآور باشید به طور حتم در هر شغلی که باشید موفق خواهید بود . قدم بعدی انتخاب یک شرکت حرفه ای برای طراحی سایت می باشد . خوشبختانه شرکت طراحی سایت دارکوب در سال های اخیر توانسته است بهترین خدمات را به مشتریان خود ارائه دهد .

از قبل برای فروش خود برنامه داشته باشید . برنامه ریزی اصولی در ارتباط با مشتری ها ، میزان سود و … برای قدم گذاشتن در این راه بسیار موثر خواهد بود . بهتر است قبل از هر چیزی ، پیرامون کسب و کاری که می خواهید راه اندازی نمایید تحقیقات گسترده داشته باشید . در موتورهای جست و جو عرصه کاری خود را جست و نمایید و رقبا را از قبل شناسایی نمایید تا بتوانید قبل از شروع کار استراتژی مناسبی را پیاده سازی کنید .

مراحل طراحی سایت فروشگاهی حرفه ای

نیازی نیست در ابتدای کار به صورت گسترده کار کنید همین که در فروش چند محصول محتوای مناسبی را ارائه کنید کافیست. باید سعی کنید در محصولاتی که می خواهید ارائه دهید رتبه های خوبی در موتور جست و جو را کسب نمایید .

برای راه اندازی سایت نیاز به نام دامنه دارید تا کاربران بتوانند با استفاده از آن سایتتان را بیابند . نام دامنه در اصل هویت شما می باشد باید به نحوی انتخاب کنید که از یاد کاربران نرود . این نام بعد ها تبدیل به برند می شود و کاربران شما را با آن شناسایی می کنند .

دریافت مجوز های لازم برای راه اندازی کسب و کار ؛ برای آنکه فروشگاه آنلاین داشته باشید باید تمام مجوز های لازم را از مراجع مربوطه دریافت کنید . مجوز ها به مخاطبان حس اعتماد می دهد . همچنین اگر مجوز های لازم را نداشته باشید بعد ها کسب و کار شما توسط مراجع قضایی منحل می گردد .

بعد از آنکه شرکت مناسبی برای طراحی سایت انتخاب نمودید کافیست جلسات متعددی را با آنها داشته باشید . تمام آنچه که می خواهید را بازگو نمایید به طور حتم شرکت مذکور مشاورانی در این زمینه دارد که شما را راهنمایی نماید . برنامه و نقشه راه را در اختیار طراح سایت قرار دهید .

اطلاعات لازم که طراح در ارتباط با کسب و کار شما در ابتدای طراحی لازم دارد را در اختیارش قرار دهید ؛ مانند لگوی و علامت تجاری و …

در قدم بعدی باید یک پلتفرم برای سایت انتخاب کنید ؛ پلتفرم تجارت الکترونیک تمام ملزومات یک سایت فروشگاهی را شامل می شود و شما می توانید با استفاده از آن سایت خود را مدیریت نمایید . پلتفرم های متعددی برای فروشگاه های آنلاین به وجود آمده اند به طوری که برای انتخاب آنها نباید دقت و وسواس زیاد به خرج داد زیرا فقط باعث سردرگمی می شود .سیستم مدیریت محتوا باعث می شود که به آسانی بتوانید محتوای سایت را مدیریت کنید . در اینجا چند نمونه از پلتفرم ها پر استفاده را ذکر می کنیم :

  • WordPress : یکی از پر استفاده ترین سیستم های مدیریت محتوا که امکانات بسیاری دارد و می توان بر روی آن افزونه های متعددی نصب نمود . همچنین این CMS  رایگان بوده و از زبان فارسی پشتیبانی می کند . محیط وردپرس به نحوی است که هر شخصی با اندکی آموزش می تواند با آن سایت خود را مدیریت نماید .
  • Woocommerce : یک پلتفرم متن باز که بر پایه وردپرس می باشد . این فروشگاه ساز طرفداران زیادی دارد .
  •  Magento
  • OpenCart
  • Bigcommerce
  • Shopify
  • Prestashop

سیستم های گفته شده تنها تعدادی از پلتفرم های فروشگاه ساز می باشند که طرفدار زیادی دارند . برخی از این CMS ها رایگان هستند و برخی دیگر نیمه رایگان . فروشگاه ساز های دیگری نیز وجود دارند که کمتر استفاده می شوند . برای انتخاب هر یک از آنها باید با طراح سایت خود مشاوره کنید تا بر اساس نوع سایت و خدماتی که می خواهید ارائه دهید بهترین انتخاب را داشته باشید .

برای انتخاب قالب و تم سایت باید دقت کرد زیرا بهتر است بعد از راه اندازی سایت تا مدت ها قالب و تم رنگی سایت را تغییر ندهید در اصل می توان گفت قالب سایت درصدی از هویت برند شما است . بسته به نوع محصولات و مخاطبانی که در آینده خواهید داشت از رنگ های خاصی استفاده نمایید .

اقدام مهمی که باید انجام دهید جلب اعتماد مخاطب می باشد . در ایران این کار با دریافت Enamad یا نماد اعتماد صورت می گیرد . این نماد در سایت شما قرار می گیرد . و می توانید به راحتی درگاه های بانکی برای خرید مشتریان داشته باشید . دریافت نماد اعتماد کمی دشوار است و پس هر چه زودتر برای دریافت آن اقدام نمایید .

اخرین کار و می توان گفت مهمترین کار ؛ تولید محتوا می باشد . بسیاری از سایت هایی فروشگاهی که امروزه تبدیل به برند محبوب شده اند محتوای مفید و قابل استفاده تولید کرده اند . در تولید محتوا باید استراتژی داشته باشید .

محتوای ناب باید برای مخاطب مفید باشد . کامل بود و طولانی بودن محتوا برای هیچ کاربری جذاب نیست مگر آنکه مفید و کاربردی باشد . وقتی کالایی را برای فروش در سایت قرار می گیرد باید تمامی اطلاعات فنی آن ذکر شود اطلاعاتی پیرامون طرز استفاده ، موارد استفاده و … . بسیاری از کاربران فقط برای خواندن این محتوا از سایت ها بازدید می کنند که این کار به نفع آن سایت می باشد .

همچنین می توانید برای درج محتوا از پشتیبان استفاده کنید . اینکار کمی هزینه های شما را افزایش می دهد اما برای درج و تولید و به روز رسانی محتوا بهتر است در ابتدای کار از پشتیبان کمک بگیرید .

مراحل طراحی سایت فروشگاهی حرفه ای

بعد از همه کارها و تحویل گرفتن سایت نوبت به سئو وب سایت می رسد وقتی سایتی راه اندازی می شود باید با اطلاع رسانی و تبلیغات از وجود خود به کاربران خبر بدهد با استفاده از سئو هم وب سایت بهینه می شود و هم تبلیغاتی برای سایت صورت می گیرد . وقتی یک سایت بهینه باشد موتور های جست و جو آن را در ابتدا لیست نتایج خود نمایش می دهند .

تمام این اتفاقات هم پیرامون تولید محتوای ناب صورت می گیرد . پس باید تمرکز خود را روی تولید محتوا و سئو سایت بگذارید . به غیر از این کارها می توانید تبلیغات گسترده نیز انجام دهید . همچنین از شیوه های بازاریابی استفاده نمایید که یکی از آنها برگزاری تخفیفات دوره ای و گروهی است برای این کار در اعیاد و مناسبت های مختلف می توانید بر روی برخی از محصولات تخفیفات ویژه قرار دهید . در ابتدای کار به دلیل مشتری کم و هزینه های جانبی شاید سود زیادی نداشته باشید اما وقتی مشتری های زیادی جذب کنید کسب و کارتان رونق پیدا می کند .

جمع بندی

در این مقاله با مراحل طراحی سایت آشنا شدید این مراحل تنها قسمتی از مراحل طراحی سایت فروشگاهی می باشد قسمت مهم کار بسته به طراح است . پس باید در انتخاب طراح دقت کنید . شما می توانید با مراجعه به شرکت طراحی سایت دارکوب در این زمینه ها مشاوره کنید . طراحان ما آماده پاسخگویی به هر گونه سوال در ارتباط با سایت های فروشگاهی هستند .

در فروشگاه های آنلاین به درج و تولید محتوا باید دقت کنید . همانطور که گفته شد محتوای مفید کاربر جذب می کند . وقتی محتوای کامل و کاربردی باشد بدون شک کاربران آن را به اشتراک می گذارند و به تعداد مخاطبان شما افزوده می شود .

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته