
ارز دیجیتال یکی از پر تحول ترین موضوعات در دنیا به شمار می آید. ارز دیجیتال در پرداخت ها، انتقال وجه و مدیریت دارایی ها توانسته تغییرات قابل توجهی را ایجاد کند. ارزهای دیجیتال از جمله بیت کوین که از معروف ترین ارزهای دیجیتال به شمار می آید، به دلیل ویژگی های منحصر به فرد توجه زیادی را به خود جلب کرده است.
با توجه به محبوبیت ارز دیجیتال، رقابت در این حوزه بسیار بیشتر شده است و صرافی های ارزهای دیجیتال بیشتری در حال راه اندازی هستند. یک صرافی ارز دیجیتال برای رقابت باید جذب کاربر و حجم معاملات را افزایش دهد. صرافی ها برای اینکه بتوانند کاربران جدید بیشتری را جذب کنند باید با استفاده از تبلیغات صرافی ارز دیجیتال خدمات و ویژگی های خود را بهبود ببخشند، هزینه های معاملاتی را کاهش دهند و از ارزهای دیجیتال جدید و مختلف پشتیبانی کنند.
لیست مطالب
یکی از دلایلی که کمپین های بازاریابی موفق نمی شوند، این است که تبلیغات را برای مخاطب هدف انجام نمی دهند. با شناخت بازار و تحلیل هدف می توانید تبلیغات خود را در حوزه صرافی ارز دیجیتال موفق تر انجام دهید.
قطعاً برای ایجاد یک استراتژی تبلیغاتی، درک مخاطب هدف بسیار مهم خواهد بود. با تعیین مخاطب هدف می توانید پیام های بازاریابی را مرتبط با کاربران ایجاد کنید.
گروه های مختلفی از کاربران هستند که به خدمات صرافی های ارز دیجیتال نیاز دارند. هر یک از آنها به دلیل نوع هدف و فعالیتی که دارند، نیازها و دغدغه های مختلفی دارند که در ادامه بررسی خواهیم کرد.
تجزیه و تحلیل رقبا راهی است تا آنچه که رقبا انجام داده ند را بهتر درک کرده تا به بهترین شکل ممکن بازاریابی خود را ایجاد کنید.

در استراتژی بازاریابی صرافی ارزهای دیجیتال، بررسی رقبا را باید در اولویت قرار داد. با بررسی نحوه تبلیغات رقبا و تجزیه و تحلیل نقاط قوت و ضعف خود می توانید استراتژی موفق تری داشته باشید. صرافی های رقبا را می توانید بر اساس معیارهای مختلفی بررسی کنید. حجم میزان تراکنش، کارمزد پایین، امنیت بالا و ایجاد یک پلتفرم کاربر پسند از جمله ویژگی هایی هستند که می توانند در موفقیت یک صرافی تاثیرگذار باشند.
موقعیت های تبلیغاتی صرافی های ارزهای دیجیتال می تواند به صورت آنلاین و آفلاین باشد. تبلیغات آنلاین بیشتر در شبکه های اجتماعی، گوگل و وب سایت ها انجام می شود. با استفاده از پلتفرم های اجتماعی و در نظر گرفتن استراتژی های تبلیغاتی از جمله تبلیغات پولی، تبلیغات بنری، ویدیویی، همکاری با اینفلوئنسرها، تبلیغات گسترده ای را انجام می دهند.
همچنین در وب سایت ها با ایجاد یک بازاریابی محتوایی که می تواند شامل پادکست، وبلاگ و ویدیو با موضوع آموزش یا تعامل باشد، بازاریابی محتوایی خود را گسترش می دهند. استفاده از خدمات گوگل از جمله گوگل ادز نیز برای تبلیغات یکی از استراتژی های رقبا برای تبلیغات به شمار می آید. بیشتر اهداف رقبا برای تبلیغات، افزایش آگاهی از برند، ایجاد اعتبار و اعتماد، ارائه پیشنهادات ویژه از جمله دریافت کارمزد پایین است.
هر یک از رقبا برای تبلیغات و بازاریابی دارای نقاط قوت و ضعفی هستند که با بررسی و تحلیل آنها می توانید استراتژی بازاریابی خود را بهبود ببخشید. از نقاط قوت در بازاریابی صرافی های ارزهای دیجیتال می توان به موارد زیر اشاره کرد.
از نقاط ضعف صرافی های ارزهای دیجیتال در حوزه تبلیغات می توان به موارد زیر اشاره کرد.
استراتژی های تبلیغات آنلاین موثری وجود دارد که هر یک با توجه به هدف شما می توانند یک رویکرد مثبت و قابل توجهی را ارائه دهند. در ادامه مهمترین نوع تبلیغات آنلاین را برای صرافی های ارز دیجیتال را مرور خواهیم کرد.

یکی از موثرترین روش های تبلیغات صرافی، تبلیغات از طریق موتور جستجو است. می توانید دو استراتژی بهینه سازی موتور جستجو و بازاریابی موتور جستجو را انتخاب کنید. اگر می خواهید در بازاریابی سئو موفق شوید باید یک محتوای با کیفیت، مرتبط، همراه با کلمات کلیدی مناسب را ایجاد کنید. توجه به ساختار و طراحی وب سایت ارز دیجیتال از جمله سرعت بارگذاری، بهینه سازی تصاویر، لینک های داخلی و خارجی، نکاتی هستند که در تبلیغات برای بهینه سازی موتور جستجو باید در نظر گرفت.
در بازاریابی موتور جستجو نتیجه سریع تری را دریافت می کنید. یکی از ابزارهای مهم برای بازاریابی موتورهای جستجو گوگل ادز است. این سرویس تبلیغاتی به شما کمک می کند تا از طریق کلمات کلیدی خاص بتوانید در نتایج جستجو تبلیغ خود را هدفمند انجام دهید. تنها زمانی هزینه را برای تبلیغات پرداخت می کنید که کلیک بر روی تبلیغ انجام شود.
از تفاوت های SEO وSEM می توان به پرداخت هزینه مستقیم، دریافت نتایج کوتاه مدت و فوری، تاثیرگذاری کوتاه مدت در SEM اشاره کرد. از مزیت های بازاریابی SEO نیز می توان به پرداخت به صورت غیر مستقیم، دریافت نتیجه تدریجی و تاثیرگذاری بلند مدت اشاره کرد. توصیه می شود برای یک تبلیغ بهینه هر دو استراتژی را در کنار یکدیگر استفاده کنید تا در بلند مدت بتوانید رتبه بالاتری را در نتایج جستجو به دست آورید.
یکی از روش های جذب کاربر برای صرافی های ارز دیجیتال، تبلیغات از طریق شبکه های اجتماعی است. به ویژه در اینستاگرام و یوتیوب می توان از طریق ویدیوهای جذاب تاثیر زیادی را در جذب مشتریان جدید و حفظ مشتریان فعلی داشته باشید. از طریق شبکه های اجتماعی می توانید دو مسیر همکاری با اینفلوئنسرها و یا فعالیت به صورت مستقیم در پلتفرم مورد علاقه خود را انتخاب کنید. برای انتخاب اینفلوئنسر بهتر است کسانی را انتخاب کنید که در حوزه مالی تخصص و تجربه کافی را دارند.
گرچه دنبال کننده کمتری دارند، اما به دلیل مرتبط بودن با نوع فعالیت شما می توانند تاثیرگذاری بیشتری داشته باشند. اما اگر می خواهید تبلیغات را به طور مستقیم پیاده سازی کنید، خلاقیت را در اولویت قرار دهید. با استفاده از محتوای ترکیبی که می تواند یک محتوای تعاملی، چالشی و آموزشی باشد کاربران را برای دنبال کردن صرافی ترغیب کنید.
بازاریابی در شبکه های اجتماعی را می توانید به صورت محتوا از کانال های مختلف از جمله اینستاگرام و یوتیوب برای جذب کاربران انجام دهید. محتوا می تواند ویدیو، پادکست، اینفوگرافیک، وبلاگ باشد. اگر می خواهید در تولید محتوا نسبت به سایر رقبا متمایز باشید باید محتوای ارزشمند را متناسب با نیاز کاربر ایجاد کنید.
می توانید برای افزایش آگاهی از برند صرافی، ایمیل های برنامه ریزی شده را برای کاربران مختلف ارسال کنید. یکی از مهمترین مزیتی که ایمیل مارکتینگ دارد این است که از طریق ایمیل می توانید کلیک بر روی وب سایت صرافی را افزایش دهید. با قرار دادن آدرس وب سایت در ایمیل می توانید ترافیک بیشتری را به سمت سایت هدایت کنید. بیشترین هدف برای انتخاب ایمیل مارکتینگ، افزایش آگاهی از برند است.
از دیگر استراتژی ها برای تبلیغات صرافی، اینفلوئنسر مارکتینگ است. اینفلوئنسرها طرفداران قابل توجهی در پلتفرم های مختلف دارند و می توانند در معرفی صرافی تاثیرگذار باشند. برای همکاری با اینفلوئنسرها متناسب با اهدافی که برای تبلیغات دارید، می توانید تبلیغات مختلفی از جمله تبلیغات پولی، وابسته، دادن هدیه یا ترکیبی را انجام دهید. اینفلوئنسرها می توانند آگاهی از برند را به خوبی افزایش داده و کاربران بیشتری را جذب کنند.
ایردراپ که به معنای ارائه توکن و ارز دیجیتال رایگان به مشارکت کنندگان است، می تواند یک روش تبلیغ برای صرافی باشد. این تکنیک بازاریابی برای قدردانی از کاربرانی است که خدمات خود را از صرافی دریافت کرده اند. یکی دیگر از کاربردهای ایردراپ ارزهای دیجیتال این است که برای توسعه یک پروژه بلاکچین راه موثری برای جلب توجه و درگیر کردن کاربران است. به طور مثال همستر گرچه یک پروژه سرگرمی بود اما یک ایردراپ محسوب می شد.

ویدیو مارکتینگ یا تبلیغات ویدیویی یکی از مسیرهای جذاب برای تبلیغات صرافی ارز دیجیتال است. می توانید از پلتفرم های داخلی و خارجی برای پخش ویدیو استفاده کنید. برای تبلیغات ویدیویی باید اهداف تبلیغات را مشخص و یک تبلیغ با کیفیت را انجام دهید. تبلیغ ویدیویی می تواند یک فیلم کوتاه، انیمیشن یا تیزر با محتوای چالش، ایجاد تعامل یا آموزش باشد. با در نظر گرفتن عناوین و متن جذاب، یکی از راه های آسان برای تبلیغ صرافی است.
تبلیغات کلیکی یا تبلیغات بنری تبلیغاتی هستند که در سایت ها اجرا می شوند. بهتر است سایت هایی که مخاطبان گسترده ای دارند را برای تبلیغات بنری انتخاب کنید. می توانید تبلیغات بنری را برای گوگل انجام دهید. از مهمترین مزیت تبلیغات بنری گوگل این است که تبلیغات شما در اپلیکیشن ها و سایت هایی نمایش داده می شوند که با موضوع تبلیغ شما مرتبط هستند.
در نتیجه امکان دریافت کلیک بیشتر وجود دارد. با توجه به اینکه برای هر کلیک، مبلغ در نظر گرفته می شود، جزو تبلیغات مقرون به صرفه به شمار می آید. نکته مهم برای تبلیغات بنری این است که باید از ویدیوی کوتاه و با کیفیت استفاده شود. در نظر گرفتن رنگ بندی، عنوان، تصویر پس زمینه و متن از دیگر جزئیاتی هستند که در تبلیغات بنری باید به آنها توجه کرد.
تیم های بازاریابی برای موفقیت در کمپین های تبلیغاتی باید به طور مداوم عملکرد خود را بهینه سازی و تقویت کنند. دسترسی به نتایج مطلوب امکان پذیر نیست، مگر اینکه داده ها را به درستی جمع آوری و تجزیه و تحلیل کنید.
جمع آوری و تجزیه تحلیل داده ها می تواند بینش تیم بازاریابی را برای توسعه استراتژی تبلیغات افزایش دهد. داده ها کمک می کنند تا بر اساس رفتار کاربر، تبلیغات در مسیر درست به صورت هوشمندانه انجام شود. اگر می خواهید از داده ها به طور موثر استفاده کنید. ابتدا باید اهداف کمپین تبلیغات را مشخص کنید. سپس با تعیین شاخصه های کلیدی که می تواند نرخ کلیک، نرخ تبدیل یا نرخ باز شدن ایمیل باشد، موفقیت کمپین تبلیغاتی را افزایش دهید.
یکی از بهترین راهکارها برای بهینه سازی کمپین های بازاریابی تست A/B است. با ایجاد دو نسخه متفاوت از یک موضوع که می تواند ایمیل، فراخوان و یا تصویر باشد، با انتشار تبلیغ درک خواهید کرد که کدام نسخه می تواند عملکرد بهتری داشته باشد.
اگر برای صرافی ارز دیجیتال قصد تبلیغ را دارید، باید یک استراتژی دقیق و هدفمند را دنبال کنید. جذب کاربر و افزایش فعالیت دو هدف مهم و اصلی برای تبلیغات است. بسترهای مختلفی برای انجام تبلیغات وجود دارد که شبکه های اجتماعی در حال حاضر جزو محبوب ترین بسترها برای تبلیغات است و اینستاگرام و توییتر نیز با توجه به اینکه کاربران فعال بیشتری دارند، برای تبلیغات گزینه های بهتری هستند.
بهره گیری از محتوای ویدیویی و آموزشی، استفاده از بازاریابی ایمیلی، تبلیغات توسط اینفلوئنسرها، استفاده از بازاریابی پولی، از جمله روش های تبلیغات تاثیرگذار در حوزه صرافی های ارزهای دیجیتال هستند. نکته مهم این است که در تمام تبلیغاتی که انجام می دهید، دعوت به اقدام را فراموش نکنید. شما می توانید از کاربر بخواهید با مشاهده تبلیغ، اقدامی را انجام دهد. این اقدام می تواند با هدف مطالعه بیشتر، شروع همکاری، ایجاد تعامل، معرفی خدمات و سایر موارد باشد. با انجام این اقدامات می توانید کاربران بیشتری را جذب کنید.
شرکت دارکوب در حوزه بازاریابی و تبلیغات اینترنتی استراتژی های مختلفی را ارائه می دهد. تبلیغات در شبکه های اجتماعی، تبلیغات در سایت های پربازدید، بازاریابی محتوایی و تبلیغات کلیکی تنها بخشی از فعالیت گسترده تیم حرفه ای دارکوب در حوزه تبلیغات است. با توجه به حوزه کاری و اهدافی که در نظر گرفته اید، می توانید انواع خدمات بازاریابی اینترنتی را با کمترین هزینه اما تاثیرگذاری بالا دریافت کنید.