برای سئو وب سایت های خبری باید به الزامات خاصی توجه کند. درآمد ناشران آنلاین مثل روزنامه ها به بازدید صفحات متکی است. در حالی که نباید تنها نمایش صفحات معیار سنجش عملکرد باشد (میزان نرخ پرش bounce rate و زمان بازدید سایت بیشتر نشانگر رفتار کاربر است)، نمایش صفحات همچنان یکی از معیارهای اصلی برای تعیین هزینه و بازگشت آن است . و ترافیک طبیعی (از طریق موتورهای جستجو) یکی از منابع اصلی ترافیک و بازدید است. سئو باید یک نگرانی واقعی برای رسانه های خبری باشد چرا که بر معیشت آنها تأثیر می گذارد. این مقاله از دارکوب به ارائه ملاحظات کلیدی در مورد حسابرسی و بهینه سازی سئو برای یک وب سایت خبری تمرکز دارد.
لیست مطالب
معماری یکی از مهمترین بخش های سئو برای ارزیابی است؛ زیرا تاثیرات واقعی بر نحوه بازدید گوگل و موتورهای جستجو، تفسیر و رتبه بندی صفحات سایت دارد. این برای رسانه های خبری موضوع بسیار مهمی است زیرا:
برای حفظ بالاترین ارزش لینک، که معمولا به صفحه خانه نزدیک است، شما بایستی محتوای آرشیو را با فاصله کلیک های کمتر از صفحه اصلی سازماندهی کنید. در همان زمان، صفحات جدید نیز نیاز به دریافت پیوند دارند. برای سازماندهی معماری و توزیع صحیح لینک باید به موارد زیر توجه کنید:
صفحه بندی تأثیر واقعی بر معماری و توزیع اعتبار پیوند های شما دارد. برخی از وب سایت ها تنها صفحه بندی هایی متکی بر لینک های قبلی و بعدی در صفحه خانه دارند. استفاده از صفحه بندی عددی یک راه حل بهتر برای نزدیک نگه داشتن محتوای مسن تر به رده و طبقه صفحه اصلی است. علاوه بر این، کاربران برای دسترسی به یک محتوای خاص، به کلیک های کمتری نیاز خواهند داشت.
رسانه های خبری اغلب با حجم زیادی از صفحات مواجه هستند و به سرعت نزدیک نگه داشتن صفحات به صفحه اصلی، آن هم تنها با چند کلیک دشوار و پیچیده می شود. ایجاد یک ایندکس که به عنوان مجموعه ای از لینک ها در یک صفحه عمل می کند به شما اجازه می دهد تا حدود 100 پیوند در هر صفحه داشته باشید. به این ترتیب، شما می توانید حجم زیادی از صفحات را به صفحه اصلی نزدیک کنید. با آن شما می توانید پیوندها را بر اساس موضوع، برچسب ها یا هر طبقه بندی دیگر مرتبط کنید تا یک تجربه بهتر برای کاربران خود فراهم کنید.
با استفاده از یک Crawler سئو، می توانید دریابید که چگونه معماری شما رفتار می کند و اعتبار لینک ها چگونه است. این برای جریان محبوبیت داخلی بسیار اهمیت دارد.
برای مثال، شما می توانید توزیع عمق صفحه خود را تغییر دهید تا گروه ها صفحات استراتژیک را نزدیک به خانه قرار دهد. شما می توانید جستجوی توزیع عمق و دفعات Crawl را مقایسه کنید.
برچسب ها و دسته ها، به عنوان سیستم طبقه بندی برای مدت زمان طولانی موضوع مورد بحث بوده اند. وب سایت های بزرگ اغلب از ایجاد برچسب ها یا دسته های بیش از حد رنج می برند. آنچه شما باید از خود تان بپرسید این است:
اگر می خواهید ترافیک بیشتری دریافت کنید، اخبار گوگل برای وب سایت های خبری بسیار مفید است. برای اینکه محتوای شما در Google News وارد شود باید:
اگر شما در حال حاضر در Google News هستید اما در نتایج نمایش داده نمی شوید، چند چیز ممکن است علت آن را توضیح دهد. در حقیقت، گوگل امتیازات زیر را ارزیابی می کند:
اگر می خواهید شانس ظاهر شدن در اخبار گوگل را داشته باشید، فقط در شرایط رتبه بندی جهانی، باید به طور خاص روی محتوای تکراری متمرکز شوید. در اینجا چند نکته وجود دارد که می توانند شما را از مجازات های گوگل حفظ کنند:
رسانه های خبری باید توسط گوگل به طور مدام Crawl و فهرست شوند. عوامل متعددی در سئوی صفحه وجود دارد که می توانند بر سرعت خزیدن تاثیر بگذارد مانند سرعت سایت، عملکرد هاست یا نقشه های سایت. نقشه سایت های خبری نیاز به رعایت این قوانین دارند:
تداوم انتشار نیز بر دفعات Crawl تاثیر می گذارد. اگر Googlebot هر بار مطالب جدیدی را در وب سایت شما پیدا کند، بیشتر به وب سایت شما می رسد. از سوی دیگر، انتشار محتوای به طور منظم به معنی انتشار محتوای بی ارزش نیست. شما نمی خواهید گوگل بودجه خزنده خود را در صفحات بی فایده کند. با چک کردن سیاهه های مربوطه و خزیدن داده ها، می توانید بدانید که گوگل چه میزان بودجه خزیدن خود را صرف می کند و چه صفحاتی را بیشتر بازدید می کند.
به این موضوع فکر کنید، به عنوان یک سایت خبری، مدل کسب و کار اصلی شما بر نوشتن به موقع درباره موضوعات تمرکز دارد. در نود و نه درصد زمانی که شما در مورد موضوعات روز می نویسید، مقالات شما به ناچار طول عمر کوتاهی خواهند داشت. شما یک خیز اولیه از ترافیک را به مقاله خود خواهید دید، و در طول زمان مقاله شروع به دریافت کمتر و کمتر ترافیک می کند. این ماهیت کار در اخبار است.
به همین دلیل، شما در معرض جزر و مد شدت اخبار هستید، و به منظور اینکه به طور مداوم سطح بالایی از ترافیک را دریافت کنید، باید به طور مداوم اخبار بیشتری تولید نمایید.
اما اگر شما می توانید مدل اصلی خبری را بدون دستکاری نگه دارید و جریان های پایدار بیشتری را به وب سایت اضافه کنید چطور؟ شما می توانید محتوای همیشه سبز تولید کنید. محتوای Evergreen اشاره به محتوایی دارد که برای مدت زمان طولانی مفید و مرتبط است. برای مثال یک نمونه از یک سایت های جدید که این کار را انجام داده است Investing.com است:
با استفاده از Ahrefs’ Top Organic Pages Report می توانید ببینید که 10 صفحه برتر آنها، در بالای صفحه های Hub (Category Hub Pages) همیشه سبز (قیمت های کلا های استراتژیک، ارز و سهام) هستند. آنها سپس اخبار خود را زیر این بخش هاب ایجاد می کنند که یک تجربه قدرتمند و مناسب را ایجاد می نماید.
در حالی که سهم عادلانه خود را از ترافیک در مقالات خبرهای واقعی دریافت می کردند، آنها توانستند فرصت های همیشه سبز را برای جریان های ترافیکی سازگارو ماندگار تر ایجاد کنند.
قابلیت استفاده از تلفن همراه برای هر وب سایت در حال حاضر مهم است، اما برای سایت های خبری، حتی حیاتی است. اکثر افراد اخبار خود را در تلفن های همراه بررسی می کنند.
حداقل، سایت شما باید از طراحی واکنش گرا یا Responsive استفاده کند، که متناسب با صفحه نمایش دستگاه کاربر اندازه صفحه سایت را تنظیم می کند.
همچنین ممکن است بخواهید از صفحات سریع موبایل AMP استفاده کنید که یک از انواع تکنیک های انتشاراتی است که قالب بندی را حذف کرده و صفحات را بسیار سریع برای کاربران تلفن همراه بارگیری می کند.
AMP یک کتابخانه منبع باز است که راه ساده ای برای ایجاد صفحات وب جذاب، روان و بارگذاری بسیار سریع به اندازه یک لحظه فراهم کرده است. صفحات AMP صفحات وبی هستند که می توانید به آن ها پیوند داشته باشید و آنها را کنترل کنید.
AMP در راستای مجموعه مهارت های موجود و فریم ورک شما برای ایجاد صفحات وب ساخته می شود. AMP توسط بسیاری از سیستم عامل های مختلف پشتیبانی شده و با مرورگر های مختلف سازگار است.
اکوسیستم AMP شامل 25 میلیون دامنه، بیش از 100 ارائه دهنده فناوری و سیستم عامل های پیشرو است که در زمینه های چاپ و نشر، تبلیغات، تجارت الکترونیک، کسب و کارهای محلی و کوچک و غیره فعال هستند.
قاعده های سئو، مانند انتشار محتوای عالی و ارائه یک تجربه کاربری مطلوب، جهانی هستند. اما همه وب سایت ها با یک دستورالعمل یکسان در سئو پیش رفت نکرده و بقا حاصل نمی کنند. به ویژه وب سایت های خبری، تأکید بیشتری بر عناصر خاصی نسبت به سایر انواع سایت ها دارند. در این مقاله از دارکوب سعی کردم با مهم ترین شیوه ها که باید برای یک وب سایت خبری در نظر داشته باشید بهینه سازی وب سایت را توضیح دهم. مواردی چون معماری، اخبار گوگل، سرعت، محتوای همیشه سبز، کاربران موبایل، AMP. در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر می توانید با کارشناسان سئوی دارکوب تماس بگیرید.