الگوی طراحی سایت کسب و کار در سال 2023

نوشته شده توسط امیر سلامی

دنیای وب و اینترنت به سرعت در حال توسعه و پیشرفت می باشد و فناوری ها و تکنولوژی های گذشته امروزه دیگر کارایی اولیه خود را ندارند. بهترین ترفند ها و تکنیک های گذشته حالا دیگر منسوخ شده اند و به همین دلیل مهم است که همراه با تغییرات حرکت کنیم در غیر این صورت کسب و کار ما هم منسوخ می شود. یکی از مهم ترین تحولات، تغییرات به وجود آمده در طراحی سایت ها می باشد . طراحان باید با آخرین تغییرات در دنیای طراحی سایت آشنا شوند و در جهت آن ها حرکت کنند.

برای مشاغل و کسب و کار های آنلاین مهم ترین نکته طراحی وبسایت آن ها می باشد. اگر طراحی وب سایت آن ها قدیمی و منسوخ شده باشد به تدریج روی کسب و کارشان تاثیر منفی می گذارد. طراحی وب سایت باید سلیقه کاربر و مشتری را شامل شود که این کار تنها با اجرای آخرین روند طراحی امکان پذیر خواهد بود. در سال 2023 الگوی طراحی وب سایت تغییرات محسوسی کرده است که این تغییرات به سرعت در تمام اینترنت در حال حکم فرمانی می باشد.

در این مقاله سعی داریم تا الگوی طراحی وب سایت در سال 2023 که منجر به جذب کاربران بیشتری می شود را توضیح دهیم.

الگوی طراحی سایت کسب و کار

طراحی سایت با وردپرس

یکی از محبوب ترین روش های طراحی سایت در دنیا، همین روش کار با CMS وردپرس است. با توجه به این که دسترسی راحتی دارد و کار با آن بسیار ساده است، افراد ترجیح می دهند که سایت های خود را به این شکل بسازند. در ساخت سایت با وردپرس اصلا نیازی نیست که هیچ دانشی درباره ی برنامه نویسی داشته باشید و بدون کد نویسی می توانید یک سایت با استاندارد های جهانی طراحی کنید. راه اندازی سایت با وردپرس به دلیل افزونه ها ی رایگانی که در اختیار توسعه دهندگان قرار می دهد، ارزان است. اگر بودجه کمی برای ساخت وبسایت دارید می توانید از قالب های وردپرسی با کیفیت که در سایت دارکوب با کم ترین قیمت و بالا ترین کیفیت در دسترس هستند، استفاده کنید. اگر قصد طراحی فروشگاه آنلاین برای کسب و کارتان را دارید، می توانید با دارکوب که تاکنون بیش از 4000 سایت طراحی کرده است، تماس بگیرید. نمونه کار طراحی سایت با وردپرس را می توانید در سایت دارکوب ببینید و با سطح کاری طراحان شرکت دارکوب آشنا شوید. بازار کار طراحی سایت با وردپرس، یکی از بهترین بازار های کاری در کشور است که روز به روز درخواست آن بیش تر می شود.

الگوی طراحی وبسایت در سال 2023

در سال 2023 میلادی طراحی بیشتر به جلب رضایت کاربران و افزایش نرخ کلیک تکیه می کنند. در ادامه به بررسی بیشتر این موارد می پردازیم.

تصویر سازی و تاثیر آن بر  Ux و UI در طراحی وب سایت: شاید بسیاری از افراد با این دو مفهوم آشنا نباشند. منظور از User Experience یا به اختصار UX تجربه کاربری می باشد که شامل رفتار و احساس کاربر از بازدید هر وب سایت یا استفاده از محصولی خاص می باشد. تجربه کاربری فقط مختص به وب سایت ها نیست و هر تولید کننده و ارائه دهنده خدمات باید تجربه کاربری را در نظر بگیرد. به طور کلی می توان گفت نظر نهایی هر مشتری و کاربر از استفاده از خدمات، کالا ها، وب سایت و … را تجربه کاربری می گویند. در مبحث طراحی سایت، طراح باید در نهایت تجربه کاربری خوشایندی ایجاد کند و اما منظور از UI یا User Interface رابط کاربری است . رابط کاربری شامل هر المان و عنصر و … می باشد که باعث ارتباط بین کاربر و دستگاه است. رابط کاربری نیز فقط محدود به سایت ها نمی باشد بلکه تمامی کالا ها و محصولات قابل استفاده توسط انسان را شامل می شود اما در طراحی وب سایت بسیاری از افراد دو مبحث رابط کاربری و تجربه کاربری را یک بحث می دانند.

در سال های اخیر ، تصاوی نقش مهمی در ساخت سایت پیدا کرده اند. زمینه هایی با وضوح بالا و Header های زیبا محبوبیت زیادی به دست آورده اند و تصویر هدر بزرگ و استفاده از مجموعه ای از تصاویر به صورت اسلایدر مخاطب بیشتری را جذب کرده است. البته در گذشته که سرعت اینترنت و پهنای باند کم بود تصاویر محبوبیتی نداشتند زیرا باعث کاهش سرعت وب سایت می شدند. امروزه نیز استفاده زیاد از تصاویر با کیفیت بالا تاثیر زیادی بر کاهش سرعت بارگذاری وب سایت خواهد گذاشت که این امر بر بهینه سازی وب سایت تاثیر منفی می گذارد. برای دریافت راهنمایی درباره ی بهبود سرعت بارگزاری سایت می توانید با شرکت دارکوب، تماس بگیرید.

در سال 2023 طراحان با استفاده از تصویر سازی وب سایت ها را جذاب تر از قبل طراحی می کنند و در تصویر سازی تمامی اطلاعات موجود در محتوا به صورت خلاصه و مختصر در عکس نمایش داده می شود. همچنین با استفاده از نرم افزار ها و سرویس های مختلف حجم تصاویر به حداقل خود می رسد که در نتیجه به سرعت لود سایت کمک می کند.

تایپوگرافی: شاید فکر کنید این عنصر تاثیر چندانی بر طراحی نداشته باشد. یک فرد عادی تفاوتی بین فونت های Arial و Calibri نمی بیند. اگر تایپوگرافی مناسب انتخاب کنید باید بدانید می توانید کاری کنید که یک کلمه ارزشی چند برابر از یک عکس داشته باشد. تایپوگرافی تاثیر مستقیم بر کاربران دارد زیرا پیام ها و اطلاعات از طریق آن ها منتقل می شود. بر خلاف تصاویر، تایپوگرافی بر سرعت بار گذاری وبسایت ها تاثیری نمی گذارد. این روز ها شرکت های بزرگ به دنبال توسعه فونت ها و شخصی سازی آن ها می باشند تا برای طراحی وب سایت جذابی به وجود بیاورند. برای ایجاد محتوا مناسب که تاثیر زیادی در سئو و جذب مخاطب برای سایتتان دارد، می توانید با تیم بازاریابی آنلاین ارتباط بگیرید. متخصصان ما ما با تخقیق کلمات مهم و در نظر گرفتن خواسته های مخاطبان، بهترین محتوا را به شما ارائه می دهند.

سینما گراف Cinemagraph جدید ترین عناصر در طراحی سایت: استفاده از Cinemagraph خیلی کم در سایت های ایرانی دیده شده است. سینما گراف ها اغلب در فرمت GIF هستند و اکثرا به عنوان پس زمینه وب یا تصویر هدر استفاده می شوند. این عناصر، جذابیت بصری به وب می بخشند. سینما گراف ها یک طرح مینیمالیستی هستند که در افزایش تعامل با کاربر کمک می کنند و مانند فیلم ها و کلیپ ها رفتار می کنند. بر اساس تحقیقات بدست آمده کلیک تبلیغات با سینما گراف ها 60 درصد بیشتر از میزان کلیک در تبلیغات دیگر است. منظور از سینما گراف تصاویری ثابت می باشد که در آن حرکت های ظریف و تکرار شونده وجود دارد و این تحرکات ظریف، عکس را تبدیل به کلیپ ویدئویی می کند. برای ساخت سایت با کیفیت که تمامی الگو ها و روند های روز دنیا را داشته باشد، با تیم توسعه دهندگان دارکوب، ارتباط بگیرید. قبل از بستن قرارداد با هر شرکتی، حتما نمونه قرارداد طراحی سایت را مطالعه کنید.

اهمیت انتخاب رنگ مناسب: قدرت و تاثیر گذاری رنگ ها بسیار زیاد می باشد به طوری که هر رنگ یک احساس جدید را در کاربر به وجود می آورد، در اصل هر رنگ یک حس خاص دارد. استفاده از ترکیب رنگ های مناسب در یک وب سایت باعث ایجاد ارتباط بهتر با کاربر می شود و همچنین فضایی مناسب در کسب و کار شما ایجاد می کند. به طور کلی می توان گفت هر کسب و کار باید تم رنگی مخصوصی داشته باشد به طوری که کاربران بتوانند توسط آن رنگ ، کسب و کار یا سایت مربوطه را شناسایی کنند. انتخاب رنگ مناسب باعث ایجاد فضا و حالت مناسب می شود که این امر تاثیر مثبتی بر مخاطب خواهد داشت. انتخاب پالت رنگی مناسب برای هر وب سایت بسته به نوع آن می باشد. بر اساس سلیقه مخاطب و هویت شرکت و حوزه کاری و محصولات و خدمات ارائه شونده باید ترکیب رنگی مناسب را انتخاب کرد. در دارکوب ما با روانشناسی رنگ بررسی می کنیم که رنگ های به کار رفته در سایت باید به چه شکل باشند. برای گرفتن مشاوره رایگان می توانید با دارکوب که یکی از بهترین آژانس های ساخت سایت در کشور است، تماس بگیرید.

استفاده بیشتر از فضا های منفی موجود در وب سایت: در بسیاری از وبسایت ها فضای خالی یا فضای منفی بسیار زیاد دیده می شود . طراح باید بداند چگونه از این فضا ها به بهترین نحو استفاده کند. اغلب کاربران به وسیله تلفن های همراه خود از وب سایت ها بازدید می کنند بنابراین فضای خالی در موبایل نباید باعث آزار کاربران شود. برای آن که سایت سریع بارگذاری شود از فضای خالی باید کمتر استفاده شود.

طراحی فرم تماس با ما: در طراحی فرم تماس با ما باید دقت کنید ، بسیاری از فرم ها دارای فیلد های زیادی هستند که کاربران ترغیب نمی شوند فرم را پر کنند. برای طراحی فرم تماس یا هر فرم دیگری حداکثر از 3 فیلد استفاده نمایید. همچنین آن را به صورت Full Screen طراحی نمایید تا المان های دیگر موجود در صفحه کاربر را منحرف نکند.

یکی دیگر از الگوهای اصلی، تعاملات ظریف شامل انیمیشن ها و المان های بصری می باشند. از تعاملات زمانی استفاده می شود که کاربر می خواهد عمل خاصی را انجام دهد به عنوان مثال وقتی کاربر در وبسایت یا در نرم افزار روی دکمه ای کلیک می کند، عکس العمل های کوتاهی رخ می دهد که این ری اکشن ها همان تعاملات ریز می باشد. Micro Interactions اثرات روانشناسی مختلفی دارد. می توان گفت میکرو تعاملات، جلوه های کوچکی هستند که به منظور تاثیر گذاری بر کاربر از آن ها استفاده می شود. از این تکنیک معمولا در شبکه های اجتماعی استفاده می شود.

رعایت این نکات تاثیر زیادی در بهینه سازی سایت ارد. استفاده صحیح از تکنیک های سئو و داشتن استراتژی درست، می تواند سایت شما را به بهترین نتایج در گوگل برساند. برای افزایش رتبه در گوگل با تیم کارشناسان سئو شرکت دارکوب که تخصص و تجربه زیادی در این زمینه دارند، تماس بگیرید.

در شبکه های اجتماعی برای پسندیدن پست یا عکسی دکمه like وجود دارد که با لمس آن تغییر رنگ پیدا می کند. می توان گفت این تغییر رنگ کوچک ترین استفاده از این مدل تعاملات است . ویژگی اصلی تعاملات ظریف سرعت اتفاق افتادن آن ها می باشد. طراحان در بسیاری از نرم افزار ها و وب سایت ها از Micro Interactions استفاده می کنند بدون آن که بدانند به چه معنا است. در کل می توان گفت از گذشته به طور ناخواسته از آن استفاده می شده است .

هدف از ایجاد تعاملات ظریف، جذب کاربر و افزایش UX و UI می باشد پس نباید به نحوی طراحی شوند که کاربر را آزار دهند. جالب است بدانید در طراحی اپلیکیشن ها از تعاملات ظریف به منظور وابستگی افراد در استفاده از اپلیکشن استفاده می کنند یعنی اپلیکیشن ها را به نحوی طراحی می کنند که کاربر وابسته به اپلیکیشن شود.

اگر به تمام اپلیکیشن های تلفن همراه خود نگاه کنید می توانید این مدل تعاملات را پیدا کنید. ساده ترین استفاده از آن زمانی است که وقتی Notification روی دستگاه شما می آید، صفحه نمایشگر روشن می شود. استفاده از میکرو تعاملات اهداف زیر را در پی دارد :

  • برقراری ارتباط صحیح با کاربر همراه با بازخورد
  • افزایش نرخ کلیک کاربر و ترغیب به کلیک
  • کمک به کاربران در استفاده بهتر

الگوی طراحی سایت

استفاده از اشکال هندسی و الگو ها: در چند سال اخیر در بسیاری از سایت ها با استفاده از طراحی هندسی باب شده است. استفاده از طرح های هندسی به خصوص در وب سایت های موبایلی محبوبیت زیادی را در پی داشته است. استفاده از اشکال هندسی در طراحی یک نگاه مفهومی را به کاربر منتقل می کند که هر کدام از اشکال و الگو های هندسی مفهوم و حسی خاص را به مخاطب انتقال می دهند. استفاده از طراحی هندسی، جلوه تصویری زیبایی به وب سایت می بخشد.

استفاده از گرافیک خلاقانه: طراحی خلاقه به سرعت در حال پیشرفت می باشد. در طراحی وب سایت حرفه ای نباید از قالب ها و الگو های تکراری استفاده کرد بلکه باید از گرافیک خلاقانه استفاده کرد به طور کلی باید گفت خاص بودن طراحی شما به کاربران انتقال پیدا می کند. طراح باید نو آور و با خلاقیت وب سایت را ایجاد کند. تفاوتی که شما با دیگر رقبا ایجاد می کنید، خود به خود باعث جذب مخاطب می شود. اگر دوست دارید، خودتان این سبک های طراحی زا پیاده کنید، می توانید آموزش ساخت سایت را در آموزشگاه طراحی سایت و سئو دارکوب که در پایان مقاله اشاره شده، آموزش ببینید.

استفاده از گرافیک SVG برای آیکون ها: در اغلب وب سایت ها از آیکون ها و آرم های مختلفی استفاده می شود و بسیاری از این آیکون ها در برخی از مرورگر ها نمایش داده می شود. استفاده از گرافیک SVG در طراحی آرم ها و آیکون ها با اغلب مرورگر ها سازگار می باشد. SVG وضوح تصویر را افزایش می دهد با این حال بر سرعت بار گذاری وبسایت تاثیر نمی گذارد.

Scalable Vector Graphic یا SVG زبانی از نوع XML می باشد که برای ایجاد و انتشار و کار با گرافیک دو بعدی و یا چند بعدی در فضای اینترنت ایجاد شده است. این زبان از سوی W3C به عنوان استانداردی جدید معرفی شده است و استفاده از SVG ویژگی های زیر را در بر دارد:

  • برای گرافیک  مقیاس پذیر می باشد.
  • گرافیک را در فرمت XML تعریف می کند.
  • هر عنصر و ویژگی در فایل های SVG می تواند متحرک باشد.
  • همانطور که گفته شد از سوی W3C به عنوان یک استاندارد معرفی شده است.

هزینه طراحی سایت

قیمت ساخت سایت به جزئیات قابل توجه زیادی بستگی دارد. اول از همه کاربری سایت مهم است مثلا یک سایت شرکتی است که هدف اطلاع رسانی دارد یا یک سایت فروشگاهی برای فروش محصولات است و به درگاه پرداخت و خیلی جزئیات دیگر نیاز دارد. حجم پروژه و زمان مورد نیاز برای تکمیل پروژه بسیار مهم و حیاتی است و طبیعتا هر چه سایت سنگین تر و دارای جزئیات بیش تری باشد، قیمت طراحی آن هم بالا می رود. برای سفارش ایجاد سایت با کیفیت می توانید با شرکت طراحی سایت و سئو دارکوب تماس بگیرید.

آموزش طراحی سایت فروشگاهی

اگر می خواهید وارد بازار کار برنامه نویسی شوید و به طراحی سایت علاقه دارید، می توانید آموزش طراحی قالب سایت فروشگاهی را در کلاس های آموزشگاه دارکوب فرا بگیرید. کلاس های این آموزشگاه طراحی سایت با سابقه به شکل های حضوری، آنلاین و ویدیو های آموزشی برگزار می شود و در صورتی که نتوانید در کلاس حاضر شوید، هر زمان که بخواهید می توانید ویدیو ی آن جلسه را تماشا کنید. دیگر کلاس های آموزشی شامل آموزش برنامه نویسی Front-End، آموزش بهینه سازی سایت و آموزش پایه تا حرفه ای PHP می شود. آموزش طراحی و پشتیبانی سایت در تمامی این کلاس ها به شکل پروژه محور است و دانشجویان به طور کامل با پروژه های عملی آشنا می شوند. با شرکت در این کلاس ها و انجام تمرینات به شکل دقیق، می توانید گرفتن پروژه طراحی سایت را برای خود ساده کنید و به راختی در این رشته کاری فعالیت کنید.

همانطور که مشاهده کردید طراحی وب سایت در سال 2023 بر نگاه تصویری تکیه دارد و اغلب در آن از گرافیک های مختلف استفاده می شود. حرکت با این نوع طراحی، یک وب سایت حرفه ای را شامل می شود که در شرکت طراحی وب سایت دارکوب، طراحان با توجه به آخرین متد و روش روز جهان، وب سایت های خود را طراحی می کنند. به شما نیز پیشنهاد می کنیم برای برخورداری از یک طراحی حرفه ای به شرکت طراحی وب سایت دارکوب مراجعه نمایید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته