ایده های کاربردی برای کمپین های تبلیغاتی در تعطیلات نوروز

کمپین های تبلیغاتی در تعطیلات

رفتار خرید افراد، بر اساس عوامل مختلفی از جمله محرک ‌های بیرونی، ترجیحات شخصی، تاثیرات اجتماعی و شرایط اقتصادی شکل می ‌گیرد. با درک هر یک از این عوامل کسب و کارها به بینشی دست پیدا خواهند کرد که با پشتیبانی دقیق، به ویژه از نظر قیمت و کیفیت محصول، انتظارات مشتری را برآورده می کنند.

کمپین های تبلیغاتی در تعطیلات نیز از جمله محرک ‌های تاثیرگذار در رفتار خرید افراد است. با توجه به اینکه نوروز یکی از مهم‌ ترین رویدادها در ایران به شمار می ‌آید، به طور مستقیم بر رفتار مصرف کننده برای خرید تاثیر می گذارد. تقاضا برای خرید کالا افزایش و الگوهای خرید در یک بازه زمانی کوتاه، تغییر می کنند.

برای حداکثر استفاده از این دوره، کسب و کارها باید تبلیغات تاثیرگذاری انجام دهند تا افزایش فروش را تجربه کنند. کمپین ‌های تبلیغاتی با هدف افزایش فروش، افزایش آگاهی و بهبود تعامل با مشتری، از طریق برگزاری مسابقه و قرعه کشی، ارائه تخفیف و موارد دیگر، در موفقیت یک کسب و کار در پایان سال، بسیار موثر خواهند بود.

لیست مطالب

تحلیل رفتار مصرف ‌کنندگان در نوروز

تحلیل رفتار مصرف کننده به کسب و کار کمک می کند تا استراتژی بازاریابی خود را به درستی تنظیم کند. نوروز یکی از مناسبت ‌های مهم در ایران است که تاثیر قابل توجهی در رفتار مصرف کننده می ‌گذارد.

بررسی الگوهای خرید مشتریان در دوره پیش از نوروز و تعطیلات

نوروز و آغاز تعطیلات، باعث تغییر الگوی خرید افراد می شود. در دوره پیش از نوروز، خریداران خریدهای متفاوت ‌تری را نسبت به طول سال انجام می دهند. آنها با در نظر گرفتن یک لیست و اولویت قرار دادن نیازها و مایحتاج خود، خریدهای متفاوت ‌تری را انجام می ‌دهند. البته علاوه بر نیاز، فاکتورهای دیگری در افزایش خرید تاثیرگذار است که می توان به جو حاکم بر جامعه و تخفیفات و پیشنهادهای ویژه فروشندگان اشاره کرد. به دلیل نو شدن سال، یکی از تغییرات مهم در الگوی خرید خریداران، افزایش خرید افراد در زمینه پوشاک، مواد غذایی، لوازم خانگی و سایر اقلام است که خرید خود را چندین برابر انجام می دهند.

  • همانطور که سال جدید می شود، بسیاری از ایرانیان نیز ترجیح می دهند وسایل کهنه و قدیمی خود را نیز نو کنند. بدین ترتیب خرید برای لوازم خانه و دکوراسیون نیز نسبت به طول سال افزایش چشمگیری پیدا می کند.
  • نوروز فرهنگ غنی دارد که با آداب و رسوم خاصی همراه است. پذیرایی از میهمانان با انواع آجیل و شیرینی جات از جمله رسوم نوروز است که در پایان سال، تقاضا برای خرید انواع آجیل و شیرینی نیز به طور چشمگیری افزایش پیدا می کند.
  • نو شدن سال دلیلی است تا افرادی که در طول سال نتوانسته اند پوشاک جدیدی خریداری کنند، از این فرصت استفاده کرده و با تهیه پوشاک و کفش جدید، وارد سال نو شوند. نوروز یعنی آغاز فصل بهار و این به معنای تغییر در سبک پوشاک است. مشتریان ترجیح می دهند پوشاکی را خریداری کنند که مناسب فصل بهار و تابستان است و یا به دلیل رسم دید و بازدید در نوروز، پوشاک مجلسی و رسمی تر را برای مهمانی ‌ها انتخاب می کنند. البسه ‌هایی انتخاب می کنند که با فضای جشن نوروز هماهنگی بیشتری دارند.
  • نوروز همراه با تعطیلات طولانی است، تعطیلاتی که فرصت مناسبی برای سفرهای طولانی است. تعطیلی مدارس، ادارات و سازمان ها فرصتی را ایجاد می کند تا خانواده‌ های ایرانی سفرهای متفاوتی را تجربه کنند. از این رو تقاضا برای دریافت خدمات سفر و گردشگری نیز که شامل تهیه بلیط هواپیما و قطار، رزرو هتل و سایر موارد است، به طور قابل توجهی افزایش پیدا می کند.

تغییرات در نیازها و ترجیحات مشتریان در این بازه زمانی

با توجه به تغییر الگوی خرید مشتریان، به طور واضح می توان تغییر در نیاز و ترجیحات آنها را تشخیص داد. تغییر انتخاب پوشاک معمولی به پوشاک رسمی، تغییر در خرید اقلام خوراکی متفاوت تر، دریافت خدمات زیبایی و آرایشی بیشتر و متفاوت ‌تر، توجه به سلامتی از جمله ترجیحات خریداران در بازه زمانی پیش از نوروز است. این تغییر نگرش و نیاز خریدار در پایان سال و پیش از نوروز، باید توسط کسب و کارها مورد ارزیابی قرار بگیرد و این تغییر الگوی خرید را در استراتژی بازاریابی خود لحاظ کنند.

تعیین اهداف کمپین های تبلیغاتی در تعطیلات

یکی از فرصت ‌های عالی برای هر کسب و کاری، نوروز است. فضای حاکم در کشور در پیش از نوروز، شرایطی را ایجاد می کند تا کسب و کارها بتوانند فروش را افزایش، آگهی از برند را بیشتر و تعامل خود را با مشتری بهبود ببخشند.

افزایش فروش محصولات یا خدمات خاص مرتبط با نوروز

برای افزایش فروش در پیش از نوروز، می توانید کمپین ‌های تبلیغاتی نوروزی متفاوتی را برگزار کنید. اما نکته مهم در اجرای کمپین، تعیین هدف است. اگر هدف خود را افزایش فروش در نظر گرفته ‌اید، می توانید از طرق مختلف به هدف خود دست پیدا کنید.

  • یکی از مواردی که می تواند در ایجاد انگیزه خریداران تاثیرگذار باشد، در نظر گرفتن تخفیفات و پیشنهادات ویژه است. برای کمپین تبلیغاتی خود می توانید از تخفیف‌ های ویژه نوروزی، برای محصولات خود استفاده کنید.
  • همچنین می توانید یک پیشنهاد ترکیبی را به خریدار بدهید، به این معنا که در مقابل یک خرید خاص، خریدار می تواند یک هدیه رایگان دریافت کند.
  • از دیگر روش ‌های انگیزشی می توان به ارائه هدایای ویژه اشاره کرد. می توانید با در نظر گرفتن سقف خرید، هدایای ویژه ‌ای را به مشتریان خود ارائه دهید.

اما مهم ‌ترین نکته در کمپین تبلیغاتی برای افزایش فروش، در نظر گرفتن زمان و اجرای کمپین است. با توجه به اینکه ایرانیان خرید عمده خود را برای نوروز در پایان سال انجام می دهند، در نظر گرفتن تخفیفات و پیشنهادات ویژه از سه هفته قبل از نوروز می تواند بسیار تاثیرگذار باشد، چرا که بسیاری از خریداران ترجیح می دهند خرید خود را با آرامش بیشتر و زودتر از موعد انجام دهند.

افزایش آگاهی از برند در میان مخاطبان هدف

با توجه به اینکه حجم خرید در پیش از نوروز چندین برابر می شود، می توانید از این فرصت استفاده کرده و آگاهی از برند خود را افزایش دهید. با در نظر گرفتن یک کمپین تبلیغاتی مناسب، نه تنها می توانید برند خود را معرفی کنید، بلکه می توانید مزیت ‌ها و ارزش‌ های محصولات و خدمات خود را به مخاطبان جدید نیز معرفی کنید.

اگر می‌ خواهید آگاهی از برند خود را در کمپین تبلیغاتی نوروزی افزایش دهید، ابتدا باید مخاطب هدف خود را شناسایی کنید. مخاطب هدف شما با توجه به محصول و خدماتی که ارائه می دهید، می تواند خانواده، جوانان، زنان، مردان، کودکان و یا سایر افراد باشد. زمانی که مخاطب هدف مشخص شد، اینک برای اینکه بتوانید برند خود را در ذهن خریدار ماندگار کنید، باید کمپین تبلیغاتی خود را با المان یا رنگ خاص ارائه دهید.

می توانید از رنگ‌ های خاص از جمله سبز یا قرمز که با جشن نوروز مرتبط است، تبلیغات خود را آغاز کنید. استفاده از برخی المان ‌ها از جمله گل ‌های بهاری و یا سفره هفت سین نیز می تواند هویت بصری بهتری را به محصولات شما ببخشد.

  • اگر می ‌خواهید تبلیغ شما توسط مخاطب هدف دیده شود، توصیه می کنیم محتوای آموزشی ارائه دهید. می توانید با اجرای یک محتوای آموزشی، ارتباط محصول و خدمات خود را با نوروز بیان کنید.
  • اینفلوئنسرها که در زمینه ‌های مختلف فعالیت می کنند، نیز می توانند برند شما را به مخاطبان جدید معرفی کنند.

به طور کلی اگر محتوای جذاب را برای محصولات خود تهیه کنید، مخاطب شما به استفاده از محصول تشویق می شود، در نتیجه آگاهی از برند افزایش پیدا می کند.

بهبود تعامل و وفاداری مشتریان فعلی

برای کمپین تبلیغاتی نوروزی می توانید هدف خود را بهبود تعامل با مشتری در نظر بگیرید.

  • برای مشتریانی که در گذشته از شما خرید کرده ‌اند، هدایای ویژه و کوچکی در نظر بگیرید. یک کد تخفیف اختصاصی برای خرید بعدی آنها می تواند یک هدیه هیجان انگیز باشد.
  • اگر مشتریان وفاداری دارید که در طول سال از شما خریدهای متنوع انجام می دهند، می توانید برای آنها بسته ‌های نوروزی در نظر بگیرید. با ایجاد یک بسته شامل نمونه‌ های جدید و ارسال برای مشتری وفادار می توانید مشتری را به خرید محصول ترغیب کنید.
  • ارسال یک پیام تبریک از سوی برند شما برای مشتری وفادار فرصتی را ایجاد می کند تا برند شما را به یاد آورد و برای خرید به فروشگاه شما مراجعه کند.
  • برای مشتریان وفادار خود می توانید برخی از محصولات را به صورت محدود و تنها برای آنها عرضه کنید، حس انحصاری بودن برای مشتریان می تواند بسیار خوشایند باشد.

ایده‌ های خلاقانه برای کمپین ‌های تبلیغاتی نوروزی

با توجه به اینکه نوروز فرصتی است تا کسب و کارها فروش بیشتر را تجربه کنند، اجرای کمپین ‌های خلاقانه می تواند در تصمیم گیری خریداران بسیار تاثیرگذار باشد. در ادامه برخی از ایده ‌های خلاقانه برای اجرای کمپین ‌های تبلیغاتی نوروزی را مرور خواهیم کرد.

ارائه تخفیف ‌ها و پیشنهادهای ویژه نوروزی: ایجاد بسته‌ های تخفیفی، کوپن‌ ها و پیشنهادهای زمان ‌دار برای ترغیب مشتریان به خرید

برای خرید محصولاتی که ارائه می دهید، استراتژی ‌های مختلفی برای ارائه تخفیف و پیشنهاد ویژه وجود دارد که در ادامه به برخی از آنها اشاره می کنیم.

  • در نظر گرفتن بسته ‌های تخفیفی: با توجه به محصولی که به فروش می ‌رسانید، می توانید بسته ‌های تخفیفی در نظر بگیرید. به طور مثال اگر در زمینه فروش محصولات آرایشی فعالیت می کنید، می توانید یک بسته شامل انواع پاک کننده ‌های صورت، کرم صورت، انواع لوازم آرایشی یا بهداشتی را با قیمت بسیار پایین ‌تر، برای فروش در نظر بگیرید. به طوری که اگر خریدار قصد خرید هر یک از اقلام را به صورت جداگانه داشته باشد، باید مبلغ بیشتری را پرداخت کند. این بسته ‌های ترکیبی تخفیفی می توانند منجر به افزایش فروش شوند.
  • تخفیف برای خرید بیش از یک محصول: نوع دیگری از تخفیف ‌ها می تواند تخفیف برای خرید بیش از یک محصول باشد. برای ایجاد انگیزه در خریدار می توانید برای انتخاب دو محصول، درصدی تخفیف و برای انتخاب سه محصول، درصد تخفیف بیشتر یا ارسال رایگان یا یک هدیه ویژه در نظر بگیرید.
  • کوپن ‌های تخفیف: از دیگر استراتژی ‌ها برای افزایش فروش ارائه کوپن ‌های تخفیف است. می توانید کمپین تبلیغاتی خود را با ارائه کوپن تکمیل کنید. بدین صورت که در کوپن، کدهایی را در نظر بگیرید که مشتری برای خرید بعدی خود، با وارد کردن کدی که در کوپن وجود دارد، تخفیف خوبی را دریافت کند. می توانید این کوپن ‌های تخفیفی را تنها برای ایام پیش از نوروز در نظر بگیرید.
  • پیشنهادهای زمان ‌دار: از دیگر استراتژی ‌های افزایش فروش در نظر گرفتن زمان خرید است. می توانید با در نظر گرفتن محدودیت زمان برای فروش محصول با قیمت بسیار پایین، افزایش فروش خوبی را تجربه کنید.
  • تخفیف‌ ویژه برای اعضا: اگر کسب و کار شما به گونه ‌ای است که خریداران عضویت در سایت را انجام داده اند، می توانید تخفیف ‌های ویژه را برای اعضای سایت خود در نظر بگیرید.
  • تخفیف‌ ویژه برای مشتریان وفادار: همچنین برای مشتریان وفاداری که چندین بار از شما خرید کرده ‌اند، تخفیف‌ های خوبی در نظر بگیرید. یکی دیگر از استراتژی ‌ها برای ارائه تخفیف این است که هر خریدار، خریدار دیگری را معرفی کند تا هر دو بتوانند از تخفیف‌ های ویژه بهره ‌مند شوند.

برگزاری مسابقات و قرعه‌ کشی ‌های نوروزی: تشویق مشتریان به شرکت در مسابقات مرتبط با نوروز و ارائه جوایز جذاب

یکی دیگر از راه ‌های جذب مشتری، برگزاری مسابقه و قرعه‌کشی نوروزی است. این نوع استراتژی‌ ها نه تنها بسیار هیجان انگیز هستند، بلکه باعث می شوند آگاهی از برند شما نیز افزایش پیدا کند.

  • قرعه کشی برای خرید محصول: با توجه به محدودیت زمانی که برای خرید نوروزی برای مشتریان در نظر گرفته ‌اید، می توانید قرعه کشی را بین خریداران نوروزی انجام و هدایایی از جمله تخفیف برای خرید یک محصول دیگر را در نظر بگیرید. این قرعه کشی را می توانید به صورت آفلاین در فروشگاه خود و یا به صورت آنلاین از طریق وب سایت برگزار کنید.
  • مسابقه پیش بینی: در این مسابقه می توانید از مشتریان بخواهید تغییراتی را که ممکن است در محصولات و کسب و کار خود در آینده انجام دهید را پیش بینی کنند. برای افرادی که پاسخ صحیح بدهند، می توانید جوایزی از جمله تخفیف برای خرید یک محصول را در نظر بگیرید. این مسابقات بیشتر از طریق وب سایت و شبکه ‌های اجتماعی اطلاع رسانی می شوند.
  • مسابقه با محصولات شما: در طی یک مسابقه می توانید از مشتری بخواهید تا ترکیب خلاقانه ‌ای را با محصول شما و جشن‌ نوروز ایجاد کند.

ایجاد محتوای تعاملی مرتبط با نوروز: تولید محتوای آموزشی، سرگرم ‌کننده یا فرهنگی مرتبط با نوروز برای جذب و نگه ‌داشتن مخاطبان

یکی از راه ‌های عالی برای جذب مشتری پیش از نوروز، ایجاد محتواهای جذاب، تعاملی و هیجان انگیز است.

  • محتوای آموزشی: یک نوع محتوا که می توانید برای کمپین تبلیغاتی خود در نظر بگیرید، محتوای آموزشی است. یکی از انواع محتواهای آموزشی نوروزی که می توانید در ادامه با کاربر وارد تعامل شوید، آموزش چیدمان سفره هفت سین است. با این محتوای آموزشی می توانید از کاربر بخواهید تجربیات خود را نسبت به محتوا به اشتراک بگذارد. این محتواهای آموزشی بیشتر در شبکه‌ های اجتماعی پربازدید، دیده می شوند و به راحتی می توانند در برندسازی موثر واقع شوند.
  • محتوای نظرسنجی: می توانید در قالب تست ‌های کوتاه، یک نظرسنجی را در مورد هفت سین، نوروز و جوانب آن در نظر بگیرید. پس از اینکه نظرسنجی و آزمون را برگزار کردید، می توانید نتایج را به اشتراک بگذارید.
  • محتوای سرگرم کننده: از دیگر محتواهایی که در جذب مخاطب می توانند تاثیر بسزایی داشته باشند، محتوای سرگرم کننده هستند. ویدیوهای کوتاه و تصاویر متمایز با موضوعات خاص، به عنوان یک محتوای سرگرم کننده و طنز آمیز می توانند در جذب مخاطب تاثیرگذار باشند.
  • محتوای چالشی: در صفحه شبکه اجتماعی خود می توانید یک چالش نوروزی در نظر بگیرید. چالش تزیین سفره هفت سین می تواند مورد استقبال کاربران بسیاری قرار بگیرد. با درخواست از کاربران برای ارسال تصاویر و ویدیوهای خود و اشتراک گذاری آنها در صفحه مجازی، می توانید تعامل بهتری را با مخاطب ایجاد کنید.
  • محتوای پرسش و پاسخ: این محتوا به طور مستقیم شما را با کاربر درگیر می کند و فرصت خوبی ایجاد می شود تا بتوانید تعامل بهتری را با کاربر ایجاد کنید. محتوای پرسش و پاسخ که می تواند به صورت ویدیوی زنده اجرا شود، به کاربر این فرصت را می دهد که در لحظه پاسخ خود را ارائه دهد.

محتوای ایجاد شده که می تواند آموزشی، سرگرم کننده، فرهنگی، پرسش و پاسخ باشد، از طریق اشتراک گذاری لایو یا استوری اینستاگرام منجر به ارتباط بهتر فروشنده و خریدار می شود.

همکاری با اینفلوئنسرها و شخصیت‌ های محبوب: استفاده از تأثیر اینفلوئنسرها برای معرفی محصولات یا خدمات در بسترهای مختلف

در بحث بازاریابی، اینفلوئنسرها توانسته اند بسیار موفق عمل کنند. با توجه به اینکه آنها به یک مخاطب بزرگ و هدفمند دسترسی آسان دارند، به راحتی می توانند آگاهی از برند شما را افزایش داده و مشتری جدیدی را برای محصولات شما معرفی کنند.

  • چالش نوروزی با اینفلوئنسر: اگر می ‌خواهید برای کمپین تبلیغاتی خود یک چالش نوروزی در نظر بگیرید، توصیه می کنیم این چالش را با اینفلوئنسرها انجام دهید. اینفلوئنسر می تواند با در نظر گرفتن محصول شما، سفره هفت سین یا خانه خود را تزیین کند، سپس از دنبال کنندگان خود بخواهد که چالش را آنها نیز انجام و تجربیات خود را به اشتراک بگذارند. برای تعامل بهتر با مخاطب، می توانید به دنبال کنندگان جوایزی را نیز اهدا کنید.
  • معرفی محصول با اینفلوئنسر: از اینفلوئنسر بخواهید که محصولات شما را امتحان، در مورد مزیت ‌ها و ویژگی ‌های آن صحبت و ویدیو را در شبکه اجتماعی به اشتراک بگذارد. می تواند از دنبال کنندگان خود بخواهد تا محصولات شما را خریداری و نظرات خود را به اشتراک بگذارند.
  • ارسال هدیه برای اینفلوئنسر: می توانید به صورت رایگان هدایایی را برای اینفلوئنسرهای مختلف ارسال کنید و از آنها بخواهید تجربیات خود را نسبت به هدایایی دریافتی به اشتراک بگذارند.
  • برگزاری مسابقه با اینفلوئنسر: یکی از استراتژی ‌های همکاری با اینفلوئنسرها این است که از آنها بخواهید مسابقاتی را برگزار کرده و برای هدیه محصولات شما را به عنوان جوایز در نظر بگیرند. با شرکت کردن دنبال کنندگان در مسابقه و دریافت محصول شما به عنوان جایزه، برند خود را بهتر معرفی خواهید کرد.
  • تبلیغ در استوری اینفلوئنسر: می توانید برای خرید محصولات خود تخفیف‌ هایی را در نظر بگیرید. کد تخفیف را در اختیار اینفلوئنسر قرار دهید تا با اشتراک گذاری در استوری خود، دنبال کنندگان را به خرید از محصولات شما ترغیب کند. زمانی که کاربر کد تخفیف را از استوری اینفلوئنسر دریافت و استفاده کند، تجربه مثبت خود را در کامنت یا استوری به اشتراک خواهد گذاشت.

اگر می‌ خواهید در همکاری با اینفلوئنسرها برای معرفی محصول و برند خود موفق شوید، باید اینفلوئنسر مرتبط را برای تبلیغ انتخاب کنید.

استفاده از تم ‌های نوروزی در تبلیغات: طراحی بصری و محتوایی تبلیغات در وب سایت با المان ‌ها و رنگ ‌های مرتبط با نوروز برای ایجاد حس نزدیکی با مخاطب

رنگ‌ های نوروزی، رنگ ‌هایی هستند که هر یک مفهومی را ارائه می دهند. یکی از رنگ ‌هایی که در بسیاری از تصاویر نوروزی استفاده می شود، رنگ سبز است که نمادی از طراوت، سرزندگی و تازگی است. رنگ قرمز در نوروز نمادی از شادی است و رنگ آبی فیروزه ‌ای نمادی از زندگی و آب است.

در بسیاری از نمادهای نوروزی از جمله هفت سین، بنرها و انیمیشن ‌های گرافیکی، می توانید هر یک از این رنگ ‌ها را مشاهده کنید. اگر کسب و کار شما دارای وب سایت است می توانید برای نوروز تبلیغات خود را با استفاده از رنگ، نماد و المان‌ های نوروز تغییر دهید.

استفاده از طرح اسلیمی، بته جقه و طرح ‌های سنتی در تبلیغات، شما را به نوروز نزدیک ‌تر می کند. در وب سایت می توانید صفحه فرود را با موضوع نوروز طراحی کنید یا لوگوی وب سایت را در مدت زمان نوروز با المان نوروزی طراحی کنید. در شبکه اجتماعی نیز می توانید استوری ‌ها و محتواهای تولیدی خود را با المان‌ ها و رنگ ‌های نوروزی آماده کنید تا حس نزدیکی بیشتری را با مخاطب داشته باشید.

بازاریابی در شبکه های اجتماعی

تبلیغات در شبکه های اجتماعی

در حال حاضر یکی از مهمترین بسترها برای اجرای کمپین ‌های تبلیغات نوروزی، شبکه ‌های اجتماعی هستند. بازاریابی در شبکه‌ های اجتماعی از جمله اینستاگرام، توییتر، لینکدین، تلگرام و سایر شبکه ‌ها هر یک با توجه به ویژگی‌ هایی که دارند، می توانند یک فرصت مناسب برای تبلیغات نوروزی باشند. در هر پلتفرمی که فعال هستید، باید محتوای تبلیغات خود را متناسب با همان پلتفرم تهیه کنید. در اینستاگرام تبلیغات در استوری با استیکرهای نوروزی، آماده کردن ریلزهای کوتاه و یا ایجاد محتوا با طراحی بهار و نوروز، می توانند بسیار اثربخش باشند.

برای اجرای کمپین تبلیغاتی نوروزی در شبکه اجتماعی نباید زمان را از دست دهید. کمپین تبلیغاتی خود را از اول اسفند ماه آغاز و تا پایان تعطیلات نوروز ادامه دهید. تبلیغات شما می تواند با محتوای خرید، چیدمان سفره هفت سین، آغاز و در نوروز محتوا مرتبط با سفر، طبیعت گردی و سایر موارد باشد. استراتژی محتوای تبلیغات شما می تواند آموزشی، تعاملی، سرگرمی، طنزآمیز، چالشی، مسابقه ‌ای و سایر موارد باشد. در محتوای خود استفاده از هشتگ را فراموش نکنید، هشتگ ‌های مرتبط با نوروز می توانند در دیده شدن پست تبلیغاتی شما تاثیرگذار باشند.

انتخاب کانال‌ های مناسب برای اجرای کمپین

کمپین ‌های تبلیغاتی در فضای آنلاین را می توانید در شبکه‌ های اجتماعی وب سایت‌ ها و اپلیکیشن ‌ها پیاده ‌سازی کنید. با توجه به مهارت و فعالیت خود در هر یک از بسترها می توانید کمپین ‌های تبلیغاتی متفاوتی را اجرا کنید.

شبکه‌ های اجتماعی: استفاده از پلتفرم‌ هایی مانند اینستاگرام، تلگرام و توییتر برای انتشار محتوا و تعامل با مخاطبان

کمپین ‌های تبلیغاتی نوروزی را می توانید در بسترهای مختلف اجرا کنید. از مهم ‌ترین و موثرترین کانال ‌ها برای تبلیغات، شبکه‌ های اجتماعی هستند. پلتفرم‌ هایی همچون اینستاگرام، تلگرام یا توییتر که دنبال کنندگان بسیاری دارند، هر یک می توانند بازخورد خوبی را برای تبلیغات نوروزی ارائه دهند.

یکی از مهم‌ ترین استراتژی ‌ها برای تبلیغات هدفمند در شبکه‌ های اجتماعی یکپارچه سازی محتوا است. اگر در چندین پلتفرم فعال هستید، توصیه می شود یکپارچه سازی را برای تمام محتواها در نظر بگیرید. استفاده از المان ‌ها و طراحی یکسان در تمام محتواها کمک می کند تا یک هماهنگی بصری ایجاد شود.

به این معنا که هر کاربری در پلتفرم‌ های مختلف به راحتی می تواند برند و محصول شما را تشخیص و شناسایی کند. برای موفقیت تبلیغات نوروزی زمانبندی محتوا را در نظر بگیرید. در هر پلتفرم در برخی از ساعات کاربران فعالیت بیشتری دارند، بهتر است در زمان اوج فعالیت کاربر محتوا را منتشر کنید. اگر می‌ خواهید محتوای شما توسط کاربران بیشتر دیده شود، می توانید کاربران را از یک پلتفرم به پلتفرم دیگر هدایت کنید.

اگر می‌ خواهید که تبلیغات نوروزی شما جامع و اثربخش باشد، باید بازخوردها و نتایج را به صورت مداوم بررسی کنید تا استراتژی خود را مطابق با نظر کاربران بهینه کنید.

  • در اینستاگرام در بخش استوری می توانید محتوای خود را به صورت روز شمار تا نوروز منتشر کنید. محتوای فید خود را می توانید با المان ‌هایی از هفت سین و نوروز طراحی کنید. در قسمت ریلز نیز می توانید ویدیوهای کوتاهی را مرتبط با نوروز و محصولات نوروزی خود آماده کنید. در کنار هشتگ ‌ها، هشتگ ‌های نوروزی نیز می توانند محتوای شما را اختصاصی ‌تر کنند.
  • اگر در تلگرام فعال هستید، می توانید ارائه محتوای آموزشی مرتبط با نوروز را از اول اسفند ماه آغاز و تا نوروز آن را ادامه دهید. با طراحی بات می توانید تبریکات شخصی سازی شده را ارسال کنید. ایجاد نظرسنجی و مسابقه، استفاده از استیکرهای نوروزی نیز تبلیغات نوروزی شما را متمایز خواهد کرد.
  • در توییتر نیز توییت‌ های روزانه که نکات کوتاه و جذابی را در مورد نوروز بیان می کنند، مورد استقبال کاربران قرار می ‌گیرد. ایجاد نظرسنجی، تشویق کاربران به اشتراک گذاری تجربیات نوروزی، استفاده از هشتگ‌ های ترند نوروزی نیز در دیده شدن محتوای تبلیغاتی موثر هستند.

ایمیل مارکتینگ: ارسال ایمیل ‌های شخصی ‌سازی‌ شده با پیشنهادهای ویژه نوروزی به مشترکین

برای افزایش فروش و تعامل بهتر با کاربر، در تبلیغات نوروزی می توانید ایمیل مارکتینگ را نیز تجربه کنید. اگر می‌ خواهید ایمیل مارکتینگ نوروزی شما موفق شود، باید عنوان جذابی را برای آن در نظر بگیرید. در نظر گرفتن عبارت تبریک نوروزی همراه با تخفیف می تواند کاربر پسند باشد. استفاده از برخی المان‌ های گرافیکی همچون سفره هفت سین، استفاده از نام مشترک در متن ایمیل را نیز نباید فراموش کنید. اگر تخفیف را در نظر می ‌گیرید باید محدوده زمانی نوروز را برای تخفیف ‌ها لحاظ کنید.

در اسفند ماه ایمیل ‌ها می تواند شامل معرفی محصول، ارائه تخفیف و راهنمای خرید باشد. در ایام نوروز ایمیل می تواند شامل تبریک سال نو، معرفی محصول جدید و ارائه کدهای تخفیف سال جدید باشد. در ادامه می توانید ایمیل ‌های خود را با محتوای آخرین فرصت خرید ارسال کنید. ایمیل‌ های تبلیغاتی نوروزی خود را می توانید شخصی ‌سازی کنید، با توجه به رفتار خریدار و موقعیت جغرافیایی می توانید محتوا را تغییر دهید.

تبلیغات نمایشی و بنری: نمایش تبلیغات در وب ‌سایت ‌ها و اپلیکیشن ‌های پرمخاطب مرتبط با نوروز

وب سایت ‌ها و اپلیکیشن‌ های پرمخاطب می توانند یک بستر خوب برای اجرای تبلیغات نوروزی باشند. تبلیغات نمایشی و بنری نوروزی را باید در وب سایت ‌هایی که در ایام نوروز بازدید بیشتری دارند انجام دهید. سایت ‌های گردشگری، رزرو هتل، خرید بلیط هواپیما، تورهای مسافرتی، سایت ‌های خبری، سایت ‌های سرگرمی، وب سایت ‌های فروشگاهی از جمله وب سایت ‌هایی هستند که در ایام پیش از نوروز مورد بازدید کاربران بیشتری قرار می ‌گیرند.

در انتخاب سایت، باید یک سایت واکنشگرا را انتخاب کنید تا در تمام دستگاه ‌ها قابلیت نمایش داشته باشد. بنر تبلیغاتی خود را باید در ابعاد استاندارد به صورت افقی، عمودی یا مناسب برای موبایل در نظر بگیرید. در بنر تبلیغاتی باید پیام کوتاه، جذاب، همراه با تبریک عید و پیشنهادات ویژه خرید باشد. در نظر گرفتن کال تو اکشن از جمله تخفیف ‌های ویژه، کاربران را ترغیب می کند تا از وب سایت شما دیدن کنند.

تبلیغات کلیک  (PPC): اجرای کمپین ‌های گوگل ادز با کلمات کلیدی مرتبط با نوروز برای جذب ترافیک هدفمند

اگر می‌ خواهید کمپین تبلیغاتی خود را از طریق گوگل ادز اجرا کنید، برخی از استراتژی‌ ها در موفقیت تبلیغات شما موثر هستند. در تبلیغات کلیکی گوگل ادز می توانید از کلمات کلیدی نوروزی استفاده کنید. کلمات کلیدی می تواند مرتبط با خرید، سفر و یا نوروز باشد. از اوایل اسفند ماه می توانید کمپین نوروزی خود را آغاز و تا پایان تعطیلات آن را ادامه دهید.

صفحات فرود را بهتر است با تم نوروز طراحی کنید، بهینه سازی سرعت بارگذاری صفحات سایت نیز اهمیت بسیاری دارد. در متن تبلیغاتی می توانید از افزونه قیمت، شمارش معکوس برای دریافت تخفیف و درج مکان استفاده کنید.

 بهینه ‌سازی نرخ کلیک (CTR) در کمپین ‌های نوروزی

برای بهینه سازی نرخ کلیک در کمپین ‌های نوروزی، استراتژی ‌های موثری وجود دارد که در ادامه آنها را توضیح خواهیم داد.

طراحی عناوین و توضیحات جذاب برای تبلیغات

استفاده از برخی عناوین قدرتمند از جمله “ویژه نوروز ۱۴۰۴” یا “آغاز نوروز با تخفیفات ویژه” می تواند بسیار تاثیرگذار باشد. در عنوان می توانید حس فوریت را در کاربر ایجاد کنید، با در نظر گرفتن عبارت ‌هایی همچون “تا پایان اسفند ماه” و یا “تخفیف ویژه نوروز” کاربر را ترغیب خواهید کرد تا بدون هدر دادن زمان، تبلیغ را مشاهده کند. همچنین می توانید در پیام تبلیغاتی خود تخفیف را به صورت مستقیم اعلام کنید، شفاف سازی در بیان تخفیف کاربر را از سردرگمی نجات می دهد.

استفاده از تصاویر و ویدئوهای باکیفیت و مرتبط با نوروز

برای بهینه‌ سازی نرخ کلیک، تصاویر نقش مهمی دارند. استفاده از بنرها که با المان ‌های نوروزی هماهنگ شده اند، در ترغیب کاربران موثر هستند. طراحی بنر با رنگ‌ های نماد نوروز از جمله قرمز، سبز و آبی فیروزه ‌ای در جذب کاربر اهمیت دارند. از محصولات خود باید تصاویر حرفه‌ ای منتشر کنید، حتی برای جلب توجه بیشتر توصیه می شود بنرهای متحرک را برای تبلیغات در نظر بگیرید.

تست A/B برای شناسایی مؤثرترین عناصر تبلیغاتی

اما برای تشخیص موثرترین عنصر تبلیغاتی توصیه می شود تست A/B را انجام دهید. همزمان با استفاده از چندین بنر، با پیام تبلیغاتی متفاوت، عناوین مختلف، رنگ ‌های متفاوت و در نظر گرفتن تصاویر مختلف می توانید بازخورد کاربران را نسبت به بنرهای تبلیغاتی دریافت کنید. بر اساس داده‌ های دریافتی، عملکرد کمپین را ارزیابی کرده و از مستندات خود برای کمپین ‌های تبلیغاتی در آینده استفاده کنید.

سخن پایانی

نوروز به عنوان یکی از مهمترین مناسبت ‌ها در ایران، فرصتی را فراهم کرده است تا کسب و کارها فروش و آگاهی از برند خود را افزایش دهند. با ایجاد یک برنامه‌ ریزی دقیق و به کارگیری استراتژی ‌های خلاقانه، می توان کمپین‌ های تبلیغاتی نوروزی را از اول اسفند ماه آغاز و تا پایان تعطیلات ادامه داد. تبلیغات در فضای آنلاین در بسترهای مختلف از جمله شبکه ‌های اجتماعی، وب سایت‌ ها و اپلیکیشن‌ ها صورت می گیرد.

کمپین تبلیغاتی خود را می توانید همراه با تخفیف، پیشنهادهای ویژه، مسابقه و قرعه کشی، ایجاد محتوای آموزشی و سرگرم کننده، همکاری با اینفلوئنسرها در شبکه ‌های اجتماعی مختلف از جمله اینستاگرام، تلگرام و توییتر، وب سایت ‌ها  و اپلیکیشن ‌ها اجرا کنید. در پایان استراتژی کمپین تبلیغاتی نوروزی خود، با برخی از ابزارها می توانید داده‌ ها را ارزیابی کرده و با تجزیه و تحلیل آنها، استراتژی تبلیغاتی خود را برای مناسبت ‌های مشابه در آینده بهبود ببخشید.

برای طراحی وب سایت، راه‌ اندازی استارتاپ و یا بازاریابی اینترنتی، شرکت دارکوب با بهترین کارشناسان و متخصصان این حوزه در خدمت کسب و کارها است. توانسته ایم با طراحی و اجرای وب سایت‌ های قدرتمند، به رونق کسب و کارها کمک بزرگی کنیم.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب