چگونه در دیجی کالا فروشگاه اینترنتی بزنیم؟

نوشته شده توسط اسماعیل طاهری منش

امروزه بسیاری از افراد، خرید اینترنتی را به دلیل مزیت‌ های فراوانی که دارد، نسبت به خرید حضوری ترجیح می ‌دهند. کاربران بدون زحمت می ‌توانند بهترین کالاها را بدون مراجعه به فروشگاه خریداری کنند. پیدا کردن آسان یک کالا، خریدی ارزان‌ تر، صرفه‌ جویی در زمان، انتخاب بهتر، پیدا کردن یک محصول کمیاب، تنها بخشی از مزیت خرید اینترنتی است. از این رو، فروشگاه ‌های اینترنتی روز به روز در حال افزایش است و در حوزه ‌های مختلف خدمات گسترده‌ ای را به کاربران ارائه می ‌دهند. نوعی از فروشگاه‌ های اینترنتی، مارکت پلیس ها هستند. دیجی کالا به عنوان یک مارکت پلیس، با فروش آنلاین انواع کالاها در بین کاربران بسیار محبوب شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر جهت ثبت نام در دیجی کالا برای فروش محصولات، در ادامه شما را بیشتر راهنمایی خواهیم کرد.

تفاوت فروشگاه اینترنتی و مارکت پلیس

فروشگاه اینترنتی یک پلتفرم است که به بسیاری از کسب و کارها این فرصت را می ‌دهد تا بتوانند خدمات و محصولات خود را از طریق بستر اینترنت به کاربران ارائه دهند. با در نظر گرفتن یک کاتالوگ آنلاین کاربر می ‌تواند اقلام مورد نیاز خود را به راحتی انتخاب و ثبت سفارش را انجام دهد.

در طراحی فروشگاه اینترنتی فروشنده یک نفر است که کالاها و خدمات خود را ارائه می ‌دهد، اما نوعی از فروشگاه‌ های اینترنتی هستند که بیش از یک فروشنده دارند، یعنی شما می ‌توانید با توجه به تعداد فروشنده ‌های بیشتر، کالاهای بیشتری را با تنوع بیشتر خریداری کنید. به این نوع از فروشگاه ها مارکت پلیس گفته می شود، در این نوع از فروشگاه‌ های اینترنتی تنها یک محصول خاص فروش نمی ‌رسد، با توجه به اینکه فروشندگان در حوزه ‌های مختلف می توانند در این فروشگاه ها فعالیت ‌کنند، تنوع محصولات در این فروشگاه های اینترنتی نیز بسیار زیاد است.

دیجی کالا یکی از مارکت پلیس ها است که شرایطی را برای کاربران فراهم کرده است تا از این فضا استفاده کرده و کالاها و خدمات خود را ارائه دهند. اگر می ‌خواهید به عنوان یک فروشنده در دیجی کالا فروشگاه خود را داشته باشید، در ادامه مراحل ثبت نام را مرور خواهیم کرد.

مزیت ثبت نام در دیجی کالا برای کار

  • کاربری آسان: کار با پنل فروشندگان دیجی کالا بسیار آسان است، همه افراد با هرگونه سطح دانش و اطلاعات می ‌توانند از این طریق در این فروشگاه اینترنتی فعالیت کنند.
  • کاربر میلیونی: یکی از مهمترین مزیت ‌هایی که می توان دیجی کالا را به عنوان یک بستر مهم جهت راه ‌اندازی فروشگاه اینترنتی در نظر گرفت، وجود کاربران بسیار است که این فروشگاه اینترنتی را دنبال می کنند. دسترسی به کاربر میلیونی فرصتی است که کالا و خدمات شما نیز بهتر و بیشتر دیده شود. بیش از ۲ میلیون بازدید روزانه نشان از دنبال کردن کالا و خدمات در این پلتفرم است. قطعاً دیجی کالا می ‌تواند در رشد کسب و کار شما بسیار موثر واقع شود.
  • پشتیبانی 24 ساعته: در صورت بروز مشکلات و ایرادات می ‌توانید از تیم پشتیبانی دیجی کالا کمک بگیرید.
  • زیرساخت قدرتمند: از سوی دیگر دیجی کالا به دلیل زیرساخت ‌های قوی و قدرتمند در تمامی بخش ‌ها می ‌تواند مسائل جانبی از جمله انبار و ارسال کالا را به درستی و اصولی انجام دهد.
  • ثبت نام رایگان: از سوی دیگر ثبت نام در این فروشگاه رایگان است و بدون هیچ هزینه ‌ای می ‌توانید فروشگاه اینترنتی خود را راه اندازی کنید.
  • قابل اعتماد: دیجی کالا بسیار معتبر و قابل اعتماد است، به دلیل قوانین و مقررات سختگیرانه‌ای که در نظر گرفته است، فروشندگان می ‌توانند با اطمینان خاطر بیشتری محصولات خود را برای فروش در نظر بگیرند.
  • صرفه جویی در هزینه: یکی از مزیت های ثبت نام در دیجی کالا برای کار، صرفه جویی در هزینه است. قطعاً اگر شما طراحی سایت فروشگاهی مستقل را برای محصولات خود طراحی کنید، علاوه بر اینکه باید هزینه زیادی را برای طراحی سایت در نظر بگیرید، زمان زیادی نیاز خواهد بود تا کاربران و مشتریان بالقوه با محصولات شما آشنا شوند. اما با توجه به تعداد کاربران بسیار در دیجی کالا در ماه‌ های اولیه امکان افزایش فروش محصولات شما بسیار زیاد خواهد بود.
  • عدم نیاز به تبلیغات: با انتخاب فروشگاه اینترنتی در دیجی کالا دیگر نیازی به تبلیغ کالا و خدمات خود ندارید، چرا که حجم بالای کاربران که از این پلتفرم دیدن می کنند، از کالای شما نیز دیدن خواهند کرد.
  • فروش سراسری: از مزیت انتخاب دیجی کالا این است که شما از سراسر ایران برای محصول خود خریدار دارید و به طور ۲۴ ساعته می ‌توانید محصول خود را به فروش برسانید.
  • ارائه کلاس های آموزشی: اگر اطلاعات کافی در زمینه فعالیت در دیجی کالا ندارید، می ‌توانید در کلاس‌ های آموزشی آن شرکت کنید.
  • اپلیکیشن فروشندگان دیجی کالا: از طریق نصب این اپلیکیشن فرایند ثبت کالا و دریافت سفارش را آسان تر پیگیری خواهید کرد.

معایب ثبت نام در دیجی کالا برای کار

گرچه فروش کالا در دیجی کالا می ‌تواند شما را زودتر به اهداف مورد نظر برساند، اما فروش محصولات در دیجی کالا می ‌تواند همراه با برخی معایب باشد.

  • قوانین سختگیرانه: یکی از معایب قوانین سختگیرانه است، از جمله فروش کالا همراه با ضمانت نامه، عدم فروش برخی از کالاها، همچنین تعداد ۱۰ سفارش در روز در ماه اول برخی از قوانین سختگیرانه است که دیجی کالا برای فروشندگان در نظر گرفته است.
  • کارمزد بالا: کارمزد برخی از کالاها بسیار بالا در نظر گرفته می ‌شود که همراه با ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده برای برخی از کالاها چندان مقرون به صرفه نخواهد بود.
  • تسویه حساب طولانی: تفاوتی نمی کند فروش شما در طی یک ماه کم باشد یا زیاد، دیجی کالا تنها در ماه یک بار تسویه حساب را انجام می ‌دهد.
  • لیبل کالا: برای تمام کالاهایی که در دیجی کالا به فروش می رسند، باید لیبل زده شود. پرینتر لیبل یکی از دستگاه ‌هایی است که قیمت بالایی دارد، برای برخی از کالاهایی که امکان دارد فروش چندانی نداشته باشند، هزینه برای خرید این دستگاه می ‌تواند مقرون به صرفه نباشد.

قوانین دیجی کالا برای فروشندگان

  • دریافت مجوز: اگر برخی از کالاها برای فروش نیاز به مجوز داشته باشند، در دیجی کالا نمی ‌توانید آنها را بدون مجوز به فروش برسانید. به طور مثال برخی از اقلام پزشکی نیاز به مجوز سازمان غذا و دارو دارند. اگر این مجوز را در اختیار نداشته باشید، امکان راه ‌اندازی فروشگاه اینترنتی در دیجی کالا را ندارید.
  • ارسال به موقع: دیجی کالا برای ارسال کالا زمان در نظر می ‌گیرد. با توجه به محدودیت زمانی شما باید این توانایی را داشته باشید تا کالا را به موقع تامین و برای خریدار ارسال کنید. قبل از اینکه راه اندازی آنلاین شاپ را در دیجی کالا انجام دهید، بهتر است کالا را در تعداد بالا تامین و در انبار نگهداری کنید تا در صورت دریافت سفارش بتوانید کالا را به موقع ارسال کنید. همانطور که می دانید تاخیر در ارسال کالا در دیجی کالا منجر به پرداخت جریمه خواهد شد. اگر کالای فروشی شما به گونه‌ ای است که پس از ثبت سفارش باید آماده شود، سعی کنید از یک تیم حرفه‌ ای کمک بگیرید تا به موقع محصول را به دست خریدار برسانید. اگر آماده سازی محصول نیاز به زمان زیادی دارد، قطعاً دیجی کالا بستر مناسبی برای راه ‌اندازی فروشگاه اینترنتی برای شما نخواهد بود.
  • کالای مناسب: شما نمی ‌توانید هر کالایی را در فروشگاه اینترنتی دیجی کالا به فروش برسانید. دیجی کالا یک لیستی را تهیه کرده است که در این لیست نام محصولاتی که امکان فروش آنها وجود ندارد، درج شده است. اگر محصول شما در لیست وجود نداشت، به راحتی می ‌توانید آن را به فروش برسانید. به طور مثال چاقو ضامن‌دار، کتاب با محتوای نامناسب و کالاهای مربوط به استعمال دخانیات امکان فروش ندارند. همچنین برخی از کالاها توسط خود برند تولید کننده در دیجی کالا به فروش گذاشته می ‌شود. به این معنا که یک برند ایرانی محصول خود را به طور مستقیم در دیجی کالا به فروش می ‌رساند، اگر شما نیز به عنوان یکی از فروشندگان محصولات این برند هستید، امکان فروش محصول مورد نظر را نخواهید داشت.
  • قیمت مناسب: همچنین دیجی کالا برای برخی از کالاها سقف قیمت در نظر گرفته است و شما نمی ‌توانید کالای مورد نظر خود را بیش از قیمت پیشنهادی دیجی کالا به فروش برسانید.
  • تعداد سفارش: یکی دیگر از قوانین دیجی کالا این است که در ماه اول شما تنها می ‌توانید در طی روز ۱۰ ثبت سفارش را دریافت کنید.
  • هماهنگی: یکی از قوانین ساخت سایت فروشگاهی رایگان در دیجی کالا این است که شما باید بین محصولی که به فروش می ‌رسانید و تصاویری که در صفحه بارگذاری می کنید، یک ارتباط مستقیم وجود داشته باشد، در صورت عدم تطابق محصول و عکس، محصول مرجوع می ‌شود و دیجی کالا برای شما جریمه در نظر می ‌گیرد.

قطع همکاری دیجی کالا با فروشنده

دیجی کالا همه تلاش خود را می کند تا کاربران و خریداران کالاها از این فروشگاه اینترنتی رضایت کامل داشته باشند. از این رو، برای راه ‌اندازی فروشگاه اینترنتی با در نظر گرفتن قوانین سختگیرانه تلاش می کند تا بهترین فروشنده ‌ها را جذب و خریداران بالقوه را بیشتر تحت تاثیر قرار دهد. به هر دلیلی اگر خریداران راضی نباشند، این عدم نارضایتی منجر به کاهش ترافیک سایت می ‌شود. بنابراین همه فروشندگان کالا نمی ‌توانند در این پلتفرم فعالیت داشته باشند. با در نظر گرفتن برخی از جریمه ‌ها دیجی کالا به راحتی همکاری خود را با فروشگاه هایی که عملکرد مناسبی ندارند پایان می ‌دهد.

یکی از روش ‌هایی که دیجی کالا فروشندگان را مورد ارزیابی قرار می ‌دهد، روش امتیاز دهی است. دیجی کالا از خریداران می ‌خواهد تا در مقابل خریدی که انجام می ‌دهند، امتیازی را در نظر بگیرند. در فواصل زمانی امتیازها بررسی می ‌شوند و اگر فروشنده امتیاز کمی داشته باشد، امکان همکاری با او وجود نخواهد داشت.

برای شما که فروشگاه اینترنتی در دیجی کالا دارید، در صورت تاخیر ارسال کالا، فروش کالاهایی که فروش آنها ممنوع اعلام شده است، مرجوع کردن کالا توسط کاربر، پرداخت جریمه سنگین در نظر گرفته می شود.

شرایط لازم برای ثبت نام در دیجی کالا

به عنوان فروشنده حقیقی باید حداقل سن ۱۸ سال را داشته باشید. داشتن شماره شبا، آدرس پستی، آدرس ایمیل و شماره موبایل از دیگر مواردی است که باید آنها را در اختیار داشته باشید. همچنین اگر کالای شما دارای ارزش افزوده است، باید تصویر این گواهی نیز در دسترس باشد.

اگر به عنوان فروشنده حقوقی قصد راه‌ اندازی فروشگاه اینترنتی در دیجی کالا را دارید، به مدارک بیشتری نیاز خواهید داشت. ثبت نام مودیان مالیات بر ارزش افزوده، تصویر کارت ملی صاحبان حق امضا در یک قاب،  آدرس پستی، آدرس ایمیل و شماره موبایل، تصویر آخرین تغییرات که در روزنامه رسمی به چاپ رسیده است، شماره شبا، لیست نام صاحبین حق امضا، اعلام آدرس، شناسه ثبت، کد اقتصادی شرکت، شناسه ملی، از جمله اطلاعاتی هستند که باید آنها را تهیه و آماده داشته باشید.

نحوه ثبت نام در دیجی کالا

با مطالعه قوانین و داشتن شرایط لازم، مسیر راه‌ اندازی فروشگاه اینترنتی در دیجی کالا را می ‌توانید شروع کنید. دیجی کالا برای اینکه بتواند با فروشندگان بیشتری در تعامل باشد، فرایند ثبت نام را برای آنها بسیار آسان و راحت کرده است.

1- تعيين رمز

در مرحله اول شما باید به عنوان فروشنده، ثبت نام را در دیجی کالا انجام دهید. پس از اینکه وارد سایت دیجی کالا شدید، در نوار بالای صفحه، وارد قسمت “در دیجی کالا بفروشید” شوید. با وارد شدن به صفحه و انتخاب “ثبت نام فروشنده” فرم ثبت نام را تکمیل کنید.

ثبت نام در دیجی کالا با شماره موبایل انجام می شود. از طریق شماره تلفن همراه خود کد فعال سازی را دریافت می کنید، سپس با دریافت رمز می ‌توانید وارد صفحه درج اطلاعات شوید.

2- وضعيت خود را انتخاب کنيد

شما باید زمینه فعالیت خود را مشخص کنید، آیا یک فروشنده حقیقی هستید یا یک فروشنده حقوقی؟ اگر دارای یک شرکت و کد اقتصادی هستید، باید فروشنده حقوقی را انتخاب کنید و اگر کد اقتصادی ندارید فروشنده حقیقی را انتخاب کنید.

3- ورود اطلاعات

با درج اطلاعات اولیه از جمله کد ملی، شماره حساب و انتخاب یک نام برای فروشگاه، وارد مرحله بعد می ‌شوید. اگر فروشگاه حضوری دارید باید موقعیت مکانی آن را بر روی نقشه مشخص کنید.

4- پاسخ به سوالات

سپس اطلاعات مربوط به شغل خود را باید درج کنید. برای اینکه آشنایی بیشتری نسبت به شما پیدا کنند، اطلاعاتی همچون شغل و تحصیلات را باید در نظر بگیرید. با توجه به فعالیتی که دارید، یکی از گزینه ‌های مربوط به نوع فعالیت خود را باید مشخص کنید. سپس باید در نظر بگیرید که چند نیروی کار در فروشگاه اینترنتی دیجی کالا فعالیت می کنند. باید یک راه ارتباطی را برای کاربران در نظر بگیرید. این راه ارتباطی می ‌تواند پیامک، ایمیل، تماس و یا موارد دیگر باشد. اگر در گذشته تجربه فروش اینترنتی را داشته اید باید آن را مشخص کنید.

5- انتخاب زمان کلاس

اینک دیجی کالا از شما می ‌خواهد تا در کلاس آموزشی شرکت کنید تا نسبت به فعالیت در فروشگاه اینترنتی دیجی کالا اطلاعات لازم را کسب کنید.

انتشار کالا

پس از اینکه ثبت نام خود را انجام دادید، اینک می ‌توانید برای فروش کالا در دیجی کالا فعالیت خود را آغاز کنید. در این مرحله باید کالای مورد نظر خود را ثبت کنید. شما می ‌توانید کالای خود را با توجه به دسته ‌بندی ‌هایی که در دیجی کالا وجود دارد، در یک دسته ‌بندی مناسب قرار دهید تا با جستجوی کاربران در نوار جستجو، سریع‌ تر به محصولات و کالای شما دسترسی پیدا کنند.

6- جستجو

با ورود به حساب کاربری دیجی کالا و پنل کاربری خود در قسمت جستجو نام محصول را درج کنید، توسط برخی از فیلترها می ‌توانید محصول را سریع ‌تر پیدا کنید. اگر محصول شما در لیست محصولات دیجی کالا وجود داشت، به این معنا است که قبل از شما فروشندگان دیگری اقدام به فروش این محصول کرده اند، نگران نباشید، شما هم می ‌توانید این محصول را به فروش برسانید. با انتخاب گزینه “شما هم بفروشید”مراحل را باید طی کنید.

افرادی که قبل از شما اقدام به فروش کالای مورد نظر کرده ‌اند، اطلاعاتی را وارد کرده اند، اگر اطلاعات را تایید می کنید، با کلیک بر روی ادامه عملیات فروش ثبت می ‌شود و شما نیز یکی از فروشندگان این محصول خواهید بود.

اما اگر محصول شما در لیست کالاهای دیجی کالا وجود نداشت، می ‌توانید با کلیک بر روی ایجاد کالای جدید، کالای خود را برای کاربر معرفی کنید. اگر مراحل ثبت کالا برای شما سخت است می ‌توانید این مراحل را به تیم تولید محتوای دیجی کالا بسپارید. این نکته را یادآوری کنیم که تولید محتوا توسط تیم دیجی کالا رایگان نیست. اما اگر مراحل برای شما چندان سخت و پیچیده نیست، اینک خودتان می ‌توانید مشخصات کالا را درج کنید. با انتخاب نام کالا، انتخاب دسته بندی و اطلاعاتی مربوط به ابعاد بسته‌بندی ثبت کالا انجام می شود.

8- دسته بندي محصول

در قسمت دسته ‌بندی، زیرمجموعه ‌های بسیاری وجود دارد که با انتخاب هر یک از آنها محصولات و کالاهای خود را با توجه به کلمات کلیدی که کاربر جستجو می کند، می توانید به درستی دسته بندی کنید.

9- درج اطلاعات کالا

سپس باید در خصوص کالای مورد نظر اطلاعات کاملی را درج کنید. نام برند کالا، اصل یا تقلبی بودن کالا، مدل، نوع بسته ‌بندی را باید در نظر بگیرید. بسته ‌بندی کالا برای انبار دیجی کالا بسیار مهم است، با در نظر گرفتن ابعاد دقیق و وزن بسته ‌بندی به انبارداری دیجی کالا کمک کرده ‌اید تا کالاها در قفسه ‌های مناسب قرار گیرند.

10- شرح کالا

سپس با در نظر گرفتن نوع کالا که ایرانی یا خارجی است، یک شرح کوتاه در خصوص کالای مورد نظر، همچنین در نظر گرفتن نقاط قوت و ضعف کالا، اطلاعات را تکمیل کنید. با در نظر گرفتن یک نام فارسی مناسب برای کالا، همینطور یک نام انگلیسی مناسب، کالای خود را بهتر معرفی خواهید کرد.

11- درج عکس کالا

اینک باید از کالای خود عکس‌ های مناسبی در اختیار داشته باشید. برای آپلود عکس باید حجم عکس کمتر از ۶ مگابایت باشد، باید از ابعاد 600 * 600  و 2500* 2500 پشتیبانی کند. هیچگونه لوگو و متن نیز بر روی تصویر نباید وجود داشته باشد، همچنین فرمت عکس باید Jpg باشد.

12- مشخصات عکس

 

پس از ثبت کالا، وضعیت پیش نویس نمایش داده می شود. کارشناسان دیجی کالا باید کالا و اطلاعات ثبت شده توسط شما را مورد بررسی قرار دهند. پس از گذشت ۲۴ یا ۷۲ ساعت تایید یا عدم تایید کالا گزارش می شود.

 

پس از تایید اگر کالا دارای تنوع است تمام اطلاعات را می ‌توانید از جمله رنگ یا سایز وارد کنید. اگر سایز و رنگ مورد نظر وجود نداشت می توانید رنگ و سایز جدید را وارد کنید.

14- قيمت کالا

در مرحله بعدی باید قیمت گذاری کالا را مشخص کنید.

دریافت سفارش

پس از اینک مراحل ثبت نام و ثبت کالاهای شما به اتمام رسید، اطلاعات کامل را درج کردید و بارگذاری تصاویر انجام شد، اینک کالای شما در دیجی کالا منتشر می ‌شود و باید منتظر ثبت سفارش کاربران بمانید.

ایجاد محموله

پس از ثبت کالا در فروشگاه اینترنتی در دیجی کالا، باید محموله ایجاد کنید. محموله به این معنا است که مجموعه ‌ای از سفارشات دریافتی را آماده و به انبار دیجی کالا تحویل دهید. هر یک از کاربران که کالای مورد نظر را ثبت سفارش می کنند، شما باید در قسمت پنل فروشندگان دیجی کالا بارکد ارائه شده را از طریق برچسب نارنجی بر روی محصولات بچسبانید.

اگر تا به حال از دیجی کالا خریداری کرده باشید روی محصولات یک لیبل نارنجی رنگ وجود دارد. یکی از قوانین دیجی کالا این است که برای تمام کالاها این لیبل درج شود تا در انبار نظم دهی بهتری صورت بگیرد. اگر یک کالا بدون لیبل در انبار قرار بگیرد، قطعاً پیدا کردن آن کار سختی خواهد بود. بنابراین از ورود هرگونه کالای بدون لیبل به انبار دیجی کالا جلوگیری می ‌شود. با خرید یک دستگاه لیبل زن باید برای تمام محصولات خود این لیبل‌ های نارنجی را درج کنید. پس از تحویل کالا به انبار دیجی کالا، باید رسید دریافت کنید. اینک ارسال سفارش توسط دیجی کالا انجام می ‌شود.

تسویه حساب

گرچه ثبت نام برای فروشگاه اینترنتی دیجی کالا، رایگان است اما برای هر ثبت سفارش، دیجی کالا کارمزد تعیین شده را همراه با ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده از مبلغ دریافتی کالا کسر می کند. زمانی که دیجی کالا، کالای شما را به فرد سفارش دهنده تحویل می ‌دهد، مبلغ به حساب دیجی کالا واریز می ‌شود.

در ابتدا پس از دو ماه فروش کالا، تسویه صورت می ‌گیرد، اما پس از آن در طول ماه تنها یک بار تسویه حساب انجام می ‌شود. کارمزدی که دیجی کالا برای کالاها در نظر گرفته است، با توجه به نوع کالا متفاوت است. کارمزد بین ۲ تا ۲۶ درصد تعیین می ‌شود. دیجی کالا فروشندگان خود را در سه سطح برنزی، نقره ‌ای و طلایی طبقه بندی می کند. اگر فروشنده بیش از ۷۰۰ مورد ثبت سفارش در طی یک ماه دریافت کند، در سطح نقره ‌ای قرار می ‌گیرد و اگر بیش از ۱۷۰۰ مورد ثبت سفارش داشته باشد، در سطح طلایی قرار دارد. با قرار گرفتن در سطح بالاتر ۲ درصد به میزان کارمزد افزوده می ‌شود.

قیمت گذاری مناسب

زمانی که ثبت کالا را انجام دادید، حتماً به این نکته پی بردید که شما تنها فروشنده کالای مورد نظر نیستید و فروشندگان بسیاری محصول مورد نظر شما را نیز به فروش می ‌رسانند. اگر می ‌خواهید در میان لیست فروشنده های دیجی کالا افزایش فروش را تجربه کنید، باید قیمت گذاری را دقیق در نظر بگیرید. مدیریت صحیح و درست کمک می کند تا بتوانید در دیجی کالا فروش بیشتری داشته باشید و سود بیشتری کسب کنید. قیمت گذاری برای کالا باید درست و منطقی باشد. بر روی یک کالا که توسط دیجی کالا به فروش می رسد، هزینه‌ هایی افزوده می ‌شود که باید آنها را در نظر بگیرید.

  • کارمزد و مالیات: علاوه بر در نظر گرفتن کارمزد برای دیجی کالا، باید ۹ درصد مالیات نیز در نظر گرفته شود.
  • همچنین هزینه حمل و نقل باید به هزینه ها افزوده ‌شود. ارسال کالا می ‌تواند بر عهده شما باشد، اما زمانی که فردی در دیجی کالا چندین کالا را خریداری می کند، با یک بار ثبت سفارش همه خرید خود را یک جا تحویل می ‌گیرد. بنابراین احتمال دارد فروشنده ای را انتخاب کند که تحویل کالا را از طریق دیجی کالا انجام می دهد.
  • لیبل: همانطور که اشاره شد باید برای کالاها لیبل چاپ شود، اگر دستگاه لیبل زن ندارید، تیم دیجی کالا این کار را انجام خواهد داد، اما برای دریافت خدمات لیبل باید هزینه لازم را پرداخت کنید.
  • انبار: در ابتدای فعالیت خود می ‌توانید تا ۳۰ روز از انبار رایگان دیجی کالا استفاده کنید، اما با گذشت ۳۰ روز برای استفاده از انبار دیجی کالا باید هزینه ‌ای را پرداخت کنید.
  • ثبت نام: اگر در قسمت ثبت نام و درج کالا از تیم تولید محتوای دیجی کالا کمک گرفته ‌اید، هزینه آن را نیز باید پرداخت کنید.

با در نظر گرفتن تمام این موارد قیمت گذاری باید با دقت باشد، اما نکته قابل توجه این است که شما رقیبان بسیاری دارید و استراتژی قیمت گذاری باید هدفمند باشد. برای افزایش درآمد فروشندگی در دیجی کالا، باید قیمت ‌های خود را در میان فروشندگان بسیار رقابتی در نظر بگیرید، برای جذب مشتری می ‌توانید از تخفیف ‌ها و کاهش سود کمتر استفاده کنید. اگر قیمت شما نسبت به سایرین بیشتر است، باید دلیل قانع کننده ‌ای داشته باشید. گاهی ممکن است شما کالای خود را با قیمت بالا به فروش می ‌رسانید اما همچنان نسبت به رقبا فروش خوبی دارید، یک عامل می ‌تواند رضایت خریداران باشد. ارسال به موقع کالا و توجه به انتقادات کمک می کند تا رضایت خریداران افزایش پیدا کند و امتیاز بالاتری را به شما بدهند. توصیه می ‌شود برای افزایش فروش، کالاهایی که کمتر در لیست دیجی کالا قرار دارند را برای فروش انتخاب کنید.

سخن پایانی

استفاده از بستر اینترنت فرصتی است که کسب و کارها باید از آن نهایت استفاده را ببرند. یکی از راه‌ های مقرون به صرفه برای داشتن یک سایت فروشگاهی این است که در مارکت پلیس‌ ها فعالیت کنید. مارکت پلیس‌ ها همچون دیجی کالا، فرصتی را برای کسب و کارها ایجاد می ‌کنند تا بتوانند با هزینه کم محصولات و کالاهای خود را به فروش برسانند. دیجی کالا به عنوان یک فروشگاه اینترنتی محبوب با توجه به کاربران میلیونی می‌ تواند در رشد کسب و کار شما و افزایش فروش تاثیر قابل توجهی داشته باشد. بنابراین به کسب و کارهای کوچک توصیه می ‌شود از این فرصت استثایی استفاده کامل را ببرند.

اما اگر این توانایی و قابلیت را دارید که در یک سایت فروشگاهی اختصاصی و مستقل محصولات خود را به فروش برسانید، تیم حرفه ‌ای دارکوب طراحی سایت فروشگاهی را با بهترین ویژگی‌ ها در مدت زمان کوتاهی انجام می ‌دهد. تیم تخصصی طراحی سایت و سئو دارکوب با در نظر گرفتن اهداف کسب و کار شما سایت فروشگاهی را کاملا هدفمند طراحی می ‌کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌ توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته