عناصر موفقیت آمیز در استراتژی بازاریابی دیجیتال

نوشته شده توسط طراح سایت بربروشان

سال ها قبل بازاریابی دیجیتال به صورت یک کمپین تبلیغاتی وجود داشت در سال 1990 میلادی این این کمپین ساده تبلیغاتی به فناوری پیشرفته تبدیل شد . این فناوری پیشرفته مبتنی بر تحلیل و تعامل برای کسب و کار در سراسر جهان توسعه پیدا کرد تا به امروز که همه آن را به نام استراتژی بازاریابی می شناسند . استراتژی بازاریابی به طور مداوم در حال پیشرفت می باشد . و هر ساله دید فعالان این حوزه در حال تغییر می باشد . 

داشتن استراتژی در بازاریابی آنلاین کمک شایانی به توسعه و پایداری کسب و کار می کند . همانطور که گفته شد استراتژی همه ساله در حال تغییر و توسعه می باشد اما بازاریابی دیجیتال در سال 2018 به چه صورت می باشد . اساسا بازاریابی دیجیتال ارتقا محصولات و برند ها از طریق یک یا چند بستر دیجیتال از جمله موتور های جست و جو ، وب سایت ها ، رسانه ها و شبکه های اجتماعی و … می باشد .

بازاریابی ، صاحبان کسب و کار را در ارتباط بهتر با مشتری و مخاطب یاری می کند . برای آنکه بازاریابی دیجیتال برای کسب و کاری مفید باشد ، باید در آن استراتژی داشت . استراتژی کسب و کار از عناصر مهمی تشکیل شده است که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم .

برای شروع بازاریابی آنلاین یا دیجیتال بهترین فضا ، وب سایت ها می باشند . در سال های اخیر تعداد زیادی شرکت تحت عنوان ارائه دهنده خدمات طراحی وب سایت به وجود آمده اند . با مراجعه به این شرکت ها می توان وب سایت مورد نظر را راه اندازی نمود اما به دلیل آنکه تعداد این نوع شرکت ها افزایش یافته است ، مشتریان در انتخاب خود با مشکل رو به رو می شوند . برای انتخاب بهترین شرکت طراحی توجه به سابقه ، نمونه کار ها ، خدمات ارائه دهنده و … لازم می باشد .

عناصر تاثیر گذار در استراتژی بازاریابی آنلاین

شرکت طراحی وب سایت دارکوب نیز با بیش از یک دهه فعالیت توانسته است بهترین جایگاه را در میان رقبای خود به دست بیاورد و مشتریان زیادی را به سمت خود جلب نماید . پس می توان گفت قبل از شروع به بازاریابی آنلاین باید یک وب سایت حرفه ای و مناسب برای کسب و کار راه اندازی نمود .

عناصر موفقیت آمیز در استراتژی بازاریابی دیجیتال

 

راه اندازی وب سایت منحصر به فرد و جذاب : وب سایت ها بخش مهمی از استراتژی بازاریابی دیجیتال می باشند . برای آنکه وب سایت حداکثر تاثیر در بازاریابی آنلاین داشته باشد در طراحی آن باید دقت نمود . وب سایت ها باید علاوه بر حرفه ای بودن محیطی جذاب و تاثیر گذار داشته باشند . طراحی وب سایت باید با هدف و مرتبط با موضوع کسب و کار انجام گیرد .

همچنین مهمترین نکته سازگاری وب سایت ها با هر دستگاه و مرورگری می باشد . این روز ها اغلب وب سایت ها قالب Responsive دارند . ریسپانسیو بودن به معنای سازگاری وب سایت ها با موبایل ها ، تبلت ها و انواع نمایشگر ها می باشد . برای سازگاری قالب وب سایت ها با مرورگر ها نیز باید از استاندارد های W3C پیروی نمود .

برای نشان دادن پویایی وب سایت نیز بهتر است هر چند سال ، تغییراتی در طراحی وب سایت اعمال نمود بدون آنکه عناصر اصلی تغییر کند . طراحی وب سایت همه ساله در حال توسعه و تحقیق می باشد و امکان دارد طراحی سال قبل به طور کامل منسوخ شده باشد . برای اطلاع از الگوی طراحی وب سایت در سال 2018 میلادی می توانید به مقالات دیگر موجود در وب سایت دارکوب مراجعه نمایید .

بهینه سازی موتور های جست و جو (سئو ) : یکی از مهمترین عوامل تاثیر گذار هم بر وب سایت و هم بر بازاریابی آنلاین ، SEO : Search Engine Optimization می باشد . سئو از عوامل و تکنیک های مختلفی تشکیل شده است که با استفاده از آنها وب سایت مورد نظر برای قرار گرفتن در موتور های جست و جو بهینه می شود .

وقتی کاربری کلمه یا عبارتی را در گوگل جست و جو می کند ، گوگل وب سایت های مرتبط را در لیست چند صفحه ای به کاربر نمایش می دهد . اغلب کاربران فقط از وب سایت های صفحه اول بازدید می کنند ، از این رو مدیران وب سایت ها می کوشند تا سایت شان در صفحه اول قرار بگیرد . برای قرار گرفتن در این مکان تکنیک هایی تحت عنوان سئو وجود دارد هدف از سئو ، بهینه سازی وب سایت برای قرار گرفتن در صفحه اول موتور های جست و جو می باشد . زیرا گوگل و دیگر موتور های جست و جو  ، وب سایت های با کیفیت را در صفحه اول خود قرار می دهند .

عوامل سئو بیش از 100 تکنیک می باشد که بسیاری از آنها هنوز استفاده نشده است . بهینه سازی هم رضایت کاربر را در پی خواهد داشت و هم موتور جست و جو . تکنیک های سئو به دو دسته بیرون سایت و درون سایت on page , off page تقسیم می شوند . اغلب فاکتور های خارجی سئو مربوط به تبلیغات و بازاریابی می باشد .به طور کلی می توان گفت بازاریابی آنلاین بدون سئو امکان پذیر نخواهد بود و این دو رابطه مستقیم با یکدیگر دارند .

SEO می تواند به ترافیک وب سایت کمک شایانی کند . سئو به عنوان فرآیند بهینه سازی وب سایت ها را در رتبه بندی صفحات نتایج موتور جست و جو یاری می کند . بنابراین افزایش ترافیک بازدید کننده در گرو ، بهینه سازی وب سایت می باشد .

بازاریابی محتوا : مهمترین و اصلی ترین بخش هر وب سایت که کاربران برای دیدن آنها از سایت ها بازدید می کنند ، محتوای سایت می باشد . محتوای هر سایت در ارتباط با موضوع آن است . محتوا شامل ؛ تصاویر ، ویدئو ها ، مقاله ها و … می باشد . موتور های جست و جو نیز به محتوا هر سایت توجه ویژه ای دارند و بر مبنای آنها وب سایت ها را بررسی می کنند . تولید و درج محتوا یکی از عوامل تاثیر گذار بر سئو وب سایت می باشد .

محتوا علاوه بر اینکه منحصر به فرد بودن باید جذاب و مفید و کاربردی نیز باشد . محتوای کپی و تکراری و نا مرتبط تاثیر منفی بر سئو وب سایت می گذارد . در تولید محتوا باید سعی کنید تا محتوا مفید و برای کاربر کاربردی باشد به عنوان مثال اگر محصول یا خدماتی ارائه می دهید لازم است تا در ارتباط با آنها و کارایی و … توضیحات کامل در اختیار مشتری بگذارید . این توضیحات باید به نحوی باشد که کاربر برای استفاده از محصولات یا محصولات مشابه به توضیحات موجود در وب سایت شما مراجعه نماید .

محتوا تاثیر مستقیمی در جذب مخاطب و بالا بردن ترافیک وب سایت دارد . وقتی محتوای سایت کامل و مفید باشد بدون شک کاربر آن را با دوستان خود به اشتراک می گذارد و همچنین بازدید کننده همیشگی وب سایت می شود . در تولید و درج محتوا باید برنامه ریزی داشته باشید و طی زمان های مشخص محتوا را در سایت قرار دهید .

همانطور که گفته شد تصاویر و ویدئو نیز جز محتوای هر سایت می باشد . تصویر سازی در طراحی سال 2018 میلادی تاثیر بسیاری در جذب مخاطب دارد . در طراحی نوین استفاده زیادی از تصاویر و ویدئو در طراحی وب سایت می شود . به همین دلیل شیوه ها و متد ها مختلفی برای تولید تصاویر و ویدئو ها معرفی شده است .

بر اساس تحقیقات به دست آمده تصاویر به خوبی می توانند مخاطب را به خود جذب نماید و بر روی آنها تاثیر بگذارند . استفاده از سینما گراف ها و تعاملات ظریف micro-interactions در طراحی جدید توصیه می شود .

اغلب تبلیغات با استفاده از تصاویر و کلیپ ها انجام می شود پس لازم است در تولید آنها دقت لازم را داشته باشید . نکته مهم در درج فایل ها چند رسانه ای در وب سایت حجم آنها می باشد زیرا حجم تصاویر و ویدئو ها بر سرعت بارگذاری صفحات تاثیر گذار خواهد بود . استفاده از سینما گراف ها و تعاملات ریز کمک به تولید فایل های چند رسانه ای با حجم کم می کند .

بازاریابی محتوا از محتوای خلاق و منحصر به فرد برای ایجاد آگاهی از نام تجاری ، رشد ترافیک وب سایت و … استفاده می کند و به خوبی می تواند مشتریان ویژه را هدف قرار دهد .

بازاریابی ایمیلی Email marketing : یکی از شیوه های بازاریابی آنلاین ، بازاریابی با استفاده از ایمیل می باشد که در سال های اخیر بین وب سایت های بزرگ و پر بازدید باب شده است . بسیاری از شرکت ها از بازاریابی ایمیلی به عنوان راهی برای برقراری ارتباط با مخاطبان خود استفاده می کنند .

بازاریابی ایمیلی به این صورت می باشد که ، از راه های مختلف باید ایمیل کاربران را بدست آورد به عنوان مثال می توان از کاربران خواست تا ایمیل خود را در وب سایت وارد نمایند . اغلب وب سایت های فروشگاهی برای ایجاد حساب کاربری درج ایمیل را الزامی کرده اند . بعد از بدست آوردن ایمیل کاربران باید خبر های خود را به صور دوره ای برای آنها ارسال نمایید خبر هایی مانند : تبلیغات ، تخفیف ها ، رویداد ها و تبلیغ محتوا و … . البته در ارسال ایمیل نباید افراط نمود . بدین ترتیب می توان افراد را به سمت وب سایت هدایت کرد .

بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی : کاربران شبکه های اجتماعی در سال های اخیر افزایش یافته اند . به همین دلیل استفاده از این بستر ها می تواند به افزایش بازدید کننده وب سایت ها نیز بی انجامد . رسانه های اجتماعی راه عالی برای ارتقا نام تجاری و محتوای وب سایت ها می باشد . از شبکه های اجتماعی پر بازدید می توان از اینستاگرام ، لینکدین ، پیام رسان تلگرام و … نام برد . برای شروع کار می توان در یکی از این شبکه ها ایجاد حساب کاربری کنید .

رسانه های اجتماعی یکی از بهترین بستر ها برای کسب اطلاعات در مورد کسب و کار های مختلف می باشد تا زمانی که فعالیت در شبکه های اجتماعی به درستی انجام شود می توان از آن کسب درآمد نمود . تبلیغات در شبکه های اجتماعی رایگان است و فقط وقتی در صفحه شخص دیگری بخواهید تبلیغات انجام دهید باید مبلغ مورد نظر وی را پرداخت نمایید .

با استفاده از شبکه های اجتماعی می توان با مخاطبان ، نزدیک تر ارتباط بر قرار نمود . همچنین از رسانه های اجتماعی می توان برای افزایش بازدید کننده وب سایت استفاده نمود.

بازاریابی با استفاده از تبلیغات گوگل : Google ADwords یکی از سرویس های تبلیغاتی گوگل می باشد که مدیر سایت می تواند با پرداخت مبلغی که بر اساس جست و جو کلمه کلیدی محاسبه می گردد ، کمپین تبلیغاتی راه اندازی کند . این روش برای وب سایت های نو پا بسیاری موثر خواهد بود .

جمع بندی

با داشتن استراتژی در بازاریابی آنلاین می توان به یک کسب و کار بزرگ تبدیل شد . رعایت برخی از اصول در بازاریابی نیاز به دانش کافی در این زمینه دارد لذا به شما پیشنهاد می کنیم برای مشاوره در زمینه بازاریابی دیجیتالی به شرکت طراحی وب سایت دارکوب مراجعه نمایید . در شرکت طراحی وب سایت دارکوب علاوه بر ارائه خدمات طراحی وب سایت ، خدمات بازاریابی آنلاین و تبلیغات نیز ارائه می شود .

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته