طراحی سایت دو یا چند زبانه

نوشته شده توسط طراح سایت بربروشان

امروزه در همه کسب و کارها صحبت از بازاریابی می باشد بطوری که رسیدن به سود بیشتر و جذب مشتری در گرو داشتن استراتژی بازاریابی در کسب و کار می باشد . از این رو افراد برای آنکه در شغل خود به موفقیت برسند لازمه آن داشتن بازاریابی در کار می باشد . بازاریابی اصول مختلفی برای هر کسب و کاری دارد . اصول بازاریابی برای هر نوع شغلی متفاوت می باشد اما برخی از امور پایه و اساسی آن برای تمامی کسب و کارها یکسان می باشد . که یکی از این اصول داشتن وب سایت می باشد . استراتژی بازاریابی می گوید اگر می خواهید سهم بیشتری از بازار را بدست آورید بهتر است برای خود یک وب سایت داشته باشید . تعداد کاربران فضای اینترنت روز به روز در حال افزایش می باشد به همین دلیل بسیاری از آنها را می توان تبدیل به مشتری نمود . برخی از کسب و کار ها خود را محدود به کار در داخل کشور نمی کنند و در صدد آن هستند که به بازارهای جهانی راه یابند . این افراد نیز برای ارتباط با مشتریان خارجی باید راهی را انتخاب کنند این راه جز وب سایت نمی تواند باشد  یکی از استراتژی های بازاریابی اینترنتی برای این وب سایت ها دو زبانه یا چند زبانه کردن می باشد . وقتی قرار است سایت شما توسط افرادی با زبان های گوناگون مورد بازدید قرار بگیرد باید سایت به یک زبان بین المللی نمایش داده شود جدا از آنکه یک سایت بین المللی باید به زبان کشور مبدا باشد در کنار آن باید با زبان انگلیسی نیز نمایش داده شود حتی برخی از سایت ها وجود دارند که چند زبانه هستند مانند سایت های رزرو هتل و فروش بلیط های هوایی و زمینی .

طراحی سایت چند زبانه

شاید بارهای با این نوع سایت ها برخورد کرده باشیم . معمولا در این سایت ها در بالای صفحه سمت چپ یا راست گزینه هایی برای تغییر زبان سایت موجود است . با انتخاب هر زبانی ، زبان همه صفحات سایت تغییر می کند . طراحی سایت های چند زبانه به این گونه می باشد که برای هر زبان مدیریت متفاوتی وجود دارد .همچنین می توانید محتوای صفحات برای هر زبان را با زبان های دیگر تغییر دهید . در طراحی این نوع سایت ها عامل نگران کننده سئو سایت و شناسایی صفحات توسط گوگل می باشد . در این باره باید گفت ، اگر طراحی به صورت درست انجام گیرد هیچ مشکلی پیش نخواهد آمد . در طراحی این گونه سایت ها باید مواردی را رعایت کرد .

استفاده از متاتگ : برای آن که موتورهای جست و جو صفحات زبان های دیگر سایت شما را بشناسند باید آنها را متوجه کنید و این کار با استفاده از متا تگ ها امکان می پذیرید

استفاده از SubDomain : یکی از روش هایی که می توان سایت را چند زبانه کرد استفاده از subdomain می باشد با استفاده از این روش برای هر زبان یک قالب جداگانه تعریف می گردد یک روش دیگر برای چند زبانه کردن که متداول می باشد این است که بر روی همان قالب اصلی سایت زبان های مورد نظر اضافه می شود .

لینک کردن : برای کاربر پسند بودن سایت ؛ در صفحاتی که برای زبان های مختلف طراحی کرده اید لینک زبان های دیگر را قرار دهید .

استفاده از زبان های بین المللی : بسته به نوع سایت و مخاطبان آن زبانی انتخاب کنید که مناسب باشد . زبان های بین المللی ؛ انگلیسی ، عربی ، فرانسوی ، روسی ، اسپانیایی و چینی می باشند .

پرهیز از ترکیب زبان ها : اگر سایت شما چند زبانه می باشد باید زبان های استفاده شده در هر صفحه یکتا باشد به عنوان مثال اگر کاربر زبان انگلیسی را برای بازدید از سایت شما انتخاب نمود نباید هیچ کلمه فارسی در آن صفحه به کاربرده شود .

ترجمه مناسب : اگر می خواهید محتوایی که به زبان اصلی سایت تولید کرده اید به زبان های دیگر سایت ترجمه  کنید به هیچ عنوان از سایت های ترجمه آنلاین استفاده نکنید زیرا قواعد دستور زبان ، زبان های مختلف با هم تفاوت دارد و این کار باعث ایجاد غلط های دستوری می گردد . برای ترجمه بهتر است از مترجم استفاده کنید .

تغییر خودکار زبان : در برخی از سایت ها زبان سایت با تغییر IP کاربر تغییر می کند . این کار برای برخی از کاربران خوشایند نیست ممکن است بخواهند که خود زبان سایت را به دلخواه تغییر دهند . به همین دلیل انتخاب زبان را بر عهده کاربران قرار دهید .

نحوه قرار گیری انتخاب زبان ها : همانطور که گفته شد محل قرار گیری انتخاب زبان های سایت باید در دید کاربران باشد تا بتوانند به راحتی زبان مورد نظر خود را انتخاب نمایند . برای درج نام زبان مورد نظر به همان زبان قرار دهید به عنوان مثال زبان فارسی را persian نگذارید بلکه فارسی قرار دهید . موضوع قابل اهمیت دیگر ؛ راست چین و یا چپ چین بودن محتوا می باشد . برخی از زبان ها مانند انگلیسی از چپ به راست نوشته می شود و برخی دیگر مانند زبان فارسی از چپ به راست نوشته می شود در طراحی قالب سایت برای هر زبان این موضوع را فراموش نکنید .

جمع بندی

توجه کنید که هر سایتی برای چند زبانه شدن مناسب نیست . اگر کاربران شما واقعا غیر ایرانی می باشند سایت را چند زبانه کنید . اغلب سایت های صنعتی و این قبیل سایت ها که با کشورهای دیگر ارتباط دارند به طور حتم باید حداقل از زبان انگلیسی پشتیبانی کند . نکات گفته شده فقط برخی از نکته هایی بود که در طراحی سایت های دو زبانه باید رعایت شود . بهتر است طراحی سایت دو زبانه توسط ک طراح خبره انجام گیرد تا نکته ای از قلم انداخته نشود . شرکت طراحی سایت دارکوب می تواند این کار را به بهترین شکل برای سایت شما انجام دهد .

 

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته