کارهایی که باید بعد از راه اندازی وب سایت انجام داد

نوشته شده توسط امیر سلامی

یه سایت جدید میتواند به کسب و کار شما رونق ببخشد، به خصوص اگه درست برنامه ریزی شده باشد، خوب نوشته شود و بر اساس سئو باشه. با تکیه بر محتوا و تجربه کاربری خوب می توانید رتبه و نرخ تبدیل‌ کاربر به مشتری را تقویت کنید، اما اگه بخواهید فقط به سایتتان تکیه کنید، نمی شود زیاد انتظار رشد و بهبودی داشت.
تو این پست کار هایی که همه صنایع بعد از راه اندازی وب سایت باید انجام بدهند، عنوان می شود:

کار هایی که باید بعد از طراحی سایت انجام داد

صفر تا صد راه اندازی سایت

در ابتدا باید نام دامنه ای متناسب و هماهنگ با کسب و کارتان که تلفظ راحتی داشته باشد و با کسب و کارتان هماهمگ باشد، انتخاب شود. سپس باید یک شرکت معتبر ساخت سایت انتخاب شود که با بهترین کیفیت ساخت سایت را انجام دهد.  این مرحله بسیار زمان بر است اما مهم ئترین قسمت کار است کهبا بالا ترین کیفیت باید صورت بگیرد. هزینه راه اندازی سایت در دارکوب با مناسب ترین قیمت ارائه می شود. در مرحله بعد باید یک هاست برای میزبانی وب اجاره شود که کیفیت این هاست تاثیر زیادی روی سرعت و کیفیت پشتیبانی دارد. در مرحله بعد وبسایت باید توسط یک متخصص سئو شود تا وب سایت رتبه خوبی در گوگل کسب کند. از این مرحله به بعد استراتژی و روش های تبلیغاتی و خدمت رسانی شماست که موفقیت شما را تضمین می کند.

راه اندازی سایت رایگان در گوگل

هیچ کسی برای شما به شکل رایگان وبسایتی طراحی نمی کند و این به خودی خود یک دروغ بزرگ است. اما شما می توانید با هزینه کم یک سایت برای حود بسازید. می توانید با خرید قالب آماده وردپرس از دارکوب که به شکل های قالب آماده فروشگاهی، قالب سایت شرکتی و دیگر شکل ها ارائه شده و شما می توانید با خرید و پشتیبانی شبانه روزی از آن استفاده کنید. این خود یک روش برای راه اندازی سایت در گوگل است که هزینه راه اندازی سایت بسیار کمی دارد.

ادامه تولید محتوا

ااگه در مورد بازاریابی دیجیتال مطالعاتی داشته باشید، احتمالا باید شنیده باشید که گفته می شود که مختوا پادشاه است. مردم به خاطر محتوا وارد سایت می شوند، حالا این محتوا میتواند پند و نصیحت، سرگرمی و غیره باشد در هر حال باید این محتوا خاص باشه و یه فایده ای داشته باشه. باید تولید محتوا مناسب داشته باشید که کاربران را به سایت خود جذب کنید.
اکثر وب سایت ها با صفحاتی کمتر از حد ایده‌ آل راه اندازی میشن، ولی اگه می خواهید رتبه سایتتان به حداکثر برسد، باید به تولید محتوا ادامه بدهید. یکی دیگه از حوزه هایی که نیاز به به روز رسانی داره وبلاگ است. حالا ممکنه روزانه وبلاگ نویسی کنید یا هفتگی یا ماهانه، فرقی ندارد، آن چه که مهمه تازه بودن محتواست و به یاد داشته باشید که تحقیق کلمات کلیدی بسیار مهم است. وقتی محتوا به سایت اضافه می کنید خزنده های گوگل دوباره سایت را چک می کنند و وقتی به طور منظم باشد، رتبه خوبی کسب خواهید کرد. حتی از این ها بهتر، این که سایت های دیگر منظما از شبکه های اجتماعی به شما لینک میدهند و فالوئر می گیرید. به این نکته توجه داشته باشید که کیفیت محتوا بسیار مهم تر از کمیت آن است. تلاش کنید که با جستجو درست کلمات کلیدی، بهترین مقاله و نکات را ارائه دهید که باعث جلب توجه مخاطبین شوید.

سئو سایت

مهم ترین نکته ای که بعد از ساخت سایت مهم است، انجام خدمات سئو برای وبسایت می باشد. اگر سایت شما مخاطب نداشته باشد به هیچ دردی نمی خورد و تمام تلاش های شما بر باد رفته است. برای این که سایت در رتبه های بالا در موتور های جست و جو قرار بگیرد، نیاز به SEO دارید. بسیاری از کاربران از طریق گوگل و دیگر موتور های جست و جو به دنبال محصولات، خدمات و حتی پاسخ سوال های خود می گردند. بهینه سازی تکنیک ها و روش های مختلفی دارد که نیاز به کارشناس سئو دارد تا نتیجه بدهد. یک متخصص سئو، کار های مختلفی نظیر بک لینک سازی مناسب، تولید محتوا با کیفیت، استفادهه از ابزار مختلف مثل Search Console و غیره را در دستور کار قرار می دهد. با همکاری با شرکت دارکوب که بیش از 20 سال است در این زمینه فعالیت می کند و تخصص دارد، در رتبه اول گوگل قرار بگیرید و مخاطبان زیادی کسب کنید. این خدمات با این که کیفیت بالایی دارند اما با مناسب ترین قیمت سئو ارائه می شوند.

شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی برای صنایع به شدت اهمیت دارند. ما همیشه توصیه می کنیم که لازم نیست در همه پلتفرم ها صفحه داشته باشید. بهتر اینه که واقع بین باشید و به منابعی که در اختیار دارید توجه کنید و ببینید مخاطبان کجا هستند تا روی پلتفرمی که واقعا به کمکتان می آید، تمرکز کنید.
در حال حاضر اینستاگرام با 20 میلیون کاربر ایرانی فعال، با توجه به امکاناتی که دارد، بهترین گزینه برای تبلیغات است. اینستاگرام مارکتینگ می تواند روزانه هزاران مخاطب که به دنبال محصولات یا خدمات شما هستند را به شما متصل کند. امکانات فوق العاده ای که این شبکه اجتماعی ارائه می دهد مثل محتوای تصویری که می توانید با عکس و فیلم از حوزه کاری خود، مخاطبان را جذب کنید. پنل اینستاگرام، با امکاناتی که در اختیار مدیر صفحه قرار می دهد مثل تعداد لایک، نظرات، اشتراک گذاری ها و غیره، رصد کاربران و بررسی پیشرفت صفحه را ساده می کند. در ضمن هشتگ ها بسیار مهم هستند و استفاده از آن ها را فراموش نکنید. تیم دیجیتال مارکتینگ دارکوب که بیش از چندین سال است در این زمینه فعالیت می کنند، با ارائه بهترین خدمات بازاریابی اینستاگرام فعالیت می کنند و شما برای رشد کسب و کارتان می توانید با دارکوب که یکی از بهترین آژانس های مارکتینگ دیجیتال در کشور است، تماس بگیرید.

قرار گرفتن در لیست های تجاری

هوشمندانه از دایرکتوری ها استفاده کنید تا رتبه شما بهتر شود و بتوانید برای سایت ترافیک بگیرید. با اینکه متخصصان سئو در استفاده از دایرکتوری ها زیاده روی کردند، اما هنوز بعضی از آن ها ارزش خود را حفظ کرده اند و  اطلاعات ارزشمندی برای گوگل دارند.
خیلی از این دایرکتوری های با کیفیت رایگان هم هستند و فقط کافیه وقت بگذارید و نام شرکت خود را در آن ثبت کنید.
اگه سایت فعالیت جهانی دارد، میتوانید از دایرکتوری های زیر استفاده کنید:

  • Google My Business (با ثبت شدن روی این دایرکتوری میتونید روی قسمت نقشه های گوگل هم نمایش داده بشید).
  • یاهو
  • Yell
  • Yelp
  • Local
  • FreeIndex
  • Scoot
  • 192

نظر بگیرید

بخش نظردهی سایت ها باعث اعتماد سازی می شود و به مشتری جدید نشان می دهد که شما کسب و کار مشهوری هستید و مردم شما رو می شناسند که برای شما نظر گذاشتند. حالا که هر کسی این امکان را دارد که سفارش ساخت سایت بدهد، کاربر ها دوست دارند از قابل اعتماد بودن سایتی که قصد گرفتن خدمات و خرید محصول دارند و اطلاعات شخصی خود را در اختیار وبسایت قرار بدهند، اطمینان حاصل کنند.
اگه جای درستی نظر بگیرید، روی کسب و کار اثر مثبت می گذارد. همان طور که پروفایل های متوسطی را می توانید روی صفحه نتایج جستجوی گوگل ببینید که ستاره های طلایی دارند و نشان می دهد که مشتریان به این سایت اعتماد کردند و خدماتشان مفید بوده است.

سرعت لود سایت

یکی از مهم ترین فاکتور ها که در سئو تاثیر زیادی دارد، سرعت وبسایت است. کاربران هم اگر بعد از ورود به سایت متوجه بشوند که سایت سرعت بسیار کمی دارد، کلافه شده و سریعا سایت شما را ترک می کنند و ممکن است حتی دیگر به سایت شما باز نگردند. راه اندازی سریع سایت که جزو مباحث سئو تکنیکال به حساب می آید، باید با دقت بررسی شود و اگر این مشکل برای شما وجود داشت، برای بالا بردن سرعت لود سایت با شرکت طراحی سایت دارکوب تماس بگیرید. یکی از فاکتور های مهم در سرعت سایت، هاست آن است. سعی کنید که خدمات هاست را از شرکت های معتبر که بهترین سرویس را ارائه می دهند، دریافت کنید.

کار هایی که باید بعد از ساخت سایت انجام داد

امنیت وبسایت

اگر وبسایت دارای مشکل امنیتی باشد، به راحتی مورد هجوم قرار حواهد گرفت و از دسترس خارج می شود. درز اطلاعات یکی دیگر از نتایجی است که ضعف امنیتی سایت می تواند در پی داشته باشد که اگر اطلاعات مهم کاربران سرقت شود، این مسئله می تواند برای شما گران تمام شود. علاوه بر این ها می تواند خسارت مالی زیادی برای شما در پی داشته باشد. پس از ساخت فروشگاه اینترنتی یا طراحی وبسایت شرکتی از آژانسی که خدمات گرفته اید بخواهید آزمون های امنیت را به طور کامل تست کنند و گواهی های امنیتی مختلف روی سایت نصب شود.

تبلیغات کنید

امروزه که استفاده مردم روز به روز از اینترنت بیش تر می شود، دیگر تبلیغات سنتی مانند گذشته موثر نیست. در شرایطی که مردم به دلایل مختلف خیلی از خدمات و محصولات خود را به شکل اینترنتی سفارش می دهند، اگر برای معرفی کسب و کارتان از تبلیغات آنلاین استفاده نکنید، از رقبا عقب می افتید و روز به روز از فروش و سود شما کم خواهد شد. بازاریابی آنلاین روش های محتلفی مانند گوگل ادز (نوعی تبلیغات در گوگل است)، پیامک تبلیغاتی، سئو، بازاریابی ایمیلی و غیره دارد. یکی از راه های دیگر تبلیغات، استفاده از سایت های ثبت آگهی رایگان می باشد. رایگان بفروش یکی از بهترین ها در این زمینه است که شما می توانید به شکل کاملا رایگان در این سایت تبلیغات کنید و محصولات خود را به فروش برسانید که این خود نوعی راه اندازی سایت فروش رایگان می باشد. یکی دیگر از مزایا این استارت آپ، این است که شما با پرداخت مبلغ بسیار کمی، می توانید از این سایت لینک فالو بگیرید.

اطلاعات را آنالیز کنید

نصب و بررسی سرچ کنسول از این جهت که به شما کمک می کند که در مسیر درست قرار بگیرید و متوجه کار های درست و اشتباهتان بشوید. میتوانید اطلاعاتی مثل تعداد کلیک‌ ها و جزئیاتی مثل صفحات محبوب تر و مدت زمانی که مشتری ها روی صفحات میمانند و این که ترافیک از کجا میاد و از چه قسمت هایی دیدن کردند را به دست آورید.

آموزش رایگان راه اندازی سایت

تمام این کار ها نیاز به دانش تخصص دارد و باید توسط یک تیم حرفه ای انجام بگیرد. اگز قصد ساخت سایت و انجام خدمات آن به طور کامل را دارید، می توانید فیلم های آموزش تصویری راه اندازی سایت که در سایت آموزشگاه دارکوب قرار گرفته است، سر بزنید و فیلم های رایگانی که برای آموزش قرار داده شده است را تماشا کنید. بزای یادگیری بهتر می توانید در کلاس های آموزشگاه طراحی سایت و سئو دارکوب ثبت نام کنید. این آموزشگاه کلاس های آموزش طراحی سایت با PHP، آموزش طراحی سایت با HTML، آموزش طراحی سایت با وردپرس، آموزش سئو و غیره که توسط اساتید با تجربه و حرفه ای که چندین سال است که در این زمینه به شکل تخصصی فعالیت می کنند، تدریس می شود.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته