پیشنهادهای گوگل برای دیده شدن در فهرست بندی موبایل اول

نوشته شده توسط

پیشنهادهای گوگل برای دیده شدن در فهرست بندی موبایل اول
Rate this post

اگه دیدید فعالیت گوگل بات در گوشی هوشمندتون زیاد شده، فایل های گزارش گیریشو چک کنید، چون ممکنه نشونه این باشه که سایتتون در فهرست اول-موبایل ظاهر شده باشه.
تو وبلاگ وبمستر گوگل یه سری مطالب در مورد آمادگی پیدا کردن برای فهرست اول-موبایل نوشته شده که ما تو این مقاله بخشی از اونو برای هموطنان عزیزمون میاریم.
گوگل گفته فهرست بندی اول-موبایل رو برای “یه سری سایتهای به درد بخور” راه انداخته و عبارت جستجو شده برای اهداف آزمایشی با دقت تحت بررسی قرار میگیره.
حالا اگه تو و محتوای روی صفحات کش گوگل و فایلهای گزارشی و اسنیپت های نتایج دیدید که تعداد خزیدن های سایتتون افزایش پیدا کرده و فعالیت گوگل بات گوشی هوشمندتون خیلی زیاد شده، باید بدونید که بخاطر صفحات وب سایتتونه. اما تعداد کمی از سایتها به این فهرست منتقل شده اند.
تو یکی از پستهای وبلاگ وبمستر گوگل نکاتی در مورد آمادگی برای فهرست بندی موبایل-اول اومده که تیم دارکوب ترجمه اونو براتون اینجا میذاره:

  • نسخه موبایلی وب سایت باید محتوای مهم و باکیفتی بالا داشته باشه. یعنی هم متن، هم تصاویر (و آلت تگ هاشون) و هم فیلم ها باید مفید، قابل خزیده شدن و قابل فهرست بندی شدن باشند.
  • داشتن داده های سازمان یافته برای فهرست بندی و سرچ خیلی به کار کاربرها میان: این ویژگی باید هم در نسخه موبایلی و هم در نسخه کامپیوتری وب سایت دیده بشه. URLهای داده های سازمان یافته باید با نسخه موبایلی به روز بشن.
  • متادیتا هم باید در هر دو نسخه وب سایت وجود داشته باشه. متادیتا نکاتی رو در مورد محتوای هر صفحه بیان میکنه که برای فهرست بندی و کمک به کاربرها میتونه مفید باشه. مثلا عنوان ها و توصیفات متا باید در هر دو نسخه سایت یکسان نوشته شده باشند.
  • برای وب سایتهایی که URLهای جداگانه ای برای موبایل دارند (یعنی وب سایتهایی که URL نسخه موبایلیشون متفاوته) نیازی نیست لینکهای داخلی تغییری پیدا کنند. برای این سایتها لینک rel=canonical و لینک rel=alternate رو عناصری بین این نسخه ها بگیرید.
  • لینکهای hreflang رو در urlهای جداگانه موبایل چک کنید. وقتی از عناصر rel=hreflang برای بین المللی کردن استفاده میکنید، بین URLهای دسکتاپ و موبایل بطور جداگانه لینک برقرار کنید. URLهای hreflang موبایلتون باید به یه نسخه زبانی یا منطقه ای دیگه ای روی یه URL موبایلی دیگه ای وارد بشن، همینطور لینک دسکتاپی با URLهای دسکتاپی دیگه ای که از عناصر لینک hreflang استفاده میکنه.
  • سرورهایی که سایت رو میزبانی میکنند حتما باید به اندازه کافی فضا داشته باشند تا اگر تعداد خزش های سایت افزایش پیدا کرد بتونن شرایط رو مدیریت کنند. این مسئله روی سایتهایی که از طراحی وب ریسپانسیو و دینامیک استفاده میکنند اثری نداره و فقط برای سایتهاییه که نسخه موبایلیشون روی یه هاست جداگانه قرار داره.

info [ at ] darkoob.co.ir
تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، واحد 7
22083926 - 22085386 - 22082258
طراحی سایت دارکوب | هاست دارکوب | دارکوب نام و علامت تجاری ثبت شده این مجموعه می باشد