چطور برای سئو مطلب بنویسیم؟ (در سال 1404)

چطور برای سئو مطلب بنویسیم؟ (در سال 1404)

نوشتن برای سئو یعنی نوشتن به گونه ای که آن مطلب بتواند در گوگل و موتور های جستجو رتبه خوبی بگیرد و در جایگاه های بالای صفحه نتایج ظاهر شود.
ما در این پست از دارکوب یک تاریخچه از روش های مطلب نویسی برای سئو گفته می شود تا اول با روش های قدیمی آشنایی پیدا کنید و از اصول ماندگار آن ها پیروی و از اصول منسوخ شده دوری کنید و بعد در مورد روش نوشتن مطلب در سال 1404 توضیح داده می شود تا با به روز ترین اصول سئو در نگارش مطالب و محتوا آشنا بشوید.
بنابراین در این پست سه بخش داریم و در انتها هم توضیحی در مورد روش نوشتن مطلب گفته می شود.

قبل از شروع بهتر است به یک نکته توجه شود که البته شاید بدانید؛ همیشه وقتی میخواهید برای مسائل مرتبط با طراحی و توسعه وب سایت و سئو راهنمایی بگیرید، حتما به تاریخ انتشار مطلب توجه کنید. چون فناوری مربوط به وب و الگوریتم های گوگل دائما در حال تغییر و پیشرفت هستند و اگر می خواهید در کار خود موفق باشید باید همگام با زمانه پیش بروید. استفاده از روش های منسوخ و قدیمی ممکنه خیلی به شما در این مسیر ضربه بزند.

چطور برای سئو مطلب بنویسیم

لیست مطالب

تولید محتوا چیست و چه کاربردی دارد؟

در ابتدا باید به این سوال پاسخ بدهیم که اصلا تولید محتواا چیست؟ به ایده پردازی و پرورش آن و تبدیل این فکر ها و اطلاعات به محتوایی ارزشمند برای کاربران است و سب می شود که مخاطبان اطلاعاتی کسب کنند و به جواب سوالات خود برسند. هدف اصلی از ساخت محتوا و انتشار آن جذب مخاطب و مشتری است. هر روزه هزاران محتوا در دنیای وب منتشر می شود و شما برای این که از دیگر رقبا فاصله بگیرید، باید کیفیت محتوا را در بالا ترین اولویت قرار دهید. ایجاد محتوا، مخاطب را جذب می کند و سبب می شود که مدت زمان بیش تری در سایت شما بماند و در نتیجه افزایش فروش را در پی خواهد داشت. برا این که ساخت محتوا با کیفیت داشته باشید می توانید با تیم دیجیتال مارکتینگ دارکوب که یکی از برترین آژانس های مارکتینگ آنلاین در کشور است، تماس بگیرید. نمونه تولید محتوا را که با بهترین کیفیت منتشر شده است را می توانید در وبسایت دارکوب مشاهده کنید.

تولید محتوا برای سئو در سال 80

سال 1380 اگر می خواستیم مطلب سئو شده ای بنویسیم که رتبه خوبی کسب کند، باید برخی نکات رعایت می شد.

تکرار زیاد کلمات کلیدی

در آن زمان برای سئو کردن مطلب، کلیدواژه های مد نظر در همه جای صفحه، متن، تگ ها، عنوان و هر جا که می شد قرار می گرفت. شاید شما هم خاطر داشته باشید که در آن زمان، بعضی صفحات را که باز می کردیم و فقط با تعداد زیادی عبارت و کلمه رو به رو می شدیم، یا مثلا وسط متن یک دفعه عبارتی بی ربط که کلید واژه آن شرکت بود می دیدیم. فرض کنید این مطلب رو می خوانید و وسط جملات جایی که اصلا هیچ ربطی ندارد نوشته شده باشد شرکت طراحی و توسعه سایت دارکوب. این روش منسوخ شده است و در حال حاضر نه تنها به رتبه گرفتن سایت کمکی نمی کند، بلکه چون باعث آزار خواننده می شود، تجربه کاربر را به شدت پایین می آورد و از آن جایی که تجربه کاربری از فاکتور های رتبه گرفتن است، رتبه سایت کاهش پیدا می کند.

استفاده از شکل های مختلف یک کلمه

برای مثال اگر کلمه کلیدی صفحه ای “شرکت طراحی سایت دارکوب” بود، باید تمام عبارت های شبیه را هم جز کلید واژه اصلی آورده می شد مثل شرکت طراحی وبسایت دارکوب، شرکت توسعه سایت دارکوب، شرکت طراحی و توسعه دارکوب و غیره. علت آن هم این بود که موتور های جستجو هنوز انقدر پیشرفته نشده بودند که بتوانند تشخیص دهند که تمام این عبارت ها یک هدف را دنبال می کنند. اما در حال حاضر به لطف پیشرفت هایی که اتفاق افتاده، گوگل حتی می تواند کلمات مترادف را هم تشخیص بده و در نتایج نمایش بده. اگر دوست دارید بدانید گوگل چطوری کلیدواژه ها رو تشخیص میده به لینک مراجعه کنید. در این پست با اطلاعات شگفت انگیزی مواجه خواهید شد، مطمئنم از پیشرفت های حاصل شده تعجب می کنید.

قرار دادن کلید واژه ها در همه تگ ها

کلید واژه ها در همه تگ های ممکن قرار می گرفتند و این باعث می شد که برای خواننده متن اذیت کننده باشد.

استفاده از کلمات کلیدی در دامنه

اگر الآن به آدرس این صفحه دقت کنید بعد از آدرس اصلی یک اسلش و بعد کلید واژه هایی در مورد این صفحه مشاهده می کنید. این نوع URL یک زیر دامنه به حساب می آید، ولی در آن زمان کلمات کلیدی را قبل از .ir یا .com و… یعنی در دامنه اصلی قرار می دادند چون به این شکل بهتر رتبه می گرفتند.

نوشتن برای موتورهای جستجو بود نه کاربرها

نوشتن برای موتورهای جستجو بود نه کاربرها

چون همان طور که در شماره 1 گفته شد، مجبور بودند برای سئو متن، کلیدی را در داخل متن به هر شکلی که بود قرار بدهند که خواننده موقع خواندن مطلب اذیت می شد. بنابراین در واقع برای سئو کردن باید موتور های جستجو را راضی می کردند در حالی که خواننده با این روش ها به نتایج مورد نظر نمی رسید و ممکن بود حتی از صفحه خارج شود. به همین خاطر هم عده ای سعی می کردند دو مدل محتوا در سایتشان ارائه بدهند، یکی طبق ذائقه موتور جستجو و یکی طبق خواسته کاربرها.

در سال 1404 چگونه برای سئو مطلب بنویسیم؟

حالا به زمان حال بر می گردیم و ببینیم امسال چه طوری باید مقالات را سئو کنیم که در موتور های جستجو به خصوص گوگل رتبه خوبی کسب کنیم. در حال حاضر نمونه متن سئو شده، تفاوت زیادی با گذشته پیدا کرده است.

حل مشکل کاربر از هر چیزی مهم تر است

نوشته ای که نتواند مشکلات کاربر را حل کند، نمی تواند رتبه بگیرد. کاربر از وارد کردن عبارت در نوار سرچ و جستجوی آن هدفی داشته، باید ببینید هدف کاربر از سرچ این عبارت (که الان کلمه کلیدی شما هم هست) چه بوده و بر اساس اون مطالب را بنویسید.
چون موتور های جست و جو خیلی پیشرفت کردند و خود را برای رفع نیاز های کاربر بهینه کرده اند، تمام سعی خود را می کنند تا کاربر بتواند کاری را که می خواهد انجام بدهد. بنابراین محتوایی که این کار را برای کاربر انجام ندهد نمی تواند رتبه خوبی به دست بیاورد. هر چند ممکن است برای مدت کوتاهی بتواند در بالای صفحه نتایج قرار بگیرد اما خیلی زود جای حود را از دست می دهد و به سایت هایی که بیش تر و بهتر به نیازهای کاربر توجه می کنند واگذار می کند. اگر قصد سئو کردن وبسایت فروشگاه آنلاین خود را دارید می توانید با شرکت دارکوب ارتباط بگیرید. بخش خدمات سئو سایت در شرکت دارکوب که کارشناسان با سابقه و حرفه ای را در تیم خود دارد، بهترین خدمات را به شما ارائه می دهد.

هدف کاربر از سرچ کردن بیشتر از کلمات کلیدی اهمیت دارد

در حال حاضر هیچ متخصص سئو کاری به شما نخواهد گفت که برای کلید واژه های شبیه هم صفحات جداگانه درست کنید. همان طور که قبلا گفتم، به لطف ماشین یادگیری این مشکل حل شده است و موتور های جستجو میتوانند خواست کاربر را از جست و جو کردن بفهمند و مطابق با آن سایت هایی را در صفحه نتایج نمایش بدهند. بنابراین اگر خواستید یه صفحه ای در مورد کلمه خاصی درست کنید و می دانید که واژه های دیگری هم هستند که کاربر ممکنه آن ها را سرچ کند. فقط کافی است که یک صفحه درست کنید که کاربر را به هدف خود برساند و همه یا اکثر کلمه های مهم و مناسب ممکن را در آن به کار ببرید و اصول مقاله نویسی سئو را رعایت کنید..

فقط چند تگ ضروری است

در سال 1404 فقط دو عنصر هستند که خیلی ضروری اند که این دو مورد عنوان و محتوای صفحه است. چون وقتی کاربر کلمه ای را سرچ می کند، در صفحه نتایج عنوان صفحات رو می بیند و قطعا تمایلش به کلیک کردن روی عناوینی است که کلمه کلیدی مورد نظر را در خود دارند، چون به نظر می آید که آن صفحات بیشتر با مطلب سرچ شده مرتبط هستند. بنابراین در نوشتن عنوان صفحه خیلی دقت کنید. به زودی قصد دارم مطلبی در مورد نحوه و نکات نوشتن عنوان برای این که چگونه سئو بنویسم که می توانید از همین صفحه بخوانید.
اما هنوز هم بد نیست به چند تا تگ توجه داشته باشید:

  • تگ های عنوان (H1 و H2)
  • URL

اگر توانایی این را دارید که خودتان URL را بنویسید، کلمات و عبارت هایی را که کاربر سرچ می کند، به کار ببرید. به این ترتیب هم به فرد سرچ کننده کمک می شود، چون URL رو می بینه و متوجه می شود که این صفحه به عبارتی که سرچ کرده مرتبط است، هم به کسانی که URL رو برای اشتراک گذاری مطلب کپی و پیست می کنند یا افرادی که از طریق URL صفحه به آن لینک می دهند، چون Anchor Text درون خودش URL رو داره که کلید واژه ها در آن به کار رفته اند.

  • متا تگ ها

توصیف متا برای رتبه بندی استفاده نمی شود اما کسانی که مطلبی را سرچ می کنند، این قسمت را در صفحه نتایج می بینند. توصیف متا همان توضیحی است که زیر هر کدام از نتایجی که گوگل ارائه می دهد، نوشته شده است. کاربر ها برای اینکه تصمیم بگیرند روی یک نتیجه کلیک بکنند یا نه، این توضیح رو می خوانند. بنابراین سعی کنید از کلمات کلیدی در این قسمت استفاده کنید تا کاربر متوجه بشود که صفحه با چیزی که سرچ کرده ارتباط دارد و احتمال کلیک گرفتن زا بالا می برد.

  • تگ Alt تصاویر

این تگ هم برای سرچ های معمولی کمک کننده است و هم برای سرچ تصاویر استفاده می شود. اگه برای تصاویر سایت تگ الت قرار بدهید، کاربرها میتوانند از صفحه نتایج، سرچ های تصویری هم به سایت شما وارد بشوند و در نتیجه ترافیک بیشتری بگیرید.

استفاده از عبارت ها و کلماتی که همراه با کلمات کلیدی استفاده می شوند

این کار رتبه وب سایت را تا حد قابل توجهی تقویت می کند. در تجربه های کاری این مورد دیده شده است. ببینید صفحاتی که رتبه خوبی برای کلمات کلیدی گرفتن اند، به جز کلمه اصلی از چه کلمات و عبارت های دیگری در کنارش استفاده کرده اند و آن ها عبارت ها را به محتوای خودتان با هموان کلید واژه اضافه کنید. در این بخش به خوبی به سوال چگونه یک محتوای سئو شده بنویسیم پاسخ داده می شود.
شاید حتی آن عبارات ارتباط مستقیمی هم با خود کلمه کلیدی نداشته باشند ولی به هر دلیلی در متن هایی که برای آن کلید واژه نوشته شده اند زیاد به کار رفته باشد. مثلا فرض کنید در محتوا هایی که برای “فروش ساعت” تولید شده اند، عبارت “اطراف تهران” زیاد به کار رفته است. در این صورت اگر شما هم در متن خودتون این عبارت را چند بار استفاده کنید، بهتر می توانید از گوگل رتبه بگیرید چون گوگل یاد گرفته است که این دو عبارت همراه هم استفاده می شوند.
توجه کنید که گفته شد گوگل یاد گرفته این ها همراه هم میان یعنی به هم ارتباط دارند، نه این که مترادف هستند. چون قبلا گفته بودم گوگل می تواند کلمات مترادف را هم تشخیص بدهد، اما این قضیه با بخش قبلی فرق می کند. پس از ساخت سایت با کیفیت یکی از مهم ترین مواردی که باید مورد بررسی قرار بگیرید، گرفتن سرویس بهینه سازی سایت از یک شرکت معتبر است. دارکوب علاوه بر دقت در تولید محتوا و بهینه سازی، به کیفیت لینک های بازگشتی نیز توجه می کند و بهترین خدمات را عرضه می کند.

تجربه کاربری اهمیت دارد

اگر گوگل بررسی کند کاربر هایی که از روی صفحه نتایج جستجو وارد یکی از صفحات سایت شما می شوند، معمولا دکمه back رو نمی زنند و زمان بیشتری در صفحه می مانند و حتی روی قسمت های دیگر هم کلیک می کنند و سایت را می گردند، این ها را نشانه خوبی تلقی می کند و حاکی از این است که مخاطب توانسته با سایت شما ارتباط بگیرد و درگیر سایت شما شده است، این به این معناست که سایت جذاب و مفید بوده بنابراین به شما رتبه بیش تری می دهد.

تولید محتوا

توجه به سرعت و واکنش گرایی سایت

نکته مهم که در سئو داخل سایت ۱۴۰۴ مورد ارزیابی قرار می ‌گیرد، سرعت و واکنشگرایی سایت است. در حال حاضر سرعت بارگذاری صفحات یک وب سایت می‌ توانند به طور مستقیم در رتبه وب سایت در گوگل تاثیر داشته باشند. زمانی که صفحات یک وب سایت به سرعت بارگذاری شوند، کاربر بیشتر در سایت می ‌ماند، در نتیجه نرخ پرش کاهش پیدا می کند. این ویژگی از نظر موتور جستجو نادیده گرفته نمی شود و امتیاز خوبی را به وب سایت خواهد داد. اما برای اینکه بتوانید سرعت وب سایت را افزایش دهید، باید بهینه ‌سازی تصاویر را انجام دهید استفاده از تصاویری که حجم کمی دارند یک راهکار ساده و ایده‌ آل است. Lazy Loading را در نظر بگیرید به این معنا که زمانی که کاربر به تصاویر یا ویدیوی مورد نظر برسد، بارگذاری شود. فشرده سازی فایل ‌ها و حذف کدهای اضافه از دیگر راهکارهایی هستند که می توانید سرعت وب سایت را افزایش دهید.

واکنش گرایی وب سایت به این دلیل اهمیت پیدا می کند که در حال حاضر بیشترین جستجوها از طریق تلفن همراه انجام می شوند. اگر یک وب سایت طراحی واکنش گرا داشته باشد، به صورت خودکار با هر اندازه صفحه نمایش تغییر پیدا کرده و مطالب را به درستی نشان می‌ دهد. از فونت‌ هایی باید در طراحی واکنش گرا استفاده شود که بدون زوم کردن، کاربر بتواند به راحتی در تلفن همراه آنها را مشاهده کند. پنجره ‌های مزاحم باید حذف شوند، چرا که علاوه بر اینکه باعث شلوغی وب سایت می شوند، می توانند تاثیر منفی بر محتوای اصلی بگذارند.Top of Form

تولید محتوای بهینه

اینک که با تولید محتوا چیست، آشنا شده اید، با روند ایجاد یک محتوای مناسب بیشتر آشنا شوید. محتوای خوب تنها نباید برای موتور جستجو تولید شود، بلکه باید ابتدا کاربر را نسبت به تولید محتوا راضی نگه دارید، تا از طریق کاربر بتوانید رتبه خوبی را در موتور جستجو دریافت کنید.

محتوای طولانی اما جامع

یکی از فاکتورها برای سئو موفق، ایجاد یک محتوای طولانی و با کیفیت است. بهترین محتوا باید بین ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ کلمه باشد. البته بیشتر از طول محتوا، عمق محتوا اهمیت دارد. یک محتوای ۲۰۰۰ کلمه ‌ای که از جملات سطحی و تکراری تشکیل شده باشد، قطعاً نمی تواند نظر مخاطب را جلب کند. اما گاهی یک مقاله ۱۵۰۰ کلمه ای می تواند به طور دقیق نیاز کاربر را پاسخ دهد و امتیاز خوبی را دریافت کند.

یک محتوای طولانی جامع و کامل باید تمام جنبه‌ های مختلف یک موضوع را پوشش دهد. قطعاً کاربر سوالات متعددی در ذهن خود دارد که باید در محتوا به سوالات او پاسخ دهید. به این معنا که باید قدرت پیش بینی داشته باشید و به سوالات کاربر توانایی پاسخ دادن را داشته باشید.

در محتوای طولانی ساختار اهمیت بسیاری دارد. در یک تقسیم بندی باید مقدمه، بدنه و نتیجه ‌گیری کاملاً مجزا باشند و کاربر مرحله به مرحله پاسخ سوالات خود را دریافت کند. با توجه به اهداف مقاله و مخاطبین، باید لحن مناسب را برای تولید محتوا سئو در نظر بگیرید. قطعاً استفاده از جملات شوخی گونه می تواند به استراتژی برند شما لطمه وارد کند. نکته دیگر در تولید محتوا، استخراج از منابع قابل اعتماد است. اگر در محتوا آمار و ارقام ذکر می شود، باید از منبع مشخصی آنها را دریافت کنید.

اگر می‌خواهید محتوای طولانی شما خسته کننده نشود، باید از جدول مقایسه ‌ای، عکس، لیست ‌های بولت ‌دار در فواصل متن استفاده کنید تا جذابیت بیشتر و نرخ پرش کاهش پیدا کند. همچنین پاراگراف ‌های ۲ تا 4 خطی، پاراگراف ‌هایی هستند که کاربر به سرعت می تواند نتیجه‌گیری کند. از مزیت محتوای طولانی این است که می تواند حضور کاربر را در صفحه افزایش دهد. اگر محتوا به طور کامل و جامع باشد، قطعاً می تواند از گوگل رتبه بالاتری را دریافت کند.

استفاده از لینک های داخلی و خارجی

در حال حاضر برای نوشتن یک مطلب بهینه شده در سال ۱۴۰۴ باید از لینک ‌های داخلی و خارجی به طور موثر استفاده شود. در لینک سازی داخلی، نکته مهم ایجاد ارتباط معنایی است. به این معنا که لینک داخلی باید به صفحه و موضوع مورد نظر اشاره کند. بدین ترتیب موتور جستجو درک خواهد کرد که ساختار یک وب سایت چگونه است.

در یک صفحه وب سایت نباید از لینک‌ های داخلی متعدد استفاده شود. به طور معمول بین ۳ تا ۱۰ لینک داخلی در یک مقاله مناسب و ایده ‌آل است. اگر بخواهید اعتبار وب سایت شما افزایش پیدا کند، باید صفحات کلیدی را با اهداف کسب و کار خود مرتبط کنید که از طریق لینک این کار به سادگی امکان ‌پذیر است. از سوی دیگر ناوبری کاربر زمانی که بر روی لینک‌ ها کلیک می کند باید آسان باشد و به راحتی در سایت گردش و سفر داشته باشد.

لینک ‌های خارجی نیز در سئو ۱۴۰۴ از ارزش بالایی برخوردار هستند. اگر به سایت‌ های معتبر، منابع علمی و سایت ‌هایی که موضوع مرتبط دارند، لینک دهید قطعاً ارزش مطالب شما افزایش پیدا می کند و اعتماد موتورهای جستجو نیز جلب خواهد شد. در لینک ‌های خارجی باید از استفاده سایت‌ های بی ‌کیفیت خودداری کنید تا اعتبار وب سایت شما آسیب نبیند.

گرچه لینک‌ های تصویری مورد توجه قرار می گیرند، اما لینک‌ های متنی در سئو از اولویت برخوردار هستند. توجه داشته باشید به مرور زمان باید لینک ‌های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار بگیرند، تا در صورت عدم ارجاع نادرست حذف شوند.

بهینه سازی محتوا برای جستجو صوتی

بهینه سازی محتوا برای جستجو صوتی

در سال ‌های اخیر استفاده از دستیار‌های صوتی رشد زیادی پیدا کرده است. از این رو در هنگام تولید محتوا باید برای جستجوی صوتی نیز بهینه سازی لازم را انجام دهید. در بهینه‌ سازی محتوا برای جستجوی صوتی با توجه به اینکه افراد به زبان محاوره صحبت می کنند، سوالات خود را نیز به صورت محاوره‌ ای می ‌پرسند. بنابراین استفاده از زمان محاوره ‌ای و طبیعی در تولید محتوا اهمیت بسیاری دارد. معمولاً افراد سوالاتی را می ‌پرسند که پاسخ ‌های کوتاه دارند، بنابراین در تولید محتوا باید به سرعت به خواسته و نیاز کاربر اشاره شود.

در حال حاضر استفاده از کلمات کلیدی بلند به دلیل بهینه ‌سازی محتوا برای جستجوی صوتی، بیشتر مورد توجه قرار می گیرد. در نظر گرفتن سوالات متداول در انتهای مقاله نیز فرصتی هستند، تا بتوانید محتوا را برای جستجوی صوتی بهینه کنید تا به سرعت پاسخ کاربر داده شود. استفاده از جداول و لیست‌ های عددی از دیگر مواردی هستند که در جستجوی صوتی بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند. بیشتر کاربران جستجوی صوتی را از طریق تلفن همراه انجام می دهند، بنابراین طراحی سایت باید واکنش گرا باشد و از سرعت بالایی برخوردار باشد.

تولید محتوای چند رسانه‌ ای

در سال ۱۴۰۴ تولید محتوای چند رسانه‌ ای در سئو نقش مهمی را ایفا می کند، چرا که در حال حاضر نه تنها کاربران، بلکه موتورهای جستجو نیز محتواهای متنوع و جذاب را بیشتر دوست دارند. محتوای چند رسانه ای، محتوایی است که از ترکیب چند رسانه تشکیل شده است. محتوایی که می تواند شامل متن، تصویر، ویدیو، صدا، انیمیشن یا گرافیک‌ های تعاملی باشد. زمانی که تمام این فرمت ‌ها در ایده تولید محتوا استفاده شوند، یک محتوای چند رسانه ‌ای را تولید کرده‌ اید که می تواند جذاب‌ تر، کاربر پسندتر و آموزنده ‌تر باشد.

در بخش تصاویر توصیه می شود از تصاویر با کیفیت اما با حجم کم استفاده شود. از متن جایگزین برای توضیح تصویر و از تصاویر مرتبط به متن استفاده کنید. در بخش صوتی می توانید خلاصه ‌ای از مقاله خود را به صورت یک پادکست ضبط و آن را در وب سایت منتشر کنید. در انتشار فایل صوتی باید تگ مناسب را برای آن انتخاب کنید و توضیحات دقیقی را برای دانلود آن توسط کاربر در نظر بگیرید. برای استفاده از ویدیو متناسب با محتوای وب سایت می توانید ویدیوهای کوتاه آموزشی را استفاده کنید. اگر می ‌خواهید ویدیو در دسترس همه کاربرها قرار بگیرد، توصیه می شود زیرنویس و توضیح متنی را نیز برای آن در نظر بگیرید. در کنار یک متن جامع و کامل می توانید نظرسنجی، پرسش و پاسخ و یا کوئیز را نیز در نظر بگیرید. اینفوگرافیک ‌ها می توانند زمان ماندگاری کاربر و تعامل او را افزایش دهند، چرا که جذاب هستند. در نتیجه می توانید از این طریق اطلاعات مهمی را به کاربر برسانید. علاوه بر اینکه باعث می شوند مطالب بهتر دیده شوند، اشتراک گذاری مطالب توسط کاربر نیز افزایش پیدا می کند.

تولید محتوا به انگلیسی

برخی شرکت های بین المللی یا کسب و کار هایی که در کشور های خارجی فعالیت می کنند، نیاز دارند که مطالب خود را به زبان های دیگر به خصوص انگلیسی در سایت قرار بدهند. برای این کار حتما باید متن تولید شده سئو شده باشد و در آن کلمات کلیدی مورد استفاده قرار بگیرد. برای این کار هرگز از ابزار های ترجمه مثل Google Translate استفاده نکنید و حتما از مترجم هایی که به سئو مسلط هستند، کمک بگیرید. برای تولید محتوا به زبان انگلیسی با تیم تولید محتوا شرکت طراحی سایت و سئو دارکوب تماس بگیرید.

اهمیت قرار گرفتن سایت در صفحه اول گوگل

کسب و کارها برای اهداف مختلف، وب سایت را طراحی می ‌کنند. اما یک هدف مشترک برای همه افراد این است که وب سایت دیده شود. برای اینکه وب سایت دیده شود، باید در صفحه اول موتورهای جستجو قرار بگیرد. اگر می ‌خواهید وب سایت شما در صفحه اول جستجو قرار بگیرد، باید وب سایت شما از جنبه ‌های مختلفی مورد ارزیابی قرار بگیرد. اگر در ارزیابی موتور جستجو وب سایت شما را تایید کند، امکان دیده شدن وب سایت در صفحه اول وجود خواهد داشت.

زمانی که یک وب سایت در صفحه اول گوگل قرار می ‌گیرد، ترافیک ارگانیک آن افزایش پیدا می‌ کند. تحقیقات نشان می‌ دهد که بیش از ۹۰ درصد کاربران تنها بر روی نتایج صفحه اول گوگل کلیک می ‌کنند و کمتر به صفحات بعدی مراجعه می ‌کنند. زمانی که ترافیک افزایش پیدا می‌ کند، نرخ تبدیل نیز افزایش پیدا می کند. بسیاری از بازدید کنندگان به مشتریان وفادار تبدیل خواهند شد و در نتیجه کسب و کار شما در آینده نه چندان دور افزایش فروش را تجربه خواهد کرد.

زمانی که وب سایت در صفحه اول گوگل نشان داده می ‌شود، یک سیگنال مثبت به کاربران ارسال می شود. نشان می دهد که سایت قابل اعتماد است و کاربران اطمینان می کنند. زمانی که به طور مداوم در صفحه اول گوگل قرار بگیرید، برند شما تقویت می ‌شود و به راحتی در ذهن مخاطب باقی می ‌مانید.

نکات کلیدی برای قرار گرفتن در رتبه اول گوگل

با چند نکته کلیدی برای تولید محتوا می ‌توانید وب سایت خود را به گونه ‌ای تنظیم کنید که توسط موتور جستجو، در بخش ارزیابی رتبه اول گوگل را به دست آورد، تا در صفحه اول گوگل برای کاربران نمایش داده شود.

  • به روز رسانی محتوا یک عامل حیاتی به شمار می ‌آید. با توجه به اینکه الگوریتم‌ های گوگل در حال تغییر هستند، باید محتوای جدید را جایگزین محتوای قدیمی کنید تا کاربران خود را از دست ندهید.
  • محتوای طولانی به دلیل اینکه می‌ تواند جامع و کامل باشد، نیاز کاربر را برطرف می ‌کند.
  • آنالیز کلمات کلیدی و استفاده از کلمات کلیدی مرتبط که به گوگل کمک می ‌کنند تا محتوای شما را بهتر درک کند، بسیار مهم هستند.
  • بهینه سازی وب سایت برای تلفن همراه کمک می ‌کند تا کاربران تجربه بهتری را از بازدید وب سایت داشته باشند.
  • بک لینک سازی سیگنال ‌های معتبری هستند که می ‌توانند در افزایش اعتبار محتوای شما تاثیرگذار باشند.
  • برای به دست آوردن یک تجربه کاربری عالی باید از نظر طراحی، سرعت و دسترسی به اطلاعات، وب سایت خود را کاملاً بهینه کنید، تا کاربر زمان بیشتری را در سایت بماند و احتمال بازگشت او به سایت افزایش پیدا کند.

نکات کلیدی دیگری است که می ‌توانید با تمرکز بر روی آنها وب سایت خود را بهینه کرده تا در صفحه اول گوگل دیده شوید.

اهمیت قرار گرفتن سایت در گوگل دیسکاور

یکی از ویژگی‌ های گوگل، گوگل دیسکاور است. این ویژگی محتواها را به صورت شخصی ‌سازی شده نمایش می‌ دهد. با وارد شدن به بخش گوگل، بخش دیسکاور مجموعه ‌ای از ویدیوها، اخبار و مقالاتی که برای شما جالب هستند را به نمایش می‌ گذارد. محتواهایی که در این بخش نشان داده می ‌شوند، بر اساس جستجوهای قبلی، موضوعاتی که دنبال کرده‌ اید، موقعیت جغرافیایی و علاقمندی شما هستند. به طور مثال اگر در مورد یک موضوع خاص جستجوی بیشتری را انجام دهید، در بخش دیسکاور اطلاعات و اخبار مربوط به موضوع مورد نظر را بیشتر دریافت خواهید کرد.

مهمترین مزیت بخش دیسکاور این است که کاربر به اطلاعات به روز، بر اساس علاقه‌مندی خود دسترسی سریع و آسان پیدا می ‌کند. اگر می ‌خواهید وب سایت شما نیز در بخش گوگل دیسکاور نشان داده شود، باید به برخی از نکات توجه داشته باشید.

نکات کلیدی برای قرار گرفتن سایت در گوگل دیسکاور

یکی از اهداف مهم طراحان وب سایت، دیده شدن وب سایت در بخش گوگل دیسکاور است. با در نظر گرفتن چند نکته کلیدی به راحتی وب سایت شما به بخش گوگل دیسکاور رفته و بازدید بیشتری را می ‌توانید دریافت کنید.

  • اولین نکته این است که باید وب سایت ایندکس شده باشد. زمانی که وب سایت توسط گوگل ایندکس شده باشد به این معنا است که وب سایت شما دارای محتوای قابل اعتماد و دقیق است. بنابراین اگر می ‌خواهید وب سایت شما توسط گوگل ایندکس شود، باید یک محتوای ارزشمند، به روز، جذاب و مناسب را تولید کنید.
  • در ارزیابی وب سایت برای گوگل دیسکاور، تصاویر مهم هستند. استفاده از تصاویر ۱۲۰۰ پیکسلی امکان ورود شما را به این بخش بیشتر می ‌کند. طراحی رسپانسیو و انتشار منظم محتوا از دیگر فاکتورهایی هستند که در بخش ارزیابی مورد توجه قرار می ‌گیرند. اگر وب سایت شما حاوی محتواهای تکراری و بازنویسی شده باشد، همچنین تیترهای فریبنده وجود داشته باشد، هرگز وب سایت شما به گوگل دیسکاور نمی‌ رود.

برای تولید محتوا به چه چیزهایی نیاز داریم؟

مهم ترین چیزی که برای ایجاد محتوا با کیفیت و مناسب نیاز داریم، یکی ذهن خلاق است. این که بدانید کاربر به دنبال چه چیزهایی می گردد و چه سوالاتی دارد، بسیار مهم است و اگر سوالات کاربران را تشخیص بدهیم و به خوبی با استفاده از تکنیک های مختلف به سوالات پاسخ دهیم و نیاز کاربر را بر طرف کنیم، به یک تولید کننده محتوا حرفه ای تبدیل شده ایم. البته ابزاری هستند که برای راحتی کار و افزایش اطلاعات ما از وضعیت سایت و شناخت کاربر بهتر است مورد استفاده قرار بگیرد. یکی از این ابزار ها Search Console است که اطلاعات مفیدی درباره ی تعداد کاربران ورودی، با سرچ چه کلماتی وارد سایت ما شده اند، بک لینک ها و غیره به ما می دهد. اگر به نکاتی که گفته شد با دقت عمل شود و محتوای خوبی تولید کنید، درآمد تولید محتوا بالایی خواهید داشت. طبیعتا هر چه قدر در این کار حرفه ای تر شوید و تجربه بیش تری کسب کنید، درآمدتان هم طبیعتا بالا خواهد رفت.

تولید محتوا در اینستاگرام

اینستاگرام مارکتینگ یکی از بهترین روش ها برای افزایش بازدید کسب و کار و برند سازی است. در اینستاگرام می توانید محصولات خود را به فروش برسانید و از این راه سود زیادی کسب کنید اما فراموش نکنید که کار به این سادگی نیست. برای این کار باید محتوای مناسب و جذاب تولید کنید به طوری که مخاطب تفاوت را احساس کند و به صفحه شما جذب شود. نقش هشتگ ها را دست کم نگیرید و از هشتگ های مرتبط با موضوع صفحه استفاده کنید. برای بهینه سازی صفحه اینستاگرام می توانید با کارشناسان اینستاگرام شرکت دارکوب که در رشد و افزایش مخاطبین اینستاگرام تخصص دارند، تماس بگیرید.

آموزش تولید محتوا

اگر قصد این را دارید که در این زمینه کاری فعالیت کنید یا برای وبسایت خودتان مطالب با کیفیت آماده کنید، می توانید در کلاس های آموزشگاه طراحی وبسایت و سئو دارکوب ثبت نام کنید. در کلاس آموزش مفاهیم SEO، چگونگی ساخت محتوایی با کیفیت و تحقیق درست کلمات کلیدی و مهم آموزش داده می شود. در ضمن در کنار این مطالب می توانید نکات و اصول سئو را به شکل عملی آموزش ببینید. در این آموزشگاه کلاس های دیگری مثل کلاس آموزش طراحی سایت با HTML، آموزش صفر تا صد WordPress و آموزش پروژه محور PHP را به شکل های حضوری، آنلاین و ویدیو های آموزشی برگزار می کند.

مراحل نوشتن مطلب برای سئو در سال 1404

فکر کنم حالا بتوانیم با توجه به این تاریخچه و سیر تحولاتی که گفتیم، خلاصه ای از پروسه مطلب نویسی سئو شده برای سال 1404 تهیه کنیم. این ها پیشنهاد است و اگر خودتان با این چیز هایی که تا اینجا گفته شد می توانید سایت خود را سئو کنید.

تمام کلمات کلیدی هدف یک صفحه را جمع آوری کنید

یه فهرست از کلید واژه های مورد نظر صفحه را بنویسید. دقت کنید که همه این کلمات باید هدف مشترکی را دنبال کنند.

عبارت هایی که کاربر موقع سرچ کردن کلمات کلیدی شما ممکن است به کار ببرد را فهرست کنید

مثلا کسی که دنبال یه شرکت طراحی وب سایت میگردد، در اصل به دنبال چه چچیزی است؟ یا میخواهد سفارش طراحی وب سایت بدهد، قصد دارد مشاوره طراحی وب بگیرد، قیمت ها رو چک کند، خدمات، نمونه کارها و غیره. این ها اهدافی هستند که پشت عبارت های کلیدی مخفی شده اند.

یک قالب تصویری تهیه کنید

سر فصل ها، تیتر های اصلی و فرعی مطالب را مشخص کنید. آن ها را طوری بنویسید که همه اهداف کاربر سرچ کننده را در محتوا پوشش بدهید و در مورد آن بنویسید. باید از کلید واژه ها و مفاهیم اصلی در تیتر ها استفاده کنید.

سخن پایانی

تولید محتوا در ظاهر می ‌تواند کار آسان و ساده ‌ای باشد، اما اگر می ‌خواهید وب سایت شما در صفحه اول گوگل نمایش داده شود و ترافیک بیشتری را برای وب سایت جذب کنید، تولید یک محتوای مناسب در اولویت قرار می‌ گیرد. تیم تولید محتوا در شرکت دارکوب با سال ‌ها تجربه در این حوزه، متناسب با کسب و کار و اهداف شما در فرمت ‌های مختلف محتواهای جذاب، منحصر به فرد و خاص را تولید می‌ کند. می ‌توانید برای اطمینان بیشتر نمونه تولید محتوا را در وب سایت جستجو و با تجربه و نحوه عملکرد این تیم حرفه ‌ای بیشتر آشنا شوید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب