همه صنایع با وجود نیازهای متنوعی که دارند، محصولات و خدماتشون رو به صورت دیجیتال بازاریابی میکنند. بعضی ها هدفشون اینه که در سطح جهانی شناخته بشن و بعضی ها میخوان برندشونو در بازار محلی عرضه کنند. اگه شما هم یه مکان فیزیکی برای کسب دارید، حتما باید به فکر بازاریابی دیجیتال و بهینه سازیش باشید. تو این پست میخوام براتون محصولات و ابزاری رو معرفی کنم تو این امر بهتون کمک میکنه.
لیست مطالب
اگه دارید برندتونو محلی بهینه میکنید، اولین کاری که باید بکنید اینه که تو Google My Business ثبت نام کنید. اطلاعاتی که از طریق گوگل مای بیزنس میتونید بدست بیارید به همه محصولات گوگل مثل گوگل پلاس، کنسول سرچ گوگل، گوگل آنالتیک و منابع اصلی اطلاعات گوگل مپس لینک شده و بنابراین از این طریق میتونید هر اطلاعاتی که برای کسب و کارتون نیاز دارید رو داشته باشید. به جز اینها، گوگل مای بیزنس، رتبه ای که کاربرها به محتواتون میدن رو سیو میکنه و روی صفحه نتایج جستجو، در کنار اسم سایتتون نمایش میده.
بینگ بعد از گوگل، دومین موتور جستجوی محبوب جهان محسوب میشه. بنابراین اگه بازار جهانی رو هدف قرار میدید، احتمال اینکه بتونید ازش مشتری جذب کنید هست. برای این کار، کسب و کارتونو در Bing My Places فهرست کنید تا سایتتون روی صفحه نتایج بینگ نمایش داده بشه. از اونجایی که بینگ بخشی از ویندوز هست، لیست شدن روی این موتور جستجو به بهتر دیده شدن کسب و کارتون در ویندوز کامپیوتر و گوشی ها کمک میکنه.
این ابزار برای تحلیل رقابتی حرف نداره و تحلیل رقابتی هم برای کسایی که میخوان در سرچ محلی رتبه بگیرن از ضروریاته. با این ابزار میتونید بک لینکها و انکورتکستها رو بررسی کنید و فرصتهای جذب ترافیک و اقتدارسازی رو پیدا کنید. از همه اینها مهمتر، میتونید ببینید کدوم صفحات سایتهای رقیب بیشترین بازدید رو داشتند و برای روشهای بازاریابی محتواتون ازشون ایده بگیرید.
برای اینکه رتبه محلی بگیرید، باید روی سایتهایی که کسب و کارها رو لیست میکنند دیده بشید. اما دقت کنید که باید اطلاعاتتون (شامل شماره تماس، اسم شرکت و آدرس) درست ثبت بشه. اینجاست که یکست میتونه کمکتون کنه. این ابزار وضعیت سایتتونو روی سایتهای بزرگ نشون میده و هر جا اطلاعات متناقضی وجود داشته باشه بهتون خبر میده. علاوه بر این، سایتهای محبوبی که هنوز روشون فهرست بندی نشدید رو هم معرفی میکنه.
این یکی از افزونه های گوگل کروم هست که درباره ظاهر موتور جستجوتون در صفحه نتایج گوگل اطلاعاتی بهتون میده. خودش به طور خودکار کلیدواژه ها تولید میکنه و بسته به اون کلیدوازه ها، ظاهر موتور جستجوتون رو نشونتون میده.
کسایی که از این ابزار و محصولات استفاده کرده باشند، میتونن ظاهر سرچ محلیشون رو ارتقا بدن. البته مسلما اینها تنها ابزار موجود نیستند و گزینه های خیلی بیشتری وجود دارند، اما اینها بهترین ها و مهمترین ها هستند که برای شروع کمپین سئوی محلی مناسبند.